+Maaliskuussa poksuvat syyskuussa+

  • Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti
ihanaa kun tullut hyviä uutisia tännekin :) mahtavaa!!

noista oudoista jutuista raskausaikana... oon lähteny monena iltana lenkille vaikka oon ollu jo sängyssä peiton alla, silti tullu yhtäkkiä olo et nyt lenkille :D ei todellakaa mun tapaista.. sama jotain siivousvimmoja sattunu kohalle, harvoin kyllä, mutta ennen vieläkin harvemmin :D en todellakaa oo siivousihminen!! ja myös toi aamusyöminen, en oo ikinä syöny edes aamupalaa, vasta joskus sitten puolen päivän aikaan ekan kerran, mutta nyt kyllä tarvii ruokaa jo heti aamusta ja siitä sitten tasaisesti koko päivän :D

ei tässä tällä kertaa sen kummempia, aletaa kattelee lastenohjelmia :p

 
Aika ällöä tekstiä luvassa: Minulla hölähti wc:n lattialle tipoittain ruskeaa vuotoa, kun olin menossa suihkuun. Paperiin tuli myös aika paljon valkovuoto+verisekoitusta=ruskeaa vuotoa. Uskaltaisiko mennä töihin.... :| En halua riskeerata vauvan hyvinvointia, mutten halua panikoidakkaan turhaan. Soitin neuvontaan ja sieltä ei tullut hullua hirskaammaksi. Pitää olla varovaisesti ja seurata tilannetta. Jos on kipuja, niin pitää soittaa heti uudelleen. Nyt koko ajan mietin onko kipuja ja kuinka isoja niiden pitää olla, että pitää soittaa.. Huh! Kylläpä olen huolissaan. :(

Eka raskaus meni kuin tanssi, tässä raskaudessa olen ollut paaljon varovaisempi. Esim. sänkypuuhissa-ennen oltiin pupuja, nyt huomattavasti harvemmin. Mites teillä(jos saan udella)?

momtoo rv 15+2
 
Heippa! En ole taas juurikaan kirjoitellut tälle maaliskuun puolelle. Tämä piinaava päänsärky tuntuu pahenevan koneella joten voipi olla että välttelen nyt jonkin aikaa koneella oloa. Neuvolatäti epäili olevan migreeniperäistä ja jos ei helpotusta panadolista saa niin pitää mennä lääkäriin parin viikon päästä. Hyvää tiistaita kaikille. Yritän taustailla ainakin. =)

Alina ja 16+3 :heart: =)
 
katariina00 ja mimmurainen onnittelut ihanista uutisista :heart:

momtoo Varmasti jännittää mennä töihin. En kyllä osaa sanoa, et miten kannattais edetä. Ootteko mahollisesti harrastaneet seksiä ja siitä vois johtua tuo rusehtava vuoto?

Alina jaksamista päänsärkyjen kanssa :hug:

Mun on pakko nolokseni todeta, että meillä ei oo plussan jälkeen harrastettu seksiä :ashamed: Ekalla tai tokalla viikolla oli niin fiiliksissä, et tuli vaan juteltua vauvasta ja sitten alkoi pahoinvointi, joka ei ole vieläkään loppunut, joten seksi on ollut viimeisenä mielessä. Jos hetken tekee mieli, niin senkin mielummin nauttii hetkellisestä hyvästä olosta ihan yksinään :LOL:

Täällä särkee päätä ja oksettaa. Aamu aloitettiin vauvan kanssa taas niinkuin aina: oksentamalla. Tänään ois kuitenkin tsempattava ittensä, koska parin tunnin päästä pääsis VIHDOIN kampaajalle ja sitähän en peru, vaikka olis miten huono olo. Haluun ees näyttää ihmiseltä, vaikkei siltä taas tunnukaan :)


Jemppi & unikko 14+0 *poks*
 
momtoo, en menis töihin sinuna, jotenki oon ite simmonen et mielummin oon sitten kotona ja huolehdin, kuin että töissä koitan sitä huolta peitellä.. ja kotona on paljon helpompi ottaa ihan rauhassa.. ite oon niiiiiiiiiin stressaava että oisin jo ihan menossa jonnekin näytille. vaikka luultavasti tuokin ihan normaalia, nyt vaan rauhassa, tai sitten soitat ja sanot et liian iso huoli on jo!!

