*** MAALISKUUN 2010 ODOTTAJAT LOKAKUUSSA ***

Valdelle isot voimahalit !!! :hug:

Rintsikoista: Itse olen pärjännyt samalla koolla vielä, mutta lähden kyllä uusia ostamaan kun kiireltäni ja töiltäni vaan kerkiän, koska näistä rupee oikeesti tää "tavara" pyrkimään ulos :D Harmittaa et kun olen ollu aika pienrintanen kuiteski, niin nää on jo sen verran turvonnu että tullu muutamia arpia ja tulee varmaan jatkossakin vaikka kuinka jokapäivä rasvaan..

Mimmurainen, oi että vanttuita, voi kun minäkin osaisin !! mulla ei taida kärsivällisyys riittää opetteluun :p

Mie olen tässä illalla herkutellu dipillä ja paprika + porkkana suikaleilla :)
Tosin en pystynyt pureksimisesta paljon nauttimaan koska hampaat reistaa toosi pahasti, kaks lohkeemaa jo tullut tässä raskauden aikana ja aika varmasti noita reikiäkin löytyy, olen nääs hammaslääkäri pelosta kärsivä, johtuen ihan siitä että nuorempana porattiin kieleen joten olen vetkutellu aikasemmin jo tota hammaslääkäriin menoa :s mutta rohkenin ja hammaslääkäriin pääsen vasta loppukuusta, kun aikaa ei sen aikasemmin saanu :s

onko muilla hammasongelmia?

Mirkelo ja tiitiäinen 17+ 6 :heart:
 
hammaslääkäristä äkkii tulin kirjottamaan...että mun piti heti ku olin ekassa neuvolassa ni mennä sit suoraa hammalääkäriin ja ne hoisi kaikki (varmaa 4) reiät kuntoon..kun on kuulemma jotenki pahaks sikiölle jos on reikiä tms..se oli ainaki mun silloisella asuinpaikkakunnalla ihan tapa et hampaat pitää hoitaa kuntoon :) hyvä niin, koska muuten en ois sitä tehny, mutta kun sanottiin että se voi olla sikiölle haitaks ni sit sen teki mielellään :)
 
Mulla ei oo ongelmia niinkään hampaissa, mutta ientulehdusta pukkaa jatkuvalla syötöllä. Mulla on tämä vaiva ollut aiemmissakin raskauksissa. Kun yhdestä kohdasta saa tulehduksen hoidettua niin johan vuotaa toisesta kohtaa. :kieh:

Pitäis kyllä kanssa varata aika hammashoitolaan, jotta saisivat tsekata onko reikiä. Kumma ettei neuvolassa oo muistutettu, enhän mä tuollaisia oo muistanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Auraakin olen pitsan päällä syönyt, sehän käytetään liki 300 asteisessa pizzauunissa,ei siinä listeria selviä hengissä.
Jostain luin, että listeria kuolee 60-70 asteessa, joten ihan huoletta oon aura- ja tuorejuustoja mäkin syönyt, kunhan ne on kunnolla kypsennetty.

 
Glow
Alkuperäinen kirjoittaja Kinder-:
Heipsan kaikille!

Onko muilla käynyt näin että aikaisemmin on välillä tuntunut liikkeitä ja yhtäkkiä ei tunnu mitään vähään aikaan... miten voi olla mahdollista? Pelkään kamalasti :|
Joku joskus sanoi että voi olla mahd. että istukka olisi tossa edessä sillä tavalla että vaimentaisi iskuja tms????
Kauheeta ajatella nyt kaikkea mahdollista hirveetä :(

Mulla kun on välillä tuntunut viimeistään illalla makuulle mennessäni hieman muksautuksia (en muista oliko nyt ihan joka ilta) mutta nyt varmaan pariin-kolmeen päivään ei ole pahemmin tuntunut mitään :eek: :(

Kinder- & t+v 18+4
No juurikin näin! Mä olen ollu huolissani tästä. Mulla rupes about 2 viikkoo sitten tuntumaan liikettä ja nyt ei muutamaan päivään/iltaan mitään :/
Tänään jotain pientä, josta en voi olla 100% varma. Kauheesti tekis mieli neuvolaan pääst kuuntelee sydänääniä...


