Maaliskuun mussukat *helmikuu*

Oi ihanaa mamu13! ?? Kohta siellä on jo sulla oma vauva kainalossa. Tsemppiä tositoimiin!

Ja elnastiina kans, täällähän on jo lähellä että helmivauvat on maailmassa ???? ??????

Vitsi että oma synnytys tuntuu vielä niin kaukaiselta.. Yhtään kipeitä supistuksia ei mulla ole ollut tähän mennessä ja tänään nruvolassakin th totesi, että on kovin ylhäällä vielä. Eli uskon edelleen, että lähelle sitä 42+0 mennään taas ????

Kiva on lukea muiden kuulumisia! Meillä taas sairastetaan niin ei ehdi kun keskittyä selviytymiseen ja nukkumaan silloin kun pystyy: esikoisella oksutauti ja flunssa kuumeinen siihen päälle.. Ventolinea, Panadolia ja Floridral-liuosta täällä saa annostella vuoron perään pienelle ???? Yritän jossain vaiheessa availla koneen ja päivitellä neuvolajutut ja kommentoida muidenkin juttuja.

Nyt potilas nukahti niin tää äiti lähtee kans samoin tein nukkumaan! ???? Toivon todella että saan ennen synnytystä näitä univelkoja nukuttua..

Vappuvaavi ja tulokas 37+6
 
Onnea matkaan Mamu13!!
On nyt täälläkin jännää ..! Voi olla että Mamu jo synnyttänyt mutta sen kuulee varmaan myöhemmin.

Ahaa Elnastiina. Sektio onkin sitten samoina päivinä kuin minun la ;). Olikohan myös MariaR81 "la kaima" jos en väärin muista?

Ps. Kävin tänään neuvolassa ja täti kokeili mahan päältä että edelleen vauva on RT;ssa mutta ei kiinnittynyt<3. Enkä muistanut kysyä sitä streptoa... No toisaalta ehtii se tieto synnytykseen hyvinkin.

Tuli tänään myös yllättävää ohjelmaa niin jäi sinne polille soittamatta.
Nukuin toosi huonosti viime yön joten nyt unta palloon ja huomenna uudet tuulet ja levännyt äippä ;).

Daria09 + tytteli RV 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: Piip-
Huihai sentään! Kylläpä on nyt jännää! :) Vappuvaavi täällä on kyllä kans vielä niin kaukainen ajatus tuo synnytys, kun vasta jäänyt kotiin eikä tosiaan mitään merkkejä siitä että paikat alkais kypsyä..No vielähän ne ehtii kypsymään, mullakin la vasta reilun kuukauden päästä!
Tässähän alkaa pelottamaan että itselläkin aika käy tuskaiseksi odottelusta, kun lukee muiden läheneviä h-hetki kertomuksia ja pian varmaan tulee jo niitä nyytti uutisiakin tänne! Kääks, kuinka sitä jaksaa sitten odotella. Noh, mutta ihana vain kuulla miten muilla menee! :)

Piip- 35+0
 
Heissan mammat ja varmaankin ainakin yksi vauva :) huikeaa!!

Onnea onnea mamu, sulla varmaan on nyytti kainalossa <3

Ja tsemppiä elnastiinalle viikon odotteluun.. Dariakin jo loppusuoralla :)

Vappuvaavin perheelle paranemisia. Mekin oltiin hiihtoloma melkein kokonaan kipeänä. Ei mitään herkkua mutta hyvä että nyt ennen synnytystä eikä just sen jälkeen. Mutta on se vaan raskasta pienten kanssa. Meifän on jo sen verran isommat että jo helpompaa..

Omaa napaa: Pari viikkoa sitten pikku-ukko sitten tosiaan päätti kääntyä RT ja silloin nuo vuorokauden kestävät säännölliset supparit. Nyt sit supparit vähentyneet ja lieventyneet, ei siis pelkoa ennenaikaisuudeesta enää ;D Aika jännä miten vauvan asento vaikuttaa niin paljon!!

