~~~MAALISMASUT 2008~~~LOKAKUUSSA

Joo saa Ninni muuten laittaa sen sit sinne etusivullekin näkyviin sen tyttömerkin =)

Ja jos pari kuvaakin näytille:
Tässä ensin profiili, ihan selvästi äidin nenä!! =)

Sitten ihana jalkapohjan kuva:


Ja vielä kuva siitä pyllypuolesta:
Ultrahoitaja kuvasi tuota näkymää hampurilaiseksi, mihin minä totesin että hampurilainen ilman ranskalaista! ;)
Tämä on ehkä vähän vaikea-selkoinen, eli kerron avuksi, että aika tarkkaan tuosta valkoisesta pallosta suoraan vasemmalle on häpyhuulet, ja niiden ylä- ja alapuolella siis pakarat. Tuo valkoinen pallo on kuulemma joku luuheijastuma tms, siis tavallaan virhe kuvassa, ei mikään rakenteissa oleva lumipallo ;)

Ippu 20+1
 
Elikkäs nyt iltapäivästä oli sitten se rakenneultra. Vauveli vastas tarkalleen viikkoja mittojen mukaan. Jalat piti visusti ristissä, ettei sitten saatukkaan tietää sukupuolta, jota niin kovasti toivoin ja jännitin.
Vauvan syke oli hidas ja jätti lyöntejä väliin, niin nyt sit parinpäivän sisällä saan tietää että onko syytä epäillä sydänvikaa. Ottivat sydänkäyrää ja ääniä nauhoiteltiin ja muuta niin KYSillä sitten spesialistit kahtoo onko aihetta tarkempaan kontrolliin. Mutta lääkäri sano ettei toinna tästä vielä paineita ottaa, sydän kuitenkin oli normaalin kokonen ja kaikki läpät/lokoerot paikallaan. Hyvillä mielillä tässä olen ja hirmuisen onnellinen!!
 
Neuvolassa käyty:) Taas pakko myöntää, että kätilö on maailman ihanin :heart:
Mulla kaikki hyvin, verenpaine oli vain 110/50, eli aika alhainen.

Ja onnittelut kaikille ihanista ultrauutisista


Vauvalla kaikki hyvin :heart: Painoa jo 491g:) Viikkoja pitäisi olla 22+5, mutta niitä oli vain 21+0:( Se alkoi huolestuttaan, mutta kätilö sanoi, ettei siitä reisiluusta välttämättä saa edes suoraa mittaa. Vauva näytti voivan hyvin, todella rauhallinen oli kuitenkin. Normaalisti todella vilkas. Toivon, että kaikki kuitenkin hyvin :heart: Pääasia, että liikkeet tuntuu ja jospa vaavi nukkui :heart:

Mä olen päättänyt ottaa äippäpakkauksen:) On niin ihana :heart: Ja huomenna pitää postittaa ne hakemukset kelalle, niin kohta se pakkauskin tulee:)

Nyt mies kutsuu, joten vaimo rientää :D

LOE ja Leevi rv 22+5 :heart: :heart: :heart: :flower: :flower: :flower:
 
Ensiksi onnittelut kaikille ihanista ultrauutisista. Tuleehan niitä tyttöjäkin meidän pinoon! Ihanaa!

Meillä ollaan vähän allapäin. Viikonloppu ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan. Meillä sattui vesivahinko. Nyt on kaikki asunnon lattiat revitty auki. Aikamoinen homma! Ensin parketit ja sen alta vielä alkuperäiset muovimatot. Pahasti näyttää siltä, että rakenteetkin on kastuneet. Eli evakkoon joudumme. Eikä vielä ole tietoa onko vakuutuksesta hyötyä, vai jääkö omalle vastuulle... Masentavaa!! Uudet keittiökalusteetkin piti tulla parin viikon päästä, mutta se remontti nyt sitten siirtyy. Saas nähdä saadaanko jouluksi koti kuntoon!

No, masukilla kuitenkin taitaa olla kaikki hyvin. Potkut on nyt selvästi vahvistuneet. Toivottavasti tämä stressi ei nyt sinne vatsaan liikaa heijastu.

