**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Pakko vielä kertoa, että onneksi pe-la yövuoroon sattuikin ihana kätilö lopulta, eli itse ponnistusvaiheessa missä sitä kätilöä eniten kaipasi, oli oikein mukavat ja kannustavat ihmiset ympärillä. En olisi kestänyt jos jompi kumpi niistä töykileistä olisi sattunut synnytykseeni. :x
 
Jossu, joo pampersin vaippoja olivat tuolla mammuttimarkkinoilla. Kävin niitä ostaa vauvalle. Meillä poika ei ollut millekään merkille allerginen, mutta käytin pamperseja ihan vauvana, koska ne oli paljon ohuempia eikä niin tönkköjä ja jäykkiä kun liberot. Nyt käytän esikolla liberoita, enkä vois kuvitellakaan laittavani hänelle pampersia, koska ne valskaa heti. Samoin ajattelin toimia nytkin, eli ihan vauvana pampersit ja sit kun lapsi alkaa liikkumaan niin liberot. :)

Agdalle paljon onnea vauvasta!!

Niinulle iso kiitos synnytyskertomuksesta ja kuvista. Heti tyttö antoi tahattoman hymyn kameralle. =) Näytti erittäin tyytyväiseltä vauvalta.

Mökin muijalla on siellä ollut samanlainen päivä kun mulla. :D Ensin mammuttimarkkinoita ja sen jälkeen heseen.

Mutta nyt laittaan iltapalaa pojulle.

marza
 
Ihania kuvia vauvelista! Onnea taas uusista vauvoista :flower:

Täällä on näköjään ollut suosittu kaava käydä tänään Mammuttimarkkinoilla ja sen jälkeen Hesellä. Niin meni munkin iltapäivä :LOL: Kamalasti ihmisiä ja kassalla edelläolevalla joku ikuisuuksia kestänyt sekaannus. Meinas hermot mennä siihen paikalla seisoskeluun.

Huomenna mennään siskon ja sen lasten kanssa Hoploppiin touhumaan.Pitää varmaan juosta siellä kunnolla ja ryömiä putkissa, jos saisi suppareita sillä tavalla aikaan.

Vatsassa on nyt muutaman päivän ollut todella isoa möyrintää. Toivottavasti tarkoittaa, että vauveli valmistuisi lähtöön. Minua kiinnostaa tietää miltä kivuliaat sipustukset tuntuvat ja missä? Mulla on supisteluja aika lailla koko ajan, mutta eivät ole kipeitä, lähinnä epämukavan puristavia. Ja tuntuvat lähinnä ylävatsassa oikealla. Menkkamaiset tuntemuksetkin ovat heikkoja, kuten myös oikeiden menkkojen aikaan. Selän puolella ei ole mitään poltetta ollut, ainoastaan selän väsymisestä johtuvaa kipuilua. Ja kohdunkaula on edelleen kokeillessa samanlainen kuin jo viikkoja (kiinni ja pehmeä ).

Melita ja Samuel 39+1
 
Huh mikä vauhdilla tekstiä tulee, merkkailen et perässä pysyisin :D

Myöhäiset päiväunet otettu, joten toiveissa olis yöllä synnyttämään lähtö :LOL: ....ainahan kannattaa toivoa :kieh:

Onnea kaikille vauvautuneille, ja iiiiihana pikku prinsessa Niinulla. Todella hyvin kuvat onnistunut!

Huomenna olisi neuvola-aika ja aamuksi sain vielä kampaaja-ajan...mukavaa päästä hemmotteluun muutamaksi hetkeksi.

Nyt vielä kaksi ässää kehiin illan kunniaksi :wave:

Hömäkkä ja Möhkö rv 40
 
Agdalle perheineen onnittelut :flower:

Kiitos Niinu synnytyskertomuksesta ja ihanista kuvista!!!

Sitä mä oon ajatellu, että miten kaikki kertomuksensa jakaneet muistavat tapahtumien kulun ja ajat ym. niin hyvin? Ootteko te kirjannu niitä ylös vai pelkästä ulkomuistista?
Itestä tuntuu, että oon sitten varmaan niin täpinöissä ja tuskissaan, että menee sekasin kaikki mielikuvat.
 
