MAALISMASUT 2008

Mahakipu meni tällä kertaa ohi, mutta se ruskeahko vuoto tuntuu vaan jatkuvan! No jospa se huominen lääkärireissu toisi jotain positiivisuutta tähän touhuun, kun saa jutella oikeesti jonku kans joka jotain tietää ja olen kuullut että varsin mukava lääkäri kaiken lisäks!
Tuo seksi on tässä talossa varsin piinaava kysymys tai siis se kun sitä ei ole! Haluaisin kyllä, mutta en uskalla ja mies ei ymmärrä :ashamed: Mullakin on aiemmin ollut kipua ja supistelua seksin jälkeen ja nyt kun vuotoakin en ole yhtään vakuuttunu siitä että olis hyvä idea! Miten sen miehen saisi malttamaan mielensä, kun kunnon perustelutkaan ei kelpaa?
 
kuusikon äiti: Tervetuloa ja onnea plussasta! On siinä pesueella kokoa! :D

myymä: onnittelut sykkeestä! Toivottavasti itselläki on yhtä mukavia uutisia kun sinne asti pääsee!

tutteli: Totisesti on odottavan aika pitkä. Tuntuu että se välillä menee taaksekin päin. :eek: Toisaalta ei myöskään huvita tehdä kauheesti mitään, joten eipä kai sais valittaa.. reilun viikon päästä alkaa taas työt. :kieh: Hyvä, että kipu men iohi ja toivottavasti lääkäri osaa antaa vastuksia!

mörkö: Seksi kipuja ei ole onneksi ollut, mutta sitä haluttomuutta kyllä ja pelkään, että saadaan keskenmeno aikaseks jos pupuillaan, joten oon yrittänyt vältellä asiaa. :ashamed:

Mulla on kala uunissa ja sen haju tekee aika pahaa. Myös huippausta on ollut aamulla ja rintoja aristi kun heräsin. Se rintojen aristus tulee vaan hetkittäin ja loppuu sitten. :/ Kummallista. Tekis mieli mennä vielä nukkumaan, vaikka heräsin vasta 2,5h sitten. :eek:

Rhea ja masukki 7+0 :heart:
 
Misupai; kyllähän se ihan loogiselta kuulostaa, että kun muutenkin masussa koko ajan vauhdilla tapahtuu niin kipuja voi tulla kun kunnolla vehtaa.. B)

Rhea ja tutteli; mä ymmärrän täysin et seksi ei kiinnosta tässä vaiheessa, kun koko piukkuisen olemassa olo tuntuu niin apävarmalta. Minäkin mietin 24h vrk, että onko siellä masussa oikeasti ketään. Th sanoi neuvolassa, että kyllä normaali raskaus seksin kestää, mutta kamalat syyllisyys tuskat siitä tulisi, jos sitä harrastaisi vaan miehen halujen vuoksi ja sitten tulisi km. Siis muusta syystä, mutta kuitenkin. Mutta tosiaan jos vuotoa niin silloin seksiä tulee välttää km riskin vuoksi. On tämä yhtä pohtimista, kunpa kaikki päästäisiin pian turvallisille viikoille!
 
Mä otin itseäni niskasta kii ja kävin kaupassa! Olin varustautunut repulla, että olis helpompi kantaa ja olin ajatellu ostaa vaan välttämättömät.No kun sinne kauppaan pitkästä aikaa pääsin teki mieli ostaa kaikkea mitä mies ei koskaan tajua tuoda...ostin sitten semmoset kantamukset ja sain selän kipeäksi ja pahanolon kun tungin karamellia suuhun koko kotimatkan! Sitten vaihdoin sänkyyn puhtaat petivaatteet ja tein laatikon uuniin...olin unohtanu viedä kissojen pisuastian yläkertaan yön jaljiltä ja pikku rontti oli käynyt sitten puhtailla lakanoilla pissalla ja kakalla!!! Kyllä otti aivoon ja nyt pesukone laulaa, kaikki meni petaria myöten pesuun :kieh: Tiedän, että en jaksa projektia loppuun asti(pestä, kuivattaa ja pedata)ja homma jää kesken jonka mies saa sitten tehdä loppuun ja tykkää taas kamalan hyvää :ashamed: Se on nyt joutunut auttaan mua aika tavalla kotihommissa, mutta ei käsitä miten en jaksa tehdä mitään vaikka kaiket päivät olen vaan kotona! Se ei tajua, että tämä oleminen pelkästään käy jo työstä :( Semmosta, yritystä kuitenkin oli!!!
 