Oonaliina 20+0

 
Voi ei oonaliina :'( Toivottavasti vakuutus korvaa ja että saatte jouluksi uuden kodin :hug:


Mua huolestuttaa ne viikot:( Mihin on hävinnyt reilu viikko??:( Apua.. Koko viime yön näin painajaisia, että vauva menehtyi mahaan ja että sillä oli downinsyndrooma..

Nyt pitää mennä katsoon, mitä noi poijat tekkeepi:D

Loe ja rv 21+1 tai 22+6
 
Minulta kätilö eilen ultrassa kysyi että koska olen käynyt vessassa, ja sanoin käyneeni ihan hetki sitten odotusaulassa, ja asia jäi siihen. Minulle jäi sellainen mielikuva, että jos en olisi odotusaulassa käynyt niin hän olisi lähettänyt minut vessaan vielä siinä ennen ultraamista, eli minä en yhtyisi tuohon rakko-täynnä-parempi-veikkaukseen.

oonaliina, voi itku!! :hug: Toivottavasti pääsette kuitenkin jouluksi omaan kotiin taas!

LOE, en osaa vastata kadonneesta viikosta mitään, mutta toivotaan ja uskotaan, niinkuin kätilösikin tuntui tekevän, että kaikki on ihan hyvin kuitenkin. Liikkeet kun tuntuu, niin se on pääasia. :hug: :heart:

Ippu 20+2
 
Täällä kovin levoton yö takana... Heräsin kolmen aikaan pissalle, katoin kännykkää ja oli viesti tullu kaverilta, olivat eilen saaneet pienen tyttövauvan :heart: . No sit aloin tietty taas miettiin tota mun tän aamusta ultraa, enkä saanu unta ku vasta joskus viiden aikoihin :ashamed: Sit olikin herätys kasilta... Nyt vien neidin just kouluun ja sit pitäis jaksaa odotella ultraa mikä yheltätoista... Huh huh, menis aika nyt vaan vauhdilla eteenpäin!

Mollamamma mä meen ainaki rakko täynnä. Kävin kyl aamulla pissalla kun nousin, mut koitan olla ultraan asti pissaamatta, jos en pysty ni koitan juoda sit kovasti just ennen ultraa jos rakko vaikka täyttyis. Saathan sä sen rakon sielläki sit tyhjennettyy jos tarve.

Oonaliina täältäkin iso voi ei! :hug: ! Inhottavia tollaset vesivahingot, mun lapsuudenkodissa hajos kerran astianpesukone ja heitti kaikki vedet pihalle, sillon tuli keittiöön vesivahinko ja nyt vähän aikaa sitten porukoiden kellarissa olevassa baarissa halkes joku putki ja oli pidemmän aikaa tiputtanu vettä ja se nyt rempassa. Kovin ne on aikaa vieviä, varsinki jo "syvällä" rakenteissa. Kuivatukset ym...

LOE mä oon kans ollu noissa ultrissa pikkasen lasketusta ajasta jäljessä, ekassa oisko ollu 2 pvää, np-ultrassa mun mielestä 3 pvää ja kun olin äippäpolilla ni mun mielestä 5 pvää. Luulen et riippuu kans mittaajasta. Tänään nähdään sit et siirtyykö laskettu aika eteenpäin, toivottavasti ei kuitenkaan!

Nyt täytyy rientää...

:heart: :Ninni ja Kirppu 20+3
 
LOE, mullakin vaavi oli "pienentynyt" rakenneultrassa viisi päivää, mutta ultraaja (lääketieteen tohtori) rauhoitteli, ettei noista kannata huolestua. Mitat ei kuulemma ole kovin tarkat varsinkaan enää rakenneultrassa ja voivat heittää helposti 7-10 päivää. Joten eiköhän kaikki ole sullakin hyvin. :)

Ja oonaliina: millainen vakuutus teillä on? Meilläkin kävi pari vuotta sitten vesivahinko, ei tosin noin paha, eli kosteutta ei päässyt rakenteisiin asti. Vika oli silloin meidän oma, eli astianpesukonetta ei ollut asennettu oikein, mutta silti saatiin vakuutuksesta korvauksia, ja se oli ihan Tapiolan normikotivakuutus. Joka tapauksessa niissä korjauksissa ei kannata säästellä, ettei saa myöhemmin maksaa niistä säästöistä omalla tai lapsensa terveydellä, jos jonnekin jää muhimaan hometta.

