+Maaliskuussa poksuvat syyskuussa+

  • Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti
Muutaman päivän edestä yritin pikaisesti selaille sivuja. Töitä on taasen ollut ja tekemistä kamalasti.
Valdemaria :hug:

Painonnoususta... on noussut..liikaa! Nyt jos ei vaan nousis enää tällä tahdilla niin hyvä ois. Mutta kun ei ole ees tehnyt mitään herkkuja mieli!
Rautakuurin sain torstaina neuvolasta. Hemoglobiini oli 119. Just oli rajan alle mennyt.
Vakuutusta ei ole vielä mietitty. Tapiolasta otetaan, jos otetaan. Tytöllä on siellä myös.
Äitiyspakkausta ei ainakaan oteta.
Mitähän muuta oli..meinaa olla jo loma mielessä, joten ajatukset siellä. Vielä on huominen töitä ja sitten kesäloma! Jee!
Palailen vielä ennen reissuun lähtöä!
Miiru
 
Heissulivei,

Paino ON noussut..herranjumala..miten ihmeessä ootte onnistuneet pysymään entisissä lukemissa??? Täällä nousua on jo melkein 5 kiloa. Yritän nyt vähän pienentää noita annoksia :) Onneksi painoindeksi oli vaan 19 alussa niin ei vielä sen suuremmin huolestuta tuo nousu. Taloa rakentaessa kiloja tipahti 7, joten ihan hyvä että kiloja on ilmaantunut lisää..

Lapsivakuutusta en ole vielä ehtinyt edes miettiä. Pitänee tutkia asiaa..ja jos otetaan niin Pohjolasta kun siellä on kaikki muutkin vakuutukset.

Äitiyspakkauksen aion ottaa ehdottomasti. Innolla odotan että pääsen konkreettisesti hypistelemään tätä ilmaista ihanuutta =) Meillä se tulee varmasti tarpeeseen kun ensimmäistä odotellaan.

).( Oma napa voi paksusti, mutta ainoastaan iltaisin =) Vointi on muutenkin oikein hyvä..pihatöitä on pakerrettu koko viikonloppu ja tekemistä riittää vielä kauaksi aikaa. Onneksi pakkanen kohta jo pelastaa ja keskeyttää pihapuuhat tältä vuodelta. Ollaan tosiaankin rakennettu talo vastikään ja pihanrakennus on vielä hiukan vaiheessa.

Perjantaina saatiin matkahuollon kautta huuto.netistä huudetut Emmaljungan Duo Edge Sport -vaunut jotka on aivan mainiot. Vuosimallia 2008, eli ovat olleet käytössä yhdellä lapsukaisella. Aivan uuden veroiset! Ja olen oikein tyytyväinen väriinkin...perjantai-ilta meni vaunuja ja sen toimintoja ihmetellessä. Pesin kaikki irtoavat kangasosat ja puunasin muutoinkin vaunut priimakuntoon. Nyt odottelevat valmiina käyttäjäänsä, ihanaa :heart: :heart:

IntoOlivia 16+1
 
Huomenta!

valdemaria :hug: :hug: ja voimia!

IntoOlivia Onnittelut vaunuista!

Mulla on tänään taas kerran päivä alkanut saamattomasti :ashamed: Nytkin pitäisi lukea ja valmistautua päivän kielikurssille, mutta sen sijasta surfaan laiskasti netissä :LOL:

Nyt olen kyl alkanut mietiskelemään nimiä. Meillä on sellainen nimikra, ja sitä selaan ja katson, jos tarttuisi joku nimi. Toistaiseksi olen löytänyt pari vaijtoehtoa, tosin ainoastaan tyttönimiä. Poikanimiä on musta tosi vaikea keksiä.

Oikein hienoa ja hyvävointista päivää kaikille! :flower: :flower: :wave:

Minna ja pikkuhelmi 17+2
 
valdemaria, ei saa itkettää meitä herkkiä näin aamutuimaan :'( Suuri :hug: sinne teille ja voimia!

