**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Kävin tossa äsken hakemassa anoppilasta saumurin lainaan. Nyt kun on yläkerrassa jo tila missä voi pöllyttää kankaita rauhassa, siis siihen oma huone ettei tarvitse pöllyttää koko kämppää kankaanpölyllä. Mulla on ollu tuolla lakanakankaan paloja, joista olen sitten ommellut ihan tavallista aluslakanaa. Huomenna tulee faijan mukana sitten äidiltä lähetys lakanakangasta ja ompelulankaa enemmänkin. Niin, ja tolla saumurilla on siis tarkoitus ommella ihan trikoota. Pikkukakkoselle pitkistä ja kaverin tenavalle puolipotkaria, katotaan mitä kaikkea sitä sitten keksii tehdä =) .

Tänään sain viikkosiivouksen täällä alakerrassa loppuun, lakanat vaihdettu ja petivaatteet tuuletettu. Ihana fiilis. Jos huomiselle en muuta keksi, niin sitten pöllyttämään kankaita tonne yläkertaan.

muija ja 38 + 4
 
Kaa
Katselin tuossa Annaksen innoittamana kestovaippatilannettani ja aika hyvältä tuo vaikutti. Huomenna jos jaksaisi vielä noita imuja leikata ja ommella, niin kaikkea alkaisi olla kasassa. Kiva. (Yhdet Nalle Nöttöset tilasin vielä varastoon... en v oinut vastustaa kiusausta!)

Päätin, ettei tämä vauva synny ennen laskettua aikaa. :D Kaverini on tulossa Helsingistä käymään juuri ennen laskettua-aikaa (39+5) emmekä ole nähneet moneen kuukauteen. Niitä treffejä en halua missata. Eli nyt on sitten nyytin oltava vielä saapumatta pari viikkoa. Saas nähä miten akan käy.

Limakeskusteluun; itse taisin bongata noin viikko sitten ihan pienen palan limatulppaa. Siis melkein olemattoman. Oli väritön, juuri sellainen reunasta irtaantunut rispake. Odotan, että sitten kun se irtoaa, niin se irtoaa yhtenä palana. Niin se viimeksikin teki (kaavinta, ei synnytys). Mutta täytyy sitten muistaa, että sehän ei kerro mitään synnytyksen lähentymisestä, aikaa kun voi kulua tunnista pariin viikkoon.

Vauvan liikkeistä on myös keskustelutu, hikasta ja lenkkeilystä. Hikkahan meillä on jokapäiväinen vieras, mutta muuten liikkeet ovat muuttuneet nyt viimeisen viikon aikana kovasti. Ennen liikkeet olivat melko laaja-alaisia ja sellaisia tasaisia. Nyt ne ovat vähentyneet, mutta muuttuneet melko agressiivisiksi. Kunnon mojauksiksi. Melkein jopa kipeiksi. Liittynee jotenkin tuohon tilan vähentymiseen ja vauvan kasvuun. Potkunyrkkeilijä tulossa näköjään.

Käytiin tänään ostamassa vanhaan kaukaloon uusi jalusta autoon. Oli siinä sitten myyjän kanssa mietintää siitä, tilataanko ihan uutena vai ostanko sellaisesta valmiista paketista vaan sen jalustan. Myyjä sitten siinä katseli minua ja sanoi "niin, sinullahan on vielä reilusti aikaa saada se käyttöön" viitaten mahani kokoon. :eek: No joo, onhan tässä vielä aikaa.... tätä se on, kun maha on sellainen pieni ja kompakti (Sf viimeksi 31). :D

Ja asiasta luudanvarteen; toivottavasti vauvakin on sellainen "sopivankokoinen", ei liian iso. Niinhän se lääkärikin arveli silloin viimeisessä lääkärineuvolassa. Arveli vauvan koon olevan laskettuna aikana noin 3400 g. Käsikopelolla. Terkkari oli samaa mieltä kun viimeksi asiaa kysyin. Molemmat sanoivat, ettei ainakaan paljoa suuremmalta tunnu. Saas nähdä sitten miten aavistukset pitivät paikaansa. Itsellänikin on sellainen tunne, ettei täällä ihan jättiläinen ole tulossa.

