MAALISMASUT 2008

Papsu: Voi kai sitä vaan trikoosta mitata sopivan pötkön ja ommella reunat kii. Sit siististii reunat jos tarpeen!? :eek:

Mä voin vielä syödä mitä vaan, mut ei kauheesti oo syöpöttely oloa. Mitään makeeta en kyllä oo halunnu paiin päivään.

Mä ajattelin ite ommella kestoja.. mulla on kaavat ollu jo kauan kaapissa. :ashamed:
 
Papagena ja muut tuubeista haaveilijat: luin jostain ja mietin itsekin ommelleena, että se resoriputki on siihen oivaa materiaalia. Siinähän ei ole sivusaumoja ja riittää, että ompelee vaan ylä- ja alareunan. Joku oli ommellu kuminauhakujan alas, niin ei jää lerpalleen. Se on helpoin tapa ja värejä vaikka kuinka paljon. Ajattelin myöhemmin kokeilla itsekin. Ja se putkilo on napakkaa, ympärysmitaltaan sopivaa useimmille (ellei oo joku superlaiha). Eurokankaasta ja edullistakin vielä.
 
myymä
Täällä taas. Olen kyllä käynyt ahkerasti lukemassa juttujanne, mutta koska itselläni ei ole MITÄÄN uutta kerrottavaa koska olen mielestäni täysin oireeton, joten ajattelin että odotan ekaan alkuraskauden ultraan ja tulen vasta sitten hehkuttamaan raskauttani jos kaikki on kunnossa...

Eli viikkoja olis nyt 5+6 eli kyllä se aika sittenkin menee ihan kivan rivakasti. Ultra olisi 24. päivä, eli viikon päästä tiistaina... iih, äkkiä sinne!

Oltiin tänään tytön kanssa lintsillä sea lifessa ja otin tytölle minihupirannekkeen joten niissä ihan pienten laitteissa käytiin ja tyttö oli aivan haltioissaan :)

EIpä minulla sen kummempaa, tulen varmaan kirjoittelemaan vasta sitten ultran jälkeen jos maltan niin pitkään olla purkamatta ajatuksiani.. pelkoahan siellä päässä vain liikkuu tällä hetkellä!
 
Mä otin aivan ihanat päikkärit :D
Menin sohvalle köllöttää ja tuli kylmä ni mies toi peiton ja nukahdin :)
Sit heräsin ku hikeä pukkas :kieh:
Ja mull aina hirvee närästys ku päikkäreiltä herään..yäk.

Sanoin jo miehelle et tänä raskautena haluan ostaa jotkut hyvännäköset äitiyshousut ja vaikka paidanki. Ihan kiva paita mulla on mutta ne housut jotka viimeks ostin ni.. No jaa, on neki ihan kivat mutta haluaisin kovasti farkut =)
Luultavasti alan kuitenki taas pihtailee enkä osta mitään, niin se mulla aina menee :LOL:

Ei mitään oireita nyt mutta onneks varmistustestiin tuli niin nopee se plussa että ei huolestuta B)

Salmiakkia tekis mieleni...

Suvitus+Yrsa 4+1
 
Myymä: Miekin kyllä välillä mietin, että oonko ees oikeesti raskaana, ku ei oireita juuri ole. Mut mun kaveri sano, ettei kaikilla alkuraskaudessa ookaan. Kyllä minuu nippailee masusta ja rinnat on tosi kipeet ja kaks plussaa on tehty jo aikoja sit, mut silti tekis mieli mennä sinne yksityiselle ultraan... Kun tää on eka raskaus, niin ei oikeen ees tiedä, miltä pitäs tuntuu...

Misupai ja Helmisuurimo 6+4 (voisin olla Pisupai, kun pissattaa niin usein...)
 
Viime yönä alkoi vuoto, hanat täysin auki, joten eiköhän se ollut siinä. Lukemani perusteella ajattelisin, että kyseessä oli kemiallinen raskaus eli munasolu hipaissut vain kohdunseinämää ja siitä oireet ja plussa testiin ja sitten muutaman päivän päästä alkaa kuukautiset. Huomenna soitan neuvolaan, et mitä sitten seuraavaksi. Oon todella surullinen, vaikka se jokin oli vasta ihan alussa jos sit oli ollenkaan, en tiedä... En olis uskonut että ottaa näin koville.

