**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Huomenta!

Ihan ensimmaiseksi isot onnittelut Paukolle ja perheelle! :heart:

Onnea matkaan Eeeva!! :flower:

( . ) Hirvea yo, nukkunut en juuri lainkaan. Selkaa sarki, mahaa sarki, reisia sarki... supisteli, vessassa kavin... TULE JO ULOS!!! :ashamed: Nyt aamulla kivasti taas oksentelin. :x Pakko paasta tanaan paivaunille, muuten ei tule mitaan.

Nyt yritan Syoda jotain ja Siivotakin pitaisi.


Vasynyt Latte
 
Kiitos kaikille synnyttäneille synnytyskertomuksista, niitä on jänskä lukea, lähinnä just noita merkkejä miten kelläkin on koko homma lähtenyt käyntiin. Itsellä ei ole pariin päivään oikeastaan mitään ihmeempiä supistuksiakaan ollut, ainakaan mitään kipeitä, ja laskettuaika oli siis eilen, tuli ja meni :/ Olin oikeasti ihan varma, että tämäkin lapsi tulisi laskettuna aikana niin kuin edelliset.

Vanhemmat ja anoppi soittelee jatkuvasti ja kyselee oloja ja muutenkin on puhelin soinut lähipäivinä tavallista useemmin ja tekstaria pukkaa. Facebookissa kysellään tilannetta jatkuvasti.

Söin purkillisen ananasta, kun se vois kuulemma edes auttaa synnytyksen käynnistymistä. Sit ajattelin vaihtaa lakanat sänkyihin, tosin olen menettänyt toivoni näitten S-kikkojen kanssa.

Pöttis rv 40+1
 
Paukolle helluset onnittelut!

Eeevalle onnea matkaan!

Jadeketulle synttärionnittelut!

On tää jännää aikaa pinossa, kun jatkuvasti tapahtuu! Paitsi meillä... Eilen tein naapurin kanssa noin 45 minuutin kävelylenkin ja kolasin vähän vielä sen päälle lumia pihalla. Illalla kävin vielä pyörimässä marketissa reilun tunnin - EIKÄ MITÄÄN...
No, eihän tässä vielä ole LA edes lähellä, joten maltilla mennään.

Puhuinkin tossa jo miehelle, että tulee ihanan pitkä isyysloma hänelle, kun sen saa pääsiäisen molemmin puolin...

Kaatjuska ja Kunto 38+4
 
Onnea matkaan Eeeva!

Mitäköhän Viipille ja Iinekselle kuuluu? Onko kukaan bongannut mitään, on tullut niin paljon viestejä, että osa on voinut mennä multa ohikin.

Sektioinfossa tuli eilen pari yllätystä: morfiini ja virtsakatetri (yöks). Ja haavan paranemisaika kuulema 1-2kk. Kivat. Enää ei voi (eikä kyllä haluakaan) perua :heart:

Tutteja oon keitellyt aikani kuluksi, pulloja ei neuvolan mukaan enää tarvitse keittää vaan pesu riittää. Vähän epäilytti kiehuttaa niitä tuttien muoviosiakin, mutta ei kai ne vielä sadassa asteessa voi sulaa? Pullot mulla on Aventin pulloja, ja niihin on niitä irtotutteja. Kokosysteemi on jännä, vastasyntyneelle tutiosassa on 1 reikä, 1kk 2 reikää.. Koko vauvailu on mun mielestä menossa vähän rakettitieteeksi, kun kaikki vimpaimet on tehty viimeisen päälle monimutkaisiksi. Turvakaukalon säädöistäkään ei selviä ilman ohjekirjaa. Ikävä vanhoja aikoja, varmaan 70-luvulla oli helpompaa...

T.Marais ja Mökö 39+4
 
Terve

Nyt on käyty veret luovuttamassa ja Shoppailemassa mammuttimarkkinoilla. Syötykin on pinaattilettuja ja nam nam tuore munkki synttärien kunniaksi. Mulla jäi osa tavaroista ostamatta, kun en vaan jaksanutkaan ruveta jauhoja kantamaan kotia. Pitää huomenna tai sitten maanantai aamusta käydä hakemassa jauhoja leipomista varten sekä tietty maitoa ja paljon. Sitä kun menee kivasti leipomiseen.

