+Maaliskuussa poksuvat syyskuussa+

  • Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti
Pakko oli tota pissaongelmaa tulla kommentoimaan. Joo, ketutukseni täytyy myöntää et vauva on todellakin niin alhaalla vielä et jatkuva ykääminen saa toisinaan tipan tulemaan :LOL:

Mie muutenkin olen ahkera jumppaamaan niitä lihaksia, eikä ennen tällasta ole ollut... :ashamed:
 
Huomenta kaikille :flower: :heart:

Bluedrama, ellu07 Tervetuloa! :flower:

Mä tässä yritän saada aamua käyntiin, mut hitaasti menee :whistle: Väsyttää, että olis voinut nukkua pidempään, muttei huvittanut (outoa...).

Oikein aurinkoista ja hyvävointista päivää kaikille!
 
Tiistaihuomenta :flower:

Jemppi, olipa helpottavaa että siekin sait Panacod-reseptin. Eilen nimittäin tavasin pakkausselostetta ja siinä luki ettei riskejä ole todettu raskausaikana ja uskaltauduin ottamaan puolikkaan tabletin tähän neljättä päivää jatkuvaan päänsärkyyn. Googlettamalla asiasta tuntui löytyvän jälleen ristiriitaista tietoa kuten odottaa saattaa..

).( Ihanaa, saan odotuskaverin perhepiiristä =) Miehen sisko ilmoitteli eilen odottavansa toista, joten ikäeroa serkuksille taitanee tulla suurinpiirtein 3 kuukautta. Tämän lisäksi tosi ihanaa saada äitiyslomaseuraa!!! Ihan huippua :heart: :heart:

IntoOlivia 15+3
 
jospa nyt sitten itseni tännekin "tuppaan" :p kirjoittelen tuolla uskovien pinossa mutta olen täällä käynyt teidän kuulumisianne aina lueskelemassa =) eli LA 18.3.10 ja kolmatta odotan, synnäri on TAYS ja tämä on mieheni ja minun toinen yhteinen, lapseni ovat p-o3 ja t-08 tälle uudelle tulokkaalle ja tytölle tulee sitte 1vja 5kk ikäeroa, tämä raskaus on mennyt kuin siivillä ja univelka painaa kiitos tyttömme joka on ollut aina yöheräilijä;)
Rakenne ultraa odotellessa, että pääsis uteleen kumpaa odotellaan meilläse on lokakuun lopulla vasta =)

mukavaa odotusaikaa kaikille ja hyvää alkanutta viikkoa :heart:

terkuin ilo ja masu 14+5
 
liikunnasta: onko muita jotka ovat jatkaneet liikuntaharrastuksiaan?, mä käyn säännöllisesti sisäpyöräilyssä ja bodypumpissa, hommasin nyt kyllä syke mittarin että pystyy nyt vähän sitten rajoittamaan sen avulla, toiveissani olisi että pystyisin jatkamaan mahdollisimman pitkään vielä liikkumista, olen ainakin huomannut että nyt on paljon mukavampi olo niin henkisesti kuin fyysisesti kun on päässyt liikkumaan säännöllisesti, viime raskaudessa opiskeluni rajoitti harrastuksia ja painoakin sitten kertyi reippaasti, nyt toivon mukaan välttyisin liialta painon nousulta
syke rajoista, ite sain ainakin tiedon että syke alue 125-154 olisi turvallinen alue reenata raskausaikana, mutta olen huomannut että se on tosi hankala pitää esim sisäpyöräilyssä sykkeet menee helposti välillä yli 160, kysyin kyllä liikunnan ohjaajalta asiasta ja sanoi että ei haittaa kunhan sykkeet ei ole kauaa aikaa korkeat.. onko muilla toisenlaista tietoa asiasta? :wave:
 
Ilo81, tervetuloa. :)

Liikunnasta sen verran, että mä vaan kävelen, ei oo muita liikunnallisia harrastuksia. Töissäkin saa/joutuu päivät pitkät kävelemään, seisomaan ja kyykistymään, nostelemaan tavaroita, jne.
 
