*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

Mäkin voisin aloittaa tän aamun kitisemällä. Selkäkivut vaivaa täälläkin. Oon jo aikasemmin vuos takaperin kärsinyt nivelien liikaliikkuvuudesta ja sain kivut haltuun fysioterapialla. Nyt on tullut takasin, mutta tuntuu enemmän kyljissä. MLL:n tavoin mulla lääkärineuvola ens keskiviikkona, täytyy kattoa josko jaksaa odottaa sinne kun täälläkin on niin täyttä.

Pikkuinen aloitti potkimisen tuttuun tapaan kahdeksan aikaa, että siellä ainakin kaikki ennallaan :heart:

Abello 25+6
 
Huomenta, huuuaaah! En saanut nukuttua oikein ja näin painajaisia. Aamulla olin sit ihan sekaste, mikä on totta ja mikä unta. Mulla on kanssa historiassa masennuskausia ja paniikkihäiriöitä, joten välillä tuollaset sekavat tilat aiheuttaa hirveitä kohtauksia. Onneksi olen pärjännyt jo pari vuotta ilman lääkkeitä. Mulla pahimmat paniikkihäiriö-kohtaukset aiheuttaa marketit, siis esim. Prisma jouluruuhkassa, en mene yksin ollenkaan. Turha kiusata itseensä. Nyt olen kuitenkin pari vuotta käynyt kaupassa jo yksin muuten kuin jouluna ja juhannuksena.

Laitoin juuri äitiysvapaahakemuksen töissä eteenpäin. Hokasin meinaan, että siitä pitää ilmoittaa työnanatajalle 2 kuukautta ennen vapaan alkamista ja se on tehtävä siis tällä viikolla. Mun äitiysloma alkaa 6.2. ja sunnuntaina on viimeinen ilmoituspäivä. Pomo on tiennyt asiasta jo, mutta isossa firmassa pitää laittaa hakemukset henkilöstöosastolle järjestelmän kautta. Eipä jäänyt paljon aikaa, kun neuvola lykkäsi niiden papereiden antamista näin pitkään, viime viikolla sain paperit ja tällä viikolla pitää laittaa ne jo viimeistään Kelaan ja työnantajalle. Onneksi molemmat asiat on nyt hoidettu.

*Haukotus*, kai se on yritettävä tehdä töitä.

NinaRinsessa 25+2
 
Kiitos Pippa3 kauniista pohjista, ykkönen on mun suosikki. Mun tietoihin voi lisätä vielä iän, olen 31 v. ja meille on nyt tyttöä uumoiltu. Kahdessa ultrassa jo tytöksi ovat veikanneet, joten kai se alkaa aika varmaa tietoa olla :LOL:

Suonenvedoista sen verran, että mulla ei vielä onneksi niitä ole ollut, levottomista jaloista kärsin kyllä. Täytyy miettiä tuota magnesium-lisää, toistaiseksi hyvät venyttelyt illalla on auttaneet jalkoihin ja suht hyvin saan nukuttua. Esikoinen heräilee vielä melkein joka yö johonkin uhmaan tms. joten se kyllä sitten taas pitääkin hereillä! Ja nyt on alkanut tuo masukki potkimaan öisin niin vauhdilla että ei meinaa saada unen päästä kiinni kun jytkettä riittää :)

Supistukset ovat hellittäneet, mukava kuulla että Siirulillakin lepo auttaa! Eilen kyllä leivoin pullaa ja sitten alkoivat taas eli varuillaan saa olla. Katotaan nyt pääsenkö ensi viikolla töihin, we'll see!

