*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

kiitos Helmikuun pinosa, Nanna. Onnea Minx:)

Eilen kävin neuvolassa ja kaikki ok, seuraava käynti 12.2.
Vauva oli kääntynyt poikittaisasennosta pää alaspäin, hyvä juttu. Toissa yönä valvoin supistelujen takia, luulen, että hän silloin kääntyi oikeaan suuntaan. Viime yönä nukuin 8,5 tuntia heräämättä. Olen nukkunut tosi hyvin, eikä vielä ole tarvinnut pahemmin valvoa.

Päivät menee opiskeluhommissa ja työpostejakin tsekkailen :/ Olen miettinyt, että pitäisi heittää läppäri nurkkaan ja keskittyä vauvamasuun ja nauttia, kun ei tässä montaa viikkoa ole enää odotettavaa.

Mukavaa viikonloppua

OivaAino 34+1
 
kaz
Minxille paljon onnea pojasta <3

Santzulle isot tsempit sairaalaan. Toivottavasti kivut saadaan helpottamaan jotta vauva saisi vielä muutaman päivä nauttia kohdun lämmöstä.

Täällä myös todella väsynyt ja vetämätön olo kuuman lisäksi. Luulin tyttöä odottaessa että kuumuus johtui kesästä, mutta taitaa olla aivan toinen syy.

Kaz 34+4
 
Minx, joo kyllä sitä mielellään kestää vielä sen pari kolme viikkoa noita pullia odottaa. Ihana että siulla jäi positiivinen fiilis synnytyksestä, vaikka kuulosti tietty aika hurjalta! Nauti sie nyt omasta pienestä ja laskiaispullista, oot ne kuule ansainnu! Me tullaan perässä!

Leo voi perse, harmittaa nuo sinun kivut. Pitää tosiaan vaan olla kovana, vaatia niiltä hoitoa ja apua. Se on piru vie hoitohenkilökunnan tehtävä! Ihan hullua miten moni sanoo, että tulee sairaalassa epätervetullut olo. Just sinne perkele pitäis olla sairaana tervetullut!

Mam Niiiiin tuttuja fiiliksiä:ashamed: Meillähän tuo pötkylä oli viimeks kanssa ultrattuna yli kolme kiloa. Tarkkaa ei sillon otettu kun edellisestä arviosta oli liian vähän aikaa. Ja tuo paha ja tukala olo on ihan totta ja ihan kamalaa. Miekin jo eilen itkin miehelle illalla että rupeen synnyttää nyt ja mie en enää kestä! Ihan tulee toivoton olo kun miettii että vielä pari viikkoa!?

Hei rakkaat ystävät. Kertokaas hölmölle millanen turvotus on normaalia. Heräsin yöllä ja kävin vessassa, niin naama on niin turvonnu, että säikähin, ku katoin peiliin. Shrek katto takasin! Naama ja kädet on niin turpeessa nytkin että ei meinaa mennä huulet yhteen:O Eilen oli vaan nuo verenpaineet koholla tuolla neuvolassa, valkuaista ei kyllä ollu pissassa. Oon vielä juonu ihan yhtenä kärppänä vettä eilen ja tänään ja mitään ei niinku vissiin tuu ulos! :kieh: Onko teillä muilla naamat turvoksissa?

Shrek ja Pave 34+6
 
Nippatäti, oletko kokeillut turvotukseen mustaherukkamehua, poistaa nestettä tehokkaasti.
Itse juon omista marjoista tehtyä mehua, ilman sokeria. "Mehuesanssia" ja vähän vettä
joukkoon, pari lasia päivässä. Illalla jos juon, niin yöllä on kyllä suu kuiva. Minulla tämä on
tehonnut, tietenkin se on yksilöllistä.
 
Nannalle kiitokset uudesta pinosta !