Onks teillä muilla töissä kävijöillä samaa, että työmotivaatio tuntuu jo nyt kadonneen ja odottelee jo äippäloman alkamista vaikka siihen on vielä reilu 4 kk aikaa? Mä oon huomannut nyt itessäni sellaista ja kuitenkin siihen äippälomaan on vielä noinkin paljon aikaa |O Onneks tässä nyt tulee syysloma ja joululoma väliin, ettei yhtä putkee tarvi puurtaa, mutta silti...vai oiskohan tää jo syysväsymystä :)
 
Heipsis :) Kävin lueskelemassa kuulumisia ja ajattelin taas pitkästä aikaa itsekin kirjoitella :)

Töissä paha olo on hieman helpottanut ja nyt odotan marraskuun loppua ku kuuta nousevaa.. Mulla siis loppuu työsopimus 31.12.2009, mutta mulla on 28 lomapäivää pitämättä, jotka aion vaatia joulukuulle. Edelleen on vielä epäselvää, sinnittelenkö työttömänä 10.2.2010 saakka vai alotanko varhennetun äitiysloman 17.1. Kunhan saan Kelan paperit ja uskaltaudun mennä sinne kyselemään ja selvittelemään, niin teen päätöksiä.

En ole oksentanut nyt pitkään aikaan, ainakaan viikkoon ja muutenkin olo alkaa olla aika hyvä. Välillä vähän huonoa oloa, mut lähinnä oon tulkinnu sen näläks. Tänään on mahassa ollu inhottavaa oloa, pientä kipua mut ei mitään ihmeempää. Yritän ottaa loppupäivän rauhallisesti :)

Selkä on inhottava edelleen ja jooga ei sitä auttanut, päinvastoin. Oon tosi kipeä ja lukossa aina joogan jälkeen :( Ens viikolla lähen kokeilee uintia/vesijuoksua/vesijumppaa ja toivottavasti se auttais.

Muutenkin olen huomannu, et löysät nivelsiteet on entisestään löystyny. Nyt jo? Ranteet on tosi löysät ja väsyy kantamisesta helposti. Myös olkapäät on löystyny selvästi ja eilen autoa ajaessa meni ekaa kertaa sillail "pois paikoiltaan" että oli kipee.

Mut kaikesta huolimatta olen mielestäni päässy suht helpolla verrattuna moneen muuhun. Ja yritänkin nyt nauttia tästä tilanteesta mahdollisimman pitkään :D

Maha ei ole oikein vielä kasvanut, vähäsen vaan. Toisaalta nautin siitäkin, ettei ole vielä isoa mahaa, mut toisaalta pelkään ettei mulle mahaa kasvakaan, niinku mun äitille kävi kaikissa raskauksissa. Se oli ihan viimesilläänkin suht pieni eikä kukaan uskonu et se lähtee ihan just synnyttämään..

Ois vaikka mitä kyseltävää ja pohdittavaa, mut ehkä kirjottelen illalla pidemmästi :)

Hali87 & Pähkinä 14+6
 
Uusille taas tervetuloa!

Jemppi, hyvä että sait apua päänsärkyyn!

IntoOlivia , kivoja uutisia perhepiirissä!


Liikunta on täällä jäänyt väliin, niin kuin kaikki muukin melkein noiden komplikaatioiden takia. Nyt alkaa fyysinen kuntokin jo rapistua viikkojen makoilusta. Onneksi on netti :D

Työmotivaatio on ihan nolla. Olen ollut kotosalla reilut 4 viikkoa saikulla ja täytyy myöntää, että mieluusti aloittaisin äippälomani suoraan. Mä ajattelin aloittaa äippälomani 1.2. ja koska on nyt jäänyt lomat pitämättä, pidän ne tammikuussa. Eli 3 kk olis vielä. Torstaina meen käymään TAAS lääkärissä ja katotaan mitä se sanoo sairasloman jatkosta. Toisaalta olis hyvä mennä töihin, kun ensi viikolla loppuu palkallinen saikku. Tää raskaus ja vauva :heart: on mulle kuitenkin niin paljon tärkeempiä kuin raha, että makaan vaikka loppuajan kotosalla jos se on tarpeen. Maksaahan se Kela sentään sit jotain ja tarvittaessa pankki joustaa ;)

Pissaongelma. Melkein kaikki vaivat ja ongelmat on tänne rantautuneet (ja olettekin niistä jo kuulleet :p), mutta tämä vaiva on täällä vieras.

