MAALISMASUT 2008

Ok :D
Me oltais annettu luultavasti pojalle nimeksi ukko, mutta tuttavaperheen pojan nimi on ukko, niin ei sitten sitä voida antaa :ashamed:

Netistä kävin ohimennen kattomassa että täällä siihen olis mahollisuus päästä mutta hinnastoa ei ollut :/ Mutta on tosiaan luultavasti aika hintavaa, mutta kenties siitä raaskis sitte maksaaki :)
Mutta kahtotaan nyt..

Join toista kuppia kahvia ja iski mieletön heikotuspahaolokohtaus :x
Oksua ei oo tullu mut ei kaukana ollu.
Mulla tulee myös ihan yhtäkkisiä hikoilukohtauksia? Vaikkei niin kuuma oliskaan ni alkaa joka puolelta hikoiluttaa, ei kivaa :snotty:

Kohta alkaisi taas maratooninukutus :|

Suvitus+Yrsa 4+0
 
Mä meen synnyttämään Hämeenlinnaan niin oiskohan se lyhenne K-HKS...? Muita Hämeenlinnaan menossa....?

Juuri heräsin päikkäreiltä. Esikko ei taaskaan nukkunut päikkäreitä ja nyt jo kauheessa villissä. Viideltä on sauna niin ei oikein viitsis enään ulos lähteä. Täytyy keksiä jotain ohjelmaa noille kahdelle pikkuherralle.

Kestoilua ei myöskään meillä kokeilla. Kakkosen vauva aikana harkitsin kun systeri pojallaan käytti, mutta jäipä kokeilematta. Ei mitään kestoilua vastaan, mutta taitaa jäädä meiltä väliin. Vaikka aivan ihania kuoseja siellä vaipoissa :)

Jospa sitä nyt poistuis...

piutsuli ja masu 4+2
 
Nimistä piti vielä laittaa että tytölle ois nimi, mutta jos tulee kolmas poika niin sille ei oo nimeä valmiina. Täytyy sit miettiä miehen kanssa että jos poika tulee niin mikä nimeksi. Meillä kyllä osuu nimimaku tosi hyvin yhteen. Molempien poikien nimet oli helposti päätetty.

Nyt mä meen......

piutsuli ja masu 4+2 edelleen.....
 
4d-ultrasta. Mä kävin rakenneultrassa, joka oli 4d. Se oli niin ihana! Sillon oli rv 23. Ensin lääkäri katsoi sillä "tavallisella" (onko se nyt se 2d ultra!?!) ultralla kaikki vauvan mitat ja tarkisti että kaikki on lapsella ok. Sitten 20min katottiin 4d:llä kuinka pieni siellä masussa touhus ja "leikki". Kuvia sain monta muistoksi.
DVD:tä en saanut, koska sillon se laite oli niin uus täällä ja ne opetteli vasta käyttämään sitä konetta kunnolla. Olin siis "koekaniini" ja hintakin oli sen takia halvempi kuin mitä se nyt on.
 
Joihinkin kyssäreihin nopeesti vastailen.
Äitiyspakkaus melko varmasti otetaan vaikka vielä ei ole ehditty kaikkia edellisiäkään käyttää, koska se rahasumma on tosiaan niin olematon, että sillä ei mitään vastaavaa saa. Toisekseen tykkään tän vuoden paketin väreistä enemmän kuin 06 vuoden, mikä saatiin viimeksi.
Nimiehdotuksia ei kummallekaan sukupuolelle ole eikä varmaan hirveesti niitä mietitäkään ennenkuin on ajankohtaista. Viimeksikin nimi päätettiin paria päivää ennen ristiäisiä eikä ollut mitenkään helppo prosessi. Mitään työnimeäkään ei olla vielä keksitty, ehkä sit myöhemmin.
En tiedä onko raskaus vaikuttanut jotenkin tissimaitoon mut nyt viimeset kaksi päivää on ollut ihan mahdottomia, kun Aino ei millään välillä tahdo syödä tissiä. Jostain luin, et raskaus voi vaikuttaa niin, et maito vähenee ja lapsi on usein tissillä tilaamassa lisää ja maitoa ei enää tule tilaamalla lisää kuin ennen. Juur tollasta se on et koko ajan pitäis olla tissillä ja sit kauheita raivareita kuitenkin. Oon nyt antanut välillä korviketta ja onneksi ottaa pullosta hyvin, vaikka ei oo siihen tottunutkaan.
Omasta olosta, et aamupäivisin edelleen yököttävää oloa mut muuten ei oikeestaan mitään ihmeempää. Välillä nippasee mahasta niinkuin asiaan kuuluukin.
Ainiin, mun synnytyssairaala tulee olemaan TAYS ja la edelleen hakusessa...
 
