~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

Kannatan ehdottomasti omaa pinoa vauvapuolelle! En jaksais mihkään kerhoon liittyä, kun en haluais niin paljon aikaa koneen ääressä käyttää, ja kun siihen kummiskin jäis ihan koukkuun.... Mutta tosi kiva olis aina joskus käydä lueskelemassa mitä muille ja muiden vauvoille milloinkin kuuluu!
 
Mieki just laitoin kerhopuolelle hakemuksen,mutta ehdottomasti kannatan pinoa vauvat 0-12kk

Ja kun en vielä tiedä kuin kiireisenä nää kaksoset saatika muut lapset alkaa minua pitää,niin vois ainaki käydä lukemassa muiden juttuja :)

Nystis ja Aada&Ella 5vkoa 5pvää
 
Paljosti onnea uusista vauvoista! :flower: :hug: Mullekin passaa, että kirjotellaan myös vauvat 0-12kk -puolella, kerhon puolella pystyy sitten kuitenkin kirjoitteleen "aremmista" tai muuten sellaisista asioista, joita ei halua kaikkien nähden kertoa. :wave:

Tänään kävi neuvolatäti kotikäynnillä. Hyvin on lähteny pikkuneidin kasvu käyntiin: 10 päivässä painoa tullu 610g :D Nyt siis elopaino 4050g. Muutenkin kaikki ok. Ulkoilut alotettiin eilen ja nytkin vauva nukkuu ulkona (me muut lähetään ulos kun keretään = jaksetaan) D-tipat alotetaan sitten ylihuomenna, toivotaan ettei tuu mahavaivoja kuten esikoiselle :/ Kun kuitenkin tähän asti tytsy välttyny mahavaivoilta. Eka päivä kolmisin lasten kanssa kotona ja kivasti menny :) Suht helppoahan se nyt vielä on, kun vauva nukkuu suurimman osan vuorokaudesta. Katotaan mitkä on mun mietteet parin kuukauden päästä kun vauvakin tarvii jo enempi seurustelua :LOL:

Mutta nyt ulkoileen, en oo ehtiny ees posteja hakeen. Lähetän supistuksia kaikille niitä kaipaaville :wave: Tsemppiä tuleviin synnytyksiin!

mobic ja pinse 12 vrk :heart:
 
vieläkö tässä pinossa on muita jotka vielä vauvaansa odottelee vai olenko mä ainoa?

tänään taas kävin äpolil verenpaine kontrollissa ja nyt oli sitten pissa kolmella plussalla ja taas uus 12tunnin kusi keräys ja aamulla pitää törppö viedä labraan. ja sitten perjantaina taaas kontrolli käynti äpolille klo 8 tässä alkaa oikeesti huumori loppumaan. meinasin purskahtaa vaan itkuun kun lähdin sairaalasta. tää on niin hiton turhauttavaa..

rv41+2
 
Nanakuu :hug: Jaksamisia ja hurjasti käynnistystuulia!!! :hug:

Pippa Kannatan kanssa vauvapinoa ja olis ihana, jos vaan on mahdollista, pitää tää ketju siinä uudessa ketjussa mukana, että jos tahtoo voi käydä lueskelemassa näitä meitin odotusjuttuja sit kanssa. Just tolleen niinku on meidän aikasepien kuukausien ketjut tän ketjun alussa. Olipas hassusti selitetty :LOL: Noo... toivottavasti ymmärsit :flower: :heart:

Mukavaa huhtikuuta kaikille!! :flower:
 
Pippa, minäkin kannatan ehdottomasti vauvapinoa. Siellä voi käydä hyvällä omallatunnolla käydä silloin kun kerkeää. Hassua miten muutama viikko sitten aika kului niin hitaasti ja nyt kun vauva on syntynyt aika suorastaan kiitää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja laiskamato:
Pippa, minäkin kannatan ehdottomasti vauvapinoa. Siellä voi käydä hyvällä omallatunnolla käydä silloin kun kerkeää. Hassua miten muutama viikko sitten aika kului niin hitaasti ja nyt kun vauva on syntynyt aika suorastaan kiitää.
Musta tuntuu ihan samalta :D Mietin juuri ihan samalla lailla eilen asiaa.
Kohtahan toi pariviikkoinen on jo "vanha tulokas" ja iso vauva!

