*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

harakanhattu, tuossa ei ole todellakaan mitään hävettävää! Muutenkin todella naurettavaa pompottelua, ku eivät sillon aikaisemmin voinee sanoa, että hammasta ei poisteta. Ne ei ollee ajatellee asiaa ihan loppuun asti, ku eivät ottanee huomioon tarpeeksi sun raskauttas sillon aikaisemmin. Jos olisivat ottaneet huomioon, eivät todellakaan olisi varannee sulle uutta aikaa asian tiimoilta.
 
harakanhuttu suklaa :D :ashamed:
Joo kumma kyllä kun eivät edellisellä käynnillä kerto että eivät poista niitä kuin pakko tilanteissa raskaana olevalta *mur* inhottavaa tuollainen.

LillaStina siis minkä vuosimallin makuupussia oot vailla?Tän vuoden vai onko ihan sama?Voin katsella samalla kun niillä kirppareilla pyörin.

marcelina mäkin jo niin haluaisin tän pienen syliin :heart:

Narkissos ihanaa että on muitakin jotka on pesänrakennuspuuhissa=)

Täällä kaikki hyvin=)
Mä just mietin et pitäiskö käydä KELAn sivuilta kurkkimassa ovatko mitään tehnyt sille pakkauspaperille:)

Metsätähti je onnenjyvä 25+2
 
MLL
Eilen sain vauvan vaatteita pestyä ja nyt voisi mennä taittelemaan ne lipastonlaatikkoon, odottamaan vauvan omaa lipastoa :) Käytiin miehen kanssa jouluostoksilla, on se vaan helpottavaa kun nyt on kaikki ostettu, paketointia vaan ja korttien askartelua niin on joulu valmis. Tietty ruuat pitää vielä hakea ja laittaa, mutta vasta sitte ennen aattoa, meitä on vaan kaksi niin en viiti tehä valmiiksi pakkaseen mitään.

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave: :xmas:

MLL :heart: poju 24+2
 
Makuupussin metsästäjät olen siis vailla tämän vuotista 2009. Nyt on kysytty Reimalta ja finlayssonilta ja kummaltakaan ei ole tällä hetkellä tiedossa, että saisi joskus sitä kautta... Että jos joku sen mulle bongaa, niin olen erittäin kiitollinen.
Onhan mulla tuo 2007 makuupussi, jonka kuosista tykkään ja sitten joku vuodelta kirves ja kypärä. Jälkimmäisestä en niin kovin tykkää, mutta ajoi esikon kanssa asiansa. Ei tarvinnut panikoida, kun toinen oli pesussa tai jäänyt autoon tai tai tai... Mutta haluaisin molemmille omat makuupussit pistää jemmaan tulevaisuutta varten. Minulla ei silloin omassa ollut... tilalla oli ihan kiva keltainen viltti, mutta ei se ole ihan yhtä kätevä kuin tuo makuupussi...
 
Huomenet ja hyvää viikonloppua!
Nostattamaan tulin ketjua, kun meinattiin jo tokasivulle tippua.
Täällä ei mitään ihmeempiä ole tapahtunut, mitä nyt suklaata mässyttelin eilenkin..
Kohta menossa ihan yksin jouluostoksille. Niin rentouttavaa olla edes hetki "rauhassa".

Pippa poks 25+0

 
Lauantaihuomenta kaikki möhömahat!

Kävin eilen kelassa jättämässä ne hakemukset, sain tosi hyvää palvelua sieltä. Samalla jätin myös matkakorvaushakemuksen noista ultra-matkoista, kun matkaa kertyy noin 70 km suuntaansa.

Ruuanhimoja ei ole, moni ruoka vain etoo.

Seksiä ei ole ollut pitkään aikaan, nyt se olis taas luvallista. Lekuri kielsi muutamaksi viikoksi sen vuodon jälkeen vielä.

Nyt siivoomaan...

NinaRinsessa ja Poikanen *POKS* 25+0

 
lillastina: reimantehtaanmyymälässä oli vielä viimevkolla parkanossa 2-laatua myynnissä vain 10e!! soitapa ja kysy onko heillä niitä vielä, itse ostin juuri viimevkolla sieltä =) ja ei huomaa mistään et olis 2-laatua =)
 
Pientä päivitystä: Kelan sivuilla kävin ja sieltä näkyi et päätös on tehty 26.11 (jätin sen paperin 25.11) ja postitettu 26.11 eli eiks sen ilmoituksen siitä pakkauksen saapumisesta pitäis silloin olla ens viikolla mulla?
Mul on jotenkin ihan hirveä tekemisen puute koko ajan.En osaa vaan olla mut kun ei oikein oo mitään tekemistäkään:/
Vauva on kovin aktiivinen:)
Mä ajattelin eilen illalla joulukinkkua (en muista enään ees miks) niin alkoi etoamaan koko ajatus siitä :x Nyt mua vähän jännittää et taasko mulle iskee se niin kuin edellisissäkin raskauksissa etten pysty syömään punaista lihaa jua taas kun tätä juttua kirjoitan niin tulee ihan huono olo pelkästä ajatuksesta,hyi!Ois vaan niin ihana syödä joulukinnkkua mut jos ei pysty niin ei.

