MAALISMASUT 2008

Kauhee mikä ahistuskohtaus tuli yhtäkkiä :eek:

Mikään ei kiinnostais mut en jaksais himassakaan vaan maleksia..

Pissattaaki koko ajan.

Ja nyt jo mieletön maha ku peilistä katon ja tiedän et on vaan pelkkää lihomisläskiä :ashamed:

Ahistaa |O

Ja sit kauppaan...
 
Päiväunihuomenta... heräsin just 1,5 tunnin päikkäreiltä. Eli unet ei nukkumalla lopu. Päivän aikana tulleille uusille tervetuloa mukaan vaan!

Mulla ei oo ongelmia kahvista, koska en sitä edes juo. Teetä menee kupista kahteen näin kesällä. Siitä ei tuu riippuvaiseksi. Kai.

Meillä kun tämä on ensimmäinen, niin ei oo väliä, kunhan olisi terve. Ehkä se on tyttö, kun mulle tuli ennen plussaa ja sen jälkeenkin isoja finnejä. Ne on kuitekin ollu pois lukion jälkeen... Ja sit voitin siitä Piltti-kirjoituskisasta Kivat-kypärämyssyn, oisko enne. Ja äitini sanoi, että olisi ihanaa, jos eka olis tyttö. Ei tiedä vielä odotuksesta. Ja toisaalta, kävis paremmin mun pienet mekot sille ja saisin ommella itekin niitä. Kummipojille ei voi ja kamujen lapset pääosin poikia...

Nyt pakko mennä juomaan, koska janottaa aika usein. Ja tietty pissattaakin. TOdella usein!

Misupai ja Helmisuurimo 6+2 (neuvolantädinkin mukaan)
 
Nyt on luettu kaikki kirjoitukset mitä oli alkuviikon jälkeen tullut. Ja niitähän oli paljon! =)

Onnittelut kaikille plussanneilla ja tervetuloa!!!

Ei tosiaan joutanut käymään maanantain jälkeen koneella. Päivällä on ollut kauheesti touhua ja illalla niin vetämätön olo että sohvan nurkasta ei oo paljon jaksanut liikkua. :|

On: Paha olo jyllää, koko ajan ällöttää!! Ruoka ei oikein maistu, tosin koko ajan sellanen olo että olis kauhee nälkä. Paha olo menee kyllä vähäksi aikaan ohi kun saa syötyä jotain, mutta palaa valitettavasti aina takas! :snotty:
Mehut maistuu, samoin hedelmät ja kaikki raikas ja viilee. Leipää tulee syötyä, mutta kunnon ruoka jää lautaselle.
Kahvinjuonnista; Ei pysty juomaan ollenkaan kun tulee ihan kauhea olo, täytyy siis välttää ainakin jonkin aikaan.

Sukupuolitoiveet: Ensimmäinen on tyttö, joten poika olis toisaalta kiva, mutta oikeastaan ei oo mitään väliä. Tytöltä ei ollut oikeastaan ollenkaan pahoinvointia, joten ennakoisko tää sitten poikaa!?

Mies on tyynen rauhallinen ja onnellinen, omaan tapaansa! =) Esikoisen ekoissa neuvolaissa ja ultrassa mukana, kävi myös sillon kun pääsi. Teki sillon reissu hommia, joten ei kauheen useasti mukana. Nyt pääsee onneksi ekaan neuvolaan, kun on lomalla. Meillähän on myös eka ultra samalla kertaa, nähdään yhdessä sitten onko kaikki kunnossa. Sinne ekaan neuvolaan on onneksi enää reilu viikko aikaa (23.7). :heart:

Mutta nyt lenkittämään koiria tytön kanssa, kun mies tulee vasta myöhemmin kotiin!!

Muumi82 ja "nimetön" 7+1
 
Tervetuloa uusille :wave:

Hieno masukuva Papulla :) ...Kyselit itkuisuudesta. Mitään sellaista ei ole täällä ollut, ja muutenkin tempperamenttisena ihmisenä mies on tottunut, että mielialat vaihtelee vähän väliä laidasta laitaan :LOL:

Oletteko ostaneet jo vauvanvaatteita? Minä oon jo vaikka mitä. Tänäänkin ostin bodyn ja kaks paitaa kirppikseltä. Olivat vaan niin söpöjä, että tarttuivat vaivihkaa mukaan :ashamed:

[/b]funny ja masuasukki 5+1
 
Loka
Perjaintai-iltoja :wave:
Tänään on ollu huomattavasti helpompi päivä tuon pahoinvoinnin tiimoilta ku eilinen. Onneks. Siltikin olen kyllä voinut pahoin.
Väsyttää koko ajan. Aamulla neidin kanssa herättiin vasta hiukka ennen kymmentä ( mitäs myö kesälomalaiset :whistle: ) ja neljän aikaan käytiin päivä unille ja melkein tunti tuli sillonkin nukuttua.
Nyt en kuitenkaan jaksanu lähteä ukkelin ja pimun kanssa ulkoilemaan kun on veto ihan pois.

