~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

Ilmoitetaan tännekin:

Meille syntyi ihana tyttö 10.3. klo 23:04, 3810g ja 50cm, rv 40+3. Synnytys meni tosi hyvin, sairaalassa ehdittiin olla reilu 4 tuntia ennen kuin tyttö syntyi ja eilen sitten kotiuduttiin. On se vauva vaan ihana, nyt yritetään miettiä nimeä sitten, kun olin jotenkin kuitenkin niin poikafiiliksissä ettei tytölle ollut nimeä valmiina, pojalle ois ollu.

Paljon onnea kaikille muillekin vauvautuneille ja tsemppiä odottajille! Mulla muuten alkoi synnytys aamulla kipeillä suppareilla, eikä ollut mitään havaintoa mistään limatulpasta tai vesien menosta.

Bamboo ja tytteli reilu 2 vrk
 
Onnea jälleen vauvaantuneille!

Tääl kärsitään migreenistä tänään. Mittailin varalta kuitenkin paineet ja stikkasin pissan aamulla, mut kaikki ok. Sain torstaina noita stikkejä neuvolasta niin ei tarvii sit siel juosta niin usein ku voin kattoo sekä paineet että pissan ihan itse. Neuvolas kaikki täl kertaa ok. Painoa tietty oli taas tullu melkein kilo, kiitos hirveen herkuttelun ja vähäisen liikunnan :ashamed:

Sf mitta oli pysyny samana ku viikko sitten, mut neuvolan täti ei ollu huolissaan, ilmeisesti vauva vaan jatkaa laskeutumista/kiinnittyy kun tällä viikolla on kauhee paine tuntunut, enemmän ehdottomasti kuin ennen vaik vauva tähänkin asti on alhaalla ollut.

Vuodoista (ÄLLÖÄ TIEDOSSA!!) mul on valkovuoto muuttunu ruskeeks, vähä niinku vanhaks vereks, nyt parin päivän aikana. Toivotaan et enteilis synnytystä. Tällä viikolla on saunottu pari kertaa ja oon muutenki jaksanu liikkuu, eilen käytiin shoppailemassa. Ja supistuksia oli alkuviikolla ihan kivasti, loppuviikolla vähentyny kylläkin. Mut ei auta ku odottaa.. Kohta taas poksuu viikot JEE! _Miehen loma tosin loppuu huomenna joten se harmittaa mut jospa hän pääsis kohta isyysvapaille :)

LM & Pirpana 38+5
 
Onnea Ryysyrannan rinsessa, LillaStina ja Bamboo :flower:

TUntuu, että kaikki on jo synnyttäneet, mutta perästä tullaan... hitaasti, mutta varmasti. Täällä eilinen sisätutkimus sai aikaan, että yöllä ja aamulla tuli taas hirveitä limaklönttejä ja ruskeata settiä. Lisäks pari lirahdusta tuli kirkasta vuotoo housuun yöllä ja se hiukan pisti huolestuttamaan, että oisko ollu lapsivettä, mutta tuskin. Olis sitä varmaan nyt tullu lisää, kun vauva on möyriny. Ja määräkin oli molemmilla kerroilla pieni. No aiheutti toi mulle sen, että nukkuminen oli mitä oli. No nyt päikkäreille... ei siihen huomiseen ole paljoa aikaa. Ajattelin kuitenkin aamulla soitella sinne synnärille, mikä on tialnne, etten mene turhaan.

minjoh luulis niiden nyt maanantaina jo jotain tekevän ja kunnolla keskustelevan sun kanssa synnytystavasta. Täällä ainakin ilmeisesti lähes kaikilla käynnistetään 42 tasan ja jos on noinkin iso vaavi tulossa. Ymmärrän kyllä sun ahdistuksen jaksamista!

epäusko ja nassukka 41+6
 
Onniteleut kaikille :heart:

Täällä jalka kipeänä mennään, harmittaa niin pirusti ku piti mennä kaatumaan.
Oisi huomenna häät, pitäisi jaksaa mennä,mutta en tiedä viittinkö ottaa poikaa mukaan, on kuitenkin niin nuori, molemmat isovanhemmat on kotona joten taitaa poika päästä sinne.
Mut nyt ei muuta

Alina ja Poika 11pv
 
Kylläpäs aika vierähtää. Puolitoista viikkoa olin sairaalassa ja nyt vasta rupee voimat palaileen. Monet kyseli että mitä on tapahtunu kun noin kauan kesti. No, synnytystä käynnisteltiin sairaalassa pillereillä neljä päivää. Supistuksia tuli mutta aina kuuden tai seittemän tunnin jälkeen ne loppu. Yhdessä välissä valvoin 40 tuntia putkeen ja olin aika poikki. Kerran oltiin jo viemässä synnytyssaliin mutta sain osastolla kipulääkkeen ja taas supistukset loppu.
Viidentenä päivänä sit lääkäri tuli vihdoin ja puhkas kalvot ja pääsin synnytyssaliin. Epiduraalin jälkeen omat supistukset taas loppu mutta oksitosiinitipalla ne alko uudestaan ja saatiin tyttö vihdoin maailmaan. Lopulta synnytys kesti vain 4h30min. mutta kalvojen puhkeamisesta syntymään meni 9h.
Synnytys ei ollu loppujen viimeks mikään paha mutta se viis päivää ennen sitä oli kyllä aikas tuskaa.
Syntymän jälkeen päästiin nopeasti kotio mutta tyttö meni keltaseks ja ravattiin verikokeissa ja lopulta jouduttiin takas osastolle ja valohoitoon vuorokaudeks. Että pari päivää vierähti vielä lisää sairaalassa.
Nyt ollaan kuitenkin jo kotona ja kaikki on hyvin. Tyttö jaksaa olla jo vähä enemmän hereillä ja itelläkin alkaa voimat jo palata. Ihanaa kun aurinko paistaa, ensi viikolla päästään jo ulkoileen.
Onnea kaikille vauvan jo saaneille ja tsemppiä niille jotka nyyttiä vielä odottavat!
 
Onnea kaikille synnyttäneille! :flower:

Onko teillä muilla vielä odottavilla ilmenny suun kutinaa? Siis ikenien? Ja hampaita kans vihloo. Mitään erikoista en oo muka syöny, tätä jatkunu jo melkein viikon.

Täällä apeat tunnelmat, mentiin möhlimään asuntokaupassa ja jouduttiin maksaa 3500e turhasta ja nyt on lopputuloksena silti kämppä edelleen myymättä. Itkettää. Miten sitä voi olla näin tyhmä. Jos nyt alkais synnytys, eipä olis hyvät fiilikset lähteä... Että näin. Miks tällästä epäonnea elämässä täytyy kokea vielä tässä vaiheessa raskautta??

Anteeksi valitus :ashamed: Täytyis osata jättää ikävät jutut nyt vain taakse ja keskittyä iloiseen tulevaan.

Mötkylä 39+2 (esikko syntyi muuten just näillä viikoilla ja päivillä...)
 
onnea vauvautuneille!

omaa napaa kun aamulla tuli sa
manmoinen tilanne kuin epäuskolla, li lakanat kastu ja sit vielä pukiessa tuli ehkä puli desiä kirkasta nestettä. Jonkinverran supistellut ja illalla taas hulahti siteeseen, mut se oli selkeesti valkoista.
ärsyttää kun ei tyhmånä tajua, mikä on vettä ja mikä muuta ja koska pitäis lähteä. Sairaalaan kun aamulla soitin vaan sanoivat et seuraa tilanne ja jos side kastuu niin sun paikkas oon täällä...

