**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Lisää beibejä :heart: Savanille onnea!

Olo suht tukala päivällä ja jatkui pitkälle iltapäivään. Nyt vaivaa kovat persekivut.

Kohta pitäis vääntää ruokaa lisää. On mennyt jotenki ruokahalu huonompaan suuntaan. Ei oikein inspaa syödä.

Mömmis 38+3
 
Onnea Savan ja Sabine! :flower:

Tänään on sitten taas käyty lääkärissä ja sen jälkeen sairaalassa toteamassa vauvan hyvinvointi. Perjantaina uusi käynti sairaalassa, tiistaiaamuna lääkäriin ja tiistai-iltana käynnistys, jos ei ennen tule. Alunperin käynnistystä suunniteltiin jo tälle viikolle, mutta koska lääkäri ei edelleenkään usko vauvan olevan yli nelikiloinen ja koska vointini on yleisesti hyvä, odotamme vielä viikon.

Kovin kummoista uutta kerrottavaa ei ole. Verenpaineet 118/75 eli suunnilleen samat kuin koko ajan olleet. Kohdunsuulla ei suurta muutosta viikontakaiseen eli pehmennyt, pikkuisen auki ja ohentunut. Limatulppa tosiaan irtosi perjantaina. Luulen, että tuli kokonaan, koska sitä oli melkoisesti mutta toistaiseksi tuolla ei ole ollut mitään vaikutusta synnytyksen käynnistymiseen :(

Mies on ihana ja koko ajan kannustamassa. Tuki on kyllä ollut tärkeää enkä varmaan jaksaisi ilman. Oma mieliala seilaa ees taas eikä oikein huvita tehdä mitään. Juuri nyt en jaksa edes elätellä toiveita, että vauva tulisi omia aikojaan vaan olen täysin asennoitunut, että tiistain käynnistykseen mennään. Harmittaahan se :'(

Muakaan ei muuten huvittaisi syödä mitään, paitsi suklaata :p.

nipsunapsu 40+6
 
Tämä päivä mennyt ollessa. onneksi kaverini tuli lapsinensa tänne tappamaan kanssamme aikaa. Huomenna sitten aamusta kerhokeikka keskimmäisellä ja kauppa-asiat, saa taas tapettua aikaa.
Tänään iltapäivällä tuli huono olo, sellainen oksettava. Ettei nyt sitten olisi tulossa mahatauti meillekin. :| Riehuu täällä meilläpäin ihan urakalla.
Muija ja kevätmyrsky 39 + 3
 
Huomenna minulla olisi edessä sektio ja rv siis 39+3. Syynä vauvan poikkitila. Olikos täällä joku muu menossa tai jo ollut sektiossa. Nyt olis kiva kuulla että miten meni? Mulle se tehdään spinaalipuudutuksessa ja jännittää tuo puutuminen. Puutuuko siinä muuten kädetkin?
 
ooo. lisää vauvoja :D
onnea Savan ja Sabine!! :flower: :flower:

Mimmukka:
Itse liikutuin kans kovasti kun katoin eilen sen sairaala sarjan kun pikkuinen syntyi.. muutama liikutuksen kyynel tuli päästettyä..

Nipsunapsu:
jospa se pikkuinen päättäisi kuitenkin ennen käynnistystä tulla ulos. Eihäns itä tiedä millon se h-hetki onkin aivan nenän edessä =) , :hug:

Nalle-Puh: :hug:

Upupa: Ihanaa kun saitte Mimosan kotiin :D

Muty: Samoin kuin teille, hienoa että pikkuinen nyt kotona. toivottavasti saatte nyt rauhassa alkaa totutella vauva-arkeen. Pääasia että pieni kunnossa, :hug:

Täällä on tänään ollut kunnon hajotus olo :headwall: nyt oikeesti eka pv kun tuntuu että kunpa jo syntys.. vaikka tiedän että ei ihan heti ole tulossa.
aivan alaselkään koskee pirusti ja tekee kävellessä tosi kipeetä.. on kipeytynyt eilisen ja tämän päivän aikana.. muutoin ei selkälkipuja ole ollut..
no, tämä on näitä päiviä.. Jospa huominen taas perempi ;)
vaikka ei sillä, nopsaan tämä pv mennyt kun käytiin pojan kans kerhoilemassa ja ulkoiltiin.. illasta käytiin vielä kävellen kaupoilla..

