~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

myymä
Jonna-76 ja Tuizu ja Maya. :hug: :hug: On tosi hienoa, että pystytte tulemaan vielä kertomaan meille teidän jälkifiilikset ja kuulumiset <3 Nyt vain eteenpäin! Toivotan teille kaikkea hyvää :heart:

Ja sitten omaan napaan. Oireita ei taaskaan pääkipua enempää, mikä on ihan kiva juttu, josko tästä masun kasvusta pääsisi nyt vihdoin nauttimaan ilman öklöjä yms :)
Mitään erikoista asiakaan ei mulla tässä ole, joten tulenpa sitten kirjoittelemaan ja lukemaan töissä :p

Hauskaa päivää!

Myymä ja pikkukakkonen 12+3
 
skog: En oo vielä tehnyt kartoitusta, että mihin meillä on varaa mennä ultraan. Pitää kysyä kaverilta missä se kävi vuosi sitten kun se oli maksanu vaan 50?. Tosin se ei oo mikään hieno 3 tai 4D, mut pääasia, että näkee että onko kaikki ok.

Enkeli: Täällä yksi kasvanut masu! Eipä se sitten vaan turvotusta ollutkaan kun vieläkin se näkyy ja ihan joka hetki eikä vaan iltosin. Enää yhdet housut mahtuu kunnolla jalkaan. :ashamed: Mun lenkkihousutki on kokoa 34 ja napin joutuu jättää jo auki. :eek: Mut musta on ihanaa ku se jo vähä näkyy. :heart: Tosin en halua sitten loppupäässä olla mikään ryhävalas.. :LOL:

Mulla on synttärit sunnuntaina ja tänään on 4-vuotis kihlajaiset. Mies ei muistanu aamulla enkä mäkään mitään sit sanonu. :( Mut on se luvannu viedä mut syömään sunnuntaina. :saint:
Meidän mamma oli ostanu "mulle" ruotsista vaavin vaatteita ja postissa laitto mun lempparikirjailijan uusimman kirjan ja mammatunikan. Mummu ja isäpuoli oli laittanu rahaa. :heart: Ukko makso mulle uuden toppatakin, joten oon ihan piloille hemmoteltu! :saint: En tosin taida enää talvella mahtua siihen takkiin.. :snotty:

Nyt töiden pariin ja kohta ilmoittautumaan mammajoogaan.. B)

Rhea ja pomppis 12+2
 
Tuizu ja Jonna, todella urheita naisia olette! Kiitos, kun laitoitte viestiä voinneistanne. Paljon tsemppiä syksyyn molemmille :hug:

Misupai, en saanu minäkään siirrettyä ultraa, eikä myöskään meillä mies pääse mukaan. No, lupasi mulle 4D:n johon mennään sitten yhdessä.

Onko kukaan helsinkiläinen menossa muuten mammajoogaan?Kiinnostais muakin kovasti, mutta sitten vasta kun syyskuu on ohi ja kiire rauhoittunut.
Olin ahnehtinut töitä aivan liikaa ja ne on jo keväällä sovittu, eikä voi perua. Nyt on neljä viikkoa kuuden päivän työviikot ja sitten vielä aika paljon reissuja.

Jaksuja kaikille työn raskaan raatajille t. pikkuvaemo ja -kakkonen 10+6
 
Huomenta!

Oho kun oli taas tullu paljon tekstiä tänne, eilen aamulla kävin viimeks lukees ja oli yli sivu tullu lisää!

Teenkö taas ens kuulle uuden pinon, venyy muuten hervottoman pitkiks nää ketjut =) ?? Olin eilen kattoos siskopuolen 3 viikkosta vauvaa, hän oli siis aivan ihana!!! Tuli taas sellanen olo et kunpa sais nopsaan oman nyytin jo syliin!! Eilen aamulla oli taas pitkästä aikaa vähän etova olo, en oksentanu mut vähän yökötti. Ja sit on tissitki ollu taas vähän kipeemmät.

EN nyt ehdi kommentoimaan juttuja, tarvii kohta lähtee töihin!
Päivitän tietonne myöhemmin päivällä!!!

