*** MAALISKUUN 2010 ODOTTAJAT LOKAKUUSSA ***

Alkuperäinen kirjoittaja Bluedrama:
Maine Coon Ei löydy sanoja kertomaan niin paljon lohdutusta suruunne, mitä teidän perheessä nyt koetaan. Aivan kauheaa.. Miten ei aikaisemmin huomattu? Olisihan neuvolassa pitänyt sydänäänien kuulua? :hug: :hug: :'(
Viimeisen kerran käväisen täällä lukemassa.Viikolla 15 neuvolassa kuuluivat vielä sydänäänet oikein reippaasti, mutta jotain on sen jälkeen tapahtunut hyvin nopeasti, sillä menehtymisen arvioitiin tapahtuneen myös viikolla 15.
Syy saattaa jäädä ikuiseksi arvoitukseksi ellei verikokeista selviä mitään.
Pikkuinen ei ehkä ollut elinkelpoinen ja siksi menehtyi.Sanotaan että luonto hoitaa tehtävänsä.

Tässä samassa yhteydessä kiitän kaikkia saamastani tuesta ja myötätunnosta.Olette ihania :hug:

Nauttikaa raskauksistanne ja kaikille toivotan oikein hyvää jatkoa =) :wave:
 
Tännekin on normiflunssa iskenyt! Tää viikko sairaslomaa. Ja todellakin kaipailen jotain vahvempaa, kuin panadol!

Sairaalavaatteista Mä tykkäsin olla kanssa sairaalan kaavuissa. Maitoakin valu niin paljon rinnoista, että paitaa sai tosiaan vaihtaa aika usein. Yöllä, kun ei rintaliivejä ja suojuksia viittiny pitää. Mä kaipasin sairaalassa omia sukkia! Sairaalan sukat kieppu jalassa ja tuntu, että jalat hikos niissä älyttömästi. Lisäks meinaan ottaa jotain extra vaatetta tai peittoa mukaan ens kerralla. Öisin palelin, kun oli vaan ohut lakana ja välillä hikoili niin paljon, että sitten oli kosteet kylmät lakanat.

Vauva potkii paljon ja puskee välillä jo läpi vatsanahasta! :heart:

Tämmöistä tälläkertaa!

Latsis + pojannassikka 22+2
 
Mulla oli sairaalassa omat vaattet mukana, jotka puin sitten vierailuaikaan päälle. Meillä oli perhehuone, eli saatoin keikkua siellä pelkässä sarongissa, kuuma kun oli elokuussa. Sairaalan verkkokalsareita käytin kyllä, just jälkivuodon vuoksi, joskin ekan päivän jälkeen laitoin jo omat alwaysit sinne.
Mukaan kandee ottaa imetysliivit (niillä voi nukkua kun ei kiristä/purista), liivinsuojia, lukemista, kamera, känny, laturit, vaatteita itselle ja vauvalle sekä vähän rahaa.
 
Terveiset rakenneultrasta! Vauveli voi hyvin, ja siellähän se oli ylösalaisin imemässä peukkua ja haukottelemassa :D. Sukupuoli jäi edelleen arvoitukseksi (täällä kun sitä ei enää ruukata kertoa) ja ei meidän taidot kyllä miehen kanssa riittäny analysoimaan niitä kuvia :LOL:. Kaikki elimet oli oikeilla paikoillaan, painoarvio tais olla jotain 320g. Mittojen perusteella laskettu aika ois heittäny parilla päivällä, eli kone antoi tänään 14.3., mutta ei sitä lähdetä kahden päivän takia muuttamaan :)

Flunssasta: Yhä edelleenkin on kauhia räkätauti päällä ja kurkku niin perkuleen kipeä. Viime yö meni kyllä ihan pipariksi ja väsyttää kyllä nyt ihan kiitettävästi. Nokka niin tukossa, että joutuu nukkumaan suu auki ja loppujen lopuksi herää sitte siihen, kun kurkku on ihan karrella ja kuiva. Ei yhtään kivaa! Kuumetta ei oo ollut.

