Luovutettujen munasolujen/alkioiden avulla raskautuneet




Odottajat:


Hailaiva (?) kaksoset, la?
Tia-tuu (?) 1.lapsi, la 28.9.2015
Aniraz_ (33) 1.lapsi, la 5.10.2015
Lempiviola (34) 2.lapsi, la 12.10.2015
Armiina (30) 1. ja 2.lapsi, la 26.10.2015
Weeru (31) 1. ja 2.lapsi, la 11.11.2015
Iitu (36) 2. lapsi, la 20.12.2015
Tytsy75 (39) 1.lapsi, la 31.12.2015
Saiga (?) 1.lapsi, la 7.1.2016
La Bambina, 1. lapsi, la 1.3.2016
Bessonitsa, 1. ja 2. lapsi, la ?

Syntyneet:

Sussuanna, poika, 18.2.2015
Paulanna(40+), tyttö+poika 3/15
Persika, tyttö, 7.5.2015
Carolyn, poika, 18.6.2015
Burma (39), poika, 4.7.2015
Fanni, tyttö 9/2015

****************************************[/QUOTE]
 
Fanni kiitos rauhoittelusta. :) eipä tässä auta kuin odotella ensi kertaa. Tosiaan vauvalla on kokoa kivasti joka tapauksessa.

Bessonitsa hienoa että ultrassa kaikki oli mallillaan!

Täällä äitiysloma menee pyykkäillessä ja tavaroita järjestellessä. Miehellä riittää puuhaa toteuttaessa mun visioita! ;) harjoitussupistuksia on ollut ja pientä vihlontaa, mutta ei mitään ihmeempiä. Olen saanut nukuttua paremmin tällä viikolla.

Aniraz_ 36+5
 
Heippa, pahoittelut hiljaiselosta, olen kyllä lukenut teidän kuulumisia kännykällä mutta ei ole saanut aikaiseksi kirjautua koneella. Bessonitsalle kovasti onnea hyvistä nt-ultrakuulumisista, tosi hieno homma!

Aniraz, hyvä että vauvaa seuraillaan, vaikka ei toi mitenkään huolestuttavalta kuulosta. Niin ne vauvat vaan on eri kokoisia, ystäväpiirissä on tullut vauvoja 2.7 kilosta neljään kiloon ja kaikki yhtä lailla terveitä.

Mä olen ollut nyt kanssa ekan viikon äitiyslomalla, ihanaa! Ollaan tytön kanssa touhuiltu kaikkea ja olen vihdoin ehtinyt myös valmistelemaan vauvajuttuja: ollaan ostettu hoitopöydälle tarpeellisia tarvikkeita ja pesty tekstiilejä. Vaunut on kaivettu varastosta ja turvakaukalon sain ystävältä. Sairaalakassi on vielä pakkaamatta, mutta listan sen sisällöstä jo tein. Kävin tällä viikolla vielä ultrassa, vauva on raivotarjonnassa ja painoa oli 2.9kg. Laskettuna aikana ennuste oli 3.8-3.9 kiloa. Kohdunkaulan ulkosuu on auki, sisäsuu kiinni, ja vauva ei ole vielä kiinnittynyt (esikoinen ei ollut synnytystä edeltävänä päivänäkään kiinnittynyt). Kohdunsuuta kyllä viiltelee ja vauvan pään (?) liikkeet tuntuu häpyluun seuduilla. Jotenkin vähän kauhistuttaa että synnytys lähenee, koko elämä menee ihan uusiksi! Jos vielä kuitenkin jokusen viikon saa valmistautua henkisesti vauvan tuloon :) Tästä närästyksestä ja yöllisistä lonkkasäryistä olisin jo kyllä valmis luopumaan!