Olikohan se Marais, kun kirjoitti miehen haluttomuudesta. Meillä on ollut kanssa aikas hiljasta Sextailun kanssa, tosin ehkä enemmän sairasteluitten takia, mutta kuitenkin. Sano sille miehelle, kuule muru, että nyt heilutellaan peittoja urakalla. Koska kohta alkaa aikuisten oikeasti kunnon karenssiaika, kun on kovat jälkivuodot :LOL: . Tai paljon tikkejä tms, niin ei itseni ainakaan tee mieli antaa lovea toiselle :LOL: . Tuolla sanomisella, meillä on peitot heilunut tällä viikolla oho KOLME joo KOLME kertaa. Onkohan rouvalla ajatuksena, ettei menisi kovasti yli LA (ei halua toista käynnistystä) :saint: .

Nyt on muuten muutama päivänä alamasussa "veitsi" heilunut. Nipannut sillain viiltomaisesti. Ihan hassua. Mä olen ihan täpinöissäni kaikista tuntemuksista, kun esikon aikaan en tuntenut etukäteen edes ennakoivia supistuksia.

Jadekettu + masuasukki edelleen 36+5

PS. Kiitos kaikille onnitteluista. Ajattelin muuten ostaa itselleni uudet korvakorut, jotkut kauniit kultaiset :D
 
myymä
Oon ollut ahkera. Käytiin ensin vähän Shoppailemassa, sit oon hieman myös Siivonnut ja äsken tein ruuaksi jauhelihakeiton ja jälkkäriksi Suklaa-appelsiini muffinsseja :)

Tänään on muuten supistellut normaalia kovemmin, eli kestää pidempään ja tekee kipeetä mutta eipä niitä usein tule :D

nyt pienille päikkäreille ->

myymä ja pikkuveli 38+0
 
Jadekettu, se olin mä, joka täällä kiehuu miehen haluttomuuden takia. :LOL: Yritin eilen totakin, että kohta alkaa tosi kuiva kausi, et nyt hommiin, mutta ei. Ja toisaalta kun oltiin jo valmiiks riidoissa, niin ei siinä meni kyllä halut multakin. Vaikka toisaalta sovintoseksi on kyllä aika nannaa. :whistle: Jos sitä tänään yrittäis uusiks, niin sais vähän purettua paineita ja tulis parempi mieli. =)

En sit saanut aikaseks lähtee mammuttimarkkinoille. Mutta just tuli kotiin cm:n esite, niin siellä näyttäis olevan vaipat tarjouksessa Niitä täytyy vissiin mennä hakemaan, sen verran halpoja näyttivät olevan. ( 3 pkt vähän päälle 20?. )

marza
 
Kylläpäs olette olleet ahkeria kirjoittajia. Huomaa että nyt on meidän kuukausi... Maaliskuu!
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: ja toivottavasti kaikilla menee loppuaika hyvin ja nopeasti...

Itselläni on nyt useana yönä tuntunut supisteluja ja menkkamaisia kipuja alamahalla.
Mutta mitään säännöllisiä supisteluja ei ole ollut eikä merkkiäkään limatulpasta.
Edelliset raskaudet: ensimmäinen syntyi 40+0 supisteluilla (kesto n 20 tuntia). Toinen 38+6
meni lapsivedet (kesto n 6 h) joten toivottavasti jotain siltä ja väliltä on tulossa.
Molemmat synnytykset alkoi ilman mitään ennakkovaroituksia tai merkkejä. Joten niinpä tässä vaan odotellaan ja odotellaan. Alkaa kyllä päivät käydä pitkiksi.
Pientä flunssaa on vielä päällä joten olo on kyllä aika tukala kaikin puolin.
Eilen illalla kävin saunassa ja sitten lopuksi pesin kylpyhuoneen kaakelit, mutta ei kyllä ollut vaikusta. Ainut minkä sain oli kipeä alaselkä :)


Savan 39+1
 
Täälläkin alkaa kärsivällisyys olemaan minimissään... Ei saa yöllä enää nukuttua juuri ollenkaan ja sitten päivisin on kun zombi kun sillon väsyttää aivan simona... täällä kokeiltu kaikki ässät... sunnuntaina oli kolme tuntia suppailuja 8-5minuutin välein kivuliaita... loppu sitten taas kun seinään! Hermot on kireellä... viime yönä heräsin taas supisteluihin.. ja aamulla tuli taas pari mukavan kipeetä mutta ei tiheesti.. Tänään myöskin kävin neuvolassa ja tilassa ei poikkeumia paitsi noussut paino 1750kg turvotustakin tullut vain enemmän, fundus mitta laskenut taas alemmaksi yhdellä pykälällä... ei mennä enää edes tuon neuvola kortin "käyrällä" alhaalla ollaan... sitten limatulppaa tulee, tai luulen ainakin että sitä on kun on erilaista kun valkovuoto... hb oli 135, verenpaine 114/77 sydämen syke oli +135.. neuvolan jälkeen lähdin ruokaostoksille SOKOKSELLE ja ostin SALMIAKKIA ajattelin myöskin SIIVOTA ja ehkä kellistää miehen peiton heilutukselle illalla... ja Saunaan... :p Taas paljon onnea vaavinsa saaneille :p :flower: tässä taas omaa napaa ja kuulumisia... huh, kyllä tämä tästä, koitetaan pärjätä!
 