Nyt jo unohdin mitä kaikkea muuta täällä on juteltu, mutta palaan sitten uudestaan kun luen vähän lisää.

Kaa 38+1
 
Onpas tänne tullut monta sivua luettavaa eilisen jälkeen. Palaan myöhemmin lukemaan ja kommentoimaan.

Tulin juuri lääkäristä. Laskettu aika on tänään mutta eipä näytä vauvalla olevan mikään kiire ulos. Lääkäri tsekkasi jälleen kerran kohdunsuun tilanteen ja nyt olisin 1 cm auki. Aikaisemmin ollut kiinni. Viikkoon en ole laskenut yhtään supistusta, vain kuukautiskipumaisia tuntemuksia, mutta onneksi on kuitenkin lähtenyt avautumaan. Nyt tuon sisätutkimuksen jälkeen olen vuotanut jonkin verran verta. Lääkäri onneksi varoitteli, että vähän voi tulla ja luulin sen tarkoittavan muutamia tippoja mutta ihan kunnolla oli kyllä suojan värjännyt. Täytyypä tarkastella tilannetta, että hiljeneekö.

Muutama päivä sitten noussut turvotus on laskenut ja paino sama kuin viikko sitten. Verenpaineet ok. Väsyttää ihan kamalasti koko ajan vaikka yöt nukun edelleenkin hyvin.

Ensi tiistaina menen seuraavan kerran ensin lääkäriin ja heti sen jälkeen sairaalaan ultrattavaksi. Käynnistystä aletaan sitten suunnitella, jos ei vauva edelleenkään ole ulos tullut. Silloin viikkoja siis 40+6. Lääkärin mukaan vauva voi syntyä milloin vain mutta yhtä hyvin myös olla syntymättä vielä viikkoon. Yllättävää :D

nipsunapsu 40+0 =)
 
Hiq: Mulle esikoisesta sanottiin että ei passaa ihan heti mennä saunaan.. Lämpö turvottaa niin ei tikit repeydy.. Poika syntyi 10pv joulukuuta ja aaton aattona taisin ekoissa pienissä löylyissä käydä lämmittelemässä..

Muty (vai oliko joku toinen :ashamed: anteeksi en muista ) joka kärsi tuosta maidon noususta... kannattaa tosiaan pitää huolta että ei rintatulehdus pääse iskemään.. todella hirveä ja kipeä vaiva :/ Mulla nousi kuume 40 asteeseen ihan hetkessä ja olin tosi kipeä...
Meillä poika nukkui niin pitkiäpätkiä alkuun että sain ohjeeksi herätellä välillä syömään ja lypsin enintä maitoa alussa pois. Pian kuitenkin maidontulo tasoittui pojalle sopivaksi =)

Minustakin ihana lukea synnytyskertomuksia :) herkistää aina mielen.

muosk.. meinas unohtua.. rv 36 masukuva.. viime la otettu..
 
No nyt pitää minunkin vihdoin ilmoittaa itsestäni tässä ketjussa kun kuitenkin olen jo kauan tätä seuraillut ja myötäelänyt. Halusin vaan aina ensin päästä ajan tasalle ennen kuin kirjoitan, mutta aina on vaan lisää tekstiä tullut..

Ensiksi pitääkin toivottaa suuresti onnea kaikille, jotka ovat vauvansa jo syleihin saaneet!

Eli yksi maaliskuun odottaja täällä myös, laskettu aika on täällä ilmeisesti suosittu ensi viikon keskiviikko. 39+0 siis tänään tasan! Olen 28v. ja pääkaupunkiseudulta, ja esikoista odotellaan syntyväksi. Vielä ei tosin sen kummempia merkkejä muuta kuin kivuttomia harjoitussupistuksia. Raskausaika mennyt onneksi ihan hyvin ja todella nopeasti, ainakin siltä tuntuu nyt. Loppuajan vaivoja on ihana turvotus jaloissa ja käsissä sekä varmaankin tavallinen yleinen kömpelyys ja vaikeuksia nousta ylös sängystä ja sohvalta yms.

