Maaliskuun muruset 2016 <3 *heinäkuussa*

Uusi kuukausi!

28.2.
ninami /32v. / 2. lapsi / Kätilöopisto

29.2.
Saraneito / 28v. / 2. lapsi /HYS.

1.3.
Jenniäö / - / 1. lapsi / Kätilöopisto
Suskih /29v. / 2. lapsi / -
Marinaa / - / 1. lapsi / SEKS

2.3.
Kahava / 31v. / 3. lapsi / -
Mappe86. / 29v. / 1. lapsi. / K-SKS
merikki /35v. / 1. lapsi / -
Memmmy / 21v. / 1. lapsi / TAYS

3.3.
Pygmi. / 37v. / 3. lapsi / KAKS
escape / 35v. / 2. lapsi / KOKS

4.3.
Andrea / 26v. / 2. lapsi / TAYS

5.3.
Lumo83/32 /3.lapsi /Kätilöopisto
uggla85 /30v. /1.lapsi /PS

6.3.
Kevlarsoul/ 31v/ 2. lapsi / K-SKS
tyttönen93/ 22v/ 1.lapsi/ la 6.3/ OAS

7.3.
Mimi_* / - / 2. lapsi / Kätilöopisto

8.3.
Yaya / 30v. / - / -
jennimarika / 25v / 2.lapsi / LPKS
Nannal/ 20v. / 1. lapsi / OYS

9.3.
A_Kirri / 30v. / 2. lapsi / TYKS
Tada / 31v / 1.lapsi / -

10.3.
Marikoo78/37/4. lapsi/K-SKS
Swan / 29v. /3lapsi /KOS?
Ihanamami / 33v. / 3.lapsi / Kätilöopisto
Selma144 / 29v. / 1.lapsi / KOS

12.3.
MasuMyy/28/1.lapsi/SAS
Nannal / - / - / -

13.3.
Sweetzilla/ 35v./ 2. lapsi/ -
milagro/25v. / 2.lapsi/ kättäri?

14.3.
Pisamapeikko/32v/4.lapsi/mks

17.3.
Sebsu/- / 2. lapsi /KYS
Jembbba/- / 1.lapsi/KYS
Bambooo /- / 2.lapsi/ Tyks

18.3.
TimpuraH /25v. /2 lapsi /JS

19.3.
OikunEikun/ -/ 4. lapsi/ EKKS

20.3.
Wanti/ 30v./ - /OYS
Hattarapupu/ 25v / 3.lapsi / PS
Mymmeli_myy/24/1.lapsi / KYS

21.3.
KyyneltenHymy/26. v/3.lapsi /PKKS
Maalismamma2016 / 24v / 1.lapsi / TAYS
Nuska83 / 32 / 2.lapsi / TAYS

22.3.
Iiv / 29v / 1. lapsi / K-SKS
Minea90 / 25v. / 2.lapsi / OYS

23.3.
stua / 27v. / 1. lapsi / KYS

24.3.
Bubbus / 40v. / - / -
Hipsutin88/26v. / 3.lapsi/ PHKS

25.3.
Sydänx3 /28 / 4.lapsi/-

26.3.
hipmama / 23v / 1.lapsi / TAYS

27.3.
TaimiT/ 30 v./ 3. lapsi/ SAS
Ironpumper84 /30v. / 2. lapsi / Kätilöopisto
Myttynen / 27v. / 2.lapsi / PKKS

29.3.
tsilinut / 33 / 3.lapsi / LKS

30.3.
Magdalea / - / - / -
Läiti/32/2.lapsi/LS
Maja12/ 29v. / 4. lapsi

31.3.
Pikkumuikkunen / 22v / 2. Lapsi / OYS

Ilman LA:ta
Emmaoo / 29v. / 3. ja 4. lapsi / KOKS/Espanja

Yhteensä 58 odottajaa.

Synnytyssairaalat
:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Päivityspyynnöt punaisella tai tummennetulla, kiitos.

