Maahanmuuttokriisi pilasi parisuhteeni.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Nyt on kyllä äärimmäisen vaikea ryhtyä tuhlaamaan aikaa ihmisen kanssa, joka ei ymmärrä kulutuksen ja kustannuksen eroa. Raiskaustilastoihin viittaamisesi oli taattua sketsikamaa, usein nähtynä ei enää naurata. Tutustu pienen otoskoon ongelmiin, ikä-sukupuoli-tulotaso-koulutusvakiointeihin (koulutusvakiointia ei ole siinä kaikkien rasistien lempivisualisaatiossa).

Maahanmuutossa on ihan oikeitakin ongelmia. Mutta tää keskustelu on vähän sellasta, että kun keittiössä syttyy kattila tuleen, niin sä et jää jankkaamaan rääkyvän lapsen kanssa siitä, että alakerrassa olevat lelut voi kuolla. Mä tykkäisin keskustella aikuisten ihmisten kanssa, jotka OPPISIVAT ja myöntäisivät argementointivirheensä. Mutta kun ne huutaa ja huutaa sitä lelua. Menee hermo, ja usko siihen että kukaan osaisi keskustella asiasta.
Vai on susta mamujen tekemät raiskaukset "sketsikamaa"...
 
vierailija
Mustalaisia on yritetty kotouttaa työelämään viimeiset 500 vuotta. Saas nähdä miten käy mamujen kanssa...
Joo, paitsi että ei ole. Ensimmäiset 450 vuottahan romanit yritettiin kaikin tavoin pitää poissa "normaaliyhteiskunnasta" ja kun tämä huomattiin turhan hankalaksi, niin tästä luovuttiin ja päätettiin yrittää sulauttaa romanit yhteiskuntaan.

Lue tämä alkuun, niin keskustellaan sitten lisää romanien työllisyydestä ja työttömyydestä: http://www.tem.fi/files/21022/syrja.pdf
 
vierailija
Joo, paitsi että ei ole. Ensimmäiset 450 vuottahan romanit yritettiin kaikin tavoin pitää poissa "normaaliyhteiskunnasta" ja kun tämä huomattiin turhan hankalaksi, niin tästä luovuttiin ja päätettiin yrittää sulauttaa romanit yhteiskuntaan.

Lue tämä alkuun, niin keskustellaan sitten lisää romanien työllisyydestä ja työttömyydestä: http://www.tem.fi/files/21022/syrja.pdf
Hyvin ovat mannet onnistuneet pysymään poissa työmailta. ;)
 
vierailija
Nyt on kyllä äärimmäisen vaikea ryhtyä tuhlaamaan aikaa ihmisen kanssa, joka ei ymmärrä kulutuksen ja kustannuksen eroa. Raiskaustilastoihin viittaamisesi oli taattua sketsikamaa, usein nähtynä ei enää naurata. Tutustu pienen otoskoon ongelmiin, ikä-sukupuoli-tulotaso-koulutusvakiointeihin (koulutusvakiointia ei ole siinä kaikkien rasistien lempivisualisaatiossa).
Niin mutta kun Timo sanoi, että meidän persujen ei pidä suostua keskustelemaan muiden ehdoilla, vaan me voimme vetää stetsonista ihan omat ehtomme.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/soini-puoluesihteerin-elintasosurffari-puheista-emme-keskustele-muiden-ehdoilla/5276332
 
Kuinka paljon vähemmän kuittaa Suomessa syntynyt kymmenlapsinen perhe? Sillä siihenhän sä ilmeisesti viittaat tuolla, että maahanmuuttajaperhe tulee suomalaisperhettä kalliimmaksi.

- Ihan yhtäpaljon. On vaan epätodennäköisempää, että pakolaistaustainen ihminen hankkii elantonsa työllään, ellei sitten ole aasialainen. Muistaakseni somaleista elättää itse itsensä alle 20 %. Toki sekin on varmaan suomalaisten vika.



Millä aikajänteellä sä tarkastelet tätä? Alkuun joka ikinen pakolainen (sekä turvapaikanhakija että kiintiöpakolainen) elää epäilemättä tulonsiirtojen varassa. Kotouttamisen onnistumisesta on sitten kiinni se, kuinka pitkään tilanne on tuo. Erään tietyn puolueen kannattajathan vaativat aika yleisesti tehokasta kotoutumista, mutta rahaa he eivät silti halua tähän käyttää.

