*** MAALISKUUN 2010 ODOTTAJAT LOKAKUUSSA ***

MannaHari :heart: :heart: :heart: Onnea tuhannesti!!! Mä liikutuin kanssa! Vieläkin vähän itkettää! :D

Sykkeistä Meillä oli kanssa pienen syke sen 160, mut ei se varmaan mitään vielä kerro. :)

Harakanhattu ja ipanapipana 17+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja katariina00:
onnnnnnea mannahari <3<3<3<3

hei..yks kysmys taaaas... ämh..öh..onko kellään muulla nännit kuivunu? musta tuntuu et omat on ihan kuivat ja vaan hilseilee..inhottavaa :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Jeps! :wave:

Niin ja sit tuntuu että rinnat on muutenkin ihan pinkeinä, mut varsinkin ne nännit. Kutiaa ja on arat ja ahistaa... Valivalivalitus tuli näemmä täältä.

Hih!
 
Heipsan!

Täällä on mennyt aika maatessa ja sairastaessa flunssaa... Kuumetta ei enää tänään ollut, mutta pari päivää tässä on jo mennytkin. No onneksi sairasteltiin koko pesue sitten samaan aikaan kerralla...

Ikägalluppiin mä täyttelen joulun jälkeen jo 31 v ja isäntä täytti just 34v
Työpaikkaan... olen virallisesti jäänyt 2007 mammalomalle ja hoitovapaalle sitten tuolta lapsi- ja nuorisotyöstä seurakunnalta. Sinne kai palailen joskus, kun ensin teen kaikki kakarat kerralla... Tai sitten en. Nyt kotona ollessa pyörittelen tässä ohessa nettikauppaa, jossa myydään lastenvaatteita, -tarvikkeita ja kaikkea muutakin pientä kivaa... Niiden puitteissa käyn sitten messuilla, tapahtumissa ja pidän kotikutsuja... Sen enempää paljastamatta... ainakaan vielä ;) :whistle:

raskaana olosta piti kommentoida, että jotenkin tuntuu, etten edes ole. Maha on kasvanut pikku hiljaa, mutta silti tuntuu ettei se oikein kasva....
Tiistain ultrassa kaikki oli kyllä hyvin, liikkeetkin tuntus ihan kivasti. Toisina päivinä tuntuu vähän enemmän ja toisena päivänä vähän vähemmän.
Ultrassa oli vähän juttua sukupuolesta :saint:
Meillä kun isukki ei halunnut tietää, niin sitten tulin sanoneeksi, että pakko sen olla tyttö. Kun on niin erilainen raskaus ja niin paljon rauhallisempi tapaus... Sitten kätilö vähän kautta rantain sanos, että äippä taitaa tietää ihan oikein... eli rivien välistä oli ymmärrettävissä, että tämä olis tyttö :D Sitten saisin ostaa tuolta firman varastosta yhden aivan mahtavan näköisen farkkumekon ja siihen kuuluu poolopaita ja vaaleanpunainen vyö. Se on siis aivan syötävän suloinen yhdistelmä... Ainoa "ongelma" siinä on se, että se on 56 cm eli ei välttämättä mene kovin kauaa... Paitsi, jos tapaus on samanlainen kuin isoveljensä.

Meille sanottiin ekan odotuksen aikana, että älä missään nimessä osta pieniä vaatteita kovin paljoa, kun ne ei mene kovin kauaa... No se oli meillä ihan puuta heinää. Jouduin heti ensi alkuun mennä ostamaan paljon 50-56cm vaatteita, kun ei niitä sitten ollutkaan varastossa oikeastaan yhtään. Meillä ne vaatteet meni ensimmäiset 3 kk päälle, 60 cm olivat ihan yli-isoja sen ajan... Mutta toisaalta esikon painoarvio olikin 4,5 kg ja loppujen lopuksi hän oli noin 3,5 kg...

