**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Neuvolassa käyty ja verikokeiden tulokset olivat saapunut...
Tulehdusarvot korkeella...
Mahakipuja ollut joten jos kivut jatkuu niin pitää mennä Synnärille.
Lapsivettä vähän en sit tiedä mitä se kertoo... :(
Pissatesti labrassa ei ollut puhdas eli huomenna uusiin testeihin...

Olipas käynti..... :(

TUlis nyt ulos niin ei tarvis miettiä... :(
 
Heippa kaikille.

Onnittelut kaikille taas vauvelin saaneille :flower: .

Sabine, mun kaverini sai kaksi viikkoa sitten toisen tytön tasan laskettuna aikana. Onnea teille. Vauvelinne syntyi meikäläisen synttäripäivänä, valitsi hyvän päivän =) .

Täällä on tänään pesty pyykkiä, Syöty ananasta, kun tuli himo yhtäkkiä ananakseen. Jouduin tyytymään purkki ananakseen, kun huomenna pääsen vasta isoille kaupoille, kun mies vei aamulla auton. Pitää ostaa sen verran tavaraa kotia, että en jaksa bussilla lähteä tuomaan niitä kotia. Samalla saan tuoretta ananasta. NAM NAM:)

Työkaverini on tänään tulossa käymään vaimonsa ja lapsensa kanssa kylässä. Kuulee taas viimeisimmät juorut työpaikalta. Pitänee varmaan kaupasta ostaa jotain tarjottavaa. Joten menen Siwan kautta, kun haen esikon tarhasta.

Lisäksi on Siivottu, pesty pyykkiä ja pikaiseen imuroitu, jottei villakoirat juokse vieraita vastaan :LOL: . Kun olen saanut huomiseksi pyykit kuivumaan niin saan sitten pakattua oman sairaalakassini valmiiksi. On sekin sitten pois ajatuksistani. Samalla saan jemmattua kassiin esikolle lahjan, jonka vauva tuo tullessaan, kun syntyy isollesiskolle. Saa siis paidan, jossa lukee isosisko :heart: .
Lisäksi huomenna pitää muistaa ostaa miehelle valmiiksi evästä sairaalaan ja tietenkin itselleni hieman namia osastolle valmiiksi.
Mies pyysi suklaata, sipsejä ja cokista. Herkkuperse :LOL: . Itselleni meinasin ostaa luumuja (vinkkinä kaikille, kannattaa olla muuten kotona valmiina, koska kakalla käynti voi olla alussa todella hankalaa. Kummasti muistan esikosta :LOL: ) , irtonamia äidille osastolle valmiiksi ja kenties suklaata.NAMNAM:)

Huomenna on neuvola taas, saas nähdä mitä sanoo:)

Jaahas kone on pessyt pyykit, pitää mennä laittamaan kuivumaan.

Palataan asiaan, vielä tänään :LOL:

Jadekettu+masuasukki 37+3
 
Isot onnittelut uusista vauvoista! Tätä on nykyään niin vaikea lukea, kun muutaman viestin on lukenut niin Tyyppi kutsuu. Ehtii unohtaa mitä piti kommentoida. Edelleen kiitokset synnytystarinoista ja ihanista vauva- ja masukuvista. Ehkä mäkin yritän laittaa tänne kuvan Tyypistä, jos osaan.
 
Onnea kaikille jo vauvansa saaneille :hug: Itse kävin tänään neuvolassa rv 40 :kieh: . Painoa tullut 18kg ,sf 35,5cm. Sunnuntaina ja maanantaina tuli limatulppaa ja nyt olo ku ei olis mitään. Isännällä oli viime viikolla lomaviikko ja koko viikon yritin kaikkea. Kävin jopa maanantaina vyöhyketerapiassa. Tuumas et loppu viikosta tulee, eipä tullutkaan. Ennustaja eukollekkin soitin 3vko sitten ja tuumas et vauva syntyy viel helmikuun puolella, se siitä.Nyt ei auta ku odottaa ja hermo on tosi riekaleina :headwall: :LOL: :kieh: Kaikille kauheasti onnea tulevalle rypistykselle. Itseäni pelottaa välillä ihan kauheasti kuinka hommasta taas selviää. ENSI SYNNYTTÄJÄT olette onnellisessa asemassa ku ette vielä tiedä mistään mitään.VOIMIA VOIMIA JA VIEL KERRAN VOIMIA :hug:
 
