*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

1. oli ihanin mun mielestä, ihania kyllä kaikki :heart: :heart: :heart:

kramppeja ja kipuja ja suonenvetoja pohkeissa!! KYLLÄ!! huomenna ostamaan magnesiumia ja rautaa, apteekki tyhjäks :D


mä saan kohta mäkkiruokaa, mies meni hakemaan.... nam nam nam :p :p

 
siiruli mitähän lie se farmaseutti apteekissa ajatellut kun noin on sanonut:eek:?Eihän magnesiumia voi mitenkään edes kokonaan välttää (siis jos se ois maitallinen).Kuulostaa kummalliselta...

Ensimmäinen vaihtoehto on myös musta paras=)Se on niin ihanan talvinenkin ja sopii hyvin tammikuuhun=)

Ihanaa oli kun mies tuli kotiin ja mä olin varsatoa penkomassa niin se varmisti etten vaan nosta mitään raskasta :heart:
Eilen illalla herkuteltiin kotipzzan pizzalla (mä kotzonella) ja katottiin leffaa.
Tänään leivottiin koko perheen voimin pipareita ja maisteltiin niitä glögin kanssa.

Metsätähti ja onnenjyvä 25+4
 
Joulukuun ketjusta: Mieluisin vaihtoehto nuista kolmesta oli kyllä numero 1, kaikki kuitenkin sööttejä =)

Krampeista: "Hyvä" kuulla, että niitä on muillakin! Ihan säikähdin eräänä yönä, kun toiseen pohkeeseen alkoi sattuun niin maan peevelisti. Sitä ei kestäny muutamaan minuuttiin liikuttaa, viilsi vaan. Nyt oon alkanu tuon jälkeen ottaan Multivita raskaus-monivitamiinia 2kpl/päivä, ennen otin vaan yhden. Lisäksi menee edelleen rautaa 2kpl päivässä. Mulla on joskus ennen raskauttakin ollu suonenvetoa, mutta ei vielä koskaan nuin kaameaa kun tuo taannoinen. Veikkaampa, että magnesium ja vedenjuonti auttaa. Urheilijoillahan tuo tuntuu olevan jatkuva riesa, kun hikoillessa menettää suoloja.

Eilen vieteltiin minun 25v. synttäreitä ja sen voi Pippa päivittää ketjun etusivulle, että Mimmurainen on nyt 25v. B). Mukavat oli kakkukestit ja näki kavereita ja läheisiä. Perjantaina tuli ravattua koko päivä kaupungilla, sain kelan laput vietyä ja hommattua vauvalle Pohjolasta vauvavakuutuksen :heart:. Tänään käytiin kullan kanssa uimassa ja nyt ollaan ihan tyrmässä. Loppuilta menee töllön ääressä. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :flower:

Mimmurainen & yökukkuva ötikkä 25+2

 
Siis mun mies olis ostanu ihan pelkkiä magnesium-tabletteja ja oli sanonu että kärsii suonenvedoista raskausaikana, ni se täti oli sanonu että näitä ei suositella raskaus aikana. Mäkin syön multitabseja, missä tietysti on magnesiumia, mutta ajattelin että olisin syöny vaik parin viikon ajan vielä "tehostettuna" tota.. Nooh, täytyy käydä toises apteekissa :)

Mimmuraiselle Onnea!! :flower:
 
Ihanat pohjat pippa taas tehnyt, 1 mun suosikki =)

Tsemppiä kaikille suonenvedoista kärsiville, itellä ei oo vielä sitä vaivaa ilmennyt.

Multivita-raskaus
tabletista kysymys. Onko sillä jotain merkitystä nappaako 2 kerralla vai yhden aamulla ja toisen illalla?

Ensikertalainen pähkäilee taas vauvan vaate juttuja. Minkäslaista ulkovaatetta vauvalle pitäis olla, äippäpakkauksen haalarihan on aika iso vastasyntyneelle. Johonkin haalariin olis vissiin hyvä laittaa kun sairaalasta kotiudutaan, mulla la vielä maaliskuun alussa. Riittääköhän joku kevythaalari. Oliko se niin ettei vauvaa saisi viedä ensimmäiseen 2 viikkoon ulos?