 
Valdemarialle paljon voimia ja jaksamista tulevaan! :hug:

Kinder- ja Glow: Täällä ihan sama homma. reilun viikon tuntui liikkeet joka päivä ja nyt parina päivänä ei oo tuntunu juuri mitään. Ne "kuplahdukset" mitä on tuntunut, niin en voi varmaks sanoo, että onko liikkeitä vai vaan ilmakuplia. :/ Toivon todellakin, että alkais pikkuinen ilmoitella taas itsestään ettei tarviis huolesta soikeena olla. :|

joku muukin juttu oli mitä piti kommentoida, mut meni jo ohi kovaa ja korkeelta.. siispä painun pehkuihin. Öitä kaikille!

-Bluedrama ja hiljainen tirriäinen 16+3
 
Mulle neuvolantäti muistutti heti ekalla neuvolakäynnillä, että varaa syksyllä hammaslääkäriin tarkastusaika. En oo vieläkään varannu. Siis en pelkää hammaslääkäriä tai niitä toimenpiteitä, mutta mua jännittää vaan se, etten vaan oksenna siellä, jos suu on täynnä kaikenmaailman hilavitkuttimia samanaikaisesti. No, kait se täytyy varata se aika silti kohta.. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Glow:
Alkuperäinen kirjoittaja Kinder-:
Heipsan kaikille!

Onko muilla käynyt näin että aikaisemmin on välillä tuntunut liikkeitä ja yhtäkkiä ei tunnu mitään vähään aikaan... miten voi olla mahdollista? Pelkään kamalasti :|
Joku joskus sanoi että voi olla mahd. että istukka olisi tossa edessä sillä tavalla että vaimentaisi iskuja tms????
Kauheeta ajatella nyt kaikkea mahdollista hirveetä :(

Mulla kun on välillä tuntunut viimeistään illalla makuulle mennessäni hieman muksautuksia (en muista oliko nyt ihan joka ilta) mutta nyt varmaan pariin-kolmeen päivään ei ole pahemmin tuntunut mitään :eek: :(

Kinder- & t+v 18+4
No juurikin näin! Mä olen ollu huolissani tästä. Mulla rupes about 2 viikkoo sitten tuntumaan liikettä ja nyt ei muutamaan päivään/iltaan mitään :/
Tänään jotain pientä, josta en voi olla 100% varma. Kauheesti tekis mieli neuvolaan pääst kuuntelee sydänääniä...
Sama juttu, meinasin jo alkaa hankkimaan kotidopplerin että voin aina mahdollista kuunnella sydänäänet...
Eilen illalla taisi tuntua pieni muksahdus :)
Noh, ylihuomenna naistenklinikalle, kumpa kaikki olisi hyvin :| :heart:

Hammaslääkäristä, ei oo kyllä mullekkaan sanottu mitään, mut ei tosta oo kauaa (tänä vuonna) kun hoitivat kaikki tulehdus ym. hampaat ja tekivät juurihoidot kaikkiin neljään, en kyllä haluaisi raskaana mennä hampilääkäriin, välttelen muutenkin sinne menoa :D
 
hammaslääkäristä.. Siinä neuvola esitietolomakkeessahan kysyttiin millon käyny viimeks hammastarkastuksessa. Mulla oli edellis kerran kurkattu purukalustoa kesäkuussa 2008, joten terkkatäti sano et ei tarvi käydä sen takia raskausaikana hammaslääkärissä, ellei sitten välttämättä halua. Multa pitäs kyl hammaskivee poistaa, mut sen ehtii myöhemminki :D Ikenet kyl vuotaa verta, mut niin oli viime raskaudessakin, kuuluu oireistoon.

Isompia rintsikoita en oo viel tarvinnu vaik rinnat paisunu jo ihan hyvästi. Ennen ekaa raskautta oli täyteläinen 75C, vuoden imettämisen jälkeen koko oli edelleen sama mut rintojen muoto muuttunu :/ Nyt sitten saanu takaisin tuon täyteläisyyden :D Maidon nousun jälkeen on kyl pakko hommata isompia imetysliivejä, koska viimeks jysähti kuppikoko DD:hen :LOL:

Munki mielestä nuissa sipseissä ja muissa epäterveellisissä tulee muista kohtuus. Satunnaisesta käytöstä tuskin mitään haittaa/vaaraa on.