IntoOlivia mun koko on 38/40... H&M:n mammahousut jouduin ostamaan kokoa 44... ne oli ainoat, jotka meni legginsien kanssa niin, että siihen jäi vielä pikkasen kasvun varaa. Ihan siltä varalta, että josko mä vähän vielä kasvan ennen maaliskuuta...

MannaHari Onneksi olkoon :flower:

Mitähän muuta pitikään kommentoida?
Sykkeistä muistelen neuvolasta edellisessä raskaudessa sanottaneen, että nopeampi syke olis pojan ja hitaampi tytön... mutta en muista missä se raja meni... Se oli meidän neuvolantädin sanomana... Hällä on ittellään molemmat syntyneet tässä ihan muutamien vuosien sisällä (muistaakseni vanhin on 3 tai 4 v).... Eihän noikaan tietty välttämättä kaikkien kohdalla pidä paikkaansa, mutta mitä nyt vertailin noita neuvolakortteja, niin nyt on matalammat sykkeet olleet joka mittauksella...

Jaahas... josko jatkais Ratulan kattelua... On noi duudsonit hieman kahjoja :kieh: :kieh:
 
mannaharille onnittelut hyvistä uutisista! :heart: :hug:

krokodiilille jaksuja pahoinvoinnin kans :/ Tais olla joku muukin laatottaja, jaksamisia sinnekin tietty :wave:

Musta nuo sykkeet on ihan huuhaata, mut eihän siitä haittakaan oo jos niihin uskoo :D Esikoisesta sykkeet vaihteli 133-158:n välillä ja poika tuli.
Mun maha on muuten kadonnu :O Jossain välissä se oli jo selvä uloke, mut liekö oli sit vain turvotusta :D Nyt oon tasapaksu pötkylä eikä pömppiksestä tietoakaan :I

Mie ootan täälä taas miestä palaavaks huomenna Oulusta, on hirveeee ikävä :p :heart:
Ajatus ei luista, joten taidan mennä aivottomuustilaan kattoon BB:tä. Hyviä öitä kaikille :wave:

mobic ja pikkuinen 16+1 (tänään ehkä tunsin jo pikkuisen muljahtelevan masussa :heart: )
 
mannahari ihanaa että oli hyviä uutisia.

Työpaikka Olen lähihoitaja ja opiskelen terveydenhoitajaks. Mun työ on turvapuhelinten päivystystä, eli sellasta siistiä sisätyötä. ;)

LillaStina meillä oli pojan kanssa ihan sama noitten vaatteiden kanssa. 50/56 koko meni oikein hyvin suunnilleen sen kolme kuukautta. Poika oli 49cm ja 3380g synytessää, jäntevä kun mikä ja aivan samanlainen kroppa kun isällään. Selvästi lihaksikkaan näkönen jo syntyessään, missään vaiheessa ei ollu sellasta vauvan pyöreyttä.
Pari päviää sitten hypistelin vauvan vaatteita kaupassa ja mietin kans et minkäkokosia vaatteit tää uus vauva sit meinaa vastasyntyneenä käyttää.

katariina00 mullakin alkaa olla vähän sellaset kuivat ja arat nännit, mä olenkin suihkun jälkeen puristanut molemmista rinnoista maitopisarat ja hieronu rintoihin. Sitähän suositellaan sitten imetyksenkin yhteydessä nännien suojaks. Muuten Bepanthen toimii kanssa hyvin.

Yöpissa-gallup Pitää tämäkin asia udella teiltä, eli juoksetteko vielä yöllä pissalalla. Huomasin ettei mun enää tarvitse joka yö käydä vessassa. Väliaikastahan tääkin on, mut ainakin jonkun aikaa saa olla rampaamatta siellä yöllä.

Fantaihana 17+3
 
Katariina00 Minulla myös ollut toosi kuivat nännit. Myös vatsaa kutittaa, jos en muista öljytä/rasvoa(käytän oliiviöljyä suihkun jälkeen massuun).

MannaHari onnittelut hyvistä tuloksista! :flower: :)

Fantaihana Täällä myös wc juoksut juostu vähään aikaan. Sitten taas loppuraskaudesta se juokseminen jatkuu mikäli vanhat merkit paikkansa pitää...