IntoOlivia, hyvä vaunuvalinta ;) Meillä samat mut vm- 07. Väri jungle :p (oisin halunnu himpun verran enempi ne jungle limet mut annoinpahan miehenki sanoa ees jotain vaunuasiaan :LOL: )

Täällä heräillään kouluun. Arvatkaa turhauttaako vääntyä 1,5h tunnin takia toiselle puolen kaupunkia, kun vois vaan jäähä nukkuun |O Eilen maha oli kauhea röllö illalla (tai siis ihana iso pallero :heart: ) mut nyt aamulla taas katoin, et mihkä se on kadonnu.. Vähä vissiin turvotusta viikonlopun herkuttelusta :whistle: Painon noususta en tiiä, epäilen et pari kiloo tullu mut ei jaksa ressata. Pääasia, et pikkuinen kasvaa masussa ja kaikki hyvin :heart:

Hyvää päivänjatkoa kaikille, voikaa paksusti :D

mobic ja pikkuinen 14+5
 
Valdermaria :hug: :'(


Täällä on eletty hiljaiseloa päänsärkyjen vuoksi. Eilen oli synttärit ja päivän saldo seuraava: 3000mg panadolia, 1,5kpl panacodia ja lopulta 400mg buranaa ja edelleen särkee :headwall: On särkenyt nyt pe illasta asti.. Alkaa kohta vähän ahistaa...Onneks tänään on iltapäivästä neuvola. Kuulee toivottavasti sydänäänet ja voi vähän jutella näistä päänsäryistä!

Jemppi & unikko 15+6
 
MLL
Jempille tsempitystä päänsäryn kanssa :hug: Ompas se sitkeää laatua :(

IntoOlivialle onnittelut vaunuista :) Voi kun itekkin saisi edes jonkinlaisen käsityksen millaset haluan.. No jokatapauksessa ajateltiin alkaa hommailla niitä vasta joulun jälkeen, tilaa asunnossa on vähän niin jos ei mitään huippu tarjousta satu vastaan niin ei hommailla paljoakaan näin ajoissa. Parit vaatteet olen ostellut kun on kivoja sattunut :)

Täälä sitten lähdettiinkin eilen iltapäivällä ensiavussa pistäytymään. Alkoi supistella niin ikävän tuntuisesti. Viikon lepolappu annettiin, mutta muuten tutkimuksia ei pissa- ja verinäytettä lukuun ottamatta tehty. Soittelin nyt aamusta äpolille, jos saisi ensi tiistain ajan siirrettyä jo tälle viikolle, sielä olisi lääkärin tarkoitus ultrata pientä. Tänään ei vielä ole supistanut, mutta en ole kyllä vielä tehnykkään mitään muuta kuin aamupalaa ja olu sohvalla. Saa nähdä mikä on tilanne koirien aamupissatuksen jälkeen, pyytelin niiltä jo valmiiksi anteeksi, että tänään madellaan vaan korttelin ympäri :D Tämä siirtyy tästä nyt takavasemmalle aamupuuron pariin ja yrittää olla miettimättä synkkiä asioita..Huomasin eilen, miten kauhean paljon tota pientä toukkaa mun masussa jo rakastankaan! Tätä en suostu antamaan pois! :heart:

MLL :heart: pieni rakas mötikkä 15+5
 
Jemppi Toivottavasti niillä neuvolassa olis nyt jotain ohjeita/hoitoa sun päänsärkyihin! Jaksamista sulle!

MLL supisteluista Mä luulin ekaa odottaessa, että mulla oli supistuksia, mutta ihmettelin, kun vaan osa vatsasta meni kovaks. Sitten jossain vaiheessa, kun viikot eteni tajusin, että kyseessä ei ollu supistus vaan vauva siellä puski itteensä ja yritti tulla vatsanahan läpi! :LOL: Mutta mistä sitä pysty tietää, oliko se supistus, kun ei sellasia ollu koskaan ollu!