Eilen täyttelin Kelan papereita, en ole jotenkin vielä uskaltanut niitä laittaa eteenpäin kun ollut nuo viime viikot niin supistuksia täynnä. Mutta ehkä tässä pikku hiljaa voisi asiaa jo ajatella... Tai sitten odotan vielä ensi viikkoon ;)

Siri 23+1
 
levottomat jalat täälläkin, tosin tuo on täysin mun oma diagnoosi, mutta sitä on suvussa ja itsellänikin juuri niitä oireita..mutta voiko olla levottomat kädet?? samoja oireita mulla käsissä, särkee ja tuntuu että kokoajan tarttis heilutella ja hieroa ja liikutella, inhottavaa. saattaa olla kyllä että johtuu ihan hartioistakin, kun on niin jumissa..eikö voikin? yöt alkanu olla tosi levottomia, juoksen vessassa ja kävelemässä ympäri kämppää kun niin levoton olo kokoajan..huoh. ja aamulla väsyttää!

no tänää haen ainaki tota rautalisää, jos se helpottais..tiiä sitte..

katon just tytön kanssa (jolla kova uhmavaihde päällä ) kakkosen kauhukakaroita, ja tyttö kattoo että onpa tuhma poika, ei tajua että itse aika samanlainen on :D

 
Äänestys: mun mielestä nro1 sopisi ihanasti joulukuulle :heart:

suonenvedoista: niitä on kanssa alkanut tulemaan joka yö eikä ole mukavaa :/ mulla on joka odotuksessa ollut sama vaiva, ja villasukat, magnesium ja runsasveden juonti auttaa mutta pissalla täytyy kyl joka yö sit rampata |O

ei oo helppoo tää raskaana oleminen :LOL: aina löytyy joku vaiva, mutta onneks kaikkeen tottuu ja paras palkinto odottaa sit maaliskuussa meitä jokaista =) :heart:

viimevkolla sain kanssa aikaiseksi nuo kelan paprut ja päätettiin ottaa se avustus rahana, kun on noita vaatteita kertyny ja ostin v.2008 makuupussin vauvalle käytettynä kun sopii väriltään pojalle ja v-08 syntyneelle tytölle ostin sen tänvuoden pussin reimalta kun en sillonkaan ottanu pakkausta kun tyttöä odotin, mulla on pojalta v-03 pakkaus mut pussi on jo niin kulunut että ei pakkasilla enää lämmitä..

nyt täytyy taas rientää kun neiti päätti herätä päiväunilta

:wave:

ihanaa vkonalkua kaikille ja hyviä vointeja masuasukeille :heart:

ilo ja poju rv 24+4
 
Ihanaa viikonalkua kaikille minultakin!!

Ihana maanantai, lähemme kohta ukon kanssa ostelemaan joululahjoja esikoiselle joka on tällä hetkellä hoidossa ja juuri päätin että samalla reissulla kipaistaan Postissa koska luukusta tuli juuri lappu että äitiyspakkaus saapunut!!!!!!!!!!!! :heart: :D :)
Johan sitä on ootettu!! Juuri aamulla mietin että milloinkohan se nyt tulee.... :whistle:


Huomenna poksuu taas =)
kinder-&tiuhti+viuhti25+6
 
suonenvetoja ollut täälläkin öisin. Yksi yö jouduin kävelemään ympäri kämppää että helpotti! Ei auttanut painaa jalkaa lattiaa vasten tms.

selkäkivut ovat myös tulleet kiusaksi. Aamulla vaikeuksia päästä sängystä ja yöllä pitää asentoa vaihtaessa herätä kun alaselkää vihloo |O

Muuten kaikki hyvin. Pikkunen rymyää mahassa niin,että koko maha pomppii :D Pinnasänky saatiin lähes valmiiksi ja torstaina vaunut kotiutuvat. Sitteriä mennään tänään kattomaan ja turvaistuimen tilaan netistä. Kaikki alkaa siis olla suurinpiirtein kunnossa. Vaatteita en vauvalle kamalasti osta, mutta ehkä jos sitä muutaman...tänään ollaan just miehen kanssa kaupungille lähössä, niin saattaapi jotain tarttua mukaan ;) Täytyy ostaa itselle uudet housut, on nimittäin tasan yhdet housut mitkä tämän mahan kanssa menee! Mittasin vyötärönympäryksen ja se näytti 92cm. Ennen raskautta oli 65cm :D Semmosta tänne. Supistuksetkin onneksi lakkasi ja viikkoja kertyy hyvää tahtia lisää. Lääkäri siis ennusti vauvaa tammikuun lopulla/helmikuussa syntyväksi. Tosin niimpä nuo tais esikostakin ennustaa ja hyvin kesti mukana rv 38 asti.:)

Mysti 25+0
 
Äänestys: mä kannatan vaihtoehtoa nro 1, vaikka kaikki oli kyllä tosi ihania. Toiset ne osaa.