Loka ja Onni 6+5 :heart:
 
Funny: Luit ajatukseni, sillä meinasin juuri aloittaa kyselyn, milloin ihmiset aikoo aloittaa vauvatavaroiden ostelun. VArsinkin, jos kyseessä on ensimmäinen lapsi. Meillä on parit yökkärit ja housut (neutraaleja), jotka oon ommellu samalla, ku tuttujen lapsille. Ja sit on fleecehaalarin tekele ja sama collegesta, vaikkapa automatkoille. Muuta en oo uskaltanut vielä. Ekan ultarn jälkeen sit varmaankin jo uskaltaa. Vaunut voi saada edullisesti talvialesta...

Misupai ja Helmisuurimo 6+2
 
Loka
Joo, minäkin näköjään esikoista odottavien listassa vaikka toinen tulossa :wave: Eli jos viitsisi vaihtaa ? :ashamed:

Ja taustaa voisin sen verran kertoa että eka sai alkunsa luomusti n 7kk kuukauden yrittämisen jälkeen ja tää kakkonen vajaa kahden vuoden yrittämisen jälkeen. Lapsettomuutena jo tutkittiin mutta selvisikin että ongelma on miun kilpirauhasen vajaatoiminnan lääkityksessä.
Huhtikuun alussa naistentautienlääkäri tuplas lääkeannoksen ja vivimiset menkat tuli toukokuun lopussa eli nopeesti kävi ;)
 
Vauvan sukupuolesta kommenttia sen verran, että meille saa tulla kumpi vaan, kun on jo tyttö ja poika B) siinä suhteessa ei ole toiveita tai tuntemuksia. Mun edelliset raskaudet ovat olleet samantyylisiä, siis ilman pahoinvointeja yms, joten en osaa sanoa onko poika- vai tyttöolo. Nyt lapsille iltapalaa ja nukkumaan!
 
LISTASTA laittakaa siihen ensimmäiseen viestiin tieto siitä monesko on tulossa. Enhän mä voi sitä tietää...? =) oon aatellu että jos siinä ei lue monesko on tulossa niin sitten se varmaan on esikoinen. Asia korjattu SUVITUS ja LOKA ;)

Mäkin innostuin tosiaan kirppikseltä osteleen jo tulokkaalle vaatteita..oli niin ihania! Esikolta uskalsin vasta rakenne-ultran jälkeen alkaa ostamaan. Jotenki olin niin varma että jotain menee pieleen. Luojan kiitos, että kaikki meni loppuun saakka hyvin! :heart:
 
Käyn välissä nopee kirjottelemassa, sit lähen nukuttaa tyttöä.

Noista vauvanvaatteista:
Ekan kanssa odotin vain innolla äitiyspakkausta ja taisikin olla ensimmäinen kunnon kohtaaminen vauvanvaatteiden kanssa :D
Jälkeenpäin saimme toki käytettyjä veljeni perheeltä ja ensimmäinen vaate joka ostettiin raskausaikana oli Motörhead-paita, jonka isi välttämättä halusi tulevalle pojalleen :LOL: Kyllä meiän tyttökin sitä käytti ja hieno paita oliki :heart:
Tällä kertaa varmaan otetaan äitiyspakkauksen sijasta rahat, vaikka sitä laatikkoa on niin ihanaa tonkia :ashamed:
Tänään sain tyttöni kummitädiltä heidän poikansa vanhoja vaatteita ja niihin pääsin sitten purkamaan vauvanvaateinnon :)
He eivät aavistakaan kuinka tarpeeseen ne vaatteet tulevat ;)

Mutta tytöt! poltin viimesen tupakan neljältä päivällä :wave:

Nyt kattoo Bamia :p
 
Hyvä Suvitus ja muut lopettajat! Siitä se lähtee. Jos tekee savuja mieli, niin menkää vaikka pikku kävelylle tms. Mun paha sanoo, koska en oo ikinä ees maistanut, mut miehen lopettaessa aktiiviliikunta vei mennessään.

Katottiin just Asterix ja Ceasar, nyt nukuttaakin sopivasti, joten ei muuta kuin hyvät yöt ja kauniita vauvaunia kaikille!

 
[/b]suvitukselle ihanaa että oot pystynyt vähentämään!! tsemppiä sulle!

vauvanvaatteista niin me varmaan yritetään pärjätä esikoisen vaatteilla. HAHA, en itse edes usko tohon, kohta alan kuitenkin ostelemaan kaikki ihania uusia pieniä vaatteita :D :heart: pakkauksen ei oteta kun meillä melkeen käyttämätön 2006 pakkaus.

