~ Maaliskuun Mussukat 2010 ~ viimeisiä vauvoja vielä odotellaan ~

Terve taas!

Neuvolasta tosiaan vajaat 6 vuotta sitten tuon coctailreseptin sain. Mikä tuosta risiiniöljystä tekee "vaarallisen"? Ja oishan se kumma että sairaalastakin ois saanu tuota samaista juomaa, jos siinä jotain vaarallista olisi. Mutta minä en tarkemmin asiasta tiedä ja tosiaan reseptin toimivuus jäi 6 vuotta sitten kokeilematta. Voi olla että jää nytkin. Sitä vaan viikonlopun lähestyessä haluaisi jo tosi toimiin. Niinku oon jo moneen kertaan todennu, niin itsellä olo mitä mainioin, että ei viitsisi valittaa. Viikonloppuisin meillä olisi vain paljon helpompi järjestää lastenhoito synnytyksen ajaksi. Viikolla voi olla että menen sitten yksin, varsinkin jos yöllä tulee lähtö. Ja toinen syy miksi jo haluaisin vauvelin masun ulkopuolelle, on suureksi arvioitu koko. Vaikka onhan tässäkin ketjussa monta esimerkkiä siitä, että isompienkin lasten synnytykset menevät mallikkaasti niin lapsen kuin äidinkin kannalta. Turhaa tässä huolta kantaa synnytyksen käynnistymisestä, sillä taitaa olla tuo käynnistyminen sen verran suuri mysteeri, ettei siihen pieni ihminen toimillaan oikein vaikuttaa voi. Sieltä ne vauvat tulevat sitten kun aika on kypsä.


Jaksamisia vauvojen / mahojen kanssa!!

Uppula 39+2
 
MLL:n pojalle onnea 0 vuotiaalle isolle pojalle! Osaan kuvitella pojan koon. Mulla edellinen ( 2008 ) syntyi 54,5cm .. mutta oli 3860g. Aika lyhyellä ponnistusajallakin selvisit pojasta, pojan hienosta koosta huolimatta.
 
Vielä tuosta risiiniöljystä
Elikkäs googletin: risiiniöljy synnytys, niin aika hurjaa tekstiä löyty, mutta enimmäkseen keskustelupalstajuttuja en mitään virallista hyvää sivua löytäny. En viiti alkaa toistamaan niitä juttuja kun osaattehan te muutkin ite googlettaa jos joku tuota meinaa kokeilla. Mutta en minä ainakaan uskalla.
 
Joo mäkin olen tuosta risiiniöljystä lukenut, että sillä ei varmaan kannata synnytystä käynnistää. Mietin vain, että tuossa sitä olisi vähemmän... No ei nyt kaapista löydy risiiniöljyä eikä aprikoosimehua, joten saas nähdä, että testaanko. Minäkin olen tuosta coctailista kuullut pätevältä kätilöltä, mutta en sitten tiedä... Vatsa ainakin toimii jo muutenkin jo hyvin, joten sen takia en tuota tarvitse, mutta olisi kiva saada nyytti jo kainaloon.

Floora+papu
 
Onnea kaikille vauvautuneille.

Täällä on arki lähtenyt ihan mukavasti käyntiin. Mitä nyt päivisin nukutaan ja yöt kukutaan. Ilmavaivoista kärsii myös pikkanen. Mä olen kyllä mussuttanut suklaata koko sairaalassa olon ajan ja nyt kotonakin kunnes luin, että olis hyvä jättää pois. Ei sitten suklaata enään :p

Koirakin on ottanut tulokkaan hyvin vastaan. Haisteli vauvan läpi ja lipasi korvasta. Ihmettelee vauvan itkua, mutta muuten on ihan rauhallinen ja ei oikeestaan välitä mitä me touhutaan.

Ensimmäinen neuvola on tiistaina, mielenkiinnolla odotan miten on paino lähtenyt nousuun. Ainakin lähti jo synnärillä ja maitoa kyllä tulee mukavasti. Pitäis patistaa mies ostamaan pumppua, onko noista jotain hyviä vinkkejä mikä merkki tai malli. Sähkö vai käsikäyttöinen?