Närästää, yrjö nousee, alapää ratkee :) mut eipä sitten kummempia, kaikki muuten hyvin :)

Tänään oli neuvolalääkäri joka oli kyllä ihan turha!!! Katsoi tarjonnan aataminaikasella ultralla että pää oikeeseen suuntaan. Ja siinä se. Tuleekohan siitä lasku? Toivoin jotain tohon närästykseen kun en voi ees puoli-istuvassa asennossa nukkua max 1h ja sit herään poltteeseen ja valvon.. Rennietä menee mut en uskalla ottaa ku max 3/vrk. Tarjosi sitten vaihtoehdoksi manteleiden syöntiä, on kuulemma parempi kuin lääkkeet mut OON MANTELEILLE ALLERGINEN!! No käski sitte vaan kärvistellä. Terve vaan!! Painoarviota ei halunnut käsikopelolla arvioida, sanoi vain jotain 2 -4 kilon väliltä.. Voi vee mikä lääkäri. Tuli kyllä sellanen olo et noinkohan ees lääkäri oli.. :(

No näillä mennään, tuulta päin :)

36+0
Paino +0 (oho, viimeks 943g/vko)
Rr 113/83
Sf 31
Rt
Syke 150

Eli kaikki näyttää olevan mallillaan :) Tyyppi välillä säikäyttelee kun vetelee pitkiä sikeitä :D

Höpönenä ja pikku-ukko 36+0
 
Täällä tosissaan tuoksutellaan jo vauvan tuoksuja <3
supistukset alko illalla klo 20 jälkeen ja oltiin klo 24 salissa ja klo 2.46 syntyi poika 3405g ja 50cm. Nopeesti lähti etenemään, vaikka alussa vesien menon jälkeen näytti ettei tapahdu mitään.. niin ja saliin mentäessä vain 3cm auki, ehkä puolituntia meni niin jo 6cm ja siitähän ei sitten kauaa enää mennyt..kaikenkaikkiaan positiiviset fiilikset jäi synnytyksestä. Ihana osaava kätilö oli, joka kerto hyvin miten hengitetään ja ponnistetaan yms ja mulla autto tuo hengittäminenkin jo niin paljon supistusten kanssa kärvistellessä. Alussa mentiin ilokaasulla ja Epiduraalin kerkesin saada juuri ennen loppuhetkiä. Ei tullut repeytymiä ja olo on niin uskomaton kun voi istua ja kävellä ja käydä vessassakin ilman hirveitä kipuja, eli ihan päinvastainen kun esikoisen synnytys. Tosin nää jälkisupistukset onkin ihan omaa luokkaansa tällä kertaa....
Pojalla on kaikki hyvin, kovin vaan väsynyt on ja syöminen vielä hankalaa kun ei meinaa osata imeä..suloinen hymykuoppa poika kuitenkin<3 ei voisi onnellisempi tällä hetkellä olla. :)

Kovasti tsemppejä vielä viimehetkiin kaikille !! Kirjottelen lisää myöhemmin :)
Mamu13 ja pikkupoika kohta 1vrk.
 
Heips kaikki :flower:

Ja onnea tuhannesti Mamu13 pienestä söpöläisestä! :heart: Ja ihana kuulla että on ollut hyvä kokemus tuo toinen synnytys, antaa uskoa itsellenikin :) Kertoile vielä meille alkutunnelmia kun ehdit, itse kun saa vielä jokusen viikon omaansa odotella :)

Vihdoin selvisin koneen äärelle.. Potilaalla enää vähän lämpöä niin jos tässä päästäisiin normaaliin päiväjärjestykseen pian :) Kiitos höpönenä tsempeistä. On toi pienten sairastaminen niin kurjaa, miten sitä selviää sairasteluista kahden kanssa?!

Ihan ensin mun maanantain neuvolakuulumiset:

RV 37+6
Paino +880g/viikko HUPS ;) Syytän ummetusta ja turvotusta. Kokonaisnousu nyt 10kg, tyytyväinen oon joka tapauksessa
RR 109/72
Pissa puhdas
Streptonäyte puhdas
Sf-mitta 34 (hippasen keskikäyrän yläpuolella, mutta tasaisesti mennään)
Tarjonta RT
Sykkeet 140
Liikkeet ++