Onko kenelläkään muuten kokemusta raskaushepatoosista? Mua on kutittanut lähinnä sääristä ja käsivarsista jo pari viikkoa, ja nyt joku vihjaisi, että se voisi olla raskaushepatoosi, joka kai tosin alkaa yleensä vasta ihan loppuvaiheessa. Neuvolaankaan en pääse soittamaan, kun olen perjantaihin asti töissä kiinni aina sen tunnin mittaisen soittoajan.

bellona + vaavi 18+6
 
Ninni onnea ultraan. Jännät paikat.

Mullahan kävi niin, että hoitaja käski käydä vessassa just ennen ultraa, mutta ultralääkäri oli siitä vähän näreissään. Eli parempi olisi ollut rakko täynnä. On kuulemma vielä niin alhaalla, että täysi rakko nostaisi vauvaa ylemmäs. Meillä jäi sitten jotain profiilia tms. saamatta, kun olin tyhjällä rakolla.

Bellona meilläkin luultavasti vakuutus korvaa pintamateriaalit, eli parketin, mutta rakenteethan on taloyhtiön ja se vakuutus ei välttämättä korvaa, koska oli "oma vika". Eli kuivatus voi tulla sitten meidän piikkiin. Mutta tosiaan haluan, että kaikki kuivatetaan kunnolla ja asiantuntija vielä varmistaa että kaikki on ok.

LOE eikös viikon heitto ole ihan "normaalia". Usein ainakin olen kuullut, että sen verran hyvinkin on eroja. Eiköhän kaikki ole ihan kunnossa.

Oonaliina 20+0
 
Jee, likkoja pinoon! Onnea onnea Ipulle pikku prinsessasta! :heart: Ihania kuviakin olit saanu... Oivoi, mäkin niin kovasti ootan että päästään 4D:hen. Siirrän sitä nyt kyllä tänään sit vielä myöhemmäksi sillä halutaan sittenkin käydä Krögerin Jaanalla joka on mun miehen perhetuttu yms. Vaikka sit meneeki vähän pidemmälle mut en mä nyt usko että se viikko siinä niin kamalasti tekee. Eihän? :/

Meillä piti ainakin ekassa ultrassa olla rakko täynnä just sen takia että tavallaan tuo sen kohdun paremmin esille. Ja niistä jotka on meilläpäin käyneet 4D:ssä niin rakko täynnä on pitänyt sinnekkin mennä. Toki voi nämäkin vaihdella, kannattaa varmaankin melkein joka kerta erikseen kysäistä...

Tosi inhottava tommonen vesivahinko, surku. :( Mä oon ihan neuroottinen kaikkien tollasten kanssa kun me ollaan just muutettu eikä meillä oo vielä kotivakuutusta. Muutama päivä sitten revin palohälyttimenkin irti kun siitä loppu patterit ja se piipitti rasittavasti, täytyy ostaa pian uudet et saa taas yöt nukuttua. Pesukoneen hana mulla on aina kiinni jos en pese pyykkiä, ja yks yö kun olin yksin kotona olin ihan vakuuttunu et meidän patterit voi sytyttää verhot tuleen ku mä nukun (...) mies sit valisti mua, et nykyään ei oo enää kerrostaloissa sähköpattereita vaan niissä kulkee vesi. :LOL:

Ninnille pikkupilien täyteiset onnittelut ultraan!!


Meillä taapero oli kumman hiljainen eilen, mut nyt on vielä useinkin semmoisia hiljaisempia päiviä... Olikohan sitten taas selkään päin kääntyneenä. On muuten veikeä tunne myös se kun vauva potkii alaspäin, ei kyl ihan mun lemppari :D Mut nyt on kyllä mukavaa kun liikkeet ei oo vaan sitä hipsutusta, oikein välillä jymähtää kun hän potkasee kylkeen ja sit taas kääntyminen tuntuu ihan erilaiselta. Äiti on ihan :heart:.