Hyviä juttuja teillä noista pienistä vaatteista! Meille sanottiin myös ettei niitä pieniä kannata hankkia. sit tytöllä oli aika lailla isot vaatteet aluksi. Parit sopivat 50-56 cm kyllä oli, muttei joka vaihdolle :/

Öitä!
momtoo rv 18+4 ja pikkukakkonen
 
MLL
Katariina voin kertoa että kyllä kuivuu! Tai oikeastaan oikean puoleinen nänni, mikä on kummaa koska kohtelen sitä samoin kun vasemman puolestakin :D Välillä on ihan sellasia haavaumia mihin on kehittynyt rupi :x Oon bepanthenilla saanu pidettyä aisoissa, mutta pitääkin kokeilla tota maitotipan puristamista.

Noista vaatteista mulla on suunnitelmissa hommailla 56 cm, 60 cm ja 63 cm valmiiksi. Oon itse ollut 56 cm ja 4,5 kg synytyessäni, mies neljän kilon pintaan (jostain syystä kukaan ei muista tarkkaa kokoa!!) niin luulisi vauvankin olevan yli 50 cm pitkä. Edelleenkään en tiedä minkä verran mitäkin hommailisin kun kellään ei tunnu olevan siihen mitään mielipidettä kun olen kysellyt :) Ainakin parit kolmet potkarit, bodyt jne. perusvaatteet ja sitten jotain paksumpaa. 56 cm en hommaa villahaalareita jne. ulkotamineita vaan varuiksi suoraan sen 60 cm ja sattuu olemaan sen 56 cm syntyessän niinkuin minäkin :)

Yöllä pissaamisesta (hitto mitä aiheita tähän raskauteen liittyy, siis vaikea uskoa kertovani tästä kenellekkään vieraammalle :LOL: ) hihihi..No joo. Siis ei ole missään vaiheessa tarvinu käydä. Tai tarvetta olisi, mutta en herää ennen kellonsoittoa ja sitten hätä onkin välillä jo tosi tukala. Aiheuttaa sellasen kestosupistuksen jos on kova pissahätä.

Sykkeestä. Mulla ei ole kerrottu sykkeen nopeutta, enkä kyllä siihen oikeen usko että kertoisi vauvan sukupuolta. Hauska uskomus, mutta varmaan melkolailla yhtä paikkansa pitävä kuin mahan muoto jne. Mutta uskokoon ken haluaa ja voidaan vaikka sitten maaliskuussa vertailla kuinka monella piti paikkansa :)

Tää alkais nyt ehostamaan hiukan ja sitten aamupuuro napaan että jaksaa lähteä kouluun. Olo on taas näin aamusta ihan mainio, mutta eilenkin ne kivut tuli sitten myöhemmin. Onko täälä muita joilla tulee sellasta välillä aika voimakastakin menkkamaista jomotusta alaselkään ja mahaan? Lisäksi mulla tulee sellasia vihlovia kipuja alamahaan ja peräaukon tietämille sekä kohdunsuulle tai johonkin tonne sisälle. Kuulostaako tutulle? Mietin vaan, että onko tää nyt sitten normaalia vai ei...Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille :wave:

MLL :heart: 17+2
 
Ekaksi MannaHarille onnittelut hyvistä tuloksista! :flower:

Kättärille ultraan menevät! Mä oon onnistunut hävittämään oman kutsukirjeeni ja nyt mun pitäis varmaan sitten jonnekin soitella ja kysyä, että milloin se rakenneultra olikaan niin olisiko jollain sitä puhelinnumeroa, mikä siinä kirjeessä oli, että minne pysty soittaa ja sitä aikaa vaikka muuttaa?

Galluppeja: Me ollaan molemmat 28, mies täyttää joulukuussa 29 ja sitten mulla on synttärit 12.3. eli vähän jännäilen, että josko vauva vaikka syntyis mun synttärinä! Saa nähdä. Ja työstä: mä olen maanmittausinsinööri (AMK) ja työskentelen Helsingin kaupungilla.