Metsätähti ja onnenjyvä 25+3
 
kiva aloittaa näin valittamisella, mutta toissa yönä tuli aivan hirveä kramppi oikeaan jalkaan. jouduin miehen herättämään ja auttamaan kun en itte saanu sitä millään loppumaan. aamulla jalat sattui aivan hirveesti kun seiso. muutenki jalat on kipeinä ja tulee suonenvetoja todella helposti. toivottavast ei tarkota kovin pahaa.

lana-muikku ei tarkoitus ainakaan oo ajella niitä. :) ärsyttävät vaan paljon tossa mahalla. ei ole mitenkään sexy olo miehen edessä. ittellä on poika olo ollu koko ajan ja hyvä ku vahvistit tunteeni. :heart: kysyin et kumpi on tulossa sillon rakenneultrassa 20+0 mut vauva oli koko ajan kyljellään ja jalat koukussa potki hirveesti ettei näkyny kumpi tulossa. nyt se sit on yllätys kaikille. :D enää ei oo ultraa ja päätettiin olla menemättä 4D:hen.

Mä & ee 25+3
 
Leena: Ootko koittanut ottaa magnesiumia noihin suonenvetoihin?Kun mulla tota suonenvetoa oli välistä aikas paljo, niin kehottivat ottamaan magnesiumia...Ja on kyllä auttanut!Tuo on kyllä inhottava kun sit seuraavan päivän jalat tosi kipeinä, kun on vaan yöllä ollut noita kramppeja!
 
Terveiset lomamatkalta! Kaksi viikkoa ihanaa, aurinkoista ja rentouttavaa lomailua takana. Vaavi pysyi hyvin matkassa mukana, potki reippaasti joka päivä.
Säästyin myös ruokamyrkytyksiltä ja sikaflunssalta. Nyt vain pitää tottua taas arkeen.

Loman aikana olette ahkeroineet kauhiasti tekstiä, eli palaan niihin myöhemmin, kun olen ehtinyt kahlata ne läpi.

Maanantaina neuvola...

Ninni ja vaavi 23+4
 
hei piiiiitkästä aikaa =)
olen lueskellut välillä tekstejänne, mutta en ole saanut itsestäni niin paljon irti, että olisin kijoitellut. Tsori.

Täällä kaikki hienosti. Masu on jo iso pallo.
Vauveli potkii kovasti ja on oikein liikkuvainen tapaus.
Selän kanssa on alkanut olla ongelmia, tukivyö on ollut jo useamman viikon käytössä.
Ja huimaus on ollut riesana tässä raskaudessa, onneksi lievänä.

Nyt perjantaina neuvolassa käskettiin aloittaa rauta ja d-vitamiinit.
Painoa on tullut n. 6,5 kg. Ihan jees, kun vertaa edelliseen raskauteen.
Miten teillä muilla on paino pysynyt aisoissa ??? Muistaakseni täällä oli muitakin, jotka huolehtivat jo alkumetreillä asiasta kanssani B)

Ai niin juu, se mun tyttöolo on sitten totta. Meille tulee pieni rinsessa :heart:

Näin täällä. Tsemppiä kaikille, jaksuja ja haleja.
Palailen taas kunhan saan aikaiseksi :D

Minttis & Paavo 22+4
 
Huomenta!

Tervetuloa uusille :wave: Lukemassa tulee käytyä päivittäin mutta jääpi sit kommentoimatta :ashamed:

Ninni Tervetuloa taas tänne harmaaseen Suomeen ja arkeen ;) Ihana kuulla et lomasi sujui hyvin. Ainakin itsestäni tuntuu et on päiviä ettei oikein tiedä et onks oikeesti päivä kun tasasen harmaata aamusta iltaan.
minttumaaria Mulla ainakin tullut jo ihan liikaakin painoo eli 8kg :ashamed: ei siitä ole mitään neuvolassa vielä sanottu mut kuitenkin :ashamed: ja tiistaina olisi sit taas lekurineuvola kun tartten sen jatkosaikkulapaun jälleen, jospa osaisi kirjoittaa hieman pidemmän kuin 2vkoa ettei taas vetóo siihen et viikkoja niin vähän :/
Piti vielä kommentoida jotain mut hatara pää...........