Meille syntyi suloinen poika sunnuntaina 8.3.09 klo 19.36, Painoa pikku herralla oli 3720g.
Synnytys oli melko nopea ja helppo.
Supistelut alkoivat herättyäni n 20 min välein. N. klo 13.00 maissa alkoi supistelut olemaan 10 min välein ja kestoltaan noin 1 min. Selvästi napakampina.
Mies soitti minun vanhemmat meille isompien lasten seuraksi. Sitten lähdettiin Kysiin, matka ei ollut onneksi pitkä. Supistelut tuli noin 6-7 min välein.
Päästiin suoraan synnytyssaliin, jossa otettiin supistuskäyrää ja katsottiin kohdunsuun tilanne. Silloin olin noin 4-5 cm auki. Kiikkutuolissa olin ja sitten rupesin käyttämään ilokaasua, joka auttoi kun oikein henkäilin... Olin 8 cm auki, kun ilokaasu ei riittänyt ja kerkesin saamaan spinaalipuudutteen. Samalla meni lapsivedet. Kivut loppuivat siihen ja kohta kohdunsuu oli täysin auki. Koska puudute oli vaikuttamassa ei ponnistusvaihe alkanut heti. Leppoisasti jutellen odotelitiin ponnistuksen tunnetta ja sain omaan tahtiin ponnistaa. Kolmannella ponnistuksella on POIKA maailmassa. Oli kyllä helppo ja rauhallinen synnytys. Tosi ihana kätilö.
Nyt odotellaan maidon nousemista rintoihin ja huomenna lähden kotiin, mikäli kaikki ok vauva 2 vrk lääkärintarkastuksessa.

Tsemppiä kaikille masuille ja jo syntyneille!!! :flower: =)

Savan (poika syntyi siis 39 + 4)
 
Hannami- Mene Aijaa.con ja lataa kuva koneeltasi. Valitse se osoiterivi, missa on pieni kuva ja copy & paste se tanne! Nain mun mielesta saa kuvan laitettua tanne! Korjatkaa, jos olen vaarassa! :attn:

Paljon onnea Savan! :heart: Ihanan kuuloinen synnytys! =)

 
Onnea Savanille ja SaBinelle!

Vaikka kuinka yritin valmistautua siihen, että tämä ei synny laskettuun päivään mennessä, niin siltikin tämä odottavan aika on PIIITTKKÄÄÄÄÄÄ!! |O Alkaa tosissaan pännimään, kun tämä ei anna kuulua itsestään. Eilen tuli Sairaala-sarja ja siinä yksi synnytti. Kun vauva syntyi, rupesin rääkymään ihan täysiä. Onneksi olin yksin.. En tiedä, itkinkö onnesta vai turhautumisesta vai mistä. Tuntuu, että kiukun kyyneleet on koko ajan tulossa. Ihmeellinen masennuspäivä tänään. :ashamed: Ehkä tämä harmaa ilma vaikuttaa mielialaan.

Vauva on ollut paljon rauhallisempi tänään. Viime päivien kova möyrintä on kai ottanut voimille. Huomenna on taas neuvola. Ei huvittaisi mennä. Varataan aika kai sinne yliaikaiskontrolliin.

Mimmu ja peräkammarin poika 40+4
 
Heips kaikille!

Onnea kaikille jo vauvan saaneille :heart: Omaa täällä vielä odotellaan tuskasena :/
Se laskettuaika sit tuli ja meni ja yhes koossa tässä vielä ollaan. No aatellukin kyllä oon et yli la:n menee, mut niiko joku mainitsi ei pitäs olla sellasta laskettuu aikaa jonka yli vielä voi mennä useempi viikko. Mun aivot ainakin toimii niin et se se ja sit pitäs alkaa viimestää tapahtuu :LOL: taidan olla kovin kärsimätön...