- Sä voit katsoa vaikka sitä, miten pakolaisina tulleiden jälkeläiset työllistyy tai miten paljon opiskelee, kun puhutaan esim. Somaliasta tulleista. Näistä on julkaistu artikkeleitakin aika paljon.
Lisäksi omalla työpaikallani huomaa selkeästi, että mitä etelämpää väki tulee, sitä höllempi niiden aikakäsitys on. Pitkälle opiskelleenkin ihmisen on vaikea ymmärtää, että suomessa kello kahdeksan tarkoittaa kello kahdeksaa. Täällä se menee, kun aika ei ole olleellinen asia työn mittauksessa, mutta sun on aika hemmetin vaikea alkaa sairaanhoitajaksi tai tehdastyöläiseksi, kun käsitys kellonaikojen noudattamisesta on melko joustava.
Kotouttaminen on ilmiselvästi turhaa. Ihminen kotoutuu, jos sillä on siihen halua. Mielestäni näyttää sille, että ne ulkomaalaiset joiden kanssa minä työskentelen, eivät kärsi kotoutumisongelmista.



Ja sinä ymmärtänet myös sen, että tapausten vähäisyyden vuoksi niihin tilastollisiin eroihin (niitä siis todellakin on) pitää suhtautua hiukan varovasti. Kun yksi lisääntyy kahdeksi, niin kasvu on 100%, mutta kun 100 lisääntyy 101:ksi, niin kasvu onkin enää 1%.

- Ja sinä ymmärrät sen, että 20 000 miehestä tehty otos saattaa kuitenkin olla ihan kattava ja kertoa hieman heidän suhtautumisestaan naisväestöön.



Työvoiman tarpeesta olen samaa mieltä (työikään tulevat ikäluokat ovat todella pieniä), mutta tuo puoli-ilmaisuus on kuitenkin meidän itsemme päätettävissä. Kannattaa käyttää hetki senkin pohtimiseen, että onko aika sittenkään ajanut vielä ay-liikkeen ohi...

- Niinkö uskot?


Minulle tämän ymmärtäminen ei tuota vaikeuksia, mutta aivan kaikkien kohdalla en ole ihan vakuuttunut siitä, että he ovat tuon ymmärtäneet... Näyttää nimittäin siltä, että monille rasisteille ihminen on ainoastaan Suomessa syntynyt valkoihoinen pottunokka...

- Minulla ei ole mitään auttamista vastaan niin kauan, kuin se on vastavuoroista. Lisäksi minusta on hieman alkeellista syyttää niitä auttamatta rasisteiksi, jotka eivät ole valmiita ottamaan vastaan avosylin 50 000 pakolaista. Tämä ihmisten siirto ei ratkaise mitään. Minä henkilökohtaisesti en ole erityisen kiinnostunut ihmisten ihonväristä. Ihmiset ovat mitä ovat ihonväristään huolimatta.
 
vierailija
Raiskaustilastoihin viittaamisesi oli taattua sketsikamaa, usein nähtynä ei enää naurata. Tutustu pienen otoskoon ongelmiin, ikä-sukupuoli-tulotaso-koulutusvakiointeihin (koulutusvakiointia ei ole siinä kaikkien rasistien lempivisualisaatiossa).
Koska epäilen, että tätä lukee aika moni tilastotieteen peruskurssia suorittamaton lukija, niin rautalangasta väännettynä tuo vakiointi tarkoittaa kutakuinkin sitä, että kun koko väestöstä erotetaan ikä-, sukupuoli-, tulo- ja koulutustasoltaan maahanmuuttajaväestöä vastaava joukko, niin ne rasistien posket punaisena hehkuttamat erot raiskausfrekvenssissä sulavat kuin persujen vaalilupaukset konsanaan.
 
pää räjähtää
Älä pilaa juntin kanssa elämääsi.
Mulla ei kestä pää edes 2 tuntia tyhmien määkijä-ämmien ja ukkojen seuraa, menee koko loppupäivä palautumiseen ja vielä seuraava päiväkin. Jos joutusin elämään sellasen yhdenkin moukan kanssa, mieluummin lopettasin elämäni heti.
 
