~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

Voi miten ikävää, Rouva Rajatapaus :/ Osanottoni.
_________________________________________


Minä täällä odottelen vielä sitä ensimmäistä ultraa. Yhä useampi tuttu alkaa jo vilkuilla sillä silmällä ;) siis kun on aivan valtava tuo iltaturvotus! Järkyttävää, miten olomuoto voi päivän aikana muuttua... Mutta kun päätettiin että ultran jälkeen vasta kerrotaan, niin pitää toivoa, ettei kukaan nyt ihan suoraan kysy ennen sitä. Kysymykseen kai on vastattava kuitenkin. Eka neuvola on ensi viikolla, ja siinä sovitaan ultra.

Mulla ei tuon virtsaamisen kanssa ole ollut muutosta normaaliin, en siis herää yöllä vessaan (enkä pahoinvointiinkaan) ja päivällä rytmi on varsin normaali. Suu tuntuu kyllä välillä kuivalta, joten juomista olen lisännyt koko ajan > kai se vessailukin tästä sitten tavaksi tulee. Pahoinvointi onneksi alkaa olla kurissa, oksentamiset ovat jo harvemmassa. Hyvä. Väsymys on kyllä valtavaa, voimattomuus ja aikaansaamattomuus. Hoh-hoijakkaa..

Vauvan sukupuolen selville saamista en oikeastaan ole ajatellutkaan. Ehkäpä se saa tulla ilmi jos on tullakseen, osaisipa sitten vähän varautua asiaan. Pääasia olisi, että sieltä nyt jompikumpi varmasti tulee!

Meillä ei miehelle ole autokuume vielä yllättänyt (kuten kuulema monelle ensi-isälle käy), mutta asuntoon lisäneliöitä tekisi kuulema mieli. Saa nähdä tuleeko tässä vielä muutto loppuvuoden ohjelmaan :whistle: .

Nyt on kyllä lämmintä oikein reilulla kaavalla, vähempikin riittäisi (varsinkin kun lomat ovat jo ohi..)! Mutta mieluummin kuitenkin viikko hellettä kuin sama määrä vesisadetta!

Aurinkoista päivää *ja viikkoa* kaikille :wave:
~Tiila ja Nyytti 9+4
 
Aloitin aamun itkemällä sun ultrakuulumisias, Rouva Rajatapaus. En edes osaa kuvitella miten kauhealta susta tuntuu. Iso :hug: ja paljon voimia sulle!!

Mä tulin just ekasta neuvolasta. Siellä meni vaan reilu puoli tuntia, kun kaikki perustiedot oli tallessa viime odotuksesta. Katottiin sitten vaan nuo painot ja paineet ja jutusteltiin hetki. Ja hemoglobiini oli mullakin tosi huono, vaan 110. Että ei mikään ihme jos väsyttää.
Sydänääniä ei vielä kuulunu, mut mulla on kohtu taaksepäin kallistunu, niin ei sit ollu siitä kovin huolissaan. Ja heidän laskurinsa mukaan mulla on noita viikkojakin muka vasta 9, eli ei tässä vaiheessa pitäiskään kulua. Ultraan sain ajan vasta syyskuulle, että piiiiiiiittttttkkkkkäää odotus tulee ennenkuin sen pikkuisen siellä sitten nään.

Täällä paistaa ihanasti aurinko ... eli muksuille aamupalaa ja sitten lähdetään vähän rannalle uimaan ja hiekkaleikkeihin.

Piippa 10 +2 (tai 9) ... katotaan sit ultran jälkeen kumpi
 
Mä oon niin kateellinen teille kaikille keitä ultrataan tänään, kertokaahan sitten kuulumiset! :) Ite joudun vielä oottaa melkein 3 viikkoa äää.