Minä täälä alan pikkuhiljaa jännittämään sitä mun huomista ultraa, vaikka aika hyvin oon pysytyny olemaan stressaamatta. Toivon todella että vauvan vatsalaukku on nyt normaali, eikä mitään häikkää olis ja vois huokaista helpotuksesta. Jospa se sukupuolikin näkyis huomenna ;)

Hankinnoista on ollu jossain vaiheessa ollu puhetta. Aika hyvin kaikkea löytyy. Tuplat ostan käytettynä kaverilta, matkasängyn alakertaan, uuden sitterin ja hoitoalustan. Vaippoja, tuttipulloja ym. vasta sitten joskus äitiyslomalla.

Eilen meinas olla vähän heikko olo aamulla. Tuntu, et mä hengästyin aivan yli pienestä. Ei meinannu portaita päästä yläkertaan, kun otti jotenki niin voimille ja tuntu kurkussa. No onneks se meni sit ohi.

Työpäiviä jäljellä 39 =)

Tipi75 + masuasukki 25+ jotain
 
Heippa hei!

Hankinnoista Meillä on nyt pinnasänky, hoitopöytä ja turvaistuin hankittuna. Yhteensä tuli maksamaan 155?. Halvemmallakin tietty olis voinut saada, mutta koska olin aika nirso hoitopöydän kanssa ja halusin juuri tietyn niin siitä joutui maksamaan vähän enemmän :ashamed: Kaikki kylläkin käytettynä hankittu ja ainakin puoleen hintaan, ellei jopa halvemmallakin :) Niin ja halusin telkallisen istuimen, joten siitä maksoimme 50?. Saadaan vielä ilmaiseksi toinen istuin joten on sitten kummassakin autossa oma :D Eilen katselin nuo vauvanvaatteet lävitse ja onhan niitä kertynyt kivasti.. Tosin taitaa olla vain 1body mikä on ostettu uutena, muut saatu tai kirpparilta löydetty. Kierrätys on kivaa :D

On kyllä kurjaa kun vettä sataa! :( Meinaa mielikin olla matalalla kun ei pääse ulos ja on niin harmaata ja synkkää. Josko ensikuu toisi lumen tullessaan?

Vauvan joululahjoista Itse en varmaan paketoi vauvalle mitään, mutta anoppi eilen kysyin josko tilaisi Hello Kitty-reunasuojuksen ja pussilakanasetin vauvalle lahjaksi :heart: Eikä varmaan ole ainoa paketti mitä sieltä tulee :D

Tällä viikolla pitäisi jaksaa mennä käymään Kelassa, ja viedä paperit. Olen sen oppinut Kelan kanssa, että mielummin käyn paikan päällä ja kirjoitan heti ylös jos jotain papereita uupuu ja samalla saan vähän avustusta niiden kaavakkeiden täyttämiseen. Ei ole mikään vahvin puoli tuo kaavakkeiden ja hakemusten täyttäminen..

Mukavaa maanantaita :flower:

Pikkarainen&Maggie 24+3 (seitsemäs kuukausi jo.. :eek: )
 
siiruli selvä=)

Abelo ei kai sillä oo merkitystä!?En ainakaan usko...
Siis kyllähän se niin on et pakkauksen haalari on valtavan iso mut kyl sillä paärjää.Voit tietysti alesta ostaa esim.62cm toppahaalrin millä voitte kotiutua ja sit sen kahden viikon sisällä kökkimisen jälkeen ulkoilla ja kun ilmat lämpenee niin sitten se kevyttoppapuku on just kätevä ja keväästä/kesästä riippuen sitä voi tarvita pitkään varsinkin jos vauva sattuu olemaan kylmäverinen.

