Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

Burma aivan mahtavaa, että kaikki oli lopulta hyvin. Aika säikäyttävä mittausvirhe se aiempi :mad:

elinas hyvät neuvolakuulumiset sinulla.:) En ole oikein tutustunut itse tuohon sf-mittaan vielä.

pikkukintsu taidat olla meistä keskustelijoista ensimmäinen, joka pian synnyttää. (y) Miten olet valmistautunut? Siis jos siihen voi valmistautua :eek:

ON: tänään oli rakenneultra. Pikkuinen löytyi omituisesta asennosta, melkein poikittain, mutta kuulemma normaali asento. Normaaleja oli kaikki muukin: pituudet, sisäelimet ym. Koko vastasi 20+4 ja tänään on 20+3 joten kaikki hyvin. Painoa en enää muista, lukema oli jotain yli 300 gr. Ultran jälkeen kävin juhlistamassa uutista ostamalla kirpputorilta pienen vaaleanpunaisen bodyn, 30 senttiä maksoi. Tytöltä siis näytti :love: Mies oli hieman pettyneen oloinen ja jotakin mopoista höpötti, että kai niitäkin voi sitten tytöille näyttää..
 
Viimeksi muokattu:
Solakka silakka: Hienoja uutisia.

Mulla oli ultra tänään. Kaikki hyvin, vilkas pikkuinen siellä möllötti. 420g oli paino ja vastasi aikalailla viikkoja. Muutaman päivän pienempitaisi olla, kun mitä viikot oli. Niin oli kyllä esikoinenkin. Vauva suostui näyttämään naamansakin ja oli muutenkin helppo, vaikka potkikin ja liikkui vilkkaasti.
Osasi myös potkia kipeestikin jo, mikä tuntui hassulta. Esikoinen ei juuri potkinut niin, että olisi sattunut. Istukka oli etuseinämässä edelleen ja kaukana kohdunsuusta, mikä oli hyvä uutinen. Luulis, että vaimentaisi potkuja, mutta näin ei kuitenkaan ollut. Toisaalta myös tosi hyvä, niin tietää vauvan olevan hengissä. Syke oli tasainen ollen 147.

Mulla on ultra vielä rv 28-30, koska pappa arvo oli 0,27, vaikka pitäisi olla 0,3. Liittyy jotenkin istukan toimintaan tai jotain. En kuitenkaan ota minkäänlaista ressiä tästä asiasta. Itse en näille voi mitään.
 
elinas hyvät ultrakuulumiset :) ja varmaan tuo istukan sijainti nyt hyvä, ettei aivan kohdunsuulla. Mulla potkut ei edelleenkään mitään kovan tuntuisia, enemmän kuplintaa ja joskus myllerrystä, satunnainen pehmeä töytäisy tuntuu. Joko tiedät sukupuolen?

Oletko tehnyt mitään hankintoja?
Itse aion ostaa mahdollisimman paljon käytettyä, mutta jotain uuttakin. Saatiin anopilta 80 v. vanha pinnasänky, se on ihan hyvässä kunnossa. Siihen ostan uuden patjan. Vaunuja/rattaita olen katsellut käytettynä, varmaan myös turvakaukalo löytyy käytettynä ja molempiin autoihin telakat. Kestovaippoja mietin ja niitä ostaisin mieluummin uutena...:poop:Äitiysvaatteita olen ostanut uusia, kun en meinaa löytää sopivia muualta kuin lastentarvikeliikkeestä. Jumppahousut ostin tällä viikolla ja aloitan mammajoogan, nyt syksyllä on yksi kurssi ja joulun jälkeen yksi.
 
Itsellä on jonkinverran jäljellä esikoisen vauvatarvikkeita, mutta jotain täytyy ostaa, kun ehdimme ne keväällä myymään. ei mitään isompia hankintoja, mutta sitteri, reunapehmuste, hoitotaso sängyn päälle ja lakanoita sekä kaikki vaatteet. Uskoisin et noi ostetaan uutena. Ei ole kauheesti aikaa kierrellä kirpputorilla :D vaikka halua olisikin. Tosin tuntuu, että nykyään kirpputorilla pyydetään aika isoja summia vaikka vaate olisi rikki tms.