Mulla on Melita samanlaisia tuntemuksia kuin sulla. Olis kanssa kiva tietää, miltä ne oikeasti kivuliaat supparit tuntuvat. Supistuksia kyllä tulee, mutta en niiden väliä laske, kun ne ei tunnu missään. Oon vähän ajatellut, että kyllä osaan sitten alkaa laskea, kun on tosi kyseessä..

Monet on käynyt tänään Mammuttimarkkinoilla! Itse kävin tuolla Itäkeskuksen Prisman avajaisissa kakkukahveilla. Jono oli kilometrin pituinen kakkupöytään ja sen vuoksi otin kaksi palaa kakkua, kun ne oli niin pieniä paloja ja meitähän on kaksi... :saint: Mukaan tarttui pari Tutan bodya, pipo ja sukkia itselle. Huomenna voisi käydä katsomassa siellä Mammuttimarkkinoilla, jos vaikka sen vaipopatarjouksen käyttäisi.. Ja söin kanssa Hesen ruokaa tänään! :D

Nyt on aika väsynyt olo. Mies on juhimassa gradunsa palautusta. Vaikka lupasikin, ettei ota paljoa, niin huolestuttaa, että mitä jos sittenkin alkaa synnytys vaikka yöllä. Eihän vauvat yleensä tunnissa synny, mutta tämän illan juhlimisesta on seurauksena huomisen päivän väsymys.. Eli nyt saisi synnytys alkaa vasta vaikka huomenna päivällä!

Ihana lukea noita synnytyskertomuksia. Varsinkin, kun ne on menneet hyvin. Ihania kuvia Niinu! Suloinen tyttö!

Onnea Agdalle!

Mimmu ja Furuno 40+0
 
Ollut melkoisen väsyttävä päivä takana. Itse heräsin neljältä ja sitten tyttö tuli viereen kuudelta kun näki jälleen painajaisia. Taitaa tuollakin pienellä jännittää elämänmuutos. No, sitten ei uni ei tullut uni kummallakaan. Onneksi tyttö nukahti tuossa aamupäivällä mutta sen verran sitten oli kiukkuinen että lapsilla meni toistensa härnäämiseksi sitten loppupäivä.

Kumma että kuitenkin on jaksanut leipoa ja tehdä ruokaa vaikka tuota univelkaa alkaa olla. Kai tuo synnytyksen läheneminen saa vauhtia eikä oikein nukuta.

Huomenna jos jaksaisi lähteä kaupunkiin taas shoppailemaan lasten kanssa. Mammuttimarkkinoille olisi kiva päästä.

Josko nyt ensi yön saisi jotenkin nukuttua. Toiveeksi taitaa jäädä.

Lotta ja rv 39+1
 
Kaa
Kaatjuska, sairaalasta lähtiessä saa eräänlaisen synnytyskertomuksen, johon on kirjattu toimenpiteet ja kellonajat sekä suuremmat tapahtumat synnytyksessä, toisinsanoen synnytyksen kulun. Sieltä saa hieman runkoa siitä mitä on tapahtunut milloinkin, loppu tulee sitten omasta kokemuksesta ja muistista. Itselläni on sellainen raskauspäiväkirja jonka ajattelin ottaa synnytykseen mukaan. Eri asia on, viitsinkö tai ehdinkö siihen mitään kirjoittaa. :D
 
vauveli on jumpannu tänään lähes koko päivän. tosi kipeänä kyljet ja alapaa. Nyt on vähän rauhottunu. Niin ja tossa pari tuntia sitten tuli limatulppa, että eiköhän tässä lähtö lähene. Jes!! Supistelujakin on tullu muutama, muttei vielä ihan säännöllisiä. Niitä sitten odotellessa. Onneksi mieskin tulee yöllä taas kotia. Onki ollu hirmu ikävä!!! :heart:
 
Iltaa

Tännehän tulee tekstiä urakalla. Itselläni on ruvennut nyt illalla nappailee selästä ja alamasusta. Sellaista menkkatuntemusta. Pitää liikkua, että helpottaa. Masuasukki potkii ja möyryää kamalasti. On vaikea istua / löböillä sohvalla. Ekan kerran koko raskaudessa, tälläisiä tuntemuksia. Iltapäivällä kaveri painoi peppuun, kun takamuksessa oli outo tunne jonkun aikaa. Pitäisi varmaan käydä suihkussa, niin rentoutuisi.