Tänään ois sitte tarkotus lähtiä jonotteleen se possurokote. Saapa nähdä iskeekö siitä vielä lisää oireita päälle. Pitänee käydä työterveyshuollossa huomenna kysymässä saikkua myös perjantaille. Eiköhän tästä taudista viikonlopun jälkeen jo selviä.. ainakin toivon niin.

Nystymuikiolle: Ette tainneet olla vielä tullu sinne äippäpolille, kun me lähdettiin? Me lähdettiin jo 9.35 maissa, ei sen kauempaa ultrattu. Joku pariskunta oli siellä odottelemassa, mutta aattelin ettet se sie varmaan oo kun oli niiiiiiin iso masu jo :LOL:

Mimmurainen & pääalaspäin seilaava vesseli 20+5



Muoks. Mulla istukka myös edessä vatsaa vasten, joten se vissiin jonkun verran hillitsee potkujen tuntemista? Melkonen potkupalloilija vissiin masussa, kun oon kuitenkin tuntenu liikkeet jo rv 17+ viikoilta ja oon ensikertalainen :LOL:
 
Glow
vaatteista ainoat on SUKAT, mitkä ehottomasti pidän omat. Sairaalan lörppäsukat on aivan järkkyjä kun ei ne pysy ollenkaan jalassa. Yhdyn edellisiin, sairaalan "kaapuun" on hyvä kätkeä maha. Maitoa voipi valua ja ite ainaki hikoilikin siihen malliin että vaatetta sai vaihtaa usein. Samoin jälkivuoto, sairaalan vaipat on melko paksuja, ei hirveesti innosta normi housuja änkeä vaippa-alushousujen päälle. Kuulostaa ihanalta :LOL: mut näin se vaan on. Kannattanee hankkia muutama löysempi paita kotiin jos ällöttää iso maha synnytyksen jälkeen :D nimi. kokemusta on. Onneks se maha laskeutuu melko pian...

Mä olen nyt tehny päätöksen mitkä tuplavaunut ostan näille pienille sisaruksille =)
Meinasin uutena, mutta eilen löysin huutiksesta ja muualtakin parit aika uudet ja hyvän oloiset ( tai no senhän tietää sit ku näkee, yhet ois tässä meidän paikkakunnalla jopa, jos pääsis niitä vilkasemaan ) . Ihan toheissani raivasin tilaa tänään eteiseen rappujen alle ja mittailin että hyvällä säkällä ne just just mahtuu kasassa sinne säilöön. Uutena nuo maksanee jonkun 750-800e. Käytettyjä löytyy about 250-500e haarukassa, vuosimalli ja lisävarustelut toki vaikuttaa hintaan.

Meillä on tänään taasen asuntonäyttö joten tulipa siivottua samalla sitäkin varten. Itseki menää kattoo illalla yhtä omakotitaloa :)

Mä alotine eilen syömään rautaa. Obsidania. Th suositteli Fexiniä, mutta mulla se ei todella pysynyt sisällä viime raskaudessa. Nytkään en ota heti aamusta tyhjään vatsaan vaan myöhemmin päivällä ruokailujen välissä, ei tule niin kamala olo, tai ainakaan eilen ja tänään ei oo tullu.

glow 22+1
 
Noniin,täälläki rakenneuä takana.Molemmilla vaikutti olevan kaikki hyvin :) Lääkäri oli vaan hieman..hmm..epävarma :headwall: Meillä meinas jo hermo mennä :D
Mutta siis oikealla oleva vauva(ei osannu sanoa kumpi ois alempana niin ei laittanu nyt A ja B ) oli rt:ssä vastas viikkoja 20+0 painoa 327g ja vasemmalla oleva oli pylly alhaalla,vastas viikkoja 20+5 eli just ja oli 368g :heart:
Aluks meinas,et lapsivettä oli molemmilla samanverran,mut sit se pähkäili ja meinas,et tuolla pienemmällä ois ehkä vähemmän ja siks katotaan 2viikon päästä seuraavan kerran.Ja jalkaterän asennon toiselta kattoo sitte siinä.
Tyttöä toisesta veikkas ja aluks mietti,et toinenki ois tyttö,mut sit meniki epävarmaksi :) Eli kattoo senki sit 2viikon päästä,jos näkyis,ku ei vieläkään ole varmaa onko identtiset vaiko ei.Eli jos näkyis selvästi tyttö ja poika niin olis kuulema turvallisin,ku olis varmasti eri alusta kasvaneet.

