MAALISMASUT 2008

Rhea, voi jotta noita tanttakuskeja! Onhan se hienoo että uskaltaa kuuskymppisenä ajokortin suorittaa kun ukolta pettää näkö mutta inhottavaa kun eivät pysy siellä omalla puolellaan ja jos pysyykin niin turvaväliä rekkaan 30 metriä ja nopeus yleensä myös huikeeta. :LOL: Onneks ei mitään käyny kun toiset meistä edelleen hallitsee tuon ajamisen! Otahan nyt ihan relaxin kannalta vaan :hug:
 
mama-L: Tosi cool! ;) Ollaan sitten varmaan yhdessä sairaalassa puuskuttamassa ja miehelle huutamassa.. :LOL:
Juu ei kyllä tarvis ihan kaikille niitä ajokortteja jakaa. Mä vielä ohi ajaessa soitin torvee ja näytin keskaria ( :ashamed: ) ni se vaan puristi rattia ja körötti eteenpäin eikä tajunnu mitään. :kieh: Oon muutenki tosi arka kuski ni tollaset ääliöt ei kyllä auta asiaa yhtään. |O
 
Jeh, vierekkäisissä huoneissa. Voidaan huudella kannustushuutoja sieltä toisillemme :LOL: Mä kans inhoon tommosia tunareita, vaikkei korttia vielä ookkaan... Ärisen niille vaan aina miehen puolesta ku ne mummot ei vaan osaa ajaa, itsehän osaan hirveen paljon paremmin, vaikkei tota korttiikaan tosiaan oo.. Heh-heh :D
 
papagena, minulla myös viimeset kuukautiset 12.6 ja la 18.3! Riippuu tietenki siitä kierron pituudestakin, itselläni se 28pvä. Noi nettilaskurit näyttää välillä vaikka mitä, niinku esim.vauvasivun laskuri menee aina viikon edessä neuvolan kiekkoa!!!

Kuuma, olen paistattanu päivää ja nukkunu kunnon päiväunet! Nyt grilli kuumaksi :p Viivi ja vagner, onko kaikki hyvin?
 
Olimme tänään miehen kanssa varhaisultrassa ja siellä meidän pienen masuasukin :heart: sykki kovasti. Sikiön koko oli 1 cm ja se vastasi seitsemää viikkoa. Kaikki on siis hyvin ja lääkärikin toivotti onnea, ja kehotti meitä lopuksi keksimään nimiä tulevalle perheenjäsenelle =)

helpottunut funny + masuasukki 7+0
 
Onnea ja tervetuloa kaikille uusille :flower: :flower:

Nyt on käyty ekassa neuvolassa. Siellä kaks eri tätiä koitti kuunnella sydänääniä ja tunnustella kohtua. Ei kuulunu sydänäänet vaikka kuin koittivat, eli siinä vaiheessa tultiin tulokseen et alle 10 on viikkoja, koska sillä doplerilla kuuluu noin 10 viikosta eteenpäin. No sitte mentiin käymään ultrahuoneessa ja katottiin ultralla. Siellä näkyi pienen pieni möykky ja pikkiriikkinen sydänki siellä sykki :heart: :heart: Tarkkoja mittoja ei voitu ottaa kun se ultras mahan päältä ja se oli tosi epäselvä vielä. Eli lopputulos oli et nyt arvioitu LA olis 5.3 ja viikkoja tällä hetkellä 8+1. Mutta se oli aika epämääränen arvio, hyvinki mahollista et LA vielä muuttuu np ultrassa. Ens viikolla pitää soittaa ultraan sit aika.
Tulipas epämääräinen sepustus mut toivottavasti ymmärsitte.

Maria ja pikkukakkonen 8+1

Hoksasin et mä puutun tuolta eka sivulta. Eli toinen lapsi tulossa ja LA 5.3, sairaala OYS.
 