Nyt tää vatsa-asukki on keksiny et virtsarakkoon on kiva potkia ja viikonloppuna on useampaankin otteeseen tullu yhtäkkiä aivan mieletön hätä!
Potki se sen verran jo muuallekin, että mies pääsi tuntemaan yhden hennon potkasun! :heart:

Hyvää viikonalkua kaikille!

Latsis + potkija 18+0 poks :heart:
 
MLL
Latsis mullakin edellisesä raskaudessa kesti aika kauan tajuta, että ne kipeät nipistykset on supistelua. Eipä sitä voi tajuta, jos ei kukaan ole selittäny sulle mitä ne on :) Nyt ei valitettavasti enää jääny epäselväksi :(
 
Jemppi, tosi kovat päänsäryt sulla! Toivottavasti löytyy jotain apua :hug:

Kävin tänä aamuna taas gynen polilla viikonloppusten vuotojen takia. Tällä kertaa ylilääkäri tuli katsomaan eli nyt on saatu toinen mielipide. Kaikki kuulemma näyttää hyvältä. Tämänkin lääkärin mielestä sikiö on vajaan viikon isompi kuin mitä laskettu aika. Eli kaveri kasvaa ainakin niin kuin pitää :heart:. Poiketen aikaisemmasta, tämä oli sitä mieltä, että vuoto johtuu siitä, että istukka on liian lähellä kohdun suuta. Kielsi pahemmin liikkumasta ja käski mennä vielä tarkistukseen ennen kuin saa mennä töihin. Päätin ottaa rauhallisesti tän pari viikkoa ennen seuraavaa käyntiä, en tee muuta kuin surffaan netissä ja syön, nekin sängystä käsin ;). Rautaa pitää muistaa syödä, hemppa oli 117 vaikka olen syönyt rautatabletteja. Vuoto tuntuu taas vähentyneen/tyrehtyneen, toivottavasti lopullisesti. Jotenkin se varmaan säikähtää lääkäriä, kun viime viikollakin oli näin :headwall:

MLL, mulla on kans herännyt suuri rakkaus tätä pientä kohtaan! :heart: :heart: Jotenkin kaikki muu tuntuu niin turhanpäiväiseltä nyt, mun pään täyttää vain onni siitä, että tää pieni on olemassa.

NinaRinsessa 16+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jemppi:
Valdermaria :hug: :'(


Täällä on eletty hiljaiseloa päänsärkyjen vuoksi. Eilen oli synttärit ja päivän saldo seuraava: 3000mg panadolia, 1,5kpl panacodia ja lopulta 400mg buranaa ja edelleen särkee :headwall: On särkenyt nyt pe illasta asti.. Alkaa kohta vähän ahistaa...Onneks tänään on iltapäivästä neuvola. Kuulee toivottavasti sydänäänet ja voi vähän jutella näistä päänsäryistä!

Jemppi & unikko 15+6
Ei kai tuollaisia määriä voi enää pitää turvallisena? Eikä buranaa saanut meidän terkkarin mukaan syödä, kai jonkun verenvuodon takia?

Juo paljon, syö suolaa tarpeeksi, mene makaamaan kovalle alustalle ja aseta pyyhe silmien päälle. Kannattaa myös hierottaa niskat vaikka hierojalla, usein se tuntumaton niskajännityskin aiheuttaa paljon päänsärkyy. Näitä itse käytän migreenin hoitoon.

Muistathan että liiallinen särkylääkkeiden käyttö lisää päänsärkyä, eikä poista sitä.

Viikot poksui eilen, 16+1 nyt. Piinaa edessä vielä noin 10 päivää.
 
Ompas Jempilla melkoiset päänsäryt.. :/ Toivottavasti jotain apuja tulis tänään..
Itselläkin ollut päänsärkyä paljon useammin kuin normaali olotilassa. Tänäänkin taas.. vetää tuolta niskasta, että oisko niskat jumissa pahemman kerran. Joka viikko kuitenkin tuntuu särkevän enemmän tai vähemmän. ja kun ei aina viitsis nappejakaan vetää.. :/

huhhuh.. olipas "ihanaa", kun kesken kirjoitusten vaan pyörähtää mahassa ja saa vauhilla vessaan juosta laattaamaan.. :x :x Ja tätä tulee just päänsäryn vuoksi...

