*** MAALISKUUN 2010 ODOTTAJAT LOKAKUUSSA ***

hei taas. Lueskelin tässä taas tätä ketjua ja ajattelin vähän kertoa ensikertalaisille sellaiseta, minkä olisin kernaasti itse tiennyt ennen ensimmäistä synnytystä. Ei ole tarkoitus pelotella tai väittää, että kaikilla menisi näin, vaan jakaa oma kokemus, jotta jos jollekin käy samoin, ei olisi yhtä hukassa kuin minä aikanani :/ Nimittäin sellainen asia, josta ei kukaan ollut missään hiiskahtanutkaan raskauden aikana, oli se, mitä synnytyksen jälkeinen hormonimyllerrys voi saada aikaan pääkopassa. Mulla kävi niin, että kun vauva oli syntynyt, niin muistaakseni tokana yönä iski kauhea epätoivo. Se tuli kuin tyhjästä, yhtäkkiä kaikki tuntui ihan mustalta ja kamalalta ja elämä aivan kaoottiselta ja pilalle menneeltä. Vaikka vieressä tuhisi ihana ja erittäin toivottu esikoinen. Niillä myllerryksillä ei ollut mitään tekemistä todellisuuden kanssa sikäli, että kaikki tosiaan oli oikeasti hyvin. Mutta minä vain itkin ja soittelin miehelle sairaalasta kahdelta yöllä ihan epätoivoisena. Se oli sellainen hormonimyrskyyn liittyvä itkeskely- ja kurjuusvaihe ja se tuntui aivan kamalalta kun tietysti ympärillä kaikki oli vaan niin ruusunpunaista ja ihanaa ja hellanlettasta, vaikka oma mieli oli aivan musta ja sekaisin. Vähitellen se sitten kotiintulon jälkeen helpotti, joskin yllättävän pitkään kesti, että olin taas ihan "kunnolla" onnellinen. Jälkeenpäin olen monesti ajatellut, miten paljon olisi auttanut, jos olisin tiennyt etukäteen, että synnytyksen jälkeen voikin tuntua kamalalta ja itkettää ilman syytä ja se on ihan normaalia ja menee ohi! Toisella kerralla osasin jo odottaa jotain vastaavaa, ja jälleen suunnilleen kahden vuorokauden kohdalla synnytyksen jälkeen aloin vollottaa. Sillä kertaa osasin kuitenkin suhtautua siihen ihan rauhallisesti, enkä joutunut mihinkään epätoivon syövereihin. Itkeskelin ehkä vuorokauden ja olin muuten ihan reipas ja sitten kaikki oli taas mallillaan :D Mutta se oleellinen ero oli , että tiesin, että niin voi käydä ja olin kokenut synnytyksen jälkeisen hormonimyrskyn jo kerran aiemmin. Joten halusin jakaa tämän kokemuksen täällä siksi, että olisin itsekin halunnut tietää, että näinkin voi käydä, vaikka kuinka haluaisi olla vain onnellinen vauvasta. :flower:
 
Täällä possupiikki otettu, hieman käsi kipeenä ja päätä jomottaa...Niin mulla flunssa ei ollut esteenä piikin ottamiselle kun ei kuumetta ole ollut!
Mua nyt ruenut supistelemaan tosi herkästi, mietinkin tässä et rupeenko siivoamaan vai jätänkö siivoukset isännälle, mut taidan kuitenkin ainakin alotella!Jos tuntuu et supistelee niin sit jätän loput siivoamatta!

Parisuhde: Meillä menee tosi kivasti, mitä nyt pientä kinaa välillä! :)
Vauvan vaatteista: Meillä vauvoilla on ollut aluksi 50 ja 56cm vaatteita, muttei kauan ole mahtunut muuta kuin esikoiselle, kun ovat kasvaneet tosi joutuusti! Mut mun siskolle syntyi melkein neli kilonen tyttö niin sille ei tainnut kaikkein pienimmät vaatteet mennä ollenkaan!
Mitähän mun pitikään kommentoida, en nyt enää muista...Hauskaa viikonloppua kaikille! :flower:
 
possupiikki otettu. Itse pistos sattui ja kirveli, tunnin ajan kättä särki. Nyt ei mitään, odotetaan vain seurauksia...

Narkissos:
Kiitos tarinastasi. Itse olen ainakin valmistautunut myös synnytyksen jälkeiseen masennukseen, sen verran tuo mieli muutenkin välillä on herkkä.

Parisuhde: Aikamoista vuoristorataa on kyllä...
 