elinas
❤21+5❤
 
Viimeksi muokattu:
Heissan vaan...
Täällä rupee oleen melko tuskaiset oltavat tytsyjen kanssa. Maha on niin suuri ja korkeella että on vaikeeta hengittää.
Typykät taistelee muutaman tunnin välein melko aktiivisesti ja se kyllä tuntuu ja näkyy.
Tuntuis että ovat molemmat nyt taas perätilassa kun tuntuu ihan mahdottomalta laittaa ees sukkia jalkaan!
Sitä vaan ihmettelen että kuinka tätä jaksaa loppun asti...
Käytiin viime viikolla monikkovalmennuksessa Tayssissa ja sielläkin sanoivat että viikolle 35 ois hyvä päästä... No sen sit näkee. Kovasti tuntuvat suosivan alatiesynnytystä kaksosten kanssa, ainoastaan asennoista vaikutti poikkitila siihen et varma sektio. Itse en kyllä tiiä mitä haluisin... Lisäksi käytiin tutustuun vastasyntyneiden teho-osastoon lopuksi.

Mites Pikkukintsu, joko rupee jännittämään lähestyvä synnytys? Onko ollu vielä mitään fiiliksiä?

Elinas mulla kanssa mukavasti noita tavaroita tallella esikoisesta sehän kun on vasta 1v ja 4kk. Joten paljon mítään en kyllä aio enään ostaa. Ehkä siivoon pois enemmän noita poikien vaatteita kirppikselle tai SPR lle. Facebookista oon ostanut pienempiä tyttövaatteita tosi halvalla.
Nyt onkin sit hyvä kun ei enään tarvii miettiä uusia raskauksia kun niitä ei enään tule. Pakkanen tyhjä ja luottokortti miinuksella tästäkin hoidosta vielä. Ja näin nelikymppisenä luulenpa että nää kolme riittää hyvin! Kiitollisena näinkin monesta jo saa olla...:love:
Solakka Silakka mä ostin kestovaipat kyllä käytettynä, kun omaavat paremman imukyvyn kun ovat käytettyjä. Eikä mulle kyllä kukaan mitään likaisia ees yrittänyt myydä. Ainoastaan tarranauhat oli kulahtaneen näköiset mut toimi kyllä kaikki.

Ihanaa Syksyä kaikille!
 
Nonni. Oot jo aika hyvillä viikoilla. on kyllä ollut hurjaa kuinka nopeesti nää viikot on menny. Todella paljon nopeemmin, kun esikoisen kanssa. :)
On kyllä mahtavaa, kun kaikilla on ollut haasteita raskauden suhteen, mutta ne kaikki haasteet on ohitettu positiivisesti :)

Mitäs solakka silakka sulla menee ?
 
Heippa pitkästä aikaa!
Täällä on 8 päivää laskettuun aikaan, ja lääkärikäynnit ja muut tarkastukset ovat nyt viikoittain. Seuraava heti huomenna. Viime viikolla oli ultra ja kaikki näytti hyvältä. Pää ei vaan ollut vielä laskeutunut vaan löytyi sieltä tavanomaisesta paikasta istukan takaa. Kahdella viimeisellä kerralla on ollut myös tutkimus, jossa kuunnellaan lapsen sydänääniä ja mittari piirtää käyrää puolisen tuntia paperille. Laskevat vauvan liikkeitä. Olemme kuunnelleet musiikkia ja vauva on liikkunut hyvin varsinkin suomalaisen musiikin tahtiin;)
En osaa pelätä mitään, enkä tiedä mitä odottaa synnytykseltä. Olen lähinnä valmistautunut taistelemaan turhan hätiköityä sektio päätöstä vastaan. Vähän tuntuu siltä, että neidillä ei olisi kovin kiire ulos, joten menisikö vähän jatkoajan puolelle..? Nukun edelleen täydet yöt eikä kolotukset paljon vaivaa. Marraskuusta olen siirtynyt hommiin kotoa käsin ja ohjaan etänä minun tuuraajaani toimistolla.

Koti on valmistettu vauvalle, ja suurinpiirtein kaikki tarpeellinen löytyy.

Burma, lähipiirissäni on juuri kaksi tuoretta kaksosäitiä. Toinen synnytti Espanjassa alakautta tytöt (molemmat pää alaspäin), ja toinen meni sektiolla täällä Kiinassa (tyttö ja poika). Kummatkaan eivät joutuneet teholle, ja olivat yhteensä n. 5 kiloa. Jos mulla menee yli, ja sulla tulee aiemmin, niin saamme vauvat suht samaan aikaan...

Joku sitä kyseli, joo on ensimmäinen meille. Kyllähän sitä jo tuntuu, että haluaisi jo silutella sen pienen poskia ja pitää sylissä.

