~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

Mama-L: Kylläpä oli aikamoinen neuvolakäynti :| Jospa sillä oli vaan huono päivä ja ens kerralla on jo mukavampi :whistle:
Tsemppiä muuten sen tupakoimattomuuden kanssa!! Mä lopetin viime vuonna kun odotin tuota esikoista ja oli kyllä vaikeeta. Tosi helposti sain vähennettyä ihan 1-2 tupakkaan päivässä ja olin päiviäkin ilman, mutta ne aivan viimeiset savut poltin joskus 5. kuulla eli aika myöhään meni :ashamed: No, sen jälkeen ei oo tullu poltettua kuin kerran viihteellä ollessa ja on kyllä ollu tosi hyvä ja aika ylpeäkin olo itsestä kun pääsi eroon niistä syöpäkääryleistä :)
Se on tosi, että eniten tekee mieli ku on pahalla päällä tai surullinen, mutta kun pystyy odottamaan sen 5 minuuttia niin hoksaa että ei enää teekkään mieli... Ja kun on pari viikkoa polttamatta ja menee ottamaan edes yhdet savut niin se maku on niin kauhee että loppu jääkin polttamatta :)

Tänne ei kuulu mitään ihmeempää... Imetystä lopetellaan ku mulla on ollu viime päivinä niin loppuun kulunu olo että ei jaksa tehdä yhtään mitään. Toivon että jos tuo imetyksen lopettaminen auttais edes vähän...
Pojulle kelpaa kyllä korvike ihan hyvin, mutta mulla on vähän ikävä sitä meidän "omaa hetkeä" kun pieni oli sylissä :snotty: No... Jos tuo rintavarustus sais pitää edes hetken tauon ennen kuin tulee seuraava syömäri :)

Huono olo jatkuu, mutta edelleen oon välttyny oksentamiselta... Ruoka täytyy tunkea melkein väkisillä suuhun ja kaiken päälle paljon kylmää vettä ettei tule ulos.
Mutta nyt taidankin mennä tekemään vispipuuroa kun tuo poju vielä nukkuu päikkäreillä... Vispipuuro meni ainakin edellisessä raskaudessa ihan hyvin alas eikä tehnyt ollenkaan pahaa.

Mukavaa maanantaita kaikille ja koittakaa jaksaa! Ei tämä pahoinvointi ikuisuuksia kestä :)

Pimmi 6+4
 
pimmi84: Jeps, kyllä meitä vaan on niin moneen junaan... Toivotaan että tosiaan oli vaan huono päivä. Mulla on helpottanu kamalasti tossa tupruttelun katkaisussa se että mies lopetti mun kanssa yhdessä, se on ollu mun suurin tuki. <3 En voi kuvitellakkaan miten vaikeeta on niillä äiteillä joiden miehet polttaa ja ite ei voi. Ei tuo saunakaljaakaan edes ota enää mikä on ollut suurin ihmetys, sanoi että seuraavan kerran ottaa sitten kun minäkin otan. ;)

Aa vitsiläinen, täälläkin pukkaa finniä naamaan kokoajan, ja poikatoive on päällänsä. :heart: Saapi nyt sitten nähdä. :) Oishan tommonen trinsessakin aikasmoisen ihana! Tänään oon syöny töissä jo kakkosaamupalan ja lounaan, kohta maistuis taas joku kevyt hedelmä tai salaatti. Mahotonta tää. :D ;)
 
Ihan meinasi silmät mennä solmuun, kun lueskelin kaikki viikonlopun ajan jutut. Oma viikonloppu meni Nesterallissa kierrellessä ja ihanasta säästä nauttiessa. Tänään käytiin neuvolassa ja kyllä se kestikin, melkein 1,5 tuntia! No, sydänäänet kuului oikein hyvin. Ultrassa oltiin viime viikolla ja NP-ultraan odotetaan kutsua. Synnäriä vaihdettiin Kättäristä Naistenklinikalle. Kättäri on kuulemma niin ruuhkainen, että eivät mielellään sitä suosittele täältä. Ninni78: mulle voit siis vaihtaa synnäriks NKL:n. Ja siellähän on se uusi vierihoito-osasto avattu vastikään.

Autosta: Meillä Opel Astra Wagon 06 ja sillä mennään.