Isyyspakkaus tehty ensi viikonloppua varten B)
Mukaan laitoin:
-Sikareita
-Pullon olutta
-Energiajuomaa
-Tutim
-Suklaata
-Vauva-ohjelmointiopas (tms. en muista tarkkaa nimee :D)
-Ämpäri (mies _aika_ herkkä hajuille ja oksennusrefleksi toimii liiaksi :D)
-Buranaa
-Korvatulpat
-Ruokalappu vauvalle (Daddy forever, henkkamaukalta bongasin)
-Sisu aski
-Kahvikuppi (Maailman paras isä)+pikakahvia
-Tulitikut (silmien auki pysymiseen)
-Neekerinpusuja

Jos jollekkin tulee mieleen vielä muuta kivaa,niin kertokaa :D

Äh. Ei mulla muuta, piti vaan jakaa tämäkin tieto kanssanne ja kysyä mielipiteenne :D

Mysti 20+5
 
Ai juu ja availen tuossa illalla sitten jo marraskuun ketjua. Jotakin olen tuossa jo valmiiksi tallennellut, hieman listaa yritän selkeyttää, kun odottajia on tosiaan jo yli 100 =)

muoks:
:attn: Kysäisen myös mielipidettänne, että olisiko ketjulle nimi -Maaliskuun maitonassut- liian imelä? Olisi kiva jos keksittäisiin joku "söpöstelysana" maaliskuuhun sopien..
Saa sanoa rohkeasti mielipiteen, en loukkaannu ;)
JA EHDOTUKSIA REIPPAASTI!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pippa3:
Ai juu ja availen tuossa illalla sitten jo marraskuun ketjua. Jotakin olen tuossa jo valmiiksi tallennellut, hieman listaa yritän selkeyttää, kun odottajia on tosiaan jo yli 100 =)

:attn: Kysäisen myös mielipidettäni, että olisiko ketjulle nimi -Maaliskuun maitonassut- liian imelä?
Saa sanoa rohkeasti mielipiteen, en loukkaannu ;)
Hei hyvä, ku oot alkanu jo "valmistautuun", pitikin sulle laittaa siitä viestiä, että muistathan avaan sen uuden ketjun. :D

Se sana 'maito' on jotenkin outo?

 
harakanhattu onnittelut varovaisesta tyttölupauksesta <3

Dominique ikävä kuulla, että parisuhde on vähän matalapaineessa! Ja tosi kurja
kuulla, että anopin kanssa ei kemiat osu yksiin. Toivottavasti saisit nauttia
raskaudesta rauhassa ja tietysti miehen ihanalla tuella. Oletteko puhuneet, että
voisitte viettää esim. joulun ihan kotosalla perheen kesken? Tai mennä vaihtoehtoisesti
vaikka sinun vanhemmillesi? Onko se joulu pakko tehdä aina anoppilassa? Jaksamista :hug:

Abello tervetuloa mukaan :wave:

Sikarokote: käyn ottamassa sen maanantaina, kun jako alkaa meijän neuvolassa.
Olin menossa jo viime viikolla, mut tajusin, et jako alkaa vasta nyt maanantaina :LOL:

Isyyspakkausta on mietitty täälläkin! Haluaisin antaa miehelle sellaisen lahjaksi!
Ärsyttää vaan, että jotkut mitkä sinne haluisin on vaan netin kautta tilattavissa eikä
taida enää isänpäiväksi ehtiä perille. Pitää keksiä jotain muuta pientä ja antaa
pakkaus sitten lähempänä maaliskuuta :)


Rakenneultrassa kaikki hyvin :heart: Siellä se pieni kellui ja oli jälleen kerran päiväunilla eikä suostunut heräämään..käänsi vaan selkänsä, kun vähän yritettiin tärisyttää :LOL: Nukkui siis toinen käsi masun päälle ja toinen poskella tai peukku suussa. Sikiöasennossa oli eli jalat ristissä eikä tietoa sukupuolesta. Sitähän mä pitkään mietinkin, et halutaanko tietää ja nyt ei sitten tiedetä. Mut tajusin muutenkin, etten edes koko aikana muistanut sukupuoliasiaa ennenkun lääkäri lopuksi sanoi, että sukupuoli jää arvoitukseksi. Sitäkin piti miettiä ja paineistaa monta viikkoa, et kysytäänkö ja sit unohtaa ite :LOL: Vaihdettiin muuten työnimeäkin ihan vaan kun ollaan jostain syystä alettua kutsua vauvaa Aapoksi ;)

Jemppi & Aapo 20+4
 
esikoisesta tein isyyspakkauksen, johon laitoin nin kuin äitiyspakkauksessakin on, kaikkea vaualle tarpeellista:
- kylpyöljy- ja ankka
- farkut, slipoveri, kauluspaita (juhlavaatteet vauvalle)
- vauvan uima-asu
- tuttipullo, tutti
- rasvoja
- kirjoja vauvalle
- vauvamusiikkia
yms. mitä olis muutenkin tullut hankittua
 
Mä olen päättänyt tehdä miehelle myös isyyspakkauksen. Netistä löytyikin ihan kivoja juttuja. Annan sen luultavasti jouluna =)

Harmittaa kun haluaisin tuntea potkuja selkeämmin, mutta kun tuo istukka on edessä niin minkäs teet. Kyllä, varsinkin aamusin pieniä tökkäyksiä tuntuu, mutta olis kiva jos ne vois jo vaikka tuntea masun päältä :heart:

Pyhäinpäivä ja tiedossa vaan löhöilyä, mikäs sen parempaa.