Abello ja poika 5vrk
 
Meille syntyi "pieni" tytöntyllerö perjantaina 12.3. klo 14:55. Mitoilla 55cm ja 4190g, päänympärys 34cm.
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Päästiin kotiin vasta keskiviikkona 17.3. koska huolimatta kovasta yrittämisestä ja kaikista keinoista tyttö ei suostunut tulemaan luonnollisia teitä ulos. Lopputuloksena kiireellinen sektio. Pipanalla on kaikki hyvin, mutta mulla tulehdusarvot meni aika kovaa ensimmäisinä päivinä. Antibioottejakin on vaikka muille jakaa.

Tyttö on jotain niin käsittämättömän ihanaa ja uskomatonta. Minä ja mies ollaan aivan hullaantuneita. :heart: :heart: :heart:

Palaan myöhemmin kertomaan tarkemmin tuon koko synnytyskertomuksen.

Onnea kaikille vauvautuneille :flower: :flower:

Sunburned :hug:

Harakanhattu ja tyttönen("ManU-Tappara") :heart:
 
Abello meillä on muistaakseni Emman tuo käsikäyttöinen pumppu ja sitten on ainun sähkökäyttöinen pumppu ja molemmat on tosi hyviä, tai ainakin mä oon tykännyt.Käsikäyttöinen on silloin hyvä jos ei pumppaa hyvin paljon ja usein koska se on hieman hitaampi ja vaatii hieman enemmän käsivoimaa kuin sähkökäyttöinen, joka sitten taas on nopea eikä vaadi kuin kiinnipitämistä, mutta on kyllä äänekkäämpi kuin käsikäyttöinen.
Hienoa että arki on lähtenyt hyvin sujumaan=)

harakanhattu Onnea tytöstä =) :flower:

Täälläkin sujuu hyvin, saa nähdä miten sitten ens viikko kun jään lasten kanssa yksin ja mies lähtee töihin.Mut eiköhän se ihan hyvin ala sujumaan.
Rintamaito riittää hyvin ja kestojakin on tullut käytettyä:)
Tänään ois tytyn kylpyilta, saa nähdä huutaako yhtä paljon kuin sairaalassa jossa kylpy rajoituikin sitten ihan pariin minuuttiin ja pikaiseen pukemiseen.Meinasin että kylvetän tytön kun ollaan käyty saunassa ja kylppäri on ihan lämmmin ja puenkin tytön siellä niin jos se ei ois sille niin kamala kokemus kuin sairaalassa.

Metsätähti ja tyttö 8vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helka81:
Heissan!

Tuota vaan piti alkaa kommentoimaan, että eikös tuosta risiiniöljystä jossain vaiheessa varoteltu ettei sais missään nimessä ottaa synnytyksen käynnistämiseen. Jos neuvolantäti moisen ohjeen antanu niin aika kumma.

Helka ja poitsu 39+4
Joo,ÄLKÄÄ missään nimessä kukaan menkö sitä ottamaan!!!Vauhtia se saa,se on ihan varma mutta voi saada niin kovat kohdun supistelut aikaan että kohtu repeää ja siinä on sitten äidin sekä vauvan hengenlähtö hius karvan varassa. :attn:

Ihanko tosissaan terkka on tälläistä jollekkin ehdottanut? :eek: :eek: Huh,huh!Luulis jokaisen ammatti taitoisen ihmisen tuon tietävän ettei sitä TODELLAKAAN suositella otettavaksi.


AnnaBuu huhtikuisista kurkkailee,38+3 :wave:
 
Risiiniöljystä:

Bebesin sivuilla luki tällaista: "Vanhan kansan ihmiset käynnistivät synnytyksiä saunomalla ja juomalla risiiniöljyä. Risiiniöljyyn liittyy kuitenkin pieni riski. Se saattaa lisätä mahdollisuutta, että mekoniumia tulee lapsiveteen (lapsi kakkaa lapsiveteen)."
 
Pakko tulla onnittelemaan teitä maalismasuja 2010 ihanista vauvoista :heart:

Meidän maaliskuun 2008 rakkauspakkaus täyttää 25.3 jo 2v :heart:
Hän oli syntyessään 4800g ja 53cm ja hyvin syntyi alakautta ilman mitään repeämiä yms.
 