No neuvolassa taas kävin ja sf-mitta oli kasvanu 3cm :eek: Kun se on jo kolme viikkoo ollu samassa, taitaa tää mukelo mennä vilistää ympäri kohtua vielä niin kuin tahtoo. Tuntuukin ihan siltä et välillä on matalammalla ja sit taas ottaa vauhtia ja potkasee ittensä kylkiluiden väliin. Niin ja verenpaine oli pikkasen koholla 124/94, mut niin se kai pikkasen saattaa nousta ennen synnytystä, tiedä häntä. Turvotuksia on ja painoa tulluu varmaan 20kg ekan nlakäynnin jälkeen :ashamed: Niin ja sit neuvolakäynnin jälkeen tullu vessassa muutaman kerran pyyhkies kirkasta veristä pyyhittäessä, oisko kenties sitä paljon puhuttuu avautumisvuotoo :) Jonkin verran on supistuksen tunnetta, mut ei näillä supistuksilla vielä hetkeen synnytetä :headwall:

Ei muuta kuin asenne vaan kohdilleen ja sopii kauheesti kaikkea menoa viimesille vauvattomille päiville niin eiköhän se vaavikin sieltä päätä tulla kun oikeen ois muuta menoa :)

päksy ja pallo 40+1
 
Voihan röhnä, mun sunnuntainen viesti ei näy :eek:

Mutta ekaksi ONNEA kaikille vauvaantuneille ja jaksamisia vielä mahansa kanssa kärvisteleville! :flower:

Me saatiin perjantaina Mimosa kotiin ja nyt ollaankin eletty vauva-arkea, eli tissitelty, lypsetty, nukuttu ja pesty pyykkiä :) Ollaan miehen kanssa molemmat korviamme myötä rakastuttu tuohon ihanaan pikkuruiseen tyttöseen :heart: Mimosa on tosi kiltti, ei paljon turhia itkeskele. Tissille herätään neljän tunnin välein. Iskä hoitaa pääasiassa vaipanvaihdon ja röyhytyksen kun meikäläisen aika kuluu aika tehokkaasti tissittäen ja lypsäen, mulla tulee maitoa valtavasti, noin litra tulee päivässä yli tarpeen. Mies on kuskannut maitoa sairaalaan, mutta ainakin parissa satsissa on ollut liikaa bakteereja jotta olisivat sen luovutusmaidoksi huolineet. Nyt alkavat nännit tervehtyä (olivat ihan rikki ja tosi kipeät muutaman päivän) joten josko maitokin alkaisi olemaan puhtaampaa.

Oma olo on tissien kipeyttä lukuunottamatta mainio, olen saanut nukuttua hyvin, epparihaava ei tunnu enää miltään ja masupömppökin alkaa jo haihtua :D Huomenna mennään neuvolaan näytille, pääsen vaa'alle katsomaan kuinka paljon on raskauskiloja jäänyt.

Nyt ruokkimaan muksu ->

upupa ja Mimosa 13vrk
 
Niin se joo meni se laskettu aika... yritin kyllä jutella maha-asukille, että voisi tulla sovittuna aikana ja opettaa tällekin perheelle täsmällisyyttä. Mutta taisi kaikua kuuroille korville taas äidin jutut tämänkin lapsen kohdalla :)
Illalla se päätti sitten kokeilla mökkinsä kestävyyttä (ja samalla mun hermojen) ja potki monta tuntia HYVIN reippaasti. No ei saanut kalvoja puhki kovasta yrityksestä huolimatta :LOL: yöllä sentään sai nukkua ilman suurempia monotuksia.

Aamulla oli aika äitipolille tarkistuksiin. Painoarvio yli 4kg eikä esteitä alateitse tuloon. No katotaan kuinka siinä urakassa käy :headwall:
Edellinen oli 3,5kg ja suunnitellulla sectiolla -helppo kokemus B)

Aamulla oli vielä sellainen olo, että flunssakin iskee -nyt on olo helpottanut. Ei tahdo tähän lisäksi vielä nuhaa tai yskää!

Ei muuta kuin jatketaan odottamista...