Minx82 Paljon Onnea pojasta ja hienosti sujui, vaikkakin vauhdilla ;)

Rena kyllä täälläkin haaveillaan ei raskaana olosta. Mulla tosin sen verran pieni masu, ettei vielä ole estänyt kuin vatsallaan nukkumisen. Siihen on ihana saada muutos. Muuten pääasiassa käyttänyt omia vaatteita, paitsi farkkuleggarit on mammamalliset. Omia on turha haaveilla päälle moneen kk ton pyllyn ja reisien kanssa, mut onneksi viihdyn collareissa. Mä luulen enemmänkin että tulee masua ja liikkeitä ikävä. Tuossahan tuo on kiltisti olla möllöttänyt mukana jo niin pitkään ;)

Emsuli ei kyllä aknesta kokemuksia. Mulla päinvastoin iho ja hiukset erittäin hyvässä kunnossa. Karvankavukin tyrehtyi kokonaan. Odotan vaan imetystä, et miten siinä sit käy!! Hiukset lähtee ja muutun karvaiseksi??? !!! ;)

Leo81 tuttua ja ärsyttävää sairaaloiden palvelu. Saa itsensä tuntemaan tungettelijaksi kun soittaa tai menee käymään. Mä yritän pysyä viimeiseen asti kotona ettei tuu turhia mielenpahotuksia ja käännytyksiä ovelta.

Joku ihmetteli tuota mun ma lääkärin kommenttia synnytyksen alkamisesta. Niin minäkin ! Eka toiveissa oli vk 30 pääsy, sit 32 ja neuvolan lääkärin mukaan 34 viikot pitää saada täyteen. Naikkarilla se lääkäri vaan totes, että uutta aikaa ei anna ja kohdunsuuta ei enää tutkita. Synnytyksessä sitten antibiootit vauvaa suojaamaan tulehduksilta varmuudeksi?! Keuhkojen kehityksestä ei mitään... Noo, onneksi pian on 33 poks ja sit enää viikko pakkolepoa.

En eilen jaksanut koneelle ollenkaan, oli niin kamala päänsärky koko päivän!
Limatulppa tulla paukahti loppuun ja siihen loppui työnnättäminen. Koko sen ajan mitä se irtoili, juili selkää ja suoli tyhjeni. Ihan veristä ja klimppistä oli loppu. Mut eilen illalla kaikki taas normisti ja paperi pysyi puhtaana.
Helpommalla pääsis jos tulis kerrallaan eikä monta päivää valuen..
Vauva on kuitenkin parhaassa mahdollisessa asennossa. Selkä vas. kylkeä vasten ja jalat oik. kylkeä. Kuulemma ihanneasento lähteä synnyttämään. Kiinnittymisestä en ole vielä varma, teki hommia kyllä limatulpan irtoamisen kanssa tuo vauvan pää..

Mutta fiilis hyvä, ellei ihan ihana!!!
Mie oon oottanut helmikuuta kuin kuuta nousevaa, ollaan paremmilla viikoilla kaikki ;)
Nyt saa ruveta jo odottelemaan vauvauutisia enemmänkin!!
Hyvää viikonloppua kaikille sairaalaan, uusille vauvoille tietysti ja masun kanssa odotteleville. Tää on lyhyt kk ja varmasti tapahtumarikas monilla !!

Zuza ja kirppu 32+5
 
Mukava kuulla, että löytyy muitakin kuumakalleja! Olo on kyllä välillä tosi tuskainen kun on niin kuuma!

Leo kurjia nuo siun kipukohtaukset, toivottavasti niihin löytyy syy ja apu.

Minx kiva kuulla kuulumisia ja että siellä menee hyvin.

Raskauden jälkeistä aikaa joo, kyllä odotan. Sitä, että voi nukkua mahallaan ja vaihtaa asentoa ilman hirveän isoa työtä. Sitä, että saa kengät jalkaan ja taipuu ilman tuskia.

Nukkumisesta tytön kanssa herättiin jo 5.30 ja sen jälkeen ei sitten enää tullut uni. Yleensä neiti nukkuu pidempään, mutta eilen kun oli kipeänä niin taisi sen takia herätä aikaisin. Suloista kun neiti on niin onnellinen tuosta suursiivotusta huoneestaan, että petaa nyt sänkynsäkin jo ennen kuin tulee minua herättelemään.

(.) Mä olen itkenyt silmät päästäni. :'( Sain just kuulla, että kaverini pieni poika, joka syntyi tuossa tammikuussa 3kk liian aikaisin, menehtyi tänä aamuna. :'( Tuntuu niin epäreilulta, etenkin kun itse odottaa lasta ja alkaa jo loppu häämöttää ja on kaikki mennyt hyvin. Sitten ystävälle käy noin ja vielä ensimmäinen lapsi kyseessä. :(

Nyt raivaamaan tytön vaatekaappia, jospa saisi ajatukset muualle.

CandleLight ja poju 35+5
 
Nannalle kiitos uudesta pinosta!