Eilen olin pikkuneidin kanssa 4H.n 80vuotis-tapahtumassa niin yksi ohjajista onnitteli et "Onneks olkoon, teille on tulossa Jouluvauva " Kyllä sitä nolotti kun sanoin et maaliskuun puolesvälis LA :D Toinen totesi et joko sä alotat lomailun eli kuvitteli myös et mulla LA ihan just et taidan mä olla aikasta valas jo =) Mitäs tää on sit maaliskuussa :ashamed: Tottahan se on et olen paljon isompi jo nyt mitä pikkuneidistä eli masukokoni johtaa harhaan ;)

Meillä taas tänäänkin ohjelmaa iltapäivästä-iltaan kun ensin mennään kummityttömme syntymäpäiville, sit joulukadunavajaisiin mut sitä ennen houkuttais mennä kirkkoon kuuntelee ja laulaa niitä lasten kauneimpia joululauluja ;) et katsotaan mitä ehditään kun nuo synntärit on eri paikkakunnalla et ajomatkaa lähes tunti/suunta ;)

Nyt mentävä, pikkuneiti hermostuu pinniksessä ;)
Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 25+1 :heart:
 
harakanhattu, tietysti saat avautua :hug: Ja minusta hammaslääkäripelossa ole mitään kummallista, pelkää ihmiset ihmeellisempiäkin asioita.. :whistle: (nimim. pelkää kuollakseen pallosalamoita vaikka ole koskaan moisia nähny!)

Tervetuloa takas ninni-74 :) Ihanaa, et sait nautittua reissusta!

Mulla ei oo tuota suonenvetoa ollu ongelmana niinku Leena86:lla, mut senki eestä palannu teini-iän rasittava vaiva: levottomat jalat :LOL: Onneks tohonki vähä helpotusta saanu magnesiumista ja lämpimistä sukista.

Minusta on perin kummallista, et ihmiset tulee laukoo tommosia kommentteja kuten äiti vm70:lle! :eek: Hittoako se kenellekään kuuluu minkä kokonen maha on missäki vaiheessa..

minttumaaria kyseli painon kurissa pysymisestä.. Olin eilen positiivisesti yllättynyt, kun paino ei alkanukaan viel kuutosella eli tähä mennessä paino noussu n. 3,5kg. Voin kyl vakuuttaa, et lihasmassa on kadonnu tyystin joten ehkä tuo mun paino ole ihan täysin vertailukelpoinen :LOL:

Nyt tekeen suursiivousta. Ärsyttää, kun viikonloppusin joutuu tekeen aina kaiken sen mitä ei viikolla ehdi. Onneks kohta loppuu koulu tältä vuodelta ja pääsee laittaan joulua ihan täsilä :heart:

mobic ja kevätpörriäinen 23+4 (eilen hokasin, et tuohan on hyvä työnimi :D )
 
Leena86 : täälläkin suonenveto ja jalkakrampit vaivaa! Mulla säännöllisesti lähes joka yö kramppaa pohkeet. Joskus vain toinen, mutta välillä molemmistakin jaloista eri aikaan. Se on kyllä jotain aivan käsittämättömän tuskallista, on tehnyt mieli ulvoa kivusta, niin kamalalta se tuntuu. Ja kun se ei meinaa loppua ollenkaan! Seuraavana päivänä pohkeet on tosi arat. :(

Mä syön monivitamiinia, jossa on magnesiumia, mutta se ei ole riittänyt alkuunkaan. Nyt ostin purkin magnesiumia, josta otan lisäksi. Mun käyttämässä monivitamiinivalmisteessa kun ei ole magnesiumia täyttä sallittua päiväannosta, joten tohtii vielä toisestakin purkista ottaa lisää. Nyt on 3 yötä mennyt ilman kramppeja, mutta en vielä uskalla huokaista halpotuksesta...
 
Täällä flunssan kourissa :snotty: :snotty: Ja räkää valuu just tohon tyyliin, ku tolla hymiöllä! Ja väsyttää |O .. Ja just ku yleensä en ole taipuvainen tulla kipeäxi, ni nyt sitte tämä lääkäri totes, jotta mulla on sekä poskiontelon, että keuhkoputkentulehdus :( Antibioottia vaa naamaan 10 päivän ajan ja eiku mustaherukkamehua ja höyryhengitystä, se on se vanha hyvä konsti, joka tepsiny aina.. Omasta lapsuudesta tuttu!
Hehe, mietin hasssuja, et onkohan pikkusellaki nuha? :LOL:

Täällä siis pipinä ===lana- muikku & pikku-Martti rv 22+6=== :heart: :heart:
 
Täällä myös yksi joka kärsii öisistä suonenvedoista.. Lähetin miehen apteekkiin ostamaan magnesiumia, niin apteekin täti sanoi että sitä ei saa syödä raskausaikana?? :eek:
No mies ei sitten ostanut sitä.. Mutta ilmeisesti täällä aika moni syö sitä, joten mitäköhän haittaa tuosta voisi muka olla?? Vai onkohan se täti ollu vaan jotenkin pihalla.. En tiedä sitten..