 
Terve kaikille pitkästä aikaa. On pitänyt vähän kiirettä töissä, enkä ole kerinnyt täällä kauhiasti käydä. :ashamed:

Jossain vaiheessa oli puhetta nuiden ihmisten kummallisista kommenteista. Me ollaan muuten saatu vaan ilosia vastaanottoja vauvauutisille, mutta äitini ensimmäinen kommentti jäi vaivaamaan. Kerrottin vauvasta ja äiti sanoi: "No, kai se sitten on hyvä asia, jos olette niin päättäneet." Ei siis suoraan sanonut mitään pahaa, mutta outo kommentti silti. On kyllä nyt TODELLA iloinen, mutta inhottaa tuo ensireaktio. Ehkä toivoi ja kuvitteli, että oltais menty naimisiin ennen lapsia.

Alina78 minulla myös aivan järkyttävät päänsäryt. Ja ennen raskautta pää oli kipeä, ehkä 2 kertaa vuodessa. Panadoleja kuluu ihan laittomuuteen asti. :ashamed: :kieh:

Ja noi oudot raskausjutut: Olen normaalisti aivan älytön siivoushullu ja touhuta pitää koko ajan. Nyt en saa mitään aikaiseksi. Kämppä näyttääkin jo vähän siltä eikä puhtaita vaatteita löydy enää kaapista. Mieskin on alkanut vähän vihjailemaan, että pitäisköhän meidän vähän siivota. Tuota en ennen ole kuullut toisen susta ikinä. :LOL:

Nyt jatkan töitä. Viikko enää loman alkuun.

Alice 14+0
 
momtoo: en menis kyl töihin, lepäilisin ihan kotona ja kattoisin loppuuko vuoto ihan itsestään.. toivotaan et loppuu itsestää :)

(.) eilen sit oli oikein mukava päivä ku nää kivut alvatsas paheni ja keskiktty tohon keskelle..välil sattu alaselkäänki ja välil kivut olivat polttomaisia..Kävelykin oli yhtä tuskaa ja jouduin ottaa 3 särkylääkettä..ja tänään soitin neuvolaan jossa vastaus oli ylläri: "Ne on varmaan vaan niitä luunliitoskipuja, älä huoli" -.- Mut ei oo ollu tänään niin pahat tai oikeastaan ei oo silleen kipuja ollukka..välil nipistelee sieltä täältä.. Enkä muuten panikoiska mut oon ekaa kertaa täös hommas näin pitkäl ja viimeks ne kivut ei merkiny mitään hyvää ni tietysti oon nytkin lieväs hysterias.. kai mun sit vaan on uskottava ammattilaista ja todettava et nää opn vaan tavallisia kipuja jotka mul on pahempia ja kestää kauemmin.. :(
Sais nyt vaan sen dopplerin jo ni sit saa sattua niin paljon kuhan kuulen palleron tekemiset ja äänet :heart:

Anteeks omanapasuus ja tosi pitkä vuodatus, tuntuu et tää on ainoo paikka mihkä avautua ja saada oikeeta tukee,mieskään ei oikeen osaa tukee :(

Murgu ja masupallero 15+5 :heart:
 
mulla ei oo noita kipuja muuten ollu mut aina ku aivastaa, kääntyy pahasti tms ni sillon repäsee kyllä ja kovaa!! aivastelua oon oikee alkanu pelkää ku se niin sattuu :(

mä haluaisin kans ton dopplerin mut ei oo rahaa ni ei nyt sit voi ostaa..samoin haluan simmosen bola korun...... :D haluan haluan haluan... mitään en vaan saa :D no jos nyt tän vauvan saisin joskus syliin ni <3<3

mulla ollu nyt raskausaikana aivan järkyttävää pääkipua, ainaki iltaisin.. ihan hirveetä :(
 
katariina: mul oli tos yks viikko varmaa neljä päivää pääkipua eikä särkylääkkeet auttanu joten luin jostain et runsas veden juonti auttaa..Join sit varmaan 5-10 tuopillasta vettä yhes illas ja ei oo sen jälkee särkeny..Ja tekee hyvää ihollekki ;D
 
momtoo: Toivotaan, ettei mitään vakavampaa ole. Seuraile tilannetta. Ikävää, kun neuvolasta ei pystytä antamaan selkeää vastauta, miettisin itsekin, että koska kivut ovat tarpeeksi isot jne.