Itkuhälytintä
olen miettinyt... meillä pojalla käytössä philipsin malli joka ollut kyllä tosi hyvä.. mutta toinen pitäisi hankkia, koska poika tarttee vielä omansa. Meillä siis makkarit yläkerrassa joten on helppoa kun kuulee päivällä kun poika herää uniltaan (siis jos nukkuu :kieh: ) tai sitten illalla jos sattuu heräämään kun ei olla menty vielä nukkumaan.
Toisaalta tekisi mieli hankkia ihan radiopuhelimet, joissa itkuhälytin toiminto, mutta yhdet ostettiin ja olivat täysin sudet :headwall: saatiin onneksi palautettua.. nyt tuntuu että josko tyydyttäis tuttuun philipsiin.. yhdessä kaupassa olis philipsin langaton malli.. taitaa olla hiukan uudempi versio mikä tuo meillä on.. Mites muut.. oletteko jo itkuhälyttimet hommanneet/aiotteko hommata??

niin ja oliko Jadekettu joka vinkkasi luumusta.. itse nassutin kans jo sairaalassa niitä missä niitä oli tarjolla ja sai käydä yölläkin "välipalaa" hakemassa jos siltä tuntui.
Vaikka mulla ei mitään vaikeuksia suuremmin ollutkaan käydä isommalla tarpeella mutta kaiketi meikä jo ennakoi varulti :LOL:

masu voi hyvin.. välillä vetää kireäksi ja puskee hien päälle mutta ei muuta.

semmoinen galluppi vielä piti heittää että oletteko seurailleet lämpöjänne??
Itsellä alkuraskaudessa vähän koholla (joka ilmeisesti normaalia) mutta sitten oli lämpö ihan normaali.. ei siis nostanut kuumetta edes flunssan aikana.. ja nyt ollut pari päivää päälle 37... että nouseeko taas loppua kohden.. ei mulla ainakaan mitään flunssaan viittaavaakaan ole. mietin että kai sitä olis ihan rehellistä kuumetta jos ois jokin tulehdus..

nyt pitkälleen..

danjuska ja vilma 37+3
 
Hei!

Poika tuli! Meille syntyi perjantai-iltapäivällä pieni poika :heart: Mitat olivat 50cm ja 3060grammaa. Sektio meni hyvin - tosin haava on aikas kipeä. Onneksi mies hoitaa kaikki raskaimmat asiat.

Nyt täytyy rientää syömäpuuhiin! Onnea muille vauvaantuneille ja tsemppiä odottaville!!

T.Marais ja Mökö 4pv!
 
danjuska Eihän sitä tosiaan tiedä ja vielä on monta päivää ennen käynnistystä aikaa tulla. En vain enää uskalla toivoa synnytystä tapahtuvaksi ennen ensi tiistaita kun pettyminen surettaa. Jokaisen ripsauksen ja oireen on jo pari viikkoa toivonut olevan merkki synnytyksestä, tuloksetta. Kiitos kannustavista sanoistasi :heart:

Marais Hurjan paljon onnea! :flower: Perässä tullaan hitaasti mutta varmasti =)
 
Onnea jälleen vauvoille :flower:

Täällä eletään toivossa, että jotain tapahtuisi :wave: . Kymmenen minuutin välein tullut reilun parin tunnin ajan suppareita, myös vuotoa tullut. Mies vielä töissä, katsellaan jos pitää soittaa anoppi katsomaan lapsia yöksi varuiksi, jos lähtö vaikka tulisi. Vaikka ei sovi nuolaista ennenkuin tipahtaa :p

rv. vielä hetki 41+2
 
Heippa!

Täällä ollaan kotiuduttu mökkireissulta parin sadan kilsan päästä ja hyvin meni. Yksi ainoa supistus oli koko reissun aikana, mutta se olikin kipein tähän asti olleista suppareista.

Ja isot onnittelut kaikille vauvan saaneille!! Ei meinaa perässä pysyä, kun niin paljon tulee vauvauutisia. =)

Neuvola mulla oli maanantaina ja siellä terkka arveli, ettei tämä raskaus menisi ainakaan niin paljoa yli ku ensimmäinen, joka meni siis yli 16 päivää. Verebpaineet oli vähän koholla; 145/92, mutta mulla on koko ajan ollut alapaine n. 80, joten tuosta ei terkka vielä huolestunut, enkä itekään. Ja kun ei ole mitään muita raskausmyrkytyksen oireita. Pissa oli siis puhdas, painoa tullut 535 g / vko, yhteensä 5 kg koko raskauden aikana. =) Hemppaa ei mitattu ja sydänäänet erittäin hyvät. Ainoa mistä terkka oli vähän huolissaan, oli vauva koko. Arveli että siro ja pieni vauva tulossa, ja sanoi että ensi käynnin jälkeen laitetaan lähette TAYS:iin että päästään kokoarvioon ja tsekkaan että kaikki on hyvin. Ite en tuosta koostakaan niin huolestu, vaikka mulla pieni maha onkin. Vauva liikkuu tosi hyvin ja muutenkin mulla on edelleen ihan loistava olo. Mutta maanantaian siis taas neuvolaan ja silloin on rv 39+1.