Mut hyvää odotusta muille ja minä poistun nyt takavasemmalle toivoen että pian taas pääsen takaisin odottajiin.
 
myymä: mikä tuolta oikein siis löytyy? Aloin katsoon, niin kyseltiin kaikenmualimman sähköpostitunnuksia ym niin piti peruuttaa, katsos kun olen niin aloittelija koko tietsikkajutskujen kans...

Mäkin tein viime raskaudessa masutuubin vanhasta topista ja hyvin toimi. En ollut taas muistanut koko tuubijuttuja, kun ei vielä mahan kanssa "probleemia". Mutta kyllä sekin aika taas sitten (toivottavasti) koittaa, kun kaikki paidat jää "lyhyeksi" ja itse en tykkää paljasta mahaa näytellä julkisesti. Osteletteko muuten paljon äitiysvaatteita noin yleisesti ottaen? Mulla tuli viime raskaudessa aika paljon osteltua, että pärjäilen varmasti nyt niitten kanssa, mutta kyllähän sitä jotain varmasti kivaa uutta mukaan tälläkin kertaa taas tarttuu. Ihan ekas raskaudes en vissiin ostanut yhtään varsinaista äitiysvaatetta, että kyllähän tuota pärjää ilmankin, ei sillä...
Oli muuten kiva lukea tuolta joltain menneeltä sivulta, että muillakin probleemia lapsen nukuttamisen kanssa, nimittäin meidän täti tomera (siis 8,5kk) on ollut ensin koliikki ja sitten muuten vaan tosi hankalasti nukutettava, että joka ilta on jonkinlainen huutokonsertti. Muutenkin on tosi tempperamentikas, tietää mitä tahtoo ja tahtoo usein!

Olive 6+?
 
Nennalle iso halaus :hug: Olen tosi pahoillani :'( En osaa sanoa mitään oikeita sanoja, enkä pysty tietämään miltä susta tuntuu, voin vain kuvitella. Itselläkin pahin pelko että tämä odotus päättyisi. Tai se pelko on etenkin ennenkuin pääsee ultraan reilun parin viikon päästä varmistamaan että siel ollaan oikeassa paikassa.. mut siihen asti pakko vaan yrittää jaksaa tätä tietämättömyyttä.

Joku kirjoitti et ei oo kummempia oireita, mut vatsaa nippailee ja pissattaa. Siinähän on jo kaks selvää oiretta :) Itselläni on etenkin tuo alavatsa ollut tosi kipeekin välillä ja yöl pitää herätä vessaa jo kerran tai parikin. Ei mullakaan ole ihmeitä muita oireita, lisäksi on nälkä useemmin ku norm ja turvonnut olo. Siinähän niitä jo olikin =)

Nukutaanko täällä vielä hyvin vatsallaan? kun esikoisesta en pystynyt enää testin jälkeen nukkumaan ollenkaan vatsallani, se teki kipeää ja tuntui pahalle. JA nyt tästä pikkukakkosesta alkaa nyt tuntua aika ilkeälle. Tuntuu ku nukkuis pienen pallon päällä, jotenkin vastenmieliselle, joten melkeen saa jo kääntyä kyljelleen.

Hyvää ja rauhalista yötä kaikille. Nenna, olet ajatuksissa :hug:
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja Olive-77:
myymä: mikä tuolta oikein siis löytyy? Aloin katsoon, niin kyseltiin kaikenmualimman sähköpostitunnuksia ym niin piti peruuttaa, katsos kun olen niin aloittelija koko tietsikkajutskujen kans...