Mun nähdäkseni taattua sketsikamaa on se, et
Mun ja mieheni onni on se, että ollaan sen verran kouluttautuneita, että mm. ymmärretään ihan oikeasti niitä tilastoja, joita noin ämpärien älykkyysosamäärällä varustetut ääliörasistit levittelee ja tulkitsee kuin povari teelehtiä. On ollut naurussa pitelemistä, paitsi että viime aikoina tää on mennyt jo vähän surulliseksi.

Näkisin, että Suomen suurin taloudellinen ongelma on veronkierto, jonka kustannukset EU:ssa ovat tuhat miljardia euroa, Suomessa 13 miljardia. Maahanmuuton kustannukset viime vuonna olivat 30 miljoonaa..

Jos halutaan jotain salaliittoa etsiä, niin kyllä se vaan pahasti tuntuu siltä, että pakolaiset ovat oiva savuverho oikeille ongelmille. Kansa on toistensa kurkussa kiinni pennosista, samalla kun isokenkäiset nauraa matkalla pankkiin.

Ei ole $$$-puolueella olleen haluja oikeasti tarttua veronkiertoon. Liian monen kaverin varpaille tulisi astuttua.

Mutta joo, enemmän näen omassa lähipiirissäni koulutuksen vaikutuksen ajatteluun, kuin sukupuolen. Ne on oikeasti niitä porukan pellehermanneja, jotka tällä hetkellä omassa lähipiirissä vouhottaa rankimmin. Sääli. Oiskohan niillä jotain ajateltavaa, jos ne vaikka kävisivät töissä kuten me muut...
Jotenkin sun tyyppiset ihmiset kuuluu luokkaan, että " hitsi mä inhoan noita tavallisia tyhmiä tyyppejä, jotka ei ole lainkaan niin fiksuja, kouluttautuneita ja nerokkaita, kuten minä ja mieheni. On tosi noloa, että ne ei tykkää pakolaisista ja niitten mielestä pakolaiset on ihan tyhmiä, mutta mitä hittoa ne itsestään oikein kuvittelee, kun kaikki on kuitenkin tyhmempiä kuin minä, koska minä nyt vaan olen ihan erityisen älykäs verrattuna kenenkään muuhun "
 
vierailija
Koska epäilen, että tätä lukee aika moni tilastotieteen peruskurssia suorittamaton lukija, niin rautalangasta väännettynä tuo vakiointi tarkoittaa kutakuinkin sitä, että kun koko väestöstä erotetaan ikä-, sukupuoli-, tulo- ja koulutustasoltaan maahanmuuttajaväestöä vastaava joukko, niin ne rasistien posket punaisena hehkuttamat erot raiskausfrekvenssissä sulavat kuin persujen vaalilupaukset konsanaan.
Onhan tutkimuksia tehty vakioimallakin, mutta eivätpä ne erot ole sulaneet.
 
vierailija
- Ihan yhtäpaljon. On vaan epätodennäköisempää, että pakolaistaustainen ihminen hankkii elantonsa työllään, ellei sitten ole aasialainen. Muistaakseni somaleista elättää itse itsensä alle 20 %. Toki sekin on varmaan suomalaisten vika.
Muistaaksesi? Minun "muistaakseni" prosenttiosuus on huomattavasti suurempi (kun siis tarkastellaan maassa pysyvästi asuvia, mm. turvapaikanhakijoilla ja päätöstä odottelevillahan ei ole edes lupaa työskennellä), mutta eipä sillä sen suurempaa väliä ole, koska sinäkin sentään myönnät, että maahanmuuttajaperhe ei tule veronmaksajalle yhtään sen kalliimmaksi kuin kantasuomalainenkaan perhe. Ja niistä kulujen ja kustannusten eroistahan sua jo muistutettiinkin.

