Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet

Onnea Pikkukintsu!! Toivottavasti et yrittanyt alakautta ennen sektiota. Burma, tsemppia sinulle myos olet varmaan seuraava??
Omaa napaa. Jain sokeritestista kiinni, mutta lapaisin pidemman testin. Ihmeellista, mutta esikoisen kanssa kavi samalla lailla. Olo on.. iso.. vaikka en mittaa, kun pari paivaa edella. Mutta olen edelleen suht ok kunnossa, teen tunnin kavelylenkkeja pari kertaa viikossa. Hermokipu jaloissa pitaa valveilla oisin, mutta se ei ole kestamatonta. Ja vessatouhut tietysti. Narastys on onneksi poissa.
Vielakin olen niin epauskoinen, etta mitaan ei olla laitettu/ostettu. Ehka sitten Joulukuussa. Olen viela toissa niin pitkaan, kun jaksan. Eihan se herkkua ole, mutta pitaa ajatukset koossa. Tsemppia kaikille odotukseen!!
30 + 3
 
Onnea valtavasti pikkukintsu! Taisi aika lähelle LA:ta mennä? Tule kertomaan tarkemmin, sitten kun jaksat.

Miten minusta tuntuu, että täällä on nyt enemmän tyttöjä tulossa? Eipä siinä mitään :love: Onkohan se hoitoalkuisissa raskauksissa yleisempää? Sen luin, että miehet vanhentuessaan tuottavat enemmän tyttösiittiöitä.

Kiva kuulla sinustakin Maria! Onneksi kaikki vaivat häviää kuitenkin, vähän aikaa sitä sietää kaikenlaista.. Se on totta muuten: töissä käynnin hyvä puoli on siinä, että ei ehdi ajattelemaan liikoja mahan ympärillä olevia asioita. Hurjan pitkällä jo sinäkin olet! :rolleyes:

Burma oliko niin, että alun perin A oli isompi ja nyt onkin B? Mistähän moinen johtuu? Tsemppiä nyt tuleviin päiviin!! (y) Mulla ei muuten olis hermot kestänyt anoppia omilla kaapeilla :D
 
Solakka Silakka ei kun A on ollut kokoajan pienempi ja B normaali, ei osannut syytä sanoa miksi nyt makrosominen. Sokerit mulla tosi hyvät, sain jopa kehut sairaalassa. Sanoi vaan että voi olla että saa liikaa istukan kautta tavaraa.
Meillä ei muuten pidä tuo ikähomma paikkaansa kun vaihdoin oman miehen siittiöt 24v luovuttajaan...:D
Tiukkaa teki muuten kyllä päästää anoppi kaappeja siivoon, mut pakkohan se oli että babyt vaan sisällä pysyy mahdollisimman pitkään.
Yritän nyt päästä seuraavaan horoskooppimerkkiin, ohi skorpionin kun luulen että miehelle vois olla jo kolme skorpparityttöä liikaa:LOL:

Kiva kuulla että oot Maria voinut ihan hyvin. Ja että sokerit kunnossa. Mä tein kans viä töitä ennen kun kävin kontrollissa mistä passittivat sairaalaan, kun ei mua mikään vaivannut. Muutakun iso maha. Tuli yllätyksenä tää tilanne. Seuraava kai oon, kunhan nyt pääsis sillain ettei tulis pitkää sairaalassaoloa vauvoilla...

Tsemppiä kaikille!
 
Hei taas,

Solakka Silakka, mietin yksi paiva ihan samaa etta paljon tyttoja tulossa. Eiko sinullekin annettu tyttolupaus?? Mitenkas elinas?? Minahan en tieda kumpi on tulossa, mutta tulisiko taalta sitten poika?? Vaikka viimeksikin odottelin poikaa ja tytto tuli.
Burma, oletko siis sairaalassa odottamassa, vai paastivatko kotiin?? Kuulostat tosi rauhalliselta, mika on ihailtavaa!! Keisari kuulostaa turvallisimmalta vaihtoehdolta. Viikkojahan on sinulla kuitenkin kasassa ihan hyvin.
Itse olen sopeutunut ajatukseen keisarista, vaikka se toipuminen onkin hitaampaa.
Mukavaa viikon alkua!!
30+3
 