Kiitos vinkeistä tuon ikenien vuotamisen suhteen! Minulla on tämä ongelma ollut molemmissa raskauksissa mut onneks nyt on parempana. Keskiraskaudessa vuos tosi reilustikin aina. Pehmeä harja minulla on ollutkin jo vuosia, pitää vaan vielä tehostaa tuota harjausta.

CandleLight Voi miten surullisia uutisia siellä :'(

Leolle voimia kipujen kanssa!

Minx Vauhdikas synnytys on ollut, hienoa että siellä kaikki hyvin! :)

Zuza Mainitsit hiustenlähdöstä. Minulla lähti esikoisen syntymän jälkeen ihan tupoittain (noin puol vuotta synnytyksestä) vaikka en pystynyt imettämään. Nyt raskausaikana ei irtoo paljo mitään. Jännät paikat sinullakin kun limatulppa irronnut! Vaikka voihan siitä mennä vielä aikaa ennen kuin alkaa tapahtumaan.

Ensimmäinen "napakuva" (näyttää tämä minunkin maha ihan muhkealta tästä kuvakulmasta ;) )



Särö ja Jalo 36+0 Taas poksuu! :)
 
Raskauden jälkeistä elämää, täälläkin jo odotellaan.

Sitä että pystyy nukkuu hyvin taas ja että saa huoletta kengät jalkaan ja että ylttää sheivaamaan taas paikkoja normaalisti.:D Odotan myös että voi pukeutua taas kivasti ja olla nättinä! Lisäks toivon että jonkunäköset seksihalut palautuisi taas takaisin joskus.

greentea1 32+3
 
Candlelight: voi kauhea!!! voimia!!! :'( usein miettii kuinka tuollaisesta voi äiti tai isä selvitä.

Kiitos kaikille tsempeistä! :heart: Eilisestä jäljellä vain kumma jomotus ylävattalla ja nyt on kuulkaa litalgin resepti kourassa. oli vaan vaikeuksia saada sitä, jonka tiesin etukäteen. Eli kun sitä ei suositella loppuraskaudessa. Onneksi kätilö aamulla sanoi synnäriltä, että vaadit sen, kun hekin sitä saa antaa synnytyskipuihin niin ihan varmasti sitä saa ottaa. ja sanoin kuten kätilö sanoi, niin lääkäri soitti vielä päivystävälle gynelle keskussairaalaan jotta uskalsi kirjoittaa reseptin. No sai nuori lääkäri tyttö lisää kokemusta. hassua käydä itteä nuoremman vastaanotolla :D. Verikokeita otettiin ja ylävatsan uä 11.2 joten asiat ihan mallillaan. nyt pitää vaan vältellä sappea ärsyttäviä ruokia... mitäs tässä ei tarttis vielä vältelläkään. iltapäivällä soittaa lääkäri onko maksa arvoissa mitään akuuttia. Toivotaan, että ne mallillaan niin ei tartte enää mihinkään mennä.

Raskauden jälkeinen elämä: mä en vielä sitä niin odota. Haluaisin jotenkin pitää tämän masun ja ihanat potkut. TIedän, että tämä on meille viimeinen odotus ja on niin haikeaa, mutta kun kroppa ei kestä niin se ei kestä. Mä toivon, että mennään sinne Maaliskuulle ja että se 38 viikkoa tulee ja mahdollinen käynnistys sitten. Siihenkin on niin lyhyt aika. Melkein itku tulee. :( nyt kun sais nauttia tästä loppu ajasta aivan täysillä. :heart:

Mam87 no on siellä pojalla kokoa jo. :heart: Mä aloin miettimään, että jos tää vauveli kasvais sen 300g per viikko nyt lopussa niin ei hitto tää sen pienempi olis. No onneksi on nuo painoarvio käynnit loppuun asti. :) Ja mä ymmärrän tuon sun koon miettimisen täysin kun yhden ison järkäleen oon pihalle vaivoin saanut. Täällä tähdätään nyt korkeintaan sinne 3,8 kg niin on mahiksia saada ilman hartioiden kiinni jäämistä ulos.