Mutta juu tulipas selostus.. :whistle:

Mimmurainen me tosiaan tultiin vasta 9.50 ja päästiin lääkärille vasta 10.40 ja pikkasen veny ku oli kaks vauvaa tutkittavana :)

Ja juu kohdunsuulla oli kaikki ok.

Kaikille flunssasille pikaisia paranemisia ja hyviä vointeja muutenki.

Nystis ja U&H 20+5
 
Mulla oli kans sairaalassa mukana laturi ja puhelin, kamera, rahaa, paljon lehtiä ja synnytyksessä oli mukana oma cd lempparimusaa. Ja jotain omppoo ja juotavaa mutta niitähän saa sairaalastakin. Niin ja omat sisätossut oli itelle ja miehelle, se oli sairaalan toivomus.
Omaan kasvavaan napaan kuuluu ihan hyvää. Rakenneultra oli ja sielä kaikki kunnossa. Istukka edessä ja kaveri perätilassa, sukupuolta ei pystyny näkeen. Potkuja ei oo kauheesti viikkoon tuntunu, onkohan sitten istukan vika, tiedä häntä.. Perjantaina menen ottamaan sikapiikin kun olen niin kovasti riskiryhmää ensinnäkin raskauden mutta myös älyttömän ylipainon ja diabeteksen takia.
Ensi viikolla alkaa sitten sairaalassa juoksu diabeteksen takia ja vähähiilihydraattinen ruokavalio alkaa heti kunhan saan keittiön toimintaan mikä pitäisi tapahtua tällä viikolla.
 
MLL
Nystymuikku onnea hyvistä ultra kuulumisista! Tai ilmeisesti oli hyviä, vähän epävarmalta vaikutti ainakin lääkäri sepustus :) Mutta siis mitä mitä..Se katto sitä sukupuolta?? Kattoko sen takia että on kaksoset vai.. :eek: Täytyy hiilostaa ensi keskiviikkona sitten oikeen kunnolla, että kattelisi sitä meidänkin pallerolta jos kaikki muuten on kunnossa ja ultraus sujuu ongelmitta :D
 
Joo lääkäri oli epävarmin ikinä kellä olen käyny.Mutta siis kyllä vaikutti kaikki olevan hyvin,ei mitään kummallista.
Vissiin se sitä sukupuolta tiiraili ihan just sen takia ku on kaksoset,mutta oon toki kuullu,et on tuolla joillekki sanottu.Riippuu siis kai tekijästä ja siitä voiko oikeasti edes arvailla,ku jos ei näy :)
 
MLL: Meille ei ainakaan se ultraaja suostunut kertomaan kumpi siellä jollotteli (en tiiä näkikö itekkään). Mies siinä yritti kepillä jäätä ja kysäisikin, että näkyykös. Ultraaja sanoi siihen, etteivät he ruukaa sitä LKS:ssa kertoa..

Soitin neuvolaan tänään ja sanoivat, ettei kannata vielä mennä sikarokotetta hakemaan kun oon flunssainen. Nuha ei kuulemma ole este rokotukselle, mutta sitä kurkkukipua se epäili. Pitää nyt sitten kattella vielä ja mennä perjantaina viimeistään. Kuumetta mulla ei edelleenkään ole ollu, mutta muuten ihan veto pois ja sairas olo.

Onnea nystikselle ja muillekin hyvistä ultrauutisista ja paranemisia!

