*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

Kylläpäs te olette olleet ahkeria kirjoittamaan tänään!

Onnea Zuza ja Santzuu ja tervetuloa uusille! :)

Ehkä täällä näkyy se, että nyt taitaa aika moni olla jo äitiyslomalla. Itse joudun vielä jaksamaan ensi viikonkin töissä, vaikka ei oikein enää huvittais! Mutta kun vaivoja ei ole juuri nimeksikään, niin minkäs mahdat. Ehtiipähän saada työhommat valmiiksi sijaiselle. :)
 
Onnea Zuzalle pikku prinsessasta
Onnea Santzu pikku prinssistä

Tervetuloa myös uudet Karoanna ja Miiu :wave:

Ja kyllä täältä on tekstit jonnekin hävinneet,ei löytynyt eilistä zuzan onnittelu viestiä,minkä illalla tänne laioin =( kumma homma...


Tänää oli neuvola ja painoa oli tullu vaan tällä kertaa vähän yli 400g/vko (kovasti oon juonut sitä mustaherukkamehua) jospa siitä nyt sit apua ollut. =)

Jemimi ja pikku-ukko 34+3
 
Onnea Zuza ja Sanzuu! Ja tervetuloa uudet, vielä ehtii mukaan! :)

Nuska, mulla kans ens viikko vielä töitä jäljellä. Vaivat on mullakin pieniä, mutta kyllä taas tänään tuntu melko nihkeeltä kun oli pitempi päivä... Liitoskipuja on viimesen viikon aikana alkanu tulemaan, ja käveleminen on to-del-la hidasta. Mutta pian se viikko menee! Ja Dania, mulla ainakin menee varmasti pitkälle maaliskuulle, jos ei jopa huhtikuulle. Toivottavasti ei sentään! :)

Tänään saatiin pinnasänky kavereilta, jee! Ja äitini halusi ostaa meille turvakaukalon, kun oli huomannut sopivan tarjouksen, niin enpä alkanut kieltämään. Sittenpä alkaakin olla kaikki tarpeellinen hommattuna! Jotain pientä, kuten tuttipullot on vielä ostamatta, mutta pitää kai sitä ees jotain äippälomallekin jättää shoppailtavaksi! :D

Huomenna taas neuvola. Mullakin homma hoituu yleensä noin 20 minuutissa, ja tuntuu ettei hoitaja jaksa oikeen keskustella mistään. Esim supisteluita kun oon valitellu ni kommentti on aina vaan että "muista juoda tarpeeksi". Ja tosiaan kuten joku muukin sanoi, vaikka se lopuksi kysyy että olikos jotain muuta mielessä, niin eipä siihen oikeen mitään osaa ikinä sanoa. En myöskään tiedä yhtään mitä tässä on vielä edessä, ilmeisesti yksi lääkärineuvola ainakin, mutta kokoarviota/synnytystapa-arvioita ei kai tehdä ellei ole mitään erityistä syytä, vaikka olenkin ensikertalainen. Ultriakaan ei ole jäljellä, paitsi viimeksi mainitsi kun ei saanut tarjonnasta oikeen selvää, että jossain vaiheessa voidaan jollain antiikkisella ultralla sitä katsoa, mutta esim. kokoa sillä ei näe. Mutta olen toki onnellinen, että olen selvinnyt ongelmitta eikä ole tarvinnut lääkärillä ravata, se on varmasti henkisesti tosi rankkaa! Että voimia teille kaikille jotra rd:n, kohdunkaulan kypsymisen ja muitten isompien vaivojen kanssa kamppailette!

Piula 33 POKS! =)
 
HP Mulle kävi samoin, että heti ku jäin pois töistä, niin sain kolme viikkoa kestävän flunssan, muuten olin ollu terveenä koko ajan. Onneks se on mulla nyt ohi. Toivottavasti paranet pian! :snotty:

nippa parempi sitä on olla ylihuolehtivainen, ja katsoa kuin katua :hug: Etkä varmasti oo ainoa, joka siellä useammin käy näytillä :)

voi minx teillä siellä jo kotiin lähtö häämöttää :heart:

kwaidan sillonko tää vaavi oli perätilassa, nii itsellä just samoja ajatuksia. Kovasti pelotti sektio ym. :/

Nopponen Vio miten hienosti teidän pojan paino on noussu :) Ihan varmasti pääsette pian kotia, jos noin hienosti jatkaa nousuaan :) Tahdon kovasti toivottaa jaksamisia sinne sairaalaan kovan ikävän keskelle. Pian ootte kaikki yhdessä kotosalla :hug:

dania määki katon, että taitaa olla siellä nyt viikko villitys, kun raskautviikot menee ihan sekaisin ;) :LOL:

zuza Tuhannesti onnea pienestä prinsessasta! :flower:

Mitä mitä mitä, onko Santzuukin saanut prinssin?? Ihanaaa!! :heart: Onnea koko perheelle ihan hurjasti!! :flower:

karoanna tervetuloa joukkoon mukaan! :wave:

sairaalassa oloajasta varmaan polikliiniseen synnytykseen en ihan kykene, mutta max 2 päivää siellä haluaisin olla. Toivottavasti tämä toteutuu :)

miuu tervetuloa mukaan!! :wave: Ohhoh, sun vaavillahan on ollu tujut potkut :D

Triida Ei syytä paniikkiin, mää oo ostanu vauvalle tasan yhden bodyn ja siinä kaikki. Sairaalakassia en oo edes ajatellu saati sitten esikoisen laukkua, jos sen hoitoon joutuu viedä :D Pinnis on levällään yhdessä huoneessa ja vauvan vaatteet pesemättä (ne vähäset mitä meillä on, varsinkin jos tulokas on eri sukupuolta mitä esikko) Mulla kuitenkin viikkoja kohta 37 :whistle: :D

soonfab säähän oot oikein kävele aikapommi, siis hyvällä tavalla, jos sulla on paikat jo noin auki :D Sehän on tosiaan ajan kysymys millon sullakin on nyytit sylissä :heart:

greentea voi sullakin siellä jänntä paikat! Tsemppiä makoiluun ja toivotaan, että saat vauvalle vielä muutamia päiviä lisäaikaa olla yksiössään :hug:

(. ) Mulla oli eilen neuvola ja siellä sitten kaikki muuten ok, mut sokerit oli ekaa kertaa plussalla. Tähän nuori terkka tuumas, että nyt saan alkaa sokereita mittaileen kotona (vaikka epäili mun edellisen päivän kaameen herkuttelun vaikuttavan sokereihin). Mun kaveri, joka on th, meinas kyllä, että ihan turhaa niitä enää tässä vaiheessa mittailen :D No, joka tapauksessa oon nyt arvoja mittaillu ja kaikki arvot olleet paljon vähemmän kuin viitearvon yläraja, joten tais vain johtua tuosta ylenpalttisesta herkuttelusta :D Hups! (toivottavasti en hehkuta liian aikasin). Sitte toinen oli vaavin tarjonta, joka jäi terkaltakin totaaliseksi arvoitukseksi. Sainkin heti huomis aamuks lääkärille ajan joka ultraa ja kurkkii miten päin vauva on. Toivon, että samalla se kattois kokoarviota ja alapään tilannetta, että näkis onko siellä yhtään edistytty ;)
Hb oli hitusen noussu (113), joskaan tuossakaan luvussa ei oo vielä hirveesti hurraamista :/ Paino oli onneks pysyny samana, nyt tullu ehkä noin 10kg yhteensä.

Alisa & Hippu 36+4
 
Iltaa,

Kiitoksia tervetulotoivotuksista:wave:

soonfab: Oi kun sulla on jännät paikat edessä, jaksuja viime metreille masun kanssa :)

Mustasukkasuudesta puhuitte, esikko on kohta 2,5-vuotias ja luulen että hää kyllä reagoi vahvasti vauvan tuloon vaikka kovasti odottaakin ja juttelee että hän työntää vauvaa vaunuissa ja syöttää tuttipullosta ja pitää sylissä:heart:
Muutenkin on nyt havaittavissa uhmaa ja on kovasti äidin perään..tänään kun hain hoidosta niin itki melkeen koko matkan ja alotti siis heti kun näki mut :/

Sairaalassa olo jaa-a, toivoisin tietysti nopeaa palautumista ja sitä et kaikki menis nyt "normaalisti" kun viimeks tuli vähän kiireellä sektio.. Mielellään ei paria päivää pidempään sairaalassa olisi mutta eipä siihen itse välttämättä voi kauhiasti vaikuttaa kun ei tiedä miten kaikki menee..Vieraita kävi viimeksi paljon tai siis ei määrällisesti paljon vaan monena päivänä kun oltiin niin pitkään sairaalassa, nyt ajattelin että ihan lähiomaiset tulisivat ja sit kotona vasta muita otettais vastaan :)

Ootpas Nippatäti ollut ahkera jos oot tänään ton kaiken leiponut :p

Onko muilla ollut kasvojen ihossa kutinaa/tosi pieniä näppyjä siis värittömiä mutta koholla hieman? Mulla on joskus aiemmin ollut vastaavaa mut nyt tuntuu et koko naamataulu on täynnä tota :(mietin et aiheuttaako tää raskaus nyt sen vai mikä..käsivarsia myös vähä kutiaa..eikö hepatoosissa kutia jalatkin ja jalkapohjat? Nyt jos oikee mietin niin sisäreiden yläosassa myös vähä kutiaa..apua, pitääkö soittaa huomen neuvolaan? :|

Karoanna 34+5
 
Onnea Zuzalle ja Santzuulle vauvoista!! Oi että, tässähän alkaa kohta itsekin haaveilla jakautumisesta... :D

Nanna83, et ollenkaan valaalta näytä :)

Voimia kaikille vuodelevossa olijoille ja muille niitä tarvitseville!

