+Maaliskuussa poksuvat elokuussa+

(.)
Huomenna olisi neuvolalääkäri, vähän jänskättää. Kattookohan se neuvolalääkäri ultralla myös?? En muista yhtään. Luulis kattovan kun mulla kaksoset kumminkin masussa.
Äh, oon vaan liikaa taas huolissani miten vauvoilla menee :|

Kuvaa taas :) elikkäs 12+0 kuva :heart:

(tää vatsa on jo ihan hervoton) :D
 
Repalle pahoittelut :'(

Itse kauhulla odotan perjantaista ultraa. Sydänääniä ei kuulunut neuvolassa muutama viikko sitten,joten se lisää huolta. Nyt vaan toivotaan että pikkuinen on siellä hyvissä voimissa.

Mysti 11+1
 
Hui repalle iso :hug: :|

Ite soitin aamulla neuvolaan ja täti ei ollu huolissaan,mut sano,et tulkaa niin kuunnellaan masua ja me mentiin ja hienosti se sydän siellä edelleen sykki :heart:
Itekki siis nyt epäilen,et todennäkösesti mulla on joku tulehdus päällä,eli tänään labraan pissanäyte ja jos jatkuu niin omaan tiimiin ja lääkärillä käymään,ku nla lääkäri on vasta 9.9.

Mut vointeja navoille :)

Nystis ja upana 11+4
 
Repa
Voi miten pahoillani olen vuoksesi. Olipa surullista lukea kuulumisesi. Olin juuri lukenut muita kirjoituksiasi ja sydäntä särki ja kyyneleet tuli silmiin viimeisimmästä kirjoituksestasi.
Voimia sinne vaikka nyt ei siltä ehkä tunnu että jaksaisi paljoa!
 
Repalle vielä kerran :hug:

Nyt uskallan kirjoitella jo hieman omaakin napaani. Eli yli kuukausi sitten alkanut vuoto näyttäisi nyt lakanneen. Kyllä tässä on saanut olla sydän syrjällään. Pari viikkoa sitten neuvolantäti sai muutaman sekunnin verran sydänääntä kuuluville, mutta oli niin pikainen, että ei kauheasti rauhoittanut. Tänään oli neuvolalääkäri ja sysänäänet kuuluivat oikein hyvin. Kyllä se oli helpotus. Nyt vain toivotaan, että vuoto pysyy poissa, muuten pitää mennä heti lääkärille. Reilun viikon päästä on ultra ja siellä voi olla, että selviää vuodon syy. Pelkään vielä kuitenkin, että ultrassa selviää jotain kamalaa. Onneksi siihen ei ole enää pitkä aika, kun olisi mukava päästä jo nauttimaan tästä raskaudesta. (Vaikka taas tänään tuli halailtua pyttyä, kun aamupala ei tahtonut pysyä sisällä... :( )

Onnea vielä tuplista ja hyvistä ultrauutisista!

Floora ja papu 11+2
 
Repalle paljon voimia ja :hug: :hug: . En todella osaa kuvitella miltä sinusta tuntuu.
:(

(.) Kahdestoista viikko lähti käyntiin. Innolla (ja kauhulla) odottelen ensimmäistä ultraa, joka ensi maanantaina.
Jatkuva pahaolo on hirstoriaa ja maha vaan paisuu. Vaikeaa on pitää enää piilossa. Heti ultran jälkeen alamme miehen kanssa levittämään ilouutista muillekin. (jos siis kaikki hyvin ja kaveri iloisesti vilkutelee masussa). Toivo on suuri.
:heart:

Alice 11+0
 
repalle iso :hug: täältä.

kinderillä ihana massu jo.

omaan napaan ei ihmeitä. pelottaa ihan sikana tää tuplaraskaus mut torstaina ois sit sit se eka oikee neuvola ni voi tentata sitä neuvolan tätiä asian tiimoilta. meillä kuitenkin ultrassa sano et näyttäis muksuillä olevan omat istukat ja muut mut kattoo sitte np ultrassa tarkemmin eli siinä mielessä on kivasti asiat kuitenkin.

mammavaatteet käytössä täälläkin on sen verran kivasti pömpöllään tuo massu. edellisestä raskaudessä oli tallella mut isompia housuja joutuu hankkimaan ku ei nää enää kauan mahu ja tietty vielä jotain paitojakin ehke.

koiristakin oli jossain kohtaa kyselty meiltä löytyy 3v irlanninsusikoira tosi ihana perhekoira rakastaa lapsia yli kaiken.
kirjottelen taas myöhemmi lisää pitää lähtä puuron keittoo ku koulukkaat tilas riisipuuroo ruuaks.

donoro+muruset 10+5
 
Repa, voimia sinulle ja perheellesi! Ei sen näin pitänyt mennä!

Hengästymisestä ollut puhetta. En nyt tiiän hengästynkö kovin paljon enemmän, mutta voimat häviää. Eilen pyörälenkki veti kyllä mehut pois ja kamala päänsärky tuli tilalle. Eli rapakunto tuntuisi olevan.

Kinder, kiva masu. Joksenkin samanlainen pallero täälläkin kuvan perusteella, vaikka yksi "öttiäinen" havaittuna.