Lempiviola 35+5
 
Pianhan täällä on taas porukkaa synnyttämässä ihania syysvauvoja:)!
Mä sain eilen äitiyspakkauksen! Olin ihan positiivisesti yllättynyt, vaatteet olivat kivempia kuin miltä kuvissa näyttivät, esim. haalari näytti vaaleansiniseltä mutta olikin enemmän turkoosi ja täten tosi nätti myös tytölle! Oon sitä nyt penkonu yksin ja tänään yksi lapseton kaverikin innostui sitä penkomaan (pelkäsi kyllä tartutanko häneen vauvakuumeen..). Eilen iltapuuhiksi lajittelin vaatteet kokojen mukaan niin että yksi ikean säkillinen on 50-62cm vaatteita jotka sitten pesen ekana ja laitan kaappiin. Yläkaappeihin sai jäädä odottamaan siitä isommat vaatteet.
Miehelle sanoin että kuukauden päästä on sitten makkarin vuoro! Yhtään en sitä pidempään enää odota. Hänen mielestä ei ole kiire, joo ei ole mutta ei se oikein tajua että haluan touhuta nyt kun vielä jaksaa kyykkiä tän masun kanssa.
Onko kokemusta äidinmaidon pakastamisesta ja säilyttämisestä? Joudun sitä kuitenkin pumppaamaan että pääsen hevosia hoitelemaan, enkä ole vielä yhtään asiaan perehtynyt.
26+0
 
Iitu78 kiva että äitiyspakkaus miellytti! Mustakin värit ovat raikkaita. Kannattaa laittaa huone ajoissa kuntoon, eihän sitä tiedä minkälaiseksi olo muuttuu loppuraskaudessa.

Kävin päivystyksessä kun mahan kiristys ei hellittänyt koko päivänä. Kaikki oli kunnossa, vauva oli saanut 200g lisää painoa viikossa ja kohdunsuu jo hieman pehmennyt. Vauva ei ole kiinnittynyt. Aika huisia! :)

Aniraz_ 37+2
 
Hui, onpa lähellä jo jännät ajat Aniraz! Saas nähdä meneekö lähelle laskettua aikaa vai miten. Kuinkahan kauan ne vauvat tuppaa olemaan kiinnittyneenä alas, vai voiko synnytys alkaa vaikka heti kun kiinnittyy..
Täällä rauha maassa, mahassa temmeltää ja vointi on hyvä. Uni maistuu.
26+3
 
Iitu, mä oon pumppaillut ja pakastellut maitoa. Mulla on Aventin käsipumppu ja oon ollut siihen tyytyväinen. Maitoa tuli sen verran että ihan vaan oloa helpottamaankin oli pakko pumpata. Laitoin maitoa pakkaseen pienissä minigrip-pusseissa. Harmi kyllä sitä tuli loppu viimein käytettyä sieltä niin vähän että vauva unohti pullosta juonnin taidon... olin ilmeisesti liikaa kotona :p

aniraz, kiva että kaikki hyvin ja pientä edistystäkin tapahtunut :) Mulla ei ole tosta kiinnittymisestä muuta kokemusta kuin että se ei välttämättä merkitse mitään suuntaan eikä toiseen. Esikoinen ei ollut vielä aamulla kiinnittynyt kun illalla meni lapsivedet.

La Bambina, huomaat pian että aika juoksee niin että kohta itsekin ihmettelet olevasi näin pitkällä! :)

Huh kun alkaa olla raskas olo. Maha tuntuu tosi painavalta, harkkasupistuksia tulee paljon enenmmän ja tuntuvat ihan häpyluun kohdalla, beibin pää taitaa olla jo aika alhaalla. Tänään pakkailin sairaalakassia... Maanantaina neuvolaan.

Lempiviola 36+4
 
Hei pitkästä aikaa!

Ja ensinnäkin paljon onnea Fannille ihanasta pikku tytöstä!

Eikä mene enää kauaa kun lisää vauvoja tulossa... :)

Onnittelut myös hyvistä ultrakuulumisista, Bessonnitsa oli ainakin käynyt!

Täällä raskaus sujuu hyvin, mitä nyt viikot mene zombina vähien unien takia, mutta onneksi viikonloput ovat vielä pelastaneet. Hankintojakin ollaan uskaltauduttu tekemään, vaikka täytyy myöntää että siinä kohtaa on tullut se pieni epäily että toivottavasti ei mene hankinnat hukkaan. Liikkeet onneksi tuntuvat, joten en enää niin huolehdi vauvan hengissäolosta.

Weerun pienillä onneksi myös kaikki hyvin!

Miten Tytsy sinun olosi ovat olleet?
 
  • Tykkää
Reactions: fanni_
Hienoa kun kaikilla asiat hyvin!
Rintapumpuista oon nyt enemmän kuullut hyvää manuaalisista kuin sähköisistä, joten manuaalisen varmaan hankin.
Täälläkin menee kivasti. Ihania nuo vauvan potkut kun tuntuu ja näkyy mahan päällekin niin hyvin.
27+1
 
Mulla on ollut hieman hiljaiseloa täällä, kun työkiireet painaa pahasti päälle.

