MAALISMASUT 2008

Minda: :hug: Pahoittelut ikävistä uutisista. En kyllä keksi mitään, mikä lohduttaisi nyt. Voimia kovasti!

tutteli: Sinulla onneksi positiivisia uutisia! Nyt on vain uskottava, että kaikki menee hyvin! Ota rauhallisesti ja ajattele positiivisesti! Pienelle tarroja matkaan! :hug:

Papagena
: Hienoa että olo on pysynyt hyvänä! Ihan ymmärrettävää, että pidät hiukan taukoa täältä. Toivottavasti kuitenki palaat sitten kun tämä alkuhössötys on laantunut. Hyviä vointeja myös jatkossa! :hug:

Mä olin tyttöjen kanssa Amarillossa ja kivasti vierähti pari tuntia. Söin aika mausteista ruokaa ja se saattaa vielä kostautua. Aamulla meinas banaani nousta takas ylös, mutta sain sen kuitenkin syötyä. Nyt on alkanut koko tisua kolottaa, että löytyy sitten sekin oire. Eilen piti myös kesken lenkin mennä kyykkypissalle metsään ku niin kova hätä iski. Ihan mahdotonta.

Rhea 6+6
 
Voi minda, paljon jaksamisia sulle :hug:

No jos jonkunlaisen tyynyn laittaisin niin varmaan juurikin tosi ohut kun tyttökin vielä nukkuu mahalleen niin ei sitten tuntuisi pahalta. Katsotaan jos kohdalle osuu. Jos vaikka tänään pääsis ikeaan ostamaan sitä patjaa :D
Meidän tyttö siis vasta 1v8kk joten ei välttämättä täysin 'sisäistä' vauva-asiaa' vielä, en kuitenkaan uskalla kertoa hällekään ennen kuin on varmaa, eli silloin kun muillekin :) Varmaan alkaa ainakin ihmettelemään mitä mun mahalle ja navalle tapahtuu :LOL: Ja kohta ei ainakaan voi enää istua mun massun päällä, haikeaa sekin :/ Pelkään että tyttö jää huomiotta mutta toivon että innostuu vauvasta. Ainakin hymyilee aina kun kaksplussaa luetaan ja aina kun vauva nähdään niin sanotaan että 'vauva' =) Mutta eipä tätäkään voi ennustaa, tapahtuu mitä tapahtuu, kaikki suttaantuu :wave:

Ja tutteli, kiva että väliaikatiedot olivat positiivisia kuitenkin :heart:

Nyt ootellaan miestä kotiin ja pitäisköhän mun ruokaaki tehä!En taida ehtiä enää ennen ku miekkonen saapuu :eek: Nukuin niin makoisat päikkärit et jäi ruoanlaittoki vähemmälle ;) Pyykkäriinki piti neljältä mennä, pahus, ihan muistihukka oon..

Suvitus+Yrsa 5+3
 
Eli joskus 5 sivua sitten maya2007 tai joku kyseli, monesko lapsi on odotuksessa: meillä ihan ensimmäinen. Viikot lähestyy jo yhdeksää, oisko nyt 8+3 =) Jossain sanottiin et näillä viikoilla ois olo heikoimmillaan, ja se kyllä tuntuu! (Anteeksi, Papagena!)
Mulla on vähän samanoloinen fiilis odotuksen suhteen kuin Papagenalla, että toivottiin vauvaa ja on ihanaa sellainen saada, mutta en mainittavasti (ainakaan näillä oloin :D ) vielä iloitse odotuksesta päivittäin. Nyt haluan nauttia miehen ja kavereiden kanssa tästä vaiheesta. Kohtahan kaikki muuttuu kun masu kasvaa ja sitten tulee se vaavi. Sitten ehtii hehkuttaa ja hoivata :heart:
Onneksi ei ole ollut suurempia huolenaiheita, tsemppiä heille jotka joutuvat huolehtimaan siitä, onko kaikki hyvin. Mulla tosin vasta ensi viikolla eka neuvola, ja ties koska ultra. Eli huolenaiheita vielä ehtii tulla!
 
tuossa kirjoittelussa nimittäin. Muutaman päivän olin poissa ja tekstiä on tullut sivukaupalla. Nopsasti hutaisemalla lueskelin ne läpi, kattelen tarkemmin sitten myöhemmin.

Mindalle oikein iso :hug: ja paljon jaksuja.

Mulla paha olo jatkuu. Se on semmoista jatkuvaa masun möyrintää eikä siitä pahene jos ei kyllä paranekaan. No vielä muutama viikko ja sitten se toivottavasti helpottaa.