Aiemmat pinot:
http://kaksplus.fi/threads/3-maaliskuun-muruset-kesaekuussa-3.2450382/
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minea__
Cristal3 / 28.v / 4.lapsi / TYKS

Mistähän tämä alkuturvotus johtuu.. ?? Onko kellään tietoa, kun kohtu se ei nyt ainakaan vielä ole.. Siis jäätävää.. :p Eikä mahaa saa vedettyä edes sisäänpäin!! En haluais heti paljastua :D:eek:

Cristal ja popsu 4+2
 
Täälläkin turvotusta, tosin menee ehkä muille vielä ylisyönnin piikkiin. En paljastu vielä.Tässä vatsassa ei varmastikaan näy mikään pitkään aikaan vaikka ehkä tuntuisi siltä. Enemmän on semmosta pientä etovaa oloa koko ajan ja en muista tätä viime kerralta. Pitäisikin löytää viime kerran muistiinpanot.. tosin esikoisen aikaan tässä vaiheessa en edes tiennyt olevani raskaana, olin vain väsynyt.

Nyt alkoi loma ja varattiin illalla reissu Prahaan. Sitä on kiva odotella, puol toista viikkoa reissuun ja sen jälkeen sit onkin se eka neuvola

Mukavaa heinäkuuta meille kaikille!

saraneito 5+2
 
Laskettu-aika on 1.3

Olo on oikeastaan aikalailla samanlainen kuin yleensäkkin. Välillä vain vähän turvottaa. Turvotus tulee iltaisin eikä juurikaan mahaa pyöristytä.

Tuntuu oudolta että olrn vihdoin raskaana vaikka riskit on vielä suuret kun 5 vuotta lapsettomuutta takans.

Aivan ihana ilma! Tänään alkoi 3 viikon loma ja 1 viikon jätin tulevaisuuteen. Loma tulee niin tarpeeseen! Ihmeempiä suunnitelmia ei ole, perjantaiksi tosin ollaan varattu risteily Tallina/Viroon siellä 2 yötä hotellilla ja takaisin. Ehkäpä mennään huvipuistoon jos tyttöä huvittaa kavereineen mennä muuten ajattelin vaan olla ja lenkkeillä.

Suski 5+0
 
Uusi ketju, uusi viikko!
Kuudes viikko alkaa.
Oon vähän harmitellut, että jääkaapissa on kivaa salamia ja juustoa, mitä en saa syödä. Mutta tänään tajusin, että mähän voin paistaa ne munakkaassa ja kuumennettuna pääsen niistä nautiskelemaan.

Sushi, kylmäsavu- ja graafikala ja veriset pihvit ja punkku ja skumppa ja salmiakki on ehkä ne mitä eniten tulen kaipaamaan. Onneksi on kumminkin paljon hyvää mitä saa syödä.

Mulle voi laittaa lasketuksi ajaksi 2.3.

Merikki 5+0
 
Listausta päivitetty ja A_Kirri lisätty mukaan, tervetuloa!

Tuntuu, että on ihan turvoksissa jatkuvasti. Ihan sama onko aamu vai päivä, onko syönyt vai ei, niin turvotusta riittää. Pitäisi päästä liikkumaan entistä enemmän.
 
  • Tykkää
Reactions: minea__
31v. 3.lapsi
(En saa puhelimella punaseks )
Miksei salamia saa syödä? Oonkai mä aiemmin syönyt :O ja salmiakkia. ...

Hitto, millä viikolla mä oon, en tajuu. .. jos edelliset menkat oli 1.6. Kierto 23 pv. La 2.3
 
^ Eikös sulla ole 4+4 menossa, jos laskin oikein :)

Etten unohda tada / 31v / 1.lapsi / LA 9.3

Huomenna verikoe, enkä malta odottaa! Oon niin kauan odottanut sitä puhelua että onnea, raskaana olet :D oon jo niin tottunut siihen "valitettavasti tulos oli negatiivinen..."

Eilen hypistelin kaupassa vauvojen vaatteita, ja olis tehny mieli ostaa kaikki! :ROFLMAO:
Äiti on onneks ilmottanu meille lapsille että sitten kun me saadaan lapsia niin hän ostaa rattaat, eli iso menoerä säästyy tossa! Mä tällaisiakin suunnittelen jo!

tada 4+2
 
  • Tykkää
Reactions: Cristal3
Täällä on ollut etovaa oloa heti aamusta ja heikotusta. Ei oikein aamupalakaan auta. Allergian takia limaakin irtoaa kauheesti, sit kun sitä yskii ja rykii pois niin meinaa tulla oksennus. :sick:

Kävin eilen katsomassa kahta myytävänä olevaa asuntoa ja tänään on vuorossa kaksi myynnissä olevaa ja sitten luokkakaverin vuokra-asunto. Eiköhän nämä asiat tästä jotenkin järjesty...