Ninni & vaavi 38+4
 
Mulla on nyt neljättä päivää karsee pahoinvointi :x Siis tää on oikeesti just samanlaista kuin raskauspahoinvointi. Mahatautia tämä ei ole, se meillä oli jo muutama viikko sitten. Ja raskaana mä en ole.....ehkä......toivottavasti :ashamed: Kertokaa mulle mitä tämä on? |O |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja hekla:
Mulla on nyt neljättä päivää karsee pahoinvointi :x Siis tää on oikeesti just samanlaista kuin raskauspahoinvointi. Mahatautia tämä ei ole, se meillä oli jo muutama viikko sitten. Ja raskaana mä en ole.....ehkä......toivottavasti :ashamed: Kertokaa mulle mitä tämä on? |O |O
Heh.. Onneksi olkoon uudesta raskaudesta :D :flower:
Ei vaan.. Nyt on 3 eri norokantaa liikkeellä suomessa ja todella herkästi tarttuvia ja säilyvät kosketuspinnoillakin tartuttajina pitkään. Minä ja kaikki läheiseni ollaan sairastettu ainakin 1 raju. Voi kestää 6 tuntia - 6 päivää vaikka! Mulla oli 5 päivää heikkoutta ja alkuun 2 vrk:ta oksu ym.- lieveilmiöt...
 
Ajattelin kertoilla vähän synnytyksestä, kun viimeksi kävin vain ilmoittamassa, että tyttö on syntynyt :)

Meidän neiti päätti rv 40+3 tulla maailmaan. Kävin aamulla klo6 vessassa ja sänkyyn palattua tuli ensimmäinen supistus, joka oli voimakkaampi kuin aikaisemmat harjoitussupistukset. Supistukset jatkui n.10-20min välein klo8 asti. Klo8 eteenpäin ne muuttuivat säännöllisiksi. Sairaalaan saavuttiin klo10.30 ja paikat olivat 4,5cm auki. Päästiin käyrillä olon jälkeen synnytyssaliin, jossa keinuttelin keinutuolissa ilokaasumaskin kanssa klo13 asti. Jossain vaiheessa pääsin taas käyrille. Supistuksia tuli 3-2min välein klo13:sta asti, jolloin kätilöopiskelija tuli kysymään, että pärjäänkö enää ilokaasun avulla. Pyysin pudendaalipuudutteen, koska esikoisen aikana se oli toimiva. Menin sängylle makaamaan, opiskelija tarkisti kohdunsuun tilanteen, joka oli 6cm auki. Opiskelija lähti hakemaan kätilön ja puuduttavan lääkärin. Opiskelija ei ehtinyt kuin käytävälle, niin tuli todella napakka supistus, jolloin meni vedet. Mieheni hälytti kätilön paikalle ja saman tien huoneeseen tuli myös lääkäri, joka oli hetkessä valmiina puuduttamaan. Käännyin selälleen, jolloin lääkäri tuumasi, että "Kohdunsuu on 10cm auki, vauvan pään läpi on mahdotonta pistää". Siinä kohtaa alkoi kyllä vähän hirvittää, että ilman kivunlievitystäkö tässä täytyy alkaa punnaamaan :eek: . Lääkäri rohkaisi vain, että nyt paras kivunlievitys on ponnistaa lapsi maailmaan. Ponnistaminen sattui kyllä aikalailla, mutta ponnistusvaihe kesti onneksi vain 6 minuuttia. Pikkuinen prinsessa syntyi klo13.35, strategiset mitat olivat 3326g ja 49cm. Tyttö nostettiin rinnalleni, jossa hän hengitti hieman katkonaisesti. Vauvalle haettiin keskoskaappi, jossa hän sai olla hetken virkoamassa. Pian hän pääsikin takaisin rinnalle :heart: . Synntyksen kokonaiskesto oli 5h35min.
Kaikki sujui hyvin ja rauhallisesti. Synnytyksestä jäi hyvä fiilis.

Tsemppiä kaikille vielä raskaanaoleville, kyllä se h-hetki pian tulee :).