Jaksamista työssäkäyville ja muillekkin :flower: Nyt tuntuu, että aika matelee. Olis kiva jo nähdä masu paremmin ja tuntea liikkeet tms. mutta ehkä sitä taas puolen vuoden päästä miettii, mihin se aika oikein hurahti ;)

NinaRinsessa 15+3
 
MLL
Heipä hei! Hiukan paremmalla tuulella kuin eilen täälä taas kirjoittelen kuulumisia :)

Äitiyslomaa odotellaan täälläkin! Vaikka edellisessä keskenmenneessä raskaudessa jouduin olemaan supistusten takia saikulla yli kuukauden ja oli tosi tylsää, niin nyt tuntuu, että voisin jäädä taas kotiin :) Eipä silti, oli koulussa tänään mukava päivä ja yritän tsempata itteni käymään tammikuulle koulua, saisi sen sitten hyvälle mallille jäädä vuodeksi pois. Menisi tää ihme väsymys aalto pois niin motivaatiokin olisi heti parempi.

Liikunnasta, mulla ei tällä hetkellä ole oikeastaan muita harrastuksia kuin koirien lenkitys ja sitä toivoisin jollain teholla jaksavani loppuun asti, voisi sitten vauvan synnyttyä jättää sen homman miehelle vähäksi aikaa hyvällä omatunnolla :) Ennen raskautta olin innokas ratsastaja, mutta nyt se tietysti on jäissä. Josko sitä raskauskiloja lähtisi karistamaan ensi keväänä sitten tallille..Mieli kyllä palaisi välillä nytkin, mutta riskejä en uskalla ottaa. Uimaan on pitkään pitäny miehen kanssa lähteä ja se oisi kiva harrastus, mutta jotenkin ei olla ehditty ja iltasin on monesti niin naatti, ettei sitä jaksaisikaan.

Nyt ahkerana koulutehtävien pariin :D Miten niitäkin tuntuu olevan ihan hirveästi ja vähän harmittaa jo loppu viikosta tulevat uudet tehtävät, vaikka eikai niitä vielä pitäisi murehtia.. :/

MLL :heart: 14+6 (iiik!huomenna poksu päivä taas :) :heart: )
 
Moi!

pissa kyllä sitä saattaa huosuihin hieman karata jos oikein kunnolla aivastaa ja se kyllä nolottaa.Tätähän nää raskaudet teettää ja kun on kolmas näin lähekkäin ja lantiopohjan jumapat jäänyt suunnittelu asteelle niin eihän siinä voi kuin itseään syyttää... no jospa niitä hieman taas motivoituisi harjoittelemaan...

Mies ihmetteli hieman mun ostamia pipareita kaapissa, mulle vaan tuli kaupassa yhtäkkiä sellainen olo et niitä on saatava :D

Nyt ei oo pyörryttänyt joten oon antanut toistaiseksi asian olla...jospa se olo ei palais.

Mä näin viime yönä sellaista unta et sain tytön ja sit myös sellasta unta et pahoitin mieleni jostain ihan pikkuasiasta ja aloin kovasti itkeä.En oo ollut kyllä herkästi itkeskelevä tän raskauden aikana, mut täytyy myöntää et mul on tyttö olo vaikka kovasti yritän työntää sitä taka-alalle koska haluaisin kovasti kolmannen pojan.Ja kovasti on väkisinkin tiesostamatta tullut mietittyä et jos ei olekkaan poika vaikka edellisissä raskauksissa koko raskausajan on ollut niin vahva poikaolo että ei oo tyttöasiaa ollenkaan tullut itse mieleen ja sit just ennen laskettua aikaa oon joutunut tietoisesti hokemaan mielessäni itselleni et se voi olla myös tyttö.Kummallista.