Ulkoilu ja täysimetys:
Ei ihan suosiolla onnistu meidän kahden vauvan taloudessa :D Toinen 1v4kk ja toinen 2vk. Kerran kävin yksin vauvojen kanssa kaupoilla ja huh huh!!! Kotona noi tyypit on ihan lungeja.. Mutta 2vkoinen saakin kotona olla mun iholla lähes koko ajan.

Toivon että miehen kanssa saamme tytönkin tykkäämään vaunuilusta ja nukahtamaan vaunuun ulkoillessa. Muuten joutuu ehkä harkitsemaan jo nyt pian tuttia...

Rintapumppua en meinaa jaksaa .. Vaan pitäisikö taas? :p Plääh Rintapumppu oli mulle jotenkin huono kun mulla ei tuu syöksemällä maitoa. Vauvan imu taas aktivoi niin että vauvalle kyllä tulee maitoa :/
 
Nanakuulle ja mahdollisesti muille odottaville pitkää pinnaa odotukseen :hug:

Meillä jo 3 viikkoa ikää pojalla. Munkin mielestä aika on niin suhteellinen käsite, toisaalta poika on ollut "aina" olemassa ja sitte taas muistan hyvinkin sen isomahaisena lyllertämisen...

Tuttia ollaan kokeiltu ja tarpeen tullen käytetty ihan hyvällä omalla tunnolla. Se on kuitenkin parempi, kun että poitsu söisi omia sormiaan eikä mun hermo kyllä kestä keskellä yötä sitäkään, että minua käytetään tuttina. Vastustin ensin, mutta sitten kun huuto loppuu kuin seinään kun tutin saa suuhun, niin aika vaikea olla käyttämättä sitä kapistusta...

Pyrokratiaa: isyys on käyty tunnustamassa, ristiäispäivä kirkkoherran kanssa sovittu ja jopa päivähoitopaikan hakemus täytetty. Järkytyin, kun kuulin kuinka ajoissa sekin kannattaa tehdä! Meillä se pitää tehdä viimeistään 4 kk ennen hoidon aloittamista, mutta jonot on kuulemma sen verran pitkät, että kannattaa neuvojan mukaan tehdä heti kun tietää milloin hoidon tarve alkaa. Meistä kumpikaan ei ole jäämässä hoitovapaalle, joten siksi tätäkin asiaa piti jo ainakin alustavasti käydä miettimään. Ja poika ei oo vielä kuukauttaaan! Kamalaa.

Vaunuilemaan on tavoite, ajattelin kävellä kohti askartelukauppaa ja mennä hakemaan ristiäiskutsukortteja varten matskua. Tykkään kaikesta tollasesta näpertämisestä =) Nyt vaan mietin, että miten osaan mennä möhköjen vaunujen kanssa ahtaaseen kauppaan. Kohta se selviää!
 
Mä ainakin suosin vauvapuoltakin!
Onnea uusille vauvoille!
Poika kasvaa hurjaa vauhtia ja pian onkin ristiäisten aika:)
Pappi ollaan jo tilattu, niin lähdin kävelten tänään vaunujen kanssa tosi pieneen kauppaan, jossa myydään vauvakirjoja,kuvakirjoja,kangas päällysteisiä vieraskirjoja, askartelutarvikkeita ja muuta mukavaa. Siellä oli aika tungos.. Sain ostettua kutsukortti tarvikkeet ja pojalle kangaspäällysteisen vieraskirjan. Ensi viikolla suunnittelen ruokia yms..
Omista rinnoista tulee tarpeen mukaan, ei liika,ei liina vähän, joka on siis hyvä asia.
Tuttia me ei olla käytetty kuin ehkä.. 2 kertaa,kun ei tuo herra näytä tarviivan. meille alkaa järjestyä jonkunlainen päivärytmi:)
Jaksuja kaikille


Alina ja Poika 1kk5pv
 
Heippa!