JUUUUU kovasti ollaan jo nimiä pyöritelty :D Tytön nimi on aika valmiina, ollut jo monta vuotta. Mutta jos toinen poju tulee niin sitten pitää kyl miettiä hartaasti! =) Esikoisen nimi on Kasper, kaikki aina sanoo että seuraavista tulee sit Jesper ja Joonatan... :LOL: No ei todellakaan tule... :p

Gardenia ja Helmiäinen 7+4
 
OOh, sain nukuttua ruhtinaallisen pitkät päiväunet Eliaksen kanssa, oliko tuo lähemmäs kolmatta tuntia. Tekipä hyvää. Kävin anopin kanssa kaupungilla aamulla niin johan tuo väsyttikin. Anoppi otti mua päähän koko reissun ajan, (se on ihan normaalia, mut jotenkin mua nyppi vielä entistä enemmänkin) Se keräsi kasan vaaleenpunasia vaatteita kaupasta ja osti ne "MEIDÄNTYTÖLLE".. vaik ei tosiaan ole tietoa kumpi tulee. SIt ku ite hipelsin ite jotain vauvan pikkuruista vaatetta niin se sanoi kovaan ääneen, "OMPA RUMA".. "Älä tuollaisia osta" yms. ELi on aloittanut sen mun mollaamisen jo ennenkuin pikkukakkonen on ees syntynyt. Nyt mulla on pussillinen vaaleenpunasia 50-60 senttisiä tuossa nurkassa ja hyvä kun uskallan avata koko pussia. Olisin ite odottanut tuota pikkuvaatteiden shoppailua siihen et ultra olis ees ohi, mutta.. No, oli muutenkin ärsyttävä tuo miehen äiti, se kokoajan korjaili esim. sitä miten mä olin pukenut esikoisen yms. Liian vähän olin laittanu päälle ja hattukin väärässä asennossa, IHAN TOSI!. Täytyy olla tapaamassa sitä taas jokunen päivä niin kestää sitä taas. On aika hankala yli-innokas ja määräilevä tapaus.Onko muiden anopeissa samaa? vai onks tää mun ainoo tapaus joka ottaa päähän? :ashamed:

Muuten olo on ihan jees, mahaa nippailee edelleen mut ruoka maistuu. Eilen sain mansikoitakin pakkaseen talteen niin tuli hyvä mieli. Äitiyspakkaus herättää samanmoisia ajatuksia kuin monella muullakin tuntuu olevan, eli että ei oikeestaan tarviis niitä vaatteita niinkään mut sit se on niin vähän rahaa. Mut toisaalta, me tarvittais turvakaukalo ja kyllä sen sillä rahalla jo sais, eli saattaa olla että otamme kuitenkin rahana. (vaikka sitä pakkausta olis ihana hypistellä ja penkoa kun se tulis..) Noo, katotaan..