Mukavia loppuodotuksen päiviä kaikille vielä odottaville! =) Kaipa tämä joskus päättyy.. mutta ainakin vielä yritän nauttia näistä viimeisistä rauhallisista päivistä.
 
Täällä myös s-sarjaan kuuluu lähinnä sauna, sohva ja syöminen...
Niitä ihan oikeita supistuksia täällä kovasti ootellaan, aiemmat kun on kumpainenkin käynnistetty ni ei oo tarvinnu tietää koska täytyy lähtee kohti lasareetia :) Hyvin heikolta näyttää et ainakaan ennen lasketua aikaa lähetään mihkään... Mies kyselee joka kerta kun enemmän puhallan et joko lähetään, johon mä vastailen et enköhän mä sulle sit ekana kerro kun aika tulee lähteä :LOL:
Liitokset täällä paukkuu ja varsinkin yöllä kun on nukkunu sen muutaman tunnin niin on aivan tuskaa lähtee vessaan, mut kun hetken istuu pytyllä kuuluu napsahdus ja kipu helpottaa. Neuvolassa tänään myös kävasin ja terkka katso jo valmiiks sen viimesenkin nlakäynnin ennen äippäpolin yliaikaiskontrollia, tuli pikkasen epätoivonen olo et näinköhän mä sieltä sit vielä itteni löydän :)

Niin ja niihin täysiin rintoihin voi koittaa lypsyjen ja lämpien suihkujen lisäks myös jääkaappikylmiä keräkaalin lehtiä... siis lehdet vaan liiveihin ja menoks, lehden pinta tulis rikkoa ennen iholle laittamista. Myös se voi auttaa et pyytää miestä hellästi käsin lypsämään vaikka sit lämpimän suihkun aikana tai jälkeen. Siinä ne paljon puhutut hormoonit pääsee valloilleen ;)

päksy ja pallo 39+2
 
Oikein lämpimät onnittelut kaikille jo nyytin saaneille.. teitä olikin tullut jo ihan kivasti :heart:

Minäkin kotiuduin tänään sieltä mökkielämästä, oli kyllä aivan mahtava reissu.. tuli pilkilläkin käytyä, kylmä tosin tuli kun aurinko ei paistanut ja ei edes nykinyt yhtään.. :D mutta oli se silti niin kivaa..
Tänään sitten ruokakaupan kautta tuli kotiin,4 kassia ruokaa tarttui mukaan,vaikka tarkoitukseni oli hakea vaan "vähän" syötävää.. tuli sit monen viikon ruoat matkaan. :whistle:

Sunnuntaina tuli seksiäkin harrastettua kuukauden selibaatin jälkeen.. olin jo kerennyt luovuttaa tuon ukon suhteen,ajattelin että ei se tahdo koskaan,ainakaan ennen synnytystä.. mutta olinkin positiivisesti yllättynyt kun tuli vipinää peiton alle :D :p
siivottu on melkein joka päivä,leivottu yms. mutta kerran viikossa vaan päässy saunomaan.

HU alkaa sitten pienokaisen vaatteiden pesu-urakka :whistle: :ashamed: aika viimetinkaan oon jättänyt tuon homman..