Mimmurainen-nuhanenä & ötikkä 20+5

 
Moikka!
Täällä jo keskustellaan sairaalakampeista ;) Minunkin mielestä sairaalavaatteet olivat oikein hyvä vaihtoehto, koska hikoilin kuin pieni possu ja mikä parasta, sairaala pesee likapyykit :) Sitten ne isot sairaalahalkositeet oliva todella kätevät, kun sitä vuotoa tuli niin runsaasti. Todella tarpeelliset! Verkkopikkuhousut (sairaalan) pitivät napakasti sen halon paikallaan. Ja taas säästyttiin omalta pyykäykseltä. Enpäs muistanut tuota sukka-asiaa. kiitos vinkistä! Jospa joku vielä lähempänä synnytystä muistuttelisi niistä sukista (meinaa olla harva pää, ettei enää siinä vaiheessa muistu mieleen).

Mukava kuulla teidn ultrakuulumisia. Varsinkin nystymuikiolla oli tosi "mielenkiintoinen " ultrakäynti. Minulle tuli mieleen, että olikohan ultraaja mies...
 
Hellurei! :wave:

Mulla on ollut tosi haipakkaa firman ja pojun kanssa, ettei edes tänne ole moneen päivään ehtinyt. Tuli pyörähdettyä tuolla Osaava Nainen - messuilla. Tuli tienattua tosi kivasti, mutta törsäsinkin ihan kivasti :saint: ostin ohimennen brodeeraavan ompelukoneen.... joten taisi loppupeleissä siinä mielessä jäädä vähän miinukselle :kieh:
Mutta josko sillä oppis tekemään noita juttuja itse, niin sais siitäkin muutaman euron ylimääräistä. Mulla olis noita myymättömiä bodyja, joihin olisi kiva laitella kuvia tai tekstejä... jos ne menis paljon paremmin tuolta varastosta...

Olen yrittänyt nyt pikaiseen käydä läpi teidän kirjoituksianne... Joten jos jää jotain tärkeää kommentoimatta, niin hihkaiskaa...

Neuvolassa kävin tänään. Maha oli kasvanut "liian" isoksi, joten jouduin sokeritestiin. Meni pari pykälää yli yläkäyrän tuo maha. Huvittavaa sinänsä, kun kuitenkin painoa on tullut hädin tuskin ollenkaan koko aikana ja mahakin on alkanut kasvaa vasta parin viimeisen viikon aikana... ninni ja mimmurainen oli suunnilleen samoilla linjoilla kuin minä... Hauskaa, ettei teille mitään sanottu ja minulle lietsotaan suunnilleen paniikkia asiasta...
Mutta ehkä tämä tästä... Jos yrittävät ruokavaliota muuttaa, niin ei onnistu. Enhän minä saa muutenkaan närästyksen takia syödä enää juuri mitään, niin en niistä vähistäkin ala karsimaan. Tänään alkoi ekan kerran nimittäin jo tuo ruisleipä närästää, joten sekin alkaa olla kohta kiellettyjen listalla... Kun niihin ruokiin ei edes nuo lääkkeet auta.

Possuflunssa rokotteesta en yhä edelleenkään tiedä mitä mieltä olisin asiasta. Huomenna saisi mennä jo ottamaan.... Meillä on kerhossa yksi perhe, joilla on se ollut jo muutamia viikkoja sitten... Tuli tänään selville. Joten eiköhän se ole jo kuitenkin jollain tavalla tarttunut. Rokotteen vaikutuksen aloitus kuitenkin kestää sen 2 viikkoa, joten siinäkin mielessä mietin sen ottamista. Kannattaako enää, kun kuitenkin se on jo täällä levinnyt varmastikin. Osahan kantaa sitä joka tapauksessa sairastaessaan lievänä, eivätkä ne välttämättä tiedä olevansa possuflunssalaisia....
Kaverin kanssa naurettiin, että ainoa vaihtoehto on linnottautua koko loppuvuodeksi kotiin koko perheen kanssa...
Eikä se rokote ole 100%, sen voi siitä huolimatta saada vielä pahanakin rokotuksesta huolimatta. Ja mun tuurilla mä kuulun siihen vähemmistöön. Kun pojan saisin rokotettua parin viikon päästä ja itseni jo nyt. Isäntä saisi rokotetta aikaisintaan ensi vuoden alusta näillä näkymin... Joten kyllä se meidän perheeseen voi silti tulla....