Jos rupeaa huomennakin nippailee, niin pitää varmaan valmiiksi pakata laukut:) Kun eka olen suunnitellut pakkaavani ne vasta siellä 39-40 viikoilla. Johtuen juuri siitä, että esikko syntyi 42+2 ja lekuri maanantaina sanoi, että menee varmasti sinne 41+

Jadekettu ja masuasukki 36+5. :kieh:
 
Mulla kanssa taas menkkakipuja... enka makaan ole sita sairaalakassia pakannut... Ehka sit viikonloppuna? =)

Ma niin jo odottelen seuraavia vauvauutisia! Kyllahan sielta sairaalasta pian kotiutuu taas jo moni pienten sopolaisten kanssa. :heart:

Jannat paikat siellakin Jossu! :D

Otatteko te Panadolia yoksi, jos teilla on paljon kipuja ja supisteluja? Ma oon miettinyt, joskos pitaisi. Viime yo oli taas niin... :headwall: :headwall: :headwall: Ma haluun nukkua!

 
Kipuilusta, just äippäpolilla sanottiin ettei 1 panadol auta vaan pitäis olla 2kpl max 3x päivässä eli yht 6. Itse sain Paratabsia 1kpl kolmesti päivässä pahoihin kipuihin.

Mulla kanssa särkee alapää jaatkuvasti, menkkamaista jomotusta ollut monta päivää. Vauva jaksaa jumpata ja sekin lisää epämukavuutta olooni.
 
Tulin vielä pikaseen lukeen tekstit ennen nukkumaan menoa. Tuota tekstiä kun tulee niin hirveellä syötöllä. :LOL: Mutta hyvä niin.

Josko siellä Jossukin pääsis pian tositoimiin. =)

Täällä on illan aikana ollut paljon menkkamaisia, aaltoilevia kipuja selässä, ja vauva möyrinyt niin että koko vatsanahka liikkuu. Mutta mä uskon silti aika vahvasti siihen että tämä mamma synnyttää vasta lähempänä huhtikuuta.

marza
 
Mä en tajua tätä. Eilen/tänään tämä rinsessa on jumpannu ihan simona ja todella voimakkaasti kokoajan. Meinaa et maha halkeaa tai tän jalka tulee mahan läpi kohta. Aiemmin ei ole ollut yhtä kovaa/voimakasta jumppaamista kuin mitä nyt. Huhhuh, tukala on olo kyllä. :eek:
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower: Teitä on jo niin kovin monta, ettei perässä meinaa pysyä. Tosi mukava on lukea synnytyskertomuksia (kateellisena, juu :ashamed: ) Mä kun haaveilin olevani ensimmäisten joukossa mutta en sitten ehtinytkään matkaan kun vauvoja on alkanut tulla ihan solkenaan :)

Maha on täynnä. Piti herkutella letuilla kun alkoi tehdä jo iltapäivällä molempien mieli. Mies toi kotimatkalla kermavaahtoa kaupasta ja nyt on seurauksena herkuttelusta jonkin asteinen ähky vaikkei mahaan mahtunut kuin pari lettua :whistle:

Verinen vuoto väheni eilen iltaa kohti ja tänään ei tullut enää kuin rippeitä. Muutaman kerran on tuntunut kuumottava ja ihan kireä supistus selässä mutta siinäpä se. Kävely on muuttunut eilisen jälkeen taas kivuliaaksi ja hitaaksi taapertamiseksi kun paine on melkoinen haaroissa ja takalistossa. Väsyttää edelleen armottomasti ja enää ei ulkoilustakaan saa entisen kaltaista piristystä. Tuntuu, että olen entistä väsyneempi kävelyn jälkeen ja tänäänkin olen suosiolla viettänyt valtaosan päivästä sohvalla. Toivon kovasti, että nuo olisivat merkkejä pian alkavasta synnytyksestä mutta en uskalla vielä ihan uskoa onneeni. Kehtaanko edes tunnustaa, että joka ilta nukkumaan mennessä toivon ja mietin, että joko se lähtö tänä yönä tulisi. Jotenkin kummasti on vahva mielikuva, että synnytys alkaa yöllä. Vielä muutama tunti ja pääsen taas nukkumaan ja ehkäpä tänä yönä onnistaa. Sormet ja varpaat ristiin sen puolesta :D