LA meillä laskurin mukaan 15.3, jos en ollut maininnut. ja toka tulossa, mutta se taisi olla jo listassa.

kestovaipoista aikooko kukaan käyttää? meillä käytetään, oon täysin hurahtanut siihen, nyt pitää vaan alkaa etsiä new born / XS vaippoja kun olen kaikki myynyt pois. ihanaa että pääsee shoppaamaan ;)

töihin sitten


maya rv 6
 
Suvitus Hienoa! Mulla nyt reipas kuukausi täynnä ja voin lohduttaa että se pähin vaihe on vain sen 1-2 viikkoa, käytän niksapurkkaa korvikkeena ja aion käyttää jatkossakin koska se niksa määrä minkä saa muutamasta purkasta on huomattavasti vähemmän kun saa parista askista tupakkaa.

Kestovaippoja minäkin aion ruveta käyttämään ja vielä kun osaan ommellakkin niin surautan ne itse. Kankaita katsellut jo sillä silmällä.
Olen aina lahjoittanut vauvan vaatteet kiertoon joten täytyy ostaa uudet taas. Käytettyinä ostan aina ja paljon niitä aina saakin.
Meillä on vaatetilat tällä hetkellä vähissä ja täytyy odotella yläkerran remontin valmistumista ennenkuin alan hommailla lisää vaatteita.

Vessassa saa tosiaan juosta useammin mut voipi johtua kahvin juonnista :whistle: siitä mä en pysty luopuun..

hope08+Sintti rv4
 
Nonnii nyt se alkoi.... nimittäin pahoinvointi! Aamulla heräsin kuudelta siihen äklötys oloon. Esikosta alkoikin samalla tavalla pahoinvointi. Toi kakkonen antoi pahoinvoinnin odottaa jonnekkin sinne asti kun viikkoja oli reilut 10. Yritän kahvia juoda, mutta voi olla että jääpi kahvinjuonnit vähälle.....

Uusille tervetuloa :wave:

Vauvanvaatteita tai muita tarvikkeita ei ole vielä hankinnassa. Ehkä sit joskus ultrien jälkeen. Pinnasänky on tuolla varastossa tallessa. Pienent vaatteet on laitettu kiertoon, mutta olikin lähinnä vaan poika vatteita. Jospa tää ois tyttö
Aikooko kukaan kysyä ultrassa kumpi on tulossa...? Kahdesta ekasta ei kysytty. Tästä komannesta ajateltiin että voitaisiin jo kysyä.

Mukavaa lauantaita!

piutsuli ja masu 4+2


;) ;)
 
Gardenia: Esikoista odotan, LA 13.3, TAYS

Minäkin olen muutaman vauvan vaatteen ostanut kirpparilta.. Ei niitä voi vastustaa!
Kestovaippailua olen myös miettinyt.. maya2007: osaatko sanoa kuinka paljon halvemmaksi se tulee? Onko sinulla jotkut kaavat jonka mukaan itse ompelet? Oon ihan uuno näissä asioissa :LOL:

Täällä kipuilu jatkuu yhä. Tulisi nyt äkkiä maanantai!

riksu82 + salamatkustaja rv 5+4
 
Huomenta! :)

Mäkin oon miettiny että mitä ihmettä teen äitiyspakkauksen kanssa...kun eihän se raha (oliko se 140 ??) oo juuri mitään, verrattuna siihen pakkauksen sisältöön ja sen arvoon! Vaatteita mulla on esikolta tosi paljon, että en periaatteessa tarttis enää lisää...mutta kun sitä pakkausta oli niin ihana penkoa! :D ja onhan siinä muutakin, pyyhettä yms. tarviketta. Että taidan sen kuitenkin ottaa ;)

jaahas, vielä kolme päivää ultraan..Siellä on pikku Helmiäinen kasvanut kovasti viime näkemästä, jos kaikki on vain yhäkin hyvin! Muistan kun käivn poikaa odottaessani ultrassa viikolla 9+ niin siellä hän jo heilutteli käsiä ja jalkoja (tai niiden alkuja) , ja oli niin meno päällä että! Jospa nyt odottaisi samanlainen ihana näky ultrassa :heart:

Noh, nyt lähdemme kauppaan ostoksille! OOTTEKO MUUTEN SYÖNY MANSIKOITA? ENTÄ UUSIA POTTUJA? En oo ihan varma "saako" niitä syödä? Mansikoista luin ihan just jonku jutun että joku ainesosa millä niitä lannotetaan, saattais aiheuttaa jotain sikiölle...mutta tuskimpa tuo totta on! Ja eilen kyllä söin tortun päällä mansikoita. Ja itse asiassa söin myös uusia pottuja! Oliko niissä joku kielto?? Ei muista enää.....