Tervetuloa uusille!

Neuvolakäynnit on musta täällä ainaki ollu ihan kivoja, että ei oo tullu sellanen olo et äkkiä vaan kaikki hoidettas ja sit terkalla oliski jo kiire päästä musta eroon. Muistan viimeks kun se kyseli et olisko viel jotain ja taidettiin sanoa et eipä oo mut sit aloin kuitenki höpötellä ja siin sit viel jonki aikaa puhuttiin :) Ehkä ensiodottajuuski vaikuttaa, että antavat ensiodottajille aikaa puhua ku kaikki on niin uutta, en osaa sanoa. Tai sit se riippuu vaan niin terkkarista/paikasta, varmasti niinkin.

Synnytystapa arviosta kyselin täällä kaksplussassa jokin aikaa sit et miten se tehdään. Kysyin nyt yhdeltä kelle se on tehty, jonka luona kyläiltiin tänään, ja kuulemma takapuolen kautta tehtiin. Hälläki siis lantion ahtaus katottiin, ja siks tää tutkimus. Aion kyllä kysyä jos naislääkärin sais! En epäile toimenpiteen niinkään sattuvan, mutta ajatus tuntemattoman miehen sormista perseessä ei hirveämmin nappaa, vaikka kyse nyt lääkäristä oliskin. Hyi. Voipahan vaan todeta että mitä sitä ei tekis jälkikasvunsa eteen..

Sairaalassaoloajan toivoisin jäävän mahdollisimman lyhyeksi. Mutta kuitenkin toivon että opin kaikki imetykset ja vaipanvaihdot ynnämuut ennen ku sieltä poistun :)

Vierailijoista toivon miehen olevan siellä mahdollisimman paljon. Isyysloma hällä alkaa kai heti ku vauva syntyy, millon nyt sit syntyykään, eli pystyy siellä sit olemaan. Ehkä sinne ei muita tarviikkaan, muut saa sit vierailla meillä kotona ku oon ensiks tarpeeks ihmetelly arkea ja sitä vauvaa täällä.

(.) Alapään pistävät kivut on tainnu pahentua. En usko että enää vähenevät ennen synnytystä, varmaan pysyvät tollasina tai lisääntyvät. Harmi sinänsä mutta en mä valita :) Toisinaan kävellessäni olen hidas tän takia. Kaikenlisäks musta on alkanu tuntua, että nyt ku noi tarjoilijantyöt jäi, niin alankin kaivata sitä kävelyllä käyntiä.. Töissä ollessa tuntu et vapaa-ajalla ei useinkaan huvittanu mikään kävely ku töissä aina liikku. Mut nyt sit noi kivut vähä hidastaa. Käytiin tänään ostamassa vauvanvaatteille lipasto tonne makkariin, huomena olis sit kai lipaston kokoaminen ja pyykinpesua.

Peiton heiluttelusta muuten, nyt on tullu harrastettua seksiä siten että molemmat on kyljellään, mä selkä mieheen päin eli mies tulee ikäänku takaa. Maha ei tunnu olevan tiellä tässä asennossa :) Toivon että täällä seksielämä sujuis synnytykseen asti. Itseäni en tunne mitenkään isokokoiseksi, mähän kun oon niin kauhean lyhytkin vielä, niin ehkä se vaikuttaa :D

Mulla on nyt älyttömän täys kalenteri, oon tullu haalineeks ohjelmaa ennen vauvan syntymää oikein urakalla. On kavereiden yökyläilyjä tänne, äidin yökyläily, kokeiden teko koululla yhtenä päivänä (koulu on kaukana ja opiskelen etänä siis), synnytystapa arvio.. Neuvola on nyt tällä viikolla vielä, ja edellisestä käynnistä 3 viikkoo. Aika pitkä aika ku eikös niitä nyt useammin pitäs olla.. Mut eihän tässä raskaudessa oo mitään erityisseurantaa vaativaa.. Jossain välissä pitäs pakata sairaalakassi, sinne tartti muistaakseni ostaa siteitä (vai saako sairaalasta?), liivinsuojia ja iso karkkipussi pitää käydä kokoamassa karkkikaupassa :)

Omppu 36+1
 
Jestas, kun olettekin olleet ahkeria kirjoittajia nyt pari päivää.. Kivaa, että juttua riittää!! Vieläpä hyvässä hengessä (vrt helmikuisten pinkka)!