saisinkohan nyhhen aikaseksi itsekkin kirjottaa, kun olen pitkän aikaa vaan tyytynyt tuohon taustalla roikkumiseen. :ashamed: onnea kamalasti kaikille vauvan saaneille ! :hug: itsekkin olisin jo NIIN valmis saamaan tuon masuasukin tuhisemaan viereeni, mutta EI tämä vaan anna edes merkin merkkiä tulostaan ! :kieh: paitsi pienen pieniä alamahan vihlaisuja ja alaselkä kipuja. viime yö meni taas niin päin honkia, kun ei saanut nukuttua kunnolla, kun täytyi vessassa rampata.. täälläkin vois alkaa ottamaan kolmen ässän keinot käytöön, jos vaikka saisi parit supistukset aikaiseksi ja hyvän mielen huonosti nukutun yön tilalle.. ;) mutta mentävä tekemään jauhelikeittoa, kun mies tulee kohta puoli jo töistäkin kotia. kaikille hyviä vointeja ! :heart:
 
Onnea kaikille jo vauvan saaneille :flower: Ja Jadeketulle synttärionnittelut täältäkin.
Täällä et mitkään ässät tuota minkäänlaista toivottua tulosta, taitaa olla yhtä omapäinen kuin äitinsä ja tulla just silloin kun itelle parhaiten sopii :kieh: Tähän tuoliin tietokoneen viereen oon itteni jumittanu, koska tässä alkaa aina tehokkaimmin supistella tai ees olla minkäänlaisia tuntemuksia...
Vasta heräsin puolentoista tunnin päikkäreiltä, vaikka yöllä nukuin kyllä ihan hyvin (niitä vessakäyntejä lukuunottamatta joita ei enää noteerata). Oisko se elimistön tapa ilmottaa et synnytys on lähellä -> lepää!!! on muuten tällä mammalla hyvä mielikuvitus :) Vatsan toimintakin on taas tänään ollu vikkelämpää kuin muuten. Synntys on ovella milloin tahansa kahden viikon sisällä :)
Pitäs varmaan mennä tekemään jotain ruokaa kun ukkokulta tulee pian töistä ja noi lapsukaiset jotain syömistä oottaa... Äiti se vaan kuluttaa aikaa koneella :)

päksy ja pallo 39+3
 
Heips!

Meille syntyi poika maanantaina 2.3. (rv 39+6). Pituutta kaverilla oli 52 cm ja painoa 3640 g, pipo 36. Tänään puolilta päivin päästiin kotiin ihmettelemään elämää!

Onnea paljon kaikille muillekin vauvautuneille, ja tsemppiä kärvistelijöille! :)

T. Agda ja pikkuinen
 
Nyt saatiin netti, jippijajee!! :)

Onnea kaikille vauvan saaneille!!!!

Synnytyskertomusta olisi tässä hiukan:

To iltana n.klo 22 aloin kellottamaan säännöllisiä supistuksia, jotka yöhön mentäessä vahvistuivat kokoajan. N. klo 2 aikaan ne olivat jo melko kivuliaita, lisäksi rinnat olivat alkaneet pulputtamaan maitoa. Veskissä sain ravata varmaan neljästi, suoli tyhjeni hetkessä. Siitä jo oikeastaan tiesin et se on menoa nyt.. (vyöhyketerapeuttini kertoi, että useilla naisilla tyhjenee suoli itsestään synnytyksen käynnistyessä).

Aamuyöstä sitten ajeltiin sairaalalle, ennätin vielä pakkailla kassiakin kotona ennen lähtöä. Sairaalalla jouduin suoraan synnytyssaliin ja vauvasta otettiin käyrää. Yövuoron kätilö oli omituinen, kokeili tosi ronkkimalla ja hutiloiden kohdunsuuta, ei edes yltänyt itse sinne asti, mutta tajusi sentään pyytää lääkärin katsomaan. Siellä sitten odoteltiin ja n.8.30 lääkäri tuli ja totesi että olen kahdelle sormelle auki. Supistukset olivat jo kovia, mutta siinä sitä vaan aikaa tapettiin..