Gardenia ja Helmiäinen 7+4
 
Mulla on sellainen olo koko ajan että en viitsisi/jaksaisi tehdä yhtään mitään. Ja ensi viikolla on muuttokin edessä... :eek: No, mies saa hoitaa, kantaa kamat kuorma-autoon ja takaisin. Mä voin opastaa. ;)

Mies on kyllä ollut ihana, siitä on löytynyt joku suojelupiirre nyt kun mä olen raskaana. Huolehtii jatkuvasti että mikä mun vointi on. Muutoksia elämään ei juuri tämä raskaus tuo, kun mies on absolutisti eikä ole koskaan polttanut (meillä mä olen hoitanut tuon viina+tupakka-puolen :LOL: )

Meillä siis odotetaan esikoista, ekan ivf-hoidon tulosta.

Jiksu 6+3
 
Terppa vaan :wave:

Mä syön kanssa uusia perunoita joka viikko, on ne niin hyviä :p Eikä kyl oo käyny mielessäkään et vois olla haitaksi?! Hui.

Mä en ekan kanssa jaksanu alkaa ees yrittämään tota kestovaippailua, liikaa ylimäärästä hommaa :LOL: Vaikka jotenki se kyl kiinnostais...

Mua kiinnostais hirveesti ottaa taas pakkaus vaikka tiedän et ei kannattais.. Mut sitä vaan oli niin ihanaa tonkia!! Mut meillä tosi paljon vaatteita ja edellisestä pakkauksesta pyyhkeet summuut vieläkin hyvässä kunnossa ni tuskin otetaan :/

Miettiikö kukaan muu nimiä? Mulla pahe että vaikken ollu raskaana ni aina sillon tällön mietiskelin kivoja ja mahdollisia nimiä :snotty:
Ekan kanssa mulla oli jo kauan aikaa ollu tytön nimi valmiina joten oli helppo, pojan nimi onkin mulle paljon vaikeampi. Mutta vaihtoehtoja on jo ;)

Nyt aamukahvia :p

Oon ihan yksin kotona!!! :D :D
 
Hmmm..

Pitää varmaan kohta kaivaa toi nimikirja esiin :LOL:

Meillä on pojalle kolme etunimivaihtoehtoa mutta ei vielä toista nimeä.
Tai miehestä on vain yksi etunimi kun ei noi mun kuulemma kelpaa :kieh:

Tytölle taas tuntuu nyt vaikeammalta kun ekan kanssa olin tosiaan nimen jo päättänyt aikaisin ja olin siihen niin niin tyytyväinen ja haluaisin että toinen olisi yhtä ihana :heart:

Musta elmo on ihana mutta mies ei tykkää :ashamed:

Mietitään, kivaa miettiä jollekin toisellekin vaihtoehtoja :D :D
 
Moi!

Kestovaippailtu ollaan tosi vähän esikon kanssa, en usko että vauvallakaan sitten niitä käytän. Kokeilen kyllä varmasti, mutta sen suurempaa käyttöä en usko tulevan.

Piutsuli kyseli että halutaanko tietää kumpi on tulossa. Kyllä me halutaan. Rakenneultrassa (yksityisellä) lääkäri kerto sen vaan, ei me edes kysytty eikä se lääkäri kysyny että halutaanko tietää. Mutta siis jos se ei olis kertonu niin olisin kyllä lopussa kysyny. Oli ihana saada tietää että meille tulee poika! Vaatteiden ja tavaroiden ostaminen oli sen jälkeen niin pajon helpompaa.

Vaatteita en oo vauvalle ostanu vielä. Esikolta niitä kyllä on aikamoinen kasa joten ei niitä oikeesti tarvis yhtään ostaa. Mutta jos tuleekin tyttö niin sit mä kyl ryntään ostaan niitä mekkoja ja vaaleanpunasia juttuja. En kuitenkaan ajatellu ennen rakenneultraa ostella.

Äitiyspakkausta en ottanu viimeksi, enkä usko että otan nyttenkään. Vaikka tää uus pakkaus on kyllä aivan ihana! Mun mielestä paljon parempi kuin edellinen pakkaus.

Tuolla etusivulla näkyy olevan tuo synnytyspaikkakin tuossa listassa. Mulla se on PHKS.

Emildan 6+3
 
Tietääkö kukaan tosta 4d-ultrasta?
Että millon siihen kannattaisi mennä?
Ja kuinka aikasin siis vois mennä?

Musta olis kiva mennä siihen ja jos sieltä saa(?) semmosen dvd:n ni olis kiva tapa kertoo kavereille :D
Ja olis varmaan kiva kokemuskin...

Tietääkö kukaan siitä mitään?
Tai onko joku semmosessa käyny?
 

Yhteistyössä