Pahoinvoivalle jaksuja :hug:

Metsätähti ja onnenjyvä 16+0 :heart:
 
Pomolle kertomisesta ja äippälomasta: Kerroin sitten tänään pomolleni (mies) raskaudestani ja tulevasta äitiyslomasta ja hyvin meni kaikki! Piti jopa itsestään selvyytenä, että jatkan heillä jos firman tilanne on samanlainen kuin nyt (mulla määräaikainen soppari 1.3.2010 saakka). Kysyin myös lomarahoista, että maksavatko ne vai pitääkö piettää lomana. Yritys olisi tehdä töitä niin pitkään kuin mahdollista, mikä passasi myös pomolle. Ehtiihän sitä kotona olla, ja veikkaan että aika kuluu nopeampaa kun on päivät töissä =). Tarkotus ois siis jäädä äippälomalle vasta 5.2.2010, mikäli olo sen sallii. Onko teillä tietoa, että jos on äitiyslomalla, niin kerryttääkö se kesälomaa? Eli kun jään helmikuun alussa pois, niin saanko myös helmikuulta lomarahan vai jääkö tammikuu viimeiseksi?

Työmotivaatiosta: Mulla on jo pidempään "nyppinyt" nykyinen työpaikkani ja olisi haluttanut lähteä jo ajat sitten sieltä veks. Kuitenkin nykyinen työllisyystilanne on mikä on, joten ei ole varaa valittaa. Hyvä että on edes töitä. Työmotivaatio on minulla päinvastoin kuin teillä muilla tuntuu olevan :LOL: . Toisaalta olisi mukava jäädä kotiin jo ja tehdä mitä olotila salliin, mutta motivaatio työpaikalla on kyllä ollut kohdillaan. Ehkä se johtuu siitä, että tietää mihin asti paiskin duunia ja sitten siirrytään muunlaiseen hommaan :heart: . Mulla kyllä varmaan kävis aika pitkäksikin, jos esim. pitäisin kaikki kertyneet lomat (jäisin jo vuodenvaihteessa pois).. Koittakaa töissäkäyvät puristaa, ei sitä enää kauaa kestä!

Urheilusta: En ole kuullut nuin alhaisista sykerajoista kuin ilo81 kertoi, mulla helposti nousee syke jumpassa ja tanssitreeneissä niin, että keskisyke voi olla 150 luokkaa. Pitänee varmaan ottaa puheeksi neuvolassa torstaina. Mie oon kuullut, että henkilö joka on jo ennen raskautta liikkunut aktiivisesti, saisi harjoitella samaan tapaan ainakin viikolle 25 saakka. En tiiä sitten mikä on totuus. Toiveissa ois, että sais jonnekkin joulukuulle liikkua "ronskimmin" ja sitten alkaa keventään. Jättäis raskaat jumpat ja tanssin pois ja siirtyis kevyisiin jumppiin, kävelyyn ja uintiin. Mulla liikunta pitää mielen virkeänä ja väsymyskin kaikkoaa. Ei ole univaikeuksia ja muutenkin on tosi energinen olo! B)

Liikkeistä ja masun kasvusta: Mie ootan esikoista, ja kyllä alkaa vatsa jo pömpöttää. Pomokin sanoi tänään, että oli jotain uumoillutkin kun olin yhtäkkiä alkanut käyttää löysempiä vaatteita. Ei kuitenkaan ollut viittinyt alkaa kyseleen mitään, jos oisinkin vaan lihonut :p. Aika hoikkanen olen muuten, mutta rinnat ja vatsa on kyllä pyöristyny. Suurin osa on varmaan turvotusta, mutta sekin on sellaista "pyöreää" joka keskittyy tiettyihin kohtiin kehoa. Paino näyttää olevan kilon noussut siitä, kun pahoinvointi helpotti, mutta edelleen ollaan n. -3kg painosta ennen raskautta. Eiköhän se kerkiä vielä nousemaan :LOL: . Ai niin, vauvan liikkeistä vielä.. Olin eilen illalla tuntevinani pikkuisen potkivan. Minusta se ei tuntunu ilmakuplalta, vaan vähän niinkuin vatsassa kääntyisi jotain ympäri :D. Samantapainen tunne, jos menee hissillä nopeaa alaspäin tai olisi jossain huvipuistolaitteessa, ei kuitenkaan niin paljoa "kouraissut". Istuallaan tai seisten en ole huomannut liikkeitä (tai en ole keskittynyt niihin), mutta pitää tänään taas koittaa, josko ne taas tuntuisivat. Toivottavasti se olisi pikkuinen, joka siellä ilmoittelee olemassaolostaan :heart:

Nyt kaverin luo kylään ja illalla tanssahtelemaan. Mukavaa ja energista viikonjatkoa! Tervetuloa myös kaikille uusille poksuttelijoille :flower: !

Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://lbdf.lilypie.com/emeOp3.png[/img][/url]
 
aaaaargh näitä päänsärkyjä.. oon maannut viimeiset 3h vaan pimeessä huoneessa - TAAS :headwall: Ei tästä tule mitään..ja maanantaihin asti saan odottaa, että saan sen pirun reseptin käteen.. Kun pahoinvointi edes vähän helpotti, niin pitihän se jollain pahalla korjata :/
No, on tässä jotain hyvääkin: tänään tasan 25 viikkoa LA:aan :heart:

Jemppi & unikko 15+0 *poks*

ps. IntoOlivia ihana tosiaan kuulla, että muillekin on panacodia määrätty. Toivon, et saisin siitä sitten avun, kun sen reseptin maanantaina saan ;)
 
Mä rupesin tänään epäileen että kun raskauden ihan alus kahvi tökki tosi pahasti niin
jätin sen kokonaan pois, niin voiskohan se aiheuttaa nyt jotenkin kofeiinin puutetta?
Tänään taas vaihteeks särki päätä mutta, kun join kupin kahvia se häippäs pois... :D

Vauvamasu ei täälä vielä näy. Johtuu myös varmaan siitä että on hieman vararavintoo ja sit kohtu taakse päin kallellaan. Mutta hieman jotkut housut pikkasen ahistaa jo...ja kovasti oottelen masun kasvua... =)

Sari8o 15+0 *poks*
 
En ookkaan vähään aikaan kirjoitellu, lueskelemassa kylläkin!
Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Vauvamahaa ei täälläkään vielä selvästi näy (kolmas tulossa), mutta iltaisin tuo turvotus on kyllä melkoinen. Ja toki sitä itse tuntee kuinka housut jo kiristävät, eipä ne kaikkein kireimmät farkutkaan ole enää hetkeen olleet käytössä!

Kiertelin tuossa viikonloppuna kaupoissa ja näin Lindexissä aivan ihanan toppapussin vauvalle. Täälläkin on taidettu pohtia kannataako sitä toppahaalaria vauvalle ostaa, kun maaliskuun puolivälissä vasta LA.. No jätin sen sitten ostamatta ja nyt harmittaa.. On kai pakko hakea se myöhemmin tällä viikolla.


Hankintoja vauvalle ei ole tehty vielä olleenkaan, tuntuu että on vielä paljon aikaa. Meillä on kaikki vauvatavarat laitettu kiertoon kuopuksen jälkeen ihan tarkoituksella. Tuntui, ettei enää kolmannelle halua kaikkea säilyttää. No nyt sitä tavaraa olisi sitten ostettava!

Pippa3 15+3
 
Glow
lisäilen/muokkailen etusivun listaa, laittakaa yv jos on virheitä/jonkun tiedot puuttuu tms. vähän silmät ristissä tään, taas... :xmas:

poks Glow&helmi 17+0 ( täh, oikeestiko jo noin paljo??)
 
Työstä.. Itse viihdyn töissä hyvin, koska teen kuitenkin vain osa-aikaista. Vaikka olenkin aina työpäivien jälkeen todella väsynyt.. Mmmutta, toisaalta tietysti sitä odottelee jo pikkuhiljaa äitiysloman alkamista. Vielä pitäis muutama kuukausi jaksaa.
 