Niin.. sitten muuta.
Neuvolassakin kävin jo tänään. Paino oli noussut vaan 300g. Yllätyin, koska ruoka on maistunut välillä paremmin kuin hyvin. Pikkuisen syke oli 150 ja välillä potki anturia.. :D merkkaskin täti kortiin liikkeiden kohdalle ++.
Sikaflunssarokotteesta sanoi, että kannattaa ottaa, koska jos se tulee ja tulee pahat jälkitaudit, niin voi aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen. Ja muutenkin minulle olisi tulossa rokotus ensimmäisten joukossa, koska kuulun terveydenhuoltohenkilöstöön.

Mut pitää lähtee nyt koiruus käyttämään ulkona ja olla vähän aikaa neitin kanssa pihalla. Jospa tää olo helpottais ennenkuin työt alkaa klo. 14... :|
 
Glow
Siis tää itkuisuus on ihan älytöntä :eek:
Mä olen kohta 2 peräkkäisenä päivänä itkeny enemmän kun aikoihin. No ok, on tässä muitakin syitä kun raskaus mutta luulen että "raskaushormoonit" triplaa tunteet ja itkut :attn:
Ei ihan kauheen hyvin tällähetkellä parisuhteen saralla mene, ei alkuunkaan :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Glow:
Siis tää itkuisuus on ihan älytöntä :eek:
Mä olen kohta 2 peräkkäisenä päivänä itkeny enemmän kun aikoihin. No ok, on tässä muitakin syitä kun raskaus mutta luulen että "raskaushormoonit" triplaa tunteet ja itkut :attn:
Ei ihan kauheen hyvin tällähetkellä parisuhteen saralla mene, ei alkuunkaan :'(


Toivotaan että saatte suhteen kuntoon :hug:

Mie olen kans ollut kamalan itku herkkänä. Jotenkin on niin syyllinen olo kun paras kaveri (yrittänyt vauvaa toista vuotta) on ilmeisesti mulle niin katkera tästä raskaudesta ettei halua olla mun kanssa missään tekemisissä.

Enkä tiedä pitäskö mun väkisin yrittää olla kaverina,vai antaa rauhoittua sen ajanoloon....? :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Glow:
Siis tää itkuisuus on ihan älytöntä :eek:
Mä olen kohta 2 peräkkäisenä päivänä itkeny enemmän kun aikoihin. No ok, on tässä muitakin syitä kun raskaus mutta luulen että "raskaushormoonit" triplaa tunteet ja itkut :attn:
Ei ihan kauheen hyvin tällähetkellä parisuhteen saralla mene, ei alkuunkaan :'(
voi kuulostaa niin kurjalta <3 toivottavasti asiat kumminki menee parhain päin, pakko mennä <3 ja kyllä, nämä raskaushormoonit tuplaa minulla ainaki kaikki tunteet niin, itkettää aivan hurjan pienestä jo, vaikka normaalistikkin oon itkupilli ni tää on jo paaaaaaaaljon pahempaa...

jaksamisia ja tule tänne avautumaan jos siltä tuntuu että täytyy saada purkaa tuntoja :hug:
 
:hug: Kaikille sitä tarvitseville!

Jemppi kuulostaa tollainen lääkeannos kyllä aika hurjalle.. Jos tommonen määrä lääkettä ei päänsärkyä vie niin ei varmaan lääkkeet auta ollenkaan.. Tuleeko edes lievää helpotusta? Ulkoilu vois tehdä hyvää (ainakin mulla) ja pähkinät (jos ei oo allerginen) . Ton pähkinät mä kuulin yheltä tutulta joka kärsii usein päänsärystä ja migreenistä, niin oon kokeillu ja mun mielestä auttanu.. Mut mielummin noita ku lääkkeitä..