Onnittelut mimmuraiselle :flower:

Abello
 
minusta se mikki eli no 3 on paras! oon kyllä vannoutunut mikki-fani =)


magnesiumia ja raskausvitamiineja syön minäkin, hb oli 119 ja rautaa alan syömään myös jahka ehdin apteekkiin. magnesiumista vielä, mulle neuvolassa sanoi että syöthän sitä jos suonia vetää, ja useammaan viikonhan minä olen niitä jo syönyt.

sok.ras.oli viime viikolla, normi tulokset, joskin sokeri jatkoi nousuaan viel 2 h jälkeen, eli hitaasti nousee minulla (4.5, 6.7, 6.9).

poppeli ja poikanen 25+2
 
Mä oon todellinen NallePuh-fani. Tänäänkin ostin kirppikseltä semmosia NallePuh-sisustustarroja, jotka laitoin pinnasängyn ja hoitopöydän yläpuolelle. Joten ehdottomasti suorastaan rakastuin tuohon 1-vaihtoehtoon joulukuun ketjusta!!!

Jokos muuten kehtais ostaa kaupasta vaippoja vauvalle? Onko kukaan muu jo ostanu valmiiksi?
 
Moikka!!

Mimmuraiselle onnea!! :flower: :flower:

Mä tykkäsin kanssa 1. vaihtoehdosta!

Kiitos tosiaan siitä että sain avautua siitä hammaslääkäristä... Helpotti kun sai päästellä vähän höyryjä.

Kirpparilta löytyi eilen sitteri 5e, jonka vien mökille pysyvästi ettei tartte kuljetella sitten edes ja takas, sitten 2kpl makuupusseja 2e, vaatteita a0,75e, kevythaalari kokoa 62, 2e ja uusi tuttipullo 1,5e. Jeeee!!!

Hyvää tulevaa viikkoa kaikille maalismasuille!!

Harakanhattu ja "ManU-Tappara" 24+5 :heart:
 
Joulukuun pinovaihtoehtoa 1 äänestän minä. Kaikki kyllä on aivan ihania.

Tänään on ollu tosi huono päivä. Poika alotti heti aamulla kiukkuamisen, nukku yhdeksän tunnin yöunet mut silti oli väsyny. Muakin väsytti ihan tolkuttomasti vaikka olin nukkunu yön ihan hyvin. Heti aamusta olin tosi huonolla tuulella ja mieskin hermostu mun kiukutteluun.
Onneks poika meni päiväunille ja nukku päälle kolme tuntia. Sain koulutehtävän melkein valmiiks, huomenna ennen puoltayötä pitää palauttaa joten viimenen rutistus pitää tehdä huomenna.

Koko päivän ollu niin väsynyt ja kiukkunen olo et mietin jo miten hitossa mä jaksan sitten kun vauva syntyy. Tosin sillon ei tarvii töissä jaksaa olla ja sillon onkin jo paljon valosampaa ja mukavaa. Ja tietysti noi koulutehtävätkin painaa päälle. Vielä on yks ryhmätyö, imetysohjaus tehtävä ;) mikä pitää saada kasaan. Joululoman aikana meinasin tehdä yhden viime vuonna tekemättömäks jääneen tehtävän, onneks siinä ei ole mitään tiukkaa aikataulua kerta palautuspäivä oli jo viime keväänä.

Huomenna on varmaan taas parempi päivä, tosin kaks pitkää koulupäivää taas edessä joten pakko kohta mennä nukkumaan.

Hyvää yötä ja jaksamista kaikille.
 
Iltaa kaikille :)

Minä äänestän nro 1 eli Nalle Puh!!

Multivita-raskaus minulle neuvolassa sanoivat että voi ottaa 2 kerralla ja ainakin mulle parempi 2 heti kerralla, liittyykö siihen että kaksosia odotan mutta aiemmin otin just yhen aamulla ja toisen illalla mutta siinäkin aika usein kävi niin että keskellä päivää aloin muistelemaan että otinkohan mä nyt aamulla sen yhden ym ym. ja unohdin vähän väliä olinko ottanut yhtä aamulla ja otanko nyt yhen illalla vaan niin ne sanoi mulle että ihan hyvin voin ottaa 2 aamulla. :D

Vaipoista itse en ole vielä ostanut mutta ystävältä sain vaavivaatteiden lisäksi kasan pienen pieniä vaippoja :') Niitä tuossa juuri ihastelin ja laitoin ne jo valmiiksi hoitopöydän päälle :ashamed: Ne on niin pieniä!!! :heart:

Jahas ei tässä koneella kauaa jaksa olla kun ei kestä tuolilla istua pitkään, alkaa selkää kolottaa, nytkin istun niin selkä suorana kuin vaan voi :kieh:
Jotenka menen katsomaan telkkua ja makoilemaan sängylle :)

~K&t+v25+5~
 
solmussa täällähän mie :wave:
Joka päivä käyn lukemassa,mutta ei oo jaksanu kirjotella ite,laiskuus :ashamed:
Kaikki kuitenki mahassa ok!