Tulen kanssa sanomaan painavan sanani tuosta risiiniöljystä tai cocktailista että älkää nyt hyvät ihmiset tuota kokeilko, nimenomaan tuon takia että se tekee vauvalle tasan saman reaktion kun teillekin eli vauva kakkaa lapsiveteen ja tulehdusriski on todella suuri. Minä kyllä poistattaisin tuon ohjeen tuolta, ihan vaan sen varalta ettei kukaan lähde sitä kokeilemaan. :eek: :| :x
 
Onnea synnyttäneille pienistä (ja vähän suuremmistakin) kääröistä! :flower:

Tulin poksumaan taas, nyt viikkoja 41+0. Eilen neuvolassa varattiin aika yliaikakontrolliin tiistaille. Saa nähdä käynnistävätkö silloin. Jotenkin kuvittelin, että vauva syntyy tänään. Mullahan oli semmonen 20. päivän tunne jo kuukausi sitten. Noh ei taideta ehtiä enää, tai me ei ainakaan ehditä sit synnärille asti, koska vieläkään ei supistele kivuliaasti. Ahkerasti olen päivittäin shoppaillu, siivonnu ja saunonut, mutta eipä noilla taida olla mitään vaikutusta. Tänään on tosin ollut aika paljon painetta alakerrassa, muttei kunnolla kipeitä suppareita. Noh, korkeintaan viikko enää!

Jaksuja ja haleja kaikille :hug: :heart:

NinaRinsessa ja Poikanen 41+0
 
No ohhoh tuota risiiniöljyn vaikutusta! Eipä tee kyllä enää edes mieli kokeilla. Vaikka eihän sitä tuohon reseptiin paljon tullut, mutta silti.
Eiköhän nää vauvelit täältä ilman öljyjäkin synny. Totta on ainakin että ykskään ei ole mahaan jäänyt. :)

Jaksamisia!

Uppula
 

Moikka Moi!

18pv päästiin kotiin ja nyt on lähennyt rullamaan aikast hyvin:)
Tyttä nukkuu kuin pieni enkeli, nuorin veikka haluaisi hoitaa vain koko-ajan.
Yöllä nukkuu aika hyvissä pätkissä,viime yö meni aikast hyvin meni ns. nukkumaan 21.00, ite mentiin nukkuu 22.30, heräsi siinä 23.00 jolloin olin lopettelemassa kirjan lukua, joten sinäänsä hyvä, seuraavan kerran 1.30, toisen kerran 04.30 ja sitten 7.00, jolloin sitte heräsin itekkin:) Nukutaan yössä n. 5-7h, joskus ite otan päiväunet jos oikee tekee mieli ja mies vahtii, paitsi ei aina oikein kerkeä kun kotona pyörii 3 muutakin lasta.
Onnittelut ja jaksut kaikille :heart:

Riina ja Pirpana 5pv
 
ONNELLISET POIKAVAUVAN VANHEMMAT ILMOITTAUTUVAT :heart:
pikku-ukko syntyi laskettuna aikana 16.3. pienikokoisena, niin kuin kasvukontrolleissa annettiin ymmärtääkin. Mitat olivat 2778 g ja 48 cm. Hyvät fiilikset jäi niin synnytyksestä kuin KOKSin henkilökunnastakin. Pieniä vaikeuksia mahtui tähänastisen matkan varrelle (sydämen, hapetuksen ja verensokerin kanssa) mutta nyt kotona elämää opettelemassa, ihanaa!!!

Onnea kaikille muillekin vauvan saaneille ja erityishaleja heille :hug: jotka kärvistelevät yliaikaisuuden kanssa!

sallamaria84
 
Yliajalla oleville lohdutukseksi, että kyllä ne sieltä lopulta tulevat. Niin meilläkin ihan jopa itsekseen lähti tulemaan, vaikka syntyikin sitten samaisena päivänä, mille käynnistysaika oli annettu.

Mutta siis rv 42+1 elikkäs 17.3. syntyi poika mitoilla 4295 g ja 54 cm. Kiireelliseen sektioon päädytiin, mutta kaikki kuitenkin hyvin ja 10 pisteen pojan saivat tosissaan kiskoa lääkäri ja kätilö kahdestaan ulos, kun ei olisi millään edes sitäkään kautta sitten olisi halunnut tulla. Eilen sitten tultiin kotiin ja nyt ihmetellään yhdessä uutta maailmaa.
 