Onnittelut kaikille,jotka ovat saaneet hyviä uutisia ja Fannille tytöstä :)

Viime viikon torstaina näin ensimmäistä kertaa liikkeen masun päällä. Ja nyt sitä on tapahtunut jo useammin, mutta edelleen liike näkyy hyvin nopeasti. Tulevana perjantaina on sokerirasitustesti. Saa nähdä miten käy...

Olen saanut kahdelta ystävältä vanhoja vauvan vaatteita, joten en ole ostellut vaatteita. Postissa odottaa äitiyspakkaus. Se on ollut siellä kohta viikon, kun olen ollut työreissussa. Arvatkaa, olenko ollut täpinöissäni :D Huomenna pääsen hakemaan pakkauksen.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Tytsy75,
25+4
 
  • Tykkää
Reactions: fanni_
Iitu ja Tytsy mahtavasti jo viikkoja kasassa! Niin se aika rientää. :)

(.) Täällä vauvan painoarvio nyt 2800 g, kasvaa siis tasaisesti omalla käyrällään ja ei syytä huoleen. :) Vauva puskee alaspäin selkeästi, mutta ei mitään ihmeempiä tuntemuksia, pientä jomottelua ja paineen tunnetta. Oma kroppa alkaa olla jo väsynyt raskauteen, turvotusta ja selkä/kylkisärkyä on ilmaantunut. Nyt ollaan siinä +/-14 päivää lasketusta ajasta -aikaikkunassa!

Aniraz_ 38+1
 
aniraz, mietipä, vauva voi tulla koska vaan! Aika hienoa että loppusuoralla ollaan :) Yritä ottaa rennosti ja lepäillä, nauttia "omasta ajasta".

Kiva että kaikilla sujuu niin hyvin ja viikot vaan juoksee, ei mene kauaa kun kaikilla täällä on beibit kainalossa <3

Nautin vielä tästä "ennen vauvaa" -mammaloman pätkästä mutta näitä etenkin yöllä vaivaavia kolotuksia ei tule ikävä. Kohta saa taas nukkua mahaltaan... Kävin eilen neuvolassa ja vauvan pää on jo ihan alhaalla. Puitteet siis kunnossa, nyt vaan odotetaan koska vauva päättää syntyä.

Lempiviola 37+1
 
Tsemppiä vaan jänniin hetkiin Aniraz ja Lempiviola, ihanaa kun koska vaan sieltä voi tupsahtaa vauvauutisia!
Tytsy, mitäs pidit äitiyspakkauksesta? Mä tykkäsin siitä kyllä kovin! Jotkut ei kai tykänny ruskearaidallisista ja kirkkaankeltaisista, hieman retro tyyppisistä vaatteista, mutta musta ne oli ihanat!
27+3
 
Lempiviola&Anizar: Teillä alkaa todella olemaan H-hetket käsillä :) Täällä odotellaan vauvauutisia!

Iitu78: Tykkäsin kaikista jutuista äitiyspakkauksesta. Onko sua seurattu nyt useammin edessä olevan istukan takia? Onko ollut jo "hyviä" potkuja vauvalta? :)

Saiga: Oletko jo nähnyt liikkeet masun päällä?

Tytsy75
26+0
 
Viimeksi muokattu:
Tytsy75 mulla ei ole ollut menkkamaisia kipuja. Olisiko kohdun kasvuun liittyviä? Mä olen soittanut herkästi päivystykseen ja aina tosi ystävällistä palvelua saanut.

(.) Harjoitussupistuksia tulee nyt selkeästi useammin, useita pitkin päivää. Toivottavasti kypsyttäisivät paikkoja. :) Unet ovat aivan outoja seikkailufilmejä ja olo tosi levoton.

Aniraz_ 38+5
 
Viimeksi muokattu:
Tytsy, kipuja on lähinnä vain nivusten alueella, jotain kiinnikkeitä varmaan. Meillä ei muuta ylimääräistä seurantaa ole kuin se rv 30 ultra, en sitten tiiä miten siitä eteenpäin. Varoittivat että vuotoja voi se eteisistukka aiheuttaa ja kovemmissa vuodoissa lähtisin kyllä heti sairaalaan...onneksi ei ole ollut.
27+6
 