- Sä voit katsoa vaikka sitä, miten pakolaisina tulleiden jälkeläiset työllistyy tai miten paljon opiskelee, kun puhutaan esim. Somaliasta tulleista. Näistä on julkaistu artikkeleitakin aika paljon.
Lisäksi omalla työpaikallani huomaa selkeästi, että mitä etelämpää väki tulee, sitä höllempi niiden aikakäsitys on. Pitkälle opiskelleenkin ihmisen on vaikea ymmärtää, että suomessa kello kahdeksan tarkoittaa kello kahdeksaa. Täällä se menee, kun aika ei ole olleellinen asia työn mittauksessa, mutta sun on aika hemmetin vaikea alkaa sairaanhoitajaksi tai tehdastyöläiseksi, kun käsitys kellonaikojen noudattamisesta on melko joustava.
Minäkin olen huomannut, että ihmisillä on hyvin erilaisia aikakäsityksiä. Esim. mun isäni on aina myöhässä joka paikasta, kun taas itse en edes muista, koska olisin viimeksi myöhästynyt. Ja sitten vielä sekin, että meillä töissä se yksi saksalainen kaveri inssi aina myöhässä (jopa pikkujouluihin tuli myöhässä), mutta ymmärtäähän sen, sellaisia ne saksalaiset vaan ovat, erilainen kulttuuri jne.

- Ja sinä ymmärrät sen, että 20 000 miehestä tehty otos saattaa kuitenkin olla ihan kattava ja kertoa hieman heidän suhtautumisestaan naisväestöön.
:D Tämän komediallisista piirteistä sua on myös jo muistutettu, joten en katso tarpeelliseksi puuttua tähän sen enempää.

- Niinkö uskot?
Vahvasti.

- Minulla ei ole mitään auttamista vastaan niin kauan, kuin se on vastavuoroista. Lisäksi minusta on hieman alkeellista syyttää niitä auttamatta rasisteiksi, jotka eivät ole valmiita ottamaan vastaan avosylin 50 000 pakolaista. Tämä ihmisten siirto ei ratkaise mitään. Minä henkilökohtaisesti en ole erityisen kiinnostunut ihmisten ihonväristä. Ihmiset ovat mitä ovat ihonväristään huolimatta.
Sinä kun et ole "erityisen kiinnostunut ihmisten ihonväristä", niin osaatko sanoa, miksi sinut löytää jokaisesta maahanmuuttokeskustelusta jakamassa näitä ennakkoluulojasi?
 
vierailija
Muistaaksesi? Minun "muistaakseni" prosenttiosuus on huomattavasti suurempi (kun siis tarkastellaan maassa pysyvästi asuvia, mm. turvapaikanhakijoilla ja päätöstä odottelevillahan ei ole edes lupaa työskennellä), mutta eipä sillä sen suurempaa väliä ole, koska sinäkin sentään myönnät, että maahanmuuttajaperhe ei tule veronmaksajalle yhtään sen kalliimmaksi kuin kantasuomalainenkaan perhe. Ja niistä kulujen ja kustannusten eroistahan sua jo muistutettiinkin.


Lukua painaa alas etenkin somalinkielisten naisten heikko työllisyys (14%), mutta kehuttavaa ei ole miestenkään luvussa (25%). Työllistymisprosentti on 19,5%.
 
"vierailija, post: 30980959"]Muistaaksesi? Minun "muistaakseni" prosenttiosuus on huomattavasti suurempi (kun siis tarkastellaan maassa pysyvästi asuvia, mm. turvapaikanhakijoilla ja päätöstä odottelevillahan ei ole edes lupaa työskennellä), mutta eipä sillä sen suurempaa väliä ole, koska sinäkin sentään myönnät, että maahanmuuttajaperhe ei tule veronmaksajalle yhtään sen kalliimmaksi kuin kantasuomalainenkaan perhe. Ja niistä kulujen ja kustannusten eroistahan sua jo muistutettiinkin.

Somalien työllisyysaste on 19,5%. Turvapaikanhakija saa tehdä työtä kolmen kuukauden kuluttua turvapaikkahakemuksen jättämisestä.


Sinä kun et ole "erityisen kiinnostunut ihmisten ihonväristä", niin osaatko sanoa, miksi sinut löytää jokaisesta maahanmuuttokeskustelusta jakamassa näitä ennakkoluulojasi?

- Sinäkin näytät näissä keskusteluissa viihtyvän. Oletko sinä rasisti?
 
