+Maaliskuussa poksuvat syyskuussa+

  • Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti
IntoOlivia, noi sinun kivut kuulostaa niin samanlaisilta kuin itselläni. Olen pistänyt liitoskipujen piikkiin ja osittain häntäluun. Pakaran seutu kipeytyy jos vähänkin kyykkii ja liitoksiin sattuu ennen kaikkea jos istuu kovalla jonkun aikaa tai paino toisella jalalla.
NinaRinsessa voi hitsi ton vuodon kanssa. Onneksi pienellä kaikki hyvin ja paikat kiinni. Varmasti pelottavaa. Koeta saada levättyä! Toivottavasti joku syy selviää.
Pari päivää sitten doppleri sanoi sopimuksensa irti! Tiistaina pitäisi tulla uusi. Onneksi noissa on takuu. Aamulla pitäis sitten lähtee tyttöä käyttämään kysillä astmatutkimuksissa ja illaksi töihin...Motivaatio on katossa!
Tervetuloa uudet!
Nyt saunan lauteelle rentoutumaan!
Miiru 15+2 (kai, ei meinaa laskuissa mukana pysyä)
 
NinaRinsessa hui kamala :eek: !!Kauhea tilanne!Onneksi kaikki oli kuitenkin kunnossa.
Toivottavasti huomenna selvii jotain enemmän.Jaksuja kovasti :hug: Koita kuitenkin ees vähän saada yöllä nukutuksi vaikka se ei varmasti ole helppoa.Jarrusukkia pienelle.

MLL vai heikko henkisyydestä? :LOL: Ihanasti sanottu :D

hekla hienoa että pahoinvointi helpotti.
Lähetä niitä haluja vähän tännekkin niin mies vois olla tyytyväinen :D (vaikka ei se oo kyllä valittanut)

Huusin just unipussin:)
 
Huimauksesta: Mulla on aina ollut melko alhaiset verenpaineet ja se aiheuttaa joskus huimausta. Uskon, että se lisäksi tähän raskauteen kuuluu aika ajoin. Voi myös varmaan olla verensokerin nopeasta laskusta tms. Mulla ainakin treeneissä alkoi kesken kaiken pyörryttämään ja huimaamaan, mistä syystä olenkin usein varannut sokerista mehua mukaan. Ongelmaksi asti ei ole ainakaan minulla huimaus päässyt.

Eipä ole kauheasti kerrottavaa minullakaan, raskausoireet hävinneet siinä määrin että todellakin odotan jo vauvan liikkeiden havaitsemista! Väsymystä on välillä, mutta ei siinä mittakaavassa mitä rv 12 asti. Pahoinvointia ei ole ollut, närästystä kylläkin. Mulla muutenkin jo ennen raskautta on ollut närästystaipumusta, joten yllärinä tämä ei ole tullut. Närästääkö muita? Neuvolalääkäri ois tulevana torstaina, joten sitä tässä odotellaan. Rakenneultraan on aika vasta 28.10. Kaameaa kun sinne on pitkä matka vielä!

Oi, Miiru80 oli menossa saunomaan. Tekis itelläkin mieli, mutta ei viiti nyt lämmittää kun mies on töissä myöhäisiltaan saakka. Taidan tyytyä käymään lämpimässä suihkussa ja vajota viltin alle kattomaan BB talk showta. Tuli käytyä tänään piiiiiitkästä aikaa stepissä ja kyllä oli rankkaa. Pitäis varmaan alkaa kohta keventään nuita jumppatunteja tai vaihtaa johonkin muuhun liikuntaan. Oliko se niin, että rv 28 asti saa harrastaa raskaampaa liikuntaa ja siitä eteenpäin piti sykerajat piettää alempana? Pitää varmaan ottaa neuvolassa puheeksi..

Mutta nyt suihkuun. Mukavaa uutta viikkoa kaikille ja erityisesti NinaRinsessalle PALJON tsemppiä ja voimia tulevaan! Uskon, että saatte miehenne kanssa palkinnon kaikista näistä vastoinkäymisistä mitä olette joutuneet tällä matkalla kokemaan :heart:

Mimmurainen & ötökki 15+2
 
Laskettuaika on vaihtunut päivällä eli se ois si 16.3.2010 ja varma tieto on että tyttö tulee... =) Istukkakoe meni hienosti viikolla 12. Pahoinvoinnit on jääny jo taka-alalle, virtaa riittää muuten mut flunssa iski päälle. Liitoskipuja on hieman ja farkkuja en jalkaani enään pue, kyllä ne viel just ja just mahtuis mut ahistaa jo... =)
Rauhallista odottelua, ihanaa kun ei tarvi salailla enään keltään....
 
