*** MAALISKUUN 2010 ODOTTAJAT LOKAKUUSSA ***

Valdemaria todella paljon voimia sinne surun keskelle!! :'( :hug:

Mannahari onneks olkoon hyvistä uutisista :)

Tänne ei uutta, flunssa tais iskee, johan kerkesin viikon työharjoittelussa oleen,kai sitä huomen on pakko lekuriin mennä ku korviin sattuu ja taas tulehtu tuo kielenjänne ton korun takia, jos vaikka huomenna menis sen pois ottaa ku ite ei saa..
Vauvan liikkeitä täs kuulostelen, taitaa pikkanen vähän potkia :) Tasan viikon päästä on rakenneultra,jännää :)
Yöpissaaminen on nykyään vaan kerran yössä mut oon huomannu et pidätykyky on heikentyny pikkusen :S

Rinnat on kasvanu 80Asta 80Chen ::D huhhuh ja viel jatkuu kasvu :D

Murgu ja pallero rv 19+1 <3
 
Krokodiili
Voi valdemaria... :'( :hug: Olen tosi pahoillani, että joudut kestämään tuon.

(.) Mä alan käydä kahden päivän välein tiputuksessa pahoinvoinnin takia... (nyt olen käynyt viime viikkoina kerran viikossa.) Nyt sitten 2 päivän välein kenties jopa synnytykseen asti, jos ei olo ala parantua :headwall: .

Krokodiili 19+1
 
Valdemaria: Ei ole sanoja lohduttamaan menetystänne..... :hug: Jaksuja.

Krokodiili: Johan koetellaan. Taitaa raskausaika jäädä hyvin mieleen.

Mannahari: :heart:

Ikägallup: Olemme kolmenkympin tienoilla kummatkin.

Työ: Tilatöitä. Omat hommat jäässä pikkulapsiajan.

Yöpissaus: Pidetään edelleen tätä harrastusta yllä. :|

Rinnat:
Isot, isommat, tosi isot. Olen nyt asteikolla isommat koolla DD. Maidon noustua ollaan jo toooosi isossa koossa.

Nyt en muista muita galluppeja.
Tänne kuuluu hyvää. Vatsa kasvaa hurjaa vauhtia ja muutamia pikkuliikkeitä tuntunut silloin tällöin. Ekan kanssa kuului vasta rv21, joten en vielä murehdi.
Painoa tuulut varmasti muutamia kiloja, mutta vähemmän kuin ensimmäisestä tähän mennessä. Tosin eri lukemissa lähtöpainokin.

Hui, tosiaan tammiuisten yksi kaksosodottaja oli jo saanut pikkuisensa. Onnea vaan sinne. :flower:
Mutta jotenkin siis herätti, koska siellä ei ole viimeset kuin muutaman viikon meitä maalikuun alun LA:laisten viikoista edellä. Toivotaan kuitenkin, että pikkuiset eivät sieltä nyt alkaisi tulemaan rynnäköllä.

Eipä ihmeitä muita. Tarvikkeista, aion hankkia tällä kertaa imetystyynyn. Ja se kun auttaa nukkumisessakin ison masun kanssa.

Hyvää nviikonloppua kaikikke!! =)
 
MLL
Täälä herkutellaan porkkanatikuilla ja dippikastikkeella. On kyllä tosi hyvää, voisi useemminkin korvata sipsit noilla ja vaikka muillakin vihanneksilla ja dipillä, jotenkin sielä kaupassa se päätös on vaan niin vaikea. Paras siis antaa miehen käydä sielä, niinkuin se nyt on joutunut tekemään tän syksyä mun olojen takia :) Tästä jouhevasti päästään seuraavaan aiheeseen kun on ensi viikolla neuvola ja yritän nyt vähän hillitä syömistä. Annoin itselleni luvan että kilo oisi saanut tulla lisää, realistiselta tuntuva tavoite neljä viikkoa sitten mutta nyt vähän epäilyttää kuinka on käynyt :LOL:

Palaan miehen kanssa illanviettoon, joka kuluu ihan telkkua katsellen ja sohvalla lekotellen.
 
Valdemar:Täällä ollaan kanssa pahoillaan surullisista uutisista :hug:

Mannahari:Onnea teille taas puolestaan hyvistä uutisista

Ikägallup:minä 29 v. ja mies 31v.

Työgallup:toimin kehityspäällikkönä graafisella alalla.

Liikkeet:Täällä on tuntunut päivittäin liikkeitä viikoilta 14+. Etenkin nukkumaan mentäessä tuntee useamman liikkeen putkeen.