äiskä äiskä, totaa, mulla on melkeinpä tasan viikkoa myöhemmin LA ja paino noussut jo 5 kiloa. :D Mut ku oon aina ollu hirmu hoikkeliini niin ei tuo neuvolantäti ainakaan mitään siitä huomautellut. Mulla oli muistaakseni 18kg se suositeltu mitä "saa" painoa tulla... Mahd. vähän nousua nyt ois paras tietysti. Alussa maistu ne herkut niin hirveesti, nyt oon yrittäny karsia vähän, porkkanoita menee ja kaikenlaisia hedelmiä. Ja kahvia mun tekee mieli kokoajan, sitäkin oon koittanu pitää vaan siinä max 3kp / pv. :ashamed: Nyt ei ookkaan sitten paino noussu yhtään neuvolan jälkeen kun oon rajoitellu vähän syömisiä.. Mies ei kauheesti auttanut kun kannustaa vaan syömään ja kantaa ruokaa naaman eteen. :D Se on vaan sitä mieltä että _kaikkea_ pitää syödä kahden edestä...

Mä en sit vaan osaa päättää haluunko tietää sukupuolen :x Mutta sen näkee ehkä sitten siellä 4D:ssä jos ne kysyy halutaanko tietää.. En usko että ruvetaan itse kyselemään. Sukulaisille ei tasan varmasti kerrota ennen syntymää. ;)

Töissä taas ja paljon paaperoita pyörii tässä huoneen ympärillä. Kuuluu vaan tollasta söpöä vauvakiljuntaa välillä. :D Voisin mennä keittelemään kahvia ja pitäis jo töitäkin jatkaa. Mukavaa aamua kaikille :wave:

mama-L & masurakas 7+5 :heart:
 
Voi ei rajatapaus, musta tuntuu ihan kauheelta :'( Oon niin pahoillani.. Toi on just se munki pahin pelko ni äääk.. Mutta onneks sait kuitenki jo nyt tietää, mä ku joudun kärvistelee jonneki viikoille 12 :( Mutta hirveesti hyviä jatkoja sulle :hug:

Ja maya niin mulle tulee kaksplus! Sisko tilas sen mulle joululahjaks ja tykkään siitä niin paljon et varmaan hän jatkaa sitä ens jouluna, ainakin toivottavasti =) On niin kiva ku tulee itelle jotain omaa lukemista!

mama-l: niin me ei ainakaan otetan sukupuolesta selvää. Mies kovasti haluais ja on sanonu jo ottavansa selvää, sillonki ku en ollu vielä raskaana! Mutta mä oon tiukka tän asian kans ja oon saanu sille selitettyä ettei me haluta kumpikaan :D Joka kerta sanon vaan syyksi sen kuinka hienoa oli kun kätilö kysyi minulta itseltään että 'no, kumpi on?' ja sai itse katsoa niin oli ihanaa :heart: Ja tietty siinä on se pieni jännitys jonka haluan myös säilyttää.

Danjuska: Juu minunhan se pikkutyttö menee ekaa kertaa hoitoon viikon päästä :ashamed: Olo on niiiiin haikee.. Menee siis semmoseen kolmiperhepäivähoitoryhmään, jonka hoitaja on sama joka oli omalla pikkuveljelläni, joten se helpottaa 'tuskaa' TOSI paljon, ei tarvii mun miettiä minkä hullun käsissä tiitiäinen on :whistle: Ja töihin meen varmaan 10vuoden päästä :LOL: Eli mulla alkaa siis koulu vasta, joka sekin siis jää heti kesken, ainaki vuodeksi.. En kai mä sitä paikkaa voi menettää lapsen saannin takia...?