Tsemppiä kovasti jotka vielä kärvistelevät yliajalla :hug: :hug:


Nyt kun istahdin tähän niin kuvittelin et meidän tissimaakari oisi nyt edes nukkunut hetken mut ei :ashamed: Mä en käsitä miten tää pärjää näin vähällä nukkumisella kun ei tää ole puoltatuntii pidempään tänäänkään nukkunut putkeen :/
Tänään oltiin aamulla puistossa niin eiköhän Nuppu kaivannut jo sen 1,5h aikana pari kertaa tisua. Tää on ollut eilisen ja tän päivän sellainen tissi/sylitakiainen :heart: Ei muut mut oisi kiva saada jotain tehtyäkin, tiskivuori odottaa ja muutenkin pitäis saada jotain aikaseks :ashamed: Eilen kun olin vienyt pikkuneidin uimalaan kun kakkonen vei neitin polskii niin aattelin et saanpi sit rauhas tehä kotitöitä ym. niin mitä vielä, Nuppu oli joko tisulla tahi muuten kinnas et pääsi syliin, ei puhettakaan et oisin saanut Nupun nukahtamaan, vasta kun hain likat illalla niin oli nukahtanut isänsä syliin ja nukkuikin sit pitkän tovin :)
Itse olin taas illalla niin väsynyt etten ollut edes tajunnut kun kakkonen oli mua käynyt herättää :ashamed: itse siis käskin kun arvelin 8 aikaan illalla kun lähettiin lukee pikkuneidille iltasatuu ja Nuppu halus just kans tisuu et nukahdetaan pikkuneidin sänkyyn, havahduin vasta kun mies seiso vieres ja kysy et kuinka kauan täs pitää sua herätellä omaan sänkyyn kun itsekkin jo haluis nukkuu :ashamed: Samoin mulla ei ollut mitään havaintoo et pikkuneitimme oli kömpinyt meidän sänkyyn sit nukkuu :ashamed: Nupun nälkäitkuun kyllä heräsin puol12 ja 4 aikaan mut miehen kelloa en aamulla puol 6 kuullut et tuli sit puol 7 herättää et keretään aamukuskaukset hoitaa ja valmistautuu ajoissa ;)
Nytkin siis otti pikkuhörpyt ja taas sit haihailee täs sylis mut toivottavasti nukkuu sit taas yöllä.

Ihanaa et olette jo saaneet ristiäiset sovittuu, meillä vielä pitäisi sopia mut nimi on muttei kummeja :ashamed: paitsi et meidän kakkonen tietty mut toiset kummit vielä hakusessa.....

Jaahas, jos mä yrittäisin mennä vähäks aikaa sänkyyn jos vaikka saisin pienet iltapäikyt nukkuu kun isot likat huolehtii näistä mies kun ei nyt kotona ;) paitsi vaipanvaihto päikkyja ennen kun taisi taas olla tämä suorapuki tällä meidän Nupulla, äsken söi niin johan taas rutisi kunnolla vaippaan :/
Ävm70 ja Nuppu 2vko 2pv :heart:
 
Heips!

Minullakin ois kiinnostusta vauvat-puolella jatkaa.
Poika nyt reilun neljän päivän ikäinen. On kyllä niin ihana ja rakas. Poika vaan nukkuu ja syö ja pissii ja kakkii ja on ihana koko ajan. Pelkällä tissillä on pärjätty. Eilen käytiin KYS:llä vauva tarkistuttamassa, koska lähdettiin niin pian synnytyksen jälkeen kotiin niin piti käydä. Kaikki oli kunnossa.

Nimi ei oo vielä varmaks päätetty, mutta kai pojan etunimeks tulee sama millä on rakenneultrasta asti kutsuttu. Isosiskon 6v. keksimä nimi. =)

Hassua miten sitä mahan kans mietti kaikkea mitä on kiva tehdä sitten ilman mahaa, mutta nyt ei halua mitään muuta tehdä kuin tuota pientä ihanuutta katsella ja hoivailla. Eilen kävin veljeäni kuskaamassa ja kaupassa yksin, niin kamala kiire oli vaan päästä kotiin takas vauvan luo. Oiskohan poliisisedät heltynyt, jos ylinopeuden syyks ois sanonut, että vauvalla voi olla kotona nälkä.