Hups, huomasin että mut oli laitettu listalla esikoista odottavaksi... Mä kyllä odotan pikkukakkosta... =)

No niin, nyt se sitten alkoi mitä olen koko ajan salaa pelännyt. Eli aika kovat ala-vatsa kivut. Vuotoa ei ole, vielä, mutta pelottaa niin hirveästi! :'(
Pahoinvoiva olen ollut koko päivän ja esikoisesta olin todella pahoinvoiva, joten pelottaa sekin että näinköhän nyt sekin alkaa. :x
Kuinkakohan kauan tätä kipua voi kuunnella, ennenkuin lähden lääkäriin?
viivi ja vagner 6+0
 
Viivi ja vagner, sinuna voisin rauhassa odotella ja ottaa vaikka panadolin kipuun! Niin kauan kun ei ole vuotoa, ei ruskeeta eikä etenkään veristä, luulisin että kaikki on hyvin tai siis ainakin paremmin kuin että olisi sekä että vuotoa ja kipua! Heitä pitkälleen ja yritä rauhottua, sekin auttaa kummasti :) Itse kun hermoilen kaiken aikaa myös kivut sun muut oireet tuntuu kovemmilta.Nytkin kaikenlaista nappailua ja vääntöä mahassa, mutta olenkin touhunnu tänään enempi kuin viikkoihin! Mäkin vedän v-tyylillä nyt punkkaan :D Parempia vointeja ja tsempukkaa :hug:
 
kuusikon äiti Tervetuloa ja onnea :flower:

Epäonnekseni erehdyin käymään vaakalla..4kg tullu lisää kuukaudes :ashamed: johtuu tupakoinnin lopetuksesta tiedän, vaan eipä lohduta kun tulee vielä raskauskilot lisäksi... ja kaikki tuntuu kertyvän vatsaan. Hyvin pian joudun luopuun omista housuista ja ostaan isommat taikka siirtyyn miehen kaapille :whistle: Tässä vaiheessa jo housut kiristää :eek:
Toinen juttu mitä ihmettelen on se että mä oon riidanhaluinen ja aggressiivinen :x puolen suvun kans jo riidois ja kaikki ihmettelee mikä mua oikein vaivaa(en ole kertonut) :kieh: aikaisemmissa raskauksissa on kyl ollu mielialanvaihteluja muttei mitään tälläistä...miehelle jo vitsailin et on tulossa oikeen kiukkupussi vaavi...

hope08+Sintti Suhonen rv5+6?
 
halusin vaan kertoa että elossa ollaan ja vointi hyvä. en ole vaan netissä vähän aikaan jaksanut käydä.

huomenna esikoisen kanssa neuvola ja samalla varaan ajan Ä-neuvolaan. viikkoja vasta 6+ mutta ehkä sitä uskaltaa jo varaamaan ajan.

vointi mitä mainioin. en ole kun 1 testin tehnyt silloin kauan sitten joka selkeä +, enkä usko että testaan enää. kun menkat ei kerran ole alkanut niin kai sitä pakko on olla raskaana ;)

mindalle voimahalit :hug: en osaa lohduttaa vaikka haluaisin! tiedän mitä käyt läpi!

kuusikon äiti ihanaa, mäkin haluaisin noin monta lasta!! :D mies ei ikinä suostuisi :LOL:

mukavaa illanjatkoa :)

maya rv 7
 
Mä olen voinut pahoin koko päivän ja eilisenkin. Illalla oikein oksensinkin ja tänäänkin kerran on tullut ykä.. siis tää on niin uutta mulle kun esikoisesta ei ollut yhtään pahoinvointia ja nyt tuntuu et olis krapula kokoajan..