Eipä muuta nyt, töiden pariin.

Bamboo 18+5
 
Glow
No juuh, kaatusin sitte eilen poika sylissä vikalla rappusella alaspäin mennessä! oonki pelänny että koska se käy. Siis kun on tämä iskias?tyyppinen kipu alaselässä/jalassa, lonkat/nivuset yks kaks kipeet yms. jalka vaan lähti alta. Luojan kiitos mitään ei käyny pojalle ja lienee mahassaki kaikki ok. Muksu pysy sylissä ja käteniki sain jotenki niin ettei pojan pää osunu mihinkään. Kyllä pelästyin!!!
Oli ukko kotona, josko se nyt jo tajuais ettei tää ihan helppoa ole!!

Noihin kipuihin osittain kävely auttaa, mutta myös saa niitä pahemmaksi.

Mä oon edelleen huolissani kun alkuun niitä vauvan liikkeitä tuntu kivasti illalla, mut nyt ei tunnu mitään... Vielä reilu viikko ultraan... tekis mieli soittaa neuvolaan että kuunneltais ees, mutta siellä tuntuu olevan aina niin kiire etten kehtaa.

Joku, anteeksi en muista kuka, kirjoitti kun oli lähteny kauppareissulle ja silmissä sumeni, tuli paha olo. Mä oon saanu semmosen ihme kohtauksen molempia poikia odottaessa, syytä ei selvinny.
Ekaa oottaessa kävin päivystyksen kautta sairaalassa, verenpaineet oli korkeella, mulla normaalisti koko raskauden aina ollu todella matalat. En tajua mikä sen aiheutti, meni pian ohi. Viime talvena tapahtu samanlainen kun olin kaupungilla, silmissä alko sumenee yms. se meni melko pian ohi, en käyny lääkärissä tms. outoa...

Poju nukahti justiin aamu-unille tolkuttoman itkuraivarin jälkeen. Yleensä käy nätisti nukkumaan, nyt ei kelvannu maito eikä mikään. Huusi vaan, kunnes sammui ja en tienny et mitä pitäis enää tehä. Nyt on jotenki paha mieli kun se nukahtiki yks kaks yksin tuonne hirveen itkun jälkeen :'(

Glow&helmi 19+3
 
Huomenia!

Jeeeeee!!!! eka yö piiiitkään aikaan ku nukuin putkeen aamuun asti ilman pissalla ravaamista, tähän asti oon käyny kyllä pari kolme kertaa yön aikana pissalla ja sen kyllä huomaa aamulla kun väsyttää niin pirusti!!! nyt oli helpotus <3


Täytyy vaan juu todella koittaa rasvailla noita nännyleitä ku ei mulla mitää maitoa viel tuu :eek: mutta se on nyt taas iskeny, että mikään ruoka ei meinaa maistua, kauhee nälkä kokoajan mutta mikään ei maistu :S argh!

Viikonloppuja!!


 
Yöpissaamisesta sen verta, että kyllä minä ainakin ravaan joka yö.. tavaksi tullu.. aamulla ei aina meinaa ees muistaa että kävinkö nyt vai en, ja tulen aina tulokseen että taisinpa käydä :LOL:

Meillä täällä meni aamutouhutessa, miehellä tänään synttärit ja vein aamiaisen sänkyyn , kakunki tein :) harmi vain että joutu lähtee töihin kun itsellä on vapaa päivä.. sitten tartteekin mennä koko viikonlopuksi töihin.

