+Maaliskuussa poksuvat syyskuussa+

  • Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti
Ninni74, jaksamista teille kovasti. Ihailtava asenne. Jospa siellä yksityisellä saisitte jotain vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin.
Jemppi, minulla alkoi tulla vihlomisen lisäksi tuota menkkakipua ja sitten tuli vuotoa (ei paljon, ja muutamana päivänä), mutta syyksi löytyi tulehdus, johon sain kuurin. Eiköhän kaikki ole sinulla hyvin, jos ei vuotoja tai muuta ole. Tähän tilaan kuuluvaa.
Sairaslomista , en muista enää nimimerkkejä, ketkä näistä oli kirjoitellut, mutta äiti(joku), (anteeksi kun en muista nikkiä unenpöpperössä, )sinun työnantajan asenne ainakin on kyllä sieltä ja syvältä ja tuli niin elävästi mieleen, että tuo sama asenne löytyy meidän työpaikalta. Tiedän jo valmiiksi, jos joudun sairaslomalle. Siinäpähän näyttävät, miten itsekkäitä ja typeriä ovat! Ei ainakaan ite pidä itselleen siitä mielipahaa ottaa.
Miten noita harjoitssupistuksia oikein kuvais...se on sellanen hetken aikaa puristava tunne masun kohdalla, ainakin minulla. Ja masu menee tavallista kovemmaksi silloin, mutta ne eivät ole kipeitä. Edellisellä kerralla alkoivat minulla aikaisin. Ensimmäistä odottaessa oli tuskin ollenkaan ennen kuin lähempänä loppua.
(.) Närästää, väsyttää ja päähän koskee edelleen. Hemppa oli tippunut 126:een. Ollut siellä 135-140. Kohta varmaan sit rautatabuja naamariin. Kesälomaan ois enää vajaa kolme viikkoo! Kyllä odotan innolla!
nyt koisimaan!
Miiru 14+0
 
Tämä aamu tuntuu paljon paremmalta vatsan suhteen..tosin siis oksettaa tietysti niinku normaalistikin, mutta en ole oksentanut :p Jotenkin alkaa tuntua, et alkaisko tää oksentaminen väistyä, kun se on vähentynyt siihen yhteen kertaan päivässä :) Mutta on jotenkin rauhallisempi olo, kun luin teidän kommentteja ja nyt vatsaa ei ole tänään särkenyt yhtään :heart: Kai se on sit luotettava siihen, et se pieni halus vaan kasvaa siellä ja tehdä oikein kunnon spurttia pari päivää ;) Nyt syömään aamiaista. Keitin just kananmunat ja aattelin kattoa eilisiä ohjelmia boxilta - kyllä, nukahdan joka ilta klo 21 :/

Jemppi & unikko 13+4
 
Pahoittelut teille, jotka olette liittyneet np-turvotuksen vuoksi jännityksessä olevien joukkoon. Lapsivesipunktio ei mielestäni ole pakollinen, vaikka turvotusta olisi "liikaa", joku sitä mietti. Meiltä ainakin kysyttiin halutaanko se.
Lääkäri oli sitä mieltä, että kannattaa odottaa siihen asti, samalla (viikko 15+) voisi ehkä jo nähdä sydämestä turvotukseen johtaneita syitä, jos niitä on nähtäväksi. Eli istukanäytteet nyt jäi väliin, kun se ei 1. kerralla onnistunut. Nyt on jaksaminen ollut ihan ok, vaikka tiedän, että tulosten lähestyessä tilanne on toinen.
Latsis:Meillä neuvolassa on niin ihana th, että hän lupasi ottaa minut sydänääniä kuuntelemaan ehtiessään jos vaan minusta tuntuu siltä. Muutenkin olen saanut ihanaa tsemppiä teidän lisäksenne sieltä. :)
Maha on sellaisessa tolassa, että moni paljastaa epäilleensä raskautta kun asia paljastuu. Eli ajattelevat, että joko raskaus tai ylenmääräisen mässäämisen aiheuttanut plösähdys...
1 v. tyttöni kaipaa seuraa, joten palailen taas toiste!
 