Maria73 en oo enään sairaalassa, olin kaksi päivää tarkkailussa ja sain kortisonipiikit vauvojen keuhkojen kasvatukseen.
Mutta kun ei oo varsinaisia supisteluja tai muuta vielä niin päästivät kotiin pakkolepoon.
Ambulanssilla sit sairaalaan jos jotain tulee, asutaan lähellä Tayssia niin ei mee edes kauaa.
Tässä raskaudessa on ollut niin paljon epäilyjä ja diagnooseja että hulluksi tulis jos niitä jatkuvasti miettisi.
Yritän nyt vaan ottaa rauhassa kun en voi asioihin mitenkään vaikuttaa.
Mä oon kanssa ihan sinut sektion kanssa vaikka se pitkä toipuminen hirvittää. Mutta toiset on toipunut myös nopeastikin. Toivotaan että kuulutaan näihin.:)
 
Mulle on tulossa toinen poika. Tosin synnytyksen jälkeen näkee kumpi tulee. Tässä raskaudessa oli vaan hyvin pieni aavistus pojasta, mutta hyvin pieni. Esikoisesta olin 100% varma, että vauva on poika.

Burma: sähän asut sitten ihan nurkilla :) Ja oon myös ihaillut tota sun rauhallisuutta (y)

Maria: oot jo hyvillä viikoilla :) mäkin oon yhtä pessimistinen tavaroiden suhteen :D

Solakka silakka: Millanen vointi? Onko vauva vilkas?

Paljon onnea pikkukintsu ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Burma
Wuhuu!
Täällä kontrollissa käyty, pääsin kotiin jatkamaan lepäilyä!
Tuli niiiiiiin hyvä fiilis kun kasvuerot oli tasaantunut A 2028g ja B 2240g. Eli muuta ongelmaa ei ollut kun B vauvan runsaampi vesimäärä joka rasittaa vaan kohtua.
Oli saman verran jäljellä kohdunsuuta mutta funnelingissa näkyi ultrassa An peppu. Eli jos lähtevät tuleen niin saavat tulla. Ambulanssilla vaan sitten makuuasennossa sairaalaan.
An vointi kuulemma ihan hyvä, yli tunnin siellä riehuivat ensin käyrällä ja sitten ultrauksessa. A teki reippaasti hengitysharjoituksia ja B kieppui muuten vaan.
Voi kun ihanaa että saa tulla kotio viä kasvattaan babyja.... Ja välillä vaan hyviä uutisia!:love::love:

Burma 34+2
 
  • Tykkää
Reactions: elinas
Burma: Ihan mahtavia uutisia. Näin sun tekstin vasta, kun olin julkassut omani. Päivityksessä jotain vikaa, kun ei näkynyt tekstisi. Mut on varmasti ihan huippua päästä takaisin kotiin, eikä tarvitse jäädä sairaalaan makoilemaan. Sulla on jo melkoisen hienot viikot.

Ymmärsinkö oikein, että synnytys alakautta olisi mahdollista? Vai ymmärsinkö jotain väärin?

Ääh, apua!!!
Mä tajusin et tänään alko rv 26. Mihin ihmeeseen tämä aika juoksee? Siis aivan käsittämätöntä. Lauantaina enää tasan kaksi kuukautta töitä jäljellä, jonka jälkeen mammaloma koittaa :love: Ihan uskomattoman hienoa, että saa vielä kokea tämän, mitä en koskaan uskonut kokevani edes ensimmäistä kertaa ja nyt jo toinen kerta :) Ja vielä mahdollisuus kolmanteen kertaan, kun pakkasessa on kaksi alkiota. Tuli joku järjetön onnellisuuden tunne ❤

Mitäs muut odottajat?
 
