MAALISMASUT 2008

Helou girls! Olipa kiva tuulettua tänään poissa kotiympyröistä! Yks typerä kysymys, miten te muut saatte lihavoitua tekstiä kun minä en siinä onnistu vaikka mitä napiskaa painelen!
Rhea mua on kaikissa viime raskauksissa(4kpl niitä epäonnistuneita) aina alkuraskaudesta ällöttäny ja suututtanu oma ukko, vaikka mitään todellista syytä ei aina oliskaan. Nooh onhan tuo minun mieheni ehkä keskiverto suomalaista miestä itsekkäämpi ja...jotenki hormonimyrskyissä kaikki sen tekemiset ja sanomiset ottaa kupoliin.Sekin on sitä mieltä, että tämä "lapsenteko"kaikkine keskenmenoineen ja lääkäri/ultra maksuineen tullut liian kalliiksi ja vaunut josko niitä koskaan päästään hankkimaan pitäisi ostaa alesta tai edellisen vuoden kuosilla edullisemmin yms jupinoita! Samaan sänkyyn vielä toistaiseksi kuitenkin mahdutaan:D Mulla on nyt tämän päivän ollut todella virtsatessa kirvelyä ja jotain vuotoakin niukalti ettei väristä nyt tarkkaan osaa sanoa, mutta aamulla ajattelin taas lääkäriin olla yhteydessä ja käydä vaikka neuvolassa stiksauttamassa virtsan! Äitiyspakkaus keskusteluun vielä sen verran, että itse aion ottaa rahana niin voi sitten itselle mieluista hankkia vauvalle(siis jos sinne asti koskaan taas päästään) vaikka summa onkin pieni. En edes taida tietää mitä nykyajan pakkaukset siältää kun edellisestä pojasta 9v aikaa, joten varmaan jotain muuttunutkin.Ennen oli kestovaippaa ja muuta mille meillä ei ainakaan ollut käyttöä! Tosin olivat hyviä pulauttelurättejä! Semmosta!
 
On tosiaan tänään ollut täällä vilkas päivä!! Olin poissa koneelta iltapäivästä iltaan ja tekstiä oli tullut yli sivu! Uusille ensinnäkin tervetuloa ja kaikille jarrutarroja sinne vatsanahkan alle! Toivottavasti kaikki alkaneet raskaudet tuottavat hyvän ja ihanan lopputuloksen! :heart:

Luin tuota ruoka-ainelistaa ed. sivulta ja jäin miettimään seuraavaa: saako syödä sitä "leipäjuustoa", joka on pakattu vakuumiin ja samoin mozzarella, joka myös pakattu sellaiseen ilmatiiviiseen juttuun?!

Sit sain kuulla tänään kivan jutun, äitin työpaikan lekuri kaiketi (jos ei oo mitään hirveitä ruuhkia) ultraa ja varmistaa mun raskauden parin viikon päästä ku meen sinne... mummo taitaa olla oikeasti huolissaan ensimmäisestä mahdollisesta lapsenlapsestaan...

Mukavat illat kaikille! Misupai ja Helmisuurimo 7+1 (Olivella tais olla samat viikot ja päivät!)
 
PAPAGENA: Mulla oli nuorempana vähän samankaltaista fobiaa..ei ehkä noin pahana kuitenkaan. Mulla se keskittyi lähinnä siis siihen laattaus-puoleen, pelkäsin ihan hysteerisesti oksentamista ja sitä että joku oksentaa mun lähellä. Esimerkiks kersana kun asuin vielä kotona, jos perheessä oli mahatauti niin olin aivan kauhuissani enkä voinut nukkua yöllä kun en halunnut kuulla kenenkään oksentavan. Niinpä keksinkin että nukun korvalappustereot päässä. Ja OIKEESTI mä nukuin siitä lähtien joka yö, varmaan kolme vuotta ne hiton sterkat korvilla! Vaikkei kellään mahatautia ollutkaan. En sit vaan uskaltanu ottaa riskiä että joku oksentais yhtäkkiä ja mä kuulisin sen...naurettavalta varmaan tuntuu lukee tätä, mutta toi pelko oli todellinen ja erittäin ahdistava! Pelko loppui siihen kun muutin pois kotoa, yksin omaan asuntoon. Täytin 18 ja kuulin baareissa miljoonat oksennus-äänet ja tulipa sitä itsekkin joskus liikaa juotua ja joutui itsekkin kykkimään vessanpytyllä aamu-yöstä. Siihen se pelko sitten hiipui, onneksi. Nyt kun on lapsi ja mieskin, olisi aika mahdotonta elää sen fobian kanssa. Huh. Tahdoin vaan jakaa tän mun kokemukseni sun kanssa, tiedän suunnilleen miltä susta tuntuu!