Mikä äo:n alle jäävät idiootit heivaat elämästäsi?
Mä niin repesin. Ensin passitetaan kaikki tutut äo- testeihin ja sen jälkeen rankataan kaikki pölöt pois. Ja jos testin läpässeisiin jää niitä, jotka suhtautuvat työperättömään maahanmuuttoon vähääkään epäilevästi, heivataan vielä nekin.
Jäljelle jää ihmisiä, joiden kanssa voidaan hieroa omia vatsoja ja olla ihan hurjan onnellisia, kun kukaan ei ajattele yhtään erilailla.
 
vierailija
"vierailija, post: 30980959"]
Somalien työllisyysaste on 19,5%.
Itse asiassa 21,8% vuonna 2008, enkä osaa sanoa, onko se noussut vai laskenut tuon jälkeen. Sinällään sun agendasi valossa on toki ymmärrettävää, miksi tällaisessa yleisessä maahanmuuttokeskustelussa haluat nostaa esiin erityisesti kaikkein heikoimmin työllistyvän maahanmuuttajajoukon... Toki olen itsekin sitä mieltä, että tuo somalien työllisyys on erittäin alhaisella tasolla ja mielelläni kuulisin ehdotuksia sen nostamiseksi.

- Sinäkin näytät näissä keskusteluissa viihtyvän. Oletko sinä rasisti?
Ainakaan omasta mielestäni en ole, enkä ole koskaan kuullut kenenkään muunkaan minua sellaiseksi nimittävän. Entäpä sinä? Miten itse koet, oletko rasisti tai onko joku joskus pitänyt sinua sellaisena?
 
vierailija
Mä niin repesin. Ensin passitetaan kaikki tutut äo- testeihin ja sen jälkeen rankataan kaikki pölöt pois. Ja jos testin läpässeisiin jää niitä, jotka suhtautuvat työperättömään maahanmuuttoon vähääkään epäilevästi, heivataan vielä nekin.
Jäljelle jää ihmisiä, joiden kanssa voidaan hieroa omia vatsoja ja olla ihan hurjan onnellisia, kun kukaan ei ajattele yhtään erilailla.
http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2015/09/10/sopivat-syntipukit/
 
vierailija
Kai sitä rasistipas*a kun haluaa turvata lapselleen julkiset hyvinvointipalvelut ja haluaa mummonsa saavan asiallista hoitoa hoitokodissa.

Näköjään olet ihmiskunnan saastaa kun et ennemmin halua elättää turvapaikanhakijoita.

Kun pelastaisin edes sen yhden syyrialaisen lapsen. Mutta kun ovat tulijat Irakista, Afganistanista ja Somaliasta, isoja raavaita miehiä. Hekö huolehtivat vastavuoroisesti minun lapsestani maksamalla verot ja vaihtavat minun vaipat sitten hoitokodissa? Varmastiko?
ei juuri tälläinen kertoo kehittömyydestä. Ymmärrän vihan se on oikeutettua mutta se ei oe maahanmuutajien/pakolaisten. Suurimmat syylliset istuvat arkadianmäellä typeryyksineen.
 
vierailija
Itse asiassa 21,8% vuonna 2008, enkä osaa sanoa, onko se noussut vai laskenut tuon jälkeen. Sinällään sun agendasi valossa on toki ymmärrettävää, miksi tällaisessa yleisessä maahanmuuttokeskustelussa haluat nostaa esiin erityisesti kaikkein heikoimmin työllistyvän maahanmuuttajajoukon... Toki olen itsekin sitä mieltä, että tuo somalien työllisyys on erittäin alhaisella tasolla ja mielelläni kuulisin ehdotuksia sen nostamiseksi.



Ainakaan omasta mielestäni en ole, enkä ole koskaan kuullut kenenkään muunkaan minua sellaiseksi nimittävän. Entäpä sinä? Miten itse koet, oletko rasisti tai onko joku joskus pitänyt sinua sellaisena?
Mitenköhän se somalien työllisyys on näin 7 vuotta kestäneen laskusuhdanteen aikana voinut kehittyä?;)

Kyl sä olet rasisti: Vihaat suomalaisia.
 

Yhteistyössä