Tulin vaan nopeesti kommentoimaan -> nyt lähen ulos..

Siiruli ja maha-asukki 16+5
 
Glow
Olikos täällä, olihan täällä KOUVOLAlaisia? löysin neuvolan seinältä ilmoituksen mammamuskarista =) loka-joulukuussa olisi semmoinen, 6 mahtuu mukaan. Minä ilmoittauduin. Vaikutti mielenkiintoiselta.

Kiitos teille :hug:
Eiköhän tämä tästä taas helpota kun on saatu vähän edes puhuttua!

 
Glow
marcelina paljonko sulla on nyt viikkoja? Toivotaan et olo helpottuis ja äkkiä :hug:
Mä pääsin pienellä pahoinvoinnilla, ainut vaan et nykysin tulee joskus ruoan jälkeen tosi huono olo...
 
Glow, toivottavasti saat suhteen kuntoon! Kuulostaa kovin raskaalta tuollaisen asian murehtiminen tällaisella hetkellä..
Mä täällä toivon että masu alkaisi kasvaa oikeesti. Tosin nyt tunnen aina välillä kun toinen (kumpi?) heittää kuperkeikkaa eli sekin on kiva että tuntee lapsoset. Luulin vaan että masu alkaisi kasvaa nopeammin ja isommaksi jo alkuraskaudesta, mutta vielä ei ole merkkejä ilmaantunut. Iltaisin on turvotusta ja masu näyttää valtavalta. Mutta se on VAIN turvotusta, höh :/

Hei kuinka moni katsoin Talentia sunnuntaina?? Tuli mieleen tosta tunteet pinnassa-olotilasta, että itse itkin vuolaasti kun se Markku lauloi kauniin biisin. Voih. Normaalisti kestän vetistelemättä vastaavat tilanteet, nyt en voinut mitään. Lisäksi töissä on pari kertaa ollut itku lähellä, kun on ollut hankalia tilanteita potilaiden kanssa. Empatiat liikkeellä. Välillä jänskättää olla töissä, kun ei "pysty luottamaan" omiin tunteisiin. Itku tulee niin herkästi!

Mutta nyt saunaan, sitten iltapalaa ja Täykkärit, jee!

Jaksamisia kaikille ja :hug: tietty myös!!
 
Pitäis varmaan ilmoitella välillä et hengissä ollaan täälläkin :wave: On ollu kauhee kiire kotona kun mies lähti belgiaan töihin kahdeks viikkoo niin oon pyörittäny kotia ihan yssikseni. Väsymys painaa mut onneks mies tulee lauantaina jo kotia kun on ollu kauhee ikäväkin.

Raskaus on edennyt hyvin ja pahaolo on lähes tulkoon kokonaan poissa! välillä on migreenipäiviä jolloin oksettaa ja velloo mut muuten on ollu ihana olo.. viimeinkin!! Paino on alkanu nousee. Lähtö tais olla 45kg ja kohta 48 eli kolme kiloa koko raskauden aikana on tullut. Reuma on vähä helpottanu ja kivut vähentyny ja energiaa on tullu lisää ku nauttii kivuttomuudesta. Ainut mikä on vaivannu tosi paljon on vihlovat kivut vatsassa mitkä aina säikäyttää mut ilmeisesti kuuluvat asiaan. Maha kasvaa sen minkä ehtii ja pitäis varmaan ottaa jo uutta kuvaa :)

Eilen tunsin ekat liikkeet. Tai aikaisemminkin jotain hitvetystä mahassa on tuntunu mut eilen tunsin ihan selvästi pienen pienen potkun :heart:

Mitään isompia hankintoja ei o vielä tehty, lähinnä jotain edullisia vaatteita ostettu. Äitiyspakkaus aiotaan ottaa. Torstaina lähden käymään paikallisessa lastenkirpparilla jossa on myös uusia vaatteita ja tavaroita. Serkku kehu et on edullista ja hyvää tavaraa. Joten toivottavasti tulee löytöjä!