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 11+4 :heart: :heart:
 
huomenet!

pöh, poika heräs jo heti seiskan jälkeen joten ei tullut sillekkään kummoiset yöunet :/ Yö ei mennyt mitenkään putkeen |O

Tänään ois sitten ultra =)

Ninni: Tee vaan uusi pino kuun alusta.

Papagena: Pikaista paranemista sinne! Meillä alkaa Tatu olla jo onneks vähän parempana. Jos illalla ei nosta lämpöä niin huomenna menee hoitoon.

Tuizulle ja Jonnalle SUURI :hug: Voimia jatkoon ja toivottavasti pian saisitte tekin oman pienen nyytin. :hug:

Tänneppä ei mitään ihmeellisempää.. Eilen leivottiin poitsun kans sille mustikka-banaani muffinsseja... olipa touhua kun halus koko ajan vaan maistella :LOL: Tuli yllättävän hyviä kun itsekkin maistoin :p
 
Huomenta ! =)

Tänään sain paikan mammajoogaan! Aamuyhdeksältä alkoi ilmoittautuminen ja jo 9.01 oli 7 paikkaa täytetty. |O Nopiaa toimintaa ihmiset... Lunastin kuitenkin oman paikkani sitten. Ihanaa vihdoin pääsee liikkumaan! Inhoon kaikkea juoksua ja kävelyä yleensä, oon paljon enemmän semmonen ohjattuliikunta-ihminen, tarviin jonkun joka patistaa. :D + jooga nyt on ihanan rentouttavaa ei se edes tunnu rääkkiliikunnalta...

En tiiä tuleeks ny ryönää niskaan oikein kunnolla mut mä en voi sietää sitä big brotheria. Must se on aivan älytöntä! Ne ihmiset vaan pälättää päällekkäin, hirvee kälätys! Rupee aina päätä särkee. :D Jotkut tehtävät mitä oon kuullu kavereilta on ollu ihan hauskoja mut ei oo kyl mun formaatti _yhtään_ ! Mutta nauttikaa nyt te jotka tykkäätte :) Musta Greyn anatomia on aivan ihana, nyyhkin taas eilen koko jakson ajan. :heart: Ja kauheesti ootan että Täydelliset naiset alkais taas... Pako katottiin koneelta jo aikaa sitten, nyt kyllä vähän harmittaa. :LOL:

Lainasin eilen dopplerin töistä kotiin ja kuunneltiin miehen kanssa. Leposyke oli varmaankin se 163 paikkeilla oleva, parhaimmillaan illalla päästiinkin sitten 170+ asti. Kova vilpertti =) Ai että tytöllä ois nopeempi syke ? Työkaverille on ainakin poika tulossa ja 173 paikkeilla pyöri. Saapi nähä!

Nyt pitää jatkaa töitä, pitkä päivä edessä... Kahvin voimalla! Mutta ihanaa, huomenna pääsenkin jo sit 12 kotiin ja lähdetään varmaankin mökkeilemään.

mama-L <3 Onnivilpertti 12+0 maagiset viikot, jihuu! :heart:
 
En ole taas kerennyt aikoihin kirjoittelee, mutta viestejä olen lukenut lähes päivittäin.

Pahoittelut ja halit tuizulle ja jonnalle. Voimia ja jaksamista :heart:

(.) Neuvolassa kävin pari viikkoa sitten ja kaikki ok! Neuvolan täti oli vaan todella töykeä eikä vastannut mihinkään kysymykseen mitä kysyin. Onneksi kuu vaihtuu ja saamme uuden neuvolantätin. Ultarassa olin maanantaina. Kaikki ok, syke näkyi, kaveri moikkaili sekä "aivasteli". laskettuaika siirtyi 24.3. No, ensi viikolla ois sitten lääkärineuvola ja sitä jo jännitän, mutta ehkä suotta. Eiköhän nää jutut ole noille ikälopuille mieslääkäreille jo ihan rutiininomaisia asioita.