Eli kaikki mallillaan :heart: Eli seuraava käynti kahden viikon päästä LASKETTUNA aikana ;) Meillä tosiaan ei tihene tuo useammaksi käynnit neuvolassa, sitten on yliaikakontrolli polilla 41+5 seuraavana. Huomaatteko kuinka varma oon, että sinne polille asti mennään ainakin taas :LOL: Mutta on hassua ajatella että viimeistään neljän viikon päästä (rv 42+0!) meidän perheellä on jo vauva lähestulkoon sylissä, vaikka käynnistykseen menisikin :kiss: Kun tosiaan nyt tuo synnytys ei tunnu vielä yhtään ajankohtaiselta ajatukselta ;)

Höpönenä no olipa sulla lääkäri!! Ihan ensimmäisenä älä nyt ainakan sen närästyksen kanssa kärvistele. Mulle määräsi lääkäri Omeprazol 20mg / 2 kertaa vuorokaudessa närästykseen ja samaa söin jo esikoisestakin. Sitä saa ihan reseptivapaastikin apteekista, että ei tosiaan tarvitse kärsiä. Ja Rennietä saa ottaa muistaakseni ainakin kpl vuorokaudessa, sitäkin vedin alkuraskaudessa kuin karkkia ihan neuvolan ohjeiden mukaan, eli on sulle kyllä omintuinen lääkäri neuvoineen sattunut... Mars apteekkiin ;) Mulla helpotti niin olo taas kun sain nuo kunnon närästyslääkkeet.

Mitkä on muilla fiilikset? Mulla on nimittäin iskenyt hirveä loppuraskauden ärtymys :D Ihan kaikki ottaa aivoon ja koko ajan!! ;) En muista oliko esikoisesta tällaista, mutta nyt tekis vaan mieli syödä herkkuja ja murista koko perheelle sohvan nurkasta.. kai tää on jotain hormooniperäistä, mutta ei välillä paljoa naurata..

Yöt menee vielä ihan suht ok, niin hyvin kun tällä mahalla voi mennä. Lonkat puutuu ja kipeytyy ja välillä on niskat ihan jumissa kun nukkuu sitten koko yön samalla kyljellä ja päätä aamulla särkee.. vielä kun esikoinen tervehtyisi ja nukkuisi taas yöt heräämättä niin helpottaisi omiakin unia. Nyt olen sitten nukkunut joka päivä puolentoista tunnin päiväunet esikoisen kanssa, ei tule mitään hyödyllistä tehtyä siinä lyhyessä ajassa kun päivässä saisi tehdä jotain rauhassa ;) Että täällä ei kyllä tule aika pitkäksi odottamisessa kun koko ajan on tuo yksi isompi jo vaatimassa viihdyttäjää/ruokaa/potallakäyttäjää :D

Mutta nyt nukkumaan, oikein ihania päiviä kaikille. Niin klisee kuin se onkin niin nämä päivät on ihan ainutlaatuisia ennen sitä vauva-arkea :heart:

Vappuvaavi ja tulokas 38+0 TÄYSIAIKAISENA :)
 
Hei!

Paljon onnea mamu:heart:! Pääsen siis päivittämään ekan syntyneen virallisesti meidän listalle, jei!!

Et ole Vappuvaavi ainut jolla on vähän ärtsy mieliala. Mun mieheni kysyi jo tänä aamuna että onko hän tehnyt jotain pahaa tai ootko vihainen, enkä voinut sanoa kuitenkaan olevani vihainen hänelle tai muillekaan, koska en oikeestaan ole. Kaikki pikkuasiat vain ärsyttää jotenkin tosi paljon :(!

Mulla tohon närästykseen on auttanut kun jätin kaikki sitrushedelmät ja -mehut sekä suklaan pois ja aloin syömään pähkinöitä. Ei se närästys kokonaan ole hävinnyt, mutta ainakin hallittavissa. Niin ja vesilasi sängyn viereen yöksi, ilmeisesti en juo tarpeeksi päivän aikana joten tasainen vedenjuonti yöllä on kanssa auttanut sekä närästykseen että suonenvetoihin. Tosin suonenvetoon auttaa ilmeisesti aika hyvin nuo pähkinätkin kun ovat niin magnesium pitoisia.

Eilen oli hieman v-mäisempi päivä ja onnistuin hajoittamaan yhden hampaankin, onneksi sain hammaslääkäriajan kohtuu nopeasti, mutta tiedänpähän senkin että palautetta sataa taas omalta hammaslääkäriltä kun en ole hetkeen käynyt hampaita näyttämässä. Mulla on aina ollut aika heikot hampaat ja raskausaika ei ainakaan paranna asiaa...