Onnea vauvan saaneille :flower:
 
mun muru eieiei tää ainakaan sitä oo :D ei, ei varmasti, älä edes pelottele :kieh: :D
Toivottavasti ei mikään tauti oo tulossa :x Tuo edellinen tauti alko 2 päivän heikotuksella ja pahalla ololla. Sen jalkeen päivä oksentelua ja sit ihan kunnossa. Onneks lapset ei alkanut laattaamaan, ripulia tuli kyllä senkin edestä :x :x

Nyt mua on alkanut huolestuttaa vielä enemmän. (siis sen jälkeen kun mä uskalsin sen jonnekkin sanoa :eek: ) Kaamea väsymys oli tänäänkin ja oli pakko mennä päiväunille. Lisäksi mun on alkanut kauheasti tehdä mieli hedelmiä :eek: ;) Mitä enemmän mä sitä mietin, sitä enemmän mulle näitä oireita alkaa tulemaan :/ Ties mikä mua taas vaivaa :D
 
Lämpimät Onnittelut kaikille vauvan saaneille! :heart:

AlinaMW: Jaksamisia jalan kans! :hug:

Mötkylä: : varmasti harmittaa tuo rahan menettäminen... :hug: Mulla on vihlonut toisinaan hampaita ja oon siihen kaulkkia ottanut joka onkin auttanut, kuin myös ikenia ja huulia välillä kutisee tosi paljon!

Täällä vauva edelleen mahassa viihtyy, taitaa meiän lapsista kaikkein pisimpään viihtyä...Ois jo ihana saaha oma vauva syliin, mut täytyy yrittää odotella rauhassa, eiköhän tämä kuitenkin ennen pääsiäistä synny! Välillä supistelee muttei tarpeeksi, oon yrittäny siivoilla ja käyny nyt jopa ahkerasti lenkillä muttei mitään vaikutusta!

Taidan tästä lähteä yöunille, kun minullaki ollut koko tämän ja eilisen päivän jotenkin heikko ja oksetusolo!

anri&masukki rv 39+4
 
voiko supistukset tuntua vaan tois puoleisesti selässä? vasemmal puolel vähän välii sellaista pistävää aaltomaista kipua..

onpa kiva lukee noita synnytyskertomuksia niin saa vähän osviittaa siitä mitä on luvassa :)

rv37+6
 
täällä ei toivoakaan nukkumisesta..hitto sentää että hajottaa! kiukuttaa. ahistaa. ja VÄSYTTÄÄ!!!! mut ku menee sänkyyn tai sohvalle kokeilee nukkumista ni se on vaan pelkkää yskimistä ja hyörimistä..arrrrgh!! mene pois flunssa!
 
Krokodiili
Hädin tuskin pystyn lukemaan teidän loppuraskauden tuntemuksianne, sillä omat sen aikaiset fiilikset ovat vielä HYVÄSSÄ muistissa ja se oli kyllä todella kamalaa aikaa........ Mutta nyt on päästy mahasta ja monista sen tuomista vaivoista eroon.

Prinsessamme (50 cm, 3770 g) syntyi 03.03.10. klo 15:14. Lähtö sairaalaan oli aika... traumaattinen varsinkin miehelleni. Synnytys nimittäin käynnistyi hyvin rajulla verenvuodolla -> keskellä yötä 2 kiireellistä ambulanssia pihaan ja toisella pillit vinkuen TAYSiin. Pääsin kuitenkin VASiin synnyttämään (kuten tarkoitus oli), kun kinusin lääkäriltä.

Synnytyksen jälkeenkään ei mennyt kaikki aivan putkeen... sain hyvin pahan tulehduksen elimistööni (crp n. 350, pulssi jatkuvasti 136-138, yms. mukavaa) ja hyvä ettei henki mennyt siinä hötäkässä... Mutta nyt olemme lopultakin kotona ja yritän jatkaa tässä toipumista.

Maitoa tulee huonosti, se varmaan vaikuttaa että olen ollut niin kipeänä ja edelleen antibiootit yms. jatkuvat. Jatkuvasti on täytynyt rintamaidon lisäksi syöttää korvikettakin, kun tyttö on tosi kova syömäänkin.