Toi raskaushepatoosi on muakin arveluttanut... Mulla on usein kutinaa just säärissä, ja välillä kutittaa masun päältä kans ihan hirveästi. Mitenkähän haitallinen tommonen tila sit olis? Täytyy varmaan kysyä seuraavalla nlakäynnillä.. Testataankohan se ihan verikokeista vai miten? :eek:

Nyt tää jatkais vähän töitä ja koittas taas kerran päästä Suomen Terveystalon puhelinjonoista läpi... ...

: mama-L & Onni 20+6
 
raskaushepatoosista: Mulla oli aivan järkyttävää kutinaa ja polttelua käsissä, jaloissa ja mahassa 2-3viikkoa sitten. Kävin päivystyksessä, koska tilanne vain paheni:(. Siellä epäiltiin tuota raskauden aikaista maksasairautta. Mutta onneksi maksa-arvot olivat hyvät:) Sitten myöhemmin kuulin omalta kätilöltä, ettei tuota hepatoosia ilmene edes näin varhaisessa vaiheessa :heart: Se on nimittäin silleen vaarallinen vauvalle, että myöhemmässä vaiheessa happi loppuu ja vauva voi menehtyä. Sen takia käynnistetään/leikataan pari viikkoa ennen laskettuaaikaa, jos on tuo hepatoosi. Mutta se on kuulemma erittäin harvinainen, joten ei kannata pelätä. Tietenkin jos pahemmaksi menee kutina, niin ainahan kannattaa tarkistuttaa:) Ehkä tuo kutina kuuluu vain näille viikoille. Ja raskaus altistaa muutenkin allergioille, vaikkei niitä normaalisti ole..


Sain kätilöltä taas helpotuksen:) Kertoi tarkemmin, mistä viikkojen heittelyt voi johtua/johtuu! Mittioja otetaan useampi(4) ja tärkeintä on, että painoarvio on hyvä, siitä huomaa, että vauva on kasvanut :heart: Meidän mussu kuitenkin on jo melkein 500g :heart:
Laittoi näin:Yksittäiset painoarviot tulevat jalasta,vatsasta,pään kaksi mittaa ja näiden keskiarvo antaa sitten viikot.Sitä kone ei tiedä ,vaan antaa joka paikasta myös viikot.
Kaipa tuo meidän poika on sitten lyhyt:)

Ninnille onnea ultraan:) Jännitän täällä hirmusti sun puolesta :hug: Niin ja jos jaksat, niin jatka sä tätä sivujen laatimista/päivittämistä, olet palstan hengetär :heart:

LOE ja Leevi 22+6(elän nyt näiden lasketunajan viikkojen mukaan:))
 
Noniin, oli taas huippu asiakaspalvelua Jyväskylän Suomen Terveystalolla. Mikä siinä on että jokaikinen puhelimeen vastaaja siellä on ihme mäkätyslätisijöitä. o_O En voi käsittää! Tai ehkä ne sit vaan tykkää erikseen mulle päteä kun kuulee et taas se yks ämmä siellä soittaa. :LOL:

Sain nyt siis siirrettyä aikani Krögerin Jaanalle kun kuulin vähän huonoa palautetta Carl-Mikaelista... Ja muutenkin kun on tuo Jaana tuttu niin halusin sille. Seuraava vapaa aika oli vasta 28.11, silloin siis. Mulla sillon viikkoja jo 24+6, mut onpahan pipanalla ainakin sit jo lihaa luiden päällä. Päästään siis ihan vauvavauvaa katsomaan. :heart: Mut ystävällistäkin ystävällisempi asiakaspalvelija luurin toisessa päässä katsoi parhaaksi kuitenkin muistuttaa että keskeytystähän ei enää silloin voi tehdä, jos jotain rakennevikaa ilmenee... Että jaa, kiitos tosiaan kun kerroit, mutta ei oltu kyllä menossakaan sinne katsomaan josko vielä joku vika löytyisi jotta keskeytettäisiin, kun ihan meidän tervettä, ihanaa tulevaa lastamme. Mut hirveen yltiöpositiivista ajattelua, kertakaikkisesti. :headwall:
 
Minäkin vielä kannan korteni kekoon tässä lokakuun pinossa.. :) Huomena kun tosiaan vaihtuu marraskuulle!