On ihana kun tällä viikolla on hiihtolomaviikko niin ehtii viettää aikaa tuon eskari-ikäisen kanssa ennen pikkuisen syntymää. Olisi kiva tehdä jotain hauskaakin yhdessä, mutta jotenkin tämä oma elefanttimainen olotila ei oikein houkuta uimaan tai pulkkamäkeen. Jotain kivaa pitäisi kuitenkin keksiä loppuviikolle, joten hyviä ehdotuksia otetaan vastaan!!

Aurinkoista päivää teille kaikille toivotellen,

elnastiina ja av 38+4
 
  • Tykkää
Reactions: Daria09
Onnea mamu nyt ihan virallisesti. Hyvä että jäi positiivinen olo synnytyksestä, vaikka aikas nopeeta toimintaa tais sitten olla :)

Vappuvaavi, kiitos tuosta lääkevinkistä. Käyn kyllä hakeen ei tätä kestä erkkikään :/ Meillä on isompien lasten ikäero 1,5v ja täytyy sanoo et pari vuotta oli kyllä aikamoista rumbaa kun meillä sairasteltiin ihan hirveesti. Toinen alko parantuu ni toinen sairastu.. Mut kyllä siitä selviää ihan hengissä ja nyt kun ovat eskari ja kouluikäiset niin muistoissa vaan nuo :)

Mä en tosiaan voi syödä pähkinöitä enkä manteleita.. Mut kaikki vähänkin juoksevampi nousee kurkusta ylös joten jotain rohtoo on haettava..

Mamu sai kyllä aikaan nyt sen että piti alkaa siivoomaan ;D eli kiitos siitä :) mäkin olen aikas kiukkuinen koko ajan.. Mut onneks se kauhee masennusolo on helpottanut vähän :)

Höpönenä ja pikku-ukko 36+1
 
  • Tykkää
Reactions: Daria09
Heipä hei =)

Mamu13; lämpimät onnittelut tuoreen vauvan syntymästä :heart:.
Siltä se kuulostikin että synnäriltä et enää takaisin ilman vauvaa tule ;). Hyvin oli kyllä sinulla mennyt synnytys ja nopeasti. Lisäksi sait vielä tarvittavat puudutuksetkin ajoissa :flower:.

Höpönenä; olipahan sinulla oikea "neuvolalääkäri" sanon minäkin! Siis odottavalle äidille kyllä pitäisi rohdot löytyä jos noin krooninen vaiva odottaessa kuin sullakin on. Uskomatonta että tuollaisia lääkäreitä vielä onkin. Silläpä kannattaa kyseenalaistaa ja selvittää itsekin esim. näinkö nimim. joku mantelin syönti on ainoa keino närästykseen?? Sinäpä Vappuvaavi asiasta enemmän perilläolevana osasitkin hyvin neuvoa Höpönenää :flower:.
Ihan turhaahan se nyt on kärvistellä jos apuja tuohonkin löytyy. Närästyshän pahimmoillaan voi yöunetkin sotkea tosi pahasti. Ei sitten ihme että on väsynyt tai masentunut :(.

Neuvolakontrolleista; näkyy olevan joitakin poikkeuksia että jotkut äidit eivät edes loppuviikoilla käy säännöllisesti neuvolassa. Mietin eikö siihen ole lakikin joka velvoittaisi? Onkohan kyseinen neuvolantäti vain hieman laiska ja menee sieltä mistä aita matalin herää kysymys? Täällä Lapissa ainakin minulla on ollut jo parisen viikkoa että käyn kerran viikossa neuvolassa. Toki osaahan sitä itsekin seurata että jos jotain tosi hälyttävää on oloissa niin eikun yhteys neuvolaan tai kuten mulla näillä viikoilla jo yhteys suoraan synnytyssairaalaan.