minea ja muru 5+4
 
Laitan tännekkin dpo 14 kuvaa.. Hyvin vahvistuu onneksi viiva :love:
http://aijaa.com/JK6GbT

minea__: Täällä nenä tukossa myös.. Tosin ei allergiaa. Raskaus vaikuttaneen. Heräsin viimeyönä ja toinen sierain oli aivan tukossa.. Hyvä kun henkeä sai :censored: Toivon onnea asunnon etsintään :)

tada: onnea verikokeeseen. Saatko arvot myös vai pelkkä pikatesti? :)

Yaya: täällä turvottaa myös. Ei oikein tunnu mikään siihen auttavan kuin löysät vaatteet :ROFLMAO:

Cristal ja poppis (menkoista) 4+3 ..taitaa olla 4+1 oviksesta vissiin, mutta mennään tuon menkkojen mukaan vaan, kun heitto niin pieni. :)
 
Minäkin ilmoittautuisin mukaan tänne! Ensin olin tuolla helmikuisten puolella, mutta maanantaina ultra paljastikin että la menee maaliskuulle. Karkea arvio nyt 8.3 eli 4+3 viikko olisi menossa. Saattaa se siitä vielä viikolla heittää mutta näillä mennään nyt. Minä plussasin 26.6 ja se oli melkoinen yllätys kun edelliset kuukautiset ovat olleet 20.4! Toukokuussa taisi jäädä ne välistä.. Niin sen takia pääsin neuvolan kautta ultraan, jotta nähtiin missä mennään. Tämä lapsi on ollut erittäin toivottu ja toivon todellakin, että kaikki menee hyvin. <3

Olisin kiinnostunut sitten liittymään fb-ryhmään jos sellainen on tai kun sellainen perustetaan. :)

elikkä

jennimarika / 25v / 2.lapsi / LPKS
 
Minea: Toivottavasti asiat alkaa järjestymään.

Kahava:
Salami valmistetaan niin, ettei sitä missään vaiheessa kuumenneta kunnolla, joten siinä on samoja riskejä kuin kypsentämättömässä lihassa.
terve.fi:
  • Raaka tai kypsentämätön liha, siipikarja, kalaruoat ja kananmunat voivat sisältää monia bakteereja sekä viruksia. Liha ja kananmunat tulisi aina syödä kypsänä.
  • Kinkku, kalkkuna, meetvursti ja salami. Nämä tuotteet saattavat sisältää listeria monocytogenes -bakteeria, joka voi aiheuttaa muun muassa keskenmenon. Näitä tuotteita ei saisi ikinä syödä, ellei niitä ole kypsennetty kunnolla.
Huomenna ollaan lähdössä anopin kanssa mökille ja taas pitäisi viikonloppu peitellä juomattomuutta ja nirsoa ruokavaliota. No ei kai se nyt niin kauheaa olis vaikka hoksaiskin. Mutta mieluiten jättäisin kertomisen ar-ultran jälkeen. Ja anopissa on aina se riski, että se saattaa sitten lipsahtaa äkkiä koko suvun tietoon. Pitää kyllä vannottaa ettei huutele kenellekkään ennen toista kolmannesta.
 
Heeeeiiii, ilmoittaudun varoivaisesti mukaan odottajiin :love:. Neuvolan laskurin mukaan LA 6.3., mutta itse veikkaan, että olisi ainakin muutaman päivän aiemmin. Tämä on meidän kakkonen, jonka yritys aloitettiin loppusyksystä. Nyt vihdoin tärppäsi! Neuvola-ajan sain 28.7. ja muuten olen ihan pihalla.

Mulla ainoa oire tähän mennessä on alavatsan juilinta silloin tällöin. Yritän olla tähän vielä tyytyväinen: esikoisesta oksensin nonstoppina viikolle 20.

Ja joo, ikävä tulee sushia ja punaviiniä!!

Listaan voi siis päivittää: Kevlarsoul/ 31v/ 2. lapsi /LA 6.3./ K-SKS
 
Mulla on tähän mennessä ollut oireina menkkamaiset jomotukset, repäisyt, 24/7 väsymys, ajoittainen päänsärky ja etominen. Muistelisin että esikoisestakaan alkuraskaus ei ollut kovin pahoinvointipitoinen. Enemmän väsyttävä ja siltä vaikuttaa nyttenkin.