Sairaalakassissa mulla oli silloin lukemista, käsityö, omat vaatteet (yökkäri, rintsikat, päiväkamppeet), sisäkengät. Olikohan vielä jotain muuta? Isäntä toi välillä postit luettaviksi ja vei luetut jo pois. Kännylaturi :saint:
Pojulle oli sitten oma kassi, jossa oli hänelle kotivaatteet. Isäntä toi ne silloin edellisenä päivänä jo tuonne, että saatiin kuva otettua omissa vaatteissa (siellä oli valokuvaaja kuvaamassa syntyneet).

Olikohan tuossa suunnilleen kaikki? Mun täytyy vissiin lähteä laittamaan tuo meidän riiviö nukkumaan...
 
Heipsis kaikille :) Tänään puolivälipäivä, jipii! Sen kunniaksi mahaa on kiristelly muutaman kerran tänään, onko nää jotain harjotussupistuksia? Taitavat kuitenkin kuulua asiaan, joten en pahemmin stressaa..

Eilen käytiin rakenneultrassa ja kaikki näytti hyvältä :) Oli tosi kiva lääkäri (PHKS:ssa, Anu - sukunimeä en muista), selitti kivasti koko ajan mitä ruudulla näkyy ja miksi katotaan jotain tiettyjä juttuja. Sukupuolesta ei sanonut mitään eikä kysytty, mutta uskoisin et olis näkyny, levitteli meinaa aika lahjakkaasti haarojaan :D mitään ylimäärästä ei näkyny, mutta en luota omaan maallikon katselutaitooni kyllä yhtään!

Löydettiin vaunut!
Kävin ultran jälkeen kattomassa Hollolassa käytettyjä keväällä ostettuja vaunuja ja tykästyin niihin. Hintaakin pudotti sillail et 120e jäi lopulliseks hinnaks. Äiti sitten laittoi illalla vielä viestiä, et haluis mielellään ostaa ne meille lahjaks. Jipii! En pistäny vastaan.. Viikonloppuna käydään hakemassa ne kotiin..

Isyyspakkauksesta: En muista onko täällä ollu keskustelua? Ite meinasin isänpäiväks ukolle kerätä isyyspakkauksen ja netistä oon vinkkejä siihen katelluki. Onko muita, jotka meinaa muistaa miestä isänpäivänä, vaikka esikoinen vasta tulossa? Oonko ihan hassu ku kuvittelen tuon ukon isäksi jo nyt vaikkei vauva maailmassa vielä olekaan?

Olipas taas itsekästä päivitystä, mutta mä oon tämmönen :ashamed: Noista harjotussupistuksista ois kiva kuulla, onko kellään ollu ja missä vaiheessa pitäis huolestua? Ja onko nää ees semmosia, mistä mä voin tietää :D

Hali87 & Pähkinä 20+0
 
Sen verran päivitän et tulihan se possunuha mullekkin. Kuume yli 38, jokapaikka kipeenä. Tarjottiin suoraan influenssasapolilta tamiflun resepti, jota en suostunut ottamaan kun eivät tehneet testejä.

Tulehdusarvot oli jo koholla, yritän tässä kotona pärjätä. Virtaa on 10 minuuttia just kuumelääkkeen oton jälkeen,muuten ei. Leposykekin huitelee yli 120 |O

Mutta tässäpä tätä. Vauva möykkää masussa, potkii ihan kunnolla, joten sen puoleen ei onneksi paniikkia.
 
Moi!

