+Maaliskuussa poksuvat syyskuussa+

  • Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti
Hih, laitanpa tännekin tämän :)

Lehti: Olga ja Tuukka Temoselle perheenlisäystä
Tiistai 29.9.2009 klo 09.57

Salatuista elämistä tuttu Olga Temonen odottaa toista lastaan miehelleen, Apulanta-yhtyeen ex-basisti Tuukka Temoselle, kertoo 7 päivää -lehti.

- Laskettu aika on maalikuussa, Olga vahvistaa lehdelle.

Pariskunta ei vielä tiedä, kumpaa sukupuolta uusi tulokas on. Odotus on sujunut hyvin.

Temosilla on ennestään yksi yhteinen biologinen lapsi. Kesällä 2008 syntynyt Helga-tytär sai keväällä kaverikseen perheeseen sijoitetun Kirppu-lempinimeä kantavan tytön. Sijoitustytär on suunnilleen Helgan ikäinen.

Olga (os. Koskikallio) muistetaan Salatut elämät -tv-sarjasta, Tuukka suositun Apulanta-yhtyeen ex-basistina. Tällä hetkellä pariskunta pyörittää omaa tuotantoyhtiötään ja asuu isoa maatilaa lastensa ja lukuisten eläintensä kanssa ekologisin opein.

IL
http://www.iltalehti.fi/viihde/2009092910329401_vi.shtml

Mä vähän tän jo tiesinkin ku kaveri puhu nähneensä naisen tuola äippäpolilla tms :D
 
Heipat vaan kaikille taas :)
Tänään tuli käytyä Naistenklinikalla, vauvoilla kaikki hyvin :heart: Siellä ne jumppas ja oli aika haastavassa asennossa mutta sai se lääkäri sit kaikki katottua ja sit 2viikon päästä olis sitten rakenneultra :) Silloin viikkoja tasan 19+0 :) Josko saan jo tietää sitten sukupuoletkin :heart: Kovasti sitä olenkin odottanut :D

Ps. tällä kertaa pääsin jopa puolen tunnin kuluttua omasta ajastani lääkärille :) Ei tarvinnut odottaa törkeän kauan niinkuin viimeksi! :)

Kinder- & tiuhti&viuhti 17+0
 
Hei,

hiljaiselon jälkeen pienet kuulumiset. Rv 16 jo menossa ja olo on useimmiten ihan ookoo, paitsi hormonit pistää mielialat kyllä välillä niin sekaisin, että... Rakenneultra tiedossa 2.11. sitä odotellessa.

On myös pakko kommentoida, kun joku tuskaili täällä, ettei katkarapuja saa syödä. Kaupan pakastealtaassa myytävät katkaravut ovat keitettyjä (jos ovat vaaleanpunaisia), niitä voi hyvinkin syödä. Itsellä on ollut niihin suorastaan himo Lisäksi katkaravuista saa rautaa! Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti

SuTi ja pikkukakkonen 15+3
 
MLL
Oma napainen iltapäivä hehkutus: Tulin just äitipolilta ultrasta ja lekurin tarkastuksesta. Kaikki oli hyvin! Pieni taisi nukkua tai ainakin ei kauheesti heilunu, oli tosin vähän litistyksessiä kun mulla oli rakko ihan mega täynnä :) Sielä se kädet poskilla oli :heart: Supistelullekkaan ei löytynyt mitään syytä, niinkun epäilinkin. Lepäilen nyt tän viikkoa ja sitten palaan normisti kouluun, jos uusii niin sitten ihmmettelen tarkemmin. Tietty täytyy vissiin vähän tota jumppailia rajottaa kun sen jälkeen alkoi. Nyt sitten oottelemaan neuvolaa, seuraava oisi kahen viikon päästä. Mun elämä pyörii niin tän pikkusen ympärillä :)

MLL :heart: 15+6
 
Heissan!

Hurjasti oli taas tullut tekstiä, ja pisti silmään että täällä monet ovat onnistuneet pitämään painonsa hallinnassa. Kävin tänään neuvolassa, ja painoa on tullut 430 g viikossa lisää.. :ashamed: Koko raskauden aikana on tullut melkein jo 6 kiloa!!! Mä tulen rähähtämään jos en saa tätä kuriin... :ashamed:
Enkä mielestäni syö herkkuja, mutta totuuden tuo painon nousu kertoo.. kääk..