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja maanantain labroista selvisi, että lääkkeen viikkoannosmäärää täytyy nyt vähän nostaa kun arvot oli noussu. Samoiten rautalisää ottaa 1 tbl päivässä.
 
Huomenta tänne!
Nyt on käyty verikokeessa, niin sitten vaan soittoa odottamaan, ei ole siis pikatesti vaan saan arvon myös. Vilkaisin vaan tota lappua minkä klinikalta sain, siinä lukee että tänään verikoe ja hoitaja soittaa mulle maanantaina... o_O En mä siihen asti jaksa odottaa!! :ROFLMAO:

Mies on kyllä niin mahdottoman innoissaan tästä. Se jo suunnittelee ties mitä, miettii miten mm mökille sitten mahdutaan, miten autoon, miten reissut tulee jatkossa menemään... Sit eilenkin kun luuli että nukun niin kuulin kun riehu koirien kanssa ympäri olkkaria ja kuulu vaan jesss, kuulkas se onnistu, joojoo se onnistu, jesssss... Hölmö :D

Saas nähdä miten muuten viikonloppuna saan pidettyä tätä salassa... Ollaan menossa mökille miehen siskon perheen kanssa, ja siellä aina otetaan muutama siideri, varsinkin näin hienona ilmana saattaa huomaamatta mennä vähän enemmänkin... :D En mä vielä kuitenkaan kertoakaan halua, mutta joku sotasuunnitelma pitäisi kehittää...
 
Ihanaa lisää plussailijoita <3 eli uusille tiedoksi myös tuo meidän fb-ryhmä, jonne pääsee ilmoittautumaan laittamalla mulle yksityisviestillä nimensä (jos monta saman nimistä, niin linkki profiiliin). Ryhmä on salainen eli muut käyttäjät eivät sitä näe.

Ihanaa aurinkoista viikonloppua kaikille :)
 
Mulle voi laittaa la 28.2. Kätilöopisto
Meen nyt tuolla mikä lasketaan menkoista.
Kerkesinhän jo huolestuu ku olot helpotti muttta tulipahan sitte eilen paha olo urakalla takasin :sick: Tänään ei oo onneks oksettanu koko päivää (y)
Siis toi maha on ihan käsittämätön! En siis mikään hoikka ole mutta onhan tuo jo järkky ja vasta näillä viikoilla :confused:

Meilläkin olis tässä jos vaikka minkälaista bileitä tiedossa ja tulee oleen hankalaa sepitellä tarinoita miks en juo (n)
Ukkoki näyttää aina välillä olevan kiinnostunut vaikkakin ei tahdo uskoa todeks ennenku ultrassa näkee, eilen kysy miksikä me nyt sitten vauvaa kutsutaan :D

Jaa niin, ja olot on kyl niin erilaiset ku mitä esikkoa odotin, kroppaki reagoinu ihan erilailla. Sen takia varmaan epäilen kovasti että tuolla kukaan oleskelee :unsure:

ninami & pätkis 5+5
 
Hei mullehan vois päivittää sairaalaksi K-SKS :) tuo ksshp on jäänyt jäänteenä niiltä ajoilta kun olin harjottelussa tuolla, sillon tavattiin kirjoittaa noin. :)

En saa punaiseksi kännykällä tuota.

Mappe ja muru 5+2
 
Täällä ilmottautus kans yks alkuviikosta plussannut!:) Eli tyttönen93/ 22v/ 1.lapsi/ la 6.3/ OAS
Ja en saanu puhelimella punaseksi Paljon onnea ja jännitystä ilmassa, kuten myös turvotusta niiku olisi jo maha ja rinnat tuntuu räjähtävän. Onnea myös muille plussanneille:) Onneksi peittely onnistuu suhteellisen hyvin kun en ole tammikuun jälkeen kovinkaan juonut, ainoa on tietenkin tuo tupakointi jota lähipiiri ihmettelee kun lopetan.

Tyttönen93 ja 4+6
 
Kyllähän sitä itekki toivos vähän enemmän oireita, alkuvkosta oli vielä ellotusta mutta ei sitäkään enää niin kovin muutakun tosi väsyneenä ja noi rinnat tosiaa on tosi kipeet..Haluas jotain vähän enemmän että vois olla varmempi olo
 

Yhteistyössä