Nyt täytyy mennä nukkumaan, että jaksaa aamulla herätä poitsun kanssa.

marza ja minimuru 38+3
 
miks täytyy yöllä herätä vessaan, ku sit ei saa enää unta... onnea taas uusista vauvoista :) toivottavasti itsekin pääsis pian lähtemään sairaalaan, on kuitenki jo muutama päivä la:sta... :whistle: tuntuu osittain että menis käynnistykseen asti, mut sen näkee kun on torstaina neuvola et miten käy.

jospas toi vauveli tulis tänään pois tuolta masusta synttäreiden kunniaks. :D olishan se aivan pirun mahtava synttärilahja :heart:

no jos lopettais tän jaarittelun ja menis yrittämään unta. :D

tiinahuu ja peipi 41+3
 
Huomenta! Miks täytyy aamulla herätä aina siihen, että mitään ei tapahdu. Illalla tuntui, että nytkö lähdetään |O |O |O |O !!! Mua ottaa jo päääääähän. :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: .
Torstaina nla, sitten kuullaan enemmän. Mun kolme ässääni tällä hetkellä SattuuSattuuSattuu. Siinähän sitä. Ja taas alkaa iho kutista kun se venyy ja paukkuu ja kun on talvi niin pitää pukea vaatteita päälle ja vaatteen kuidut ärsyttää. Argh. Anteeksi tätä valituksen rutkutusta, mutta mä en vaan enään jaksa kun tuntuu että vauva täyttää jo koko mahan, sinne ei muuta mahdu. Katsotaan ylihuomenna sitten, onko siellä lapsivettä enään nimeksikään. Ja nää aamuyön heräämiset.... Ottaa päähän!!!!
Muija ja kevätmyrsky 39 + 4
 
tiinahuu synttärionnittelut sulle :flower: Toivottavasti saisit toivomasi lahjan tänään!

mökin muijalle ja muille kärvistelijöille tsemppiä taas tähän päivään. Päivä on pitkä, kun se pitää näin aikaisin aloittaa... Uni loppu täälläkin puol kuusi...

Itkuhälytin ja amme on vielä hankkimatta, mutta saa mies sitten hakea synytyksen jälkeen mikäli ei keritä ennen. Itkuhäkytintä tarvitaan vasta ulkonukutuksessa, joten kerkee hommata kyllä.

Lämpöjä en ole seurannut.
 
Huomenta

Eilen hain pimun sitten pulkalla tarhasta ja tyttö tykkäsi kovasti. Oli eka kerta, kun täällä pääkaupunkiseudulla olen voinut pulkalla hakea, etteivät ole hiekottaneet teitä. Tänään ei enää onnistukaan. Harmi.

Lisäksi työkaverini kävi vaimonsa ja poikansa kanssa. Meidän neiti oli ihan täpinöissään, kun tuli kaveri. Ja heidän jälkeensä tuli alakerran rouva puolen vuoden ikäisen neidin kanssa tuomaan takaisin meidän sitterimme. Olimme lainanneet sen heille, kun he saivat vauvan. Heillä on vielä lainassa sellainen leikkimatto. No sitä meidän muksu ei ihan heti tarvitse. Jos on samanlainen, kuin esikko, niin siinä 2 kk:n ikäisenä. Ja ei välttämättä kerkiä kauaan olemaan käytössä, jos lähtee liikkeelle yhtäpian kun esikko. No pitää sitten laittaa myyntiin, niin joku saa edullullisesti omalle jälkikasvulleen :) .

Meidän neidillä meni illalla taas tunti ennen kuin nukahti. Heräsi alkuillasta kerran ja pitkin yötä itkeskeli. Aamulla oli hieman nukaisen oloinen. Pitää katsoa miten menee. Jos huomenna enempi nuhaisempi, niin tyttö jää kotiin äidin kanssa. Vaikka kunto antaisi myöden olla hoidossa. Mutta haluan nopeammin terveeksi, kun kerran voin itse hoitaa kotona. Kun on neljää päivä kotona, niin pääsenee maanantaina tarhaan. Tää on aikas raivostuttavaa, just kaksi viikkoa sitten oli se kamala kuumeyskä tauti. No, toivottavasti on vaan nyt jotain pientä. :| . Lisäksi itkeskeli miltein koko yön. Aamulla sitten puol 6 maissa kömpi äidin kainaloon nukkumaan. On se ihana, kun nukkui siinä siihen 7:00 asti tuhisi. Ei tuoksu enää vauvalle, mutta lapselle kuitenkin. Veikkaan, että se aamuöinen pisuvaippa tuoksuu hyvälle äidin nenään. Voi tätä raskautta:whistle: . ;) ..