Mun miehellä on muuten autokuume koko ajan! Olin raskaana tai en ni selailee noita autosivuja päivittäin ja ettii itellensä sopivaa.. Ja jenkkiauton haluaa B) Tästäki asiasta oon moneen otteeseen sanonu ettei oo varaa nyt hankkia mut ei se ota kuuleviin korviinsa :kieh:

Ja äiskä äiskälle lohdutuksen sana et on mullaki se paino noussu, et ole ainoa :wave:

Nyt lähetään kelaan viemään asumistukihakemusta ja sit kierrellään puistoja.. Ihanaa ku aurinko paistaa!!! B)

Suvitus+Yrsa 7+3
 
Vielä piti tulla syömisiä kommentoimaan *tehokasta työaikaa*

Mä olen KADE teille, joilla on jotakin himosyömisiä! Tai edes normaalia ruokahalua.. Siis minun ei tee mieli mitään, ollenkaan, milloinkaan. Ei yhtään mitään. Nälkä on koko ajan ja heikottaa, mutta mikään ei tunnu maistuvan. Alkuun -viikoilla 6 ja 7- karsin listalta pois kaikki 'vahvat' maut (kahvi, mausteet, valmismakkarat *mm. nakit*, sipsit, makeiset, keksit, limonadit jne jne), koska niistä tuntui paha olo yltyvän. Nyt en voi niitä kuvitellakaan, hajutkin ovat toisinaan liikaa. Mutta mutta, kun ei nuo 'miedotkaan' tahdo upota: mm. voileipäkeksi jossa juustoviipale ja kurkkusiivu on toisinaan mahdoton yhdistelmä. En vaan saa syömistä suuta pidemmälle, pureskelen loputtomiin ja yritän hörppiä vettä josko vahingossa jotakin kiinteääkin siinä sivussa sujahtaisi alas... Välillä vesikin maistuu pahalta, ihan totta. Kamalaa.

Syö siinä sitten tunnin-kahden välein vatsa täyteen. Pakkosyöttöä siis täällä havaittavissa. Ja turvotus ei kun yltyy :/

Vali-vali-vali. Kiitos kun on paikka, jossa purkaa oloaan..
Omanapailee kohti lounastaukoa..
~Tiila ja Nyytti, vieläkin 9+4.
 
Toissa yönä näin aivan kamalaa unta. Siinä olin kans raskaana ja kukaan ei vielä tienny ja sit joku ampu mua suoraan mahaan sellasella tehottomalla pysyllä et luoti vaan uppos mahaan. Sit siinä unessa en saanu ambulanssia, et mukamas ei ollu kiireellinen tapaus. Olin siinä ihan hädissäni ja pelkäsin että vauvalle kävi huonosti eikä kenellekää voinu sanoa että oon raskaana. Onneks sitten heräsin, mutta kyllä oli sellainen outo olo sen jälkeen ja mietitytti et mitähän se uni tarkoitti...
Tänä aamuna sitten unisena menin ja lensin niin komiasti lattialle naamalleni :LOL: onneks löin vain kipeästi jalkani siinä laskeutuessa, säikähin että mahaan sattuu ja menee kesken, se unikin pulpahti heti mieleen ja aattelin et tätäköhän se tarkoitti... mutta mistäs sen tietää mitä ne unet tarkoittaa.

rajatatapaus otan osaa suruun. se on varmaan kauheeta, en voi edes kuvitella miltä tuntuu. :hug:

Meillä on autona (vois sanoa suhteellisen) uusi Toyota Corolla, ollut vasta muutaman vuoden ja sillä aiomme pärjätä. Katotaan sitten uudestaan jos toinen tenava tulee sitten joskus kuvioihin.

Odottavan aika on kyllä pitkä, tuntuu ettei nämä viikot kulu yhtään sen nopeempaa vaikka kuinka oottaa että pääsis neuvolaan. Vielä kun se neuvolatäti on siellä lomalla että joutuu ensiks oottaa että se tulee sieltä takas ja sit vielä pitää oottaa että millonka se ottaa vastaan. Rasittavaa. Ei millään malttais oottaa. Haluis niin kovasti tietää onko siellä masussa ihan aikuisten oikeesti elämää ja että kaikki olis kunnossa. Ja vieläpä se että pääsis kertoo kaikille. :D Odotan kyllä sitä päivää kuin kuuta nousevaa.
 