pikkulintu77 ja kaveri 10+jotain
 
myymä
noniin, nyt oon saanut ensimmäiset paniikit aikaiseksi sillä kotidopplerilla :D
Ajattelin ennen töihin lähtöä kun oli vielä vartti aikaa että kuuntelempa niitä sydänääniä.. Tähän asti sykkeet on olleet aina 160. Tänään en meinannut millään löytää sykkeitä ja tuo kone on niinkin ihana, ettei noteeraa omaan sykkeeseen numeroilla ollenkaan. Eli siis oman sykkeeni numerot eivät tule näytöllä esiin (varmaan siihen on määritelty jokin hitaus). No sain sitten sykkeen siihen ruudulle, mutta oli todella hidasta.. 130 noin suunnilleen. Oliko tämä siis vauvan syke vai KUITENKIN minun omani? :eek: ... yleensä ovat todella reippaat joten tämä nyt vähän jäi mietityttämään...
Kun syke löytyy, kyseinen laite alkaa myös "soimaan" .. ja silloin se soi!

Auttakaa nyt tyttöä hädässä :D

oli ehkä sittenkin huono idea vuokrata kyseinen laite.. eh!

 
Ensiksikin pahoittelut ja ISO :hug: kaikille, jotka ovat saaneet ikäviä uutisia :'( Muistan itse miten maassa oli, kun mulle tuli se keskeytynyt keskenmeno :'( Ja sitten kun en millään meinannut tulla raskaaksi(limakalvot oli kaavittu liian ohuiksi). Onneksi aika parantaa haavat ja nyt nuita lapsosia siunaantuu vähän liiankin helpolla :D Ihanaa :heart: :heart: :heart:

Mäkin olen joka päivä lukenut näitä viestejä, mutten ole jaksanut/kerennyt kirjoitella!

Millähän viikolla näkee jo vauvan sukupuolen ultralla?? Mulla on se rakenneultra lokakuun alussa, joten viimeistään silloin :heart: Olisi niin ihana saada tyttö, että vähän tasaantuis tämä ukkovalta :LOL: Meillä kun on jo kaksi poikaa + ukko :saint:

Onko muilla maha välillä kovastikin kipeä? Varmaan kasvukipuja, mutta inhottava herätä kesken unien :/

Nyt keksimään tekemistä kuopukselle. Ja sitten pakkaamaan =) Ihanaa, huomenna lähdemme sukuloimaan miehen äidin luokse(+suku:)). Ihanaa olla anopin kanssa hyvissä väleissä =) Anoppi lupasi, että voi katsoa poikia ja me voimme miehen kanssa lähteä jonnekin, ajattelimme mennä mökille. Ihanaa, ensimmäistä kertaa kolmeen vuoteen. Minäkin olen ollut yli 3,5v. kotona, niin vähän tuntuu, että ois kiva tehdä muutakin kuin katsella omia seiniä :D Ja kahdelle on kuitenkin helpompi saada hoitaja kuin kolmelle:) Ja sitten kun vauva syntyy, niin ei sitä raski antaa hoitoon ainakaan reiluun vuoteen. On nuo pienet niin ihania =)

Kiva kuulla iloisia ultrauutisia :heart: Ja hyviä vointeja kaikille :hug: Nyt pakkaamaan, että kerkeäis tehdä jotain ennen ruokaa ja päiväunia.

LOE ja MinttuMöllykkä rv 13+0 - 14+0
 
myymä,

tossa vähän surffailin ja ainakin pampersin sivuilla kun kerrottiin sykkeestä niin siellä sanottiin että "vauvan syke vaihtelee 120-140 välillä". Vaikka eihän tuo yläraja nyt kyllä oikein pidä paikkaansa tuossakaan. Meillä esimerkiks veteli eilen 170 luokkaa. :D Mutta en kyllä huolestuis, varsinkin kun vauva vetää sikeitä niin syke on hitaampi. Tää on vaan mun mielipide, viisaammat voi infota enemmän. =)
 
Huomenia täältäkin! Tässä on jo keritty töitäkin väsäämään vaikka työt alkaa oikeesti vasta kolmelta...