Oikein paljon onnea taas vauvaantuneille! :heart: :flower: :hug: Ja hurjasti tsemppiä h-hetken ylittäneille :hug: Eilen oli ekaa kertaa semmonen olo, että saattais lähteä syntymään mut eipä vain vielä oo pikkuinen sylissä :) Miehellä jatkuu huomenna työt ja saa nähä miten tässä jaksaa esikoisen kans enää touhuilla. Fyysisesti ehkäpä joo, mutta kun ajatukset on jo niin synnyttämisessä eikä raudan popsiminen ole vielä kehuttavammin vointia kohentanu niin aika laiska äiti täällä venaa toista pienokaista :LOL: Syötättäminen on taas jotain ihan järkkyä :x Tuntuu, että maha on pohjaton eikä nälkä lähe millään. Suoli sentäs toimii taas jo vähä liianki rivakkaan, kiitos raudan.

Saatiin onneksi vihdoin uusi kamera, joten ehitään ottaa viel viimiset mahakuvat ja tietysti sitten räpsiä hirmusti kuvia tästä pikkukakkosesta :heart: Aamupäiväjumppaa vedetään masussa :heart: Vois yrittää hyödyntää tätä yksin kotona oloa johonki hyödylliseen ko keksis viel että mihin. Mies ja esikko lähti uimaan. Ois itelläki NIIN haluttanu lähteä, mutta eipä viitti riskeerata, et sieltä jonku tulehuksen sais.

Toi risiiniöljy-juttu oli mullekin uutta, mutta en todellakaan uskaltais mennä kokeileen :eek:

Mut jooh, nyt jotain puuhasteleen, kuluu aikaki rattosammin touhuillessa kuin vain odottaessa ja odottaessa ja odottaessa... :)

mobic ja masussa viihtyvä kevätpörriäinen 39+4
 
Hirmuisesti Onnea Vauvaantuneille :flower: :flower: :heart: :heart:

Ooks mä ainoo jolla nyt keittää nää kyselyt, GRRRRRrr......... :headwall: :headwall: Anoppi taas jakso soittaa ja päivitellä miten ihmeessä mä olen vieläkin kotona ja eikö ole tuntemuksia ja plaaap plaaappp :headwall: Yritä siinä sit ystävällisesti olla et juu, ei ole tuntemuksia ja puolustella et vastahan tässä viikko yli et varmaankin loppuviikosta voisi aikaisintaa tapahtua, vetosin siis kakkosen ja kolmosen yliaikaisuuteen joita parilla päivällä sit pidensin todellisuudesta ;)

Anteeks purkaus, itku tässä tulee vähemmästäkin holhoomisesta :'( Kyllähän me sit ilmoitetaan kun vauva on oikeesti syntynyt ja päätettiin miehen kanssa et kummankaan äidit eivät tule sairaalaan katsomaan, yhtään hössötystä ei kiitos sit enää sinne :/

Kovasti tsemppiä teille muillekkin yliaikaisille :hug: Kyllähän nämä vauvelit sit syntyy kun aika on vaikka tää odottavan aika on pitkä :ashamed:
Ihanaa vauva-arkea nyyttinsä saaneille :heart:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 41+1 :heart:
 
minjoh onnea vauvasta=)!

Paljon voimia vielä mahan kanssa oleville.
Se on kyllä NIIIIIN rasittavaa kun kaikki kyselee jatkuvasti et koska koska? :kieh:

Miten tuota ulkoilua vauvan kanssa ootte harjoitelleet??Millä minuuttimäärillä ootte aloittaneet ja miten ootte jatkaneet?
Ootteko laitteneet vauvalle villapuvun vielä pikkupakkasille ja nollakeleille?Kun luin et pitäis laittaa, mut musta se kuulostaa paljolta... meillä kuitenkin vauva on toppapuvun lisäksi vauvnuissa vielä makuupussissakin...

Metsätahti ja tyttö 9vrk
 

Yhteistyössä