Mustakin rupee jo pikku hiljaa huomaamaan kuinka maha pömpöttää. Että olis kyllä hyvä sen puoleen että pääsis sinne neuvolaan pian ja sais ite kertoo uutiset ennen kuin toiset rupee kyselee.
Huosunkaulus ahistaa aivan kamalasti vaikka vähän löysät housut onkin. Välillä tuntuu että ois paljon parempi olla ilman housuja ku ahistaa niin kamalasti. :LOL: mutta valitettavasti niin ei viiti kuljeksia muuta kuin kotona ja silloinkin täytyy kahtoa ettei kulje ihan ikkunoitten vierestä.
 
Heili Karjalasta: Mä imetin/imetän Lassia, mutta oon nyt lopettelemassa kun tuntui siltä että oli puhti aivan pois. Mulla tuo edellinenkin raskaus väsytti tosi paljon ja kun imetyksenkin aikana on ollu aika naatti olo niin ajattelin että jospa mulle ei ihan sovi ne molemmat yhtäaikaa :)
Vielä oon antanu kerran päivässä tai joka toinen päivä ettei rinnat tuu kovin kipeäksi, mutta eipä tuolta taida tulla enää paljon mitään...
Mullekin on sanottu, että ei siitä imettämisestä mitään haittaa ole, mutta pitää vaan syödä tosi monipuolisesti ja paljon ja jos tulee yhtään supistusta imettämisen aikana tai heti sen jälkeen niin pitää lopettaa.
Tuossa uudessa vauva-lehdessä mainittiin jossain yhteydessä että imettäminen raskaana ei ois suositeltavaa, mutta ei siinä edes perusteltu että miksi.
On tuossa ainakin se hyvä puoli että ainakaan vielä ei oo aristanu rintoja ollenkaan eikä kokokaan ole muuttunu :D

Sukupuolen kysymisestä oli puhetta... Mä en oikein tiedä että kysyiskö vai ei. Toisaalta olis niin jännää ja mukavaa saada tietää vasta sitten kun vauva on syntyny, mutta sitten taas toisaalta olis kiva tietää että pitääkö lähtä ostamaan tytön vaatteita vai voiko vaavi käyttää noita Lassin vanhoja vaatteita... Eli käytännön syistä oli ehkä järkevä kysyä :whistle:

Mahalle ei kuulu mitään uutta... Huono olo jatkuu, mutta vieläkin sentään kaikki pysyy sisällä. Paino on tippunu kilon tän ruokahaluttomuuden takia, mutta muutaman kilon tipautuksesta ei ole kyllä haittaa ku loppuvaiheessa niitä tulee kuitenkin ihan kauheesti :p

Jahas... Vaunuista näyttää tulevan käsiä ja jalkoja sen verran iloisesti että poju on tainnu herätä :)

Pimmi 6+5
 
myymä
Olen ollut nyt ensitekemisissä meidän nykyisen neuvolan kanssa tänään ja jäi TODELLA ihana kuva palvelusta. Mulla oli aamusta aivan hirveä pääkipu, johon ei panadol auttanut. soitin sitten neuvolaan ja sanoin että voisiko he kirjoittaa mulle yhden sairasloma päivän tän pääkivun takia, ettei tarvitsisi lähteä tuonne pidemmälle jonottamaan lääkäriin. täti siellä oli iloisena heti "ilmanmuuta, otatko sitten torstaina todistuksen mukaan kun tulet neuvolaan ja muistathan soittaa HETI jos tarvitset huomisenkin vapaata" .. Olin ihan ihmeissäni miten hyvin asiat hoitui... :eek: Eli todella hyvin mielin sinne torstaina menen! :)

Välillä sitä taas oikein miettii että onko siellä masussa ketään kun oireet on taas jotenkin vain hävinnyt .. Kyllähän tietyt ruuat etoo yms, mutta mitään selkeitä oireita ei enää ole. Rinnat ei ole eritysen arat eikä masukaan mun mielestä pömppää niin paljon kuin aiemmin. Toivottavasti tämä on vain mun typerää mielikuvitusta. Viikotkin on niin vähäiset, että pelkään ettei neuvolassa kuulu torstaina ollenkaan ne sydänäänet!!