Vaunuista: Otettiin riski ja tilattiin viikonloppuna Brio Kombi 07, koska niitä ei enää valmisteta ja haluttiin just ne tietyn värisenä. Ei uskalleta odottaa joulualeen, koska ne rupeavat tehtaalla tekemään jo 08 mallia ja 07 voi loppua Ruotsin varastosta milloin vain. Hyvät alet siis saimme.

Nyt nauttimaan auringosta, kun lomapäivätkin käy vähiin.

Misupai ja Helmisuurimo 10+1
 
suvitus niiiin tuttua :D mä kilahtelen kananmunan kuoristakin jo.. että sellasta.. mutta koitetaan mammat nyt kestää, ei tää varmaan koko raskausaikaa kestä? toivottavasti..
heili himoja ei oo vieläkään, makeeta ei tee mieli, tai tekee joo, mutta ku oon ostanu jotain niin eipä sitten enää teekään mieli kun pitäis syyä..
ja sellasen oon huomannut, etten pysty syömään paljon mitään kerralla, ja sit on kohta taas nälkä. täyttyy ihmeen nopeesti nykyään.

huomenna ultra, jännittää ihan hulluna :D :D

jonna ja masukki 7+4
 
No niin, niinhän siinä kävi kuten epäilinkin. Ei löytynyt sykettä, ei edes sikiötä. :( Heittoa raskausviikoissa ei voisi olla, tiedän milloin ovulaatio oli. Nyt odottelen vuodon alkua, kahden viikon päästä uusi aika. Jos ei sitten ole vuoto alkanut, niin kohtu tyhjennetään tavalla tai toisella, kai. Joten minä hyvästelen teidät ja toivottelen kaikille onnellista odotuaikaa. Jospa minuakin vielä onnistaa.

Rajatapaus
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
No niin, niinhän siinä kävi kuten epäilinkin. Ei löytynyt sykettä, ei edes sikiötä. :( Heittoa raskausviikoissa ei voisi olla, tiedän milloin ovulaatio oli. Nyt odottelen vuodon alkua, kahden viikon päästä uusi aika. Jos ei sitten ole vuoto alkanut, niin kohtu tyhjennetään tavalla tai toisella, kai. Joten minä hyvästelen teidät ja toivottelen kaikille onnellista odotuaikaa. Jospa minuakin vielä onnistaa.

Rajatapaus
Voi ei, :hug: !
Kyllä äidin vaistolla aistii tollasia asioista, mutta tosi surullista. Paljon voimia koko perheelle.
-pikkuvaemo

 
RouvaRajatapaus, lämmin :hug: ja voimia!

pikkuvaemo, mulla on ihan samanlaista "yöpahoinvointia".. Illalla nukkumaan käydessä velloo ja yöllä kylkeä kääntäessä.

Toinen SUURI vaiva on mulla nää "kilahtelut".. Nään punasta pikkuasioista ja raivoan kaikesta. Sit kun oon riehunu hetken niin tulee katumus ja alkaa itkettää. Säälittää niin miesreppana kun joutuu mua kestämään. Sen onneks meidän työvuorot menee tällä viikolla ristiin.. ;)

Mulle voi muuten lisätä tietoihin Savonlinnan keskussairaalan.. Oonkin varmaan ainoita täällä.. :ashamed:

mama-L, tosi hölmösti se neuvolatäti on käyttäytyny joten älä siitä piittaa.. Jospa sillä olis ollu vaan huono päivä. Vaikka eihän sekään oo syy käyttäytyä noin..

Nyt TAAS syömään.. :p

Henna & Millimetri
 
Kiitos kaikille!

Mä luulen ettei tilanne ole täysin vielä jysähtänyt mun jakeluun, jotenkin ihan kumma olo. Ja sitten kun jysähtää, niin onneksi on nuo olemassa olevat lapset paijattavana. :) Eipä silti, kyllä mä oon ehtinyt itkeä jo silmäni turvoksiin. Vaikkakin aavistelinkin tilanteen jo etukäteen, se ehkä lievittää vähän pudotusta.

Mutta voikaa te hyvin ja paksusti, ehkä minäkin löydän vielä joskus itseni täältä odottajien puolelta. :)

Niin juu, mut saa poistaa tuolta odottajien listalta, en ehtinyt huomata olinko vielä siellä.