Meillä on itkuhälytin Asutaan kerrostalossa. Mutta, kun esim. käy saunassa, kun vauveli nukkuu. Niin kuuluu löylyyn, jos toinen rupeaa itkemään. . Sitten, kun lapsi on parvekkeella nukkunut, niin hälytin on ollut vaunuissa mukana. Lisäksi se on näppärä mökeillä yms.

Onnea uusista vauvoista.

TiinaHuulle syndeonnittelut ja taisi olla muitakin.

Tänään on neuvola. Sen jälkeen lähden kaupoissa käymään. Käyn ostamassa ystäväni lapselle 2-v. lahjan ja samalla käyn mammuttimarkkinoilla-vielä. Sielä on jotain ruokatarjouksia. Pitää käydä hyödyntämässä. Jaahas tarvii mennä käymään suihkussa ja katsoa Nanny ja lähteä sitten taapertamaan neuvolaan. Aika on 9:00 =) .

Palataan asiaan ja tsemppiä kaikille.

Jadekettu+masuasukki 37+4
 
myymä
Huomenta ja Onnea TAAS uusista vauvoista :) :heart:
Alan olemaan kyllä tosi tosi kade teidän syntyneille ;)

Vertailin eilen äidin äitiyskorttia (mua odottaessaan) ja omaani ( ja esikoisen aikaista odotusta) niin aika jännä sattuma, että mä oon itse syntynyt rv 41+, 53cm/3980g kun taas mun esikoinen oli rv 41+, 53cm 3860g. Että aika samat mitat on ollut :) Saa nähdä tuleeko pojasta yhtä jykevä ;)

Täällä pukkaa tytölle flunssaa päälle joten saa nähdä tuleeko tänään sisäpäivä vai mennäänkö kuitenkin ulos...

Itkuhälytin on ollut meillekkin korvaamaton esikoisen vauva-aikana vaikkei asunnot mitään isoja ole ollutkaan, ihan siitä syystä että esim. parvekkeella nukkuessaan ei tartte pitää välttis ovea auki ja vieras ja mökkireissuilla kyseinen kapistus on ihan ehdoton :)

myymä ja pikkuveli 38+6 :)
 
Huomenta!

Onnea kaikille vauvautuneille :flower: :flower: :flower: Hivenen kateellinen olen :ashamed:

Tämä vuokralainen ottaa kaiken irti yksiö ajastaan, taitaa viivyttää ihan häätöön saakka muuttoa. Eikös yliaikaiskontrollissa kokokin arvioida??? Kun Möhkön koosta ei mitään tietoa ole ja hiukan kiinnostaisi onko tulossa 56cm vai 62 cm vaatteisiin sopiva kaveri. Isompi tytöistä kun ei mahtunut 56 vaan siirtyi heti noin 60cm vaatetukseen :D

Olo on tällä hetkellää parempi kuin töissä vielä ollessa, joten sen suhteen ei kiirettä synnyttämään. Mutta odottavan aika on piiitkä ja haluaisi jo pikku kaverin syliin :heart:

Huomenna varataan yliaikaiskontrolliaika ja sitten vaan jälleen odotellaan. Viikonloppuna olisi siskon vauvan ristijäiset, joten kohta toivon et ensi viikolla vasta syntyisi...

Hömäkkä ja Möhkö 40+6
 
Terveisiä neuvolasta

Eli tänään 37+4 neuvolakäynti.
* Painoa tullut yhteensä 7,5 kg, samanverran kuin tytöstä tasan samalla viikolla. Saas nähdä hinaako tuo paino tuon kilon väliä koko loppuraskauden kuten esikoisesta kävi. Ensi viikolla selviää. :LOL: .
* Turvotusta ei ole tullut laisinkaan
* RR 111/82, mennyt samaa linjaa miltein koko ajan
* Pissa puhdas
*RT
* Vauvan syke 140
*Kohdunkorkeus 35

Koko raskaus on mennyt aika samankaavan mukaan kuin esikostakin. Paitsi alussa oli hillittömät pahoinvoinnit ja mitään synnytykseen liittyviä tuntemuksia ei ollut. Nyt on ollut.