Nänneistä: Itse rasvaan koko vartalon joka ilta suihkun jälkeen , joten ei ole minkäänlaista kuivuutta esiintynyt nänneissä eikä muuallakaan, sitä vaan tarvii rasvata ahkeraan, jospa vähentäis sitten samalla arpien tuloo.. saas nähdä sitte :)

Täällä kyllä ruoka maistuu!! :D mutta kiloja mulla ei ole tullut, joten eeipä pääse neuvola ainakaan ensi tiistaina paasaamaan kiloista ;)

Mirkelo Ja Tiitiäinen 17 + 5 :heart:
 
MLL
Hei ihan hirveetä! (no ei nyt niiin kamalaa, mut kuitenki :)) Tuola "mitäs nyt" puolella oli keskustelu nimien yleisyydestä ja päätin sitten googlettaa oman tytön nimeni, siis ollu ihan lapsesta asti selvää mikä mun tyttären nimeksi tulee. Nimi on keikkunut jo muutaman vuoden TOP 20 :( Kyseessä ei siis ole mikään erikoinen vaan ihan tavallinen nimi, mutta jotenkin olin ajatellut ettei se olisi niin yleinen kun en ketään sen nimistä tunne. Ilmeisesti se on sitten vasta jonkun aikaa sitten keksitty suosioon.
 
Neuvolassa käyty! Ja molempien sydänäänet kuulu hienosti ja olivat välillä 144-152,mutta selkeästi eripuolilla.Toinen oli kovasti vilkkaalla päällä ja hyöri ja potki koko ajan :)
Paino noussu nyt kaikkinensa vaan onneks 700g.Verenpaine oli ok,hb120 vielä,sf-mitta oli 19cm ja verensokeri tosi hyvä,vaikka olin vähän aiemmin aamiaista syöny.
Nyt on hyvä mieli,ens kerralla sit niiden kelan lappujen täyttely ja tässä välissähän on se rakenne uä :)

Nyt täytyy mennä paimentamaan noita mukeloita,villiä on taas leikki :D

Nystis U&H POKS 18+0

p.s Täällä on ihana talvi jo :heart:(Ainaki toistaseks...)
 
Heippa taas kaikille ja MannaHarille iso :flower: , hieno juttu.
Oli monenlaista kysymystä eli ikää on mulla 31 ja miehellä 36, työpaikka on tehtaassa mutta tällä hetkellä hoitovapaalla kotona. Niin ja yöllä ei tarvi enää juosta veskissä, onneks. Se kyl haittaa nukkumista kun ei pysty mahallaan nukkuun, ahistaa...
Sit joku kysy siitä sokerirasituksesta et koska se eka oli, mulla oli jo viikolla 10 ja toinen olis joskus ehkä 25 viikolla. Se eka oli jo niin aikasin kun edellisessä raskaudessa oli rd ja ylipainoa on niin paljon. Nyt ei oo vielä mitkään muut arvot noussu mutta paastot on rajoilla, ei kuitenkaan yli 6 mikään niistäkään. Terkka laitto tulokset kuitenkin Tayssiin eli sieltä käsin sitten seuraillaan ja toivottavasti ei vielä joutuis piikille.
Muuten omaan napaan kuuluu ihan hyvää. Maha kasvaa ja potkut tuntuu. Syke oli 156, kysyn kyllä ultrassa että näkeekö sukupuolta. Mut se on vasta 26 päivä, ei jaksais odottaa.. Painoo on tullu alusta asti 800g eli aivan liikaa näin ylipainoselle ihmiselle, täytyy vahtia tarkemmin syömisiään :/
Ei tässä kai sit muuta ihmeellistä. Isäntä lähtee saunailtaan ryyppään ja me vietetään pojan kanssa normaali päivä, ulkoillaan ja silleen :p
 
Minut voi jo poistaa listalta. Tiitiäinen ei tule kauaa enää jaksamaan ja on jo kuihumassa pois. Elinkykyinen hän ei missään tapauksessa ole. Ensi viikolla joudumme lääketieteelliseen keskeytykseen, ellei luonto ole asiaa siihen mennessä hoitanut. Onneksi hän ei tunne kipua. En jaksa sen enempää asiasta kirjotella. Tosi ihanaa vauvan tuoksuista arkea teille kaikille aikanaan ja kiitos hyvästä seurasta ja tsempistä viime aikoina! :flower:
 
valdemaria :'( koittakaa jaksaa kaikesta huolimatta! :hug:

MannaHari, hienoja uutisia! :hug:

Mä kävin aamupäivällä taas gynen polilla tarkistuksessa ja kaikki näytti hyvältä. Vähän on vielä vuotoa, joten viikko tuli lisää sairaslomaa. Ensi perjantaina sitten taas ultrataan, saisko sitten lähteä jo töihin. Gynekologi sanoi, että päänympäryksen mukaan vauva on noin viikon isompi kuin viikot. Katsotaan, mitä rakenneultra sanoo parin viikon päästä. Mittaaminen otti aikansa, kun vauva ei pysynyt paikallaan :heart: Mä alan jo pikkuhiljaa olemaan ihan rauhallinen tän vuotoasian kanssa, joten ehkä kohta uskaltais jo miettiä hankintoja.

Kävin eilen ostamassa uudet rintaliivit, kun edelliset ei enää mahdu päälle. Onko muilla rinnat suurentuneet jo monta kokoa? Mulla on B:stä D:hen. Tunnen oloni ihan Pamelaksi :LOL:. Mun nännit ja iho muutenkin on nyt ollut normaalia kuivempi, joten yritän ahkerasti rasvailla. Arvilta ei säästytä, koska mulla on ollut teinistä asti sekä rinnoissa että pakaroissa paljon raskausarpia :(.

Mulla muuten sumeni tänä aamuna silmissä ja luulin sen johtuvan alhaisesta verenpaineesta. Makasin sitten vessan lattialla, kun en uskaltanut liikkua mihinkään. Polilla sit mitattiin verenpaine, kun vielä huimasi niin paljon, se oli 109/57 eli siitä ei johtunut, mutta pulssi oli 97. Hb:a ei mitattu, mutta se on ollut hyvä ja mä syön rautaa. Huimaus meni ohi parissa tunnissa. Mä oon huomannut, että jos nukun vähänkin huonosti tai liian vähän, mua huimaa pitkin päivää ja pulssi on kova.

Aurinkoista viikonloppua!

NinaRinsessa 17+6
 
Heipsan pitkästä aikaa! Ei oo tullu kirjoteltuu aikoihin vaik juttuja oonkin käyny aika ajoittain seurailemassa siitäkin huolimatta.. :) ei vaan jotenkin edisty tekemään kaikkia niitäkää asioita mitä oikeesti pitäis :D

Aivan ensimmäisenä suuren suuret halaukset ja hurjan paljon edelleenkin jaksamisia valdemarialle :hug: :flower:

Sitten iästä sen verran että mie oon 21v ja miekkonen 22v. Vaikka alkuvuodestaha meille kummallekki tulee taas yks vuos lisää, mut joka tapauksessa..

Raskaana olosta sen verran, että kyllä tuntuu iha riittämiin, että raskaana tässä ollaan. :) Masu tuntuu kasvavan ihan kivasti koko ajan ja liikkeitäkin tuntuu ihanan paljon jo nykyään :heart: Niitä ihan ensimmäisiä hipasujahan olin tuntevinani jo yllättävänki aikasilla viikoilla, mutta kaitpa se on ihan mahollista. Nyt ne sentään tuntuu jo niin selkeesti, ettei voi erehtyy ja on aina hauskaa, ku otan esikoisen sylkkyyn ja hää on miun masuu vasten, nii pienempi kaveri rupee monottamaa masusta :D :heart: Eipä taija kuitenkaa tuo esikoine ymmärtää vielä asian päälle mitää, enkä tiijä huomaako se ees mitään, kun en itekkää tiijä tuntuuko liikkeet jo päälle päin kun ei oo tullu kokeiltua..