 
Papagena täällä on myös yksi kohtalon toveri. Mulla on myös jonkin asteinen fobia, joka on nyt iän myötä hieman pienentynyt. Minä saan kans itselleni aikaan hyvin pian pahan olon jos vaan rupian asiaa miettimään ja varsinkin jos joku mun lähellä laatottaa. Töissä on kuitenkin ollut pakko kohdata tämäkin asia moneen kertaan, kun satun olemaan hoitaja. (tuli samalla vaastaus ammatti kysymykseen). Esikolta ei suuremmin ollu pahoin vointia ja toivon ettei olis nytkään jos siellä nyt edes on salamatkustajaa. Neuvola ois ens viikon torstaina ja sillon kuunnellaan sydänääniä, jos ne vaikka kuulus kun en vieläkään tiiä missä mennään. :kieh:
Oireita ei ole vielä ainakaan pahemmin ilmaantunu. PItää koputtaa puuta.
Asunto asiaa, asutaan tällä hetkellä kaksiossa 42 neliötä kolmistaan. Mutta viikonloppuna alkaa rakennushommat kun mies aukasee pohjat ja tavoitteena olis et viim. tammikuussa päästäs muuttaan jos ei jo ennen joulua. Päästäs kuitenki uuteen kotiin ennen kakkosen syntymää.
Mut nyt tämä mamma lähtee untenmaille.

Maria ja pikkukakkonen ?
 
Kiitos RouvaRajatapaus =)
Millasia raskausoireita teillä on? =)
Mulla ei oo muuta ku kuvotusta aamuisin ja ala vatsassa niitä "venymis" kipuja..Kun kääntää esim liian nopeesti kylkeä sängyssä..Niitä oli sillon kun viimeksi oli raskaana..
 
Huomenta!

Minä ilmoittaudun mukaan porukkaan. Lauantaina plussasin. Toista lasta odotetaan meille. Laskettua aikaa tossa yritin laskeskella ja laskurista sain 23.3. Heittää varmasti suuntaan tai toiseen kun on kierto vielä ollut sekaisin. Ehkä ne neuvolasta osaavat antaa tarkemman la:n tai sit viimeistään ultrassa. Meidän esikoinen täyttää elokuun lopussa vuoden.

Oireita on jonkin verran. Nännit on arat niinkuin oli esikoisestakin, väsyttää aivan älyttömästi, nälkä on koko ajan. Pahoinvointia toivottavasti ei edes tule kun ei ollut esikoisestakaan.

Ultrassa on jotkut jo käyneet. Minunkin teksisi hirveästi mieli mennä käymään yksityisellä ultrassa että tietäisi varmuudella onko tuolla masussa joku ja onko se oikeassa paikassa. Esikoisesta kävin ja kyllähän se vähän rauhoitti mieltä kun näki sykkeen.

Mimmi + rv 4+jotain
 
Tervetuloa sinullekin Mimmi-78! :wave:

Heikku83, mulla ei hirmu pahoja oireita vielä ole. Rintoja välillä aristaa, alamahaa nipistää ja just noita repäisykipuja on myös. Lievää kuvotusta... Onkohan muuta? :whistle: Viikkoja mulla on vissiinkin 5+4, joten vielähän noita ehtii tulla. ;)

Meillä kuopus 1v2kk heräsi reippaana viideltä ja herätti isosiskonsakin3v7kk. Niiden äiti on ollutkin vähemän reipas ja torkkunut toinen silmä ummessa sohvalla. :snotty: Vieläkään en ole oikein herännyt, taitaa olla päikkäri päivä mullakin tänään.

Jokos täällä on keskusteltu vaipoista? Onko teillä tarkoitus käyttää kestoja vai kertiksiä? Mulla ois tarkoitus alkaa kestoileen tulevan vauvan kanssa, hätäisenä olen ommellutkin jo kolme vaippaa. B) Tuolla kuopuksella on käytössä kestot, tosin aloitettiin vasta pojan ollessa 10kk.
 
Olipas kiva puhelu mieheltä heti aamusta, menee huomenna ja sunnuntaina töihin :/ Mut ei voi mitään..