Neuvolaan en edelleenkään ole aikaa soittanut, mut ens viikolla täytynee sinnekin jo pirautella. Tää kun on jo kolmas odotus, niin ei mulla kovin kauhea kiirus sinne mittailtavaks ja syynättäväks ole. Ja kun tuo olokin jo kertoo, että nökö on matkassa, niin en senkään takia kiirehdi.

Ihan hirveää miten saamaton musta on tullut. Kämppä on ihan kauheassa kunnossa, kun en vaan yksinkertasesti jaksa mitään. Välillä tuntuu ettei jaksais ruokaakaan laittaa, mut siitä ei sentään voi luistaa kun on nuo kaksi lapsosta. Ja hyvä niin, tuleepa sitten itsekin syötyä jotain "kunnollista".
Mistä tulikin mieleeni ... täytyypä lähteä syömään!

Piippa ja nökö 8+2
 
Minda olen pahoillani puolestasi :'( :'(
Mä olen tolkuttoman väsynyt kaiken aikaa(tosin yö meni valvoessa), enkä pysty huimaukselta ja pahalta ololta tekeen mitään! Jääkaappi ammottaa tyhjyyttään ja kaupassa olen käynyt varmaan viime vkolla, mitä nyt mies jotain pientä kantanut päivittäin! Tänään olin ajatellut mennä kauppaan, mutta huimaa ja kuvottaa niin etten taaskaan voi.Kissan astia haisee veskissä enkä edes sitä kykene siivoamaan ja kaikki jää nyt miehelle, kauankohan se jaksaa tätä mun saamattomuutta.Ruoka ei maistu ja äsken muistin, että olen viimeksi syönyt sämpylän kättärin kahvilassa 11 aikaan aamupäivällä, mutta a)jääkääppi on tyhjä ja b)ei maistu, jotain pitäs kai kiduksiinsa ahtaa!Selkä on megakipee kaikesta tästä makaamisesta, enkä ulkona ole käyny kunnolla päiväkausiin paitsi kävelly sisältä autolle ja takas.Eihän tämä näin voi jatkua...
Onko muuten jollakin muulla loppunut kahvinjuonti öllötykseen, mulla on ja siksikin kai päätä särkee hela tiden mutta kahvi ei maistu kahvilta :kieh:
Aurinkokin näkyy paistavan, pitäs kai ulkoilemaan lähteä tai pihalle edes istumaan ja saamaan D-vitskua! Onko kukaan syönyt nyt raskausaikana mitään vitamiineja? Minä otan multivita raskaan sarjan odottajille, mutta ajattelin saankohan liikaa D-vitamiinia näin kesällä kun siinä sitä rutkasti.Otan sitä foolihapon ja B-vitamiinien takia, tekevät hyvää kuulemma sikiölle ja äidin pahoinvoinnille, no ehkä ilman sitä olis vielä huonompi olo, ehkä ei! Miten nämä asiat nyt sitten ottaa....missä se mieskin viipyy, sais joutua kauppaan sieltä töistänsä |O Vähän huomiota kiitos ;)
 
Minda: jaksamisia. :hug:

Mä en ole vielä paljoa kertonut itsetäni tai perheestäni joten tässä tulee:
Olen kohta 29v ja mieheni on 35v. Miellä on kohta 7v poika joka aloittaa nyt koulun. Me asumme Pohjois-savossa ja syynnyttään pitäis mennä Kuopioon. Vaikka sektiolla tämä seuraavakin varmaan tulee kun esikoinen sillä tavalla maailmaan saatiin.
Me asutaan järven rannalla 3-kerroksisessa omakotitalossa. Tosin ranta on ihan ryvettynyt edellisten sukkaiden jäljiltä, mutta sen ruoppaus saa nyt odotella parempaa aikaa...
Meillä on myös 10kk koira.
Mieheni on juuri aloittanut komennuksensa Libanonissa jossa seuraavan vuoden viettää.
Välillä mietityttää että miten pärjään mutta toivottavasti täältä saisin juttukaveria pahimpaan hätään...
:)
Ei olla vielä mietitty kertiksiä vai kestoja, mutta luulempa että kertiksillä mennään. Mulla ei aika varmaan yksin ollessa riitä kaikkeen... Äippäpakkauksen otan varmasti koska edellisetä on jo kulunut tovi aikaa. :heart:
Mä aika pajon varmaan tuolla taustailen kun täällä tuntuu olevan aika tiivis porukka kasassa, mutta välillä saatan jotain kommentoidakin.
Onneksi olo ollut tänään mainio eilisen kuvotuksen jälkeen.
Oikein paljon voimia kaikille odottajille! :hug:
Viivi ja Vagner
 