MLL, kiitos tiedosta koskien Panadolia! Hyvä että voin rauhallisin mielin napata tuplasatsin, koska tuo yksi ainoa nappi ei kyllä kauheasti lohduta... Onneksi sikainfluenssarokotteen sivuoireet alkavat nyt olla takana - olo on tänään ollut jo tosi paljon parempi, ei kuumetta eikä enää pahaa kurkkukipuakaan. Ainoastaan käsi vielä vähän jomottelee, mutta se ei ole iso murhe se.

Hurjasti voimia kaikille flunssaa poteville ja jaksamista erityisesti sinulle solmussa! Toivottavasti pääset sikaflunssasta mahdollisimman vähällä!!! :hug:

Mitä mukaan sairaalaan:
kolmen aiemman reissun perusteella pakkaan minäkin sairaalakassiin omat imetysliivit ja omat sukat, ne sairaalaan kiristämättömät pötkylät rullaavat jaloista pois jatkuvasti! Mulla on ollut jokaisessa raskaudessa paljon turvotusta loppumetreillä ja synnytyksen jälkeen hikoilu on ollut sen mukaista, eli en ole käyttänyt muita omia vaatteita. Jotenkin sairaalassa olo laitostaa tosi nopeasti ja kun ajatukset ovat koko ajan keskittyneet vauvaan, oon ihan mieluusti kiskaissut päälle sairaalakamat, joiden pyykkäily ei ole sitten omana huolena. Aiemmin mulla ei ole ollut mukana läppäriä, mutta nyt aion sen kyllä ottaa. Kirjoihin en ole oikein pystynyt keskittymään, mutta kännykkä on must, soiteltua tuli paljon. Samoin mukaan tulee mp3-soitin, jolla voi hiljaisella kuunnella äänikirjoja samalla kun huilailee vauvan nukkuessa. Kamera on ollut myös aina mukana.

Hali87 hauska ajatus tuo isyyspakkaus! Hanki ihmeessä sellainen - itse annoin miehelle aikanaan pienen isänpäivälahjan kun esikoista vielä odotettiin, lähinnä juuri siitä syystä että mies pääsisi mukaan odotukseen sitäkin kautta (aloin odottaa esikoista lokakuussa, joten asia oli marraskuussa vielä aika tuore). Mies kyllä tykkäsi kovasti.

Mulla ei ole ollut aiempien raskauksien aikana oikeastaan ollenkaan harjoitussupistuksia. Kolmannessa raskaudessa tosin kävimme kerran turhaan synnärillä, kun supisteli jo suht tiuhaan, mutta sitten homma kuivui kasaan. Poika tupsahti maailmaan viikkoa myöhemmin. Monella tutulla äidillä on kyllä näitä harjoitussupistuksia tullut jo aika aikaisessa vaiheessa, eli aika yleisestä ilmiöstä lienee kyse.

Onnittelut kaikille, jotka ovat saaneet hyviä uutisia rakenneultrasta! :flower:
 
LillaStina: Mulla humpsahti kans sf-mitta käyrältä yli, mutta neuvolatäti sanoi että se on lyhkäsille ihmisille ihan normaalia. Tänään kun käytiin rakenneultrassa, niin kylläpä se vauveli vastasi viikkoja, joten turhaan sinua pelottelevat. Mulle sanottiin, että käyrän pitäisi kulkea tasaisesti, muuten ei ole kai niin väliä missä kohtaa kulkee. Ja nykyäänhän tuota sf-mittaa ei pidetä ees vissiin totuudenmukaisena kertojana siitä minkä kokoinen vauva on tulossa. Viitteitä toki saadaan. Neuvolatäti sanoi mulle, että vasta useamman mittauksen jälkeen näkee paremmin tilanteen, muttei todellakaan ollut mitenkään huolestunut! Miekin oon tällä hetkellä siinä painossa, jossa olin ennen raskaaksi tuloa (n. 53,5kg). Sokerirasitukseen minua ei ees laiteta, koska en täytä mitään kriteerejä (suvuissa ei ole diabetestä, ikä alle 25v.). Turhaan ovat sinua pelotelleet, uskoisin! :hug:

Solmussa: Voi kökkö, ihan sikalenssu. Saa nähä onko mullakin sitä. Kuumetta ei ole noussut, mutta joillekin ei nousekaan. Meen huomenna työterveyteen käymään. Saa nähä mitä sanovat. Varmaan vaan, että mee kotia lepään, juo kuumaa ja ota särkylääkettä. Pikaista paranemista sinulle! :hug:

Nyt mie ässeydyn sohvalle ja BB:n jälkeen sit nukkumaan (toivottavasti tänä yönä sais vähän paremmin nukuttua tämän tukkosen nokan ja karhian kurkun kans!).