Elinas niimpä, tuntuu että just vasta teki plussa testin.
On kyllä tosi ihanaa että suakin on onnistanut, niin kuin minuakin. Jossain vaiheessa tuntui nii epätoivoiselta näiden hoitojen onnistuminen. Olisin ollut tyytyväinen yhteenkin mutta koin vielä onnen ja tuplasti. Seitsemän vuotta kului mutta se on jo onneksi jo historiaa. Vau sullakin jo 26vko... Muistan viä hyvin ne sun alkuraskauden hcg-arvot, miten pelottavilta ne tuntui silloin ja miten upeeta et oot tossa pisteessä.

Kyllä ne Tayssissa suostuisi alatiesynnytykseenkin, mutta itse en halua. Mun esikoisen synnytys ei mennyt niin hyvin että uskaltaisin näitä vauvoja riskeerata. A vauva on saatava pelkällä ponnistamisella ulos, sitä ei voi vetää mitenkään. Kun on siis perätilassa. Hyvin usein kuitenkin tulee joku ongelma Alle ja sit ois kuitenkin sektio edessä.... Liian paljon on näiden pikkuisten eteen jo pelännyt niin sektio tuntuu tässä tilanteessa turvallisimmalta vaihtoehdolta.

Mitäs muille kuuluu?
 
Burma mikäs siellä on tilanne? Oletko vielä kotona? Ihme, että edes ehdottivat alatiesynnytystä, koska riskejä on. Ainakin luulisi, leikkauksen olevan nyt turvallisempi.

Maria kyllä tytöltä tuo pikkuinen näyttää. Eilen katsottiin pikaisesti neuvolassa huonolla ultralla. Poikittain makoilee kohdussa ja pehmeitä taputuksia tuntuu välillä, ei kovia potkuja. Myllertää välillä. Hento, pieni tyttö. Mutta siis normikokoinen vauva on ja painoa olen kerännyt jo 14 kiloa!

elinas Olen samaa mieltä, että aika rientää.. meillä alkaa kuukauden sisään jo 30+ viikot. :eek: Siis vastahan me plussatttiin! Mulla alkaa varhennettu äitiysloma jo tammikuun puolessa välissä, kun pidän alkuun yhden talvilomaviikon ja kelan loman siihen perään eli aloitan n. 40 arkipäivää ennen LA:ta.

pikkukintsu miten on lähtenyt arki vauvan kanssa sujumaan?

SS 26+6
 
Mites pikkukintsun vauva-arki sujuu?

Solakka silakka on tää aika mennyt kyllä nopeesti, mutta sitten toisaalta taas tosi hitaasti. Onko sulla jotain vaivoja jo ilmennyt?

Nyt jännittää, kun kohta on ultra sen pappa-arvon vuoksi :eek: Vähän pelottaa jos tuleekin jotain huonoja uutisia. Klo 13.00 on vasta aika, saas nähdä kuin mun käy. Joudun meneen yksin, kun miehen töissä jotain kiirusta, eikä kuulemma jaksanut alkaa säätään. :( Sen puolesta kyllä harmittaa, jos tulee huonoja uutisia, niin sit oon yksin. No täytyy nyt vaan selvitä jotenkin. Ehkä kaikki onkin ihan hyvin (y)

❤28+0❤
elinas
 
Solakka Silakka nyt käyty viimeinen äippäpolikerta, sektiopäivä 19.12. jos eivät päätä tulla ennen. Oon ollu nyt kotona koko ajan míehen passattavana ja kiva näin. Joutuu kuitenkin oleen pojasta erossa sairaala-ajan leikkauksen jälkeen niin paljon että ei sitä kestäis. Joo mä sanoin aika topakasti että ei niitä alakautta edes yritetä kiitos vaan. Mulle ei oo tullu kun neljä kiloo painoo... Mut onhan sitä ylimäärästä ollutkin.

Elinas toivotaan että kaikki ultrassa hyvin...

Pikkukintsu mitenkäs siellä on arki pyörähtänyt käyntiin, kiirettä pitää varmasti. Kirjoittelepa kun kerkiät.