ja tän päivän kuulumisia; kiukuttaa, itkettää, ärsyttää |O :'( ei mikään erityinen vaan semmonen yleisärsytys päällä. kyyneleet polttaa silmiä vähän väliä.. etova olo jatkuu ja mahakin turposi taas iltaa kohden ihan jättipalloksi. ukkokin lähtee vkonloppuna johonkin festareille eli minä olen sitten tytön ja noiden elukoiden kanssa keskenään täällä..
ja kaiken huippuna mun pitäis säästää rahaa, kun olen lähdössä elokuun lopussa lontooseen, mutta jotenkin ei vaan oo jääny paljoa säästettävää, kun kaikki menee johonkin muuhun...



:kieh: |O


Veera ja mörkö 6+4
 
Moro :wave: Onpa ollu veto pois, kertakaikkiaan!! Voi kun sais tän ekan kolmanneksen ny äkkiä pois alta, niin olo kohentuis eikä pelottais enää niin hiivatisti että jotain viel menee pieleen.

Gardenia ja Helmiäinen 9+0
 
oottepas te kirjotelleet =)

Ensinääkin Mindalle paljon jaksuja! :hug:

Papagena: Hienoa että olet voinut paremmin. Vaikka taustailet niin käy aina ilmoittamassa kuulumiset ;) Ja luotat vaan ihtees ihan joka asiassa =)

Tutteli: Mukava lukea positiivisia uutisia, :hug:

Viivi ja Vagner:Saako ihan uteliaisuuttani kysyä että missä päin pohjois-savoa asut?? itse sieltä päin kotoisin..

Väsy painaa mutta olo pysynyt hyvänä ja tiedättekö.. varmaan johtuu siitä että on tänään tullut lenkkeiltyä paljon =)
Aamulla heikko olo ja mies sanoikin että varaa hapankorppua aamuks jo sängyn viereen niin ei olis koko aamupäivää niin heikko olo.

Mut kohta saunaan kun poika uinahti.
 
Loka
Omia kuulumisia hiukan :D
Eilen oli ensimmäinen neuvola ja th:n mielestä la. oiskin nyt sitte 2.3 , MUTTA , ite ootan ens maanantaihin kun pääsen siihen varhaisultraan että minkä ajan se sitten antaa =) Sen mukaan sitten elelen.
Pahin pahoinvointi on kai jäämässä nyt jo taakse. Edelleen oon sellanen "ällötys herkkä" olo koko ajan, eli ei oikeen tiedä että koska se huono-olo iskee, mutta enää ei koko ajan tee pahaa kuitenkaan.
Väsymyskin on alkanut jo vähän helpottaa.

Sydänääniä ei vielä eilen ( sillon viikkoja 8+1 ) kuulunut mutta eipä niitä odoteltukaan. Nyt vaan jännätään tuota ultra aikaa =)

Äitiyspakkaus otetaan, niinkuin esikoltakin, koska miun mielestä tää tämän vuoden pakkaus on kaikista suloisin, ja neidin aikaset vaatteet on aika pitkälle laitettu jo kiertoon.
Olen myöskin innostunut jo tilaamaan Elloksen alennuksesta äitiysfarkut, ja topin sekä vauvalle alennuksesta sellasen "startti-paketin" :ashamed: Ja tänään tein henkan ja maukan tilauksen mistä tilasin myös äitiyshousut ja imetysliivit sekä vauvalle talvipuvun ja potkuhousut.
En vaan malta =)
Jos ultrasta tulee huonoja uutisia niin sitten kai palauttelen niitä :/

Ja kestovaippoja tuskin käytetään, voi olla että kokeillaan mutta luulen että kertiksillä mennään niinku neidinkin kanssa.
 
Olipa siinä monenlaista "uutista" kun selasin taas nuo sivut läpi mitä oli tullu uutta kaikkea! Palattiin tänään kesälomareissusta, käytiin siis ihan vaan yksi yö yöpymässä reissun päällä miehen ja pojan kanssa. Oli mukavaa, piristävää ja pojukin jaksoi hyvin matkustaa.

Joku mietti nenäverenvuotoa, mulla vuoti usein kun odotin esikoistani. Luin sillon jostain että se voi ihan kuulua odotusaikaan kun..öö..olikohan se limakalvojen kuivumisen(?)takia. Kumminkin, ihan normaalia.