Nyt pitäs tehä suursiivous. Pakko hyödyntää tätä ku isäntä kotona ja vie pojan jaloista ulos touhuamaan. Koulutehtäviäki pitäs tehä, plääh.. Mimmurainen, katellaanko sitä rehvausta joskus neljän-viiden silimässä? :)

Niijoo, viel liikkeistä.. Eli mua ärsyttää ja huolettaa ihan sikana kun en tunne vieläkään liikkeitä |O Esikoisen liikkeet tuntu 15+5 ja ihan selvästi jo käteen, mut nyt ei viel mitään. OOn yrittäny rauhotella itteeni, et jos tää onki rauhallinen TYTTÖ.. :saint: Istukkaki on taksaseinämässä ultran mukaan, joten se ei ainakaan selitä liikkeiden tuntemattomuutta. Voihan seki vaikuttaa, et kohtu venyy helpommin kun kerran jo ollu raskaana joten ei oo niin pinkeenä, ja siks liikkeet ei tunnu niin herkästi. No, kunhan ne joskus alkaa tuntuu niin pääasia! :)

Puuh, ja nyt siivoomaan B)

mobic ja pikkuinen 16+4
 
Kinder,Glow ja Bluedrama: Täällä samaa et tunsin vauvan liikkeet rv 14 lähtien ja nyt ollut reilun viikon ettei juurikaan ole liikkeitä tuntenut jos ollenkaan, mut perjantaina vauva ainakin jaksoi hyvin kun ultrasivat, vaik jo keresin säikähtää...Mulla tuo istukka on etuseinässä et sekin kai jonkun verran vaimentaa ja muistelen et myös muissa raskauksissa ollut näillä viikoilla ettei liikkeitä oo niin tuntenut!

Voih, viime yönä se sit alkoi tuo jalkojen suonenveto, inhottava kun sit jomottaa jalkaa vähän koko seuraavan päivän...
 
MLL
Mitens muuten kellä noi liikkeet tuntuu niin tuntuuko jo mahan päälle? Mulla on kyllä istukka etuseinässä että se varmaan selittää ettei tunnu mahan päältä, mutta tosiaan vaikka ihan selväti tunnen että pieni potkasi niin ei sitä tunnu ulos päin. Vauva myös yleensä lopettaa liikehtimisen heti kun lasken käden masun päälle, että vaikea tunnutellakkaan :) Viime raskaudessa mun mielestä alko aika nopeesti kun liikkeet tuntu niin tuntua myös ulos päin, istukka oli takaseinässä. Viime raskaudessa mulla oli välillä sellasia päiviä, että vauvasta ei kuulunut mitään vaikka oli liikkeet ollu jo noinkin selkeitä, että eiköhän teilläkin ole kaikki ihan ok, vauva vaan on jotenkin kääntynyt sisäänpäin, masussahan on vielä reilusti tilaa kääntyillä :)

Kävin eilen sovittelemassa uudet kengät ja huh kun sen jälkeen oli masu kipeänä ja supistikin aika napakasti pari kertaa, vissiin ei kumartelu sopinut. Tänään tekisi mieli lähteä vähän kävelylle kun on edelleen ihana pikku pakkanen ja aurinkoinen sää. Josko sitä hissukseen menisi tallustelemaan ja nauttimaan ilmasta.

MLL :heart: 17+4
 
Kävin taas lueskelemassa teijän kuulumisia ja merkkailen itelleni :) Palailen myöhemmin taas kirjottelee enempi. Kävin perjantaina fysioterapiassa ja sain tukivyön, joka tuntuu aika hyvältä. Keskiviikkona meen uudelleen fyssarille tän syndrooman takia ja katotaan lihaskuntoliikkeitä muittenki nivelten avuks. Selän kivut kuulema johtuu mulla löysästä SI-nivelestä, joka on löystyny nyt raskausaikana entisestään. Vesijuoksua suositteli, joten pitää lähteä sinne uimapukuostoksille pikkuhiljaa :)
 
Heipsan:)!

Meillä oli netti kakas päivää pimeenä ja tänään vasta pääsin tänne.

liikkeistä mullahan on ollut kahden viikon tauko et liikkeitä (ja mulla liikkeet alkoi tuntumaan rv13+ ja 15+ tuntui jo ihan selvinä ja sit yhtäkkiä ei mitään) ei oo ollenkaan tuntunut ja kovasti mietin tilannetta ja itseni rohkaistuneena menin perjantaina kerhekerhon jälkeen koputtamaan neuvolan ovelle ja onneksi siellä ei ollut ketään ja tätsy sanoi et kuunnellaan sydääänet, hyppäsin sit pötkölleni ja pojat oli tosi ihmeissään siinä vieressä ja heti kun terkka sai doplerin masuun kiinni niin alkoi kuulua selvä tasainen ja vahva syke :heart: 135krt/min eli pojan syke ois :heart: Kyllä vierähti kivi sydämmeltä ja tuli niin hyvä olo:)
Liikkeet ei todellakaan tunnu masun päälle, kun nyt ne ei tunnu muutenkaan ja kun tuota vararavintoa on ihan liikaa niin sekin varmaan aika paljon vaikuttaa asiaan :/

rintsikat koko ei oo vielä muuttunut mut mies sanoi että ne on paljon kiinteämmät (siis huom. oon jo kaks kertaa koittanut imettää ja jäljet näkyy).

hampulääkäristä mullahan poistivat just ennen kun tulin raskaaksi viisurin ja aloittivat juurihoidon jota nyt jatkavat 21.10 saa nähdä joko ne viimein sais sen päätökseen.