Seksistä: Vähentynyt on raskauden aikana, mutta ei kuitenkaan loppunut kokonaan. Mua ei ole tehnyt samalla tavalla mieli ja yhdyntä on hankalaa, sillä se sattuu melkein aina just nyt. Joten on sitten pitänyt keksiä muita vaihtoehtoja, kun miestä tekee taas aiempaa enemmän mieli :D
 
ninni, meil vähä sama homma ton seksin suhteen...tai siis täysin samoilla linjoilla mennään :D

täytyis tosiaa koittaa tota vettä juoda enemmän, ihan liian vähä tulee juotua, ku tuntuu et muutenki saa juosta kokoajan vessassa..mut silti täytyy vaan juoda, jos se helpottais :) kiitti vinkistä!!
 
Glow
momtoo jäisin ehdottomasti kotiin ja lepäisin!! Mulla tuli edellisessä raskaudessa alussa vuotoa hieman, 2-3 päivänä, se loppui kun lepäsin! Olin urheillut jonkunverran edellisänä päivänä kun se vuoto alkoi. Ei kukaan lääkäri oikeen ottanut kantaa/osannut sanoa mitä se oli loppujen lopuksi mut pääsin ultraan kun lääkäriin itteni änkesin! Kaikki oli hyvin. Toivon että sinullakin :hug:

Flunssahan se iksi muhunkin :/

Mammavaatteita oon ostanu h&m:lta ja huutonetistä.

Nyt kasvissosekeittoa syömään :p
Ihan hirmu nälkä ruvennu olemaan, kumma juttu ;)

POKS, jo rv 17 lähti käyntiin =)
 
Moikka kaikille!

Eilen oli lääkärineuvola, jossa kaikki hyvin. Syke vauvalla oli 150. Mitäpä muuta...
H&M.ltä mullakin kahdet äitiyshousut ostettuna. Uskokaa tai älkää, ostin ekaks koon L, ja eilen hipsin ostamaan samanlaiset kokoa M kun ne ekat oli niin isot päällä.....

Paino oli kyllä laskenut jo viimeviikosta sen 1,5 kiloo, kuten sitäkin edellisellä viikolla.

Nälkää täälläkin, jatkuvasti pitää jotakin pientä napostella =)
Mullakin paha olo iskee pääasiallisesti illalla, en tiedä miksi?

Noista down-lapsen pitämisjutusta viel sen verran, ettei minulle down-lapsen pitäminen ole vaihtoehto. Meillä on kaksi aiempaa lasta, ja kuitenkin rajalliset voimavarat, joten en koe että siitä selvittäisiin.
Miehen mielipidettä en tässä sillälailla huomioi tai sen kummemmin kysele, tiedän ettei hänkään sellaista enää jaksaisi (esikko on meillä hiukan haastavampi tapaus).

Siksipä edelleeen kieltäydyn uskomasta että siinä punktiossa jotakin pahaa selviäisi. :ashamed:

Tunnen down-lapsia ja he ovat hyvin suloisia, ei sillä. Enkä koe heitä milläänlailla vastenmielisiksi, päin vastoin. Mutta joskus elämässä on tehtävä kipeitäkin ratkaisuita, itsensä, ja jo olemassa olevan perheen hyvinvoinnin eteen. :hug:

Voimia kaikille tuloksia/kokeita odotteleville sekä paljon jaksamisia pahoinvoinnin kourissa oleville! :hug:
 
Pitkästä aikaa jaksan taas kirjoitella.
momtoo Kyllä varmaan lepo on hyväksi, mutta en usko, että työntekokaan (riippuen tietenkin työsi fyysisestä rasituksesta) on kauhean pahaksi. Minä olen vuotanut vähemmän tai enemmän lähes koko raskausaikani. Rusehtava vuoto on vain jotain vanhaa vuotoa eli siitä ei tarvitse olla niin huolissaan. Jos muuttuu kirkkaaksi vereksi tai sinulle tulee kovia vatsakipuja kannattaa mennä lääkärille.