Nuhainen Mimmurainen & ötikkä 20+5

 
Pitkästä koulupäivästä selvitty :D Pojan ku sai haettua ja syötyä ja sumenterit juotua (ja eilisen BB:n katottua) ni kello oli jo yli 6 ja piti lähteä vesselin kans ulos pukkaan lunta ja kantaan halkoja sisälle kuivuun. Loppuilta meniki iltatouhuissa. Siinä mielessä tää raskaus ollu mielekkäämpi, et on jotain tekemistäki päivisin ku viimeks olin vaan kotosalla (yritin muka alotella lopputyötä, jonka lopulta sain alotettua vasta 1,5v myöhemmin :LOL: ) SAlihommat tosin oon lopettanu, ku eipä tuota enää kerkee ko 1-2 kertaa viikkoon, ni maksaa siitä riemusta sitte. Aion korvata sitten liikkumisen uimalla ja ulkoilemalla :) Ja välissä kunnon hikijumppaa kotosalla :p

Mulla ei viimeks ollu mitään ihmeitä sairaalassa mukana. Raskauspäiväkirja oli, johon raapustelin muistiinpanoja ja kännykkä oli kuumana (tais roikkua laturissa koko ajan). Omia vaatteita ei ollu ko ne mukana mikkä oli tullessa (ihanat lötköt mamma-housut, joita pidinki aika paljon synnytyksen jälkeen just sen takia, et ei puristanu :)) Tokkopa mitään ihmeitä "viihdykkeitä" otan tälläkään kertaa, nukkua sitte jos ei muuta :D Nii, ja ruoka-ajathan sielä on tiuhat et siinä riittää äksöniä jos ei muuten.

Kovasti jaksamisia kaikille teille normi- ja sikalunssaisille :hug: Ja onnittelut hyvistä ultrauutisista :) Meillä rakenneultraan viel reilu pari viikkoa. Toivotaan, et mies pääsee Oulusta tuleen mukaan, et on joku tukena jos tuleekin huonoja uutisia.. Toivotaan, ettei tuu :)

Vauva muistuttaa olemassa olostaan aina välillä ja mikäs sen ihanempaa :heart: Tämä on kyl itse rauhallisuus! Jos tällä kertaa luonne tulis isältään.. :saint:

Pitää lähteä yrittään kattoo BB. Lämmin sänkyki kyl houkuttas. Onneks huomenna on vapaapäivä eikä oo kiirusta aamulla.

Öitä, arvon mahankasvattajat :xmas:

mobic ja rauhallinen pikkukakkonen 19+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmurainen:
LillaStina: Mulla humpsahti kans sf-mitta käyrältä yli, mutta neuvolatäti sanoi että se on lyhkäsille ihmisille ihan normaalia. Tänään kun käytiin rakenneultrassa, niin kylläpä se vauveli vastasi viikkoja, joten turhaan sinua pelottelevat. Mulle sanottiin, että käyrän pitäisi kulkea tasaisesti, muuten ei ole kai niin väliä missä kohtaa kulkee. Ja nykyäänhän tuota sf-mittaa ei pidetä ees vissiin totuudenmukaisena kertojana siitä minkä kokoinen vauva on tulossa. Viitteitä toki saadaan. Neuvolatäti sanoi mulle, että vasta useamman mittauksen jälkeen näkee paremmin tilanteen, muttei todellakaan ollut mitenkään huolestunut! Miekin oon tällä hetkellä siinä painossa, jossa olin ennen raskaaksi tuloa (n. 53,5kg). Sokerirasitukseen minua ei ees laiteta, koska en täytä mitään kriteerejä (suvuissa ei ole diabetestä, ikä alle 25v.). Turhaan ovat sinua pelotelleet, uskoisin! :hug:
Juu, mutta hauskintahan tässä on se, että en ole lyhyt tai mitään muutakaan... Minä olen suoraan sanottuna nyt huomattavasti pienempi kuin pojan odotuksesta... Ei pätkääkään tämän närästyksen kanssa tee mieli lähteä kokeileen onneaan tuon testin kanssa... Muutenkaan saa mitään ylimääräistä suusta alas, niin ei tuokaa kiinnosta kokeilla.