Huomenta, tänään olisi rv 14+4 =)
Melkein paniikinomaisesti odotan ensi viikon äitipolikäyntiä....Viime ultrakin oli 26.8...
Tänään pitkästä aikaa kaverini kanssa kahville, josko ajatukset siirtyisi muualle. Ei tee hyvää jos mietin KOKO ajan miten masussa voidaan :|
 
Ninni-74: :hug: ja kovasti pietään peukut pystyssä, että kaikki on kuitenkin hyvin ja loppu onnellinen. :hug:
hali87 ja äitivm70: Harmittaa teän puolesta kakka palaute töissä :| Jättäkää ne omaan arvoonsa ja olkaa itsekkäitä (tai no ei se ole itsekästä kun ajattelee masuasukin parasta :heart: )
Muillekin siipi maassa oleville iso piristyshali täältä :hug: Ja niille myös joilla vuotoja, kuvotusta, väsymystä tai muuta prakailua.

Joku tuumaili siitä, että olisi myöhään rakenneultra jos on viikolla 21+.. Mulla ainaki esikoisesta rakenneultra oli 22+2 eikä sitä pidetty myöhäsenä ajankohtana. Kaippa se riippuu sit paikkakunnasta.

Itellä tuntuu kaikki olevan viel niin alkuvaiheessa, kun ole edes neuvolassa käyny :D Nt-ultraa odottelen ku kuuta taivaalta. Viime yönä näin taas kamalan painajaisen (herkimmät jättää lukematta), et masussa oli kaks asukkia mut toinen oli eloton :( Jotaki aivan kauheita painajaisia nään koko ajan :( Kaippa se on luonnollista pelätä pahinta, vaikka se pelko onki tommosta alitajuista joka tulee vaan uniin.
Ens viikolla kerrotaan sitten molempien vanhemmille raskaudesta, ootan varsinkin anopin reaktiota kauhulla :LOL: Siis ihan vain sen takia, mikä höösääminen tällä(kin) kertaa tulee.. :whistle:
Oma masu jakselee ihan ok. Välillä mullakin kipuiluja alamahalla, mut menee aika nopeesti ohi. Mietin, et oisko muka harjotussuppareita nyt jo :eek: En muista missä vaiheessa esikoista oottaessa alko harjotussupistukset, mut koskaan ne ei ollu kivullisia. Paitsi jo viikko ennen synnytystä alko olla kivuliaita, ja univelka synnyttämään mennessä oli jo jotain aivan järkkyä :kieh: Ja synnytyskin kesti sit sen 22h.. puuh! Jos tällä kertaa pääsis ees puolet lyhyemmällä ajalla :saint:
Väsymys on viel kamala, täälläkin kuukahdellaan yleensä klo 22, joskus jaksaa kattoa jopa BB:n :) Paha olo tulee välillä, ja ähky tulee liian helposti (lukekaa: tahtosin syyä paaaaljon enemmän koska ruoka on vaan niin hyvää! Plus et herkkujaki tekis mieli, mut niistä tulee niin paha olo et parempi skipata)

Tulipahan taas jaariteltua ja aika paljon omaa napaa :ashamed:
Palailen takas kotiaskareiden pariin, poika kuulostaa tuolla imuroivan ihan onessaan :D Mitä lapsityövoimaa.. :saint:

mobic ja pikkuinen 11+4 :heart:
 
Huomenta täältäkin!

Kuvittelenko vain vai ovatko kirjoitukset muuttuneet vähän toivorikkaammiksi? Mä olen ainakin saanut voimia teiltä muilta - kiitos siitä kaikille! :flower:

Uskalsin vihdoin kertoa äidille raskaudesta. Se oli negatiivinen niin kuin yleensä. Kielsi ostamasta mitään, kun sitten kaikki menee pieleen kuitenkin. Se on niin kovin taikauskoinen ihminen. Mä olisin kaivannut enemmän tukea kuin epäilystä, mutta kaikki äidit ei voi olla mukavia. Toivottavasti musta ei tule ihan noin kriittistä, vaikka sitä tutkimusten mukaan toistaakin kaikki äitinsä virheet :( Ainakaan mä en voi syyttä lasta paskasta isästä, koska mun mies on ihan mahtava :heart:

Muuten oma napa täällä voi hyvin. Vuoto on vähentynyt harvaan tiputteluun ja alkaa näyttää jo loppumisen merkkejä. Pahoinvointikin on vähentynyt. Turvotus tulee vielä tarkasti iltapäivällä ja kestää iltaan. Päänsärky on uusi tulokas tosin, sitä on ollut nyt kolme päivää.