40+1
 
Onnittelut Sabine ja Savan nyyteistä :flower:

Neuvolas käyty:

pissa puhdas, sf-mitta ennallaan (32), paino pudonnu kilon, hemppa hypänny huimiin lukemiin:147(!), vauvan syke 125-145, liikkeet ++, paineet 116/ 70

Neukkatäti kommentoi, että usein ennen synnytystä hemppa nousee, paino laskee ja paineet nousee. Kaksi kolmesta mulla...tiiä häntä!

Kaatjuska ja Kunto 39+2

 
Onnittelut kaikille jotka ootte saanu jo oman nyytin! :heart: ne on ihania!

Mekin ehdittiin olla 3 yötä kotona sit takas sairaalaan. vauva meni aivan keltaiseksi ja bilirubiiniarvot hyppäs taivaisiin. sillä reissulla vauva olikin sit 5 vrk ja tänään se pääsi kotiin. Ite asuttiin hotellissa ja päivällä käytiin syöttämässä 3 tunnin välein. yöt pikkuinen oli siellä yksin. Arvatkaa oliko järkyttävää jättää vauva yöksi sinne? eka yö varsinkin miehen kanssa vaan itkettiin.. ihan järkyttävä! onneks arvot laski ihan hyvin. tosin painokin sitte tippu niin paljon et jouduttiin siksi olemaan niin pitkään. nyt yritetään syödä jatkuvasti. Mä tässä just alan kotikaljan tekoon niin saa vähän vauhtia toi maidon tulo. onneks mulla tulee maitoa hyvin, mutta vielä enemmän ois parempi... sellaista tänne.. nyt "pontikan" keittoon :LOL:

Muty & kirppu 10 vrk
 
Muty tiedän miltä susta on tuntunut :hug: Mäkin vaan porasin iltaisin kun oli lähdettävä sairaalasta, enkä nukkunut kunnolla kun odotin vaan että tulis aamu ja pääsisin takaisin vauvan luo. Ja synnytysvuodeosastolla oleminen ilman vauvaa oli kertakaikkisen hirveää. Onneksi saatiin vauva kotiin ja kaikki on nyt hyvin :heart:
 
myymä
Onnnnnea uusista vauvoista :) :heart:

Täällä on tänään tullut limavuotoa (jes) ja oon tietenkin taas toiveikas.. Tiedän että todennäköisesti aiheutan itelleni vaan turhaa "innostusta" koska pettymys on taas suuri kun mitään ei tapahdukkaan mutta kovasti tässä nyt kuitenkin alan kypsymään tähän odottamiseen...

ei tähän hätään muuta :)

myymä ja pikkuveli 38+5 :)
 
muty: mitä ne semmoset bilirubiiniarvot on? mistä ne johtuu? tai se keltasuus? kuulostaa tosi pelottavalta.... :/ voin vaan kuvitella kuin kamala on ollu lähtä viemään vauvaa takas sairaalaan ja vielä jättää sinne niin pitkäks aikaa.. :/
itellä kokoajan mielesä kaikenlaiset vaivat mitä voi olla ja sit se kätkyt kuolema... pelottaa et jos jotain tulee vauvalle kun se on niin pieni ja herkkä kaikelle.....
mulla taitaa vähä hormonit olla väärinpäin... :) joka pikku asiasta iskee paniikki et mitä jos meijänki vauvalle tulee...iikk! pitäs jättää lukematta niin semmoset jutut.
 
Kaa
Bilirubiini on punasolujen hajoamistuotetta, jonka sappi sitten suodattaa elimistöstä pois. Koska vauvoilla on koko kropan toiminta vielä kovin kehittymätöntä, niin joskus tuota bilirubiinia kertyy elimistöön ja se näkyy ihon ja limakalvojen keltaisuutena. Hoitona pidetään sinivalohoitoa, joka hajottaa ylimääräistä bilirubiinia kehossa. Bilirubiinin tasoa seurataan verikokeella. Melkeimpä joka kolmannella vauvalla bilirubiiniarvot ovat alkuun koholla mutta hoidolla (ja vauvan kehittymisen ja kasvamisen kautta) arvot laskevat nopeasti normaaliin.

Eli melko tavallinen "vaiva" monella vastasyntyneellä.
 

Yhteistyössä