Kohta tääkin mamma vanhenee... :whistle:

Ninni Jatka toki vaan edelleen listan päivittäjänä,sulta se sujuu! =)
Kiitokset sulle siitä! :flower:

Oonaliina Tosi ikävää... :( Toivottavasti vakuutus korvaa mahdollisimman paljon. Ja toivottavasti pääsette jouluksi takasin omaan kotiin! :) :hug:

Ippu Tosi ihania ultrakuvia! :heart:

Kaikille onnittelut jotka tietävät sukupuolen!! :heart: Siispä tyttömäisiä ja poikamaisia onnitteluja!! :flower: :hug:

Kela-asiaa vielä...Mitenkähän mun käy sen rahan suhteen... Kun oon siis ollu 2004vuodesta asti kotona,2005 syntyi poika ja nyt olin 3kk:tta töissä 2007 kesällä...se tuskin vaikuttaa äippärahan laskemiseen? :/
Ja sellasta viä,että saako kotona hoidettavasta alle 3.vee lapsesta kodinhoidontukee äippälomalla?????
Mä oon niin ummikko näissä asioissa,enkä tajua mitään lukemalla kelan sivuilta,se on niin "sekavaa"tekstiä mulle ainakin... :ashamed: (nolottaaa...)

Masu kasvaa ja liikkeet tuntuu kivasti. =) Eipä oo siis eteisistukka niitten tuntemuksia mulla haitannu... Ehkäpä istukkani on siis noussut. :D
Neuvola olis 12.11 ja se kontrolliultra 28.11,sitä kovasti ootellessa.

:xmas: Joulusta; Joko ootte osteskellut joululahjoja? :xmas:
Mun täytyy tunnuttaa,että oon taaskin myöhään liikkeellä,niinkun joka vuosi... :ashamed: Ikinä en opi! :headwall:
Viimesiä lahjoja varmaan taas haetaan aattonakin viä.... :/

Mitähän vielä....huonomuistisuus vaan aina vaivaa...No ehkäpä tää riittää tällä erää... Mukavaa pikkulauantaita kaikille!

Mamuliini ja masukki 22+2
 
Pitihän mun viä vastata gallupiin; Me otetaan äippäpakkaus. Mä en oo niin kovin ronkeli,koska ne on vaan osa vauvan vaatteista... ;) ja en valita kun on mahdollisuus sellanen ihana pakkaus ilman saada. :) Mä olin tyytyväinen edelliseen ja varmasti tähänkin,mitä oon käyny kelan sivuilla kuvia kattomassa. :) Mutta ihanaa kun pääsee niitä kohta piteleenkin... :heart:

Isyyslomasta; Meillä isäntä on lupautunu sitä pitään,pituudesta ei oo tiatoo viä,mut synnytyksestä jää. Niinkun esikoisestakin. :)

Eipä ny kai sit muuta...palaan ensi kuussa. :D

Taas Mamuliini ja masukki 22+2
 
Mamma Muu: Eteisistukasta, eipä tunnu potkuja ei :/ , vaikka nlassa kaikki hyvin ( syke 144 ja potki kovasti ) ja rv 19+0 *huoh*... Huolestuttaa, kun koko ajan miettii et onx kaikki ok?? Ja supistelee kyllä ihan kiitettävästi, kaksi kuuria jo syönny eikä mitään vaikutusta :headwall: ...
Ensi viikolla rakenneultra, toivotaan et kaikki hyvin, ei vaan jaksais MILLÄÄN odottaa....