Tänään pidetään ystävälle yllätys-vauva-kutsut. Jännittää jo valmiiksi. Tulokas syntyy marraskuussa ja askartelimme tulevalle äidille vaippakakun. Oli kiva puuhailla vauva-juttujen parissa =)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

NinaRinsessa POKS 14+0
 
Jemppi hyvä ettei oo enään kipuillu, mullakin on rauhoittunut niin ettei oo enään ihan koko päivää :) Et tää on sit vaan kaikenmaailman kasvukipuja ja liitoskipuja ja kipuja :D

Mökiltä kotiuduttu, silti äiti oli vähäsen outo ja ei asiasta viekä puhuttu :/ No ehkä se tästä ajan kanssa tokenee..
Oon kyl aivan malttamaton näiden hankintojen kaa..Tänäänki oisin voinu ostaa Löytötexin tyhjäks vauvan vaatteista..Mut päätettiin et ei ennen ostetata lisää ennen ku on toka ultra takana :D Ihan hyvä vaan^^

Murgu ja muru 15+2<3
 
Mimmurainen : Toivotaan, että tulokset ovat hyviä! Pidän peukkuja!!

Tsemppiä kaikille, jotka kipuilevat. Olen kuitenkin myös ymmärtänyt, että kasvukivut kuuluvat tuossa vaiheessa asiaan.

Ihanaa kuulla, että jotkut jaksavat liikkua ja urheilla enemmänkin. Itse olen aina urheillut paljon, mutta nyt ei vain ole jaksanut oikeastaan koko aikana. Nyt alkaa väsyttää vähemmän, joten ehkä sitä nyt voisi ottaa itseään niskasta kiinni...

Tuli mieleen kysyä, että onko teillä kaikilla ultrassa olleilla sikiö liikkunut hirveesti? Meillä np-ultrassa se oli tosi kauan vaan paikallaan ja sitten alkoi vähän heilutella itseään ja raajojaan. Mutta ei se siellä mitään voltteja heitellyt :D

Kiitos vielä kaikille tuesta. En tiedä asenteesta, ehkä sitä vain on kokenut elämän varrella niin paljon kaikkea, että uskoo selviävänsä mistä tahansa. Ja tietenkin tilannetta auttaa, että mulla on maailman ihanin mies, joka tukee ja on rinnalla tapahtui mitä tapahtuu. On turvallinen olo. Olen oikeastaan tänään ajatellut, että aika varmaan me saamme down-tytön. En tiedä mistä moinen vaisto, mutta siltä nyt vain tuntuu. Muuten ei pelota, mutta onhan noilla down-lapsilla niin paljon muita terveysongelmia, että se hieman mietityttää, miten taata lapselle elämisen arvoinen elämä. Mutta en mä oikeastaan hirveästi huolehdi, yllättävän seesteinen olo.

Töissä on tulossa joku organisaatiomuutos ja mulle oli merkitty palaveri pomon kanssa ens viikolle. Saa nähdä, sijoittavatko mut jonnekin muualle vai mitä tapahtuu. Pelinappuloita me työntekijät nykyään aika pitkälle vissiin ollaan. Töissähän en oo muuten vielä raskaudesta kertonut...

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Ninni & vaavi 12+3 (tai 4 tai 6 :))
 
Voimia Ninnille :hug:

Hiljaiseloa täällä, jotenkin haluttaa odottaa niitä tuloksia silti. Tänään poksahti vko 14 :wave:
Eikähän kaikki tässä pinossa saa ollakkin jo toiveikkaita, kun se pahin aika ekat 12 vkoa on ohitse jo!