Abello 21+4
 
Isyyspaketista: Mie voisin sellaisen miehelle vääntäyttääkkin, mutta ehkäpä sitten lähempänä h-hetkeä =). Ennemmin laittaisin siihen kaikkea isyyteen ja mieheen liittyvää, kuin pelkkää vauvakamaa. Kivoja vinkkejä teillä!

Meillä on tänään yhet 50v. juhlat, joissa aateltiin käydä pyörähtään =). Muuten varmaan viikonloppu menee lepäillessä ja siivoillessa. Jos sais imuroitua ja vaihdettua lakanat. Mullakin alkaa flunssa hellittään! Enää vähän nuha ja yskä, mutta kyllä mie tänään lähden jo ihmisten ilmoille.

Mimmurainen & ötti 21+1 :heart:

 
Narkissos Minullakin oli tämä toisen vuorokauden itkuisuus ja todella alakulo. Taitaa tulla melkeinpä jokaiselle :hug:

Mysti
Tosi kivan isyyspakkauksen olet keksinyt :wave:

Ensi kuun ketjun nimestä maitonassut minusta hauska, mutta mussukat on ehdoton suosikki :heart:
Kiitos Pippa3 kun ylläpidät ensi kuun ketjua :wave:

toivottavasti solmussa on suhkoht kunnossa :( :hug:

Esikoinen tuli vime yönä kipeäksi. Tuossa sohvalla vaikertaa. Kova nuha ja vähän lämpöä. Näyttis siltä, ettei ihan heti ainakaan parane. Ei ruokakaan maistunut kovin hyvin... :|
 
MLL
Mukavaa pyhäinpivää kaikille!

Pippa mun mielestä toi maitonassutkin voisi olla ihan hauska, en ainakaan aikasemmin ole nähnyt että kellään muulla olisi sen nimistä pinoa ja maitoahan ne meidän mussukat tosiaan ekana kittaa :) Myös mussukat tahi mössykät tms. hellittely nimi voisi olla ihana, nykynen nimi on vähän tavallinen. Vaikka mitäpä väliä silläkään toisaalta on, pääasia on tämä sisältö :heart: :)

Olin jo tässä suunnitellut innoissani, että pitäiskö lähteä rattaita testailemaan, mutta sitten iski päälle, että nythän on pyhä ja kaupat kiinni :D Tyydyin siis tutkailemaan huutonetin toimintaa, testimielessä huusinkin yhtä tuotetta ja nyt odottelen, että mitä tapahtuu. Tuleekohan mulle joku ilmotus jos "voitan"?

MLL :heart: 20+3 (4 yötä rakenneultraan!)
 
harakanhattu Onnittelut tyttölupauksesta! :flower:

Jemppi Onnittelut hyvästa rakenneultrasta! :flower: Onhan se jännää, kun jotain jää yllätykseksi ;)

Narkissos Kiitos, kun jaoit kokemuksesi meidän kanssa. Olen lukenut siitä, että ohimenevä masentuneisuus synnytyksen jälkeen voi olla ihan normaalia, mutta sinunomakohtainen kokemus valoitti asiaa hyvin. :flower:

Teidän isyyspakkausideat on kivoja! Mäkin mietin, jotain erikoista lahjaa miehelle isänpäiväksi, mutta haluaisin tehdä sen vähän toiseen tyyliin. Tässä tulee niin paljon muita vauvankamppeita hankittua ja miettyä, että luulen että mun mies vois arvostaa jotain muuta. Ei tarkoita kuitenkaan, ettei hän olisi innostunut ja todella iloinen tästä vauvasta! Mä olen jo aikaisemmin ostanut hänelle lahjaksi sellaisen ekaa kertaa isäksitulevalle tarkoitetun vauvakirjan.

Rauhallinen päivä menossa täällä B)

Hyvää pyhäinpäivää!

Minna ja pikkuinen 22+0 :heart:
 
Tervetuloa uudet! :flower:

Onnea hyviä uutisia saaneille ja jaksamista kaikille jotka vielä odottavat.

Paranemista flunssasille!