Ensi tiistaina uusi aika


Näin pikaiseen ja nyt ostoksille:)

Jadekettu+masuasukki siis edelleen 37+4 :heart: , vielä muutama päivä niin 38+ (siistii)

Ai joo, vauvan pää liikkuu kuulemma vielä ja arvioi painoksi maksimissaan sen 3500 g
 
Huomenta täältäkin!

Tulin vielä lukeen uudelleen alkuviikon jutut, kun eilen vaan selasin ne nopeesti läpi.

Itkuhälytin on meillekin ollut korvaamaton kapistus. Mä meen usein suihkuun sillä välin kun poitsu on päikkäreillä, ja kuulen sinne sitten hyvin jos poika sattuu herään sillä välin. Myymän mainitsemat mökkireissut ovat kans sellaisia että itkuhälytin on hyvä olla mukana.

Lämpöjä en oo mittaillu.

Sabine tais olla meistä eka joka synnytti tasan laskettuna päivänä. =) Täsmällinen vauva.

Näin loppuvaiheessa on ehkä fiilikset monilla muuttunu, mutta tykkättekö olla raskaana? Mulla on monta tuttua, jotka ovat sanoneet että on ihanaa saada vauva, mutta inhoavat olla raskaana. Jotkut jopa miettivät vauvan "hankintaa" siksi kun aiemmat raskaudet ovat olleen niin kauheita. Ja kun musta on ihanaa olla raskaana. :) Alussa on jotenkin salaperäinen olo, kun kukaan ei vielä tiedä raskaudesta ja tietää kantavansa sisällä uutta elämää. Keskiraskaudessa taas alkaa oleen kivaa kun kaikki huomaavat kasvavan vatsan ja musta on ihanaa pitää kireitä paitoja kun mahakumpu alkaa pyöristyä. Ja kun mulla kummassakaan raskaudessa ei ole ollut oikein mitään ongelmia, pientä väsymystä ja muutamia pahoinvointeja lukuunottamatta. Varsinkin näin loppuvaiheessa, vaikka toivookin jo vauvan tulevan ulos, alkaa tulla ikävä raskaana oloa. :eek:

marza ja minimuru 38+3
 
Tykkään olla raskaana ! Oon ollu hämmästyttävän hyvällä tuulella koko 9 kk - mies on oikein kehunnu kavereilleen, miten mulle tämä olotila tuntuu sopivan oikein hyvin :LOL: Oon luonteeltani aika kiivas ja äkkipikainen, mutta raskausaika on kummasti venyttänny pinnaa ja tasoittannu mua. Siis mekanismi täysin päinvastainen kuin normisti.

Itse oon ajatellu, että hyvään fiilikseen varmasti on vaikuttanut se, että tätä odotettiin NIIN KAUAN (4 vuotta). Edelleen lähes päivittäin tulee ajateltua, että mitäpä jos edelleen vain epätoivoisesti oltais yritysvaiheessa. Olen siis äärettömän onnellinen ollut olotilastani ja rv 30 jälkeen aloin aikeasti uskoa tämän olevan totta.

Kaatjuska ja Kunto 39+3

 
Kaa
Raskausajasta olen nauttinut todella paljon. Johtunee varmaan siitä, että olen ollut hyvin oireeton ja kivuton koko ajan. Fyysisesti hyvin helppoa, ja mahakin on pysynyt melko pienenä, mikäs tässä on ollessa. Ainoana isompana huonona asiana on alku- ja keskiraskauden hermoilu keskenmenosta. Mutta siitäkin selvittiin. Eli ehdottomasti haluan kokea raskauden uudestaan, jos se on mahdollista ja ekan lapsen jälkeen mielessä.

Itkuhälytintä ei osteta itkuhälyttimenä, vaan radiopuhelimena jos sitä tarvitaan. Asutaan kerrostalossa, joten täällä sille ei ole isommasti käyttöä. Mutta kevääksi ja kesäksi tuon radiopuhelimen voisi ostaa, ihan mökkireissuja varten.

Lämpöjä on ihan turha mittailla meikäläisen. Ei ne "toimineet" raskauden alussakaan niinkuin oppikirja sanoo, joten mitäpä tuota turhaan katselemaan nytkään.

Tänään on lepopäivä. Tai ainakin yritän. Huomisesta sunnuntaihin asti on sitten tekemistä joka päivälle, joten ajan pitäisi kulua kiitettävästi. Tänään ajattelin neuloa yhden nutun loppuun ja aloittaa yhdet villahousut. Toivottavasti saan edes sen nutun valmiiksi... mulla on paha tapa harhautua aina suunnitelmista. :D

Kaa 39+1
 

Yhteistyössä