Burma 36+2
 
Burmalle (y) tulevaan. Ajatella, viikon päästä saat jo pienet syliin :love: :love:

Elinas miten sinulla meni ultrassa?

ON täälllä on olo ok, paitsi tuo närästys ei ole hävinnyt. En osannut etukäteen ajatella, millainen vaiva se voi olla. Pikkuinen liikkuu päivittäin, on edelleen poikittain ja tönii vasemmalle kohtuun. Ei ne potkut kovia ole, hipaisuja vaan.Kävin eilen sokerirasituksen ja sain raskausdiabetes-diagnoosin. Paastoarvo oli 5,4 eli hieman yli kun sallittua olisi ollut alle 5,3. Myöhemmät arvot 1h ja 2 h olivat reilusti alle rajan. Haen mittarit ja alan mittailemaan kotona 2-3 pv viikossa. Hieman ehkä masentaa, keräänkö kaikki taudit tähän loppuraskauteen mutta toivottavasti vältyn siltä raskausmyrkytykseltä. Verenpainetta mittailen myös joka toinen päivä kotona. Varuilta, ei ole ollut nyt koholla. Pissa puhdasta. Mutta yritän nauttia nyt kuitenkin viimeisistä kuukausista ja vähän tarkkailla tuota syömistä pikkuisen vuoksi, vaikka kyllä joulun alla haluaisi vähän herkutellakin.:oops:

T. SS 27+4
 
Voi ei solakka silakka. On kyllä aika inhottava tuo raskausdiabetes :( Närästyskin on erittäin inhottava vaiva!

Ultra meni hyvin, kaikki vaikutti normaalilta. Kaikki virtaukset kunnossa ja istukkakin näytti hyvältä. Käynnistyksellä uhkaili edellisen synnytyksen osittain irronneen istukan vuoksi. Mä en kyllä haluis käynnistystä, mutta ei kai sille mitään mahda.

elinas
❤28+4❤
 
Heippa kaikille,

Nyt vasta ensimmäistä kertaa kirjauduin sisälle viime viestin jälkeen. Tyttö on tänään kuukauden ikäinen ja ensimmäinen flunssa alkaa olla kohta ohi. Muuten on jo jonkinlainen rutiini muodostunut ja yöt saamme nukkua yhdellä syöttöheräämisellä.

Menimme silloin päivää ennen laskettua aikaa kontrollikäynnille, jolloin vauvan syke oli koholla ja ultrasta ei juuri löydetty enää lapsivettä, mihin lie huvennut. Meitä ei enää päästetty kotiin, vaan lääkäri sanoi, että aletaan käynnistää saman tien.

Ensimmäisenä iltana tehtiin koe miten vauva reagoi käynnistysaineeseen. Tulos oli hyvä, sykkeet eivät laskeneet supistusten aikana. Loppuillan join vettä huoneessani ja sain lisähappea. Vauvan sykkeet saatiin sillä alas. Lapsivettä ei ollut ilmaantunut lisää, joten seuraavana päivänä jatkettiin. Käynnistyslääke päätettiin laittaa alakautta, koska kohdunsuu ei ollut lyhentynyt ja tiukasti kiinni. Vauva edelleen melko ylhäällä. Lääke vaikutti tuskastuttavan hitaasti. Emme saaneet sillä aikaa poistua synnytyssalista, jossa oli kuumaa kuin saunassa. Lääke alkoi vihdoin kuuden tunnin päästä vaikuttaa, mutta supistukset eivät olleet vielä kivuliaita. Sitten ne jo vaimenivatkin. Meidät lähetettiin nukkumaan yö omaan huoneeseen.
Emme ehtineet nukkua kuin tunnin, kun omat supistukseni alkoivat kivuliaina. Kärvistelimme huoneessa ja ravasin vessassa supistusten välissä. Kaikki synnytystä edeltävät limatulpat ynnä muut tuli nähtyä.
Kutsuimme lääkärin huoneeseen, kun kipu tuntui sietämättömältä. Olin silloin auki 1 cm. Kaikkiaan kului 21 h, joista n. viisi vähemmän kivutonta, ennen kuin minua alettiin valmistella ponnistusvaiheeseen.
Viimeisessä tarkastuksessa todettiin, että vauva on edelleen ylhäällä ja tulossa kasvot edellä. Silloin lääkäri päätti, että sektio on ainut vaihtoehto. Olin niin väsynyt, että nukahdin saliin heti kun näin, että vauva on syntynyt. Heräsin siihen kun tikkeja laitettiin kiinni.

