~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

Hellou:)

Kuukauden päästä ois ristiäiset, tuntuu niin kaukaselta,mutta ei kai se sitten oo:D Kummit kun on jo valittu ja nimikin alkaa olla valmiina.
Niin mikä tarkotus tolla salatulla puolella on?:D
Siis sitä vaa ja missä se toimii?
Tänään oli taas ihanaa päästä lenkille vauvan kanssa:) On se niin mukavaa,rauhassa kävellä, tai no olihan se mies siinä:D Lenkkeilessä saadaan kaikki asiat puhuttua ym..
Sisustetaan esikoisen huonetta uusiksi. Saan aikaa ollaa tytön kanssa kahestaan,oltiin eilenkin ostoksilla, kun mies vahti pikku-ukkoa kotona:p
Onnitelut kaikkille

Alina ja poika 1kk2pv
 
Apua löytyy meillä ainakin reladropseista. Vauva ei kakannut 3 pvään, ja kitinä sen mukaista...vauvalla ilmavaivojakin eikä mikään oikein ollut hjyvin. laitoin isännän apteekkiin ja se toi reladropseja, annettiin niitä ja 3 tunnin kuluttua tulikin tehokkaasti pihalle KAIKKI kakat, ihan niin et korvia myöten vauva oli sinapissa :D

Huuto loppui kuin seinään, nyt meilläkin majailee taas tyytyväinen pallero :heart:


Onnea vauvautuneille, sekä vielä mahdollisesti odottelevillekkin ! :flower:
 
Paljon onnea uusien vauvojen vanhemmille!

Tällä myös ensimmäiset kävelylenkit on tuoneet kovasti piristystä. Päätä oli jo alkanut särkeä sisällä kököttäminen. Muutenkin olen nauttinut, kun kroppa palautuu ja tuntuu enemmän omalta, kun ei enää ole turvonnut ja nuutunut.

Eilen katsoin Pingviinien matka -nimisen luontoelokuvan ja itkin ihan hulluna. Meidänkin pikkuinen, kun on niin pieni ja parhaamme yritetään sitä suojella.
Taitaa hormoonit vaikuttaa aika rankasti. :)

Talvimama ja poju 19 päivää
 
joo, mä katoin sitä pingviiniohjelmaa ehkä minuutin, siinä yksi oli eksynyt, kaatui ja sitten ääni sanoi ettei näillä eksyneillä ole mahdollisuuksia. sitten kuvattiin kun se huusi yksin siellä hangessa. kamala rääky tuli ja mies äkkiä stoppasi tallenteen..
 
Olin tänään yliaikaiskontrolllissa (41+5) ja kävi ilmi että vauva ei olekaan kovin laskeutunut. Ja kohdunsuu on kiinni. Lääkäri sitten sanoi että jos lapsivedet menee, niin pitää mennä makuuasentoon ja tulla ambulanssilla. Vauva on myös pää alaspäin mutta jotenkin vinossa tuolla mahassa ja lääkäri ei ollut varma että mahtuuko se ylipäätään tulemaan alakautta kun olen aika pienikokoinen. Tiistaina aamulla uudestaan Kättärille ja katsotaan uudelleen tilannetta ja sitä että milloin käynnistetään.

Ei nyt tunnu menevän tää homma ihan niin kuin olin alunperin kuvitellut... mutta toivotaan että kaikki menee hyvin. :eek:
 
Onnea kaikille vauvautunelle! :heart:

Ja tsemppihalit loppusuoran kärvistelijöille. :hug:

Täällä arki lähteny käyntiin ihan mukavasti, mitä nyt
nuha on kiusannut koko perhettä...
Ja pikkuneidillä rytmit vähän kai sekasin kun öisin pitäs
kovasti jaksaa seurustella ja päivisin uni maistuu..
Viime yön unisaldo itellä taas huimat 3h..

Parin viikon päästä olis ristiäiset jo ohi..onneks!
Näinköhän taas otken siel silmät päästäni ja saan
muutkin itkemään niinku esikon ristiäisis kävi..?!
Ja mikä sen aiheutti? Anoppi luki ääni väristen sitä
isovanhempien rukousta..
Nyt mietin et uskalletaanko ottaa niit rukouksia
sitte ollenkaan ohjelmaan.. :LOL:

Kylläpäs meillä ollaan tänään unisia...muut paisi mä.
Pikkuneiti nukahti mun syliin äsken ja isäntä ja esikko
vetelevät vielä makkarissa sikeitä...

Taidan nauttia nyt hetken rauhasta ja juoda kupin
kuumaa teetä kurkkukipuun...

Lahja Lintikka minkäsmoista hakemusta sulle
pitää laittaa kerhoon..?

Tinttis ja Menninkäinen 4vkoa
 
Päivitetään nyt tännekin eli meille syntyi 23.3 pikku neiti kiireellisessä sektiossa. Kotiin päästiin viikko sitten lauantaina. Synnytyskertomusta laittelen myöhemmin tännekin. Vauvan kans voidaan molemmat hyvin :)
 
Eli salasanan pyydätte yvänä (ja muistatte että sitä ei muut levittele eteenpäin kuin minä :wave: ) ja etsitte haulla sen kerhon, jonne kirjaudutte salasanalla sisään, klikkaatte kohdasta hae jäsenyyttä. Minä niitä sitten hyväksyn siellä ja sen jälkeen pääsette kerhoilemaan samalla salasanalla.
 