Joku, muistaakseni Jennah kyseli onko muita nälkäisiä, TÄÄL ON! Mä voisin syödä kokoajan. Reissussakin mä kokoajan kyselin, että jokos mentäs syömään taas, NÄLÄTTÄÄ niin kovastiii! Mut se on kai vaan tämä "uuden elämän luominen" joka tarvitsee paljon energiaa. En tiedä, mut nälkä on jatkuvasti. Heh :p

Papagena halusi ottaa etäisyyttä tähän kaikkeen, ja se sallittakoon hänelle. Tämä palsta onkin tietääkseni sitä varten että täällä voi jokainen vapaasti olla sitä mitä on! jos joku haluaa hehkuttaa raskauttaan ja onneaan niin sehän on vain ihana! ja täällä voi jakaa ne ilot ja sitten myös surut, jos on tarpeen. Täältähän sitä vertaistukea haetaan, joten olkoon kaikki juuri niin iloisia ja onnellisia tai sitten vähemmän innostuneita, kuin tahtoo. Äh, en tiedä selitinkö ajatukseni oikein. Mut kumminkin...

Mä lähden katsoo telkkaria hetkeks ja unille, viimeyönä hotellissa ei oikein uni tullut.

Heippsis taas. Ai niin ja mä jännitän torstain ekaa neuvolaa, viimeksi eivät kuunnelleet eka neuvolassa sydänääniä. Voisko niitä kumminkin jo pyytää kuuntelemaan? viikko 8 kasassa torstaina niin eikö ne jo vois kuulua?

-enne
 
myymä
Ensinnäkin Mindalle todella suuri hali ja paljon voimia!

Olimme tosiaan tänään ultrassa ja pienen pieni :heart: syke sieltä löytyi :) Ihanaa! Nyt on niin helpottunut olo ettei mitään järkeä. Pääperämitta oli 9,5mm ;) Kyllä nousi miehellekin hymy kasvoille kun näki pienen sydämen siellä :)
Viikot vastasivat menkoista laskettuja. Tai no heitti yhdellä päivällä :p Eli tänään olisi sitten tasan 7+0 :) Eli lasketunajan voi muuttaa 11.3 :)

AH mikä olo. Niin helpottunut!!!! :)
Nyt toivon vaan että loppuun asti mennään!



 
Olen 38-vuotias ja odotan meidän seitsemättä vauvaa. Vanhemmat lapset ovat 11-, 9-, 7-, 5-, 3- ja 1,5-vuotiaita. Asumme Pohjois-Pohjanmaalla. La on jossain 13.3 tienoilla.

Alkuraskaus on mennyt tähän asti aika helposti, vähän on väsyttänyt normaalia enemmän ja muutamana päivänä on ollut etovaa oloa. Muuten olo on ollut aika pirteä.

Toisella kertaa sitten lisää, nyt toivotan vain mukavaa odotusaikaa kaikille!

 
Mindallejaksamisia :hug:

LapsetOvatElämäni ja Myymä :heart: varmasti helpottaa,kun kuulee pikkuisen sydämen lyönnit

TutteliKyllä se siellä masussa jaksaa loppuun asti,näin mä ainakin uskon ja toivon =)

Kuusikon äiti Tervetuloa mukaan :wave: Sulla tota pesuetta piisaa :heart:

Tänne kuulu muuta ku väsymystä ja etovaa oloa,eilen helpotti tos viiden jälkeen illalla :kieh: oli kiva olla töissä,ku melkei istualteen nukahti :/ no tänään uusiks
 
Myymälle onnittelut pienestä sykkeestä :heart: Ahistaa ku itellä niin pitkä matka sinne vielä |O

Ja tervetuloa mukaan kuusikon äiti :flower:

Nukuin taas viime yönä tosi huonosti mut ihan hölmöstä syystä :ashamed: Ollaan nyt kateltu miehen kans joka ilta kauhuelokuvia ja nyt oon jo ihan hajoomassa niiden kanssa ja tänään niitä ei enää katota!! Tarviin tauon.. :D Alotettiin toissapäivänä House of Wax ja eilen jatkettiin taas vähän matkaa, ja oon kyl sen ennenki nähny ja muistin et on hyvä ni halusin nähä uusiks.. Ehkä me viime kerralla katottiin se päivällä eikä pimeessä ennen nukkumaanmenoa :/ Oon ihan arkajalka nyt, tai viime yönä oli ja suunnittelin et enhän mä voi enää ikinä mennä mihinkään syrjäkadulle päivisinkään yksin ku mut voidaan kidnapata tai jotain.. :snotty:
Hassu sattuma oli että tyttöki tais nähä just viime yönä painajaista ni otin viekkuun mua suojelee :LOL:

Nyt aamupalan tekoon :wave:

Suvitus+Yrsa 5+4
 
Tervetuloa kaikki uudet sekaan, kyllähän tänne mahtuu!