Mäkin tein viime raskaudessa masutuubin vanhasta topista ja hyvin toimi. En ollut taas muistanut koko tuubijuttuja, kun ei vielä mahan kanssa "probleemia". Mutta kyllä sekin aika taas sitten (toivottavasti) koittaa, kun kaikki paidat jää "lyhyeksi" ja itse en tykkää paljasta mahaa näytellä julkisesti. Osteletteko muuten paljon äitiysvaatteita noin yleisesti ottaen? Mulla tuli viime raskaudessa aika paljon osteltua, että pärjäilen varmasti nyt niitten kanssa, mutta kyllähän sitä jotain varmasti kivaa uutta mukaan tälläkin kertaa taas tarttuu. Ihan ekas raskaudes en vissiin ostanut yhtään varsinaista äitiysvaatetta, että kyllähän tuota pärjää ilmankin, ei sillä...
Oli muuten kiva lukea tuolta joltain menneeltä sivulta, että muillakin probleemia lapsen nukuttamisen kanssa, nimittäin meidän täti tomera (siis 8,5kk) on ollut ensin koliikki ja sitten muuten vaan tosi hankalasti nukutettava, että joka ilta on jonkinlainen huutokonsertti. Muutenkin on tosi tempperamentikas, tietää mitä tahtoo ja tahtoo usein!

Olive 6+?

Seon sellainen yhteisö, missä vaihdellaan juurikin paljon ajatuksia ja siellä on erilaisia osioita, on odotuspäiväkirjaa, keskustelua, jäsentietoja, mesekavereita yms. Ja kaikki jotka sinne liittyvät, heillä on laskettuaika siis maaliskuussa08 :) Eli ensin pitää rekisteröityä, eli siellä kysytään juurikin tietoja :) Vastaat niihin ja kerrot että sinulla on la maaliskuussa niin saat vahvistusviestin melko pian sähköpostiin jolloin pääset sisälle meidän ihanaan keskustelumaailmaan :)

Siellä voipi vaihtaa ajatuksia niin kuin täällä mutta siellä on vielä paljon enemmän ja paljon selkeämmin juttuja!

Onpa vaikea selittää :D
 
Oukkidoukki, pittääpä yritellä uudestaan...
Noista ruuista papgena, niin mulla on AIVAN sama juttu ton ruokapolitiikan kanssa...taas tässä suklaata mässyttelen ja päivällä meni roppakaupalla lasagnea...ei siis todellakaan mitkään vihreät omenat ja nektariinit himota, mitkä jollekin onnelliselle täällä maistui!!
 
Jätämpä vielä "ilmoille" gallupin ,että miten teidän perheet asustelee (miten iso asunto/montako henkeä)? Meillä nyt kolmio eli kaksi makaria ja tän "kyytiläisen" jälkeen olisi siis 5 henkeä perheessä! No vielä toi vissiin menee jonkun vuoden ainakin, mutta ollaan käyty pikkuhiljaa katselemassa isompia asuntoja...Ajattelin vaan, että LINNAAKO tässä pitää katsella, jos kaikille oman makuuhuoneen meinaa jossain vaiheessa :LOL: :LOL:

Olive ja kyytiläinen 6+jotain
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja Olive-77:
Jätämpä vielä "ilmoille" gallupin ,että miten teidän perheet asustelee (miten iso asunto/montako henkeä)? Meillä nyt kolmio eli kaksi makaria ja tän "kyytiläisen" jälkeen olisi siis 5 henkeä perheessä! No vielä toi vissiin menee jonkun vuoden ainakin, mutta ollaan käyty pikkuhiljaa katselemassa isompia asuntoja...Ajattelin vaan, että LINNAAKO tässä pitää katsella, jos kaikille oman makuuhuoneen meinaa jossain vaiheessa :LOL: :LOL:

Olive ja kyytiläinen 6+jotain
Me asutaan nyt kaupungin asunnossa, 3h+k+s Kolmisin (minä, mies ja tyttö 2v) ja sitten olis tarkoitus vielä 4 henkenäkin tässä vielä tovi asua, mutta olemme ostaneet tontin Vihdistä, joten omakotitalo alkaa nousta pystyyn ensi keväänä. Tulossa olisi sitten 200 m2 rinnetalo ja siellä ois sitten jo se 5mh + muut mukavat huoneet. Itselleni olisi kelvannut kyllä pienempikin mutta mies on aina unelmoinut isosta talosta jossa on sitten kunnolla tilaa ja huoneita joka lähtöön, joten siinähän sen sitten saapi itse rakentaa kun kerran kerjäsikin :LOL:

Odotan kyllä innolla uuden talon rakennusta, mutta rahahuolet pelottaa jo valmiiksi :|
 
Nii-i, ne rahahommathan ne aina mietityttää muakin...Asunnot on niin hirveissä hinnoissa! Kiva ois isompi, mutta toisaalta sitä yrittää sinnitellä tässä mahdollisimman pitkään, että ei tarvis hirveitä lainoja ottaa ja isoja kuukausieriä takaisinmaksuja+omakotitalon muut kustannukset. Mutta äärirajoilla ollaan jo nyt tän kämpän kans tilojen puolesta! Kaapinovet äkkiä kiinni kun avaa, ettei osa jo tipu ulos tyyliin :LOL: !
Mutta nyt pitää lähteä unten maille, kun huomen se eka työpäivä äitiysloman jälkeen!!