Vappuvaavi: juu kylllähän tuota ärtymystä on omallakin kohdalla havainnut. Yleisesti koen että toista odottaessa olen ollut paljon seesteisempi äiti kuin esikoisesta. Tottakai esikoinen kuitenkin mullistaa sen hetkisen elämän ihan eri luokassaan kun kaikki on uutta ja ei vielä tiedä mitä syntyvä lapsi tuo tullessaan.
Mutta ärtymystä tai ärtyisyyttä hyvin pienistä asioista joista olen yrittänyt pitää suuni kiinni kun tietää missä syy eli hormoneissa. Sitten hyvissä ajoin nukkumaan niin ei ehdi tulla mitään suuria purkauksia ;). Riittävä ja varsinkin laadukas uni on nyt kyllä ollut mulle ykkönen ja sitä se tulee olemaan myös vauva-aikana. Lepo on tärkein ja toki vauvan hyvinvointi ja sitten ne muut asiat.

Itse olen ihmetellyt tuota lonkkajomotusta mikä siis mullakin öisin vaivaa kun olen siihen jo tosiaan ehtinyt tottua! Siis ei se edes tunnu niin pahalta mitä silloin kun se alkoi vaivata. Ihme juttu. Itse en mitenkään pystyisi "unohtumaan" koko yöksi samalle lonkalle vaan kylläpä herättää kääntämään kylkeä aika ajoin. Myös pissalla ramppaamisen jälkeen vaihtuu aina samalla nukkumiskylki.

Vasemman nivustaipeen juilinta alkaa yleensä iltaisin, näinkö päivän kuljeskelu vaikka vain kotona ja vauvan pään painuminen jotain hermoa kohti sen laukaisee. Mutta sitäkään ei vielä ole joka ilta, vaikkakin on lisääntynyt h-hetkeä kohden ;).

Olen ihmetellyt kun jos olen kävelyllä käynyt niin silloin ei ainakaan vielä ole sitä juilintaa tullut??! Silloin nimittäin en kävelisi metriäkään. Juilinta kestää yleensä tunnin toista ja varmaan se yön aikana pitkällään olo aina sen "korjaa" seuraavaksi päiväksi.
Mietin kyllä että synnyttämisessä tai supistusten aikana jos tuo tulee niin onpahan mielenkiintoista. Varmaan pitäisi joku puuduteaine siihen eikä supistuksiin sitten pyytää :LOL:.

ON; Sain peruttua sen äitipolikäynnin. Konkarikätilö totesi että varmaan kokoarviota nyt tehtäisiin. Itse totesin että näin toiskertalaisena se ei nyt niin hirvitä ja ainakin ennakkoveikkaukset olisi keskikäyrän kohdilla vauvan painosta. Toiseksi oli hieman heidänkin vikansa että juuri viime käynnillä RV 37+3 ei sitten ollutkaan paikalla lääkäriä joka kokoarviota olis uskaltanut tehdä...siitä en puhelimessa edes muistanut sanoa. Maalaisjärjellä ajateltuna; mitä sille koolle tässä vaiheessa on tehtävissä jos olisi suuri? Toki se sektio mutta yritän kyllä ensin ihan alateitse saada maailmaan.

Lisäksi sanoin että olen neuvolassa käynyt varmistamassa vauvan asennon ja kun siinäkään ei mitään hälyttävää niin koen käynnin turhaksi. Kätilö kyseli sokeriarvot ja nekin mulla ok.
Asia oli sitten sillä selvä. Totesi vain että jos menee yliaikaiseksi niin heille olisi sitten käynti RV 41+3.

Neuvolassa kävin sitten eilen.
Nyt paino on sitten tasan 80 kg. Silti vieläkin maltillista. Hieman on alkanut tuntumaan siltä että vatsanahka alkaa taas pingottumaan lisää...no vauvan kasvua se todennäköisesti tarkoittaa. SF mitta kyllä pysynyt ainakin vielä siinä 35.

Ei turvotusta ja vauvan liikkeet ++. Mulla muuten melskaa öisin tytteli aika vahvasti että saas nähdä mikä yöeläjä sieltä syntyy ;). Onko muilla vastaavia kokemuksia vauvan liikkumisesta?
Vauvan sykkeet 135-150
RR 113/70 - P 71.

Ja se streptokokki multakin sitten todettiin. Yleinen se kuulemma on joten antibioottitippa tulee suoneen kun menen synnärille.

Eipä ole mitään isoja merkkejä synnytykseen lähdöstä vielä... Toki koko ajan enemmän pientä uutta kuten kivuttomia supistuksia siten että koko vatsa pinkeänä jo useamman minuutin, se nivuskipu ja se olotila vaan varsinkin iltaisin väsynä että nimim. "varmasti ensi yönä tulee lähtö".
Jos entisikseen niin lähtö vain tulee spontaanisti jonain vuorokauden aikana ja se on sitten menoa =). Ja kyllä olen jo valmis synnyttämään.