Seksistä oli puhe. Koska minulla on ollut tuota vuotoa lähes koko ajan, on se valitettavasti ollut kiellettyjen listalla uinnin lisäksi. Ei sinäänsä, että tässä pahoinvoinnissa ja väsymyksessä olisi nyt kauheasti tehnytkään mieli. Toivottavasti kuitenkin pääsemme sitä vielä tekemään ennen vauvan syntymää. B)

Minulla on onneksi vanhoja äitiysvaatteita tallella, joten toivottavasti pärjään niiden kanssa. Jännittää vain, että mites pakkaskelit ja iso vatsa... Ehkä sitten vain käytöön miehen toppatakki :LOL:

No mutta ehkä tämä riittää minun navastani.

Tsemppiä kaikille tuloksia ja kokeita odottaville. Lisäksi jaksamista meille pahoinvoinnin kanssa vieläkin taisteleville :headwall:

Floora ja papu 14+2
 
Sunburned, onpas kiva kun saat ns "ylimääräisiä" ultria töissä ja kiva kun on noin ihana suhtautuminen töissä.
Uusille tervetuloa!
Minttumaariallakin työn puolesta ultra käytössä, kiva!
Jemppi ja muut oksentelusta kärsivät, toivotaan, että alkais oksentelut jo helpottamaan!
Marylene, onnea tuplista!
Katariina, hyvä, että noiden hankaluuksien jälkeen sait nähdä pienen ihmeen ultrassa.
Oudoista tavoista...ei niinkään tapoja, mutta ihan hölmäyksiä. Kaverini sanookin, että tässä vaiheessa on ne "istukka-aivot". Jääkaapista saattaa löytyä vähän mitä sattuu, saatan sanoa jotain tosi outoa jne...
Momtoo, olisiko tuo ruskea vuoto tulehdukseen viittaavaa? Itselläni loppui kuurin myötä.
Seksistä, mitä se on? Ei vois oikeesti vähempää innostaa. Sama oli tyttöä odottaessa. Kyllä se sieltä sitten taas alkaa kiinnostaa, kun sen aika. Ja sitten kun oli vielä se tulehdus, niin ei oikein uskallakaan riskeerata, vaikkei erikseen ole kiellettykään.
Murgu, kuulostaa ilkeiltä noi sinun kivut. Toivottavasti loppuisivat. Tuo doppleri kyllä rauhoittaa omaa mieltä. Minulla vihlaisee tyttöä nostaessa navan seutuvilta ihan alavatsaan. Muuten on pistelyt kuurin jälkeen vähentyneet. Häntäluu meinaa alkaa osottaa merkkiä itsestään nyt. Se vioittui edellisessä synnytyksessä ja pelottaa, että siitä se vielä ongelma tulee. Synnytystapa on kysymysmerkkinä toistaiseksi.
Itse jäin sairaslomalle koko viikoksi. Voin kuvitella työnantajan asenteen. Ei vastannut eilen aamulla ollenkaan puhelimeen, kun arvas varmaan, mistä kyse. Sanoin jo sunnuntaina töissä, että nokan kanssa ongelmia. Laitoin sitten tekstarilla, että olen ainakin eilisen saikulla. Ei vastannut siihenkään mitään. Piti sitten ite vielä työpaikalle soittaa myöhemmin ja kysyä onko asia hoidossa, kun en vastausta ole saanut. Eipä tuo mitään siihenkään suostunut vastaamaan, kun sairaalalla käynnin jälkeen ilmoitin koko viikon saikusta. Poskiontelohuuhtelussa sanoi, että märkää näkyi valuvan otsaontelosta asti..Että sekin selittää tätä jatkuvaa päänsärkyä.
Mulla on himona tällä hetkellä appelsiinimehu, jossa hedelmäliha seassa ja sen kanssa täysjyväkaurakeksejä. NAM!
Mammavaatteistä, yhdet farkut ostin H&M:n tarjouksesta. Muuten ei sieltä löytynyt mieleisiä. Ei oikein ole oman mallisia. Ja nyt olen yrittänyt löytää jotain kesävaatetta reissuun mukaan, muttei niitä enää oikein ole täällä päin ainakaan saatavilla.
Liikkumaan ei ole jaksanut suuremmin lähteä. Vähän pihaa kävin yks päivä raaputtelemassa. Hyötyliikuntaa saa töissä kyllä.
Josko lähtis päikkäreille.
Miiru 14+4
 
Kiitos Jemppi, Katariina00,murgu, Ninni-74, Glow, Floora ja Miiru80 :heart: :heart: :heart:

Aamulla pähkäilin ja melkein itkun tirautin, että mitä teen menenkö töihin vai en. Neuvolaan voi soittaa vasta klo 12, joten soitin johonkin auttavaan puhelimeen, missä vastataan koko pääkaupunkiseudun kaikkiin vaivoihin. Joten en luottanut siihenkään. Lähinnä hyssyttelyä sieltä tuli ja se, että ota rauhallisesti ja jos tulee kirkasta verta/vatsakipuja, niin sit soittaa uudelleen. Menin sitten töihin, kun olen liian "tunnollinen". :ashamed:

Olin ehkäpä tunnin töissä, kun päätin lähteä ensin kotiin lepäämään erilaisten tuntemuksien kanssa(koko ajan hermoilin, että entä jos kohta tulee vauva ulos...). Menin kuitenkin suoraan sairaalaan tarkistamaan tilanteen (työkaveri minut sinne usutti taksin kera, etten vain kävelisi :heart: ). Vauvalla oli kaikki hyvin! Tuli kuitenkin yhdyntäkielto, mikä on pienin murhe. Parin viikon päästä on lääkärineuvola ja sit n. kuukauden päästä rakenneultra. Oli ihana nähdä vauva ultralla: pienoinen voi hyvin ja näin sydämen sykkivän ja vauveli oli kasvanut viikkoihin nähden normaalisti. Sairaalassa tarkistettiin myös istukka. Istukka on kuulemma aika alhaalla, joten se voi aiheuttaa nämä vuodot (?). Kuulemma istukka "nousee", kun kohtu kasvaa. Joten voi olla, että yhdyntäkielto ei ole voimassa koko loppuraskautta ;)

Kiitos vielä mahtavasta porukasta, jonka osallisena voin olla niin hyvinä kuin huonoina päivinä :flower: :flower: :) :heart:

Muoks: Jemppi kyllä täytyy myöntää, että on tullut tehtyä makkarissa muutakin kuin nukuttua, mutta viimeksi lauantaina.

momtoo ja vauva vk 15+2
 
murgu :hug: toivottavasti sinun kivut ovat niitä liitoskipuja ja saat dobblerin pian!

Glow pikaista paranemista flunssasta! :flower: Ihanasti sulla jo viikkoja täynnä :wave:

Floora mukava kuulla, että muillakin on samantapaisia oireita. Ai, että uintikielto? Ehkäpä minullakin sitten, koska samat vaivat. En hoksannut kysyä. Just viime sunnuntaina oltiin menossa uimaan, kun huomasin pientä vuotoa. Jäin päättäväisesti kotiin, vaikka mies ihmetteli ja yritti houkutella mukaan. Toivottavasti pahoivointisi lakkaa pian! Ja samoin muidenkin-ARGH!

Miiru80 Onpa aika tiukkistyönantaja, kun ei suostu vastaamaan puheluihin/viesteihin. Nyt tuntuu jo oma ongelma pineltä, kun teidän juttuja lukee. Kaikilla tuntuu olevan pienestä isoon vaivaa. Toivottavasti joku meistä saa nauttia täysin raskaudesta ilman kommervenkkejä, kuten meidän ekaa odottaessa :wave: Kaunis masu sinulla Miiru80!
 
Äitiysvaatteista. Viime viikolla ostin ihanat mamaliscious farkut Kampin Bebes kaupasta. HM:ssä kävin aikasemmin mut en löytäny yhtään itelle sopivaa housua sieltä. Tänään tilasin MissyMom:in verkkokaupasta yhden pitkähihasen paidan. Talvitakkista mietin et ostanko äitiystakin vai yritänkö ite omella sellasen. Onneks sinne on vielä aikaa.

Outoja tapoja
en ole itsessäni huomannut eikä mulla minkäänlaista ruokahimoa/ällötystä ole. Kaikki maistuu normaaliin tapaan.

Kehtiysvammasuudesta keskusteltiin miehen kanssa esikon kohdalla lähinnä ohimennen. Sillon käytiin lapsivesipunktiossa niskaturvotuksen takia. Sillon mies oli ainakin alustavasti sitä mieltä että jos jotain on pielessä niin hän haluaa abortin. Ite en olis aborttia pystyny tekemään. Saatiin tieto että kaikki on ok ja keskustelu jäi siihen.

Seksiä ei ole yhtä usein kun viimeks, mut se selittyy varmaan ainakin osittain sillä että siinä vaiheessa kun tulin raskaaksi oltiin oltu yhdessä vasta vajaa neljä kuukautta.