Tehään vaan taas uusi ketju (tai siis ninni! =) ), kohtahan on jo syyskuu ja heti ekana päivänä meille tulee 10 täyteen, jes! On menny aika jotenkin tosi nopeesti, kohta on jo joulu! Olisikin jo! Ei olisi niin pitkää aikaa enää vauvan tuloon, jos sinne asti päästään. Yritän olla positiivinen, vaikka niiiiin monta huonoa uutista on täällä saanut kuulla.

Joopa... pitäisi vissiin tiskaamaan alkaa...

ja PS. BB:TÄ katsotaan täälläkin ja jo heti alotusjaksolla huomasin inhoavani paria asukasta... En nyt muista nimiä. No, ehkä kun oppii ensin "tuntemaan" heitä. :D

T: Julietta ja vauveli 9+5
 
myymä:Ihan rauhassa vaan.. tuskin nyt mitään vialla on. Pieni vaan nukkuu.
Poajllakin sykkeet heitteli 140-160 odotus aikana.

Lapset ovat elämäni: mukavaa reissua!!

poika nukkuu edelleen.. ei osaa oikein rueta mitään tekemään kun se ultra mielessä.. Ja mies tuossa sanoi että hän jo varasi isyysloman :LOL: ;)

Oon alkanut vähän miettiä sitä äakkauksen ottoa.. meillä kuitenkin Tatulta tallessa peitto, takkipussi jne... niitä olis sitten kaksin kappalein kaikkia.. vaatteitakin on jäänyt ja varmana tulee ostettua.. että ei ollakkaan enää niin varmoja otetaanko se pakkaus..

no mut nyt meen höpöttämästä

danjuska ja nuutti 11+6
 
Nyt tuli tiedot päivitettyä, jos en huomannut jonkun tietoja muuttuneen ni viittisittekö muistuttaa mua!

Sit on vielä muutama jolta puuttuu laskettu aika kokonaan, onko jo tietoa päivästä???

Eipäs tässä taas muuta, taidan mennä lämmittää ruoan, ostin VIA:n uuden valmisruoan, Teriyakihärän, saas nähdä miltä maistuu, vai maistuuko miltään.

:heart: :Ninni ja Kultsi 11+4 :heart: :heart:
 
Terrvehdys..

Ensiksi pahoittelut ikävien uutisien saajille.

Mun täytyy myöntää et inhoan tota bb:tä :kieh: ärsyttävä ohjelma :whistle:

Sorruin tilaamaan dopplerin Suomen Perhelahjoilta ja toivottavasti tulee nopeasti.

Meillä myös toivotaan tyttöä, lähinnä mies siis. :heart: oishan se kiva saada sellainen pieni rinsessa taloon. :heart:

Työt pitää mut kiireisenä, nyt menossa iltavuoro. Väsymys sais jo hellittää. Syötyä tulee kuin hevonen kun tuo mun työkin on ruumiillisesti niin raskasta joutuu nostelee ja työntelee painavia tavaroita.
Vatsa kasvaa kohisten, mut kukaan ei vielä ole ruvennu kyselee paitsi oma äiti arvas jo pari viikkoo sitten.. :D Muut saa tietää sitä mukaa ku huomaavat.. :LOL: Lapsille kerrotaan sit vasta kun masu näkyy selvästi, eivät joudu odottelee sit niin kauaa..

Nyt kun näki pikkuisen ultrassa on ruvennu mietityttää vauvan varusteet, kun tuli annettua kuopuksen jälkeen kaikki kiertoon ja nyt niitä ei sit saa takaisin.. :( tästä eteenpäin pidän kaiken jemmassa enkä anna kiertoon mitään. :kieh:

Oireista... pahoinvointia edelleen..väsymys vaivaa myös. Tisut vaan kasvaa ja kasvaa.. c-kuppi jo ahdistaa, normaalisti a-kuppi..
:eek: Tää on siis jo viides raskaus mulle ja kertaakaan aiemmin ei tisut oo kasvanu näin. :LOL:

Terveisin hope08 ja NyytiTyllerö rv11 :heart:
 