Daria09 + tytteli RV 39+4
 
  • Tykkää
Reactions: Piip-
Terve täältäkin!

Eipä ole tullut kirjoteltua pitkiin aikoihin. Työkiireet ja hirveä väsymys verotti voimia sen verran, että ei kiinostanut yhtään netissä surffailla. Äippälomalla ollaan toista viikkoa. Tein töitä vähän pidempään ja nyt tuntuukin oudolta kun h-hetki on niin lähellä.

Onnea MAMU13!!! Odotan niin sitä ihanaa vauvan tuoksua!!!Onko lähtenyt miten vauva arki liikenteeseen? Millainen on vointi?

Daria09 sulla onkin kohta synnytys lähellä. Mulla on kans iltaisin kaikki maholliset kolotukset ja sängyssä kääntyminen on yhtä tuskaa. Päivisin on alkanut olemaan aika rauhallista mahassa, mutta nukkumaan mennessä täälläkin jumpataan ja venytellään paljon. Kiva juosta vessassa miljoona kertaa. Esikoinen ainenkin oli yökyöpeli alussa kun rytmit oli samanlaiset kun tällä uudella tulokkaalla. Hei hei yöunet!:LOL:

Neuvola käynnit on ollu tosi harvassa. Nytkin on pariviikkoa edellisestä käynnistä. Herättelen toiveita, että pääsisin synnyttämään viikonlopuna tai alkuviikosta. Tää raskaus on ollut kyllä rasittava ja taitaa jäädäkin viimeiseksi. Odotan niin innolla, että saan oman kropan takasin ja pääsen esikoisen kanssa touhuamaan ja leikkimään ilman, että kokoajan pitää kieltää sylissä kiipeämisen.

Vappuvaavi täälläkin on ollut hermot kireänä. Onneks meni ohi jo.:p

streptokokki on ollut täälläkin vaivana ja oon syönytkin siihen antibioottejä jo kolmisen kuukautta. Ihanat ensimmäiset päivät tulossa vauvan kanssa kun hänellä on kumminkin vatsavaivoja enemmän.

Mulla on ollut vain yksi neuvola lääkäri ja sekin oli sieltä tännepäin. Tuntu, että ei tienny oikein mistään mitään ja kaikki piti ite kysyä. sf- mittakin meni yli käyrien ja panikoin jo jättiläis vauvaa,mutta se olikin sitten kolmen viikon päästä kasvanut vain 0,5cm.... että niin hyvä lääkäri. Hän on siis sijainen ja ei tee normaalisti edes äitiysneuvolan puolella mitään.

Pahoittelut kun varmasti jää kommentoimatta nyt jotain, mutta tsemppiä meille loppurutistukseen!!!

Pahki 38+5
 
Onnea Mamu13! Kirjoittele kuulumisia!!

Pahki : Täälläkin väsymys on taas nostanut päätään ja tuntuu ettei mitkään yö tai päiväunet auta. Mutta kun tulee ilta, niin väsymys häviää.. Varmaan johtuu näistä tunnin – puolentoista välein vessaan heräämisestä.

Siksi ei ole jaksanut tännekään tulla lueskelemaan. Myös edellinen talvilomaviikko ja tämä viikko ovat olleet hiukka rankemmat kun pojat on olleet kotona. Ja tällä viikolla olen roudannut esikoisen aamuisin esikouluun, niin ei ole aamullakaan saanut levättyä |O

Harjoitussupparit: Kyläilee päivittäin mutta eivät samalla tavalla kivuliaina kuin pari viikkoa sitten. Ne kovat supparit vaan hävisi. :confused: Jotta tässä sitä vielä odotellaan että jotain tapahtuisi.. Noh siivousta, seksiä ja saunaa tänäänkin. Mieskin on ihan sekaisin kun joka ilta pitää touhuta lakavoiden välissä. :LOL: Huomenna ajellaankin 50km päähän kaverin tytön syntymäpäiville, joten jospa se autossa matkailukin tekisi jotain...