Aika oma napa painotteista tällä kertaa... koittakaapa voida hyvin!
 
pikkukintsu kuulostat ihanan rauhalliselta, vaikka LA noin lähellä. Mutta mitäpä sitä hötkyilemään :cool:

Itse olen nyt hieman lukenut synnytyksistä ja olen myös päättänyt edetä rauhallisesti ja ottaa vastaan sen mitä tulee. Ainoa tietysti, jos on ongelmatilanne, niin sitten vaan luotettava ammattilaisiin ympärillä. Mulla ei ole kokemusta kuin eläinten synnytyksistä ja osalla etenee aivan luonnollisesti ja osalla olen joutunut auttamaan. Joskus on tarvittu eläinlääkäriä. Että monenlaista erilaista synnytystä on, vaikka lähtökohdat esim. eläinten ruokinta on ollut kaikilla samanlaista.

Burma voin kuvitella että on raskasta ja kankeaa kahden kanssa, kun se on jo iso muutos yhden mahalla. Eiköhän se vko 35 sieltä pian tule. Tai sitten saatte jouluksi pienet tyttötontut.:love:

elinas ei täällä isompia murheita ole. Sellaista pientä vaivaa on tullut kuin närästys. Ja kuivat limakalvot, ihan joka röörissä :oops: ja pientä verenvuotoa siitä johtuen. Sain neuvolasta tänään luvan ottaa tyrniöljykapseleita. Olin niitä jo apteekissa katsellut, ne auttaa kuiviin limakalvoihin. Niissä on kyllä runsaasti beetakaroteenia, mutta elimistön pitäisi muuttaa siitä vain tarvittava määrä A-vitamiiniksi. Hb oli alakantissa 117 joten rautakuurille jouduin. Sf-mitta otettiin ensimmäisen kerran, oli 19 cm, keskiarvoa. Ja sain raskaustodistuksen! Joten nyt voin hakea äitiyspakkauksen Kelalta.
elinas tuleeko sinulle sokerirasituskoe?

Pikkuisen potkuja en edelleenkään tunne hyvin vaikka istukka on takaosassa. Mutta kun sykkeitä tänään kuunneltiin, niin siellä temmellettiin ja rummutettiin oikein vauhdikkaasti. En tuntenut sitäkään millään tavalla. Ainoa mitä tunnen välillä on myllerrys, joka tuntuu siltä kuin vatsa menisi ylösalaisin. Jos laitan käden silloin vatsalle, myllerrys yleensä loppuu.

Missä Maria on?

Hyviä hetkiä kaikille odotukseen!
 
Mulle ei tuu sokerirasitusta, kun ei ole mitään syytä ottaa sitä. Ekassa raskaudessa, ei ollut poikkeavia arvoja, sukurasitteitakaan ei ole. Nykyään tulee hullu huoli jos liikkeitä ei tunnu. :( Mut kyllä ne aina jossain kohtaa tulee.

Onko teillä mitä toiveita synnytyksen suhteen?

Mä toivoisin, että ei olisi kovin pitkää ponnistusvaihetta. Viimeksi oli 1h 20min. o_O
 
Pikkukintsu saattaa kyllä yliajalla mennä, kuulostat ihan multa kun ei mitään vaivaa ollut esikoisen raskaudessa. 9päivää yli meni mulla.
No nyt oli taas pikkusäikyttely Tayssin puolesta täällä kun menin to rutiinikäynnille niin passittivat suoraan osastolle. Kohdunkaulaa enään sentti jäljellä, viimeksi oli vielä 4cm 3vko sitten.
No pakkolepoon osastolle ja kortisonipiikit vauvojen keuhkojen kehittymiseen.
Illalla lääkäri sit kävi ja sanoi että jos nyt lähtevät tulemaan niin olenko halukas alatiesynnytykseen vaikka molemmat nyt perätilassa.... Olin kyllä niinku puula päähän lyöty mut ei tarvinnut miettiä.
Pääsin tänään illalla kotiin sillä ehdolla että makaan, käyn ainoastaan vessassa ja suihkussa...
Eli toivotaan et nyt kerkiäisit mua ennen saamaan vauvelisi ja minä vasta mieluiten parin viikon päästä.
Nyt siis ongelma on B vauvan 3kertainen lapsivedenmäärä joka ilmeisesti rasittaa kohtua kohtuuttomasti.
Ja muuten toi on hyvä asenne synnytykseen mennessä, kun noi synnytykset menee sit miten menee ja ei siihen voi ite hirveesti vaikuttaa. Se menee niinkuin menee.(y)
 
No mä en ollu mutta lääkärit oli....
Vielä ollaan kotona, makaan sohvalla. Tänään ollut ekan kerran pieniä nipistyksiä alakerrassa mut ei vielä muuta.
Perjantaina kontrolli ja sit taas viisaampi mihin tää tilanne on edennyt.
Sektioon aion kyllä pyytää, en aio synnyttää alateitse varsinkaan jos ovat perätilassa vieläkin.
 