Nyt taidan lähtee telkan ääreen. Torstai on vapaa töistä niin ajattelin yrittää lukee teidän kirjoituksia läpi jos pääsis taas ajan tasalle missä mennään!

LM & pirpana 15+0 eli tänään poksuuu!!
 
Heippa ja huomenta!

Glow :hug: ja voimia teille! Kunpa saisitte puhuttua ja selvitettyä asiat, ja toivottavasti siten teillä menisi taas hyvin. Tule vain ihmeessä tänne meille avautumaan, jos tulee sinulle tarpeen.

NinaRinsessa Hyvä, kun sait hyvää apua ja kunnon tarkastuksen, ja kaikki on hyvin! :flower:

:hug: kaikille muillekin, jotka sitä tarvitsevat.

Mahaa juilii taas jälleen ahkerammin, ja toivottavasti se merkkaa vains itä, että pikkuinen kasvaa. Vaikka mä toisaalta kovasti tässä odotan, että maha kasvaisi, niin on se omasta mielestä ihan kiva kuitenkin, että menee näin hitaasti. Kyllähän tässä vielä on yli puolet odotuksesta jäljellä, jolloin sillä on tarpeeksi aikaa kasvaa.

Minna ja pikkuhelmi 17+3
 
Heipsis kaikille :)

Oon käyny täällä lueskelemassa, mut oma kirjottelu jääny vähän vähemmälle.

Eilen varmistui alustavasti töistäpoisjääntipäivä, eli 27.11. olis ensimmäinen lomapäivä <3 Siitä sitten joulukuun loppuun lomalla. Marraskuun perehdytän uutta työntekijää, joten periaatteessa enää kuukausi jäljellä tätä piinaa.

Pääsäryt on ilmestyny kuvioihin ja siitä en oo ollenkaan ilonen. Mulla siis migreenitaustaa ja olin jo pikkusen onnellinen, ku alkuun ei migreenistä ollu tietoakaan vaikka en estolääkitystäkään syö. Nyt sitten kuitenkin tosi ärsyttävää päänsärkyä ollu eikä yksittäinen Panadol tehoa. En haluis lääkkeitä syödä yhtään enempää ku on pakko, joten yritin tilata itelleni akupunktio-aikaa. "Hoitaja" ehdotti kuitenkin homeopatiaa, josta en tajunnu hämmennyksissäni kieltäytyä. Joten pitää nyt tänään se aika perua, emmä mihinkään homeopatiaan tahdo.

Torstaina olis neuvola, joten pitää siellä vähän valitella päätä. Ja selkää. Nyt on kyllä selkä ollu pari päivää aika hyvässä kunnossa, verrattuna perjantaihin :S Oli taas niin kipeä, että illalla kotiin tullessa piti odotella muutama minuutti et pystyin kävelemään rappuset ylös. Ei vaan jalka noussu ku sattu niin paljon :(

Fiilikset siis viime aikoina ollu vähän alamaissa, töistä ja näistä vaivoista johtuen. Mut yritän kovasti piristyä :)

Toivotaan, et torstain neuvolakäynnin jälkeen ois paremmat ja vauvamaisemmat fiilikset, tuun sitten käymään :)

Voimia kaikille pimeisiin aamuisin ja sateisiin iltoihin <3

Hali87 & Pähkinä 15+6
 
Heipä hei!

Täällä hyvä fiilis, oltiin tytön kanssa kaks tuntia tuolla ulkona touhuumassa, käveltiin ja syötettiin sorsia ja käytiin puistossa. ihana!!!!! tosi hyvä fiilis päällä, vähä väsyttää, mutta siihen on jo niin tottunut.. huomenna pitäis mennä työhaastatteluun, jaiks! jos löytyis töitä viel tässä hetkeks ennen mammailua.. viikon päästä perjantaina neuvola..VASTA!! ei jaksas odottaa :)

näihin kuviin, näihin tunnelmiin
 

Yhteistyössä