Eli kova on odotus, että jospa jo tapahtuisi jotain... Hermot on päivittäin kireällä kun on väsynyt. Se on mun kompastuskivi äitiydessä että en kovinkaan hyvin kestä väsymystä. :ashamed:

Vauvan rytmi: on täälläkin ihan nurinpäin, mutta onneksi siihen osaa varautua ennakkoon. Iltaisin aina alkaa kunnon myllerrys, ja aamun ja päivän saa miettiä onko siellä kukaan enää matkassa. :confused: Mutta kun rauhoittuu itse lepämään ja syö jotain makeaa,niin usein liikkeitä alkaa tulemaan, vaikkakin ”unisempia” kuin illalla. Ja hiukan myös pelottaa että vauva ”nukahtaa” kohtuun.. :'( Alkuraskaudesta pelkäsin että pysyyhän tämä matkassa ja nyt pelottaa että ei sitä ihanaa nyyttiä saakaan syliin...

Maanantaina on taas seuraava neuvola.. näillä näkymin sinne pitää menä, vaikka puheltiin viimeksi th:n kanssa, että vauva on ehkäpä jo syntynyt, kun oli niitä kivuliaitakin supistuksia. Mutta Nappula näyttää viihtyvän omassa yksiössään – onhan siellä automaattinen ruokinta ja lämmintä, vaikka tilaa ei juurikaan enää ole. ;)

Eli siivousta, seksiä ja saunomista tiedossa...
:LOL:

Mariia ja Nappula 39+6
 
  • Tykkää
Reactions: Piip-
efi
Onnea Mamu13!! Tuntuu ihan uskomattomalle, että meidän ryhmäläisillkin alkaa olla la:t jo tosi lähellä. Enää yksi päivä helmikuuta jäljellä. Tänään oltiin juuri katsomassa alle viikon ikäistä vauvaa, jolla laskettua aika olisi ollut ensiviikon puolella eli maaliskuisia sekin.

Harjoitussuppari Nyt viime päivinä on ollu melko paljon kivuttomia suppareita. En muista, että esikoisesta olisivat alkaneet niin aikasin. Mutta mun kohdalla varmasti ihan hyvä, että niitä on. Ties vaikka jollain tapaa kuitenki edistäisivät tilannetta, eikä tarttis ainakaan ihan käynnistykseen asti mennä. Yhä ajattelen, että ainakin viikolla mennään la:n yli, mutta kattoo nyt sitten miten käy. Ei kai sitä ikinä voi tietää.

Vauvan rytmi Täällä alkaa kovat jumpat silloin kun oon menossa nukkumaan. Yölläkin joskus, sattuu vauva jumppaamaan, jos herään käymään vessassa.

Täällä on pitänyt viime viikot aika kiirettä. Vieraita on ollut Suomesta jopa kahteen kertaan. Nyt oli poika vielä kipeenä ja minä tietysti sain saman taudin. Täällä siis yritetään toipua flunssasta. Onneksi ei tunnu olevan mikään kovin agressiivinen tauti kyseessä. Ja vielähän mulla on hyvin aikaa toipua ennen vauvan tuloa. Pääsin tossa joku aika sitten liukastelemaankin oikeen kunnolla. Sen seurauksena lensin pääedellä päin anopin puuaitaa, mutta onneksi laskeudin polvilleni enkä mahalle. En muista kyllä ikinä noin pahasti kaatuneeni. Oikeen piti hetki maassa maata ja miettiä, että täytyykö lähteä sairaalaan. Onneksi selvisin kuitenkin vaan erittäin muhkealla kuhmulla ja yhdellä rikkinäisellä polvella.

Multahan on nyt käynnit omalla lääkärillä ohi ja jäljellä vaan käynti synnytyssairaalassa noin 2 viikkoa ennen la:ta. Siellä ilmeisesti makuutetaan puolituntia käyrällä ja otetaan ultra. Sen jälkeen seuraava käynti varmaan la:na. Esikoisen kanssa oli la:sta lähtien melko tiheät käynnit sairaalassa. Ihan parin kolmen päivän välein piti kädä makaamassa käyrillä. Epäilen, että nyt on sama homma.

Oli mulla varmaan kaikkea muutakin mielessä, mutta en nyt enää muista. Jaksamisia kaikille. Tässä ruvetaan tosiaan olemaan jo ihan loppumetreillä!

efi 37+1
 

Yhteistyössä