Kyllä ulkoilu rentouttaa!
Tänään vietettiin melkein koko aamupäivä ulkona 10.00-14.00, toki Pirpana oli aina välillä sisällä,kun ei viititty pitää niin kauaan yhtä perää ulkona ja syödäkki pitäis=)
Vanhin poika olikin yötä kavereillaan ja tuli vast ikään.
Muuttoakin pitäis suunnitella nyt asutaan tampereella, niin suunnitellaan muuttoa tossa ens kuun puolella, mies sai puolet paremman työtarjouksen Uudestakaupungista,ollaan löydetty jo sopivan kokoinen ok-talo mutta ei se ole ainut syy tarvittaisiin vähän enemmän tilaa,mutta toisaalta lasten kaverit jää tänne:( Työmatka kuitenkin kasvaisi, mutta täytyy punnita lapset ja työ. Totta kai se kallistuu lapsiin, mutta niin...
Aivan onnittelut kaikille

Riina ja Pirpana2vk6pv(??)
 
Poika syntyi toissayönä 4.4. klo 4.07. Raskausviikkoja oli kasassa 41+5. Pojan mitat 4330g53cm. Kaikki meni tosi hyvin, nyt ollaan jo kotona.
Pikasynnytyksestä pikatarina:
Ihka ensimmäinen kivulias supistus oli vailla kymmenen illalla. Eka tunnin aikana oli 5-6 supistusta ja puolen yön jälkeen tulivat jo säännöllisesti viiden minuutin välein. Klo 2.10 oltiin sairaalassa. Kohdunsuu oli 4cm auki ja sain epiduraalin. Se ja ilokaasu auttoivat kipuihin tosi hyvin. Neljältä meni lapsivedet ja ponnistusvaihe alkoi ja kesti 7minuuttia.

Tosi paljon voimia niille kellä koitos vielä edessä. Meinas itselläkin usko loppua että vauva koskaan syntyy, mutta sitten kaikki menikin helpommin kuin ois uskaltanu edes toivoa. Toivon samaa teille.

Helka ja poikanen 1vrk ja kohta 12h
 
Prinsessamme syntyi 3.4.2010!!!! :heart: :heart: :heart:

Meidän rakkaamme syntyi 3.4.2010 klo 9.45. rv 40+5
Lapsivedet menivät klo 4.00 ja supistukset alkoivat heti kivuliaina klo 5.00.
Sairaalaan lähdimme heti tuolloin. Saliin klo 6.30, jossa kohdunkaulan puudutus ja spinaali.
Kaikki meni todella hyvin ja nopeasti, vaikka vauvan syke välillä laskikin.
Synnytys oli todella upea kokemus (enpä olisi uskonut että sanon noin...)
Vauvan mitat 3160g ja 49 cm. Ihana kullan nuppu!!!
Nyt kotona ja sekä oma että vauvan olo mitä mainioin.
IHANAA!!!!!

Hani-pöö ja nöösi :heart:
 
Onnittelut vauvan saaneille.

Kylläpäs oli hankalaa tuo kerhojutska, kun useamman tunnin pähkäilin, miten ihmeessä ylipäätään löydän koko kerhon. En tajunnut, että täällä on oikein erillinen kerho-osio. Luulin, että se löytyy jotenkin tuosta ns. normaalista keskustelu-osiosta. :headwall: No, mutta ny on hakemus jätetty *pyyhkii hikeä otsaltaan* :p
 
Onnittelut vauvoista! :heart:

Meillä on kuumessa isäntä ja ilmeisesti esikollakin taitaa jotain vielä olla. On sen verran kärttyinen. Viime viikolla hällä oli ja isäntähän sai siitä tartunnan. Mulla on koko viikonlopun ollut vähän höntti olo ja äsken sitten olikin jo melkein kuumetta (siis nousussa nähtävästi)... Että voi jee... Akka nyt näyttäisi toistaiseksi olevan ainoa, jolla ei ole mitään hätää... vielä...
Sehän se tästä vielä puuttuisi, että neitikin sairastuisi. Joskin onko mikään ihme, vaikka olisi jo. On koko viikonlopun ollut vähän väsynyt ja syönytkin heikosti... No katotaan huomenna neuvolassa mitä vaaka näyttää, että onko kasvanut riittävästi vai ei...

Imetys tuntuu ehkä alkavan toimimaan, vihdoinkin... Ainakin lisämaito on saatu vähemmäksi ja neiti on tyytyväinen omiin eväisiin ollut eilen ja tänään... Täytyy toivoa, että maitoa on alkanut tulla enemmän... Eikä niin, että neiti olisi kipeä ja sen takia ei jaksa oikein syödä kunnolla....