Viivi & wagner, mulla on ollut kipuja koko tän alkuraskauden. Se on sellaista vähän menkkamaista kipua alavatsalla ja välillä ihan niin kovaakin että itkeä pitää. Mut niin oli esikostakin ja silti kaikki hyvin! eli voi kuulua ihan tähän odotukseen ja kaikki varmasti ihan hyvin. Se on kai sitä kun ne kohdun lignamentit joutuu joustamaan ja venymään. :hug:

Nyt ompelutouhuihin, innostuin "tuunaamaan" yhtiä housuja kun pikkumies jo nukkuu. Ai juu ja mulla on aamulla eka neuvola! jes! vaik enemmän odotan viikon päästä olevaa ultraa kun tuol neuvolassa ei varmaan kuunnella edes sydänääniä-
 
Jospa sit kirjoittais jo enempi,monta kertaa aloittanut mut aina tulee muka jotain.Edelleenkään ei mainittavia oireita,ja sekös sitten pelottaa.Vähän alaselkää tänään juimi,kylmä hiki nousi pintaan.Mä luulin et toisen raskauden kanssa sitä olis jotenkin coolimpi mut höpöhöpö,samaa vuoristorataa tuntuu olevan!

Kurjaa kun joku jo tippu kyydistä:/
Itelläkin oli km keväällä 04,rv6-7 se pettymys on valtava.

Naapuriin syntyi tänään tyttövauva,voi pojat kun teki mieli huutaa maailmalle et mäkin OON RASKAANA!!!Miten nää ekat viikot meneekin niiiin hitaasti:)

Oli puhetta sexistä->keskenmenoista,mä poden hieman sitä samaa kammoa mut lohdutan itselleni et km:sta kuitenkin sanotaan et sitä ei voi itse itselleen aiheuttaa(tarkoitan nyt elämällä normisti) joten en ressaa sitä mahottomasti.Mut kantsii kyl puhua ukolle pelot ääneen,mukavampi on kuitenkin saada lämpöö ja hellyyttä ilman et tarvii pakoilla miehen kosketusta=)

jaaha,taidan siirtyä soffan puolelle.
Öitä kaikille!

Margit ja viikot kai 5+5



 
Tervetuloa kaikille uusille ja onnea :heart:

Mindalle jaksamisia ja suuri :hug: .

Täällä ällötys olo vaan jatkuu ja jos kahvia menee juomaan niin sitten siitä pahasta olosta vasta kärsiä saa. Kahvi siis pannaan vähäksi aikaan. :$
Kävin tänään reippaalla kävelylenkillä, jotta pahaolo helpottaisi. Juoksemista oon harrastanut vähän aikaan ennen kun aloin oottamaan ja terkkari suositteli että vaihtaisin juoksun reippaaseen kävelyyn, kun en ole sitä juoksua kauan kerinnyt harrastamaan. Sunnuntaina tosin kävin juoksemassa, mutta koko ajan olo oli sellanen kun rakko olis täynnä, ei kiva. Mites muitten liikunta?

Äitiyspakkaus, en oo viellä hirveesti kerinnyt miettiä asiaa. Toisaalta tekis mieli ottaa se kun raha summa on niin onneton, mutta kun noita esikoisen vaatteita on ja sit siskolta saan sen pojan vaatteita lainaan jos poika tulee!

Siivous: Yritän kerran viikossa siivota paremmin, mutta nyt on laiskuus päässyt iskemään ja ei saa mitään aikaan. |O Kämppä on kyllä sen näköinenkin. Tosin päätin tänään, että huomenna on pakko siivota. Yleensä meillä tuo imuri laulaa useamman kerran viikossa, kun noita koiria on kaksi niin niitten tassuissa kulkeutuu hiekkaa aikamoiset määrät sisälle.

Nyt lähden iltapalalle ja sitten nukkumaan, etten nukahda istualtaan. :LOL:
 
Muumi82: Mie oon liikkunut ihan normaalisti tähän saakka. Paitsi melkein kolme viikkoa lojuin kotona, kun iski kiva kesäyskä. En uskaltanu hengästyttää, koska pelkäsin, jos pikkuinen putoaa kyydistä... 5-7 lenkkiä menee viikossa, riippuen viikosta ja säistä. Sisältää sauvakävelyy, ilman sauvoja reipasta kävelyy, rullaluistelua, hiihtoo, luisteluu, lihaksia, balettii... Sen lisäksi vielä työliikunta lasten kanssa, talvella hiihdin parhaimmillaan kolme tuntia päivässä!! Juoksusta en edes haaveile enää, koska rinnat ei kestäisi. Pyörällä miehen vieressä siis.