Linda ja vaavi 37+5
 
onnea jo vauvan saaneille! :) :hug: :heart: täällä mennään jo yliajalla muutamia päiviä. tänään oli neuvola ja vaavi olis muuten jo valmis tulemaan, mut supparit vaan puuttuu :D ens torstaina on seuraava neuvola, jos siihen mennessä ei oo tapahtunu mitään niin sit kuulemma laitetaan lähete sairaalalle ja sit käynnistellään. toivottavasti tulis ennemmin :)

tiinahuu ja peipi 40+4 :heart:
 
paukolle ja perheelle onnea tytöstä :heart:
täällä ollaan oltu hereillä kahdesta asti. ei vaan taas uni tullut :/
mikä positiivista niin vatsaan nipistelee siihen malliin että on kumma jollei lähtö tule =)
jos menis suihkuun kohta ja jatkais seurailua tarviikos tuo mies mennä herättää ja soittelemaan lapsenvahdille. nyt pidetään peukkuja ;)

cadillac ja toukka 40+2
 
Paljon onnea Paukolle ja hänen perhelleen perheenlisäyksestä. Samoin kaikille muille, jotka ovat jo saaneet nyyttinsä. En muista kaikkia, kun tulee niin paljon tekstiä päivässä. Vauvantuoksuista arkea kaikille tasapuolisesti. :flower: . =) .

Mä heräsin viime yönä siihen, että mulla oli kello 3:00 aivan tajuton päänsärky ja pahaolo. Mutta onneksi oli Panadolia, niin auttoi asiaan. Ja päänsärky lakkasi.

Cadillac mulla on peukut pystyssä. Ja paremminkin ehkä varpaat, nyt kun kirjoitan :LOL: .

Unista Mä näin viime yönä ensimmäistä kertaa synnytyksestä unta.
Olin laitoksella ja mies mukana. Paikat olivat avautuneet hyvin ja vauva valmiina ulos tulemaan. KUN yllättäen kätilö pyysi lääkärin paikalle. Vauva ei suostu tulemaan pois yksiöstään. Vaan kaivautui takaisin syvemmälle pesäänsä. Lääkäri haki tunkin :LOL: ja koitti nostaa vauvaa pois. Jätti yllättäen tunkin paikoilleen ja lähti auttamaan toista äitiä synnytyksessä. Totesi lähtiessään, että ei hätää, ei sun vauva halua tulla pois kolostaan. Ja häipyi. Siinä meikäläinen jalat levällään sängyssä tunkki sisuksissa odotti ja odotti. Lekuri tuli takaisin ja nosti vauvan tunkin avulla pois.
Vauva oli noin 5 kg POIKA. Ja Bruno vihjaili tytöstä. Mulla on sen tähden hoitolaukku pakattu tytön vaatteilla, siis vaaleanpunaista :LOL: . Piti passittaa mies kotiin äkkiä hakemaan valkoista ja sinista vaatetta, jotka sopii myös pojalle. Piti äkkiä laittaa tyttöjen vaatteet myyntiin ja lähteä ostamaan pojalle vaatetta. :eek: .

Mullahan on hieman neutraaleja vaatteita ja suurin osa on tytön, kun esikko on tytön. Onkohan uni selkeä vihje, että käynnitykseen mennään ja äidin salaisissa haaveissa siintää toive vielä pojastakin. Jaa, pitäisikö sitä sitten koittaa puhua mies ympäri ja yrittää saada se kolmas lapsi ennen kuin täyttää 40 :LOL: .

Mun tarvii kohta lähteä antamaan kolmas / mun tapauksessa neljäs verinäyte vasta-aineiden varalta, kun olen - merkkinen veriryhmältäni. Niin on miehenikin, joten meille tulee vain negatiivisia lapsia. :LOL: .

Mulle Kaa voi päivittää etusivulle 33-v, Tänään synttärit ja mies ei muistanut. No olen tottunut. Enpä saanut kukkia edes alkuviikolla, kun oli 13-vuotispäivä. Pitää varmaan tänään ostaa itselle ihan sika iso kukkapuska ja onnitella itseäni. Ei, mutta palataan, nyt äkkiä labraan, niin pääsen nopeasti pois ennen kuin ruuhkat tulevat.