Vauvan liikkeistä en ole varma, nyt muutama päivänä on alavatsalla tuntunut juilimista. Joko se on kohdun kasvamisesta johtuvaa juilimista, vatsan väänteitä tai vauvan liikkeitä.. En tiedä, mutta itsestä tuntuu kivemmalta ajatella että ne on vauvan liikkeitä. ;)

Olen syönyt raskaus ajan Multitabseja rv 5 lähtien, ja nyt tuli rauta määräys neuvolasta, Hb oli laskenut 109. En tunne väsymystä, joten en itse ole tiedotanut hb:n laskua, lähtö oli 132.

Selkäkipuja on tullut, ei niinkään vielä sietämättömiä enkä kipulääkkeitä ole tarvinnut mutta tiedostan että ei ne raskaus aikana tule helpottamaankaan. Täytynee käydä hankkimassa selkätuki, kuulemma maksavat maltaita.. Mutta se että kivut helpottaa niin maksaa hintansa takaisin, eikä tarvitsi kauheasti särkylääkkeitä syödä.

Voimia kaikille! :hug:

T. nalle1puh ja "op" 17+3
 
MLL
Sellasta keskustelua voisi herätellä, että meinaatteko kysyä sukupuolta rakenneultrassa? Me ollaan ajateltu kysyä ja tänään jo utelin sitä, vastauksena sain lääkäriltä että he ei enää sitä periaatteesta katso. Pienoinen pettymys oli, vaikka tärkeintähän sielä ultrassa tietenkin on tutkia vauvan yleistä hyvinvointia. LKS siis toimii näin, onko tietoa miten muualla? Kaverini ainakin KOKSissa kävi jokunen viikko sitten ja sai tiedon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MLL:
Sellasta keskustelua voisi herätellä, että meinaatteko kysyä sukupuolta rakenneultrassa? Me ollaan ajateltu kysyä ja tänään jo utelin sitä, vastauksena sain lääkäriltä että he ei enää sitä periaatteesta katso. Pienoinen pettymys oli, vaikka tärkeintähän sielä ultrassa tietenkin on tutkia vauvan yleistä hyvinvointia. LKS siis toimii näin, onko tietoa miten muualla? Kaverini ainakin KOKSissa kävi jokunen viikko sitten ja sai tiedon.
Juu,mulla nyt "paniikki",ku kuulin että eivät LKS:ssä enää katso ja kerro,on tullu yleinen ohje joku aika sitte..Ja me ei normisti olla haluttu tietää,mut nyt ku on kaks tulossa niin koen,et helpottais jos sais tietää niin ehkä auttais siinä miten vois jo vaatteita yms laittaa,ku sitte vauvojen kans sitä hommaa on varmasti :)

Täällä vointi ihan ok,maha ollu pari päivää vähän outo tai kipeä,mutta luultavasti mulla meinaa ummettaa ja se toisaalta selittäis oloa.Lonkat kipeenä ja kävelen jo ku pingviini :D Maha kasvaa vauhdilla.

Nystis Upana&Helmeri 16+4
 
Me haluttais tietää sukupuoli ja sitä kyllä kysytään. Toivottavasti on mukava lääkäri ja sanoo, jos näkee. Voihan olla, että vauva siinä asennossa ettei näy. Kiva olis tietää minkä värisiä vois ostaa ja kaivella omat mekot esille jos tyttö on. Unisex vaatteita ajattelin kyllä ostaa, kun luulen että jos vaan luoja suo, niin toisen lapsen haluamme.

Vatsan kasvua odottelen ja seuraavaa neuvolaa, sydänääniä haluttais kovasti kuunnella.

Ilona 15+1
 
Moikka!

Sukupuolesta Halutaan tietää ja kysytään sit kolmen viikon päästä kun on se rakenneultra.