Me saatiin tänään meidän sänky. On meillä ollu runkopatjat, mut todettiin, et sänkyrunko ois kivemman näkönen. Sitä sitten kasailtiin tänään ja tulihan siitä tosi kiva, ku se on samaa sarjaa muiden meidän kalusteiden kans. Mitenkähän nukuttaa?!?!

Aikooko moni ommella itse vaatteita tms. tuleville pikkuisille? MIulla on kaks yökkärin tekelettä kesken ja yks fleecehaalari sekä kahdet housut... Onks kukaan ommellu itse niitä pinnansuojuksia? Miten pehmustitte? Aika aikasta, mutta täytyy ennakoida ajatuksen tasolla!

Nyt CSI:tä tuijottamaan miehen kainaloon, nam.

Misupai 8+0
 
AAAAAAARRRRRGGGGGGGGH :kieh: :kieh:
Oon sit parhaaseen uniaikaan pysytyss',kun ei vaan saa unta,kaikki asennot on vääriä ja kolottaa joka paikkaa ja VÄSYTTÄÄ,mut minkäs teet ku ei uni tuu enää |O

Piitsi82 ja Iisakki 4+3
 
Huomenta

Vähän ois väsyttäny vielä, mutta pakko oli nousta. Heräsin viime yönä puoli neljän aikaan siihen kun neiti huutaa äitiä. No se oli saanu kätensä sängyn ja seinän väliin jumiin.. no käytin sen sitten pissalla ja vein takasin sänkyyn. Sit jouduin toteemaan että koiran masu on aivan ruikulla vielä ja se oli olkkariin käyny vääntämässä tuotokset.. ja kun sitä ei voi yhteen kohtaan tehdä vaan pitää kiertää ympäri huonetta.. nooh.. sain ne sitten ilman yökkäilyjä siivottua ja sit takasin sänkyyn. Vaan kappas.. eihän se uni ihan niin helposti tulekaan. Sain kuitenkin unen päästä vielä kiinni ja sit kello soi seiskalta.
Lähdetään korkeasaareen seikkailemaan tänään niin piti ajoissa herätä.
Hauskaa päivää kaikille =)

Veera ja mörkö rv 6+6
 
... Kaikille onnistteluista ja siis todellakin se LA on 31.3.2008 :LOL:

Täällä ei vielä mitään oireita näkyvillä, kahvi maistuu edelleen ja kaikki hyvin =)
Eilen oli jonkin verran nippailua tuolla kohdunsuulla, ja ajattelin jo että noniin se siitä sitten, mutta ei ole kyllä vielä näkyvissä tätiä ja *hushus* pysyköökin pois!!! :whistle:

Eilen kävin asuntomessuilla pyörähtämässä, kun on tuo talonrakennusprojekti päällänsä. Juuri miehelle sanoin, että talo sitten valmiiksi ennen maaliskuun alkamista... =)

Meillä siis perheeseen kuuluu- minä 27 vee, mies 26 vee, poika 6 vee ja tyttö kohta 2 vee.

Onkos täällä ketään joka oli vuonna 2005 elokuisten pinossa?!? Minä kirjoittelin siellä myös ahkerasti ja nimimerkkini oli silloin Nöbbis. :wave:

Mukavaa päivää kaikille!

kleopatra & yksiönasukki
 
Tervetuloa uusille masuille!!

Täällä 3.pv ilman pahoinvointia =) =) Vajaa viikko sitä pahaa oloa kestikin. Vitsi, ei sitä varmaan enää sit tuu. JEEEE! Olihan se saamarin inhottavaa.

Täällä olis ens viikolla 1. neuvola. Malttamattomina odotellaan... :p

Mä voisin kans tiedustella samaa..että onko täällä palstalla ketään joka olis ollut helistimen sivuilla syyskuulaisten 2006 plastalla? Ainakin jollain (muutamalla) on noin 9kk vauva..kuten täälläkin.

Harmi etten koskaan aiemmin ollut löytänyt näille sivustoille.