Vauva oli aluksi tosi paljon isänsä näköinen, mutta nyt on alkanut näyttää jo enemmän itseltään. Syötävän söpö on kutenkin, tumma tukka ja ruskeat silmät.

Sektion läkeen sain hyvät kipulääkkeet ja minua hoidettiin kiitettävästi. Toipuminen on ollut nopeaa. Imetys oli hieman hankalaa alussa, ja maitoa oli tuskallisen vähän. Nyt sekin puoli on hanskassa. nyt odotan, että saamme vauvan paperit kuntoon ja pääsemme Suomeen esittelemään vauvaa sukulaisille.

Tsemppiä kaikille loppuraskauteen ja Burmalle lähestyvään synnytykseen. Kaksosarki onkin sitten varmaan aika hulinaa. Toivottavasti sinulla on tarpeeksi tukijoukkoja kotona katsomassa pikkumiehen perään ja auttamassa kahden imetyksessä/syötöissä ja vaipanvaihdoissa. Ihan hengästyttää jo ajatuskin.
 
Tervehdys täältä maaliviivalta, Elinas, Solakka Silakka, Maria ja pikkukintsu.
Perjantaina tosiaan lähdin tarkistaan tilannetta A vauvan liikkeettömyyden vuoksi sekä yöllä tulevien kivuttomien vatsan alueen kovettumisen takia. Kätilö otti käyrät jotka oikein hyvät ja sanoi että lääkäri tarkistaa vielä kohdunsuun tilanteen ennen kun voit lähteä kotiin. No mietinkin että lähtisinkö kotiin kun ihan hyvä olo oli itsellä ja käyrät hyvät. jonoa kun oli päivystyksessä.
No hyvä etten lähtenyt kun lääkäri totesi että sullahan on täällä synnytys jo käynnissä, että sähän meet suoraan synnytyssaliin oottamaan leikkurin vapautumista... No sektio oli sektio. Ei mitään ihanaa mut en muuta odottanutkaan. Jos olisin uskaltanut niin tällä kokemuksella alatiesynnytyksen valitsisin. mutta turha sitä on jossitella enään. Tytöt turvallisesti täällä. Ihania pikkusia ja niin erinäköisiä ja olosia. Imetys ei oo vielä lähtenyt kovin hyvin käyntiin mutta ei ole isot odotuksetkaan ollut rintojenpienennysleikkauksen ja sektion vuoksi. Perhehuoneeseen päästiin ja on kyllä ihana kun isä saa olla mukana auttamassa toimissa. Sterilisaation meinasivat unohtaa tehdä, olivat jo tikkaamassa kiinni... Mutta nyt sekin on onneksi hoidettu!:LOL:

Tsemppiä kaikille vaiheisiinne, pian se aika menee ja nyytit sylissä teillä kaikilla. Yritän tulla kurkkimaan miten teillä muilla hommat sujuu ja etenee... Kiirettä tulee olemaan mutta yritetään!(y)
 