Yöpissaamisesta kans sen verran, että kyllä oon joutunu edelleenkii ramppaamaa öisinkii veskissä, mut ehkei se tarve oo enää iha nii suuri ku vähä aikaa sitte vielä. Tai sit vaa kuvittelen, aika usein jouvun kuitenkii edelleenkii ravaamaa siel veskissä, eikä harmita sit kyllä yhtää, ku se jää kokonaan pois jossai vaiheessa =)

Mitähän mie vielä meinasinkaan.. jotenkii ajatus ei kule taas yhtää.. vaihteeks :)
Tällä hetkellä poden inhottavaa räkätautii ja se samainen tauti kiusaa myöskii tuota meijän esikoista sekä miestä. Toivottavasti ei muuttus kuitenkaa pahemmaks! Nytkii jo yöt aika hankalia ku pien reppana herää vähän väliä huutamaan, kun nenä on tietysti niin tukkonen, et hengittäminen on hankalaa.. jospa se siitä piakkoin... toivottavasti.

Muuten kuuluu oikein hyvää ja raskaus on edenny ihanasti, eikä oo ollu ongelmia! Paitsi issias kiusaa, mutta toivottavasti sekää ei menis tosta enää pahemmaks :) Innolla odotan rakenneultraa, joka ois 21.päivä. :) josko pikkunen suostuis näyttämään vähän jalkoväliäänkii mitä sieltä löytyy :heart:

Metukka & Möhkis 17+5 :heart:
 
Valdemarialle voimia ja jaksamista! :hug:

yöpissaaminen: Joka yö on pitänyt käydä. Alussa 2-3 kertaa, nykyään riittää yks kerta ja se tulee yleensä n. klo 5.

Työ-G: Viestintä & liikunta

Rinnat: Ennen raskautta mulla pieneni rinnat kiinteyttävän liikunnan myötä yllättävän paljon, vaikka aina olen ollut hoikka. Eli vanhat rintsikat alkoi olla liian suuria. Nyt rinnat ovat miehen mukaan kasvanut ohi vanhojen mittojen. Mut vasta tällä viikolla oikeastaan rupesin miettimään, että pitää ostaa uusia, isompia rintsikoita.

Aurinkoista viikonloppua kaikille! :wave:

Ninni ja vaavi 16+3
 
valdemadia:Voimia! :hug:

mannahari:Onnittelut hyvistä uutisista!

Galluppeja:Mie oon 26.v ja mies samoten!
Joo ja ammatiltani olen lähihoitaja ja oon tehnyt sijaisuuksia kotihoidossa, mut jäin pois ku n tuo selkä reistailee ja kun kuitenkin pienet lapset kotona, niin oli vähän liian rankkaa...

Ninarinsessa:Mulla myös samanlaisia oireita että toisinaan pulssi on kova ja huimaa ja mulla myös johtuu siitä kun oon nukkunut vähän!On tutkittu tuota mut ei pitäs olla mitään vikaa.Tänään oli siitä neuvolas puhetta ja terkka sanoikin että tuo on aika yleistä et väsyneenä tulee vaarattomia "rytmihäiriöitä" varsinkin odottavilla ja/tai pienten lasten äideillä.
Mulla sanoivat myös et johtuu kun verenpaine aika alhainen jos ei vähään aikaan oo syönyt mitään niin laskee entisestään, vaik mullaki on ollu n.105-120/ 60 mittattaessa, ettei nyt kaikkein alhaisimmat kuitenkaan.Välillä myös sumenee silmissä, myös muissa raskauksissa ollut samaa vaivaa!

Tosiaan tänään oli neuvola ja kyllä meinasin säikähtää kun en nyt oo niin liikkeitä tuntenu eikä meinannut sykettä saada ensiksi kuulumaan!Sit ultrasi ja hyvinhän tuo vauva jakseli, karkas vaan aina alta pois!
Mutta kun se kuitenkin alitajunnassa on aina pelko, että menettää pienokaisen, kun yhden on menettänyt!
Hb oli laskenu n.120 ja pitäs rautaa välillä syödä, kun on 140:stä laskenu parin kuukauden sisällä! Ja kilpirauhaskokeissa pitäisi varmuuden vuoksi käydä!
Pitää lopetella, kun poju heräsi!

anri&vaavi rv 17+3
 

Yhteistyössä