Tutteli78, Kiitos kysymästä, kohtalaisesti voidaan. Vatsaa edelleen särkee ja välillä esim.sohvalta noustessa vihlasee tooodella inhottavasti ja kovaa... Olen ottanut eilen ja tänään Panadolia mutten ole enempää kuin yhdet kumpanakin uskaltanut ottaa... :(
Kävin tänään ostamassa miehelleni kirjakaupasta raskaus viikko viikolta-kirjan jota hän voi sitten Libanonissa lueskella ja seurata vauvan kehitystä. =)
Nyt kyllä tuntuu tosi yksinäiseltä tämä odotus. Mutta kai tämäkin kohta helpottaa kun loma loppuu ja opinnot taas alkavat. :'(
 
heipä hei kaikka mammat =) luin tossa et pari äippää ainakin jyväskylästä, mä kanssa. ja LA 16.3 :heart:
Täällä kaikki hyvin ainakin tähän mennessä, ultraan vasta ens kuun alussa. Koko ajan vaan jännitän, että millon vuoto alkaa, kun viimeksi meni kesken. Tiedän että ei sais stressata, mutta minkäs teet :ashamed: ei se murehtimalla ainakaan parane... kivaa illan jatkoa kaikille :hug:
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista. Tutteli: Mulla oli kanssa niin että pikkuinen oli pienempi kuin tavallaan kuuluisi, mutta luulen, että juuri tuon pienuuden takia näin alussa voi tulla mittavirheitä. Toivotaan parasta.
 
Onnea kaikille mukavista ultrauutisista! :flower: :heart:

Voi kun meillekkin niitä kerrottaisiin!! :snotty: Huomenna oon jo vähän viisaampi. Nyt mahaa kivistää ja vatsa on kovalla. Aamulla aikanen herätys. |O

Hyvää yötä! :wave:
 
Vitsit, kiva et on Jyväskylästä niin paljon mammoja :) Muutin Helsingistä viime talvena ja kaikki kaverit joille höpistä on siellä kaukana... Täältä päästä tutut ja jopa siis omaa sukua olevat on onnitelleet lähinnä miestä eikä mua, mutta eipä sillä, eihän mulla asian kanssa niin kauheesti ookkaan tekemistä. :D
 
Heippatirallaa,

täällä sitä porskutellaan. Mitään erityisempää ei kuulu, aloin lähinnä sitä kyselemään, että miten aikaisin te jo kerrotte raskaudesta (kun kerran Mama-L ja muutkin ovat onnitteluja vastaanottaneet)??

Me aiottiin olla hipihiljaa vklle 12 asti, mutta saa nähdä onnistuuko se näitten voimakkaitten oireiden kanssa. Ihan tuon keskenmenoriskin vuoksi odoteltaisiin, siis. Mites muut maalisodottajat?

Ja sitten vielä kaino toivomus: voisiko jos ei itse viestiin niin ainakin viestin loppuun laitella noita raskausviikkoja näkyville? Minä mielelläni vertailen muiden oireita omiini, ja monesti pitää sitten käydä tuolta ykkössivulta tarkistamassa, että koskas se laskettu aika tällä kirjoittajalla onkaan.. En tiedä, onko ihan pöhkö ajatus :ashamed:

~Tiila ja Nyytti 8 tasan.
.....................................
lisäys (kun unohtui): kiitos Gardenia listan ylläpidosta!! :flower:
 
Malla29
Oletko menossa istukkabiobsiaan vaiko tarkastuttamaan omat perintötekijäsi? Mulla on jo aika tampereelle elokuun loppuun, kun tuolla esikoisella on harvinainen sairaus. Ultraan pitäisi tulla aika ennen sitä, neuvolasta on lähete laitettu muttei vielä ole kuulunut, veikkaan että menee just tuonne vk 10 paikkeille. Se on kyllä jo ens viikolla...?
Eilen päälle mahtuneet caprit puristaa tänään. Huomenna veljen häihin, onneksi löysin kaapistani vanhan mekon jossa on riittävästi tilaa ;) Ei tarvi kierrellä kaupoissa.
 
huomenta päivää :wave:
äiskä äiskä, näemme sitten maaliskuussa sairaalassa :D
Me ei olla kerrottu raskaudesta vielä juuri kellekkään, mekin ajateltiin odottaa rv 12 tai ainakin ekaan ultraan. Viimeksi kerrottiin melkein kaikille ja harmitti sitten perua koko asia kun kesken meni :'(
Äitini kyllä huomasi heti että vauva on tulossa, naamasta kuulemma näki. Sanoi että oikein hehkun :)
Ihme kyllä, nyt ei ole etovaa oloa ollenkaan. normaalisti aamuisin on aika ällö olo :x Hei muuten, onko kellään sellasta oiretta, että ruoka ei oikeen tahdo maistua? mulla ois koko ajan nälkä, mutta sitten kun menee syömään, ei meinaa saaha millään sitä evästä alas. Yks päivä piti oikein itkeäkin sen takia. "...Ku on nälkä mut en voi syyä..." :ashamed: Kyllä mies katto vieressä että huh huh :LOL: nyt päivää paistattelemaan.
-Tyynex ja eemeli rv 6+5
 