Kipuja täälläkin alavatsassa, mutta kun on tutkittu ettei siellä vikaa ole niin pakkohan se on jo uskoa :D

Lapsivesipunktiosta; mulle sanottiin ettei sitä edes aleta ottamaan ennen viikkoa 15 koska tulokset on sitten luotettavemmat.
 
Glow
NinaRinsessa :hug: Onpa ikävää että äitisi suhtautuu noin! Ite oon koittanu ajatella että positiivisella asenteella mennään hyvin eteenpäin =) vaikka tietty takaraivossa on kaikki raskauteen kuuluvat pelot.
Kouvolasta minäkin =)

Pikaisesti lueskelin ja lisäilen uudet, Tervetuloa joukkoon!!

Meidän pikkuinen on kipeä tai sitten tulee hampaita, joten hieman on valvottuja öitä ja sen seurauksena pahoinvointia :/

Päivät menee niin äkkiä, etten pysy viikoissani perässä joten pitää aina välillä laskurilla tarkistaa et olikos se nyt näin paljon :D
Toivoisin että olisi jo neuvola ja pääsis kuulemaan sydänääniä taas että tietäis että kaikki varmasti on hyvin!

Glow&"helmi" 15+5
 
Hei kaikki!
Tervetuloa uudet. Aina löytyy vielä yhdelle tilaa, joten lisää paikkoja on :)

9 viikkoa oksentaneet: :hug:
Vauvan riskiryhmään kuuluvat :hug: Tämä tiedoksi niille, jotka epäilevät vauvan olevan down-lapsi. Haluan kertoa down-lapsista sen verran, että kerran tyttö oli poikkeuksellisesti toisessa päiväkodissa 1 päivän ja siellä oli down-tyttö. En tunne häntä sen enempää, mutta suloinen hän oli ja olemme nähneet joskus kesällä uimassa isänsä kanssa. Hän ei pysty kunnolla puhumaan, joten ryhmässä oli tukiviittomia osaava hoitaja. Down-tyttö siis oli ihan tavallisessa kunnallisessa päiväkodissa ja tavallisessa ryhmässä. Mielestäni hieno juttu, että lapseni sai tutustua häneen.

Työpaikan ilkeilyt :hug: nykyään tuntee niiin usein olevansa vain pelinappula (ainakin pörssiyhtiöissä) että ihme, jos pääkoppa pysyy kunnossa... Tsemppiä teille, joilla on ilkeämielinen pomo/tosi rankka työpaikka :wave:

(.)
Viikkoja kertynyt 15. En ole ehtinyt profiilia päivittämään saatikka kirjoittelemaan tänne. Pian olen kotona ja mietin miten saan kulumaan aikani kotona :LOL: Siis kyllähän se aika kuluu, mutta miten saisi kulmaan järkevästi :D . Olisi vaikka mitä rästihommia kotona tehtävänä, mitkä on jäänyt taka-alalle pitkien työpäivien vuoksi. No, ainakin pidämme hauskaa tytön kanssa. Hän on odottanut niiin kauan, ettei äidin tarvitsisi mennä töihin, vaan saisi olla kotona :heart: Kaikkee tulee mietittyä, että miten jaksaa ja miten osaa olla kotona, kun on ollut useamman vuoden työelämässä ja nautin siitä, että näkee työkavereita ja ylipäätään muita aikuisia. Onko muilla samoja ajatuksia?

Ruokahalu on mitä mainion alkuraskauden "pikkulinnun" aterioiden jälkeen. Siis alkuraskaudesta oli aina yhtä aikaa nälkä ja oksetti. Mahaa ja varmaan painoakin(ei ole vaakaa kotona) on tullut roimasti lisää. Olen normaalipainoinen, joten ei haittaa vaikka tulis se 14 kg.

Liikunta nyt alkaa olla hiukan virkeämpi, mutta liikunta on jäänyt kokonaan taka-alalle :ashamed: Yritän tehdä töitä sen saralla pian...