Oma napa. Eilen iski jonkunsortin räkätauti. Kuume ei mulla nouse kun ehkä kerran viidessä vuodessa, joten ei sitä ole nytkään. Nuhaa ja limasta yskää kyllä pukkaa. Tänään jäin suosiolla työharjottelusta pois. En kehtaa mennä pärskimään toisten ihmisten vastasynytneiden päälle. :heart: Kaks seuraavaa päivää onkin vapaapäiviä joten meinaan nyt levätä oikein kunnolla.
Pahoinvointia tulee vieläkin aikaajoin lähinnä aamulla ja illallla.

Jaksamista kaikille!

Fantaihana 14+1
 
Kiitos momtoo ja miiru80 :) juu nyt on kipuilut selvästi rauhoitteneet ja eilinen tais olla vaan pikkusella joku kasvupyrähdys-päivä :D

Doppler taitaa tulla huomenna,vihdoin :) Ja miiru ihana maha :heart:

Mua ei silleen ruoka ällötä, mut jos joudun kissalle ruokaa antaa ni ei vaan onnistu..ja sit jos pitää kaapia jotain ruokaa johki ni yöök sillon tulee kyl hyvin ällö olo :S
Eiköhän sekin siittä..
Seksi viime kerrasta taitaa olla yli kuukausi...silloin sattui ja tuli kova itku ku pelästyin ettei kaikki ookka hyvi..ja nyt näiden kipuilujen takia ei oo kyl huvittanu yhtään kokeilla :(
Mies kyl haluis ja paljo mut en vaan pysty :(

 
Tervetulot uusille ja onnittelut kaikille, jotka saanu hyviä uutisia (ja iso lohtu :hug: jotka saanu vähemmän hyviä uutisia :/ )

Hehkutan pikaisesti omaa napaa :D Tänään oli sit se kauan odotettu eka neuvola. Sanoin neuvolatätille ja harjottelijalle, et jännittää ihan hemmetisti. Viime yönäki heräsin neljältä, just ku näin unta, et olin jo sielä ja oltiin alkamassa kuunteleen sydänääniä..
Paino oli yhä ja edelleen 55kg, eli ei oo noussu tai laskenu. Hemoglobiini oli 115, joten ei ihme että on veto pois. Määräs saman tien rautakuurille. Verenpaineet oli ok. Tuolla neuvolassa otetaan aika harvakseltaan pissanäyte. Vissiin ekan kerran vasta ekalla lekurikäynnilä tai jtn. Mut se oli ihana uutinen, et tuolla neuvolassa on tapana ultrata aina lääkärikäynneillä, joten päästään pari ylimäärästä kertaa kurkkaan pikkuista :heart:
Ja se tärkein, pikkusen syke löytyi heti, oli 150 :heart: :heart:
Kysymys kaksosten odottajille: missä kohti teil oli kohdun pohja näillä viikoilla (12+1)? Musta kuulosti aika isolta ko oli jo navan korkeudella :eek: Pitäs kattoa esikoisen odotusajalta, josko siel ois jotain merkintää aiheesta.. Tai sit oon vaan jo unohtanu miten nopsaa se kasvaa :LOL:

Mammavaatteita en oo viel kaivanu esille/ostanu uusia, mut paitoja pitää ainaki ostaa sit ko viimeks pysty hyvin pitää kesätoppeja mut nyt se ei varmaan ihan onnistu :D

Täällä podetaan vieläki kovaa väsyä, pahaaoloa ajoittain ja päänsärkyä viikottain. Muuten asiat hyvin :)
Hyviä jatkoja kaikille :hug:

mobic ja pikkuinen 12+1 :heart:

muoks. lisäystä: seksi maittaa yhä ja aina vaan :D Ja kaikki lapset otetaan vastaan mitä suoraan, oli terveitä tai ei.
 
momtoo Jos on vuotoa, on samalla reitti bakteereille ylös. (Vuodon takia limatulppa ei pääse muodostumaan, vai miksi sitä nyt sanottiinkaan...) Vedessä, erityisesti uimahalleissa ,on sen verran bakteereja, että sen takia sitä ei suositella. Ymmärrän kyllä huolesi, koska itse olen ollut kovin huolestunut viimeiset kaksi kuukautta... :( Koitetaan jaksaa :hug:
 
Kiitos Floora selvennyksestä. No, ei se uimahalli niin maailman tärkeä ole, etteikö voi odottaa ½ vuotta. Meillä on kyllä ulkomaanmatka edessä ja hauaisin siellä aurinkorannalla uida. Täytyypä ottaa puheeksi seuraavalla nla-lääkäri ajalla.