Onnittelut jennae :flower:
Ja oikukkaalle ja härkäneidolle onnittelut pienen sykkeen löytymisestä :heart:
Mäki haluisin jo kuulla sen tumtumtum, mut jos samoin käy ku viimeks ni kuulen niitä vasta monen, monen viikon päästä :|

Rhea, mun mies on kans piheimmästä päästä :whistle: Ei sekään halunnu mitään uutena ostaa ku vähän kertoilin hintoja mut taivaissa ne vauvantarvike hinnat onki!! Mun äiti osti meille uudet ratasvaunut ja ostettiin kaukalo käytettynä tuttavilta ja melkeen loput kamat saatiin mun veljeltä, kyllä kaikki suttaantuu :hug: Ja kyllä niitä sipsejä muutki syö, täällä ainakin yksi ja mä syön myös salmiakkia :D

Mä kans mietin synnytystä viime yönä. Esikoisen synnytys oli nimittäin helppo vaikka kestikin ekoista säännöllisistä supistuksista 18tuntia(!). No ehkä turhan aikasta miettiä näitä vielä :)

Onnittelut mimmille :flower:

Me kyllä varmaan tälläkin kertaa käytetään noita turvallisia kertisvaippoja :LOL: Liikaa hommaa. Ja pesen ainakin vielä pyykkiä talon pesutuvassa niin siellähän pitää alkaa juosta koko ajan ku vauva tulee! Apua nyt vasta senki tajusin :eek:

Nyt syöttää tytölle aamupuuroa.

Suvitus+Yrsa 4+5
 
Huomenta ketjuun!

Misupai: Mä justiinsa vetelin sitä leipäjuustoo isot läjät. Ei ees tullut mieleen, onko se kiellettyjen listalla :ashamed: Toivottavasti ei oo..

Asunnosta: ollut vissiin puhetta. Me asutaan (edelleen) tässä meidän pienessä 53 neliöisessä kaksiossa kolmistaan. Omaa rivaria etsitään koko ajan, mut ei oo löytynnä. Ahdasta tulee olemaan, jos tässä vielä asutaan kun pikkuinen syntyy..

Mitä noi alkuraskauden ultrat on teillä maksaneet about?? Täälä kyl ei oo tarkoitus mennä, vaikka mieli tietysti tekisi.

Vaipoista: Kertakäyttöisiä käytetään..tullaan käyttämään.

Mimmille onnittelut :heart:

Heikku: Täällä raskausoireet kadoksissa...

Nyt mänen'

Minä ja kaveri 7+6 kaiketi
 
papagena: toista pienokaista tässä odotellaan..esikoinen syntynyt vuonna 05. :heart: .
Jotenkin tää kaikki tuntuu vielä epätodelliselta, ei ole yhtään "raskaana oleva olo", toisin kun taas viime kerralla oli jo ennen plussaa rinnatkin niin kipeenä, että hyvä ku pysty mahalteen nukkua! :/ , no mut eiköhän ne oireet sieltä vielä kerkeä tulemaan ja sitten kirotaan taas niitä! :LOL:
Tänään lähetään mökille, saas nähä osaanko olla möläyttämättä ilouutisia mun isälle....tosin se kyl on aina huomannu jo ennen mua kun olen raskaana! =)
 
^huh, pissatulehdus ei oo kiva! Kyllähän tuo siltä kuulostaa ainakin..

Kai musta se hormoonihirviö sitten vihdoin tuli. Mies kyllä toivo ennemmin rintojen kasvamista, mutta aina ei saa kaikkea mitä haluaa. Nyt se lupas viedä mut kattoon H.Potteria, joten voin ehkä antaa sille anteeks eiliset puheet. ;) Mulla tosiaan aina vähemmän rahaa ku sillä ja silti kaikki puoliks maksetaan. Jos se maksaa jotain niin jään velkaa. Siks tää rahan käyttö on ainainen riidanaihe. Pitää joku toimiva systeemi keksiä ennen beibiä, ettei joudu raasu riitojen keskellä elämään.. :snotty:

Mulle iski hirvee flunssa ja kurkkukipu yöllä. En oo siis nukkunu paljo yhtään. :( Lisäks maha ei oo suostunu toimimaan kolmeen päivään (juu taas liikaa informaatiota). Ei oikein tee mieli syödä mitään ku ei oo vanhatkaan tullu vielä pihalle.. :kieh:

Mulla ei oo enää yhtään raskautunu olo. :'(

Papsu: Me voidaan olla puhumatta oksuista niin sun ei tarvi meitä jättää. Eipä kyllä oo oksettanutkaan. Eipä siitä kyllä varmasti kukaan tykkää, mutta tuo sun tilanne kyllä vaikuttaa tosi epämukavalle. Onneks et asu mun miehen kans ku se tekee sitä aina ku on ollu juomassa.. :kieh:

Rhea ja masukki 6+2
 
pissatulehdus jos epäilet niin ota näyte ja vie labraan tarkistettavaksi! laita pieni kippo pottaan, pese alapää ennen pissaamista ja pissaa sinne kippoon / pottaan. vie näyte mahd. pian labraan (jos et heti pääse niin laita jääkaappiin odottamaan). antibioottihoito tulee jos pissatulehdus on. voit yrittää juottaa myös karaplomehua jos tyttö valittaa kirvelyä ym kipuja virtsatessa, se voi lieventää oireita.

 
Heippa kaikille: uutena ilmoittaudun!

Odotan nyt ensikertalaista rv 7+0, laskettu aika nettilaskureiden mukaan 7.3.08. Olen jo yli 30-vuotias, ja kirjoittelenkin pääasiassa tuolla "yli 30-v ensikertalaiset" -pinossa, mutta tätäkin olen seurannut tarkkaan ja vertaillut oireita ja olotiloja omiini. Itselläni niitä oli rv 5-6 jatkuva päänsärky ja 5+6 alkaen valtava kuvotus. Rinnat ovat myös arat. Neuvolaan täällä pääsee vasta viikoilla 10-12, ja mulle sitten arpa suosi tuota viikkoa 12. Eli odottamista on sen suhteen.

Galluppeja on ollut ainakin töistä ja asumisesta: 2h+k 58m2 on asuntona eikä ilmeisesti vielä vaihdu, ammattina aikuissosiaalityö.

Onnitteluja kaikille ja hyvää vointia!!!
*pois pahoinvoinnista :wave: *

Tiila 7+0

ps. Rhea entäs ratkaisuksi sellainen talouden tasajakomalli, siis molemmat maksavat tuloistaan saman osuuden, esim 40% yhteisiin menoihin? Eikä siis samaa osuutta (50%) menoista. Toivottavasti ymmärsit.. Voisi olla kai vähän tasapuolisempi osallistumistapa!
 
Olipa urakka lukea kaikki viestit, mitä alkuviikon jälkeen on tullut :hug:

Soitin äskettäin nla ajan ja se ois 8.8.2007. Tätsy toivotteli kovasti onnea ja kyseli kaiken näköistä. Hän myös kertoi, että meillä päin saa kolmekymppiset ensisynnyttäjät ylimääräisiä ultria, jos haluavat. Onko muuallakin näin? Keskusteltiin vielä pitkään mun rytmihäiriö lääkityksestä. Ne on kuulemma erittäin vaarallisia sikiölle, onneksi en ole nappeja syönyt toukokuun lopun jälkeen. Tarttee vaan toivoo, ettei sydän ala vetää omia rytmejään, se ei nimittäin ole kovin mukava tunne

Asumisesta ja ammateista oli jokin gallup: Eli rivari kolmio 82 neliötä ja erityisnuorisotyössä vakkari paikalla. Saas nähdä pystynkö olemaan töissä loppuun asti, kun duunissa on jatkuva väkivallan uhka päällä, vielä ei ole kukaan päälle käynyt, mutta kertahan se on ensimmäinenkin.

Terkuin Pikkulintu+salamatkustaja rv 4+6
 
äiskä äiskä kyselit että minkä mittainen oli vaavi ultrassa niin mulla oli rv.6+3 (6,3mm) Ultran hinta 35 euroa alennusta niin oli n. 80 euroa. Tässä olis tarkoitus kohta lähteä Kotkaan meripäiville kattelee hienoa laivoja. =) Hyvää viikonloppua kaikille!
 
mukavaa perjantaita kaikille =)

Aika ikävää Rhea tuommonen tilanne.. Meilä kans mies tienaa huomattavasti enemmän kun minä (en siis oo ollu töissä piiitkään aikaan), mutta onneks sillä semmonen periaate että maksaa se jolla on rahaa. Minä pääasiassa pidän sitten pojan vaatteissa ja ostan ruokaa sen minkä pystyn.. Mies maksaa vakuutukset ym.. toivottavasti sekin korjaantuu jos joskus töitä sais..