Voisitteko muistuttaa minua, kuinka aikaisin saitte neuvolassa sydänäänet kuuluviin!!!!'?


Myymä ja pikkukakkonen 9+0 (huh, no kyllähän ne viikot sittenkin vierii)
 
Hirviä vauhti teillä kanssaodottajat!! en ole ehtinyt koneelle moneen päivään ja sivuja ois miljoona selattavana:lauhg: yritin pikapika käydä sivuja läpi.pahoittelen josjakun jää kommentoimatta.

Rouva rajatapaus Aivan hirveästi surua sulla:hug: voimia.

Pahoinvointi löysi sit meille tiensä ja voi pojat:eek: en muistanutkaan et oli tällästä.ei kivaa

Neuvola-ajan sain soitettua,sain rv10. Meillä kunta tarjoaa sen rv12 ultran,viimex käytiin yksityisellä rakenneultrassa.

Sukupuoliselvitystä ei haluttu viimex,nyt en oikeen tiiä. Ois tietty loppuuasti kiva ylläri mut jotenkin käytännön syistä ois kiva tietää etukäteen. katsotaan nyt,aikaahan siihen nyt on.

Mitäs muita galluppeja oli...autona meillä on farkku tojota,ukkeli haaveli tila-autosta,mut kun velkaa on muutenkin kutakuinkin korviin asti,saa jäädä haaveex.varmasti pärjätään tollakin.

Kattelin muuten yks päivä kun eräs ulkomaalainen pariskunta lähti pitserian pihasta vauvan mukana,vauva oli sellasessa vaunun kantokopassa ja äiti laittoi sen vaan takapenkille ja meni ite eteen istumaan!!! Menin ihan lukkoon!Ois tietty pitänyt mennä sanoon tai soittaa vaik poliisille,he tuskin tietävät et on jopa vastoin lakia tuollanen.Vaikka niinhän sitä ennenvanhaan kuljetettiin lapsia,ei turvavöistä tietoakaan:/


Neuvolan täteistä:mulla oli esikoisesta aivan ihana täti ja onnex on sama täti edelleen,se on tosi tärkeetä.

Hurjia masukuvia oli joku jo laittanut!! Mulla onnex tuota luojan luomaa kumpua senverran paljon et en jää kii tästä raskaudesta!!! esikoisesta tais mennä rv16-18 ennekuin vieraammatkin huomas.

Onkos teillä ollu jo nimistä puhetta? Meillä mies on jo hetken miettinyt nimiä ja mua vähän hermostuttaa tuollanen:lauhg:
Tai nimet on leijunut ilmassa jo esikoisesta asti,varmaan sieltä löytyy helposti joku.Tuntu et tytölle keksis heti hyvän nimen mut pojalle ei millään? Aina hyvä nimi on jo jollain tutulla käytössä,vaikka ei kai se haittaa.Vai haittaako?

jep,taidan siirtyä ruokapöytään ja syödä jotain ja sit taas halailla pönttöä...

Mitäs muuten maksaa ne inkivääri-tabletit jotka helpottais tätä öklötystä?

M 6+jotain
 
Alkuperäinen kirjoittaja margit:
Jonna-76 meillä näkyy olevan sama terkkakeskus! Mitä kautta pääsit jo nyt ultraan? Kysyy kateudesta vihreä....

Ihana kuva! onnea!!
m
gyne teki ton (vuori) .. mä joudun sillä käymään kontrolleissa, kun mulla epäiltiin kohdunkaulan syöpää ja poistettiin solumuutoksia. seuraava kontrolli rv.18 :heart: ja se seuraa nyt samalla sit ettei kohdunsuu ala liian aikasin aukeen.. :)
 
Moi!

RouvaRajatapaukselle iso :hug:

Nimiä ollaan vähä mietitty. Jos tää on tyttö niin on helppo päättää mutta pojan kohdalla ei kyllä oo. Onneks tässä nyt on aikaa miettiä vaihtoehtoja.