Ja sylin täydeltä onnea uusille vauvoille ja heidän perheilleen!! Eli Santzuu ja Zuza hurjasti onnea! Alka huimaa, että näinkin monta vauvaa jo meidän pinossa! Antaa toivoa, että me muutkin vielä vauvaudutaan in the near future :)

Karoanna- mulla tuli muutama päivä sitten sellaista pienen pientä kutisevaa näppyä sormiin ja nilkkoihin. Soitin neuvolaan ja käskivät mut samoin tein verikokeisiin ottamaan maksa-arvot. Ja kävinkin sitten ja arvot olivat ihan ok. Sitten lähettivät mut ihotautilääkärille, joka olisitko mieltä, että on vain raskausajan hormonaalista ihottumaa ja sain kortisoni voidetta ja antihistamiineja. Kannattaa soittaa ja kysyä mitä tehdä. Se voide on auttanut suht hyvin ja en esim viime yönä herännyt kutinaan...

Täällä Kööpenhaminassa kaikki synnytykset pyritään hoitamaan polikliinisesti. Jos on ensinsynnyttäjä niin on mahdollisuus jäädä 2 päiväksi vauva hotelliin, joka on sairaalan lähellä ja jossa on kätilöt koko ajan passissa ja avustamassa esim imetyksessä yms. Jos on jo useampi synnytys takana niin se on vain thank you and good bye noin 6 tuntia synnytyksen jälkeen (riippuu kellon ajasta). Hotelliin saa jäädä myös, jos on tilaa, mutta paikat on ensi sijaiseksi eka kertalaisille. Toki, jos vauvalla tai äidillä on hätä niin sitten tietysti jäävät sairaalaan molemmat. Siinä hotellissa on hyvä puoli, että kaikki huoneet ovat perhehuoneita, johon mies voi myös jäädä yöksi..

Mustasukkaisuudesta- meillä tämä on siis esikoinen, eli ei tarvitse miettiä lasten mustasukkaisuutta.. Meillä pitää katsoa, että miten koira reagoi... Se nimittäin tuppaa olemaan vähän mustis toisille koirille jos niitä rapsuttelen. Tunkee itsensä minun ja toisen koiran väliin (ei onneksi ärise niille!)... Toivon todellakin ettei tulisi olemaan ongelma!!

Nyt pitää yrittää lähteä nukkumista yrittämään. Saas nähdä miten käy- vetelin niin makeat päikkärit aikaisemmin.....

Öitä!!

Rena ja poju 36+0
 
Vanhemman sisaruksen reaktiosta: meillä kahden ekan lapsen välillä ikäeroa reilut 2 vuotta. Meillä timi hirmu hyvin se, että isosiskolla oli oma tärkeä tehtävänsä vauvan hoidossa: hänen piti pitää pyyhettä, kun oltiin pepun pesulla. Niin huvittavalta kun tehtävä kuullostaakin, niin lapseen se upposi täydestä ja hän tunsi itsensä isoksi ja tärkeäksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Ihana yö eka yö vauvan kanssa yhdessä täällä osastolla! :heart: Nukkui kuin enkeli 2 heräsi syömään ja kaiken söi rinnasta, omaan tahtiinsa vain... Mut tarvittava maítomäärä täyttyi yön aikana. Haluaisin niin kotiin ku pelkään et mennään takapakkia v.loppuna ku minä ja tissit lähdetään. Pojalle ei vaan näytä sopivan lääkärinmääräämät ruoka-ajat ja määrät... Syö välillä vaan 30ml ja sit vähä nopeammin sitten uudelleen ja enemmän. Pitäis päästä vaan kotiin... Oikeesti, uskaltaisin itse jo lähteä ku noin hyvin tissi kelpaa. Yöhoitaja jo puhui et nenämahaletkun vois kohta poistaa... mut mua kyl hirvittää lähtä kotiin v.lopuksi ku pulottelu ei oo niin varma nakki tän kans... Sit poloista joutuvat kiusaan ja laittaan letkun takaisin... : / Kaikista paras ois saada olla äidin rinnalla kotona, aina kun haluaa! Miten saisin lääkärinkin sen tajuamaan???

Nopponen + 13vrk
 
Voi Nopponen! :hug: Hankala tilanne. Varmasti niiden lääkäreiden täytyy varmistaa se ettei sitten mitään satu, koska tavallaan heillä on iso vastuu päästää pieni kotiin. Niin kurjalta kun se kuulostaakin :( Toivotaan että pikkuinen pian voimistuisi ja pääsisitte kotosalle, paras paikkahan se on. Varmasti se aika on jo ihan nurkalla. Tsemppiä!