Uusille tervetuloa!!!! :flower: :flower:

Sari80 Kappas, meillä on sama laskettuaika! :)

NinaRinsessa Kyllä varmasti pelästytti mutta toivottavasti nyt kaikki on sitten hyvin! :hug: =)

Seksistä Täällä vain halut pahenee. Oikeesti tää alkaa oleen jo vähän hullua. Tänään alkoi puputtamaan kun katselin kun mies irrotti mökin saunan seinästä vesipumppua, ja kun sai sen irti, veivasi sitä pari kertaa että sen sisällä olevat vedet tulis pois. :eek: Ihan hullua, olen nykyään ihan kyltymätön... :ashamed: :snotty: B) :p :whistle: :saint:

Hartiakivut Mulla on ihan sietämättömät hartiakivut... Kestänyt nyt jo viikon ja pahenee vaan...Säteilee jo pääkivuksi ja sattuu niin paljon että tulee itku. Isä ja mies yritti koko viikonlopun saada hartioissa olevat kivettymät laukeemaan, tuloksetta. Tällä hetkellä kova sana: kaurakissa, panadol zapp, hernemaissipaprika-pussi, venyttely ja miehen kädet, erityisesti peukalot! Kiva mennä huomenna töihin kun ei päätään pysty kunnolla kääntään. Soittoa työterveyteen sit heti aamusta. :/

Oma napa on jo pikkasen jopa kasvanutkin. Niin joo ja valehtelin vahingossa silloin aikasemmin kun puhuin vauvalle hankituista tavaroista ja kun sanoin etten ole ostanut vielä mitään. Olenpa!! Tupperkutsuilta joskus varmaan vuosi puolitoista sitten sen palapallon vai mikä se nyt on. :xmas:

Sikainfluessarokotteesta en osaa sanoa otanko vaiko enkö. Molemmat vaihtoehdot vähän pelottaa. Pitää varmaan keskustella siitä sitten ensi kerralla kun mennään neuvolaan.

Hyviä vointeja kaikillle!!!! :flower: :flower: :flower: :wave:

Harakanhattu ja ipanapipana :heart: 14+5 (viikot kiitää, hui!!) :heart:
 
NinaRinsessa :hug: :heart: :heart:
Toivottavasti sinä ja vauvat voitte hyvin. Kerrothan meille miten huominen meni? :hug:

Liikkeet tuntuu makuullaan, mutta jos koetan kädellä masun päältä, niin ei tunnu. Joten pikkuisen vielä pituutta ja potkua lisää vauvalle. Nyt vauvan pitäisi olla 12 cm.

momtoo ja "pikku2" POKS rv 16+0

P.S. oliko synnytyssairaala tuossa eka viestissä tuleva synnytyssairaala vai aiemmin ollut sairaala? Ehkä kuitenkin tuleva... Olen ilmoittanut väärin... Joten meidän vauav syntyy todennäköisesti Jorvissa :) :heart:
 
Huomenta ja terveisiä Helsinginreissulta :wave:

Oli ihan mieletön ja rentouttava viikonloppu. Oon ihan rakastunut tohon mieheeni :heart: Vietettiin tosiaan meijän 6-vuotispäivää hotellissa, joka on vasta virallisesti tänään. Uskaltauduin ravintolaan syömään ja oksennuskin lensi vain aamuisin. Tänään tosin jouduin soittamaan aamusta heti neuvolaan, kun ei nää päänsäryt ota laantuakseen. Terkka lupasi neuvotella asiasta lääkärin kanssa. Ei noi panadolin pirut tee yhtään mitään. Toisekseen mulla on ilmeisesti hiivatulehdus kielessä, että helvetin kiva :headwall: Oon ihmetelly outoa makua suussa jo vähän aikaa, mut aattelin tietty heti, et se johtuu tästä oksentamisesta, kun se nyt ei mitään kivaa makua suuhun tuo.. Siitäkin lääkityksestä terkka juttelee lääkärin kanssa... JEEJEE mikä alku viikolle :LOL:

Anteeks, etten kommentoinut muita, mutta tekstiä oli niin paljon etten nyt ehdi kaikkea lukea.. Halaus kaikille :hug:

Jemppi & unikko 14+6
 
NinaRinsessa :hug: Kunpa nyt helpottais nuo teidän ongelmat!