Joo, me ei oikein osattu ollaa hiljaa asiasta ollenkaan. :p toisaalta sellaisille ihmisille ollaan kerrottu ilouutinen joiden kanssa voi sitten sen surunkin jakaa jos niin käy. Että ihan plussauspäivänä äitille (ollaan hirveän läheisiä muutenkin :heart: ) ja siitä muutaman viikon päästä kun lähdettiin sukuloimaan mökille niin ukki näki eka naamasta ja juorus mummolle ja siitä se sitten lähti ... ja arvasivat nuo loput sitten kun en saunakaljaakaan juonut :D

Mulla on myös ollut muutaman päivän kokoajan kuvotusta johtuen siitä etten oo voinut syödä vaikka on nälkä, on kyl niin kökköä! Alussa ruoka maistu vähän liiankin hyvin...

toivoopi mama-L + pätkä 7+3 :heart:
 
En jaksa nyt kommentoida muita, mutta täällä sitä ollaan... Todella huonoa oloa podettu... Eilen ei vesikään pysynyt sisällä ja paino senkun laskee. Onneks maanantaina on neuvola niin pääsee vuodattaan pahaa oloa neuvolantädille. Voi kun pystyis edes jotain syömään oksentamatta..

riksu + lätty rv 7+3
 
mustakin kyllä tuntuu että moni on mielessään arvannut että odotan vauvaa, koska en mäkään sitä saunakaljaa ota :) olen vaan aina yrittäny selitellä, että voihan sitä saunassa limppariakin juoda. Varmaan mennykkin läpi ihan kympillä :D
Onko teillä jo jonkunlaisia "tuntemuksia" kumpi olisi tulossa?
Meillä musta tuntuu että tulee poika ja mies on ihan varma että tyttö. Tulis vaan vaikka kummatkin :D :heart:
Nyt taas koittamaan jos sais syötyä, eemeli ois masussa ruokaa vailla :heart:
 
Ainiin,sellaista piti vielä kysyä, että mites polttaako joku vielä?
Mä en ole vielä päässyt kokonaan eroon :ashamed:
Ennen poltin askin päivässä ja nyt olen vähentänyt silleen, että pari-kolme päivässä, välillä on päiviä jollon en polta ollenkaan. Että kyllä siitä pikkuhiljaa eroon pääsee. positiivisen testin jälkeen olin kaksi päivää polttamatta, mutta olin niin hermorauniona :kieh: tuttu lääkäri sanoi että jos se niin paljon stressaa niin parempi vauvankin kannalta että lopettaa sit vähitellen, koska ei se stressikään hyväksi ole. mutta tavoitteena että ensi viikon jälkeen en polttas enään ollenkaan =)
 
Mäkin olin polttanut n. vuoden tosin en ihan noin paljon päivässä.. Kun plussasin niin menin partsille ja päätin vaan että nyt on sitten viimeinen kespanderi näillä näkymin, rauhassa sen siinä nautiskelin ja siihen loppu se mun tupakoiminen. Tiukkaa on tehny, unta nään tupakoinnista ja haistelen ihmisiä kun ne tulee ulkoo ku must se vaan tuoksuu niiiin hyvälle. :LOL: Mutta hienoo tyynex että oot pystyny noin paljon vähentämään :flower: Mutta loppujenlopuks se päätös on vaan tehtävä, että nyt loppu. Ainakaan mun kohdalla ei ois pikkuhiljaa lopettaminen onnistunu, vaikka masumasukille toki se on parempi kuin että röökais samaan malliin.

Juu ja mulla on selvä poikatuntemus, oon nähny unta poikavaavasta, samoin näki avomieheni tyttö 5v ennenku kerrottiin ees hälle että ootan vauvaa :) Mies toivois kovasti poikaa myös mutta pääasiahan on että on terve mussukka. :heart:
 

Yhteistyössä