Toisten lasten suhtautuminen- Meillä siis 10 ja 8-vuotiaat poitsut sekä 7 vuotias tyttö. Keskimmäinen noista odottaa kaikista eniten vauvaa. Mutta prinsessan kanssa varmasti tulee olemaan ongelmaa, hän kun on tottunut olemaan se keskipiste ja oikea isin tyttö! Nyt kun tulee sitten toinen pikkuprinsessa taloon, niin takuulla tulee olemaan kova paikka. Tuo tyttö ei muutenkaan ole luonteeltaan mikään nukkejen hoitaja, joten saas nähdä kuinka käy...:confused:

( . ) Ilmeisen huonosti nukuttu yö, kun tuntuu että mikään ei luista tänä aamuna. Että mä odotan jo tota hiihtolomaa niin ei tarvitse nousta joka aamu kukonlaulunaikaan laittamaan tuota kolmikkoa koulumatkalle. Toisaalta, helppoahan mulla täällä on, pääsenhän sitten vaikka huilaamaan. Toista se on teillä joilla taapero kotona, ei käy kyllä kateeksi (kokemusta siitäkin takavuosilta..)
Miinalla on mahassa hikka ja aamujumppa. Vatsassa siis ilmeisesti kaikki hyvin.:heart:

Ihanaa päivää vatsakkaille maaliskuisille (ja tietysti myös niille ei vatsakkaille ja heidän vauvoilleen) :flower:

Terkuin, muumis ja miinuli rv.34 POKS
 
karoanna,naaman näpyistä. Mulla on kans just semmoista kuvailemaasi pientä huomaamatonta näppyä (kohoamia). Ja ennen raskautta ei oo ikin ollu. Luulen et johtuu siis ihan siitä. Mut mul on auttanu naamaan tosi hyvin toi naturamedin baba de caracol etanaseerumi/voide. Ne näpyt on nyt viikossa huomattavasti vähentyneet!

Lisäks oon käyttäny sitä myös napakorusta aiheutuneeseen pahaan napa-arpeen, mikä on nyt raskauden aikana ollu ihan punanen. Voide on viikossa vaalentanu sitä arpea ihan selvästi. Kantsii kokeilla, tää toimii!:)

greentea1 33+3
 
  • Tykkää
Reactions: Karoanna
Piti vielä tulla hehkuttaan vaan näitä omanapaisia asioita.... mutta mutta, lääkäri kierrollaan sanoi että hyvältä näyttäisi v.lopun jälkeen kotiutuminen jos ei takapakkia mennä. Nenämahaletku lähtee tänään, toivotaan ettei takaisin laitettaisi enää. Nyt saatiin lupa myös lapsen tahtiseen ruokailuun´eli seurataan vuorokaudessa menevää nestemäärää, eikä joka aterialla... Eli saa nukkua pitempään tai syödä osissa... Kunhan paino pysyy ja nousee... Nyt vaan peukut pystyyn että v.lopun aikana ei takapakkeja tuu ja poika jaksaa imeä myös pullosta kun en ole paikalla ettei letkua tarvita enää... sittenpä varmaan alkais olemaan aika varmaa kotiin lähtö alkuviikosta. Voi kumpa en joutuisi pettymään! =)
 
Jos teil on hormoninäppyjä niinkuin vauvoillekkin tulee poskiin :D

Nopponen: Pietään peukkuja että pääsette molemmat kotiin heti ensiviikon alusta :D

Rena
Jotenkin kuulostaa hurjalta miten paljon polikliinisiä synnytyksiä siellä on :0 :) Miun käsittääksnei meidän sairaalassa ei taida olla edes sellaista mahdollisuutta vaan pidetään se 1-2 pv, tarpeen mukaan pitempään.

Hitsit että oon hyvällä tuulelle nyt :), meidän sairaalassa onkin mahdollista päästä perhehuoneeseen ennen synnytystä, toivon mukaan se on sit vaan vapaana :D Ja kyselin tutulta kätilöltä myös vierailuista niin eivät suosittele huoneisiin vierailuja ollenkaan, paitsi isät. Käytävän päässä on aula missä voi ottaa vastaan, ja se on ihan hyvä juttu, niin ei pääse pöpöt jylläämään huoneisiin ja äidit sekä vauvat saa rauhan. Toivotaan nyt vaan vielä että tämä totetutuu käytännössä. Toki on ymmärrettävää jos on sectio takana ja ei pääse liikkumaan että muutama vieras käy huoneessa, mutta muuten...