Jadekettu+masuasukki 36+5 :heart: ja kohta paukkuu dataa 37+
(Elämän pieniä iloja)
 
myymä
PAuko: ONnea koko perheelle tytöstä <3

Nyt on kyllä tyttöjä sadellut aivan hirmusesti, otetaan me pojanodottajat sitten kiinni ja tasoitetaan tilannetta ;)

Tänään ois sitten rv 38+0! IHANAA, meneehän tää aika ehkä vähän nopeammin. Ja pahimmassa tapauksessa meillä on 4 viikon päästä vauva sylissä (toivottavasti jo aiemmin).
Huomista neuvolaa odotellessa...

myymä ja pikkuveli 38+0 :)
 
Jadeketulle synttärihalit :hug: :flower:

Yö meni kerrankin "putkeen". Olin niin törkeen väsynyt ja kaipasin just unta nuppiin. Ennen nukkumaan mentäessäni tuli vähän itkua kun kipuja on enemmän kuin tarpeeksi. Vauva se jaksaa liikkua mahassa.

Tänään pitäis niikö keksiä tekemistä. Ottaa himppasen kaaliin se että jos aion rääkkiä eli siivota ja tehdä kaikkea aktiivista niin se tietää "kuolemaa" eli äärimmäisen kovia kipuja. Miten voisin nopeuttaa tätä ilman kipuja? En varmaan mitenkään. Sauna ois ainaki melkein ainoa taino seksi toinen. :p

Nyt kun kirjoitin tuon lauseen niin tajusin että hei, voisin pyykätä. :D

Onnea Paukolle perheenlisäyksestä!

Mömmis 37+5
 
Jadekettu: Onnittelut vanhenemisen johdosta. :hug: :D

Mulla alkaa jo pikku hiljaa stressi pukkaamaaan kun mun äitillä loppuu loma tiistaina ja jos vauveli ei oo syntyny ennen sitä niin joutuu viemään esikoisen anopille hoitoon.. jotenki vaan niin hankalaa viiä sinne hoitoon ku se on semmosta jahkailua.... noh ei anoppi sillee hankala ihminen oo, mut kaikki vaan tuntuu olevan aina niin vaikiaa. tulee sieltä aurinkomatkoiltansa vasta tiistai iltana.. on seki ajankohdan valinnu lomillensa.
 
Huomenta!

Jadeketulle onnea :flower: osta itsellesi jotain todella mukavaa :p

Paukolle ja muille vauvautuneille valtaisasti onnea :heart:

Täällä muka illalla supisteli ja juili alavatsaa, jotenkin epäuskoisena menin nukkumaan ja loppuihan ne melko pian eli ei ole tämäkään tapaus aikataulussa. Myöhäisherännäinen on Möhkökin kuten siskonsa.

Josko yrittäisi käydä pitkällä kävelyllä ja siivoilis hiukan ja illalla saunoisi sekä söisi suklaata ja huomenna ottaisi järeämmät aseet kuten shoppailun sekä seksin :D

Hömäkkä ja Möhkö tasan 40
 
Huomenta!

Niin ne supistukset sitten onneksi loppuivat eilen sohvalla röhnöttäessä. Nyt olo on hyvä hyvin nukutun yön jälkeen, vessassa juoksujahan ei enää tässä vaiheessa edes noteerata.

Onnittelut Paukolle! :flower:

Cadillacille pidetään peukkuja!

Supistuksia kaikille niitä toivoville! Tänne tilailen niitä vasta aikaisintaan viikonlopuksi. Minä siirryn nyt leipomaan ja varmaan olisi pakko imuroidakin.

Metsälauha ja Pyry 39+1
 
Heipä hei!

Jadeketulle paljon onnea synttärinä! :flower:

Paukolle onnittelut vauvasta!!!
Aika tyttöpainotteista on ollut maalismasujen synnytykset. :LOL: Jospa se sit loppukuuta kohden tasoittuu.

eeevalle tsemppiä! Onkohan eeeva meistä eka joka synnyttää laskettuna aikana...