Yövessailu:Joka yö pitää käydä vähintään kerran ja tuntuu että se kyllä vaikuttaa unenlaatuun huonontavasti.

(.):Pahoinvointia ei enää niin paljoa. Pääkipuilua päivittäin, mutta menee ohi särkylääkkeellä. Närästä ei vielä ja siitä oon tyytyväinen. Toivottavasti on vasta loppuraskuden vaivoja. Masu on jo iso ja kyllä jo näkee että on raskaana ja ihan kiva niin.

Miltsu 16+1
 
Hienoa lauantaita kaikille!! :flower:

Ja huhhuh, nyt sain kahlattua tekstit menneen viikon ajalta, olipa tullut tekstiä ja enimmäkseen hyvä uutisia. Hienoa! :flower: Kaikille tarvitseville isot :hug:

valdemaria :( :'( :flower: :flower: Paljon voimia ja :hug: sinulle ja perheellesi!

solmussa Voimia testitulosten odotukseen! Toivottavasti tulevat pian!!

MannaHari Voi, paljon paljon onnea!!! Ihanaa!! :flower: :heart: :flower:

Olen siis kotona taas ihanan loman jälkeen. Tosin meillekin tuli huolestuttavia uutisia
:( Toisessa veriseulassa tuli korkea riski kromosomihäiriölle :( 1:182. Sen takia olin tänään lääkärissä ja tehtiin lv-testi. Nyt pelottaa kauheasti, miten tässä käy, aika tummat on ajatukset tällä hetkellä. Vaikka juttelu lääkärin kanssa oli optimistinen ja mieskin on todella optimistinen, niin mä olen luonteeltani pessimistinen, joten nyt on tiedossa tähän asti elämäni pisin 3 viikkoa :eek: Tosin, alustavat tulokset voi tulla jo viikon sisällä.

Samalla tehtiin ultra, ja sen mukaan kaikki hyvin, vaikkei niin tarkkaan katsottukaan. Rakenneuä on 24.10. Pikkuinen siellä makaili rauhassa ja imeskeli peukkua, ja veikkaukseksi tuli poika :heart:

Nyt kuitenkin siis hyvin pelonsekaiset tuntemukset... Kovasti olen odottanut, että alkaisin tuntemaan pikkuisen liikkeet, mutta nyt toivon, etten tuntisi ennen kuin testitulokset tulee. Kun kerran olen lukenut, että ekakertalaiset eivät välttämättä tunne mitään ennen rvkoa 22. Ja kun aihe lv-punktioon tuli näin myöhään, huolestuttaa vielä enemmän.

Mutta,
Oikein hyvää viikonloppua kaikille!!

Minna ja pikkuhelmi 19+0
 
Galluppeja tullut, ja kun kerran on aikaa nyt kirjoitella. Lääkäriltä tuli käsky levätä tämä päivä tuon lv-puktion jälkeen.

G1 Mä olen 32v ja mies 33v

G2 Koulutus on tehohoidon erik.sairaanhoitaja, ja työpaikkana on ollut ekana vastasyntyneiden teho ja sittemmin lasten teho. Tällä hetkellä olen "kotirouva".

G3 Mun pitää edelleen käydä yöpissalla 1-3 kertaa yössä, mutta onneksi silti taas nukuttua hyvin.

G4 Rinnat ovat täälläkin kasvaneet, hih. B:stä ainakin C:hen, tosin riippuen rintsikoiden mallista, jopa D :whistle:
 
Minna77:lla mielenkiintoisen ja rankan kuuloinen ammatti! Saas nähdä saako itse aikaiseksi lähteä vielä opiskelemaan, mieli kun tekisi lastenosastolle töihin ja tällä koulutuksella sinne ei mitenkään pääse =)

Valdemarialle pahoittelut :hug: En toivoisi kenenkään kokevan tuollaista :'( Järkyttävää.

Tissigallup
On nuo tainnu ainakin yhellä koolla kasvaa, ei kuitenkaa huomattavan paljoa :D Uusi rintsikoita on pitäny kyllä ostella, eihän entiset mene edes puoliksi päälle!

Mulla ei oikeen muuta sanottavaa ole :) Olo on parempi, joskin päänsärkyä havaittavissa :(
Töihin käy tieni..

Mysti 17+5
 
Hei!

Ikä Minä 26 ja mies 25

Työ Pikaruokaravintola, josta ajattelin jäädä ns. äippälomalle kahden kuukauden kuluttua, koska ei kestä ja jaksa enää :(

Yövessa Mä oon aina ennen raskauttakin käyny yöllä vessassa, nyt sinne mennän vauhdilla.