Mies tajusi eilen että meille tulee vauva, oottelinkin että millonhan se tapahtuu :) Alkoi pähkäilee lapsenvahteja ja muita juttuja mitkä ooon jo itte suurinpiirtein järkänny tai ainakin funtsinu ja kyseli miulta että mitäs jos alan synnyttää kun hän on töissä jne. Sanoin että tuut sit hakee miut tietenki :LOL: En mie voi autolla ajella sinne kaupunkiin :) Se jotenkin nyt luulee että tulee hirvee kiire ja syöksysynnytys, edellisetkin on tullu to-del-la hitaasti. Sit viel aamulla töihin lähtiessä sano että elähän poksaha ny :D
No ihan kiva että se nyt tajus että kohta se vauva tulee... :whistle: Se on ollu jotenkin ihan koomassa tän raskauden ajan.. :LOL:

35+4
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
omppulimu kyl sairaalassa pitäisi niitä siteitä olla, tosin ite oon yhden siteen pakannut mukaan jonka olen laittanut kun lähen kotia, sairaalan siteet ovat nii isoja.

nopponen ihanaa ku pojun nenämahaletku otetaan irti, pidän kovasti peukkuja et kaikki menee hyvin pullonkin kanssa, hyvältä kyllä näyttää.

rena kiva kuulla miten köpiksessä on noi synnytykset, vauvahotelli kuullostaa ihanalta ja varsinki jos jokaiselle on se perhehuone mis saa rauhassa tutustuu omaan nyyttiinsä!:heart: ja polikliininen synnytys on näköjään arkipäiväistä sielläpäin.:)

itellä oli tänään neuvola kaikki oli ihan hyvin, mulla alkaa vaan huolettaa kun sf-mitta oli 33, meni jo yläkäyrän päällä, aloin vinkumaan et onks täs tulos joku 60cm, 6kiloinen jättivauva mut terkkari vaa sanoi et ihan normilukemissa toi viel on ettei täs vaihees aleta vielä mitään tutkimaan, vaikutti kuulemma siltä et tää viihtyy tuolla korkeuksissa majailevan, alhaalla kohdussa oli tyhjää tilaa, mitä se pystyi mua tutkimaan kun alkoi kovasti aristaa alavattaa kun se sinne painoi... ei oikein osannut sanoa miten päinkään se oli siel mut epäili kyl raivotarjontaa...
mua kyl ahistaa toi mitta, nää muutkin on kasvanut keskikäyrän ja yläkäyrän välissä ja olleet jo 4kg painavia syntyessään...:( mut täällä näköjään ei pääse kovin helposti kontrolliin...:kieh:
ja toisekseen näyttä siltä ettei tällä ole mitään kiirettä ulos jos majaileekin ylhäällä, joo, huuhtikuun vaaveli näyttäis tulevan...
kolmen viikon päästä on se neuvola lääkäri, kysy kyl et haluunko täs välis käväistä et nyt oli jo kahen viikon välein mut, sanoin mulle kelpaavan toi käynti seuraavaks... normaali raskaushan tää on, ei oo mitään ihmeitä ollut.
samalla kyselin tosta polikliinisestä synnytyksestä vähäsen, enemmän olen koko ajan kiinnostunut siitä.

oliks viel muuta... ei tuu mieleen...

pepper& typy 33+2
 
Piti tulla kommentoimaan vaikka ja mitä, mutta nyt en taas puhelimella jaksa näppäillä.

Nopposelle ja etenkin pikkuselle paljon voimia viikonlopuksi!! Toivottavasti vauva nyt ymmärtää kaikin voimin taistella maidon pullosta ja saa grammoja kerättyä! :) Täällä pidetään peukut pystyssä!!

Mikäs muuten Minxin tilanne on?

Fanny 35+3
 
Nopposella loistavia uutisia! Peukut on pystyssä! :)

Pepperille piti kertomani että mulla oli viikolla 29+6 sf-mitta 31! :O Terkkari olikin ihan stressissä asiasta ja laitto lähetettä polille. Epäili lapsevettä olevan liikaa... Itse otin aika lunkisti tilanteen, mulla toi mitta aiemminkin ollut aika iso (vaikkei nyt ihan noin) ja ihan kohtuu kokoisia muksuja on tullut :) Polilla sitten todettiin että vauva itseasiassa pienempi mitä viikkoja kuuluisi olla, lapsivettäkin ihan normaalisti. Lääkäri vain sano että tuo sf-mitta on kaikista epävarmin mitta mitä voidaan saada, että nou hätä :) Nyt tuota mittaa ei olekaan vähään aikaan mittailtu, joten tämänhetkistä tilannetta en tiedä. Mutta edelleen aika siroa vauvaa ultraan mukaan odotellaan. Älä ota siis vielä mitään turhaa stressiä ainakaan pelkän sf-mitan vuoksi- :hug:

( . ) Lontustelin tuossa pikku lenkin ja kävin vähän vaunuja katselemassa (KYLLÄ, meillä edelleen ne hommaamatta) Stressiä pukkaa...olen käytettynä koittanut katella, mutta aika huimia summia pyytävät että melkeimpä kannattavampaa ostaa uudet :| Hitto kun tympii. Tekivät ihan kohtalaisen hyvän tarjouksen Britaxin B-smarteista ja niitä nyt tässä vakavasti harkitsen.