Täällä ei eileinen mennyt ihan putkeen. Mies tuli töistä vasta seiskan aikaan, ja mä olin ihan väsynyt kun poika oli kiukutellut mulle koko illan. Yritettiin laittaa poikaa ajoissa nukkumaan, jotta saatais hetki aikaa olla kahden, mutta ei, poika ei taas nukahtanut millään. Siitä sen saa kun nukuttiin eilen aamulla yli kymmenen. :(
Mä avauduin sit miehelle meidän seksielämästä; meillä vaan nuo halut ei tunnu nyt kohtaavan. Meillä kyllä sekstaillaan vähintään kerran viikossa, ja tiedän että sekin on jonkun mielestä usein, mutta mä haluisin enemmän, ja taas mies ei. Ja aina mä oon se joka alkaa ehdotteleen pupuilua. Se on niin turhauttavaa, varsinkin jos tulee torjutuksi. Murjotin miehelle sit koko illan, ja menin ihan kiukkusena nukkumaan. Yöllä sit alkoi supistella, ja sekin lisäs ketutusta vielä entisestään; en todellakaan olis halunnut lähteä synnyttämään riidoissa. Supparit onneks loppuivat muutaman tunnin kuluessa ja sain vihdoin unta. Eikä tullut mies aamulla antamaan suukkoa, vaikka aina antaa lähtöpusun ennen kun lähtee töihin. :eek:

Sori tää avautuminen, mutta nyt on kyllä hermot tosi kireellä ja ärsyttää kaikki. Taidan lähteä katsomaan löytyiskö mammuttimarkkinoilta mitään kivaa, kun en jaksa kotonakaan olla.

marza ja minimuru 37+4
 
Onnea Paukolle tytöstä! :heart:

Jadeketulle syntymäpäivän johdosta onnea! :flower:

Toivottavasti kaikki menee synnytyksessä hyvin Eeeva!

Tänään on sitten se kauan odotettu LASKETTU aika! Mikään ei ole muuttunut eilisestä tai sitä edellisestä. Toivottavasti syntyisi vaikka ensi viikolla itsekseen. Vähän alkaa mietityttämään tuo käynnistys.. Kun ei ole mitään ennakkovaroituksia ollut. Säännöllisiä supistuksia tai polttoja tai mitään.

Kävin neuvolassa. Kaikki oli hyvin. Painoa oli tullut 1,4 kg lisää! Taitaa mennä turvotuksen piikkiin.. Verenpaine oli kuitenkin hyvä ja pissa puhdas. sf-mitta on nyt 34 cm.

Voikun tämä syntyisi ensi viikonloppuna!! Täälläkin on kuunneltu sukulaisten toiveita mahdollisesta syntymäpäivästä. Veli olisi halunnut, että tämä olisi syntynyt tiistaina omana syntymäpäivänään, miehen kummisetä taas huomenna omanaan, mummi taas käski synnyttää sunnuntaina naistenpäivän kunniaksi. Toisaalta, olisi ihan kiva vaikka pitää naistenpäivä itsellään ja juhlia pojan syntymäpäiviä sitten toisena päivänä. :D Eli lauantai olisi hyvä päivä synnyttää tälle mammalle! Silloinhan on se 40+2, jolloin Vau-kirjan mukaan useat vauvat syntyvät.

Nyt pitää ekaksi vähän löhöillä, ennenkuin rupeaa siivoamaan taas. :saint:

Mimmu ja Furuno 40
 
tää on niin just tätä mun tuuria :headwall: :headwall:
neljän aikoihin alkoi supistella ja niitä tuli noin 20min välein. seitsämän aikaan menin potkii miehen ylös että lähtee töihin. ajattelin jos vielä itse koittais mennä nukkumaan kun supistukset oli aika vaimeita. noin tunnin päästä heräsin ja ei mitään |O
nyt tullut muutaman kerran pieni supistus mutta ei muuta. tää rupee tosissaan jo ketuttamaan.
tuli sitten viime yönä nukuttua noin nelisen tuntia :headwall:
tänään kyllä saa sitten luvan pysyä vatsassa kymmeneen asti meinaan haluu nähdä lostin.
eeevalle oikein paljon onnea käynnistykseen :hug:
 

Yhteistyössä