Merkkiä tulin laittamaan, on ollut rankka viikko töissä. Matkustaminen, seisominen ja pidempään käveleminen saa masun välillä kipristelemään ja/tai selän särkemään. Pitänee ottaa rauhallisemmin. Kiukuttelin miehellekkin viikolla puhelimessa väsymystä, joten tein sitten tänään lasagnea alusta asti anteeksipyynnöksi. Lasagne on meillä ihan ehdoton ykkössuosikki. Vähän harmittaa, kun mies on kaikki viikot poissa. Olis niin paljon kaikkea puhuttavaa ja tehtävää kotona. Onneksi tulee kurssilta jouluksi kotiin ja sitten ei toivottavasti lähdekkään näin pitkäksi aikaa.

Pikkanen (tai poikanen ;)) liikkuu mukavasti. Pienikin määrä makeaa saa mylläyksen alkamaan. Vielä en tunne kuin nuo isommat liikkeet, potkuja en vielä ainakaan tunnista. Oma maha vähän tykkää kyttyrää raudan syömisestä. Kaksi vaihtoehtoa: ummetus tai ripuli.

Isyyspakkaus kuulostaa kivalta idealta. Voisin ostaa ainakin jonkun isä-mukin miehelle. Alfamerilla on myös semmonen vauvanhoito-opaskirja, joka on tehty samalla tavalla kuin saman sarjan autokirjat. Se on musta hauska, koska meillä on tuo autoharrastaja perheessä.

NinaRinsessa ja Poikanen 21+0 *viikot vaihtuu*

 
Täällä käytiin rakenneultrassa torstaina 29.10. Pikkuinen oli kiltisti ja piteli käsiään korvien suojana. Kätilö katsoi sukupuolta ja sanoi, että näyttää pojalta, mutta ei ole 100 % varma. Mulla on vieläkin vahva olo, että tyttö tulee. Mutta onpahan jännitettävää loppuajaksi.

PikkuVeturi on alkanut välillä ilmoitella olemassa olostaan. Rauhallinen tyyppi tuntuu olevan, kun ei kamalasti myllää. Iltaisin ennen nukkumaan menoa on jonkinlainen iltajumppa menossa.


Sikarokote: Minä otan sen, kunhan se vain tulee tänne jakeluun. Ensi viikon torstaina olisi ensimmäinen päivä, jolloin saa sen.

MayaM ja PikkuVeturi 21+1
 
Hei pitkästä aikaa!

Mun viimeisestä elonmerkistä on kulunut jo vaikka kuinka kauan, mutta oon kyllä käynyt lukemassa teidän kuulumisia. Aika paljon tuntuu olevan poikia luvassa maaliskuisiin vauvoihin. Tuosta keskusteluryhmän nimestä, mun mielestä se mussukat olis aika ihana! Yritin tässä itsekin miettiä jotain ehdotusta, mutta parempaan en keksi. Tässä on takana muutto, tavaroiden pakkausta ja siivoamista. Huoh, oon jo ihan poikki, mutta vielä pitää lisäksi hoitaa omat työt. Viikonloppu menee työpaikalla, mutta kyllä se sitten palkassakin näkyy! =)
Sikarokotteen otin työpaikalla viime viikolla. Mun käsi tuli todella kipeäksi ja pari päivää kesti ennen kuin kipu helpotti. Tuntui turvalliselta kuitenkin ottaa tuo rokote, koska täällä sikainfluenssaa on jo aika paljon liikkeellä!
Mulle vois tonne listaan lisätä poikalupauksen. Molemmat vauvat siis poikia, identtisiä kun ovat. Ollaan jo jonkun aikaa tämä tiedetty ja se on kieltämättä helpottanut esim. vaatteiden ostamista.
Vauvojen kuulumisia sitten.. Käytiin viime viikolla taas ultrassa ja kokoaeroa on alkanut vauvoille tulla. Se voi olla huono merkki identtisillä, joten meidän seurannat siirrettiin nyt yliopistollisen sairaalan äippäpolille. Sinne sitten taas parin viikon päästä. Muut varmaan ajattelee, että ihanaa kun tuo pääsee näkemään vauvojaan niin usein, mutta totuus on toinen. Odotan ultrakäyntiä aina sydän sykkyrällä ja pelkään saavani huonoja uutisia. Monet itkut on itketty ennen ja jälkeen ultran.. En voi sanoa että olisin nauttinut tästä raskaudesta, huoli pienistä on niin suuri. Välillä käy mielessä, että voikun olisi vain yksi vauva masussa, mutta heti perään tunnen huonoa omaatuntoa ajatuksistani.. Ei ole helppoa.

No ei nyt muuta, takaisin töiden pariin! Vointeja kaikille :wave:
 

Yhteistyössä