Leo rv 33+1 <3
 
Minx: Onnea kovasti pojasta! :heart: Mehän me sitten oltiin ensimmäiset.... ja lähes samana rv:nä. :) Ja poikien painotkin oli lähes samaa luokkaa... ;) Teillä ei ilmeisesti ollut hengityksen kanssa ongelmia?? Jaksamista lastenosasto-rumbaan, itsekin tässä potilaskodissa asutelen esikoisesta erossa. :( Mutta mitä vaan että saan vauvan pian kotiin. :)

Oli pakko tulla hehkuttaan että poika söi ensimmäisen KOKONAISEN aterian rinnasta. Oi ihanaa. V.lopun jälkeen siirtyy ihan kevyelle osastolle ja nyt vaan lääkärin ohjeena harjoitella syömistä, muita hoitoja ei olekaan sitten. :) Voi kumpa ensi viikolla päästäisiin jo pois... Kaikki riippuu vaan siitä jaksaako poika syödä rinnasta tai pullosta ateriansa, sitten vasta kotiin pääsee... mikä nyt on íhan ymmärrettävää. Itselle tää on rankempaa olla perheestä erossa... Mutta mitä vaan et saan pojan opetettua rinnalle, se ois haaveena... mut pullollakin kasvaa, pitää muistaa se ettei tuu liikaa paineita itselle. Pojan paino hiukan laskenut syntymästä, nyt 1950g, mutta niinhän käy täysiaikaisillekin. Kaikki kunnossa kunhan ´vaan saa voimia syömiseen, nukkuu tosi paljon, luonnollisesti... :) Huomenna mies tulee kans yhdeksi yöksi tänne onneksi niin saan seuraa ja hänkin saa olla vauvan lähella. Esikoinen pääsee toiseen mummolaan jossa on harvemmin yötä ja on siitä ihan innoissaan... Tietty välillä soittaa itkuissaan että on ikävä, ja sitten vollotetaan molemmat : / Mut nyt taas vauvan luo! ;)

Paljon jaksamista kaikille raskausvaivoinenne! Mulla alkaa jo sektio kivut olla ohitse ja liikkuminenkin alkaa luonnistua. :)

Nopponen ja poika 1vk
 
Nanna Kiitos uudesta pinosta!

Nyt voinkin jo sanoa, että viimeistään ensi kuussa meillä on vauva :heart:

Raskauden jälkeisestä ajasta odotan sitä, että nää kivut olisi ohi. Niin ja jaksaisi touhuta esikoisen kanssa enemmän.

Candlelight Todella surullisia uutisia olet kuullut :(

Ikenien vuotaminen Mulla vuosi ikenet esikoista odottaessa, vaikka hammaslääkärikin silloin ne katsoi ja kaikki oli ok. Tässä raskaudessa ei ole onneksi samaa vaivaa ollut.

Nopponen Kiva, että kivut alkaa jo olla ohitse! :)

Mulla alkaa huomenna äitiysloma. Hurja muutos, kun jo valmiiksi olen esikoisen kanssa kotona ;)

Nallu ja pikkuveli 34+6
 
CandleLight: Tosi surullinen juttu, voimia kaverillesi ja sullekkin :(

Kuuma ollu mullakin. Yöt nukkunu ilman yöpaitaa, ja eilen tuntu että tissit hikoilee ja kainalot joten heitin trikoomekon pois loppuillaks :D

Mua turvottaa kai vaan sormista. Ja ehkä jalkapöydistä. Sormus jättää rinkulan, muttei mitenkään kovin huomattavasti turvota kuitenkaan.

Raskauden jälkeiseltä elämältä ootan
-maksalaatikon maistamista
-ratsastusta (hevosella)
-oman kropan "takas" saamista vain itselleen, korkeavyötäröisen hameen käyttöä ja jotain muitaki vaatteita
-helpompaa kengän ja housun jalkaanlaittoa, joskus tuntuu puhkumiselta ja ähkimiseltä lähinnä
-pistävien alapääkipujen ja oudon napavihlomisen (?) loppumista
-kylmäsavulohta, auraa subway-leivän väliin, viiniä..

Mut ei mulla mitään valittamista ole raskaana olosta (okei no joskus vaivat ärsyttää myönnän), mut jotenki sitä ajattelee et kun kaikki ei voi tulla raskaaksikaan niin ei viitti olla valittamassa iha pienimmästä. alussa oli pahaa oloa ja ruokahaluttomuutta, alapäätä vihloo mutta so what.. :) ainaki laihuin alkuraskaudessa :D katoin just jokin aikaa sit jotai kuvaa keväältä niin olin kyllä sellane pullamössönaama että..