Siitä kuvasta ai niin, tietysti se ois joulukuun pinoon eikä tammikuun,hölmö minä :ashamed: Mut siis ykkönen ois nyt joulukuuhun se mun mielestä paras:)

marcelina en oo kyllä vielä ostanut mut miks ei niitä vois ostaa jos täpinä iskee, eihän ne miksikään mene=)Yks paketti 2-4kg ja yks paketti 3-6kg riittää ens alkuun (ainakin mun mielestä) jos vauva painaa 3kg ja risat niin vaan hetken mahtuu noi pienemmät ja siitä sit voi jatkaa isommilla ja sairaalasta saa sen liberon kassin missä on muutama mallivaippa.

harakanhuttu hyviä löytöjä oot tehnyt=)

Krokodiili kiitos tiedosta, enpä oo ennen moista kuullut.

nystymuikio eihän paniikkihäiriö mitenkään itseaiheutettu oo, joten en kyllä ketään tuomitse sellaisesta :hug:

katariina00 mäkin rakastan nukkumista ja se on mulle tosi tärkeää, siks vähän taas hirvittää miettiä niitä yövalvomisia, kun on noi kaks isompaa niin päivälläkään ei voi nukkua vaikka vauva nukkuis ja silleehän meillä kävi just silloin kun toi kakkonen oli pieni kun se keksi 4kk iässä et hämpä syö ja seurustelee vaan yöllä, no siitähän se riemu repes kun mä valvoin 24/7 oikeasti kun esikoinen ei nukkunut enään päivällä ja vauva huiskas ja söi yöllä niin tiuhaan ettei ite saanut ollenkaan nukuttua, illalla jos kävi huippuhyvä zäkä sain nukuttua tunnin ja sit alkoi yöhärdelli, vauva ei juuri itkenyt mut en pystynyt nukkumaan kun toinen valvoi ja vähän väliä halus tissille.Ja kun vauva oli vaan tissillä niin mies oli tosi avuton sen kanssa, kun kyllähän se ois pitänyt vauvaa et osisn saanu nukuttua mut kun vauvakin oli illat virkeimmillään kun mies tuli töistä niin ei paljon auttanut:/Kylläpä tuli pitkä sepustus :ashamed:
Kuulostaa hyvin tutulta (siis ei omakohtaisesti mut munkin kaveripiirissä on paljon näitä et ymmärsin heti mitä tarkoitat)

MLLjaksuja supistelujen kanssa :hug:

Elli75 toivottavasti ei niin=(Mulle tuli heti mieleen kun mun äiti on kertonut et se on joutunut mun odotusaikana makaamaan sairaalassa heinäkuusta joulukuuhun asti (eli siihen kun mä synnyin) just korkean verenpaineen takia.Toivottavasti sun ei tarvitse.Sun kannattaa malttaa vaan levätä mahd. paljon niin sen pitäis auttaa :hug: :hug:

Me käytiin tänään kaupungissä ja kyllä siellä kun taas kävili niin "mukavasti" mahassa taas vihloi ja mä kun ajattelin tän jo loppuneen, mut ei kai siinä muuta kuin että rauhallisesti on otettava.
Tänään tuli myös kelalta lappu et pakkaus on postissa kahden viikon kuluessa ja mä hupakko nyt niin toivon et se ois jo tällä viikolla :D :ashamed:

Metsätähti ja onnenjyvä 25+5
 
Nyt on sitten ihailtu äpakkaus lapi :saint: :heart:
Ainut huono kun siinä nyt oli noita kestovaippoja ja en tule niitä käyttämään niin jotenkin turhia :| Pitäiskö munkin laittaa huutonettiin niinkun jotkut noita laittavat :D Oon vaan niin laiska kylläkin sit postittaa niitä mihkään joten taitaa jäädä huutonetti väliin :ashamed:
Vai pitäiskö sitten vaan jättää muistoksi :whistle: Ei taida tarvita lähitulevaisuudessa kukaan tuttukaan joten mitäs täs nyt tekis :LOL:

Pitäisi vielä jaksaa kaupassa käydä mutta olo on kauhea, siis kun selkää kolottaa, taidan jättää kauppakäynnin isännälle!
Pitää saaha nimittäin jotain herkkua kun tänään tulee hyviä ohjelmia B) Huomenna ois kyllä se neuvola niin voi vaaka huutaa erroria sit... :LOL:
 
Kinder, no tosiaan jos et jaksa laittaa huutonettiin niitä kestovaippoja, niin säilytät ne vaan jossain tallessa ja jos joskus tulee tilanne, että joku tarvitsee, niin annat tai myyt sellaiselle halvalla.

Mä ostin tänään vaippapaketin, tutteja, tuttipulloja ja kylpyainetta. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja harakanhattu:
Aloin sitten eilen marketissa itkemään kun en löytänyt naudan jauhelihan kilohintaa...


:LOL: Sori ei sais nauraa, kuullosti vaan niin tutulta. Viimeks eilen rupesin itkemään kun miehen piti viedä yksi asia toimistolle kun tultii kotiin kaupasta ja ei ollut muistanut mainita asiasta. Aikaa tähän meni 5min.
 
Tänään onkin sitten ollu paljon parempi päivä. Mies muisti mun syntymäpäivän ja toi mulle ruusuja. :heart: Mä olin aivan varma ettei hän millään muistais, eikä se olis haitannu. Herra kun ei muista edes omaa syntymäpäiväänsä. :xmas:

Fantaihana 25+0
 
Hei vaan taas tosi pitkästä aikaa. Tänään tuli sitten käytyä siellä kauan odotetulla 4d-ultrassa Eli alkuun voi lisätä että tyttö tulossa! :heart: =)
Painoa pikkuisella oli 766g, arvioitu syntymäpaino tässä vaiheessa on 3,7kg.
En malta odottaa että pääsen ostamaan vaaleanpunaisia vaatteita ja tavaroita, ennestään kun meillä on poika. Noh, suunnitelmissa olisi huomenna mennä shoppailemaan. :D

Selän kanssa on ongelmia täälläkin, jo ollaan sairaslomalla, eikä lääkäri parempaa lupaillut. Olen hoitoalan hommissa joten selkä on kovassa käytössä töissä. Nyt sitten ei voi pahemmin eteenpäin kumarrella kun tuo vihlova kipu vetää molempiin jalkoihin, tuonne takareisiin siten että jalat lähtevät alta. On tosi inhottavaa :(

Hakemuksista Voi kumpa minäkin saisin aikaiseksi. Ei vaan millään jaksaisi.. Vakuutushakemukset on lähetetty mutta nuo Kelan paperit :whistle: Ei sitten millään onnistu tuo täyttäminen kun nyt minulla on ekaa kertaa elämässä ollut työttömyyspäiviä eli hakemukseen täytyy niitäkin laittaa ja en millään ymmärrä miten se tapahtuu kun en ole vielä edes liiton työttömyyspapereita saanut täytettyä kun ne ovat mylös ihan hepreaa. Ja tällä hetkellä kärsivällisyyteni on ihan olematon, jos en heti ymmärrä miten paperit täytetään, luovutan :( En ymmärrä mistä löytäisin apua, noiden lappujen täyttöön.

Jeps, tulipa valitettua :)

Niin juu, etusivulta taisi puuttua mun ikä, eli 22v

Ellu07+ prinsessa 24+5 :heart:
 
Äänestyksen perusteella laitoin tuon Nalle Puhin nyt joulukuun pinon teemaksi :D
Niin vain se aika kuluu vikkelään..

Eiköhän siirrytä sinne.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1585498#m18311066

PS. ONNEA fantaihana :flower:
 

Yhteistyössä