Joo, koitetaan jaksaa :hug:

p.s. Katoin netistä kadonneen jäljillä. Aika itkettävä :'( mutta laaduks ohjelma :)
 
momtoo hyvä että menit lääkäriin. Minusta, varsinkin tässä tilassa, pitää tarkistaa pienimmätkin jutut jos siltä tuntuu ja varsinkin jos on vuotoa. Onneksi kaikki vaikutti kuitenkin olevan hyvin. =) Minäkin ymmärrän huolestuneisuutesi oikein hyvin.

Kehitysvammaisuudesta, meillä mies ilmoitti selkeän kantansa ennen ultraa ja sanoi ettei missään tapauksessa halua vammaista lasta. Minä taas olisin valmis ottamaan huomioon vammaisuuden asteen ja tilanteen. Olen kutakuinkin viettänyt lapsuuteni kehitysvammaisten parissa äidin työn takia enkä osaa ajatella niin ettei vammaisella olisi oikeutta elää. Mutta todella vaikea ja pelottavakin asia tämä on.

Seksistä , joo-o.. mies alkaa olemaan taas niin kireänä kun ei seksiä ole lohjennut pariin päivään. Onhan tuo harrastus valitettavasti hiukan jäänyt taka-alalle mutta kyllä se meillä kuuluu edelleen arkeen ja juhlaan. =)

Mulla ilmeni tänään sitten ihan uudenlaista kipua vatsalla, ihan kuin joku viiltäisi vatsanahkaa auki. Kipu oli kirvelevää ja viiltävää. Luulin jo että minulla on ollut kiinnikkeistä johtuvia kipuja aiemmin mutta olisiko tämä sitten kuitenkin sitä kun neuvolatätikin sanoi että se on kuin puukolla viiltäisi. Pääkivun sain tänään suurimmalta osalta selätettyä kun nappasin pari tablettia heti kun alkoi silmissä särkeä, kokoajan se kuitenkin heijastelee tuolla takana.

4d-ultra juttuja olen tänään tutkiskellut ja kun saan tiedon mitä minulle jää maksettavaksi kelan korvauksen jälkeen niin varmaankin tilaan ajan. Eilen pääsin neuvolassakin näkemään pienokaisen kun ei meinannut sydänääniä löytyä niin ultralla katsottiin. Hyvin näkyi vaikka laite olikin vanha, ihan meinasi itku tulla kun pieni siellä potkiskeli. Mietin taas että ei hitto miten ihmeellinen asia tämä on! :heart:

Vedenjuonnista, mä olen kova juomaan vettä ja helposti menee yli 3-4 litraa päivässä. Sanoin neuvolassa juoneeni yli 5 litraa vettä päivässä ja sen helpottaneen päänsärkyä, täti sanoi että vettä pitää juoda mutta 5 litraa on liikaa. Elimistöä tavallaan laimenee. No nyt sitten on pitänyt säännöstellä tuota juomista ja tietenkin mulla on nyt kokoajan jano. :p
 
Glow
momtoo hyvä juttu että kävit, sait itsellesi mielenrauhan että vauvalla kaikki hyvin :) :heart: tässä tilassa kun ei tarttis ressata yhtään "ylimääräistä" . Mä olen ihan kamala ressaamaan etukäteen ja jälkikäteen kaikkia mahdollisia ja mahdottomia asioita, ihan järjetöntä... asioita mille en mitään voi! sitten ressaan sitä ressaamistani, että sehän ei ole vauvalle, eikä itsellekään hyväksi :whistle:
Oon kans aika arka menee lääkäriin, "jos ne pitääki mua ihan tyhmänä hysteerikkona" mutta joka kerta on kuitenki saanu ihan hyvän vastaanoton ja huoli on ymmäretty, tutkittu ja oma olo huojentunut!

Nyt pitäisi lähtee eskarilaisen vanhempainiltaan! kauhee kun tulee aikuinen olo :LOL:

Mä ootan nyt kyllä maanantaita ku kuuta nousevaa! neuvola, sydänäänet... :heart:
 

Yhteistyössä