Neuvolassa mulla on aivan ihana täti. Se on itseasiassa tuon esikon sylikummin äiti, eli ei ole mikään ventovieras.

Tänään oli eka neuvola. Nettilaskurin mukaan katoin tuon la:n 5.3. mutta neuvolan mukaan se on 4.3. joten sillä mennään nyt.
Voitko Ninni78 vaihtaa sen? Ja listaan voi laittaa että oon 20v.

Emildan rv 10+0 :heart:
 
Äiskä äiskä joo siis ei tiedä esikoinen mitään vielä vauvasta, vaikka kovasti toivoisikin jo toista pikkuveljeä itselleen. Meillä siis tuo kuopus on juuri vuoden täyttänyt vaahtosammutin. Esikoispoika vaan on mahdoton linssilude ja tunkee itsensä kuvaan kuin kuvaan.. :LOL: Viikkoja en ala itse arvailemaan ennen ultraa, joka on reilun viikon kuluttua. Minulla kun on ollut näitä "alapäävaivoja" ja kuukautiset puolivuotta niin sekaisin kuin seinäkello. Maaliskuun lopulle omasta mielestäni ajoittuu kuitenkin la.

Jonnan vauveli näyttää täydelliselle pikkuolennolle. Jos totta puhutaan niin melkoisia avaruusolentojahan ne tässä vaiheessa vielä on, mutta siitä on hyvä lähteäkin! :D

Laittakaahan muutkin masukuvia, ultrakuvia ja kaikkia semmosia tänne, mukavaa piristettä tekstin seassa katsella noita.

Millä viikolla teillä muuten on eka neuvolakäynti??? Minun oman laskuopin mukaan mulla on 11-12 rv menossa ekassa neuvolassa.. Joka vähän ihmetyttää.. :eek:
 
Jonnalle onnittelut ultra-uutisista!
Ja äiskä äiskälle onnea huomiseen ultraan!

Mekin siis tänään oltiin kolmelta katselemassa vaavia ja pikkunen sydän siellä sykki ja toinen köllötti selällään. Tosin viikkoja niin vähän, että eipä sillä raasulla vielä kauheesti ollu jäseniä tms.

Tässä vielä ensimmäinen ihka oikea otos kakara-möykystä! (Nimi on miehen keksimä, eikä ny vielä kauniimpaakaan oo keksitty. :ashamed: )
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/rv90.jpg
Hän on siis selällään ja pää on oikeassa reunassa. Ne pikkuset tapin alut masun päällä on kai kädet tai jalat. :heart:

Niin mega happy olo nyt!! :heart:

Niin ja taas kerran se LA muuttui, eli nyt on rv 9+0 ja LA 11.3. Kuten taisi jo aiemmin olla tuolla listassa. :ashamed: Jos sen voisi sinne päivittää kun kerkiää.

Heili: Kylläpäs se vaan jo masulta näyttää. Mulla suunnilleen saman kokonen röllykkä, varsinki iltosin.
 
Onnea Rhealle hyvistä neuvolakuulumisista! :flower: Niitä täälläkin ootellaan. Mullakin turpotuskuva profiilissa, onkin jo aikamoinen möhö. :heart: tollanen se on kyllä aikalailla aamusta iltaan että ei pelkästään mitn pikku iltaturvotusta. :D

muoks: kertokaa mulle miten saa tollasii pikkukuveja viesteihin, ois kiva <:
 
Papagena,

teitkö tickerin tuolla meilletuleevauva.net:issä vai jossain muualla sivulla ? jos teit tuolla ^ kyseisellä sivulla niin kun olet luonut tickerin se antaa sinulle 2 koodia; "HTML-koodin" ja ns. "URL-koodin" (joka on se jälkimmäinen. Kopioi URL-koodi sinne Profiilin "kerro itsestäsi"-kohtaan, niin sinne sen sitten pitäisi ilmestyä :) jos sulla on jonkun muun saitin tickeri niin katsotaan asiaa uudestaan.
 

Yhteistyössä