Tänään ajattelin pestä siskolta saadut vauvanvaatteet :) Eilen mittailin et enintään 70 cm leveä lipasto sopis makuuhuoneeseen ja siihen vois vauvan vaatteita laittaa. Tila vähän kortilla..

Omppu ja mukula 35+3
 
Onnea Minxille ja ihanaa vauvantuoksuisen arjen alkua teidän perheelle! Sinun ja Nopposen kuulumiset saa kyllä sukat pyörimään jaloissa ja vauvakuumeen kasvamaan. Vaikka aika lähellä taitaa tuo jakautuminen olla jo itse kullakin :)

Nannalle
kiitos uudesta pinosta. Tässä kuussa saattaakin olla pinon päivittäjällä actionia, kun alkaa listalla poksua..

CandleLightilla surullisia uutisia lähipiirissä. Samaistun jotenkin sun fiiliksiin, meidänkin lähipiirissä kuoli vauva esikoisen syntymän aikoihin. Uutinen veti mielen tosi matalaksi ja jollain tavalla varmaan leimasi oman vauva-ajan alkua. Mietin monesti, miksi meidän vauva sai syntyä terveenä, tunsin syyllisyyttäkin. Ystävyyskin laimeni, eikä koskaan palautunut ennalleen. On niin vaikeaa ellei mahdotonta edes sanoa mitään lohdullista toiselle tollasten uutisten edessä. Varmasti on viisautta antaa itkun tulla, siinä tule itkettyä sekä toisten surua, myötätuntoa että omia pelkoja. Voimia!

Odotuksen jälkeisiä odotuksia
Odotan erityisesti mahalla nukkumista, vaikka sektion jälkeen varmaan meneekin tovi, ennenkun pääsee tuttuun sammakkoasentoon koisimaan. Ekalta kauppareissulta synnytyksen jälkeen tulee tarttumaan mukaan ainakin juustoja ja maksalaatikkoa! Alkoholi ei ole mitenkään erityisen tärkeää mulle, mutta odotan kyllä sitä, että lauantai-iltana voidaan kokkailla jotain hyvää ruokaa miehen kanssa, jonka kanssa voi sitten ottaa lasin hyvää punaviiniä, nams.

Vastapainoksi myös odotuksen jälkeisiä jännityksiä Sektiota tai imetyksen onnistumista en suuremmin jännitä, koska niihin en juurikaan koe voivani vaikuttaa. Sen sijaan jännitän sektiosta palautumista ja jättääkö sektio vatsaan tunnottomuutta ensimmäisen sektion tapaan. Kuumotan myös yövalvomisia ja jatkuvan heräilyn aiheuttamaa koomatilaa.

Joku muuten kirjoitteli ihon huononemisesta.. Eikös sellainen vanhan kansan sanonta ole, että tyttövauva vie kauneuden?


Omat olot
Olo on pulska ja kömpelö, mutta supistuksien ja muiden kolotuksien suhteen melko tasainen. Tämänpäiväisen vapaapäivän varalle mulla oli kovat suunnitelmat, mutta sen sijaan pötköttelinkin sohvalla ja nukuin yli 3 tunnin päiväunet. Varmasti tuli tarpeeseen tämäkin.

Mukavaa viikonloppua,
HP ja Pulla (34+5)
 
minx82 sulla oli nopee synnytys!:)

candlelight ikäviä uutisia olet saanut, voimia sinne!:hug:

oireita joden takia raskaus sais jo riittää
- jatkuva pissahätä, koko ajan saa olla vessa lähellä
- nukkuminen on nii kivuliasta, joka aamu kauheet säryt, viiltää ihan varpaisiin saakka ja yöllä saa jatkuvasti pyöriä kun kivut käy mahottomaks
-kumartuminen työlästä, vaikee saada sukkia tai kenkiä jalkaan
-liikkuminen tosi vähäistä kun heti alkaa sattuu ristiselkään, lantioon ja jalat puutuvat. ke kun käytiin vaunuostoksilla ja ikeassa pyörähtämässä oli illalla ihan kaameat liitoskivut

asiat jonka takia taas en haluis raskauden päättyvän
- masua tulee ikävä, vika raskaus nii haluis "nauttia" vielä pitkään
-lämpö; olen semmonen joka palelee joka ikinen talvi, varpaat ja sormet aina ihan jääkylmät vaik sisäl on lämmin nii silti vaik sukat ja vaatteet on päällä nii paleltaa. nyt on nii ihanan läämin koko ajan, voi olla paljain jaloin ja silti sormet ja varpaat lämpimät