Pääasia kuitenkin, että terve tyttölapsi on nähnyt päivänvalon B) :heart: Vauva-arki opetteluttaa... :)

terv. Krokodiili + tyttö 11pvää
 
Hirmuisesti taas onnea vauvansa saaneille (Ryysyrannan rinsessa, LillaStina, Bamboo, Marimint ja Krokodiili)!! :flower: :hug: Saispa tämän omanki jo syliin :heart: Krokodiilillä kyl tosiaan hurja synnytys, mut nyt onneks kaikki hyvin :eek: :)
Mulla alkaa mennä hermo esikoiseen kun se herää aamu aamulta aiemmin ja aiemmin ja mulla särkee sit päätä ja veto on pois ja kärtytyttää...huoooh. Pitää lähteä tänään kattoon sille pimennysverhoja, josko se niiden avulla nukkus vähä pidempään.
1-2 kipeetä supistusta tulee päivittäin, mut muutapa ei tääl oo tapahtunu eikä oo tapahtumassa. Oon jo päättäny, et tää ei synny ennen laskettua-aikaa :D

Apteekista särkylääkettä hakemaan ja verhokaupoille (onkohan ne ees auki..) Jaksuja kaikille! :wave:

mobic ja masuasukki 38+4
 
Poika syntyi 09.03.2010 klo. 22.20 :heart: :heart: :heart:
Pituus: 48cm
Paino: 2810g

Pieni, mutta pippurinen :heart: Ei ole itkenyt muuten ku synnyttyään ja peppupesulla :heart: , eli tähänasti ollaan päästy helpolla :saint: Saas sitten katto ku hän tästä kasvaa isommaks :whistle:

Jonski07 ja Nico, ikää 5 päivää :heart: :heart:

Onnea myös muille synnyttäneille ja heille jotka vielä odottavat omaa ihmettään :flower: :flower: :flower:
 

Toivottavati ei haittaa jos uusi tulee vielä?:)

Eli toivottavasti mahdun mukaan
Olen äiti(36.v) Tampereelta, kolmen(98,04,08) lapsen äiti, ja neljättä siis odotellaan.
Uuden tulokkaan LA on 13.03.2010, synnytän taysissa ja tyttö ollaan lupailtu.
Toivottavasti pääsen mukaan, ja kerkeän kirjoittelemaan, viikot on jo pian täydet ja olokin on sen mukainen. että vois tulla pian:)

T.Riina ja Pirpana 39+6
 
Vauvantuoksu kantautuu melkein tänne asti! ONNEA KAIKILLE NYYTTINSÄ SYLIIN SAANEILLE!! :heart:

Eilen poksui rv38..jännittää aina vaan enemmän, milloin on oma vuoro :D Täällä viikonloppu oli ja meni, mies kävi olemassa kotona ja jutteli vaaville heti perjantaina kun tuli, et nyt olis jo hyvä aika syntyä niin sais itsekin jäädä töistä kotiin. Mutta ei vaavi uskonu ja piti miehen taas tänään lähteä ajelemaan töihin:( No, yritän ajatella positiivisesti niin, että joka päivä ollaan lähempänä omaa nyyttiä ja sitä että päästään miekkosen kans saman katon alle asumaan.

Viikonloppu oli mukava vaikka lyhyeksi jäikin. Olokin on varsin hyvä ja sain jopa nukuttua yöllä. Menkkajomotusta tuntuu joka päivä, välillä levossakin ja selkää ja reisiä saattaa juilia kivuttomien supistusten myötä varsinkin rasituksen jälkeen (to ja pe esim. siivoilun, saunomisen, verhojenlaiton, lenkkeilyn ja pyykkämisen jälkeen). Yöllä olin tuntevani vähän kuin lievää poltettakin selässä mutta aamulla olin ihan varma että näin vaan unta tai muuten vain kuvittelin kun ei kerran tullut kipeitä supistuksia. Täällä ei siis edelleenkään tiedetä, miltä ne kipeät supparit tuntuu. Valkovuoto on runsaampaa ja viime ti ja ke (rv 37+3 ja 37+4) tuli aamulla vessareissulla (ehkä maanantain neuvolalääkärin kopeloinnin seurauksena) aavistuksen vihertävää, rään oloista vuotoa siteeseen (sori ällökuvaukset). sen jälkeen ei perusvalkovuotoa kummempaa.. Jäin miettimään, mistäköhän oli kyse. Lääkärissä kaikki oli kuitenkin kunnossa: 6pv sitten paikat olivat siis pehmenneet ja kohdunkaulaa vielä jäljellä, ja kaikki pissat ja paineet ym. ok.
 