Hyvää ötyä kaikille
 
Täällä asutaan omakoti-talossa, jossa on 3 makkaria. Meitä on siis tällä haavaa 3 henkeä+koirat. Kyllä me tässä hyvin mahdutaan sitten Helmiäisenkin tultua maailmaan :).

keskiviikkona on sit se ultra...aaaaaaarghhh! mua jännittää ihan simona. :whistle: se on Luojan käsissä kaikki tää, toivottavasti olis nyt hyvät näkymät niin voisi ehkä pikkuhiljaa uskaltaa alkaa nauttimaan raskaudesta!..!

Jep, nukkumaan tästä joutaa! öitä! :wave:

Gardenia ja Helmiäinen 7+5
 
Täälä yksi maalismasu ilmottautuu mukaan keskusteluun.
Kaksplus-lehden laskurin mukaan la olisi 15.3. joten ihan kirjaimellisesti meille on juhannuslapsi tulossa jos kaikki menee hyvin. huomasin että on ollut keskustelua oireista ja niitä meikäläiseltä löytyy aivan MAHDOTON väsymys, päikkäreiltä herätessäni esikoisen kanssa voisi siirtyä suoraan sohvalle ja jatkaa unia... en muista että esikoisesta olisin ollut näin väsynyt. Ja sitten alavatsasta vihloo ja nippailee kovasti seka koko päivän kestävä kuvotus.

Huomenna ajattelin soitta neuvolaan ja varata aikaa, ei tätä oikeen usko todeksi. =)

Asuntogallup: Asutaan rivitalossa jossa kaksi makuuhuonetta ja tällä hatkellä siis kolmen hengen perhe, aijotaan kyllä mahtua tähän vielä pitkään. (muutimme tähän vasta lokakuu -06) Neliöitä meillä on 80 mutta talo on rakennettu siihen aikaan että tila on jaettu järkevästi ja todella käytännöllisesti.

möttönen ja masukki 5+2
 
Nennalle iso voimahalaus. :hug: Kyllä sitä tässä alkuvaiheessa itsekukin varmasti pelkää, että kesken menee. TOivottavasti pääset jo pian takaisin odottajiin!

Meillä on tällä hetkellä asuntona 9/06 valmistunut ja silloin muutettu kerrostalokolmio 70,5 neliötä omalla pihalla. Kahdestaan ollaan, vielä. Ja tässä on kans tilat jaettu hyvin, joten mahdutaan kolmistaan hyvin. Täällä etelässä asunnot on niin korkeissa hinnoissa, että talosta voidaan haaveilla piitkäään. Ellei haluta upota lainaämpäriin ja unohtaa matkustelu yms. ylimääräinen.

Mies haettu Metallican keikalta, siellä oli sakkia kuin Suomessa... Nyt koisimaan! Misupai ja Helmisuurimo 6+5
 
Täälläkin nukutaan masullaan vielä, enemmän tai vähemmän. Enpä oo oikeastaan tarkkaillut että mistä asennosta sitä herää.

Asumisesta: Me asutaan kolmiossa. 4 henkilöä+2kissaa. Toistaiseksi mahtuu, mutta kai sitä pitää alkaa isompaa katselemaan.....

Täällä kanssa aivan mahti väsymys. Nukun päivällä päikkärit lasten kanssa 2h ja illalla alan nuokkua sohvalla ysin jälkeen. Aamulla herätys 6-8välissä.Ennen jakso päikkärien voimalla vähän valvoa, nyt ei.

Karmee väsymys. Vähän näin aamulla yököttää, mutta ei pahasti...onneksi....

piutsuli ja masu 4+4
 

Yhteistyössä