Täällä tosiaan vielä yhdessä koossa ja tuntuu olo paremmalta, supistukset on helpottanu.. ihanaa, ei oo enää niin paniikki päällä.. Lepo siis auttaa..

Nyt syömään!! :wave:

Hauskaa sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!!

Siiruli ja maha-asuki 25+4
 
MLL
Siiruli kyllä magneesiumia pitäisi saada syödä raskausaikana ja se itseasiassa saattaa auttaa supisteluunkin, lihaskramppiahan sekin tavallaan on. Yhdelle toiselle palstamammalle oli lääkäri suositellut magneesiumia ja runsasta juomista ja hänellä oli hyvin auttanut supisteluun. Mulla on kanssa monivitamiini raskaana oleville ja sekin sisältää magneesiumia, että tuskimpa se haitallista on. Hienoa että olet pysynyt yhdessä osassa :)

Käytiin uimassa ja olo on tosi raukea kun söi mahan vielä täyteen soppaa sen päälle, taidan ottaa pikku levot ennen koirien lenkitystä. Tuli tossa aikasemmin päivällä siivottuakin, että varsinainen aktiivipäivä tänään :) Selkä on vihotellut pari päivää olemalla tosi väsynyt ja pakottava, tuntuu että liikkuminen ja rehkiminen vaikuttaa siihen positiivisesti, outoa sinänsä.

Mukvaa ekaa adventtia kaikille :xmas:

MLL :heart: pojan pullero 24+4
 
Suonenvetoa se mitä ilmeisemmin onkin mutta syön Raskaus monivitamiineja 1 tabl 2 kertaa päivässä ja siitä pitäis saada päivän magnesium annos myös. Olen myös alkanu nyt juomaan hulluna vettä mut sit saa juosta wc:ssä koko ajan vielä kun tuo pikkuinen :heart: potkii juuri rakkoa kohti. Toivottavast tää tästä helpottaa jossain vaiheessa.

Adeliina mitä monivitamiinia syöt? Oliko juuri tuo raskaus monivitamiini vai jokin muu?

Hyvää 1. adventtisunnuntain jatkoa kaikille! :hug:

Mä & ee 25+4
 
Suonenvedot/krampit Täälläkin niistä kärsitään. Piti vaan tulla sanomaan, että ainakin mä pääsen niistä paljon helpommalla nykyään sillä, että kun tulee kramppi pohkeeseen niin laitan vaan jalan suoraksi ja venytän vielä pohjetta nostamalla varpaita ylös, kramppi helpottaa näin melkein samantien ja kun venyttää niin ei tule ees jalka sitten kipeeks. Nyt pitääkin mennä samantien pojan luo.
 
Ilmeisesti saan jatkaa päivittäjänä =)
Tein taas pari vaihtoehtoa joulukuun aloitukselle.
Pistetäänpäs taas äänestys käyntiin eli mikäs pohja olisi mieluisin?

Vaihtoehdot löytyy täältä:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1553869
Tai sitten voidaan pitäytyä tässä nykyisessä pohjassa.

Laitan joulukuun pinon siis vireille huomenna illalla!
 
Krokodiili
Kivoja pohjia pippa3 on suunnitellut. Kolmosesta tykkäisin itse eniten.

(.) Mulla on lähiviikkoina ollut tosi pahat liitoskivut. Makuulla en pysty liikkumaan/kääntämään enää juuri mitenkään ja istumasta tai makuulta lähtiessä on kävely todella huonoa. Voi olla, että tilanne on näin huono jo nyt sen vuoksi, että mulla on yliliikkuvat nivelet. Nyt kun hormonit löystyttävät lantiota, niin nivelsiteet eivät sitten enää sitäkään vähää tue niveliä. Mulla on SI-vyö lainassa, en vielä osaa sanoa onko mitään apua (on vasta pari päivää ollut).

Hyvää adventin aikaa!!

Krokodiili 26+3
 
pippa3 3 oli ihanin, Mikki :heart:

Tsemppiä suonenvetoihin, itsellä oli niitä esikoisen raskaudessa ja itku ihan tuli yöllä kun se alkoi. Aivan uskomaton kipu ja tosiaan vielä seuraavana päivänäkin särki :(

Enempää en jaksa kirjoittaa, kamala nälkä joten en voi keskittyä kunnolla muuhun :D

Pikkarainen&Maggie 24+2
 

Yhteistyössä