Nyt syömään taas vaihteeks.. :LOL: (nälkä edelleen kokoajan ;)
 
nyt vasta pystyn kirjoittelemaan kun on ollut niin huono-olo. mitään ei pysty tekemään ja mikään ei maistu ja sit kun on hyvä olo niin tulee oksennus. mutta en valita. ihanaa kun tulee vaavi.miehen kanssa ollaan keskusteltu sukupuolesta, mutta meille on ihan sama onko poika vai tyttö kunhan lapsi on vaan terve. äityispakkauksen ajattelin ottaa kun eka on kuitenkin tulossa ja vielä en oo ostanut mitään vauvan juttuja. koiranjuttuja lähinnä kun meille tulee viikon päästä koirunpentu.että sellasta tähän suuntaan. nyt olis tarkoitus mennä syömään jauhelihakeittoa.toivottavasti pysyy sisällä. :LOL:
rv. 5+5
 
Hikihän täällä sisällä tulee! Miulla ei yleensä oo hiki ilman lenkkeilyä, mut nykyisin niitä hiksuja tulee, niinkuin näyttäisi muillakin tulevan. Kuuluu kaiketi asiaan.

Hummailtiin päivällä kaupoissa ja sorruin... Oli pakko ostaa kaks Kivat-lakkia, kun oli alle puoleen hintaan ja ne on miusta ihania. Tummansinisiä ostin, sopii molemmille. Itelle oon asettanu paidanostokiellon, koska ihan turha ostella, jos tää maha tästä alkaa myöhemmin kasvamaan. Sit tulikin väsy ja nukahdin hetkeksi.

Äitiyspakkaus me aiotaan ottaa, koska on ensimmäinen ja onhan siinä kaikenlaista hyödyllistä. Meillä olisi kyllä niitä makuupussejakin kaksi, vm 81 ja 88, mutta hyvä sellainen on olla mummolassakin... Värit siinä uudessa on ihan ok. Ja hyvinhän mun velikin pienenä veteli persikanvärisessä yöasussa mallia äippäpakkaus -88. Enkä ite pidä vihreästä, mut lapsilla voin sitä kyllä käyttää.

Onko kukaan synnyttänyt Hyvinkäällä tai Jorvissa (niitä mietitty etäisyyksien vuoksi)? Kättärillä on varmaan ruuhkaa yleensä?! Meillä se olis noista jompikumpi, muttei oikein osaa päättää. Neuvolan täti kysyi sitä jo puhelimessakin, mut sanoi, et ehtii vielä valita.

Nyt saunaan! Ja sit saa nauttia omatekemästä pitsasta. MP ja HS 6+3
 
Papagena, meillä on Elias Ukko Petteri, syntyi Ukon päivänä ja Petteri on isänsä toinen nimi. En tiedä mistä sillon sain Eliaksen päähäni mut se vaan sopi. Ja on toiminut hyvin :D jos nyt tulee tyttö niin siitä saattaisi tulla mahdollisesti Eedit(tai Edith) mun mummon mukaan. Mut sopii toivoa.. nyt nukuttamaan pikkumiekkosta.
 
piiitkästä aikaa! Tänne on taas kovasti parin illan aikana tullut tekstiä...Kävästiin eilen huvipuistorekellä, että en ehtinyt ollenkaan piipahtaa palstoilla! Ja voi vitsit tätä hiillitöntä väsymystä, mikä on iskenyt...ja sitten taas yhtenä yönä pyörin sängyssä ties mihin asti, kun kaikennäköset asiat pyöri mielessä...mutta pääosin väsyttää kaiken aikaa!
No nimistä, niin molemmille ois nimi mulla valmiina, mutta ei täysin vielä miehen suostumusta kalasteltu ;)
Voi hitsit, ens viikolla pitäis taas työt aloittaa, eli äitiyslomat on tällä erää vietetty :/ Joku aika sitten olin vielä ihan lähdössä hyvillä mielin, mutta nyt tän uuden "kyytiläisen" kanssa vähän hirvittää, että miten sitä taas jaksaa, kun on todella tää väsymys päällä jo ilmankin...No työnteko ehkä toisaalta hiillitsee vähän painonkertymistä, nimittäin tää jatkuva mussuttelu on menny ihan mahdottomaksi...koko ajan tekee jotain mieli!
 