Mä oon niin habby kun mun paras ystävä kertoi odottavansa:)MÄ niin toivon että sillä menee kaikki hyvin loppuun asti:)
Mulla alkoi toissa yönä ihan hirveä nuha ja nyt oon kaks yötä valvonut kun oon niin tukossa ettei tarvii haaveillakkaan nukkumisesta:/Huomenna pitää käydä apteekista hakemassa 1mg/1ml nenäsumutetta ett saa ees nukuttua jos sit olokin vähän helpottuis.Lämpöä ei onneks ole, mut pää on kyllä tosi tukkosen tuntuinen.

Metsätähti ja onnenjyvä 18+4
 
Lisäystä...

Mannaharille tuhannesti onnea:) :flower:

sykkeistä pojilla hitaampi ja tytöillä nopeampi

synnytyksestä mäkin esikoista odottaessa haaveilin altaaseen pääsystä, mut en oo kummallakaan kerralla sinne ehtinyt kun synntykset on ollu niin nopeita (esikoinen 3h19min ja toka 1,5h)

työgallup ammatiltani lähihoitaja ja kotiäiti oon eikä oo työtä odottamassa.
 
Muistin illalla sängyssä, että mitä mun piti vielä kommentoida. Minna77 oli tainnut käydä nyt myöhemmin veriseulassa ja siitä valitettavasti kiinni jäänyt.. :/ :hug: Niin siihen mun piti sanoo, että meidän kaupunki tarjoo kaks veriseulaa. Ekan silloin rv 10+ josta sitten lasketaan np-ultran kanssa riski down-syndroomaan. Ja toinen veriseula on sit rv 15+0 - 15+6 ja tää on sellainen AFP-veriseula, joka muistaakseni hälytti, jos sikiöllä ei oo hermostoputki sulkeutunut tai jotain muuta hermostollista häikkää on. Ja muistaaksi saattaa kaksosraskauksissa hälyyttää yleisemmin, mutta tää tulos ei ole silloin luotetava. Toivottavasti muistin oikein tuon, enkä ihan puutaheinää puhu. :D
 
Moi!

Ne mun kivut sitten muuttuivat. Kova kipu häpyluun kohdalla. En voinut kävellä, voin vain itkeä kaupassa. Näitä kohtauksia nyt sitten tulee olemaan. Kävin lääkärissä ja sanoi et mulla alkaa paikat löystymään kovaa vauhtia.
Näillä kivuilla + tulevilla vielä reilu viisi kuukautta.

Marylene ja pikkuiset 15+4
 
Omaa napaa :ashamed: Meillä töissä rankka viikonloppu takana, töihin mennessä sanoin esimiehelle kun alkoi huomisesta aamusta puhumaan et mä olen ihan poikki, selkää särkee et mä en kykene huomenna töihin ja siitäkös taas se ripitys alkoi :ashamed: Ehdotteli pienmpää tuntimäärää, aikaistetulle äippälomalle jääntiä ym. KUN MUN KANS EI TULE ENÄÄ MITÄÄN :eek: Vastahan tein 8pv.n putken ja jos nyt haen saikkuu niin kamala haloo. Sit pauhas et jos en ole ensivkonloppuna töissä niin ravintolan ovet kiinni :headwall: Uskokaa mut tän jälkeen kyllä itku pääsi, onneks oli luottamusmies kuulemassa kaiken ja totesikin et törkeetä ei kannata suostua :ashamed: Huomenna siis lekuriin, menen käymään työterv. huollossa vaikkakin kuun alussa vaihtui mut kyllähän sielkin on yhtä osaavat lääkärit kuin entisessä, uskoisin ainakin ja keskivkona onkin sit neuvola niin juttelen sit siel millä asenteella mua kohtaan taas ollaan :/ Kuvittelin et kun ilmoitan ajoissa enkä enää huomenaamuna niin olisi parempi mut tekee niin tai näin niin mikään ei käy :'(

Jaksuja teille kaikille, palailen huomenna
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 18 tasan :heart:
 

Yhteistyössä