Maalismama+hiljaisuus
 
Ultrassa käyty ja jotenki huono fiilis jäi koko touhusta :(
Vauvalla oli kaikki hyvin, mutta se ultraaja... Oli joku nelikymppinen harjoittelija, ei meinannu mitään saada mitattua, sit se vakkariultraaja kysyi et ottaako hän ne mitat mihin harjoittelija vaan tympeesti tokasi et kyllä hänen tarvii ne ite saada mitattua... Laskettu aika ei muuttunu, edelleen ollaan 3 päivää jäljessä, painoarvio 326g, syke 150. Sit kun oltiin ultrattu, niin kysyin että näkyikö kumpi on, johon se vakkaritäti sit et "ai te halusitte tietää". Sanottiin et joo-o... No kattoi sit vielä ultralla ja sanoi et näyttää tytöltä mut voi olla että kivekset ei oo vielä laskeutunu... Eli ei varmaa tietoa nyt sit siitäkään. Mut siihen nyt asennoidutaan että kolmas tyttöhän meille tulee. Nähdään sit 4D:ssä paremmin. Kaiken lisäksi saatiin ainoastaan yks kuvaa missä ei oo päätä eikä häntää, ihan suhrunen, luultavasti päästä otettu kuva. Muutenki ultran kuva oli koko ajan tosi tosi suhrunen, toisin kun äippäpolilla. Arggh!! :kieh: :kieh:
Että sellasta!

Mä voin jatkaa päivittäjänä, teen illalla sitten marraskuun pinon!

Eipä mulla taas muuta! Palailen illalla!

:heart: :Ninni ja Kirppu 20+3
 
Ninni, voi harmi :hug: Mut onneks pääsette sit vielä 4D:hen kattelee. Useinhan nuo 2D-laitteet on semmosii et ei niil saa ku suhrua näkyviin, antiikkisia kun ovat... Ainakin meidän neuvolassa. Ja aika töppäys et harjottelija ei antanu ammattilaisen mitata jos ei onnistu... Mut ei hänkään saa vääriä mittoja antaa, eli eiköhän se toinen täti oo kuitenkin tarkistanu siinä vieressä että menee oikein? Ja pojillahan ne kivekset sit tosiaan laskeutuu vasta siinä viikon 23 paikkeilla. :) Että sitten voi ennustaakkin paremmin! Jospa se ensi kerta sujuisi kivammin, ainakin on ihan hurjanhyvät ne 4D-laitteet ! Mut harmittaa kyllä teidän puolesta keil on kökköjä kokemuksia, mää vaan toivon et ees pääsisin rakenneultraan. :'(
 
Meillä on joku ihme juttu ton edellisen sivun kanssa eli sivu 25 ei aukene ollenkaan; ei kotona eilen, eikä tänään täällä töissäkään.

Potkuja tuntuu ihan kiitettävästi, tuntuu että kaveri on kasvanut aika lailla. Välillä on ihan sellainen alien-olo, että kohta sieltä tunkee jalka läpi tai jotain. Eilen vaan mietin, että miten ihmeessä jotkut ihmiset voi viedä koko raskauden läpi tietämättä siitä mitään? Sen verran ihmeellisiä muljahduksia tuolla mahassa tuntuu.

Ninni: Me ollaan oltu varmaankin samalla ultraajalla, meillä oli myös harjoittelija, joka oli mukana np-ultrassakin ja sitten eläkkeellä oleva vakiultraaja. Aika jännä juttu vaan, kun me saatiin sieltä mukaan 8 kuvaa. Tosin niistä neljä oli kuvia päälaesta, munuaisista yms., mutta että te saitte vaan yhden. Kummallista! Kuvan laatu tosin oli meilläkin heikko ja ihan rakeinen. Harmin paikka! Mutta 4D:stä sitten saakin paljon hienoja kuvia ja DVD:n! Minäkin varasin jo ajan sinne Kaarinaan.

Kyllä se aika menee nopeaan, huomenna on jo marraskuu ja pian on joulu ja sitten on jo pian maaliskuu :)

Zussu ja masuvauva 21+6
 
Tein nyt sitten jo ton Marraskuun pinon kun tuntuu taas sivut kovasti tökkivän, johtuukohan sit siitä ku on jo niin paljon tekstiä tässä pinossa...

Nähdään marraskuun pinossa!

:heart: :Ninni ja Kirppu 20+3
 

Yhteistyössä