Itkuisuudesta Mä sain tänään ihan hirveän itku raivarin kun mies sanoi ettei hakenutkaan haluamaani Sims 3 tietokonepeliä tänään, vaan että se tulee parin päivän päästä postissa. Mä porasin silmät päästäni ja tuntu että se oli ihan ylitsepääsemättömän kamala uutinen...

Onko muita joita ketuttaa, ja ihan syyttä yleensä? Mä olin tämän aamun ihan hirveän pahalla tuulella. Töissäkin kaikki asiakkaat tuntui niii-iiiiiiiiiiin raskailta....

Mammavaatteita Kävin tänään ostamassa kolmet housut kun vanhat ei enää mahdu päälle. Töissä työpaita ei enää tänään mennyt kunnolla kiinni ja piti vaihtaa isompaan. Työhousujen kanssa sama vika. Pitää vaihtaa isompaan kokoon tai sit trikoohousuihin.. : )

HampaatOnko muilla ongelmia hampaiden kanssa? Mulla tuntuu ikenet jotenkin tosi aroilta ja oudoilta... Pitää varmaan ottaa puheeksi seuraavalla kerralla neuvolassa.

Eipä muuta tällä kertaa!
:wave:

Harakanhattu ja ipana16+0 :heart: :heart: poks poks!! :)
 
Minäkin tunsin tänään aika varmasti ensimmäiset liikkeet! :heart: Pienoisia tömäyksiä alavatsalla. Ja esikoisesta oli ihan samanlaisia, niin oon aika varma että niitä ne on. :) :heart:
Viikkoja vasta 14+6, mut esikostakin tunsin jo rv 16+ alkaen.

Sukupuolesta: Luulen että ei haluta tietää nytkään etukäteen sukupuolta. Kiva elää pienessä jännityksessä loppuun asti. ;) Jotenkin on taas niin vahva tyttöolo, etten ees osaa aatella että olis poika tulossa. Saa nähdä pitääkö tuntemukset tälläkin kertaa paikkansa. :)

Harakanhattu kyseli hampaiden kunnosta. Täällä purukalusto tuntuu aika normaalilta, mutta käyn tuossa ens kuun alussa tarkastuttamassa hampaat. Nää raskaushormonit yms. voi vaikuttaa hampaiden terveyteen, että tulee herkemmin reikiä/ientulehduksia. Kannattaa käydä tarkastuttamassa purukalusto. Ja meidän kaupunkin tarjoaa hampaiden tarkastuksen ilmaiseksi raskaana oleville.

Mut nyt pitää painua pehkuihin, että jaksaa herätä klo 7 töihin.. Voi että mie rakastan näitä iltavuorosta aamuvuoroon vuoroja.. |O

-Bluedrama ja nimetön 14+6
 
Moiks!

Me ei sukupuolta haluta etukäteen tietää. Ainaskin toistaiseksi ollaan näin päätetty. Yritän olla yhtä varma kuin mies, ettei sillä ole väliä, mutta aina välillä vähän lipsun ajatuksesta. Mietin että josko se lääkäri vaikka vahingossa sen lipsauttais rakenneultrassa, niin ei olis meidän valinta :D

Pohdin ja pohdin ja pohdin, mutta ajattelin nyt sit kuitenkin, että mun odotusblogin vois lisätä tonne etusivulle. En tiedä tykkääkö sitä kukaan lukea, kun lähinnä se on itselle ajatuksia muistiin, mutta eipä siellä mitään semmosta ole, mitä ei saisi lukea. Joten http://mahankasvatusprojekti.blogspot.com/ olis osoite :)

Uskaltauduin tänään jopa kirjoittamaan ensimmäiset jutut tohon odotuskirjaan. Jotenkin vieläkin omituisesti pelottaa, missä ihmeen vaiheessa mä opin nauttimaan. Harmittaa oikein itteekin.
 