Burma, kovasti Onnea!! Ihanaa, etta nyt on sinulla raskaus huolet ohi, vaikka nyt alkaakin sitten toisenlaiset huolet. Sektiosta myos aina kestaa parantuminen pidempaan. Itsellani on siis se myos edessa. Muistathan ottaa iisisti, etta haava paase parantumaan kunnolla.
Nyt ei enaa taalla millaan malttaisi odottaa, mutta onneksi Joulutouhut pitaa kiireisena. Meilla ei ole vielakaan mitaan valmiina, mutta on edes maalit ostettu vauvan huoneeseen. Se pitaisi viela saada maalattua. Olen energisempi tassa viimeisella kolmanneksella, kun toisella, mutta nukun kylla ihan ruhtinaallisia younia parilla heratyksella.
Solakka Silakka, minullahan on kanssa menty noiden sokeriarvojen kanssa rajoilla, vaikka tuon kolmen tunnin testin lapaisinkin kirkkaasti. Olen yrittanyt pitaa ruokavaliota kurissa, mutta Joulun aikaan on vaikea valttaa suklaata.
Ihana oli kuulla vauvoista/synnytyksesta Pikkukintsulta ja Burmalta.
34+4
 
Burma paljon onnea pienistä tytöistä! :love: :love: Mahtava joululahja! Aika hurjaa, että synnytys tuli niin yllättäin. Ehtikö miehesi mukaan? Eikö se paikkojen avautuminen tuntunut mitenkään sinulla kotona?? Tuliko mitään limaa tai muuta sieltä? Mutta niin kai se on, että itse ei tunne tuota kohdunsuuta o_O
Paranemista sinulle leikkaushaavoihin ja toivotaan, että maidontuotanto käynnistyy. (y)

Maria ei varmaan haittaa pienet jouluherkuttelut. Luin muuten tutkimuksesta, jossa suklaata syöville äideille syntyi rauhallisempi ja tyytyväisempiä vauvoja.. :p

elinas sulla poksahtaa kohta 30+ viikot. Hurjaa! Perästä tullaan!

ON: Kävin eilen kolmannessa äitiyspolin ultrassa. Vauva menee aivan keskikäyrillä mittojen suhteen. Kaikki oli hyvin. Jalat olivat pitkät, aivan yläkäyrällä. Mutta niin on isälläkin ja luovuttaja oli 170 cm. Vauva on todella alhaalla, mikä välillä tuntuukin. Mutta hyvin olin vielä kiinni. Vilkas tyttö tällä kertaa.

Hyvää joulua teille kaikille!

SS 28+5
 
Joulu meni ja sain aika veemäisen lahjan. SI-nivel vaivan. Eli mun pakaraan sattuu aivan sairaasti. Just oli oikeessa pakarassa iskias vaiva, sain sen taltutettua, niin tuli tällänen. Tavallaan tuli hyvään väliin, kun en ole jaksanut oikein olla töissä. Kunto vaan alkaa jotenkin loppuun. Kroppa vaatii lepoa. Istumaan meneminen ja nouseminen sattuu, kiertoliikkeet sattuu, kävellessä tuntuu, mutta katotaan oonko äitiyslomaan asti sairauslomalla. En kyllä haluaisi, mutta eihän sille mitään mahda jos kroppa vaatii lepoa ennen synnytystä. Tukivyö täytyy hakee, mutta se voi aiheuttaa supistuksia o_O

Olipa omanapainen viesti.

Mites muilla?

elinas
❤30+4❤
 
Hei.
Varovasti kurkin tänne odottajien puolelle.
Pitkän odotuksen jälkeen plussa vihdoin saatu.
Aamulla digi näytti 2-3 vk.
Virallinen testipäivä oli 24.12 jouluaatto.testasin pp 6 ensimmäisen plussan testiin.
Pikkukintsu onnea tytöstä ja Burmalle kaksos vauvoista!
Ja muille kaikille odotukseen ..
En kaikkia kuulumisia ole lukenut kun paljonhan täällä on tapahtunut, jospa pikku hiljaa pääsen kärryille.
 
Hei.
Vähän kurkistelen tänne odottajien puolelle.Virallinen testipäivä 24.12 näytti digillä raskaana 1-2 vk.
Tänään 2-3 vk.
Alussa vasta siis ollaan, ultraan 2 vk.
Onnea Pikkukintsu tytöstä ja Burma kaksosista.
En ole lukenut kaikkea teidän kuulumisia mutta jos pikkuhiljaa pääsen perille.
Onnea kaikkille odottajille
 

Yhteistyössä