Uusiakin oli tullut, tervetuloa! :wave: =)

Jaksamista myös pahoinvoiville! :hug:

(.), täällä kaik ok, pikkuvaivoja vaan liuta tullut mutta muuten ihan jees olo. Viikonloppu meni mökillä ja metsässä kuljeskellessa. Mukaan tarttui taas sen verran sieniä että tälle päivällekin riittää putsattavaa ja säilöttävää. Ihana sadeilma tänään täällä, täytyy alkaa taas purkamaan mökkitavaroita ja laittaa kotia kuosiin, kun vaan jostain sais energiaa..?

Alina ja 17+2 :heart: =)
 
Huomenia ja terveisiä gyneltä!

Kävin siis aamutuimaan jonottelemassa gynen polilla ja siellä hoitaja sanoi, että gyne on koko aamun leikkauksessa!! Katoin sitä silmät selällään, että mitä?!? Mutta se lääkäri veikin sitten sen leikkauspotilaan valmisteltavaksi ja tuli ottamaan mut välissä. Tää lääkäri on ulkomaalainen, jostain lähi-idästä ja pitää sanoa, että AIVAN IHANA lääkäri! Meinasin pyörtyä huoneeseen mennessä alhaisen verenpaineen takia eikä oksukaan ollut kaukana, onneksi mun mies oli mukana taluttelemassa. Lääkäri ultrasi ja siellä se pikkukaveri porskutti menemään. Se on vähän viikkoja isompi päänmitan mukaan, lääkäri sanoi, että vastaa viikkoa 16. Liikkeet hyvät, sydän lyö, istukka kunnossa eikä verenvuodolle löytynyt mitään syytä. Istukkakin on takaseinässä 3 senttiä kohdunsuusta eikä löytynyt hematoomia. Mä aivastin kovasti lauantaina, niin että oikein kunnolla sattui koko alavatsaan lonkkaluusta toiseen. Tää varmaan johtui siitä, jotain repesi (ehkä joku pieni verisuoni?) ja nyt ei enää silleen vuoda. Lähtiessä lääkäri vielä hymyili ja sanoi, että tää kaveri vain haluaa, että se muistetaan paremmin jo alkuasetelmista ;) ISO hali :hug: kaikille rohkaisevista sanoista!

Nyt kun omaa napaa on taas ruodittu ;) niin tervetuloa uusille! :flower:

Ja kuten harakanhattukin, mäkin muistin juuri jo pari vuotta sitten hankkimani vauvan tavarat. Olin silloin tupper-myyjä ja hankin melkein kaikki vauvajutut silloin itelleni jostain alesta. Lisäksi mä olen kutonut semmosta vauvan pitsipeittoa joskus vuosia sitten ja kun löysin tuon keskeneräisen neuleen vintiltä, ajattelin nyt tehdä sen loppuun. About 5 senttiä puuttuu ;) Laiskuus on iskenyt loppusuoralla.

Nyt siis hermot taas kasassa, torstaina neuvola-lääkäri... Rakenne-ultra on 26.10.

NinaRinsessa ja sitkeä kaveri 15+2
 
NinaRinsessa: Varmasti pelästyitte :eek: Hyvä, että kuitenkin kaikki näyttää hyvältä ja todennäköisesti selvisitte säikähdyksellä :hug:

metsätähti: Ei se sit varmaan hempasta johdu, ehkä tosiaan sit verenpaineesta tai verensokerista niinku muut veikkaili :) Kurjaa kaiken kaikkiaan. (mulla tuppaa huimaamaan sekä pystyssä että makuulla, ihana sukurasite :kieh: )

Kylläpä se Jemppiäki koetellaan, jaksuja :hug:

Jaksamisia myös muillekin, joita koetellaan :hug: Oma olo alkaa olla jo parempi (kop, kop) Väsymys vain vaivaa ja makean syönti saa pahan olon aikaan :$

Tänään on vähän mieli maassa, en tiä miks, vissiin hormonit heittelee :LOL:

mobic ja pikkuinen 13+5 :heart: (liikkeitä odotellessa.. :) )
 
NinaRinsessa hyvä että kaikki on hyvin :hug: Aivastelusta sen verran että silloin harvoin kun tulee kova aivastus niin mullakin tuntuu et joku paikka repeytyis , kamala nopea kipu tulee melkein aina :|

Liikkeistä Tunsin jo aikapäiviä sitten vauvojen liikkeet makuulla kun olin, pienenpienet liikkeet tuntui, nyt ne samanlaiset liikkeet vaan voimistuvat pikkuhiljaa :heart:

Tulevana torstaina olisi aika taas neuvolatädin luona, pääsee th taas ihmettelemään painonnousuani :kieh:
Sitten ensi viikon tiistaina olisi aika taas Naistenklinikalla =) Kuinkakohan kauan joudun sillä kertaa odottamaan että edes pääsen lääkärin luo.....

Mitäs tässä muuta, kohta poksuu taas viikot :heart:

Kinder- & tiuhti+viuhti 15+6
 
NinaRinsessa Onneksi kaikki on nyt hyvin :hug:


Mä oon ollu taas uskomattoman väsynyt. Voisin nukkua kellon ympäri! Töiden jälkeen käyn nukkumaan, herään syömään ja menen yöunille :eek: Oiskohan hemppa laskenut. Tosin neuvolakäynnistä vasta muutama viikko ja silloin se oli 120,että ei nyt ihan hetkessä luulis laskevan. En sitten tiedä mistä tää johtuu? Raivostuttaa vaan ku ei oikeen jaksa tehdä mitään |O Mulla ois nyttenki pakkausurakka edessä, tänään viikon ainut vapaapäivä ja keskiviikkona meillä on muutto. Mä en tunne liikkeitä. Se vähän häiritsee,koska esikostakin tunsin jo viikolla 15-16 :snotty:

Mysti 15+0
 
NinaRinsessa hienoa että masussa on kaikki edelleen hyvin:)

Tänne ei ihmeempiä... tänä aamuna ei ole pyörryttänyt et toivottavasti se oli vaan jotain ohi menevää:)
Tein just välipalaksi marjakiisseliä ja haaveilin mielessäni mustikkakukosta ja vaniljajäätelöstä :p

Metsätähti ja onnenjyvä 15+5
 
NinaRinsessa, onnittelut hyvistä uutisista! =)

Mobic, jollain muullakin sentään tuo ongelma että makeasta tulee paha olo, vaikka se on tosiaan toisaalta hyvä asia. Eilen ostin ison pussin karkkeja kun teki niin mieli ja ajattelin herkutella kun lapset nukahtaa mutta jo laihasta mehusta tuli niin ällö olo että eipä tehnyt karkkia edes mieli enää.
 
Aivastuksesta tulikin mieleeni, että kuinkas monella pissan pidätyskyky on hieman heikentyny? Nimittäin jos aivastan, niin mun pitää jännittää "alapäätäni", ettei tule pissaa housuihin. Ja sama, ku oksentaa, niin tuntuu, että alapää ei pidätä pissaa ollenkaan. En nyt tarkoita, että ihan lorottamalla tulee litrakaupalla, mutta silleen jonku verran kuitenkin.. :D Tää on oikeasti äärimmäisen noloa!