Burma: älä huoli, sulla on fiksut lapset ne kääntyy kyllä :) Ollaan positiivisia.

Solakka silakka: Miten menee?

Omaa napaa. Holy shit melki viis kiloo tullu painoo 20-24 viikoilla. Toosi kiva. Sf-mitta huitelee yläkäyrän yläpuolella ollen 26cm. Sykkeet oli hyvät 150-155. Vauva on vilkas ja parkkeerannut itsensä vatsaan samanlailla, kun veljensä. Äitipolille kontrolli rv 28, kun pappa arvo oli alhainen 0,27 (normaali 0,3)
 
Elinas ei taida A vauva kääntyä kun on Bn alla ahtaassa tilassa.
Kaksoset kun ei pääse kääntyileen enään yhtä pitkälle kuin yksöset.

Täällä tilanne taas ihan päin vastainen kun kuukausi sitten... Nyt A vauva normaali mut B vauvan AC-mitta lähtenyt nousuun ja kolminkertaisesti lapsivettä mikä aiheuttaa kohdunsuun lyhentymisen. Rasittaa kohtua liikaa toi veden määrä.
Vähän luulen etten perjantaina enään kotiin pääse sairaalasta. Sen verran on nää nipistelyt lisääntyneet.
 
Burma toivotaan että pikkuiset saavat vielä kypsyä mahassa, varmaan kaikki lisäpäivät tärkeitä. Jännätään perjantaita :eek:

elinas Hyvät sykekuulumiset! Jospa sinulla on painossa mukana paljon nestettä siellä vatsassa, kun toista kertaa olet hommassa ja kerran aiemmin jo maha venynyt?? Itse ihmettelen, että mistä vielä pystyn venymään, maha on niin pinkeä jo nyt ja verisuonet kuultaa läpi. Mulla tullut jo 10 kiloa alusta saakka ja kaikki näkyy tisseissä ja mahassa. Eiköhän sinulla ole rv 28 kaikki kunnossa, mutta uskon, että häiritsee, jos joku arvo ei mahdu normaaliin sisään. Aika lähellä tuo pappa-arvo on ollut kuitenkin. Tuliko se mittaamalla ultrassa vai verikokeesta?

Välillä olen unohtanut jo raskausviikkojen laskemisen. Olo on aivan mahtava, lukuun ottamatta närästystä ja sitä ihmetystä, että en kohta saa lattialta noukittua tavaroita. Pikkuinen myllertää välillä ja tänään kun mies kuunteli vatsan päältä, sai potkun korvaansa :LOL:

SS 23+5
 
Juu ja kääntyi tai ei sektion haluan kuitenkin.
En halua ylimääräisiä riskejä ottaa enään tässä vaiheessa, en antaisi itselleni ikinä anteeksi jos jotain tapahtuisi.
Kuitenkin se kalvokiinnitteinen napanuora kummittelee takaraivossa, ja on iso riski jo yhtä lasta synnyttäessä.
Ja jos tosiaan perätilassa A niin se pitää saada ulos pelkillä ponnistuksilla... Ja usein ilmeisesti ei onnistu ja edetään sitten kuitenkin sektioon.
Mites muut? Oletteko kaikki ajatellut alatiesynnytystä vai miten?

Burma 33+1
 
Nonni, polilla käyty.
Nyt kaksosten ero koossa jo 28%, B vauva jatkaa keskivartalon kasvattamista ja on siis makrosominen.
A vauva oli mittaustulokselta pienempi kuin viimeksi mutta lääkäri sanoikin että on varmasti hänen mittauksen syy kun ei saanut mitattua kunnolla. On kuulemma niin hyvin piilossa Bn alla ja mun lonkkaluu tekee varjoa vartalonmittaukseen.
No kohdunsuun tilanne melkein sama eli sama kun viimeksi, eli lepohoito on sitten auttanut.
Proteiini hieman plussalla, verenpaineet kuitenkin ihan ok. Ei lapsivettä tihkunut ja supistukset myös hyvin mietoja.

Ilmoitin että haluan sektion sekä sterilisaation siinä samalla. Lääkäri oli ihan ymmärtäväinen mikä oli kiva...
 

Yhteistyössä