Seuraavan kerran kohdunsuun katsoi iltavuoron kätilö, joka oli myöskin AIVAN kamala!! Sellainen epämääräinen köhisijä, joka oli lisäksi todella tyly. Alapäätä ronkkiessa totesin ettei ole ikinä sattunut niin paljoa, oli meinaan hiukan kovakourainen tätyli! Hän totesi tylysti ettei yllä kohdunsuulle ja synnytys ei ole käynnissä, miehelleni oli tokaissut että kotiinhan me joudetaan ja minulle sanoi että olen kenties vain supistus herkkä (just joo, en itkenyt kipujani, en kironnut, kerroin vain että supistukset OVAT kivuliaita). Purin hammasta ja taisin itkutkin tirauttaa kun päässä kiehui..

Lääkäri tuli sitten 20.30 katsomaan tilanteen, ja totesi että olen 4sormelle auki ja synnytys on hienosti käynnissä! Kalvotvoitaisiin puhkaista heti kun niin toivon. Odottelimme mieheni paikalle, hän oli pika lenkittämässä koiraa. Kun mieheni n. klo 21.30 saapui, kalvot puhkaistiin ja tilattiin anestesia lääkäri. Epiduraalin sain muistaakseni n.klo22.00 ja jäimme mieheni kanssa n.22.30 lepäämään ja odottelemaan avautumisen loppuvaihetta.

Puoliltaöin kipupumppu otettiin pois, olin kokonaan auki ja odottelimme että vauva laskeutuu riittävästi ponnistusta varten. Hieman ennen klo 1.00 aloin tuntemaan ponnistamisen tarvetta ja sain hissukseen aloitella. Kokeilimme kylkiasentoa ja puoli-istuvaa takareisistä kiinni-asentoa. Jälkimmäinen osottautui paremmaksi. Ponnistusvaihe eteni hitaasti. Lopulta huoneessa oli lääkäri ja kaksi kätilöä ja sain vauhtia ponnistamiseen. Oikea työntösuunta löytyi pian ja pinnistelin aivokalvot pullollaan muksua ulos. Eppari tehtiin ja lääkäri tuuppasi mahanpäältä vauvaa, saatiin pää ulos ja melkein samassa hujauksessa vauva olikin syntynyt. :) Isi pääsi leikkaamaan napanuoran. Mikä ihana fiilis, kun sain oman pienen tyttöni rinnalle. :heart: :heart: :heart: Pisteitä itiömme sai ysit. :)

Repeämiä ei tullut kuin ihan pintaan kahden tikin verran + eppari. Nyt alkaa HIEMAN jo helpottaan kävely,mut vaikeeta se silti on. Ei jaksa silti paljon haitata, kun ajattelee mistä sitä on jo selvinnyt ja mikä tärkeintä, sain oman pikku kullan kotiin. :heart:

Tyttö voi hyvin ja mulla maitoa riittäis vaikka koko kylälle. Pumppaamaankin olen joutunut, välillä pääsee niin ikävästi kovettumaan tissit. Laitan tähän pari kuvaa prinsessasta. :) Nyt ei enempää ehdi, täytyy lähteä syöttämään pikkuruista.

Onnellisesti kotona



Sairaalasta kotiin lähdössä


Niinu & itiö 5vrk
 
Onnea vauvan saaneille.

Täällä yritetty tänään kovasti taas Shoppailla, citymarketista kävin hakemassa satsin vaippoja ja vaikka mitä muuta tarttui samalla reissulla mukaan. :D . Sillä reissulla kohtasin kaverini, jolla la oli jo helmikuussa ja me kävimme sitten hesessä Syömässä. Jälkkäriksi vetäisin sitten cola-karkkeja. Olen tyytyväinen siihen mitä löysin, esikolle ensi talveksi reiman talvitakin 25 e ja Viking coreteksit 25 e. Täytyy hehkuttaa vähän.... ;) .

Nyt taidan lähteä katteleen, saisinko jotain valmista ommeltua tänään.