Odottavan aika on niiiin pitkä :eek: Täällä kotona ei tahdo aika kulua ja odotan vaan miestä töistä kotiin ja joka pvä se on entistä kireempi :kieh: Toisaalta olis kivempi olla töissä, mutta mä niin pelkään mitä siellä voi sattua! Huomenna olis se keskenmenolääkärin vastaanotto ja...toivottavasti se sikiö siellä voi hyvin kun viime yönä en sitten herännytkään sinne jokaöiselle pissalle!!! Voimia kaikille :)
 
no niin, neuvolassa käyty. Tunti meni siinä poristessa niitä näitä. sydänääniä ei kuunneltu enkä kehdannut kysyäkään...LA pysyy siinä 26.2 ja np-ultrassa katsotaan sitten tarkemmin.

Nyt ruuan tekoon!

Gardenia ja Helmiäinen 9+1
 
Suursiivous suoritettu. Se on se joka kuukausinen ilo... No, nyt voi olla taas iloinen, kun koti on puhdas. Mites muut, kuinka usein siivoatte (imuria ja muuta)? Meillä kerran viikossa imuri+pöly+lattia ja kerran viikossa imuri. Kerran kuussa suuresti.

Uusille tervetuloa mukaan! Tässä on päivät vierinyt vauhdilla, kun on ollu kaikenlaista puuhaa. Olen kyllä lukenut juttuja, mutta ei ole ollut mitään uutta ja ihmeellistä kerrottavaa.

Oma napa on edelleen normaali, viikkoja 8+0 ja oireetkin melko ennallaan. Pissattaa, rinnat on kipeät (juokseminen ja hyppiminen on hirveetä) ja masua välillä vihlaisee. Iltaisin vähän turvottaa. Mutta ei enää niin paljon, kuin pari aiempaa viikkoa. Väsymys on selvästi vähentynyt, en tartte päikkäreitä joka päivä. Mutta edelleen jännittää, onko masussa ketään... Se selviää ehkä ensi viikolla.

Misupai ja Helmisuurimo 8+0
 
Minda :hug: :hug: Teillä on siellä rankkaa :ashamed:

Misupai; me siivotaan niin harvoin, etten kehtaa edes sanoa.. Mutta imuria sentään käytetään paljon..

Kuusikon äiti; ihana pesue teillä =)

Joku kerto jatkuvasta nälästä.. Täälläkin sitä on. Ja sellaista pientä huonoa oloa, mikä helpottaa kun syö. Ja tekee mieli kaikkea suolaista, kuten hk:n sinistä ja karjalanpiirakkaa ym. Mutta nyt niiden syöminen ei onnistu kun olen maidottomalla dieetillä pojan vuoksi, kun vielä imetän. Mutta jospa pe saatais lääkäriltä lupa aloittaa pojalle maitotuotteet niin minäkin saisin maitotuotteet takaisin, Vaikka ei se paljon auta, kun tytöltä ne ilmeisesti laitetaan taas pannaan :/

Onko teillä muilla ollut kipuja seksin jälkeen? Mulle tuli aivan järkyttävä kipu
viimeks. Luulin jo, että taju lähtee ja olin tipalla etten pyytänyt miestä tilaamaan ambulanssia. Kesti n 15min, kunnes alko helpottaan. Yöllä vielä oli maha hellänä, mutta aamulla ok. Sillon en edes tiennyt olevani raskaana, mutta seuraavana päivänä tein testin. Neuvolassa ei osattu sanoa, mistä kipu vois johtua, mut th käski harrastaa seksiä, ettei kynnys nouse liian suureksi. Mies haluaisi, mutta minä en uskalla, sen verran kipu pelästytti :/

mörkö 7+1
 
Mörkö: Mulla oli vatsakipuja muutaman rakastelun jälkeen, liekö liian villiä touhua?!? Se kipu kesti aina aika pitkään, sillä tavalla nippaili ja oikein sattui. Nyt on otettu todella rauhalliseen tahtiin, oikein nautiskellen, eikä tullut mitään kipuja. Liekö ne kaikki pikkulihakset siellä oli liian kovassa treenissä ja sitten myös kohtu rupesi jotenkin "supistelemaan", kun sielläkin tapahtuu muutoksia.
 

Yhteistyössä