Rajatapaus
 
Voi ei....... RouvaRajatapaus :hug:
ihan kauheeta.. pitikö sen sitten kuitenkin mennä sen pahimman kaavan mukaan!!!

Itsellä vielä reilu viikko ekaan ultraan, joten kaikki on todellakin mahdollista :/ eikä olla uskallettu kertoo kellekään muulle, kun mun siskolle ja parhaalle ystävälle, heiltä se tukikin tulee hyvässä ja pahassa.

Kovasti paljon voimia koko perheelle toivotan tässä välillä niin omituisessa elämässä...!

:hug:
Hexodus
 
rouva rajatapaukselle voimia ja jaksamista!! :hug:

miehen passaamisesta niin meillä ei kyllä odottavaa huomioida :( valitetaan vaan kun iltaisin väsyttää ;)

ultrista niin meillä 2 ultraa: rv 12 np-ultra ja rv 20 rakenneultra. ensikertalaisilla myös rv 37 synnytystapa-arvio-ultra.

tänään käytiin veneen kanssa rannalla tytön kanssa ja kovasti tykkäsi, ei olisi ollenkaan kotiin halunnu ja sitten autossa kotimatkalla oli niin väsy että meinasi nukahtaa :heart: huomenna uudestaan mutta mennään pyörällä.

nyt vauvalehteä lukemaan... tuleeko teille mitään vauva/odotus-aiheisia lehtiä? meille ei, mutta ostan aina kaksplus, vauva lehden ja muutaman ruotsinkielisen.

maya rv 9
 
RouvaRajatapaus: Voi ei! :hug: Ei niiden tuollasia uutisia siellä ultrassa pitänyt kertoa!! :( En mä kyllä nyt uskalla mennä sinne huomiseen ultraan. |O Paljon jaksuja ja toivottavasti pääset pian takaisin odottajien puolelle!

Mites muuten äiskä äiskän ultra? Kai sinä ainakin sait hyviä uutisia!? :heart:
 
Iso :hug: RouvaRajatapaukselle ja paljon jaksamista! :flower:

Ja tsemputtia Rhealle huomiseen ultraan, toivotaan että kaikki on hienosti ja massussa papunen kasvaa! Määä en jaksa odottaa 3 viikkoa ää-äää en ala. Tosin kiva se on tietää että sitten varmasti on jotain kassottavaakin kun yli 10-viikkoinen napero. :heart:

Hirmu väsy päivä takana, 2 aamiaista, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala toisen perään. Tuntuu ettei tästä syömisestä tuu loppua millään! Onneks oon pysyny suht terveellisessä linjassa ja kotiruoassa. Se hemoglobiibi tosiaan oli vain 116 tuolla neuvolassa että tässä kovasti tarkkaillaan raudansaantia... Ei ihme että väsyttää välillä niin et ei kerta kaikkiaan jaksa PUHUA saatika sit jotain tehdä. Päikkärit piristää aina mukavasti.

Poikaepäilykset horjuvat kun naama kukkii nätisti ... Ollaan oltu niin varmoja jotenki pojasta ja koko perhe meidän mukana. Että saa nähä sit jospas tuleekin yllätystrinsessa. Haluattekos muuten tietää sukupuolen etukäteen rakenneultrassa.. ? Me sitä kovasti pähkäillään, kun ei sekään aina satavarma oo ja sitten on joku prinsessabarbi-huone valmiina ja syntyy pieni turtlesprinssi. Eikä oo varmaan mahtavampaa fiilistä kun kuulla ku se kätilö kiljasee että kumpi tuli ^^
 
Olen kovasti pahoillani Rouva rajatapaus! Tsemppiä!

Kotiuduttiin juuri pikkureissulta... Otettiin vähän "lomakuvia" ja kuvia katsoessani tajusin että mä näytän jo nyt ihan norsulta! Tissit on ainaki ku isot vesimelonit! Mieskin sen myönsi... :whistle:

Muuten menee ok. Toivottavasti kaikki hyvin masussa ja eka ultra vasta 3 viikon päästä... ei jaksa odottaa...