Muija ja kevätmyrsky 38 + 5
 
Tervetuloa uusille!!! :wave: Tanne mahtuu seuraksi karvistelemaan!!! :D

Paljon onnea Agda ja perhe pienesta pojasta! :heart:

Kiitos synnytyskertomuksesta Niinu! Aivan suloinen pieni tytto! :heart: Ihana virnistys hanella, sopivaan kohtaan osui tuo valokuvan otto!
Harmi, etta sulla oli niita tylyja katiloita... :hug:

 
torstaita pinoon :)

Paukolle ja Agdalle paljon onnea nyyteistä!!! :flower: :flower:

Niinu: Ihana tyttönen :heart: =)

Eeevalle
onnea matkaan!! :hug: Millos sitten sairaalaan pääset.. vai ootko jo mennykkin ;)

Jadeketulle onnea syntymäpäivänä!! :flower: =)

Malttia vaan mammat. Kyllä ne vaavit ulos tule jokainen ajallaan. :hug: joilla kovasti kipuja ja yöt menee huonosti.

Täällä kans viime yö meni (taas) tosi huonosti. Nukuttua ei tullut paljon mitään kun piti vessassa ravata.. en ymmärrä mistä sitä nestettä riittääkin ravata vähän väliä vessassa.. :whistle:

Kukas mainistikaan noista kaalinlehdistä.. mulla ainakin toimi kun laitoksella alkoi maito nousta ja tissejä kuumotti.. hain sitten kaalinlehtiä ja pistelin haarukalla reikiä niihin.. helpotti huomattavasti kuumotusta.

Täällä on tänään siivoiltu ja tehty pitkä kävely lenkki.. olo on ihan väsy ja pätkä paukuttaa jotain soitintaan tuossa vieressä mikä on korvia repivää ja hermoja raastavaa :kieh:
kauppaan ois tarkoitus lähetä kun jääkaapissa lähinnä valo :whistle: mutta sentään puhdas kun eilen sen pesin :LOL:
poju tosiaan käy vähän ylikierroksilla.. oispa itellä tuota virtaa kans ees puolet tuosta..

no nyt sinne kauppaan..

danjuska ja vilma 36+5
 
onnea vauvan saaneille :heart:
ja lisää saa pistää kuvia. niinu86 aivan syötävän söpö tuo teidän vaaveli :heart:
täällä olo ennallaan. muutama supistus tullut. aika alhaalla taitaa toukka olla kun ihan jatkuvasti saa ravata vessassa :/
kävin äsken kaverin luona kuka on hieroja ja teki minulle jalkahieronnan sellaisen mikä pitäisi auttaa käynnistämään synnytyksen. saas nähdä miten käy. vuorokauden sisällä pitäisi tehota. ei kyllä ollut mikään kiva hieronta. sattui todella paljon välillä.
nyt muskariin :wave:
 
Hups Meni Marais ja Marza sekaisin. :ashamed: Sitä tämä raskaus teettää :D .
HUOM! Mammuttimarkkinoilla on se vaippatarjous vain lauantaihin saakka. Joten kannattaa kiiruhtaa. Itse ostin tänään kanssa esikolle ja vauvalle vaippoja.

Onnea Agdan perheelle. :flower: .

Neiti ei halunnut jäädä ulos leikkimään tarhan jälkeen, kun pihalla ei ollut ketään. Vaan tulimme kotia. Tyttö rupesi leikkimään ja äiti VIUH VAUH siivoamaan. Meinasin eka huomenna vasta siivota, mutta siivosinkin sitten tänään. Pyyhin pölyt, imuroin, pesen pyykkiä ( tai siis kone pesee) ja lisäksi konttasin pitkin lattioita ja otin kostealla suurimmat tahrat pois. Nyt menen laittamaan synttärien kunniaksi ranskalaisia uuniin sekä NAM NAM hodareita. Ei jaksa mitään erikoista väsätä.

Niinu olipas tylyjä kätilöitä.

Jadekettu + masuasukki 36+5 (koukussa sivuun :LOL: )
Ja varmaan palaa illan mittaan kuvioihin, kun isäntä nukuttaa tyttöä:)


 
Kaa
Onnea Agdalle ja perheelle!

Kiitos Niinu kertomuksesta ja iiiihanista kuvista. :heart:

Täällä tuskaillaan lantion ja alaselän kivusta. Kävin tänään kaupungissa ja sen lisäksi vielä koiran kanssa lenkillä. Nyt saa sitten kärsiä seurauksista. Pah. Kävelen kuin ois kakkoset housuissa... anteeksi kuvailuni. Etukenossa, jalat haralla ja keinuen. *huokaus* Josko tämä tästä, kun saa heitettyä pitkälleen yöksi. Muutamia napakaoita supistuksiakin tuo on aiheuttanut, ei kuitenkaan mitään isompaa.
 

Yhteistyössä