Mitähän muuta pitikään kommentoida? Ei nyt aivot jaksa toimia... Palataan asiaan huomenna :wave:
 
Hei kaikki maalismamat!
Onnitteluja taas kaikille onnellisille tuoreille äideille uusista perheenjäsenistä!
Minut alkaa pikkuhiljaa epätoivo valtaamaan, tuntuu, ettei vauva tule ikinä.. Kättärillä jo pyörähdettiin, kun kunnon supistuksia oli ollut viitisen tuntia 5 min välein, mutta jotenkin ne onnistuivat hiipumaan.. Nyt vain odotellaan ja odotellaan!
Tosin esikoinenkin suostui tulemaan maailmaan vasta rv 41+6, yli 20 h supistusten, käynnistysyritysten ja lopulta kiireellisen section voimin, iso tyttö kun oli ja itse en ole kovinkaan iso.
Ei tullut meillekään sitten maaliskuun mussukkaa :) (taitaa tämä tuleva huhtivauvakin olla aika isokokoinen)
Ihanaa vauva- aikaa kaikille! (ja tsemppiä&kärsivällisyyttä mahdollisille muille odottajille..)
T. kärsimätön Espresso ja tytteli, rv 41+ 3
 
Onnea taas vauvoista!

Meille ei kummempia kuulu. Esikko ei vieläkään osoita mua tai isäänsä kohtaan mustasukkasuutta mut jännästi mustasukkasuus meinaa iskeä jos esim. isovanhemmat haluaa pitää pikkuveljeä sylissä.

Kovasti odotan että poika alkais kehittämään jonkunlaista päivärytmiä, yöt menee jo suunnilleen samalla aikataululla. Pävistä ei yhtään vielä tiedä millanen päivä on edessä, välillä syö pienissä pätkissä alle 20 min välein ja seuraavana päviänä saattaa nukkua 2-3 tuntia putkeen heräämättä. Välillä ottaa tosiaan päähän kun ei tiedä koska kannattaa tehdä jotain sellasta mitä on ikävä jättää kesken jos toinen herää.
Kovasti jahkailen maidon luovutuksen kanssa. Maitoa tulee yli tarpeen ja rinnat on vähän väliä kipeet kun ovat niin täynnä maitoa mut sit toisaalta se pumppaaminenkin mietityttää, kun tuntuu et olis aina jotain muutakin tekemistä niinä hetkinä kun vauva ei kaipaa rintaa eikä syliä.

Jaksamista vielä raskaana oleville, varmasti on turhauttavaa.

Kerhoon laitoin hakemuksen.

Fantaihana ja poika kohta jo 5vk
 
Heip!

Lämpimät onnittelut teille, jotka saitte vauvan synnytettyä maailmaan :flower: :heart: :heart: :heart:
Ja kiitos synnytyskertomuksista. Uskomattomia ja uniikkeja kaikki! Hienoa, että joku voi sanoa synnytystä "upeaksi" :D

flunssa sitä kuullostaa olevan muillakin. Olen ollut flunssassa siitä asti, kun tyttö täytti 1pv. ei paljon naurattanut eikä vieläkään naurata. Nyt on onneksi vain normaalia väsymystä. Esikoinen ja mies tulivat minun jatkeeksi kipeeksi... Kun voimia on vain hieman ja aikaa sitäkin vähemmän pienetkin flunssat osaa viedä matalaksi.

ulkoilu olemme käyneet pari kertaa 2 vk:n aikana vaunuajelulla. Siis tosi vähän em. flunssan takia.

siivoaminen jää hiukan taka-alalle. Tärkeintä on saada syödyksi, juoduksi ja nukutuksi järjestyksessä ensin vauva ja sitten muut :heart:

rintatulehdus meinaa tulla. sen tuntee rintojen pistelystä. olen imettänyt tosi tehokkaasti niistä kohti, johon koskee eniten. Tärkeintä on, että vauvan alaleuka on sinne päin missä se kipeä kohta on. Lämpimässä suihkussa olen tyhjentänyt rintoja sekä kaalin lehdet rintaliiveihin imetyksen välissä. Nyt alkaa olla suht hyvä olo. Ennaltaehkäisy: vileda ikkunaliina/säämiskä rintaliiveihin AINA ennen kuin: menen ulos, aukaisen ikkunan, aukaisen oven. Jopa pakastimen aukaisu saattaa palelluttaa rinnat :eek: No kyllä se tästä menee parempaan suuntaan :)

Tsemppiä vauva-arkeen, imetykseen, vaipan vaihtoon, unettomiin öihin, epäsäännölliseen rytmiin ja nautitaan vauvoistamme niin paljon kuin ehdimme! He ovat pieniä vain kerran :heart:

momtoo ja pikkutyttö 1 kk
 
Paljon onnitteluja jälleen vauvaantuneille :heart: lähes kaikki maalissa!

Minäkin tuonne kerhonpuolelle aion liittyä, mutta olisiko kiinnostusta enää tuolle vauvapuolelle? Voisin sinnekin tehdä aloituksen, jos vain mukaantulijoita vielä on?

Pippa ja tyllerö lähes 1kk
 

Yhteistyössä