Jaha nyt pitää mennä. Nää menee kans korkeasaareen!
 
myymä
Tänään noustessa oli yllättävän hyvä olo! Söin perusaamupalan (niinkuin joka aamu :LOL: ) eli helvetin monta hapankorppua ja Maitoa <3 Oon ihan hulluna tuohon yhdistelmään. Ei kai siinä muuta pahaa olekaan kun se rasva noitten hapankorppujen päällä. Noh, toivottavasti siinä ei ole syy miksi sitten tulisi enempi kiloja! :) Kävin äsken vaa'alla kun on jo nyt hieman tuhti olo, mutta ei sinne ollut pärähtänyt kuin 1kg , mikä nyt voi mulla heiteläl helposti päivän aikana. Tosiaan mun tavoite tässä raskaudessa olis vain 10 kg, mikä ei varmaan onnistu mutta onhan niitä sitten kivempi alkaa karistelemaankin kun on vähemmän mitä pudottaa. Esikoisesta tuli se 20, eikä silloin ollut enää oikeasti mukava olla.
Se ois tänään iltavuoro. Yleensä kiroan nämä iltavuorot mutta nyt teki kyllä hyvää kun sai nukkua pitkään, kerrankin!
Lauantaina ollaan lähdössä koko perhe särkänniemeen ja sitten jäädään Tampereelle yöksi. Mennään johonki Victoria hotelliin yöksi siihen keskustaan, että jos jollain on kokemuksia paikasta niin voipi tähän latoa :p
Ajattelin särkänniemessä kokeilla laitteita fiiliksen mukaan. Suurinosahan niistä on "ei suositeltuja" raskaanaoleville mutta katson sitten, että mahtavatko joissakin liioitella, koska eivät varmasti voi ottaa minkäännäkösiä riskejä. Saa mies ensin koeajaa ne :D No joo, en minä niihin hurjimpiin uskaltaisi ilman raskauttakaan, joten:)

En ole vastannut aiempiin kysymyksiin, kuten:
Aiomme ottaa äippäpakkauksen! Mun mielestä paljon kattavampi paketti kuin se raha. Toisaalta, minulla ja siskolla ja veljellä, meillä kaikilla on tyttölapset, joten vaatetta kyllä piisaa, mutta kaikki ovatkin vaaleanpunaisia :D

Kestovaippailukiinnostus heräsi vasta kun esikoinen oli jo poistumassa vaipoista mutta en usko, että toisen kanssa jaksan siihen rumbaan. Eli eiköhän me kertiksiä käytetä.


Myymä Ja Vauva 7+2
 
Huomenta kaikille! Kävin tänään lääkärissä ja kaikki oli sillä tavalla hyvin, että sikiö ja sydämen syke löytyi, mutta mua nyt askaruttaa kun tänään sen koko vastasi 6+0(5mm)ja ti kättärillä 6+4 ja viime vkon ti kättärillä 5+2! Miksi sen koon arviointi vaihtelee niin, onko kellään muulla ollut näin??? Itse en ovista tarkkaan tiedä kun vähän oli niinku seksi pannassa siihen aikaan eikä yritystä ollut(halusin välttyä kesällä mahd.km aiheut.surulta)joten en todella osaa arvata koska saanut alkunsa! No anyway sain sitten sitten Klexanee pistettäväks joka aamu, että ehkäsee mahd.tukokset jotka voisi lamaannuttaa istukan toimintaa ja estää sen sikiön ravinnonsaanti :( Vähän ensin hirvitti pistää sitä piikkiä, mutta hyvinhän se uppos eikä se satukkaan! Mustelmainen vatsa on luvassa, niin ompahan sitten vajaan 2vkon päästä rantakunnossa Turkissa :LOL: Ihana ilma ja ajattelin jopa tehdä tänään jotain muutakin kuin pötkötellä! Huomenna töihin sitten, ihan kiva vaihteeks taas :)
 
myymä
Tutteli78 Hienoa että oli hyviä uutisia!

Turhaa huolehdit noista mitoista. Sikiö on vielä NIIN pieni, että mittausvirheitä tulee tuossa alussa AIVAN varmasti ja paljon! Sen mittauksen ei tarvitse olla kuin IIIIIIHAN pikkusen pielessä kun viikot jo heittää kuperkeikkaa. Eli nou hätä :) OTat ihan rauhassa nyt vain :)
 
moikka!

enpäs oo pahemmin koneella kerenny istuksia.. tässä on meneillään päikkäreille meno.. poika yrittää kovasti unta omassa sängyssään saada.. miks illalla menee niin hyvin nukkumaan mutta päikäreille meno ei tahdo sujua...