Tää päänsärky on nyt jatkunu taukoamatta toista vuorokautta.. Ei oikeesti jaksa enää. Tänään piti lähteä katsastamaan vauvavakuutusasioita, mut taidankin tehdä niin, että soitan sinne ja yritän hoitaa asian puhelimessa..ei tästä tuu oikeesti yhtään mitään :'( Lääkkeet tai siis reseptin saan neuvolasta vasta maanntaina :headwall:

Jemppi & unikko 15+1
 
MLL
Jemppi :hug: Koita kestää! Soittele päivystykseen ja kysy oisiko niillä antaa sulle paria tablettia? Ite oon ainakin saanu joskus lääkkeitä päivystyksestä kun apteekki on jo kiinni, luulisi että tossa toimii sama..Tai sitte ei, yleensä kaikki niin vaikeesti tarvii tehä :(

Mulla masu kyllä jo pömpöttää, eikä puhettakaan että laittaisin omia normaalihousuja jalkaan. Tosin mulla on ollu vatsaongelmia, että sen takia varmaan alamaha on niin arka, ettei tee mieli tunkea tiukkoja housuja. Oon analysoinu tota kummun rakennetta ja taitaa olla, että siitä suurin osa on jotain muuta kuin kohtua, liekö se sitten tunkenu suolistoa ja mahamakkaraa vähän ylemmäs noustessaan tai jotain :LOL: Kuitenkin kohdun yläreuna tuntuu reilu 5 cm navanala puolella.

Eipä muuta, tääläkin näyttää tulevan aurinkoinen päivä! Sen kunniaksi POKSPOKS! :)

MLL :heart: pikkuinen rakas mötkylä 15+0
 
Mulla alkaa kyllä jo maha pyöristyä ihan kivasti,kohtu tulee nyt napaan asti ja sisäelimet tietty nousee ylemmäs :D Tuommonen pallo. Meän tyttöki sano pikkuveljelleen,et kato ku äitin maha on kasvanu :)
Tuskasena odottelen seuraavaa neuvolaa,jonne vielä 2 viikkoa ja sitte 2 viikkoa ja ultra,sit alkaa tihenemään käynnit.Huoh,aika mataa meikän kohdalla välillä kovastiki.

Nystis Upana&Helmeri 15+5
 
Heippa taas!

Flunssa alkaa olla voitettu, mutta voimat tuo pirun tauti vei mukanaan. Nykyään olen normaalistikin väsynyt, mutta tän taudin aikana ei elämisestä meinannut tulla mitään! Yöunia nukuin 10h ja päiväunet, vähintään kaksi tuntia. Lauantaina menen vasta töihin, joten sitä ennen ehdin vielä levätä ja parannella vointia.
Liikunnasta. Viikko sitten ultrassa lääkäri kehoitti harrastamaan kaikkea kohtuudella ja liikunnasta sanoi ettei mitään rajua liikuntaa saa enää harrastaa (kaksosten takia). Eli nyt mun liikunta on ollut koiran kanssa köpöttelyä ja uimaan olen ajatellut mennä. Töihin pyöräilen vielä, saa nähdä kuinka kauan uskallan. Viimeistään sit kun tulee liukasta, alan kävellä.
Pissa-asiasta. Myönnetään, että täälläkin on välillä pelätty lirahtamista! Yskiessä tai aivastaessa tulee tunne, että nyt tuli tippa tai pari housuun. Jotenkin tosi ällöä mun mielestä, mutta minkäs sille voi.
Huoh, kai tässä on pakko alkaa jotain puuhailemaan vaikka mieli tekisi mennä takasin peiton alle. Ai niin, multa otettiin flunssan takia sikainfluenssanäytteet, koska kuulun riskiryhmään. Nyt odottelen soittoa vastauksista. Olen 100% varma ettei mulla ole nasunuhaa, mutta varmistetaan se vielä.

Tänään poksuu täälläkin, jee!

Sunburned + Onni ja Autuus 15+0 POKSPOKS!
 

Yhteistyössä