Meillä ei esikolle kovinkaan paljon uutta ostettu.. vaunut käytettynä (tosin nyt olis tarkotus hankkia astetta paremmat mut käytetytkin käy) sitteri kirpparilta ostettiin. pinnis ja kaukalo saatiin lainaks jne..
Ainoot mitä on uutena ostettu (vaatteiden lisäksi) on matkarattaat ja matkasänky. muuta ns."kalliimpaa" ei oo tuli teränä raskittu ostaa.

Asumisesta.. asutaan omakotitalossa (120neliöö) ihan tässä keskustassa.. joukon jatkona on 2koiraa (joista toinen hoidossa) ja hamsteri =)

Millon tämä väsymys lakkaa |O oli tätä Tatunkin odotus aikaan mutta en muista että olisin näin naatti ollut :LOL:

Niin ja tuosta ruokapuolesta. Ite söin edellisessä raskaudessa (ja tulen myös tässäkin syömään) aika lailla kaikkea.. Ainut tais olla mitä välttelin niin oli maksa... Ja voi kauhee että tekikin maksalaatikkoa mieli :p Karkkeja, sipsejä ja vanukkaita vedin hyvällä ruokahalulla :LOL: ei vaan mies ollu aina kovin otettu kun sai lähtee hilkkua ennen ysiä illalla hakemaan kaupasta vanukasta kun teki niitä niin hirveesti mieli :LOL:

mut nyt kaadun poitsun ja mjiehen viereen päikkäreille..
 
pikkulintu77: mulla on ollut vain yksi rytmihäiriö, lievä se kaiketi oli ,mutta sitkeä. Sähköisellä siirrolla saatiin normirytmi taas päälle. Mutta sain lääkityksen ja seurannassa käyn. Onneksi tämä pikku-kakkonen ehtii syntyä ennen seuraavia käyntejä. Mulle meinaan tuli uudet ajat jo huhtikuussa. Ja ne ajat on vuoden 2008 huhtikuussa. Olis herkkyys-ekg ja holteriakin taas pitäis kantaa...ja sit vielä normaali ekg ja lääkärikäynti.

Veera ja nimetön 6+0
 
Tervetuloa tännekin Tiila. :wave:

Minkäs ikäisiä muut maaliskuun mammat on? Mä oon ilmeisesti joukon seniori. ;) Eli mä täytän syyskuussa 34v, mitä en millään jaksa uskoa. :eek: Missä välissä nuo vuodet on mulle kertyneet? :whistle:

Rajis ja kuutonen 5+4
 
Veera minullakin on ollut rytmihäiriöitä ja söin samaa lääkettä kuin sinä, mutta lopetin reilu vuosi sitten kun lasta alettiin yrittämään.Hyvin on rytmihäiriöt pysynyeet poissa, vaikka surua ja kaikenlaista mielipahaa ollut tämän vuoden aikana enemmän kuin tarpeeksi! Tulkitsin silloin itse, että olin ehkä tavallista stressaantuneempi rytmihäiriöiden ilmaantumisen aikaan(vaikka kyllä nämä raskaudetkin ja jatkuvat km stressaa), mutta olen opetellut ottamaan rauhallisemmin ja murehtimaan vähemmän!
Sain aamulla kuurin virtsatietulehdukseen ja heti alko helpottamaan, mutta liekö tuo kuurikin lisää pahoinvointia mutta se vaan on yltynyt vai johtuuko siitä että viikkoja tulee lisää? Voi myös olla että saan sen kuvittelemalla aikaan minäkin, kun niin toivon että raskaus ja oireet jatkuisi! Olen joskus kuullut väitteen, että mitä huonompi olo raskausaikana, sitä vahvempi ja elinkelposempi sikiö on! Mietityttää vain miten jaksan huomenna töihin mennä tai mitään siellä tehdä kun vime perjantaista ollut vaan vapaalla ja saikulla.En tullu pyytäneeksi lisää saikkua aamulla kun lääkärissä kävin! Mukavaa viikonloppua kaikille ja voikaa hyvin:D(en sano vielä paksusti)
 
Veera -81: Mä en ole käynyt tutkimuksissa muuten kuin ekg:ssa ja just silloin tuli rytmihäiriö ja lääkäri konsultoi sydänlääkäriä ja sen perusteella aloitettiin lääkitys. Hyvin on pysynyt rytmit normaalina, tosi kun lopetin lääkkeen niin pieniä väristyksiä on ollut. Toivoin, että raskauden aikana ei kohtauksia tulisi kun ne on niin inhottavia.

Mutta, nyt mun tarttee lähtee kaverin kanssa mustikkametsään =)

Pikkulintu ja salamatkustaja 4+6
 

Yhteistyössä