Minkäslaisiin vaunuihin muut olette päätyneet vai onko jollain muullakin vielä ne hankintalistalla?
 
Pakko vielä tulla kysymään.. Kertokaahan fiksummat!!
Mulla siis välillä koskee ihan hemmetin paljon kohdun reunaan tuolta kyljestä..tai siitä kohtaa missä tuntunut alkuraskaudessa repäisykipua esim. aivastaessa. Kipu on nyt samanlaista ja yhtä kovaa, mutta kestää yleensä kerralla min.15min. Onko jää nyt niitä kohdunkannatinkipuja tai -kasvukipuja. Aluksi nämä pitempiaikaiset kivut tulivat kävellessä, uidessa tai muuten ahkeroidessa. Nyt kipu saattaa iskeä yhtäkkiä levossakin. Ensimmäisestä raskaudesta en näitä pidempiaikaisia muista kokeneeni ollenkaan.

Fanny
 
Tervetuloa mukaan kaikki uudet, aina mahtuu mukaan=)

Löytyi niin kiva nettikauppa Englannista, että oli pakko tulla kertomaan Buy Fashion, Children’s Clothing and More | Next Direct: Finland, tilasin sieltä muutaman unihaalarin. Toimitus kesti alle viikon ja ei edes tarvinnut maksaa postikuluja. Vaatteet on hyvälaatuisia ja värit kivoja, suosittelen.

Hieno juttu, Nopponen , että pääsette eroon nenämaha-letkusta. Toivottavasti pääsette pian kotiin.

Tuli mieleen edellisestä synnytyksestä. Sairaalassa vanhempi kätilö neuvoi riisumaan vauvan vaippasilleen ja pitämään ihoa vasten yöpaidan alla. Siinä oli molempien ihana olla yhdessä, suosittelen kokeilemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
tervetuloa rva J.:)

_muumis saanko udella minkä kokoisia lapsia olet saanut jos sf-mitta on ennenkin ollut isohko?
tottahan se on et ei sitä sf-mitan avulla voi tietää minkä kokoinen muksu sielt on tulos, mut kumminki jotenki ahdistaa ku tosiaan olen saanut 4kg lapsia ja viimisinki oli jo 53cm pitkä. no onhan mulla hyvän mallinen lantio et kyl sielt ulos mahtuu tulee....

vaunuista no mie hankin nyt sen kaksoisrattaat z-linen, mut muuten on ollut käytössä vanhat emman yhdistelmävaunut jostain vuodelta -05, hyvin pärjännyt niiden kanssa. en osaa ottaa kantaa uusimpiin vaunuihin kun nykyään löytyy vaik minkälaisia.

onpa täällä tänään hiljaista! vähän väliä käyn kurkkimassa olisko jotain uutisia taas!:D alankohan olla jotenkin malttamaton.:saint:
 
Vaunuista mä hankin nyt tälle toiselle isorenkaiset Tutekin yhdistelmävaunut. Ja autoon ostin nuo Britaxin b-Smartit neljällä pyörällä ja pehmeän kantokassin. Vaikutti näppäriltä kasata ja koota. Lumessa en tykkää mennä pienillä eturenkailla. Siks ostin noi Tutekit. Esikoisella oli Emmaljungan jotkut ceroxit, joissa oli pienet liikkuvat etupyörät. Ei ollu hiekkatiellä kivat. Asfaltilla ja kaupoissa kyllä.
 
Iltapäivää mammat,

Tää päivä hujahtanukkin niin nopsasti..oon vaan järkkäilly vauvan juttuja ja pesin esikon rattaat; huh mikä homma kontata ja puunata. Välillä piti nousta ylös ja lepuuttaa kun alko masua kivistelee : /

Nopposelle ihanalta kuulostaa, kyllä uskon että pääsette pian kotiin!! Tuossahan on just tärkeintä tällä hektellä et paino nousis ja vauva jaksais syödä, muistan hyvin nuo ajat:hug:

Kiitos greentea ja Rena kommenteista, en nyt tänään viel soittanu neuvolaan kun mä luulen ( ainakin vielä) että sen vaan aiheuttaa nyt tää raskaus ja kuiva talvi-ilma..mulla loppu just yks hyvä voide vartalolle ja vissiin toi kasvovoide vaan "pahentaa" hetkellä tilannetta. Onneks on arsenaalia kotona niin voi käyttää toista =)
Saakohan tuota naturamedin baba de caracol etanaseerumi/voidetta luontaistuotekaupasta? Noihin voiteisiin perehtyneenä mielenkiinnolla kokeilen uusia :)

Vaunuista mä hankin emmaljungan edget, ei ois ollu varaa mutta ajattelin että kun oon vähä nirso noissa vaunuasioissa niin saanpahan sitten hyvin eteenpäin ne. Esikolla oli samat mut kerkesin myydä ne jo etiäpäin :( kun en ihan ajatellut että toista pukkais näin pian.. ainut miinus noissa on koko eli jos joutusin kulkee paljon yleisillä ja kaupungissa niin en ois noita hankkinu. Autoonkin ei kyl ihan pienesti mee mutta esikoiselta on sit pienemmät rattaat jemmassa sitä varten. Mä tykkään nukuttaa vauvaa ulkona ja täällä "vähän landemmalla" ne on tukevat ja suojasat. Hommaan vaan seisomalaudan siihen vielä. Tupliakin mietin mutta ajattelin että jos tarvetta on niin ostan sit käytettynä myöhemmin.

Nyt esikoista viihdyttää..
 
Töttöröö!

Mie oon ollu ihan pelistä pois koko päivän. Eilen kun niin innostuin ja leivoin koko päivän, niin tänään onkin sitten ollu koko päivän yhtä supistusta ja koko alaselkä ihan tulessa. Polttava tunne hävis pariks tunniks tuossa, mutta alko nyt uudestaan kun supistelee taas. Mään sänkyyn makaamaan, josko se laantuis. Onneks on huomenna äitipoli, niin saa tiedon siellä, tekeekö nää jotain :O Sinällään, mitäpä vaikka tekiskin, tosin pari viikkoo vielä vois Pave masussa pysyä!

Ihana että innostuit Dania leipomaan noita! Aurajuusto on miunkin pahe, slurps :p

Mam onhan kaikki okei? Vai onko vaan niin tuskaista, että siksi hiljaiseloa viettelet? Toivottavasti kaikki hyvin :heart: Niinkuin kaikilla muillakin, mukavaa iltaa kaikille:hug:

Nippa ja Pave 35+5
 
karoanna meillä kans n. 2,5 vuoden ikäinen, tosin uhmaa ei oo, mut kovasti on mun perään, joten se hirvittää, että miten sitten vauvan tuloon reagoi, kun mun syli ei ookkaan aina vapaana :/ Mulla ollu alkuraskaudessa just tuollasta samallaista röhelmää ympäri kasvoja, varmasti hormoonien kepposia.

rena oho, kuulostaa hurjalle tuo, että lähes kaikki on polikliinisiä synnytyksiä. Täällä tieten totuttu niin hyvään huolen pitoon :D Ois jännä tietää miten tää vaikuttaa esim. imetykseen siellä. Kuinka paljon sellasten kanssa ongelmia jne.

Nopponen voi kuulostaa jo lupaavalle :)

sone ihania nuo miehet, ku ne herää aina niin viime metreillä näihin :D

rva J. tervetuloa!! :wave:

Pyörähdin tänään tosiaan siellä lääkärissä ja ultran mukaan vaavi on onneks RT:ssa, HUH!! Vauvan kooks sai reilun kaks kiloa, ei sanonu tarkkaa painoarviota. Meinas, ettei oo iso vauva tulossa. Lääkäri meinas, että vauvan on myös hieman laskeutunut, tosin ei kiinnittynyt. Näin mustakin tuntuu, kenkiä on ainakin ehkä helpompi laittaa jalkaan :D Toisaalta se nokka sais valua vielä hieman alaspäin ja sais alkaa jo kiinnittyyn, niin mun stressi pyörähtämisestä sais jäädä siihen. ;) Paikat oli vissiin hieman lisää pehmenneet, mutta kohdunkaulaa oli samoissa mitä viimeks eli 2cm. Nyt saa kuulemma tehdä kaikkea ja vauva saa tulla milloin vain :D Jännää!!!

Hei muuten, minkälaista lakkia/pipoa meinaatte maalisvauvalla käyttää? Kuin paksu sen pitää olla vai riittääkö ohuempi ja haalarin löysä huppu? Mää oon ihan hoomoilasena näiden talvivauvojen suhteen, ku tyttö ei tarvinnu syntyessään ku kevyen pipon ja neuleen ylleen, nii johan tarkeni.
 

Yhteistyössä