Kiitos teille haleista :hug: Tosiaan tuo sunnuntai oli pahin ja buranaakin saa silloin tällöin pahimpaan särkyyn ottaa. Tosin siihen en ole joutunut onneksi kuin kerran vai kaksi sortumaan. Oon keskustellut asiasta neuvolan kanssa ja mun ottamat määrät on vielä turvallisen rajoissa. Ne lääkkeet kyllä helpottaa särkyä todella paljon ja saattaa mennä useampi tunti että särky häviää, mutta tulee aina takaisin. Johtuu ilmeisesti näistä hormoneista.. Yhdellä ystävällä oli aikanaan omassa raskaudessa samoin, että söi maksimimäärän lääkkeitä 3 viikkoa ja sitten yhtenä aamuna säryt olivatkin ohitse. Onneks ei tosiaan joka päivä tuollaisia määriä tarvitse lääkkeitä ottaa. Kaikkea muuta olen kokeillut helpottamaan: liikuntaa, ruokavaliota, venyttelyä, hieromista..mutta ei näitä hormonisärkyjä helpota kuin lääkitys. Onneksi on todella ihana ja tukeva neuvolan täti ja lääkäri. Kuitenkin sovittiin, että jos ei parissa viikossa helpota, niin varaan ajan lääkärille ja keskustellaan sitten uudestaan. Nyt mennään kuitenkin näin :) Pahoinvointi on kuitenkin selkeästi väistynyt eli korkeintaan kerran päivässä olen oksentanut ja parina päivänä en ollenkaan viikon sisään! Eli jotain hyvää tapahtuu ;)

Sukupuolesta Mies haluais tietää, minä en. Tai siis mä oisin ihan älyttömän utelias tietämään, mutta haluisin myös yllätyksen sairaalaan. Miestäkään ei se haittaa. Tiedän, että jos me se kysytään, niin ainakaan ei osata sitä meidän kahden välisenä tietona pitää :LOL: Rakenneultra on 29.10. ja luulen, että me tehdään se päätös sitten oikeesti vasta siellä vastaanotolla :LOL:

Jemppi & unikko 16+1
 
Huomenta!

Sukupuolesta Tällä kertaa halutaan tietää kumpi on tulossa. Kauhee hinku on alkaa jo laittamaan tavaroita ja kiva olis ostaa jotain uutta uudelle vauvalle. Vauvan vaatteissa kun edelleen on yleisimpinä väreinä sininen ja punainen olis kiva tietää kumpaa ostaa!

Meillä on ens viikolla ultra. Sillon on 19+3. Jokohan sillon erottaa selvästi sukupuolen?

Itkuisuudesta Katottiin eilen Eeva Polttilan lukemia vikoja uutisia, kun oli jäämässä eläkkeelle. Ja arvatkaa vaan alkoko itkettää, kun se rupes kiittelee :ashamed: ! Mies erehty vilkasee mua ja huomas, että silmät kyynelissä kattelin telkkaria, sitä alko naurattaa ja tää sai aikaan sen, että mua rupes itkettää vielä enemmän ja toisaalta naurattaa samaan aikaan! Aikamoista itku/nauru herskyntää oli sitten! :LOL:
Kyllä mä vähän ihmettelen, kun en esikoisen kohdalla todellakaan ollu näin herkkä!

Mutta hyvää päivänjatkoa kaikille!

Latsis + pikkunen 18+2
 
Pikaisesti tulin vielä kurkkaamaan, mitä tänne kuuluu.
Jakselemisia kaikille! Palailen reilun parin viikon päästä! Muutaman tunnin päästä starttaamme kohti Helsinkiä ja aamulla sitten kohti Turkkia! Ihanaa päästä irti arjesta!
Miiru 16+5
 
Heissan,

Latsis, hih..onneks et oo ainut. En edes katsonut Eva Polttilan viimeistä lähetystä, mutta herkistyin siitä jo pelkästään lehdestä lukiessa :LOL:

Itkuisuus vaivaa tosiaankin...mikä tahansa saattaa mieltä liikuttaa siinä määrin että itku pääsee. Varsinkin Sairaala ja Eläinsairaala arki-iltoina kirvoittaa itkut harvase ilta, mutta koska ovat lemppariohjelmia niin eihän niitä voi jättää katsomatta =)

Mitenkä muilla, voitteko katsoa synnytysohjelmia tai vastaavia tv:stä? Tuttu kertoi vältelleensä kaikkia synnytykseen liittyviä ohjelmia koko raskausajan, mutta itsellä ei tällaista fobiaa ole ainakaan toistaiseksi. Kyseinen aihepiiri on kiinnostanut aina ja ammattia valittaessa jopa hain kätilöksi sinne kuitenkaan pääsemättä.