Enne:
Mitäs neuvolassa sano??

Myymä: Ihanaa kun pieni syke löytyi =) Hasukaa reissua!
Ite muuten kans rouskuttelen hapankorppuja aika tavalla :D

Gardenia: Jännä kun eivät sydänääniä vielä kuunneelleet.. Mulla oli esikon aikana eka neuvola rv 7+3 ja sillon jo kuunteli sydänäänet.

Viivi ja Vagner: ota panadol kipuun. Itellä kans hirveät kivut jotka on vähän vähenneet. pistää viiltää ja jomottaa.

Veera: No voi koiraa minkä teki :x Ei mitenkään ihanaa aina jälkiä siivota :whistle: Oliko mukava päivä??

Tutteli: Sieltähän tuli ihan hyviä uutisia. Nyt vaan yrität olla stressaamatta ja pysyä rauhallisena.

Taniija:
Onnittelut! Täällä ainakin ekassa neuvolassa juteliin, kuunneltiin sydän äänet jne.. lisäksi sai kotiin nipun luettavaa.

Aamupäivä juostu asioilla.. postissa, kelassa, apteekissa, ym..

nyt pitäs taas hakee jotain täytettä mahaan kun alkaa kovin nieleskelyttää ja mahaaa vääntämään..
 
No nyt on korkeasaaressa käyty ja olihan reissu taas. Kuuma oli ja porukkaakin paljon. Lapset ainakin tykkäs =) aikuisista en oo niin varma :whistle:
Onneksi nyt taitaa tuo koiran masu olla parempaan päin.. ei ihan hirmusti kiinnosta siivoilla joka yö. :x nyt jos jaksais niin vois vielä imuroida, mutta taidan jättää huomiselle. Eipä noi karvat mihinkään yön aikana katoa. :D
 
Hjellou, täällä yksi tuleva mamma Jyväskylästä voisi liittyä joukkoonne :wave: Plussattu on 28.6. ja laskettua aikaa povattu maaliskuun 11. päivään. Ensimmäinen neuvola meillä ensi viikon keskiviikkona :heart: Lähetettä alkuraskauden ultraan aiotaan pyytää kun on nuo viikot niin epäselvät. Elikkäs tällä hetkellä omien laskujen mukaan viikkoja n. 7+2! Oireina järjetön mahan turpoaminen erityisesti iltaisin, ja kuvotusta pitkin päivää... Uutuutena nyt myös erinäiset ruoansulatusvaivat jotka pingottaa ja kivistää masua ei_niin_mukavasti. :/
 
Tervetuloa Taniija ja mama-l! :wave: Ja tietysti onnea plussasta! :flower:

tutteli: Hienoa, että sait hyviä uutisia! Enkä mäkään kyllä sinuna noista mitoista ja viikoista kauheesti murehtisi tässä vaiheessa kun se mittausvirhe on aika todennäköistä noin pienen kanssa. Nyt vaan rentoudut ja koitat olla stressaamatta!

Nyt on enää alle vuorokausi neuvolaan! Jihaa! Kaveri sano, että kyllä niillä ainakin on siellä ultraus ja sydänäänen kuuntelu laitteet, joten ehkä pitää vähä kyyneliä tirauttaa, että ne kurkkaa asukkia.

Mä vältin tänään aika täpärästi kolarin motarilla. Ajoin kaks kaistasta sitä ohittajien puolta rekkojen ohi ku sieltä välistä tuli tantta suoraan mun eteen (vauhtia 60km/h). Jouduin lyödä jarrut lukkoon ja ohjata penkkaan. Just ja just sain väistettyä, ettei tullu vänkärin puolen kylkeen. Säikähdin aivan sairaasti ja kädet täris hulluna. Se vit*n lehmä ei edes huomannu mitään!! Mä huudatin torvee niin että rannetta särkee, mutta ei reagoinu mitenkään. En voi edes kuvitella mitä oisin sille tehny jos meidän pikkuselle ois jotain tapahtunu!! Mahaa vääntää vieläki.. :'(

Rhea ja pieni masukki parka 7+1

ps: mama- L, minäkin Jyväskylästä ja vielä on LA:kin sama! :attn:
 

Yhteistyössä