Vaatteet tavalliset housut eivät ole mahtuneet pitkään aikaan. Minulla on nyt käytännössä yhdet hyvät housut töihin, joten kiitos H&M farkkuvinkistä!

Niin, onko muita espoolaisia(olen kysynyt aiemminkin, mutten muista ketkä teistä on)?

Hyvää sunnuntaita!

momtoo+ vauva vk 15
 
Huomenta!

nyt uskaltaudun kirjottelee tänne,. mulla huomenna aamulla np-ultra ja jännittää niin pirusti. viimeksi selvis näihin aikoihin, että kasvu oli loppunut jo viikolla 9, se oli kamalaa,.siks en ole nyttenkää vielä mitenkää uskaltanu iloita tai hehkuttaa tätä raskautta..huomenna se sitten selviää miten on käynyt.. huih! viikot on nyt jotai 12+ ja takana 2 keskenmenoa.. ensimmäinen lapsi tulossa itselleni, mutta äitipuoli olen jo tovin ehtinyt olla, että kaikki raskauteen liittyvä on uutta ja ihmeellistä, mutta muuten lapsiperheen elämä on tuttua :) niin ja helsingissä asustelen..

kiitos jos mukaan mahtuu, huomenna tuun sit kertomaan jatkanko mukana vaiko enkö :)

ihanan reipasta väkeä täällä, niin henkisesti kuin fyysisestikkin!!
 
Huomenta kaikille, vanhoille ja uusille :)

Työpaikasta minulla oli aivan kamala pomo, ei varmaan ikinä olisi "hyväksynyt" minun raskautta jos siis olisin ollut siellä vielä töissä mutta melkein vuosi tämän pomon (vaihtui jossain vaiheessa yritys meidän työpisteessä joten pomo vaihtui) alaisuudessa riitti minulle. Sittemmin sieltä on muutkin vanhat lähteneet ja koko ajan vaihtuu työntekijät kun kukaan ei jaksa siellä olla. Se meininki oli aivan syvältä sieltä :kieh:

Sikiön liikkeistä Mua on mietityttänyt ja mietityttää edelleen kun toinen noista on ollut aika "liikkumaton" ultrissa, en muistaakseni oo vielä tämän sikiön liikkeitä kunnolla nähnyt, toinen kyllä vetää siellä voltteja ja kuperkeikkoja.... :D Noh lääkäri ei ollut huolissaan kun sydänäänet kuului hienosti ja sydämen tykytyskin näytti hyvältä ultrassa jne. Arveli siis toisen nukkuvan ja ottavan rennosti.

Kohta se on... nimittäin ylihuomenna äitipolikäynti........ *paniikki*
Saas nähdä mitä näkyy, viikkoja silloin 15+0 :)

katariina00 :hug: Tsemppiä sinulle huomiseen np-ultraan, toivotaan että tällä kertaa kaikki on hyvin ja tuot meille hyviä uutisia :)

Kinder- & tiuhti&viuhti 14+5

 
Hei kaikki mahtavat, tulevat mammat! Täällä taitaa olla vähän tunteet pinnassa, nimittäin kun luin aiempia tekstejä ja kommentteja esim Ninnille, tuli oikein vedet silmiin. Olin niin iloinen, että meitä on täällä koossa näin iso, fiksu ja reipas porukka, kuten Katariina00 sanoi. Mullekin merkitsee tosi paljon se, että saan tänne kirjoitella omia kuulumisia ja lukea miten teillä "kohtalotovereilla" menee. Kiitos siis että olette olemassa!