Sainpas taas kaikki jutut luettua.
Jonnalle, Tuizulle ja Mayalle iso :hug:
Minäkin jatkan näitä hyviä ultra-uutisia, eli tiistaina käytiin ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin. La muuttui 29.2 eli karkauspäiväksi, mutta uskon et menee sen yli, toivottavasti. Pikkukaveri siellä liikkui jonkin verran, toivottavasti tulee yhtä rauhallinen kun isosiskosta. Meillä on kyllä tosi mukava se meidän ultralääkäri Oyssissa, on ollut meillä jo kaikilla kerroilla, siis sillonki ku tyttöä ootin. Mies kysy siltä et kumpi sieltä tulee. Niin se lääkäri sano et 50% todennäkösyydellä poika, kun meillä jo tyttö on :LOL: Mut kysytään sit rakenneultrassa et kumpi sieltä tulee. Vaikken minä viimeksikkään uskonu kun se sano et tyttö tulee. Niskaturvotus oli 1,9 ,mut mulla oli jo viikkoja 13+4.
Jos Ninni viitsit päivitää mun tiedot ja iäksi saa laittaa 21.
Meillä laitetaan taas sitten vauvan sänky meidän viereen, niinkuin nyt tällä esikoisellaki on. Ja nyt on muutenki pakko kun kaksiossa asutaan, mut meidän pitäs päästä muuttamaan uuteen kotiin ennen vauvan syntymää niin sit aattelin tytön jo laittaa omaan huoneeseen nukkumaan.
Vauvalle en ole ostanut mitään, kun meillä on jo kaikki tarvittavat. Sitten jos se on poika niin pitää ostaa vaatteita kun meillä kaikki vaatteet on vaaleanpunaisia :D Kaksostenrattaita oon miettiny kun tyttö on vasta vähän reilun vuoden sitte et seki varmaan tarvitsee vielä rattaita. Ja toinen matkasänky varmaan hankitaan, et siinäpä taitaa meidän hankinnat olla.

Mut nyt pitää ruveta taas kotihommiin ja soittamaan neuvolaan aikoja itelle ja tytölle.

Maria ja pikkukakkonen 13+6
 
Voi kauhia, että mua jännittää se np-ultra! En oo viel ees aikaa saanu... Pelkään ihan kauheesti, että tulee huimat turvotuslukemat! Se kun ei vissiin 11+-viikoilla sais kauhiasti olla..?

Maria-86: Kävin yhdellä toisella foorumilla ja siellä joku kirjoitti että he olivat kysyneet lääkäriltä että kumpi on tulossa, niin lääkäri oli vastannut juuri noin, että 50% todennäköisyydellä poika, johon hänen miehensä oli vastannut, että mitä se tarkoittaa???? :x Nauroin ihan kippurassa!!! Tuli vaan mieleen.... :LOL: (no ehkei ollu kovin hauska juttu.... B) )

:flower:
 
Kuulumisia lueskelemassa..

Onnea kaikille hyvien uutisten saajille! :flower: :hug:

Maalainen: kannattaa kysyä mikä siellä teidän neuvolassa on käytäntö. On se veriryhmän tarkistuttaminen aika tärkeää! ja samalla siinä katsotaan löytyykö verestä vasta aineita (riippuu siitä mikä on omasi ja miehesi veriryhmä ja minkä veriryhmän lapsii perii). Samalla meillä otetaan äitiyskortissakin olevat aiheet joihin kuuluu just noita sukupuolitauteja ja HIV...

Riksu Mulla ollu kohdunsuun pituus alussa aina 3cm.

Ninni Uus pino oli hyvä idea! :)

Jaksuja kaikille! :hug:
 
Vähän lueskelin tätä elokuun ketjua. Ikävää kun monella on mennyt kesken :'(

Laura Naistenklinikalla on kuulemma uppouudet ultrat ja ne on tosi tarkat. Kuulemma jopa maallikkokin näkee rakenneultrasta kumpi on tulossa. Eli ilmeisesti siellä ainakin kerrotaan halutessa kumpi on tulossa.
Mä oon aiemmin kuullut sen selityksen ettei kerrota kumpi on tulossa jos ei tiedä varmaksi kun niitä virheitä tulee vanhoilla laitteilla niin helposti (ettei poikavauvalla ole vaaleanpunaista huonetta ;) )
 

Yhteistyössä