noita mulle nyt tuli mieleen:)

nyt syömään, kauhee nälkä

pepper& typy 32+3
 
Leolle81 tsemppiä kipujen kanssa. Nyt vasta muistin, että yhdellä ystävälläni oli vähän samankuuloisia oireita ensimmäisessä raskaudessaan, oli pariin otteeseen sairaalassakin niiden takia, epäiltiin kai alkuun umpisuolta tms., joka oireita olisi aiheuttanut. Lisäksi hänelle tuli oksennustauti(?) todella usein, josta sitten lopulta mietittiin, että oksentelu liittyi varmaan noihin kipuihin enemmänkin. Mitään syytä ei löytynyt näille ja hän kävi tutkimuksissa vielä lapsen syntymän jälkeenkin. "Diagnoosi" oli sitten jotain sellaista, että vauva on pahasti painanut jotain sisäelimiä tms., joka oireet on aiheuttanut. Toivotaan, että sinullakin on kyse jostain harmittomasta, mutta hyvä, kun tutkivat!

CandleLightilla todella surullisia uutisia lähipiirissä. Voimia asian käsittelyyn, varmasti herättää ristiriitaisia ja syyllisiä tunteita, vaikka eihän toisen onni koskaan ole toiselta pois. Ja näihin asioihin me vaan emme mitenkään voi vaikuttaa. Toivottavasti löydät oman tapasi tukea ja olla ystäväsi lähellä kaikesta huolimatta.

Renalle kiitokset tsemppauksesta. Tiedänhän minä, että vauvalla on vielä hyvää aikaa kääntyä takaisin oikein päin. Jotenkin en vaan ollut yhtään varautunut tähän, kun tyyppi on koko ajan ollut raivotarjonnassa tähän saakka ja jo todella alhalla. En ole edes ajatellut sellaista mahdollisuutta, että mitä jos olisi perätilassa eikä kääntyisi, niin mitä sitten. Nyt jo mietin paniikissa sektiota ja miten siitä toipuu jne., vaikka varhaistahan sitä tässä vaiheessa on vielä spekuloida.

Ihana kuulla, että Nopposella ja Minxillä82 on mennyt vauveleiden kanssa mukavasti. Toivotaan, että sairaalassaolonne jää mahdollisimman lyhyeksi ja pääsette pian koteihinne nauttimaan uudesta perheestänne myös isompien sisarusten kanssa :heart:

Raskauden jälkeiseltä ajalta odotan eniten blinejä ja mätiä! Ja juustoja. Ja sushia. Ja ja ja. No, siinäpä tärkeimmät. Maha saisi olla ehkä vähän vähemmän iso, mutta oikeastaan tykkään jollain kummalla tavalla tästä paisuneesta olemuksestani. Eipähän ainakaan tarvitse vetää vatsaa sisään, vaan saa antaa pullottaa kunnolla! Ehkä myös tämä jatkuva huolehtiminen (huolenaiheet vaan vaihtuvat) olisi mukava jättää taka-alalle pian. Mutta muuten ei varsinaisesti ole mitään kiirettä. Toistaiseksi. Jos tämä tulokas syntyy samoilla viikoilla esikoisen kanssa, niin tässä on vielä yli seitsemän viikkoa lomaa siihen saakka. Se ei kuulosta mitenkään ihan kamalalta vaihtoehdolta näin juuri äitiyslomalle jääneestä. Tosin kuuden ja puolen viikon päästä voi olla eri ääni kellossa :LOL:

Viikonloppuja kaikille! Tälle mammalle päivät ovat tästä lähtien kaikki yhtä viikonloppua :)

kwaidan ja Puh 34+2
 
voi Nopponenniin ihanaa kun oot saanut pojan rinnalle :heart: melkein tässä pakahtuu. Onneksi aika menee loppu viimein nopeasti ja ootta varmasti pian kotona. Nyt kun on tällainen pöpö kausi niin on varmaan ihan hyväkin kun saa olla siellä keskolan suojassa. Mut tsemppiä teille sinne :heart:
 
Huomenta!?

Argh, että alkaa ottaa päähän tämä yökukkuminen jo. Nyt tosin hereillä pitää aivan hullun kipee kurkku. Melkin koko raskauden selvisinkin ilman flunssan flunssaa! Miks just nyt lopussa pitää olla kipee kun on muutenkin niin kauhee olo koko ajan!?