Tytsy, ei ole ollut kouristuksia. Onko nuo kivuliaita, tuntuuko enemmän vatsan vai selän puolella? Minulla on jotain pientä kivistystä välillä vatsan sivuilla ja ylhäällä, luulen että liittyneet kohdun kasvuun tai liikuntaan. Joskus kohtu kyllä kovettuu, olisiko kivuton supistus tai jotain? Minähän tunsin liikkeet vasta rakenneultran tienoilla, ja samantien ne myös näkyivät (selällään ollessa) sellaisina pieninä mahan värähdyksinä. Nyt sitten välillä tulee kunnon pieniä kohoumia (potkuja?) ja välillä tuntuu sellaista mahan möyrintää, jota luulen kääntymiseksi tms. jonka jälkeen saattaa pullottaa iso kova möykky mahassa (pää?). On se vaan ihmeellistä nuo liikkeet!
 
Saiga, samanlaista möyrintää täälläkin ja selvästi vauva silloin vetää volttia kun huomaa että potkujen suunta vaihtuu. Kova kohouma on täällä usein peppu:). On se niin ihanaa kun pikkuinen liikkuu, tietää että sillä on kaikki hyvin.
Ei oikein ole työ intoa enää..ois jo valmis lomalle..muutama viikko vielä ja sitten pidän lomaa ja siitä äitiyslomalle, ihanaa.
28+2
 
Saiga, noi kohdun kovettumiset on just niitä harkkasupistuksia :) Ja möykky voi hyvin olla myös peppu. Tytsyn menkkakouristukset eivät ole mullekaan tuttuja :/

Iitu, tsemppiä töihin, tiedän tunteen. Kyllä se mammaloma sieltä kohta tupsahtaa!

Harkkasupistukset vaan tihenee ja alapäässä puukot viiltelee päivä päivältä pahemmin. Alkaa välillä olla aika vaikea olo. Tässä hommassa ei ole itsellä mitään kontrollia, ei auta kuin odotella koska beibi päättää syntyä! Mies kyselee päivittäin että joko mennään synnärille, mutta ei ole vielä sellaisia viitteitä ilmassa. Vaikka voi se tapahtua yllättäenkin...

Lempiviola 38+2
 
Lempiviola samoilla oireilla täällä. Harkkasuppareita tulee tiheään, ihan levossakin. Neuvolassa tällä viikolla sanottiin, että vauvan pää on laskeutunut, mahakin on "tippunut". ihan hyvältä näyttää, mutta tosiaan lähtöä synnärille voi joutua vielä odottamaan. Yhtään en enää malttaisi odottaa, mutta minkäs teet. :) tsemppiä sinne!

Iitu78 kiva että pääset pian lomalle!

Aniraz_ 39+2
 
Oma napaa: Soitin neuvolaan sokerirasitustuloksista ja samalla kysyin kouristuksista. Masuasukki oli viime viikolla aika vauhdikkaalla päällä ja sitä kautta on voinut vaikuttaa kouristuksiin.. Ja voi olla kohdun kasvuun liittyvää. Raskausdiabetestä ei ollut :) Masuasukki on ollut rauhallisemmalla tuulella ja se taas saa pohtimaan, että onko siellä kaikki hyvin.

Tytsy75
26+6
 
Tytsy, hyvä kun sokerit kunnossa!

Täällä myös ollut nyt kaksi aivan hiljaista päivää, mikä on saanut jo itkemään huolesta. Mutta onneksi yöllä sentään tuli pari rauhoittavaa potkua. Tänään kuitenkin taas vähän huolestuttanut, mutta onneksi nyt iltaa kohti on taas liikkeitä tuntunut. Kaipa sitä välillä voi olla vaan rauhallisempia kausia?
 
Voi kun jännää kun ihan pian täällä pari jo synnyttää!
Saiga laita viikot perään, en ikinä muistaisi millä viikolla kukakin menee:). On niillä masuvauvoilla rauhallisempia kausia ja hetkiä, meillä ainakin selvästi yöllä liikutaan ja päivällä nukutaan.
Mä räpläsin taas vaatteita tänään, siirtelen niitä kuin joku höpsö eestaas...viikonloppuna ehkä päästään huonetta vaihtamaan ja saan vihdoin laitella niitä Ikean säkistä kaappeihin.
Eilen olin kylässä, missä oli kaverin 7 viikkoinen tyttö...niin ihana. Sen äiti oli mielissään kun sai juoda kahvit rauhassa kun mä pitelin vauvaa varmaan yli tunnin. Uskomatonta että tulee pian oma.
28+4
 

Yhteistyössä