Kävin saunassa ekaa kertaa raskausaikana, eikä ollut mukavaa. En muutenkaan ole kova saunomaan, mutta nyt saunan lämpö tuntui tukahduttavalta. Hetken ehdin miekkosen kanssa lauteilla keskustelemaan ja hän puhui "onnesta ja autuudesta" viitatessaan raskauteeni. Tajusin, että siinähän meillä on työnimet, Onni ja Autuus! Olen ajatellut että poikia tulee, ainakin unieni perusteella. Mutta näillä nimillä mennään, tuli mitä tuli :)

Näin eilen vauvat, kun töissä oli käytössä ultraäänilaite ja pyysin työkaveria katsomaan josko vaavit näkyisivät. Laite ei ollut mikään paras mahdollinen, mutta näin sekä Onnin että Autuuden :heart: Toinen oli "selkätarjonnassa" ja hienosti näkyi selkäranka. Uskomatonta, miten kehittyineitä ne jo nyt ovat! Meillä on ilmeisesti jatkossakin mahdollisuuksia käyttää tuota laitetta, joten taidan välillä kurkkia masuasukkeja!

Tervetuloa taas uusille, ihanaa että saadaan vieläkin uusia ihmisiä mukaan! Ja toivon sinulle Katariina00 tsemppiä huomiseen ultraan!

Työpaikasta. Olen saanut niin ihanaa kohtalua sekä osastonhoitajan että työkavereiden taholta, että siitäkin meinaa liikuttua. Kaikki (ketkä tietävät) ovat kiinnostuneita raskaudesta ja kyselevät missä mennään. Pomo neuvoo asioissa ja pitää mun puolia. Käske ilmoittaa heti kun en enää yövuoroja tee ja kun sain tietää että kaksoset on tulossa, soitinkin oh:lle ja pyysin ettei enää yövuoroja minulle laita. Nyt olen päättänyt puhua avoimesti raskaudesta, en viitsi enää salata. Masukin on kasvanut jo sen verran että kohta se näkyy. Olen aika hoikka, joten joudun pian varmaan hakemaan isompia työvaatteita.. Lisäksi meillä hoidetaan joskus potilaita, joita ei voi raskaana ollessa hoitaa, joten senkin puolesta on kiva, että muut tietävät tilanteestani.

Hei Kinder-, mistäpäin Suomea sinä olet? Asustelen Turussa ja olisi kiva tavata muita odottajia, jos vain jollakulla muulla olisi mielenkiintoa?! Onko täällä Turkulaisia tai naapurikuntalaisia? Sullakin Kinder- on onnekas tilanne, kun pääset hieman useammin näkemään vauvojasi. Meillä on tosissaan torstaina seuraava ultra, missä yritetään selvittää ovatko vauvat omissa vai erillisissä vesipusseissa. Nyt vaan toivotaan että löytyy erilliset pussit!!! Oliko se niin Kinder-, että teillä oli jo yksi lapsi ennestään?

Kävin sienimetsässä ja tein sienipiirakkaa. Sitä ja teetä aamupalaksi, nam! Mullekin on alkanut ruoka maistua ihan eri tavalla kuin alkuraskaudessa vaikken pahoinvoinnista kärsinytkään. Painoa ei ole tullut yhtään lisää, vaikka syön kuin pieni hevonen. Painan edelleen 55 kg. Odotan mielenkiinnolla koska se alkaa nousemaan. Miten teillä muilla, koska paino on kääntynyt nousuun?

Eipä tässä nyt muuta, pitäisi alkaa valmistautua iltavuoroon. Tänään myös saadaan matkalaukut takaisin, ne ovat olleet kotimatkalla keskiviikosta lähtien. Taidan tarvita vähintään kaasunaamarin kun alan pesemään pari viikkoa vanhoja pyykkejä, mitkä ovat hautuneet matkalaukussa.. :p

Vointeja kaikille :wave:
 
Hienoa sunnuntaita kaikille! :flower: :heart:

katariina00 Paljon onnea nt-ultraan! :flower:

Jemppi ja murgu Hyvä, että teillä on mahakivut hellittäneet!

NinaRinsessa :hug: On varmaan raskasta, että oma äitisi ei ole parempaa tukea. Toivottavasti saat silti nautittua odotuksesta. Ja hyvä, että vuodot on loppunut! Vaikkei tuo päänsärkykään ole niin mukavaa...

sikiön liikkeistä Meidän vauveli tuntuu myös olevan suht rauhallinen. Nt-ultrassa vkoilla 12+2 se jonkun verta heilutti käsiään, mutta hyvin pysyi muuten paikallaan. Itseasiassa, ku nyt muistelen, taisi lääkärin täytyä hieman sitä stimuloimaan, jotta kääntyisi hieman ja saisi mitattua nt-mitan.