IntoOlivia sinä harmittelit, ettet kotidopplerilla ole saanut kuultua vielä sydänääniä. Minä etsin alkuunsa väärästä kohdasta, mutta nyt kun vauvelin on kohdistanut, niin löytyy äkkiä. Nauhotin äsken koneellekin...tai ainakin yritin. En ole vielä saanut auki ko.tiedostoa.

Lueskelin eilen näitä juttuja ja en nyt saa päähäni mihin piti kommentoida.
Ainiin, sisaruksille kertomisesta. On kerrottu joku viikko sitten. Vanhempi ymmärtää tietysti asian jo hyvin (11v) ja nuorimmainen (2v) ymmärtää varmaan paremmin myöhemmin. On katseltu ultrakuvia ja vauvakirjoja ja ihan juteltu vauvoista ja hoidosta.

Voinnissa ei ihmeitä itselläni. Päänsärky alkaa olla jokapäiväistä ja välillä voimakasta pahoinvoinnin kera. Muutenpa tässä ei ihmeitä. Odottelen perjantain äitipolilla käyntiä kovasti! Ja huomista vapaapäivää! Torstaikin pitäisi olla vapaa, mutta jo töihin pyysivät. On kyllä tosi surkee tilanne töissä kun eivät sinne sijaisia saa hommattua! Kyllä ärsyttää. Sitten muut joutuu venymään ja paukkumaan yli rajojensa.

Mut nyt on kiiruhdettava. Palailen viimeistään perjantaina.
Miiru 11+4
 
:hug: Repalle voimia ja jaksamista! En mitenkään voi käsittää miltä sinusta tuntuu, oon tosi pahoillani sun puolesta!

Täällä odotetaan perjantaina ultraa ja tietoa, onko masussa ketään. Ihan hirveä jännitys, paniikki ja vaikka mitä, pyörryn varmaan perjantaina jännityksestä.
 
Hei kaikille!

En ole ennen kirjoittanut keskustelupalstoille, mutta tämä vaikuttaa mukavalta ja raskaudesta olisi kiva vaihtaa ajatuksia samassa vaiheessa olevien kanssa.

Itse odotan ensimmäistäni, tänään tuli täytee yhdestoista viikko. Laskettu aika on 23.3.10. Kaikki on uutta. Pahoinvointi ja väsymys on vienyt jalat alta, mutta olen saanut pidettyä mielessä, että sen pitäisi olla normaalia ja ohikin sen pitäisi mennä.

Hengästynyt olen myös ollut.

Hienoja kirjoituksia teillä, on kiva huomata, että ei ole yksin vaivoinensa. =)
 
Repa suuret pahoittelut :hug: :hug: mulla kävi viimeksi noin joten tiedän miltä se tuntuu :'( Voimia :hug:

Esikoiselle/sisaruksille kertomisesta meillähän mies kertoi jo jokunen viikko sitten lapsille raskaudesta ja esikoinen (kesäkuun lopussa täytti 3)on siitä lähtien pommittanut mua kiperillä kysymyksillä ja niihin oon parhaani mukaan yrittänyt vastata ottaen huomioon lapsen iän :whistle: Ja nuorempi ei oikein taida kauheasti tajuta asiaa vaikka kysyttäessä kyllä kertoo et äidin masussa on vauva =)
Mä kyllä yllätyin miten just kolme täyttänyt osaa kysellä tästä asiasta niin paljon :eek: Esim. tälläisiä kysymyksiä on tullut:"äiti miten se vauva on päässyt masuun?" "miten vauva pääsee masusta pois kun äidin masu on kiinni?" "onko masussa sisko vai veli?" ja joitain muita mitä en nyt saa päähäni...

(.) olo on pysynyt hyvänä ja nyt oon muutamana päivänä päässyt kävelyllä käymään ja huomaan kyllä hengästyväni hävettävän helposti.
Pahoinvointia ei oo ellei ruokailuväli mene kolmea tuntia yli ja siitä vauva on haarvinaisen tarkka.
Väsymystä ei kummemmin oo ja kovin oon onnellinen tästä pienestä :heart:
Ylihuomenna on np-ultra jossa päästään 4D-versiona kurkkimaan pientä ja 4D on myös rakenneultra eli jos ei haluta saada selville sukupuolta niin täytyy pyytää lääkäri pysymään vauvan navan yläpuolella mikäli vaan mahdollista =)
Kuinkans moni teistä on kiinnostunut tietämään sukupuolen etukäteen?

Mulla on vasta seuraava neuvola syyskuun puolessa välissä vaikka edellisen kerran ja sen ensimmäisen kävin 28.7!!!Aika pitkä väli... no eipä se kyllä toisaalta haittaa...
Mut nyt alkaa kyllä olemaan jo syönnin aika ihan selvästi joten heippu!!

Metsätähti ja pienenpienipoika 11+6
 
Glow
voi repa :hug: :hug: :hug: niiiin epäreilua, ei voi kun toivoa jaksamista ja onnea eteenpäin.

tänne ei ihmeitä, rupeaahan toi maha vähän näkymään... pahoinvointi tupsahtelee esiin silloin tällöin, ja väsymys...
huomenna neuvola-lääkäri. Meillä ei ainakaan ole ultra laitteita neuvolassa/neuvola lääkärissä.

sukupuolta ajateltiin udella rakenneultrassa... lokakuussa sitten...

Glow& "helmi" 13+0 :heart:
 

Yhteistyössä