Helvetti sentään naapurissa tekevät remonttia. On meillä tuuri, kun sama oli kun esikoinen syntyi niin remontoivat sillonkin naapurissa viikkokausia. :(

Suuren suuret jaksamistoivotukset jos joku vielä mahan kanssa tätä lukee!
 
En ole tainnut ehtiä kirjottelemaan. Meille kuitenkin syntyi poika 5.3 :) (la oli 11.3).
Käynnistettiin kun olin jo pari päivää ollut oys:ssa odottelemassa... tuota matkaa kuitenkin kotiin reilu 200 km. Painoa oli 3480g ja pituus 52 cm.

Ollaan ehditty tässä välissä toisenkin kerran oys:iin; rs-viruksen takia. Vieläkin on vauvalla kova yskä ja kitisee :( Siksi ei tästäkään kirjottelusta meinaa tulla mitään :/
 
Heippa taas pitkästä, pitkästä aikaa! :wave: . Piti tänne vasta seuraavan kerran kirjotella, sitte ku vauva tullu maailmaan, mutta eipä tuo mitään oo vielä ilmotellu tulostaan! Joten Nanakuu[/b]& Espresso+ muut mahojenne kanssa tuskailevat, täällä on kans yx turhautunut odottaja . Ja hermoja koetellaan täällä joka päivä.. mm nää hormoonit kun heittelevät hurjaa tahtia ja tää on nyt kolmas kerta tänää ku kirjotan tänne.. kax kertaa päivällä olin jo litanian textiä kirjottanu, kunnes vaa textit yhtäkkiä hävis jonnekki.. Siis aaargh, ku menee hermot näitten koneitten kans :headwall:

Supistuxet, mitäs ne semmoset on??? Ei oo täällä näkyny, eikä kuulunu :( . Joitain polttoja on ollu ja selästä pistelly ja suoli tyhjenee joka päivä ainaki 10 kertaa joka vessa käynnillä!

Eilen lähdin naikkarille siinä toivossa, jotta oisivat jo ottaneet mut sisään , mutta oli turha reissu taas! Kun siis mulla ollu verenpaine hieman koholla ja epäilivät jossain vaiheessa raskausmyrkytystä, jota ei sit kuitenkaan onnex ollu =) Vaikka meillä on sitä suvussa. Omalla kohalla odottaisin h-hetkeä mieluummin synnärillä, ku kotona,yxin ku olen tääl suurimman osan päivästä! Mut onnex nyt ukkoki ollu vähän enemmän hollilla ja mua auttamassa tääl, ettei ihan yksin oo tarttenu tätä loppu aikaa venailla ja ku nyt tää todella tuntuu ODOTUXELTA |O

Kädet sormista ja varpaat ovat ihan turvonneet ja osax tunnottomat ja mahaa kutiaa aina välillä ja sit ku yrittää raapia, ni ei oikee hyödytä ku seki ihan tunnoton! Onko muilla kanssa odottajilla samanmoisia vaivoja, vai oonko ainoa näitten turvotus vaivojeni kans?

Noh, jaa eipä tässä oikee muuta tälläkertaa!

Ainii leivoin sentään sämpylöitä tänää, nam ovat parhaita just uunista tulleina :p
Sämpylät tuli uunista, mutta mustikka on vielä "uunissa" toistasex :D

===ONNEA SIIS SYNNYTTÄNEILLE JA ONNEA SYNNYTYKSEEN VIELÄ MEILLE ODOTTAJILLE=== :flower: :hug:

Terkuin, Lanis& Mustikka :heart: rv 41+3 :heart:

Ps. Toivottavasti seuraavan kerran kirjotan tänne mustikan pullahdettua uunista ulos :wave:
 
peukut pystyyn teille, jotka odotatte vielä :wave: :wave: :wave:

äiti vm70
kiva kuulla, että muillakin on tissimaakareita. teidän vaavi tais olla pari viikkoinen. meillä on nyt 1kk iässä alkanut pikku hiljaa tulla rytmiä ja saa hiukan muutakin tehtyä. tsemppiä!

mun muru
saanko udella miksi halusit rintapumppua käyttää?

d-tipoista meillä tuli vatsavaivoja, vaikka alotettiin 3 tipalla (tavalliset jääkaapissa säilytettävät tipat, en muista nimeä). vaihdoimme gefilus d tippoihin ja taitaa sopia paremmin.

vauvaketju hyvä juttu!

momtoo ja vaavi reilu 1kk
 
momtoo kiitos :hug: Lohduttavaa kuulla et näitä tissimaakareita löytyy eli jospa parin viikon pääst meilläkin sit jokin rytmi ;) toivossa hyvä elää......

D-tipoista mulle sanottiin et alóittaa 1 tipalla muutaman päivän ja sit lisää kahteen jne, et suositus on et ne aloitetaan 2-4vkon iässä. Eri neuvoloissa eri käytännöt ;)

Tänään painontarkistus ja navan laapistus neuvolassa. Nq niin kutsu käy........
 
Onnittelut vauvansa saaneille ja Tsemppiä teille jotka vielä odottelette omaa mussukkaa! :flower:

Mulle myös sanottiin noista d-tipoista et alottaa yhellä tipalla jne ja näin on olen alottanut myös muilla lapsilla...
 
pippa3 Kiva juttu tuo uusi pino! Siirtykäämme siis sinne kun viimeisetkin on saaneet vauvat syliinsä! Naamakirjan ryhmäänkin ystävällisesti minutkin päästettiin ja rupean siihenkin tutustumaan, kunhan rupean useammin tänne tietokoneelle ehtimään. Kiirettä on pitänyt Vauvan kanssa! :)

Olen viimepäivät kärvistellyt rintatulehduksen kourissa. Aivan hirveän kipeä olo oli. Tuntui että pää räjähtää. Onneksi soitettiin neuvolaan heti kuumeen alettua nousemaan, kun siellä neuvoivat heti hommaamaan antipiootit. Kirjallisissa neuvoissa joita meillä oli kotona sanottiin että olisi pitänyt kuumeen nousemisesta koittaa vuorokausi hoitaa tulehdusta kotona ja vasta sen jälkeen hommata antipiootit. Vaikka siis sain antipiootit ja samaan aikaan hoisin rintoja kotikonstein olo ehti mennä tosi huonoksi ennenkuin hoidot alkoivat tehoamaan.
Suosittelen muillekkin siis vaan heti antipioottien hommaamista.

Imetys on onneksi sujunut ja päivärytmiäkin aletaan täällä jo hahmottamaan. Öisin on ollut jo selvästi pisimmät uniputket, eikä meidän poju herää öisin kuin imemään ja jatkaa sitten heti unta.

Haaveillaan Helsingin reissusta ensi viikolla. Mentäisiin oikein hotelliin pariksi päiväksi. Oletteko te muut jo uskaltaneet reissata vauvan kanssa?

Talvimama + Poju 3 viikkoa 5 päivää
 
Tyttö syntyi Kättärillä 7.4. !! RV 41+4, painoa hurjat 4330 synnytystapa- arvion 3400 kg sijaan.. Synnytys oli pitkä ja rankka ja vaarassa oli kahden pisteen vauva ja myöhemmin myös paljon verta menettänyt äiti.. Mutta nyt on kaikki kunnossa ja tänään päästiin kotiin, ihanaa!!
Myöhemmin lisää vauvapuolella :)
 
Hip hei!

Vauvan tuoksulta en ole ehtinyt tulla ilmoittaan että 27.3.2010 rv 40+3 meidän perheeseen syntyi hurmaava tyttönen. Tiukkaa tahtia tyttö syntyi klo: 03.06, tunti kerettiin oleen sairaalassa ja koko synnytys kesti 2h, 1min ponnistus. Neiti on hyvin pieni ja siro 2480g ja pituutta46cm.

Onnea vielä kaikille nyyttinsä saaneille ja odottaville voima :hug:
 

Yhteistyössä