Taas mulla ihan turvonnu ja täys olo :x
Syötiin lohkoperunoita ja uunimakkaraa kun laiskotti :/
Tänään kyllä heikotti koko päivän melkeen, mutta ei kummempaa, heikotusta ja vähän huimaili..
Hirvee jano koko ajan, huomasin yksi ilta että turvotus taisi johtua kun juotiin miehen kanssa maitoa koko ajan. Yhtenä päivänä maitoa meni 4litraa ja meitä on kolme henkilöä :LOL:
Koko ajan saa ostaa kaupasta maitoa.
Nyt olen tyytynyt pelkkään veteen, sehän viekin parhaiten janon :p

En millään malttais odottaa viikolle 12 että pääsee kertomaan :ashamed:

Kohta alkais taas se nukutus ja itteäki alkaa jo väsyttämään..

Papagena: Mites Eetu?

Miehen kanssa puhuttiin äitiyspakkaus-juttukin jo ja rahat me otetaan :/

Öitä :wave:

Suvitus+Yrsa 4+0
 
Misupai Kättäri on aivan ihana paikka synnyttää. Esikon synnytin kättärillä, päästiin vielä perhehuoneeseen. Aivan mahtavat kätilöt ja muukin henkilökunta. Kättärillä tuli vietettyä enemmän ja vähemmän aikaa esikon odotuksessa joten tuli tutuksi. Ja sit tämä imetysmyönteisyys ja tutittomuus on ehdoton plussa!!!! Kaikkialla ei tosiaankaan ole näin imetysmyönteistä ja osaavaa sekä ohjaavaa henkilökuntaa.

nyt mentävä miehen viekkuun :heart:

piutsuli ja masu 4+2
 
PiutsuliKiitos Kättäri tiedosta. Onneksi ehtii vielä pohtimaan, ku neuvola on 6.8. Ne haluaa siks tietää sen, ku np-ultra tehdään synnytyssairaalassa, mut saa siihen mennä muuhunkin HUS:n pisteeseen, jos oikein ymmärsin...

Nyt ei muuta kuin koisimaan! Kaunista kesäyötä kaikille! :wave:
 
Kyllä sitä nyt ollaan oltu ahkeria ku yhen päivän oon poissa.. :eek:

Tervetuloa uudet! :wave:

pikavastaukset:
aion ainakin osittain kestoilla.
en oo ostanu vielä vatteita. haluan saada varmuuen eka.
meki otetaan pakkaus.

äiskä äiskä: Hyvä nimi tytölläs! :saint: Mä alan nyt vasta arvostaa omaani ku ei tuu kaikilla vastaan.. =)

Mammalle on nyt uutinen kerrttu ja se sano, että osas odottaa jo. Käski olla hissuksin, kunnes on varmistetu, että kaikki on hyvin.

Mulla edelleen nippailija siellä sun täällä ja sellanen sydämentykytys olo välillä. Vuoto on onneks pysyny poissa.

Nyt mentävä kauneus unille! HY

Rhea ja masukki 5+3 tai 4 :ashamed:
 
Tervehdys taas :wave:

Mäkin tein aamulla uuden raskaustestin, niin ja eilenkin yhden. Ihan vaan ton miehen takia kun se ei uskonut ennen kuin näki selvän viivan. Näki nyt molemmissa testeissä niin kai se alkaa jo uskomaan että raskaana ollaan :LOL: Kummallisii noi miehet....

Pitäis lähtee lapset syöttämään kohta ja sit tutimaan.....