Vähän kyllä matalapainettaki ollu,oon tosi kova stressaamaan ja nyt ollu välillä todella stressaantunu olo,vaikka mitään syytä ei ole..Ja nostettakoon kissa pöydälle,mulla on paniikkihäiriö taustaa.Koko raskausaika menny tosi hyvin ja ilman lääkkeitä siis olen ollu,nyt vaan on semmonen fiilis,et hormoonit taas vie ja pelkään koska paniikkia alkaa taas nostella päätään :ashamed: :ashamed:
Ja mietin jo nyt,et kuinka moni ihminen tuomitsee tämmösen jolla on taustalla tuollasta ja silti tekee lisää lapsia.Sillä lailla ajattelevia kun on.

No mutta,iloisempia asioita :D Meille tuli pakkaus rahat torstaina,nyt pitäis vaan saada tilattua ne tuplat,sitte sais niitä ihastella :) :heart:
Ja joulun jälkeen ajateltiin alkaa laittamaan vauvoille tavarat valmiiksi.

En taas muista mitä piti kommentoida,mutta mie tykkään pippa kaikista ehdotuksista,mutta 1on suosikki mulla :)

Kaikille vointeja ja hyvää 1.Adventtia
:)

Nystis ja pirpanat 25+2
 
Pippa3, ihan mahtavat vaihtoehdot olet taas tehnyt. Äänestän ykköstä, perustelut on samat kuin monella muulla eli Nalle Puh on niin ihana ja tuo talvinen kuva tekee siitä vielä kivasti joulusen! Kolmosessa oli muuten kiva idea laittaa nuo rusetit ja autot tuonne kuvaamaan noita tyttöjä ja poikia.

Mimmurainen onnittelut! :hug:

Magnesium, mullekkin sanottiin apteekissa, ettei niitä sais syödä, mutta sain sen käsityksen, että niissä kaikissa oli jotain muuta ainetta mitä ei sais käyttää, makeutusainetta tms. Tiedä häntä sitten. Kramppeja esiintyy mullakin, tosin ei onneksi ihan hirveesti. Magnesium voisi tehdä hyvää tolle jumiutuvalle selällekkin, ainakin se on aikaisemmin auttanut jumiutuviin niskoihin/hartioihin.

Käytiin vihdoin katsomassa niitä vaunuja. Olivat tosi siistit, ainoastaan renkaissa näkyi kulumaa ja hoitolaukku oli käytetyn näköinen. Hoitopöytä me päätettiin ottaa heiltä myös, oli tosi iso ja tilava, oli teetetty jossain keittiöliikkeessä (4 isoa, hvyin liikkuvaa laatikkoa ja irrotettava taso. Turvakaukaloakin (Graco) tarjottiin ja se jäi vielä mietityttämään, on sen verran vanhempi ja käytetympi. Kauppoja ei vielä tehty, koska kummallakaan ei ole kiire, lisäksi hoitopöytä ja kaukalo ovat heillä vielä käytössä. Taidanpa kuitenkin heti kysellä könttihintaa koko satsille :D. Kotiin tultuamme mies kävi heti katsomassa makkaria ja mietti, miten niin iso hoitopöytä sinne mahtuisi. Olin ihan ällistynyt, kun mies on muuten semmonen jurottaja-äijä :LOL: Mullekkin alkaa pikkuhiljaa iskeä semmonen pesänrakennusvietti, olenkin jo vähän odotellut sitä.

Lähetin miehen just töihin taas viikoksi ja vihdoin kerkesin pysähtyä, on ollut aika aktiiviviikonloppu. Huoh, oon ihan poikki ja vähän supisteleekin normaalia enemmän, onneksi ei kuitenkaan mahdottomasti tai kivuliaasti.

Haleja!