NinaRinsessa, kiva että kaikki oli kunnossa.
Sari8o, miten sä tiedät sen sukupuolen jo varmasti? Siis siitä istukkakokeesta vai jostain ylimääräisestä ultrasta? Voi, kumpa mäkin jo tietäisin, kumpi tulee..
 
heippa kaikille :)

ihania uutisia ninarinsessa <3 varmasti helpostus!!

oli pakko tulla kommentoimaan tosta pisun pidättämisestä, koska todellakin oon huomannu että aivastaessa saattaa vähä lorahtaa housuun, ääääärimäisen noloa!!!!!!

olo on helpottanut jo, mutta edelleen jotkut hajut saa yökön tulemaan, ja ennen oon aivan innoissani puristellu mieheltä näppyjä ja finnejä, niin nyt kun koitin ni tulikin oksennus :O kaipa tämä tästä.. syöminen on vähentynyt tosi paljon, ei tarvii enää olla ihan kokoajan jääkaapilla ja pärjää muutamanki tunnin ilman syömistä, jeeeee :D iltasinkaan en enää syö juurikaan, hedelmiä tai leipää tms vähän.. hyvä näin :D viikonlopunkin herkut edelleen täällä kun ei vaan tee mieli :)

väsymys myös helpottanu jonkun verran, ei oo ihan kuolema jos en nuku päivällä, mutta siltikin se on taivaallista jos ehtii nukkua :) selkä ja "lonkka" särkyä on aikas paljon ja se on aika puuduttavaa, samoin iltaisin päänsärky edelleen vaivaa ja närästys. ihan ku olis tulitikku kokoajan polttamassa kurkkua.. panadolia je renniee oon sit koittanu syödä jonkun verran..

eipä tässä nyt muuta, onnellista odotusta kaikille meille

:heart: :heart:
 
Glow
omaa(.) tähän väliin ja päivittelen heti kun jaksan/ehdin.
Tämä VÄSYMYS on jotain ihan kamalaa, voisin vaan nukkua, jos saisin ja ehtisin!! Tuo meidän 7 kuinen on alkanu nyt konttailee ja tekee sitä unissaankin tai sitten muuten vaan nukkuu huonosti, viimeyönä pomppasin ylös 1-2 tunnin välein :attn:
päikkäreitä ei ole ehtiny nukkua tänään kun on ollu menoa ja tekemistä. Nyt kun se kävi nukkumaan, piti tehdä ruokaa... ja kohtahan tuo jo herääkin, joten ihan turha enää mennä itse sänkyyn, valivalivali :ashamed:
Eikä varmaan ihme jos väsyttää, neuvola oli tänään, hb tippunu "vähän" 150 ---> 113 :eek:
Muuten kaikki oli hyvin. Sydänäänet kuului tosi hyvin :heart: 148 :heart:
Mittasi jo kohdunpohjankorkeudenkin, se oli 14cm. hieman ylhällä menee, mut se tasottunee..

Huomenna taas poksuu viikot B)

Glow&helmi 16+6
 
Bluedrama tervetuloa! :flower:

NinaRinsessa: KUulostaa kyllä tosi hurjalta ja ikävältä kokemukselta. Mutta hyvä, että oli hyviäkin uutisia. Toivotaan, että tilanne pian normalisoituu, eikä kyseessä ole mitään ikävää. Iso voimahali! :hug:
 
ninarinsessa Ihana kuulla, että tuli hyviäkin uutisia! Jaksamista sinne edelleen :hug:

mysti jaksamista :hug: Annan kaiken myötätunnon täältä!

krokodiili samoin sinulle äärettömän iso myötätuntohalaus tuon pahoinvoinnin kourissa :hug:


JEEEEE!! Se neuvolan täti soitti ja sanoi, että oli konsultoinut meidän neuvolalääkäriä mun päänsäryistä ja mä saan maanantaina reseptin panacodia, joka on astetta järeempää päänsärkylääkettä! IHANAA! Tuo panadol/paratabs ei kyllä auta yhtään! Varmasti olo helpottaa, kun voi oksentamisen ja päänsäryn puolesta luopua edes siitä toisesta :) Samoin sain kuurin tuohon kielen hiivaan, joten sekin häviää varmaan ihan muutamassa päivässä. Tuntuu älyttömän hyvältä, vaikka nytkin päätä jyskyttää ihan älyttömästi!