Oma synnytys tuntuu myös kovin kaukaiselta vielä enkä osaa mieltää että tässä jossain vaiheessa oltaisiin tositoimissa itsekin =) Luotan siihen että kaikesta selviää tavalla tai toisella..mutta voihan se sitten lähempänä jo kovastikin jännittää =)

Sukupuolen haluaisin tietää. Hoksasin teidän puheista että en muuten ole kysynyt tähän miehen mielipidettä, joten pitänee tänään kysäistä =) Ja jos se saadaan tietää niin yritetään ainakin pitää meidän keskeisenä asiana :LOL:

Rakenneultran varasin eilen. Se on 2.11. Vielä kuukausi odoteltavana *huokaus* :) Neuvola on onneksi ensi tiistaina, joten jotain mukavaa raskausjuttua kuitenkin tiedossa.

Jemppi, toivottavasti säryt helpottaa!! Itse ainakin saan tunnontuskia jokaisesta tabusta joten ei tunnu kivalta jos joku siitä vielä syyllistää. Olen selvinnyt onneks suht pienillä Panacod määrillä. Nyt on ollut onneksi pari kivutonta päivää *koputtaa puuta*. Lisäksi kävin eilen hierojalla ja varasin uuden ajan hetimiten. Sain sen tosin vasta parin viikon päähän, mutta jos eilisestä ois edes vähän apua.

).( Pienenpieniä muksautuksia tulee vähän väliä työpäivää piristämään :heart: Vointikin on oikein mainio. Olen huomannut etten oo enää niin riippuvainen säännöllisistä ruoka-ajoista mitä aiemmin pahoinvoinnin takia. Helpottaa vähän elämää kun ei tarvitse parin tunnin välein syödä jotain. Toki päivää rytmittää säännöllinen ruokailu, mutta ei enää niin aikaan sidotusti =)

Nyt takaisin töiden pariin. Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

IntoOlivia 16+4
 
MLL
Itkuisuudesta ja hermojen menettämisestä täytyy sanoa, että löytyy :) Harmittaakin välillä, kun niin nopeesti kilahtaa miehelle ja koirille. Koirien kohdalla harmittaa vielä enemmän, kun ei ne tajua miksi oon ärtyny. Taas aamulla meinasi leipoa kone kiinni, kun tosiaan oon vielä saikulla supistusten takia, mutta oon aamusta miehelle luvannu kävelyttää koiria. Sielähän ne loikki oravan perässä ja vaikka kuin kiertelin niin tuli yksi koira vastaan, ei muuten, mutta ovat niin innoissaan, että hyppivät ja nykivät sitten muakin ja taas supisti kun kotiin päästiin. Nyt olen sitten rauhottunu ja kattonu frendejä, voi tsiisus että on hauskaa vaikka samat jaksot nähny monta kertaa :D

Latsis meillä kanssa mies aina nauraa mulle jos alan itkeä ja julkisilla paikoilla menee ihan hämilleen, pari kertaa pitäny vähän tirauttaa hm:män lastenvaate osastolla ja kerran kaupassa tuli tosi sulonen tyttölapsi vastaan niin sitten vähä salaa kyynelehin :D Sitten se tilanne on vielä koomisempi kun toinen nauraa ja ite itkee ja nauraa yhtä aikaa :)

Täälä poksahtaa! Tämä viikko on tuntunu jotenkin tosi pitkältä, mutta onhan se vihdoin ohi :)

MLL :heart: 16+0!
 
Hei kaikille!

Pikainen merkkaus että täällä ollaan... =)
Anteeksi omanapaisuus, ei ole tullut paljoa kirjoiteltua mutta seuraan kyllä kuuumisianne.. :ashamed:
Rakenneultraa odotellessa joka on 20.10 ja pikkuinen on möyrinyt massussa jo viikolta 16+5 tunsin ekan kerran ja siitä vaan selveni.. :heart:
Paino on kestänyt samana, ei ole noussut yhtään vaikka ruokahaluja sen pahoinvoinnin jälkeen on kyllä. Vaan eiköhän se kerkeä..