NinaRinsessa ja Poikanen 25+1
 
Nystis nyt kun otit puheeksi niin paniikkihäiriö täälläkin.. ja sen seurauksena myös ollut masennusta, mutta se nyt ohi, samoin paniikki ollu pitkään ihan taka-alalla, nyt oon huomannu välillä pieniä oireita, mutta osaan jo aika hyvin hillitä itteeni ja pääsen "kohtauksesta" yli.. stressi ja kaikki uusi kai sitä oloa taas kylvää...

nukkumaan tekis mieli mennä, mutta kun mies tykkää että sen kanssa tässä valvon ni en sit viel viittis mennä :heart: eilenki yöllä valvoin sen kanssa jonnekin lähelle puol kolmea telkkaa kattoen ja vähä muutaki puuhaillen :whistle:

ihmeellisiä vihlaisuja tuntunu nyt illan aikana mahassa, tai rinnassa, tai jossai tuolla..vaikee paikallistaa, mut inhottavaa se ainaki on....ja pelottavaa :ashamed:

justiinsa tajusin et on enää alle 4kk laskettuunaikaan, hurjaa!!!! mies sano että hän sit herää vauvan kanssa viikonloppuisin että mä saan nukkua ja iltaisin voi valvoa sen kanssa jos mua nukuttaa..mä rakastan nukkumista, ja oon tooooosi unikeko ja huonolla tuulella, siis tosi tosi huonolla tuulella jos oon nukkunu huonosti tai liian vähä. ihana kyllä tuo mies ku on ihan mukana tässä, ja todellakin HYVÄ isä! ja pitää ihan itsestäänselvyytenä että vauva ei oo ainoastaan mun, vaan meidän. lähipiirissä kun näky sellasta että isä onj oo arjessa mukana, mutta äiti hoitaa kaiken suurinpiirtein ja isä sitten on se "apu" ja leikkikaveri enemmän..vaikee selittää......

no joo, tässä tuli taas tarinaa, enemmän ja vähemmän turhaa, mutta kumminkin.

haleja :heart:

 
Voi että mikä jytke mahassa käy..... =) Vielä oon kyenny Body Balance-tunneille, kohta vaan täytyy lopettaa vatsalihasliikkeet. Kävin fysioterapeutilla tällä viikolla, ja siel suositeltiin monia samoja liikkeitä kun jumppatunnillakii! Ja sain lähetteen tukiliiville, kun oma on kadoksissa, ei näköjään pitäis lainata omia kamojaan kellekään kun eivät palaudu (eikä köpsä muista kelle lainas). :(

Esikoisen synttäreitä vietettiin viikonloppuna, uskomatonta et huomenna poika on jo 11v!! :heart: Kamala, ko aika menee nii sukkelaan, vastahan tuo synty.....

Mamali ja poikajonkanimeäonvaikeakeksiä 24+1
 
MLL
Pakko tulla vähän murisemaan. Yläselkää pakottelee taas niin ihanasti ja aamun on supistellutkin tosi inhottavasti. Olen yrittänyt uskotella itelleni, että reilu viikko sitten uudelleen alkaneet supistelut oisi johtunu vaan reissusta ja menisi ohi, mutta näyttäisi siltä, että nää on sitte jääny pidemmäksikin aikaa kiusaksi :ashamed: Nyt sitten mietiskelyä, että soittaisiko neuvolaan vai odottelisiko ensi viikon keskiviikkoon, silloin oisi neuvolassa lääkärintarkistus varattuna. Ei huvittaisi soitella kun aina samat täälä on niin täyttä jne. laulut kuitenkin kuulee toisaalta kuitenkin huolestuttaa :/ Vauva on onneksi oma pirteä itsensä ja muistuttelee olemassa olostaan muksimalla säännöllisesti :heart:

MLL :heart: poju 24+5
 
Pippa3 Mä äänestän NallePuh- teemaa. Aivan ihanan talvinen ja jouluinen- :heart:

Nopeesti töidenlomassa omaa napaa: Verenpaineet nousseet "kivasti" 100/145. Seurantalinjalla mennään ja ainakin vielä olen töissä. :'( Toivottavasti ei ennusta raskausmyrkytystä, kun viikkojakaan ei vielä kovin hirveästi ole.

Elli ja pikkanen 24+0
 
MLL ja Elli :hug: :hug: Toivotaan että kaikki olisi hyvin :hug:

ÄÄnestys, kaikki ihania, 2 sopisi niin maaliskuulle ja nyt siis musta 1 olisi paras tähän joulukuulle ;)

Pakko hehkuttaa, Anteeks :ashamed: oltiin aamulla jälleen pikkuneidin kanssa uimassa ja tänään se jo ui ilman että pidin sormista kiinni niillä rannekellukkeilla siinä lasten altaassa :D Perjantaina vielä sai hepulin ja alko huutaa heti jos päästi irti! Mä oon niin ylpee mun pikkuneidistä, ikää siis 2v2kk!!! Ollaan siis alotettu 3kk iässä ihan itteksemme kun emme aikanaan mahtuneet vauvauintiryhmään ;)

Huomenna siis neuvola ja silloin sit lisää kuulumisia ;)
Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 25+2 :heart:
 

Yhteistyössä