Jemppi & unikko 14+6
 
MLL
NinaRinsessa onneksi kaikki hyvin! Kyllähän sitä alkaa jo tässä vaiheessa raskautta olla toiveikas, että pieni saadaan syliin asti ja kauheat sydärit aiheuttaa tollanen vuotelu :( Nyt sitten nauttimaan vauhtiviikarista sitäkin hartaamin :)

Jollain muullakin oli vähän huono päivä. Mulla on kiukuttanu koko päivän! Mies eilen kommentoi käsivarsiani (väittää, ettei tarkottanut ja pyytelee anteeksi), sain siitä sitten itkukohtausken (no oikei, ehkä vähän liiottelua :D) ja aamulla päätä särki. Olinkin sitten aamulla jo kuikkunen ku ampiainen, mikä vaan pahensi särkyä. Kävin koulussa näyttämässä naamani ja lähin kotiin, nukuin 3h ja edelleen herättyäni on kiukkunen olo. Nyt sitten murjotan miehelle ja mietin, voisiko tätä tilannetta käyttää hyväkseen? Tekisi mieli hampurilaista ja mies ehkä lepytelläkseen voisi sen hakea :LOL: Päänsäryn takia on nyt vetäydyttävä koneelta..mukavaa iltaa leppoisammille mammoille1 :)

pirttihirmi MLL :heart: mainio mötkylä 14+5
 
Ihanan aurinkoinen ilma tääl meillä päin. Täytyy kohta mennä pihahommiin... =)
NinaRinsessa onneksi teillä on nyt kaikki hyvin... :hug:
marcelina mulla selvitetään aina siinä istukkakokeesta vaavin sukupuoli, kannan sellaista sairautta joka voi periytyä. Tyttö on joko terve tai kantaja niinkuin mä ja poika taas olis terve tai sairas. Tyttäreni 4.v. on ihan terve ja toivon että ei tälle tulevallekkaan periytyisi...
Pidätyskyky on hieman heikentyny... Komiasti kun aivastaa niin voi pöksyihin lirahtaa tai sillon kun oli vielä pahoinvointia niin sai hieman varoa kun oikein kovasti keskusteli pöntön kanssa. Mutta aika normaaliahan tuo on...

Sari8o 14+6
 
Heippa kaikille :flower:

NinaRinsessa Hienoa, että kaikki on hyvin!

Jaksuja ja :hug: teille kaikille huonovointisille! Oon niin väsynyt nyt, etten jaksa tarkemmin kommentoida...

Sen verta omaa napaa, että tänään oli kontrolli! Jännitti hieman etukäteen, mutta kaikki on hyvin!! :heart: =) Pikkuisen sydänäänet löytyi helposti, ja kuultiin sen jopa siellä potkivankin :heart: :heart: , mutta en mitään tuntenut. Rakenneultra on 24.10.

Nyt vaan väsyttää niin paljon, ettei muuta voi kuin maate nyt.
Hyvää illanajatkoa ja öitä!

Minna ja helmi 16+2
 
Sari8o, ok. Hyvä kun tuollaisia asioita tutkitaan. Mulla on muuten vajaan kuukauden päästä rakenneultra, voi kun siellä selviäisi sukupuoli. Loppupelissä ei ole merkitystä, kumpi sieltä tulee, mutta tieto siitä etukäteen olis vaan kiva tietää. :)
 
Hei vaan kaikille!
Eli jospa minäkin nyt uskaltaudun tänne itseni ilmoittaa. Olen teidän juttuja lueskellut jo pitkän aikaa mutten ole jostain syystä liittynyt joukkoon. Eli la olisi 17.3, toista odotan, synnärinä varmaan SAS. Erityistä tyttö/poika oloa ei oikeastaan ole.

Alunperin la oli 24.3 mutta ultrassa siirtyi aiemmaksi.
Potkuja olen pikkuhiljaa alkanut tuntemaan, ekan kerran tuossa perjantaina. Kaiken kaikkiaan raskaus on ollut tähän asti todella helppo, ei pahoinvointeja eikä mitään, rintojen kipeyttä lukuunottamatta (ovatkin kasvaneet jo varmaan kaksinkertaisiksi :D ) Ihana kokea tällainen raskaus tällä kertaa kun ekasta oli pahoinvoinnit yms.

Olen huomannut että suurin ero esikoisen odotusaikaan on se että aika menee ihan supernopeasti, ei meinaa viikkojakaan ehtiä laskemaan kun niin vauhdilla menee.

Jaksamisia tosissaan niille joilla tota pahaa oloa edelleen on, toivottavasti jo rupeaisi helpottamaan :hug:


Ellu07 ja pikkuinen 14+5
 

Yhteistyössä