T: Julietta & vauveli 6+1
 
moi!

tosi mukava pv takana =)
Sain leivottua pojalle pullaa ja lisäksi amerikan muffinsseja :p oli niin helppoja tehä että jopa meikäläisen pinna riitti siihen :LOL: *minäkö huono leipomaan :whistle: *

Sitten käytiin kaverin ja muksujen kans eläinpuistossa ja kivaa oli. Tatukin käveli suurimman osan matkasta ja isille illalla tohkeissaan kerto että "kilpi" (kilpikonna) oli siellä :D

olo on ihan hyvä. aamulla heikoutta jne mutta iltaa kohti paranee kun muistaa vaan syödä. välillä tuntuu hiukan epätodellisele olo ja että entäs jos tämä ei olekkaan totta mutta yritän olla turhia stressaamatta.. se kun ei mitän auta. menee niin kun on tarkotettu.

Rouva Rajatapaukselle suuren suuri myötätunto :hug: kurjia tuommoset uutiset :'( toivottavasti teille pian ilmoittaisi vaavi tulostaan. jaksuja!

Pikkuvaemo: Miten ihmeessä jaksat päivän kun heräät noin aikaisin?? siis että saatko nukkua missään välissä. ite olisin varmaan lähempänä zompia jos joutusin valvomaan noin.

Tuosta yöpahoinvoinnista on ollut puhetta. ite en siihen herää mutta herään vessaan ja sitten kun ylös nousee niin tulee huono olo. Onneks oon saanu kyllä unta siitä huolimatta.

Huomenna töihin ja poikakin alkaa hoidossa käynnin.. snif.

Mites.. oliko Suvituksella kans samanmoinen tilanne että pikkuinen menee eka kertaa hoitoon?? millon sulla siis työt alko?

MamaL: Olipa inhottava neukkatäti :| mut toivotavasti olis eri ääni kellossa seuraavalla kerralla.
Luulen että me kysytään sukupuolta ultrassa.. eri asia sitten näkyykö.. olis Ttaunkin sukupuoli haluttu tietä mut eipä suostunut näyttämään.. oli jalat tiukasti yhdessä :LOL:

ja ne keillä oli neuvolaa/ultraa niin tulkaahan kuulumisia kertomaan :attn:

mut nyt sänkyyn..

danjuska ja nuutti 8+2
 
Danjuska, nukun sitten yleensä päivällä pikku unet, mutta en tiedä onko sekään hyvä idea. Ei vaan voi mitään kun nukahtaa. Tänään heräsin "vasta" kuudelta, enkä edes herännyt vessaan yöllä, jes.
Vähän jännittää kyllä miten menee sitten kun työt alkaa toden teolla ensi viikolla.
Joku kysyi sukupuolen selvittämisestä, juu aiotaan ottaa selvää. Tiedettiin pojastakin, kun jouduttiin ravaamaan ultrassa alvariinsa, niin sitten äitiyspolilla kertoivat. Tai siis meiltä kysyttiin tiedetäänkö sukupuoli, ja vastattiin että tyttö, niin kätilö tokaisi: "no ei muuten ole!" :LOL:
Mukavaa päivää kaikille!
t. pikkuvaemo ja -kakkonen
 
Mama-l kyseli sukupuolen selvittämisestä, niin mie oon tiennyt esikoisesta että poika tulee ja toisesta myös. Molemmilla kerroilla aivan varmaa tietoa, koska olen ollut niin tarkassa syynissä raskausajat, että ultria on tehty 3-4 vkon välein ja loppuraskaudessa 1-2vkon välein, sen lisäksi 4d ultrassa käytiin kakkoselta ja nytkin ois ajatus mennä joskus puoliväliraskauden kieppeillä siihen. :D En mie malttais oottaa synnytykseen asti sitä tietoa.. :whistle: :ashamed:

Väsyttää ihan sikapaljon, vois nukkua 24h/7, tosin ei ihan onnistu kun on tuo 1 vuotias ja melkein 6 vuotias kaitsettavana kotona.. Niin ja kakkavaipat.... :x :x :x Jotain aivan hirveää.

Olikos täällä muuten muita raskaana olevia imettäjiä? Mie en ees oo mistään kysellyt asiasta, mutta siis käsittääkseni on ihan ok imettää raskausajan..? Paitsi tietty jos tulee ennenaikaisia supistuksia tms.vaivaa. Toiveissa ois lopetella tämän vuoden nimissä tämä imetys.. :whistle:

Heili + jehu
 

Yhteistyössä