Hyvää syksun alkua... :heart:

--BabyHope ja Tigu 17+3--
 
Itkuisuudesta kyllä, voi kyllä. Välillä vollotan kun luen täälläkin joitain synnärijuttuja jne. Ja tv-ohjelmat!! Jos niissä jotain tosi ihanaa tai vähänkää surullista niin jo vollotan :D Mies aina tuijottaa mua silloin ja nauraa :LOL:

Ketutuksesta Jep, juuri eilen illalla mua yhtäkkiä alkoi ketuttamaan kaikki asiat ja ihmiset :eek: Ilman mitään syytä, muuten koko pv aamusta iltaan saakka meni tosi hyvin.

Sukupuolesta Aiemmin tossa jo jotain höpötin että en malttaisi odottaa et saisin tietää kaksosten sukupuolet, eli kyllä, ehdottomasti haluan tietää.
Joku tossa kirjoitteli että jotkut lääkärit ei välttämättä edes kerro tai tutki asiaa tarkemmin? No huh, kyllä minä ainakin vaadin kertomaan jos sukupuoli selviää jne :kieh:

(.) ihania liikkeitä alkaa jo tuntumaan kunnolla :) :heart: Mut ei niin usein tunnu vielä, voi kumpa tuntuisi koko ajan :D :D
Äklö olo, söin äskön pussillisen minipätkiksiä.... :ashamed: Aikomukseni oli ottaa vain pari mutta.... :ashamed:

Nyt jos yrittäis nukkua päiväunet, illalla pitäisi mennä kyläilemään ystävän perheen luo.
 
Sukupuolesta En osaa oikein päättää. Toisaalta haluisin tietää, mutta toisaalta olis kiva jännätäkkin. Mies on samoilla linjoilla, joten päätetään varmaan vasta ultrassa 26.10. Löydettiin vihdoin jo yksi pojankin nimi, jonka ehkä molemmat hyväksyy. Eli sinänsä ei ole niin välttämätöntä tietää. Aluksi meinasin, että on hyvä tietää sukupuoli ettei poika parka jäisi ihan maistraatin nimettäväksi :LOL:

Itkuisuus ja muut suuret tunteet Tämä osa on vähän helpottanut. Tai sitten vain tuntuu siltä, kun en enää itke pelosta vauvan takia. Alan olla jo vähän luottavaisempi raskauden jatkumisen suhteen, joten se vähän helpottaa tuota itkuisuutta. Mies on kyllä saanut osansa kiukuttelusta, kun ei ole kotona siistiä. Yleensä kun mä siivoan ja nyt moiset on multa kielletty.

Liikkeistä en ole vielä varma. Välillä kuvittelen tuntevani vauvan liikkeet, mutta välillä nämä liikkeet ovatkin vatsanväänteitä. :LOL: Dopplerilla kuulen liikkeet. Sydämenlyöntien päällä kuuluu välillä tosi kovia muksmuks -ääniä :heart: Olen yrittänyt vierottaa itseäni tuosta dopplerista, etten ihan joka päivä sitä käytä. Nyt ollaan tahdissa joka toinen päivä ja ensi viikolla pystyn ehkä pitämään jo kaksi välipäivää ;).

NinaRinsessa 16+4
 
Hei, pitkästä aikaa!

Asuntoa on kovasti etsitty ja nyt löytyi sopiva sijainniltaan ja vuokraltaan. Nykyisessä asunnossa kun ei ole parvekettakaan ja uudessa olisi piha ja kaksi makuuhuonetta sekä sauna! Tuli hyvä fiilis.

Talvimama 15+1
 
Tälleen hieman ohi aiheen, mutta avaakos joku huomisesta alkaen meille lokakuun ketjun? :D Se ei varmaan oo enää kauhean työlästä. Voisin yrittää jopa itse sen aloittaa. Tietysti jos jollain on enemmän aikaa, niin voi alkaa, tai ihan miten vaan..?
 

Yhteistyössä