No, valivali ja silleen.

Candlelight voi että tuollainen uutinen riipaisee syvältä:hug:

Mitähän ite odottais eniten raskauden jälkeen:
-Nyt on pakko sanoo, että Buranaa, ei auta yhtään mitään ainakaan näihin flunssajuttuihin tuo Panadol.
-Jatkuvan kusihädän loppumista
-Tämän järkyttävän mastodontti-olon loppumista, nykyään kun tuntuu että tarviis pyörät alleen ja varoituskyltin pään päälle "leveä kuljetus"
-Refluksin helpottamista
-Insuliinien ja piikittämisen, syömisen jatkuvan vahtaamisen loppumista
-Jatkuvan vahtaamisen loppumista muutenkin, odotan sitä että miun ruumiintoiminnot lakkais kiinnostamasta ihan kaikkia. Ja ettei tarvii olla koko ajan kusemassa johonkin purkkiin ja kertomassa jollekin omasta paskantamisestaan. Antaisivat miun suolen jo olla :stick:
-Seksiä ja muutenkin miehen kanssa olemista ilman Masua: sitä että mies lakkaisi näkemästä seksin aikana miut jonain pyhänä äitinä, joka kantaa hänen hedelmäänsä. "Ei rakas, sie et osu sen päähän" ja "Paavo ei ymmärrä mitä me tehdään, eikä sille jää mitään traumoja"
-Kylmäsavulohi, graavilohi, ulkomaiset homejuustot, Punaviini, saunaolut maksapihvit, puolikypsä pihvi, oi vitsi onhan näitä!
-Peräpukamien ja suonikohjujen jos ei katoamista niin helpottamista!
-Hedelmiä!!!!

Joku sanoi, että iho ja hiukset voi hyvin.. Komppaan hiusten osalta, en oo tarvinnu hoitoainetta pitkiin aikoihin, mutta naama kukkii kun rypsipelto! Ja kynnet on meikäläisellä ihan pysäyttämättömät, kasvaa tosi hyvin ja lujana. Oletan nämä saavutetu edut menettäväni kun vauva tulee, joten nautitaan näistä!

Mie oisin jo niin malttamaton, en ymmärrä miten jaksan loppuun saakka tän röllykän kanssa. Rakastan Masua tavallaan, mutta vihaan sitä millaseks se miut on saanut. Könkkään kun vanha mummo, oksentelen ja valvon kaikki yöt. Mitään ei jaksaisi tehä, tuntuu kun tää veis nyt ihan kaiken energian jo pelkkä olemassa oleminen. Ja koko ajan sattuu johonkin. Yäk, näitä vaivoja ei voi ikävä tulla!

Apteekki aukeais neljän tunnin päästä, sitä odotellessa..

Nippa ja Pavel 35+0
 
Pikaisen päivityksen tulin vaan laittamaan, alko vuotamaan verta, joten laitokselle täytyy lähteä tutkittavaksi. Eilen repi oik alavatsaa ihmeellisesti ja säikähdin jo itse kun istukka sijaitsee siellä.. No, toivottavasti ei oo vakavaa ja päästään vielä kotiin..


Zuza ja kirppu 32+6
 
Posteljooni Voin kuvitella, että oot hyvännäkönen se uus puku päällä :D

Nanna Penni on miljoonan alku ;) :D Ja kiitos uudesta pinosta! :wave:

pepper kyllä mulla ainakin menee toi väsymys osittain alhasen hb:n piikkiin. Mulla on sama homma, että vaikka kuin välttelen maitotuotteita ja otan yleensä raudan jonkun c-vitamiini pitosen juoman/hedelmän kera, niin ei se sitä hb:tä sen paremmin nosta. Viime raskaudessa oli sama ongelma :headwall:

Leo voin vain kuvitella kuin kauheita noi krampit on. Mää sain viime raskaudessa kans yhden kauheen krampin/kipukohtauksen näillä viikoilla. Sillon soitin muistaakseni äitipolille ja kävinkin siellä ultrattavana/tutukittavana. Mitään selitystä ei sillekään löytyny ja sen koommin sitä ei enää tullut. Tsemppiä kipujen kärvistelyyn! :hug:

santzuuu Tsemppiä myös sinne ja toivottavasti saat kipulääkityksen kohdalleen! :hug:

Minx sulla ollu hurjan nopsa synnytys :D Kyllä se teidän pikkuinen sieltö päivä päivältä vahvistuu ja kohta ootte kotona hela familjen :)

mam oho, teidän vauva alkaa olla jo todella hyvän kokoinen :)

shrek sinuna kyllä soittaisin synnärille ja kyselisin, että mikä on normaalin rajoissa, kuulostaa kyllä aika huimalle tuo sinun turvotus.

candlelight Tuo on ihan hirveää ja niin kurjaa katsoa vierestä kun ystävä kärsii :'( Oman lapsen menettäminen on varmasti pahinta mitä voi kohdata :( Voimia sulle ja ystävälle! :hug:

zuza Toivottavasti vain väärä hälytys :heart:

Täällä myös hieman ristiriitaiset fiilikset masun suhteen. kovasti jo sitä odottaa, että pikkuisen näkee livenä, mutta toisaalta potkuja ja vauvamasua tulee varmasti ikävä. Kyllähän tuo unettomuus ja vaatteiden pukeminen on työläintä tässä olotilassa. Tosin nyt oon nukkunu taas kaks yötä putkeen :p

Nyt kun vaavi pysyis sen 2vkoa masussa, niin sitte sais mun puolesta syntyä :D Tsin eipä tässä taida toivomiset paljoa auttaa, tulee sitten kun tulee.

Alisa & Hippu 36+0 RIKS, RAKS JA POKS! :D
 
Apua, viikko nettipimennossa muuton takia ja täällä on jo porukka ruvennut synnyttämään :O. Onnea, voimia ja tsemppiä aivan mielettömästi jakautuneille!

Mulla on lekuri tiistaina, jännittää jo nyt kun on paikkakunta vaihtunut välissä, että millainen neuvolalääkäri on. Toinen jännäyksen aihe on lapsen koko diabeteksen takia. Muuttopuuhissa hirveän kaaoksen keskellä en ole jaksanut ylläpitää hysteeristä kitudieettiä, mittaukset on olleet ihan ok mutta suklaata ja laskiaispullia olen syönyt viimeisen viikon aikana ja näinpä mulla oli painokin sitten hypähtänyt kilon ylöspäin yhdessä viikossa...

Jaksamisia loppurutistukseen kaikille! Viimeinen kuukausi on nyt pyörähtänyt käyntiin ja olo alkaa olla sen mukainen varmasti jokaisella... Mulla hirveät liitoskivut, huh huh.

35 + 2

P.S
Candlelight ymmärrän hyvin, että on vähän "syyllinen" olo, kun ystävä kokee noin hirveitä asioita samaan aikaan. Mä en tuossa tilanteessa tietäisi miten päin olla ja miten kaveriin suhtautua niin etten tulisi pahoittaneeksi hänen mieltään lisää. Toivottavasti teidän ystävyys ei lopu tähän kuitenkaan, vaikka varmasti tällaisessa tilanteessa niin voi herkästi käydä kun toinen elää surun ja menetyksen keskellä :(.
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan. Lähti sitten lapsivedet sairaalassa ja osastolle jäätiin. Kortisoonit vauvalle ja mulle
Tilalla 2 antibioottia. Odotellaan mitä lääkärit päättää. Minä en kotiin enää ilman vauvaa
Pääse..
 
Täällä pinossa tosiaankin nyt sattuu ja tapahtuu. Olen nyt puhelimen varassa, niin en jaksa paljon kirjoitella. Zuzalle halusin kuitenkin toivottaa tsemppiä. Hyvä, että kortisonit on nyt annettu. Nyt toivotaan, että vauva pysyisi masussa.

CandleLightilla kurja tilanne. Kenellekään ei toivoisi tuollaista. Eipä tuossa tilanteessa sanoja paljon ole, mutta ei niitä tarvitakaan. Monesti läsnäolo riittää. Ymmärrettävää on, jos ystäväsi on vaikea kohdata sinua koska olet raskaana. Ei sinun siitä tarvitse kuitenkaan tuntea syyllisyyttä, et voi asialle mitään. Se mitä ystävyydellenne tapahtuu on monesta tekijästä kiinni. Voimia ja halaus!

Täällä oli myös iloisia uutisia, ihana lukea myös niitä! Kommentoin asioita enemmän, kun kotiudummr.
 

Yhteistyössä