Tissit Ekat isommat rintsikat ostin jo kolme kuukautta sitten ja nekin on jo vaihdettu isompiin. Niin ja kansa nännit hilseilee. Laita päivittäin vartaloon Weledan raskausajan hoitoöljyä.

Mulla on kaks päivää ollu taas kovia kipuja oikealla puolella alavatsassa. Jos tänään ilmaantuu niin kai se on käytävä sairaalassa.

Olo on kuin olisi 7. kuulla raskaana, mut niinhän se tässä tapauksessa taitaa mennä liian isoksi hetkessä :(

Marylene ja pikkuiset 15+3
 
solmussa Mä en tiedä tuosta seulonnan ajoituksesta. Yllätyin siis, että on kaksi veriseulaa raskauden aikana... Ajattelin, että ehkä se on joku yhdistelmäseula, mutta, että niin erillään ajallisesti? Se eka oli r-vkolla 12 ja tämä toinen r-vkolla 16. Nt-ultrassa oli mitta vain 1,5 mm, minkä pitäisi olla normaali. Muutenkin, kaikki on ollut hyvin ultrissa. Tosin, tänään eivät siis katsoneet niin tarkasti, koska rakenneuä on pian.

mysti Joo, seon todella mielenkiintoinen ja ajoittain rankka työ. Parhaaksi sen tekee ne iloiset tapahtumat; kun pahoissa onnettomuuksissa olleet potilaat tai vakavista sairauksista kärsivät potilaat selviytyy ja tervehtyy, vaikka alku on näyttänyt synkältä.
 
Heippa, taasen!

Rintaliiveistä: Mulla alko rinnat kasvamaan jo monta kuukautta sitten. Ennen oli 70 b tai c ja nyt sitten pieneksi on jäämässä 65 E. Tosi vaikeaa löytää mistään, edes erikoisliikkeistä, rinsikoita tolla pienellä rinnanympäryställä, mutta isoilla kupeilla. :)

Paino mulla ei ole noussut vaikka tosiaan rinnat on kasvaneet ja maha on kanssa iso ja selkeä raskausvatsa.

Yöisin: heräilen 1-2 vessaan ja hankalahkoa alkaa olla nukkua vatsan kanssa. Jotenkin se ei silti mua haittaa vaikka aluksi otin ärtymyksellä vastaan jotkut muutokset/rajoitukset. Kasvava vatsa ja sen tuomat hankaluudet tuovat meidän vaavin jo nyt konkreettisesti joka päivään ja se on mukavaa! Me jutellaan jo vaaville. :)

Ikä: Minä 27 ja mies 28

Ammatti: kulttuuri/taide alalla.

Hyvää jaksamista kaikille pienenpien ja isompien vastusten kanssa!

Talvimama 15+4
 
Heipsan kaikille!

Onko muilla käynyt näin että aikaisemmin on välillä tuntunut liikkeitä ja yhtäkkiä ei tunnu mitään vähään aikaan... miten voi olla mahdollista? Pelkään kamalasti :|
Joku joskus sanoi että voi olla mahd. että istukka olisi tossa edessä sillä tavalla että vaimentaisi iskuja tms????
Kauheeta ajatella nyt kaikkea mahdollista hirveetä :(

Mulla kun on välillä tuntunut viimeistään illalla makuulle mennessäni hieman muksautuksia (en muista oliko nyt ihan joka ilta) mutta nyt varmaan pariin-kolmeen päivään ei ole pahemmin tuntunut mitään :eek: :(

Kinder- & t+v 18+4
 
Lämmin osanotto Valdemarialle. Elämä tuntuu hyvin epäoikeudenmukaiselta, kun kaikilla ei menekään odotus hyvin. Koita jaksella!

Kinder, mulla alkoi liikkeet tuntumaan varhaisessa vaiheessa, jo tuossa 13-14 viikon paikkeilla. Sitä kesti pari viikkoa, kunnes yhtäkkiä liikkeitä ei tuntunut oikein ollenkaan. Nyt taas liikkeet on alkaneet tuntumaan päivittäin, muksu myllertää yllättävänkin tuntuvasti.
=)

Mä en tiedä, mutta luulen, että vauvan ja mahan kasvaessa vauva oli "hiljaisena kautena" sellaisessa paikassa, että mun oma "vararavinto" ( = läskit) tuossa vatsalla esti liikkeitä tuntumasta. Aiemmin liikkeiden alettua tuntumaan vauva oli selvästi alempana, ja ei mulla alavtasalla mitään läskiä ole. B)

Varmaan sullakin liikkeet taas pian tuntuu, toivotaan. Sen oon ite huomannut, että kun makeaa syö niin silloin varsinkin alkaa vauva möyrimään masussa.