nipsunapsu 40+1
 
latte En ole tarvinnut lääkettä kipuihini ainakaan vielä. Yöunet saan nukuttua kivuttomasti. Saa nähdä muuttuuko tilanne vielä, toivottavasti ei.

Älkääs mammat muuten kiusatko mua ajatuksella Hesburgerista :D Muutaman kerran on raskauden aikana ollut hirveä ikävä ja himo Hesen kasvishampparia mutta minkäs teet kun ei ole saatavilla niin ei auta kuin kärvistellä :p
 
Huomenta!
Taidan mennä vaippa ostoksille kun käyn Jumbossa. :)
Huonosti nukuttu yö... Tänään pitäis mennä verikokeisiin... yök inhoan sitä. Lääkärit epäilee et mul on tulehdusarvot korkeella... En kyl tiedä miks mut...
Eile kävin kovassa saunassa mut ei mitään tapahdu... Lattiat hinkattu eilen ja ei mitään... :(
 
Merkkaus,

tulen myöhemmin illan aikana kirjoittelee, nyt ollaan lähdössä esikon kanssa avoimeen päiväkotiin laulelemaan ja moikkaamaan tuttuja ja uusia vauvoja moikkamaan. Esikko on ihan täpinöissä vauvoista.

Jadekettu+masuasukki 36+6, kohta POKS 37 :heart:
 
Kaa
Merkkiä tähän. Ja hys tuosta Hesestä, olen onnistunut vähentämään siellä käyntiä huomattavasti viime aikoina... :D Nyt sitten taas tekee mieli... On siitä tosiaan jo useampi viikko, kun olen siellä viimeksi käynyt. Normaalisti käyn noin kerran viikossa tai kahdessa. Hyi minua!

Kaa 38+3 menossa taas nlaan.
 
Huomenta, edelleen kasassa.
Hoh, mitähän sitä tänään tekis. Tässä istun ja ihmettelen.... Esikko koulussa ja isommat lapset hoidossa. Taidan lähteä tekeen kirppiskierroksen tänään tonne Seppälän isolle. Sitä Shoppailua taas yritetään. :D
Ja se Hesen hamppari maistui hyvälle eilen, nam!!!! En tiedä olisko vielä haettava toinen satsi niitä vaippoja ennen lauantaita, kohta niitä taas menee. Olen tykännyt käyttää ihan vauvalla noita pampersseja kun ne imee sen löysän vauvan kakan sinne sisäkerroksiin. Tosin meillä on sitten kans tullut niistä vaippaihottumaa ja Liberoihin on jouduttu siirtymään sen jälkeen.
Ja ne kengät mistä eilen hehkutin....!!! Ne on likalle nyt sopivat, ehkä niissä on se 0,5 cm vielä sitä kasvunvaraa ensisyksyksi. Onneksi on noita poikia tulossa tossa perässä, hukkaan ei kengät menneet, onneksi.!
Muija ja kevätmyrsky (jo) 38 + 6 (eitäätäältäikunatuuu!)
 
Huomenta!

Eilen siivoiltu ja leivottu, sekä illalla saunottu. Ja olo on mainio, paitsi että jalkoja särkee. Tänään aletaan pikkuneidin kanssa remontoida nukkekotia. Aloitamme laatoittamalla kylpyhuoneen. Lähden tästä hakemaan mosaiikkilaattoja sitä varten, tyttö käy jo kuumana että koska aloitetaan. Palailen illlalla, jos ehdin.

Kiitokset noista synnytyskertomuksista! Mukava lukea niitä.

Metsälauha 39+2
 

Yhteistyössä