miksi on niin vaikee mukamas aloittaa toi sairaala kassin pakkaus :D tänään sain sentään eväät sinne ostettua ja just sain valittua vauvalle kotiintulo vaatteet mut siihenpä se sitten taitaa taas jäädä :LOL:

tänään poksuu viikotkin 38+0 :heart:

huomenna verenpaine kontrollikäynti äippäpolille saapi samalla tietää onko tuola alhaalla edistytty mihinkään suuntaan. ja saa taas nähdä pikkuisen ja tietää hänen kokoarvionsa :)
 
Viimekerrasta syntynyt taas lisää lapsosia maailmaan,
Paljon onnea LillaStina, Bamboo81, Krokodiili, Jonski07 ja mussu89 :flower: :flower: :flower:

Vaikka mä kuinka päätin olla tuijottamatta laskettua aikaa, niin hitto, se on ylihuomenna!!! Että hyvästi nekin vähät yöunet, mitä tähän asti oon nukkunut, voi olla, että ajatukset pyörii vaan sen ympärillä, että koskahan jotain tapahtuis.

Tänään kokeiltiin miten turvakaukalo saadaan autoon kiinni, ja eihän se onneksi mitään rakettitiedettä ollut, kätevän tuntuinen. Alamahaa vihlasee välillä ja niitä mitäänsanomattomia tai mitääntekemättömiä supistuksia tulee etenkin iltaa kohti. Ei siis mitään uutta auringon alla,

Niin, sitä mun piti vielä, että Heklan pahoinvointikommenttien myötä rupesin miettimään, että mitähän ehkäisyä sitä rupeaa sitten käyttämään, kun homma muuttuu ajankohtaiseksi. Tähän asti (siis ennen raskautta tietty) kun on syönyt tavan pillereitä ja ollut niihin tyytyväinen, niin ei olis haluja vaihtaa. Onko teillä jotain onnistumiskokemuksia tai kauhukertomuksia raskauden jälkeisestä ehkäisystä?

sallamaria84, 39+5

 
sallamaria84 kyseli ehkäisystä synnytyksen jälkeen.

Koska mä en voinut imettää, niin käytin ihan tavan pillereitä. Muistin ottaa niitä 1-2 kertaa kuussa joten ehkäisyteho ei ollut kovinkaan korkea. Niinpä sitten käytimme keskeytettyä yhdyntää jonka mies sitten kerran jätti keskeyttämättä hurmiossaan. Ja nyt sitten hän kantaa seuraavat 18 vuotta sitä hetken huumasta tullutta tulosta "harteillaan" :LOL:

Meidän oli tarkoitus ottaa hormoonikierukka, mutta sen saa vasta kun vauva on 6kk...tällöin se oli meidän kohdallamme jo myöhäistä kun oli uusi pulla uunissa.

Jotta älkää ainakaan tehkö uten me, jos haluatte ikäeroa enemmän, kuin sen nipin napin päälle vuoden :LOL:

Mua on nyt supistelllut tasan 3 tuntia ja soitin synnärille että joko tässä voisi luottaa siihen että vauva on tulossa maailmaan mutta ei kuulemman voi. Käski jäädä vielä kotiin. Tekisi mieli sanoa perkele, mutta en sano.

Chef ja Nöttis 38+6
 

Yhteistyössä