Adeliina 18+2
 
Siis.. ääh.. Tää juttu on lainattu Iltalehden sivuilta (Perjantai 9.10.2009 klo 13.40)

"Sipsit ja näkkileipä voivat olla vaarallisia sikiölle

Äidin ruokavalio voi tuoreen tutkimuksen mukaan altistaa sikiön vaarallisille aineille.

Tällaisia aineita ovat syöpää aiheuttavat akryyliamidi ja nitrosoamiinit, toteaa proviisori Kirsi Annola väitöstutkimuksessaan.

Akryyliamidia on esimerkiksi perunalastuissa, ranskanperunoissa, näkkileivässä ja muissa kuumentamalla valmistetuissa ruoka-aineissa. Nitrosoamiineja syntyy nitraatilla säilötyssä ruoassa, kuten lihassa ja kalassa.

- Näiden päivittäistä käyttöä on syytä välttää, vaikkei pienistä määristä haittaa olekaan, Annola sanoo.

Perimää vaurioittavat aineet kulkeutuvat helposti ja nopeasti sikiön verenkiertoon. Raskauden aikana tulisikin syödä monipuolisesti, ja välttää yksittäisten ruoka-aineiden liiallista saantia.

Havainnot tehtiin tutkimalla vastasynnyttäneiden äitien istukoiden keinotekoista verenkiertoa.

Annolan väitös tarkastetaan lauantaina Kuopion yliopistossa."
 
Krokodiili
marcelinan laittamaa juttua kommentoiden... Mä sain just eilen lääkäriltä kehoituksen syödä nimenomaan sipsejä :kieh: . (Minä, entuudestaankin ylipainoinen...!!) Te muut raskaanaolevat joudutte välttämään suolaa, mulle sitä koetetaan saada elimistöön lisää jatkuvan oksentamisen takia...

terv. Krokodiili 19+2
 
Mä en oikein tiedä, miten suhtautuisin tuohon juttuun.. Sipsejä olen jonkun verran syönyt, en paljoakaan, mutta silti. Samoin ranskalaisia.. Hei mä muuten ostin apteekista tuossa muutama viikko sitten sellaista suolaliuosta, joka sekoitetaan veteen. Se on periaatteessa ripuloiville, mutta käy loistavasti oksennuksen aiheuttamiin suolapuutoksiin. Sen nimi on Osmosal. Ostin vähän toisenmerkkistä, missä oli makuna banaani, toinen vaihtoehto oli vadelma. Oli vähän kalliimpaa.. Tuo osmosal on pelkästään suolanmakuista.
 
Tuossa joku vuosi takaperin julkaistiin muistaakseni ruotsalainen tutkimustulos, jonka mukaan sipsit ja ranskalaiset (+ muutkin rasvassa kypsennetyt perunat) aiheuttaa syöpää. Että oisko tämä uus tutkimustulos sitten siitä johdantoa, varsin looginen jatkumohan se on edelliseen tutkimukseen.

Mä en tuosta minkäänlaista stressiä aio ottaa. Mä ymmärrän asian niin, että kohtuudella voi sipsejäkin syödä; en usko että harvakseltaan toistuva sipsien syönti yksistään mitään syöpää tekee. Ehkäpä tuossa nyt tarkoitetaan sitä, että niiden runsasta nauttimista raskausaikana tulee välttää. En nyt muutenkaan usko, että monellakaan sipsit kuuluu jokapäiväiseen ruokavalioon.

Mun ei oo tehnyt raskausaikana sipsejä juuri yhtään, muutaman kerran muistan jolloin olen niitä vähän yrittänyt syödä. Makea maistuu paremmin. Tänään kuitenkin - uudesta tutkimustuloksesta huolimatta - ostin pussin sipsejä ja dippikastikeainekset, koska aion herkutella. :p

Kohtuus kaikessa, ja niin kuin uutisessakin sanottiin: on hyvä käyttää eri ruoka-aineita monipuolisesti. Ei kai niiden sipsienkään täysin pannassa tarvitse olla koko 9 kk:n ajan.

Toivottavasti uutinen ei aiheuta mitään hirveää hysteriaa raskausajalle, jolloin nainen muutenkin on herkimmillään. Toki on ihan aiheellista aika ajoin herätelläkin raskaana olevia miettimään ruokavalionsa monipuolisuutta.
 