Mullakin vaihtelee voinnit väsymyksen suhteen tosi paljon. Eilen oli tosi huono päivä, olin niin väsynyt ja vetämätön. Tänään myös hieman, muttei yhtä paha kuin eilen. Tosi harmi tämä kun miehella on työmatkoja niin; pe-iltana tuli kotiin ja tänään aamulla lähti taas. Just siis eilinen oli ainoa päivä yhdessä tänä vkonloppuna, mutta olin niin huonoa seuraa :( Tältä reissulta se tulee takaisin tiistaina.

Hyvä juttu on, että olin sen verta varautunut tähän väsymykseen, jolloin ei mitään jaksa tehdä ostamalla tv-sarja Aliaksen tuotantokaudet. Sitä nyt katselen aina kun olo on tälläinen :D

Oikein hyvävointista päivänjatkoa kaikille!

Minna ja helmi 15+1
 

Alkuperäinen kirjoittaja Sunburned:
Hei Kinder-, mistäpäin Suomea sinä olet? Asustelen Turussa ja olisi kiva tavata muita odottajia, jos vain jollakulla muulla olisi mielenkiintoa?! Onko täällä Turkulaisia tai naapurikuntalaisia? Sullakin Kinder- on onnekas tilanne, kun pääset hieman useammin näkemään vauvojasi. Meillä on tosissaan torstaina seuraava ultra, missä yritetään selvittää ovatko vauvat omissa vai erillisissä vesipusseissa. Nyt vaan toivotaan että löytyy erilliset pussit!!! Oliko se niin Kinder-, että teillä oli jo yksi lapsi ennestään?
Heips. Asun Vihdissä, olisi myös kiva tavata muita odottajia ja monikko-odottajia myöskin :D mulla on niin ihanat vaivat jo alusta alkaen ollut, lonkkakipuu,pääkipuu,pahoinvointia ym. kivaa. Esikoista odottaessa ei niinkään mitään vaivoja ollut, ja niin eli meillä on ennestään yksi tyttölapsi, 4,5v =)
Jep, on ihanaa kun pääsee näkemään monta kertaa vauvelit, tai no nyt on ollut 4vk välein aikalailla mut yli 20viikollahan alkaa pikkuhiljaa tihenee käynnit, sitä ootellessa. Välillä tuntuu tuskaiselta odottaa tuo 4vk !
Mulla tais olla niin että vauvat on omissa vesipusseissaan ja yhteinen istukka ja suonikalvosta en oo ihan varma oliko yhteinen vai miten se menikään mutta eiköhän tuo ensi viikolla selviä..


Ja painosta piti vielä sanoa että esikoista oottaessa ei tullut yhteensä ku 8kg mutta nyt on tullut jo yli 10kg.... :D







 
Mä kävin tänään kierteleen naapurikaupungin kirppiksiä ja löysin ihan kivannäköisen turvakaukalon. Ostin sen, ku makso vaan 10 euroa. Näytti olevan myös pinnasänkyjä jopa kolmin kappalein, niillä oli hintaa 20 euroa, mutta en ostanut. Kyllähän sen ehtii vielä hankkia joulun jälkeenkin. En olis ostanut tuota kaukaloakaan vielä, mutta ku oli niin halpa ja vielä tosi siistinnäköinen ja testasin vielä kaikki toiminnot siitä, niin pakkohan se oli ostaa. :)

Painonnoususta sen verran, että ku on ennestään tuota ylipainoa, niin lääkärit sano, että eipä juurikaan tarvis nousta raskaudenaikana. Mutta missään nimessä ei saa alkaa laihduttaan. No oon saanu pidettyä painon ihan paikallaan tähän mennessä, josta oon kyllä tosi tyytyväinen.

Mä oon tässä vieläkin pähkäilly sitä kotidopplerin hankkimista, mutta en sitte tiedä, kannattaako ostaa..
 