Mutta eipä auta valitus... Kai se on pakko mennä. Ei ne sieltä mitään löydä, joten seuraavassa raskaudessa voi suoraan kieltäytyä :saint: :D
 
solmussa Kannattaa ottaa se tamiflu! Kuulemma pikatestin luotettavuus pyörii n.30% hujakoilla, sen takia niitä ei ollenkaan tehdä esim. Mehiläisessä. Ja siinä pitemmässä "varmassa viljelyssä" voi mennä n. viikko, jolloin tamiflun ottaminen on sinun kohdalla jo myöhäistä! Tamiflu lyhentää sitä sairauden kestoa ja suojaa jälkitaudeilta ja se pitäisi aloittaa kun oireet alkavat, niin mahd. pian siitä! Oireidesi perusteella (tulehdusarvojen nousu) on aika tod. näköistä että sinulla on H1N1. Toivottavasti paranet pian!! :hug: :hug: Tule tänne kertomaan voinnistasi kun jaksat!!
 
Hali87 minäkin olen isyyspakkausta suunnitellut ja muutaman jutun sinne jo hankkinutkin. Ja kun mietin, että millon sen antaisin niin olen ajatellut että isänpäivä on hyvä ajankohta, että kyllä minä ainakin miestä siis muistan isänpäivänä vaikka ensimmäinen on meille tulossa.

Aika paljon tuntuu olevan kaikenlaista flunssaa täälläkin liikkeellä ja itselläkin oli nuhaa tuossa pari viikkoa, mutta siitä olen jo onneksi päässyt eroon. Mutta parempia vointeja kaikille jotka erilaisista taudeista kärsitte!

Possurokotteen kanssa olen nyt tullut siihen tulokseen, että sen otan. Espoossa niitä alettiin tänään raskaana oleville jakaa, mutta itse varmaan odottelen vielä ainakin ensi maanantaihin, kun sillon on neuvola niin sitten siellä kysyn, että jakavatko niitä jo kaikille raskaana oleville vai vain niille jotka ovat jo raskauden loppumetreillä. Mutta nyt on vihdoinkin saanut sen päätöksen tehtyä että piikki pistetään kun sen saa.
 
Pikaiseen koneella vielä näin iltamyöhään.
Solmussa, pikaista paranemista! Muillekin flunssan kourissa oleville jaksamista ja pikaista paranemista!
Sain tänään possurokotteen ja rokotusalueelta on tosi kipeä. Kättä ei kärsi ylös päin nostaa. Panadolin otin illalla, et jospa se siitä helpottais.
Vauveli on alkanut jytäämään todenteolla masussa. Varsinkin aamuyöstä neljän aikaan alkaa kova meno. Maha oikein heiluu.
Palailen toisen kerran. Nyt alkaa silmät lupsamaan sen verran.
Miiru
 
solmussa, tylsä homma jos oot sen nyt saanut :| Paranemisia!
Meillä kanssa alkanut aika bileet masussa, viime yönä juurikin 04 kulmilla ja nukkumaan mennessä. Ekaa kertaa tuntui selvät potkut ihan mahan läpi, vaikka päällä senttikaupalla läskiä, ihana fiilis :heart: siis ne potkut, ei se että on läskiä.

Poppeli 20+6
 

Yhteistyössä