Piutsuli ja masu 4+3
 
Huh huh, olipas taas lukemista... :)

Oireista sen verran, että kaikenlaisia tuntemuksia on ollut, mutta ei vielä hirveän voimakkaita. Esim. huonoa oloa on ollut, mutta ei ole tarvinnut oksentaa. Välillä olo tuntuu (ja myös näyttää) ilmapallolta, kun ilmaa kertyy vatsaan. Muutenkin vatsassa on välillä lieviä menkkamaisia kipuja.

Siskolle oli pakko kertoa, kun oltiin yksissä juhlissa ja minä join vaan limskaa. Olen maailman huonoin valehtelemaan ja kun sisko esitti suoran kysymyksen, ilmeeni oli kuin hangon keksillä, eikä siinä enää paljon selittelyt auttaneet. Muille ei kerrota vielä, ehkä joskus ensimmäisen ultran jälkeen.

Aion kokeilla kestoilua ja toivon, että myös onnistutaan siinä.

Olenko ymmärtänyt oikein, että uusi äitiyspakkaus tulee joka vuosi vasta viikolla 21, eli me saamme tämän vuotisen pakkauksen? Mun mielestä tämän vuotisessa pakkauksessa oli hyvät värit.

neitikevät 5 + 0
 
Toi tiskaus käy kyllä niin pahasti selkään että |O

Voi mäki haluisin jo kertoa :)
Jos veljen vaimo sattuu samaan aikaan neuvolaan niin en minäkään siihen mitään selitystä saa keksittyä :whistle:
Olen menossa neuvolaan ilman tyttöäni, tuskin menisi läpi :LOL:
 
[/b]nimistä niin esikoisen nimi valitsi mies eli nyt mun vuoro. molemmille jo nimi tiedossa :)

kertomisesta niin näkyyhän sen enemmin tai myöhemmin, ei kerrota, tai yritetään ola kertomatta B)

oireista oireeton olen. pitäisikö tehdä uusi testi, haha :D

neuvola onko kaikki varannut jo ajan? mä ajattelin varata kun mennään esikoisen kanssa seuraavan kerran.

töihin taas, ei ole aikaa kirjoitella... näköään ;)

kestovaipoista vielä että ostan ne, en jaksa / osaa ommella. ekologisuus 1. syy, toinen taloudellisuus, tosin se ei meillä toteudu kun niitä ostelen joka viikkoa :LOL:

maya rv 6
 
Täällä ei vielä olla uskallettu miettiä nimiä eikä olla kerrottu kenellekään...

Huomenna on se suuri päivä elikkäs ultra iltapäivällä! Pitäkääs tytöt peukkuja, että alkio on tajunnut kiinnittyä kohtuun eikä muualle... Edelleen kivut jatkuvat voimakkaina. Olin viime yön töissä ja oli yhtä tuskaa! Tosi huono olo ja huippasi... Työkaverit ihmetteli et onpa riksu valkoinen. Autoon kun pääsin niin oksu tuli. Vielä olisi yksi yö...

Konkarit kertokaas et mitä ruokia saatte alas kun pahinvointi on päällä?

riksu82 + salamatkustaja rv 5+5
 
Mä oon kans aivan naatti mut päikkäreille en oo vielä eksyny, ku on se mun ainoo vapaa-aika. Ja sitä vapaa-aikaa on aikasta mukavaa viettää yhdessä miehen kans ;)

Kaiken sain tiskattuu ja varmaan illemmalla sen kans huomaa. Selkä varmaan taas pirun kipee :/

Nyt mies nukuttamassa tyttöä. Se ei ookaan saanu vähään aikaan tyttöstä uneen, joten eiköhän oo jo hänen vuoronsa :whistle:

Taas sataa vettä mälsää :|

Mulla ei mitään tuntemuksia nyt. Rinnat on vähän kipeet, varsinki ku neiti niitä painelee koko ajan :D Ja tuntuu myös pahalta ku tyttö hyppii masun päällä, pakko yrittää estellä ettei vaan 'Yrsalle' käy köpelösti.

Suvitus+Yrsa 4+1
 

Yhteistyössä