Maksaruoathan on tavallaan kiellettyjä a-vitamiinin vuoksi. No minä tuossa viime viikolla ostin pienen maksamakkarapötkön (150g), koska mulla oli siihen niin kauhea himo. Oli ensimmäinen kerta, ku söin sitä koko raskauden aikana (laitoin kolmen päivän ajan leivän päälle siitä siivuja). Ja aivan varmasti aion syödä toisen ja ehkä vielä kolmannenkin kerran odotusaikana. Eikai siitä voi olla vaaraa. No maksalaatikosta voin pitäytyä, mutta maksamakkara on aina ollu mun herkkua, siksi tämmönen päätös.
 
Voi marcelina nyt mäkin voin paljastaa, että söin aiemmin tällä viikolla (ekaa kertaa raskauden aikana) ihan vähän maksalaatikkoa :ashamed:
Toiset vihaa, toiset rakastaa.. Mä en kyllä selviä joulua ilman perinteistä "laatikkosettiä", johon todellakin kuullu maksis!

 
Ensiksikin valdemarialle iso :hug: ja voimia tulevaan!

Vaavin liikkeistä Nyt on kivaa, kun tietää masussa olevan jonkun, kun liikkeet ja "tölväisyt" tuntuvat vähintään kerran päivässä. Yleensä tosiaan iltaisin, juuri ennen kun nukahtaa. Ei malta odottaa, että ne masun päältäkin kunnolla tuntee, niin pääsee mieskin tunnustelemaan =)

Gallupit: Työskentelen toimistossa jokapaikanhöylänä :LOL: . Työtehtäviin kuuluu toimisto- ja atk-hommat sekä välillä myös kouluttajan tehtävät. Tarkotus ois sinnitellä töissä niin kauan kun pystyy (äippäloma alkaa 5.2.). Ei ole onneksi fyysinen työ niin varmaan aika pitkälle pystyykin töissä olemaan. Nyt vaan vaivannu armoton väsymys alhaisesta hempasta johtuen. Kävin vasta verikokeissa, ja rauta on alkanut puremaan. Hb oli nyt JOPA 102 :LOL:

Toinen galluppikysymys tais olla rintsikoista, eli on rinnat mullakin paisuneet jo alusta lähtien. Vielä en oo ostanu uusia liivejä, mutta ihan just pitää lähtiä kyllä ostaan. Oon nyt käyttäny muutamia vähän isompia liivejä, mitkä oon joskus ostanu. Ne passaa nyt just hyvin.

Yöpissaus: Alkuraskaudessa tuli harrastettua useammankin kerran yössä, mutta jossain vaiheessa päätin lopettaa sen tavaksi tulleen ramppaamisen. Monesti kun oon yöllä heränny pissalle, ei tavaraa ole kuitenkaan tullut niin paljon kuin tuntuisi. Joten ajattelin, että se on varmaan vaan pinttynyt tapa nousta vessaan joka yö. Toki jos lipittää päivän aikana ja illlla paljon nesteitä niin saattaa yöllä olla pakko nousta veskiin. Nykyään vaikka heräisinkin yöllä, jatkan vaan tyynesti unia vaikka tuntuiskin pissattavan. Ei ole ainakaan vielä ollut kertaakaan niin iso hätä, että oisin märistä lakanoista heränny :LOL:

Miekin oon täällä herkutellu ja kattonut mtv3 katsomosta väliin jääneitä emmerdaleja :p . Aloitin myös kutomaan pikkuiselle vanttuita. Saa nähä jos ne onnistuu, niin opettelis kutomaan kaikkea muutakin pientä vaatetusta :heart:

Mukavaa lauantai-illan jatkoa kaikille maalismassuille!

Mimmurainen & ötikkä 18+1

 
on noi ruokasuositukset hitusen hysteerisiä.Mie ainakin olen syönyt noin puol laatikkoo maksalaatikkoa ihan tietoisesti. Ihan himotti sitä :D

Auraakin olen pitsan päällä syönyt, sehän käytetään liki 300 asteisessa pizzauunissa,ei siinä listeria selviä hengissä.
Näkkäriikin oon syönyt, noi mahtaa olla sellasia kaikkea kohtuudella juttuja.

Liikeistä kinderille; mullakin saattaa mennä päiväkin ettei mitään liikkeitä tunnu, mutta tosiaan sillon vauva (t) on kääntyneet selkärankaanpäin vaan.Ei sen kummempaa, en olisi huolissani!:wave:
 

Yhteistyössä