Täällä yks uusi ilmottautuu! :wave: Oon tuolta helmikuun hurmaajien puolelta, mutta ajattelin nyt tännekkin ilmottautua, kun kuitenki täälläki käyn lueskeleen kuulumisia. Mulla oli alunperin LA 23.2. mutta muuttuikin sitten matkan varrella 2.3.2010.

Tuntuu, että täällä immeiset on paaaaljon lähempänä samoja viikkoja ku mulla, helmikuunpuolella useammat lähentelee jo puoliväliä.

Jos vielä tänne saan ängetä,
niin LA 2.3.2010, esikoinen tulossa =)

serratus ja :heart: 15+5
 
täällä paha olo nostaa uudelleen päätään. Pala kurkussa koko ajan, eilen jopa oksensin kauppareissusta tultuamme kotipihaan :$
Mä olen siis ihan sippi irti poikki koko raskauteen, kyllä ottaa koville. No, ei auta itku markkinoilla :kieh:

Huomenna on klo 8.30 NT-ultra. Jännittää tavallaan. Toivotaan parasta =)

Mä olen töissä paikassa, jossa mulla on vapaa käyttömahdollisuus uä-laitteeseen =) ja arvatkaa vaan... tämä tätihän se kurkkii masuasukkiaan ja USEIN :D

Minttis & Paavo 11+5

Ps. täällä myös helsinkiläinen, Kontulan suunnalta
 
Heippa!
Kiitos ihan kamalasti kaikille lohduttavista sanoista joita olen teiltä saanut tuon esimieheni suhtautumisesta sairaslomiini :hug: Mietityttää jo valmiiksi miiten ensviikon lopun jaksaa kun nytkin kamala väsymys et näinkö sit en vkonlopun jälkeen enää maanantaina olekkaan kykenevä töihin :ashamed: aika siis näyttää, eipä kai sitä nyt murehtimaan ;)

katariina00 tsemppiä huomiseen ultraan :hug:
serratus tervetuloa tähän pinoon :wave:
sunburned ihanaa kun pystyy työpaikalla kurkkimaan masuasukkejaan ;) Ihana suhtautuminen teillä siellä :hug:

Painonnoususta kyllä se vaan mulla iankin on heti lähtenyt nousuun :ashamed: viimekerral kyl oli tippunut mut sekin varmasti tullut tuplana takas kun tullut vedettyy karkkii ja suklaata ym. herkkui vaikkei pitäis :ashamed: Jos edes jaksais liikkuu, käydä koiran kans lenkil mut kun nekin jääneet taas :headwall: mut jospa sitä sit kohta taas jaksais, viimeistään kun se lääkärinkin mukaan se energinen keskiraskaus alkaa :) Sitä siis odotellessa ;)

Anteeksi kun vielä jäi jotain kommentoimatta mut pikkuneiti kaipaa äippää
Jaksuja teille kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 14+1 :heart:
 
Taas pitkästä aikaa kirjottelen. Sokereita joudun mittaileen mutta toistaseks on pysyny hyvinä ja on voinu syödäkin mitä vaan, ei oo vaikuttanu. Onneks. Ei kauheesti se vähähiilihydraattinen ruokavalio houkuttele, se kun on mulla ainoo joka pitää verensokerin alhasena. Mut vielä saa syödä leipää ym, otan ilon siitä irti =) .
 
ei ole edes kaikkea kerennyt lukemaan kun niin kauheana tullut tekstiä! =)
joillakin oli tullut vähän ikävempiä uutisia :hug: heille. Ja voimia jatkoon, asioilla on tapana järjestyä, ainakin johonkin suuntaan.
Jotain oli tavaroiden ostosta. Me ostetaan kaksostenrattaat ja turvaistuin. Muuta ei tarvita.
Liikunnasta oli myös puhe. Mä edelleen ratsastan, lenkkeilen ja jumppaan. Liikunta auttaa väsymykseen ja muuten en edes raskaana huomaisi olevani.. :heart:
 

Yhteistyössä