**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Ja hohhoijaaa! Nekin loppui kuin seinään mutta nyt ei olla nukuttu kuin muutama tunti. |O |O |O . Just kun soitin saliin. Tekis mieli sanoa muutama kaunis laatusana, mutta kun se ei auta. Mä tahdon tän pihalle täältä, sattuu joka paikkaan ja taas sitä oiretta että painaa oikean jalan hermoja niin että jalka meinaa lähtä alta. Ja eikun pelaamaan!!!! :kieh:
 
Mökin muija: Koeta kestää :eek:

Tuli ennen nukkumaan menoa ykskaks aikasen tuju supistus mut ei kipeä kuitenkaan. Laimeni samantien. Pettymys. :| Nyt sit heräsin aiemmin kun maha alkoi huutaa ruokaa vaikka söin just keskiyöllä masun täyteen ettei tarvis herätä vähään aikaan. No nyt tässä sitten aamupalaa vedetään lärviin ja keksiä tekemistä.

Mömmis 39+0 (POKS!)
 
Ihania vauvakuvia! Ja hauska pörröpää Cadillacin pikkuisella. :)

Meidän vauvallakin alkaa olla masuvaivoja. Itkee iltapäivisin, onneksi ei vielä ainakaan öisin. Kiitos listasta, täytyykin kokeilla jotain noista aineista. Mies on ihanana apuna ja jakaa syöttövuoroja mun kanssa. Hän antaa pumpattua maitoa pullosta, niin itse saan nukkua välillä pikkuisen pidempiäkin pätkiä.

Tässä meidän ipana:


Vauva 12 pv
 
Hohhoijaa!
Mitähän sitä tekis tänään?! Muutakin kuin hyppisi seinille. Ihmisten ilmoille kun ei huvita mennä kuunteleen kommentteja enään ai vieläkö oot yhtenä. |O |O . Kun mua niin sanotusti ketuttaa tää tilanne. :kieh: :kieh: Monta viikkoa ennen laskettua aikaa supistelee ja nyt ollut kaksi viikkoa ettei suppareita tuu kuin tekemällä. Huoh, kersa kasvaa päivä päivältä isommaksi...

Anteeksi taas tämä valitusten valitus. Viime yönä nukuttu ehkä 3 tuntia, ensin ei saatu unta ja sitten hyvin varhaisen aamupalan jälkeen nukkumaan ja kersat aloitti seiskan jälkeen oman häsläyksensä.

Mömmis, ootko kehittänyt tälle päivälle tekemistä?
Muija ja kevätmyrsky 40
 
Onnea jälleen uusille vauvoille :flower:

Täällä ollaan myös kotiuduttu pikku prinsessan kanssa, vauva syntyi 12.3 klo 3.26. Pituutta 50 cm ja painoa 3500g, rv kertyi kaikenkaikkiaan 41+4.

Puoli kahden maissa oltiin synnärillä, siinä puol tuntii käyrällä, jossa supistukset ylläri ylläri hiipui, mutta mentiin kuintenkin saliin (kätilö sitä mieltä, että saattaa tulla vauva kuitenkin nopeastikin), jossa alkoikin samantien kunnon ja tiheät supistukset. Kolmelta olinkin täysin auki ja siitä parikyt minsaa niin neiti oli maailmassa. Kivunlievitystä ei keritty jälleenkään antamaan, mutta menihän se pelkällä ilokaasullakin :D .

Kotiuduttiin vuorokauden ikäisenä, eli eilen, maanantaina mennään vielä uudelleen lääkärintarkastukseen, kun kotiutuessa ei tullut sitä kahta vuorokautta täyteen. Kotona vauva nukkunut mahtavasti, osastolla oli nukkumisen kanssa vähän niin ja näin, eli ihanaa kun päästiin nopeasti kotiin =) .

Isoveljet ovat pienestä tohkeissaan, on kuulemma niin söpö :heart:

Voimia odotuksiin vielä odottaville ja ihanaa vauva-arkea kaikille jo vauvansa saaneille! :wave:
 
Kaa
Onnea taas uuden perheenjäsenen saaneille!

Meikäläinen ajatteli olla noheva ja päivitellä tätä listaa täältä synnäriltä käsin. Big mistake! Nähtävästi viesteissä on enimmäismäärä merkkejä ja meidän lista ei enää mahtunutkaan tuohon ekaan viestiin. Käänsin ja väänsin sitä niin, että en edes enää tiedä miten päin se on. Eli anteeksi tämä hetkellinen sekoilu, taidan korjata ja täydentää listaa sitten kun pääsen kotiin. Ei tämä oikein onnistu tälleen vieraalla koneella...

Juu, ja tänne ei mitään uutta. Ahdistaa vaan makoilla täällä sisällä kun ulkona on iiiihana auringonpaiste! Tänään on tapahduttava jotain, mikä katkaisisi tämän makoilun. Palaan astialle siis myöhemmin!

Kaa 39+4
 
Onnea kaikille vauvoille! :flower:

Jos nyt kirjottaisi pientä synnytyskertomusta. eli maanantaina 2.pvä oli varattuna aika käynnistykselle mutta luontoäiti päätti toisin. Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä klo. 5:00 heräsin kun lapsivedet meni. Samantien alkoi tuntumaan supistuksia, ei mitään kovia. Mies halusi soittaa mummun heti esikoisen vahdiksi, ite olin sitä mieltä että heti ei lähdetä. Kävin suihkussa, laittelin itseäni valmiiksi ja samalla supistukset voimistu koko ajan. Automatkalla supistukset tiheni, väli oli n. 3min. Mennessä olin 4cm auki, kanavaa 1cm jäljellä. Käyrällä makoilin puolisen tuntia, vauvalla kaikki oli hyvin ja supistuksia piirtyi tiheesti. Klo. 7 olin 5cm auki ja kanava kadonnut. Lämpöpussin ja äänenkäytön avulla pärjäsin hyvin supistusten kanssa. Väliä supistuksilla oli n.minuutti ja supistukset oli pitkiä. Puoli kasilta supistukset muuttui jatkuviksi, supistus loppu niin uusi alkoi parin sekunnin kuluttua :| Auki olin 6cm. Siirryttiin saliin, matka tuntu piitkältä kun yritti kävelle ja samalla hallita supistuksia. Spinaalin sain kasin aikoihin. Ja kymmenisen minuuttia siitä olin täysin auki, vähän kasin jälkeen. Kävelymatka odotushuoneesta saliin, aukasi paikkoja tehokkaasti :whistle:
Siinä sitten makoiltiin ja odoteltiin, että supistukset tekee työtä puolestani ja työntää vauvaa alaspäin. 8:45 9minuutin ponnistusvaiheen jälkeen syntyi pieni prinsessa :heart: Ponnistusvaihe oli helppo, nopea ja täysin kivuton. Pari tikkiä jouduttiin laittamaan.
Synnytyksen kesto vesien menosta oli vajaa 4tuntia. Synnytys oli nopea, helppo ja ihana. Nautin koko synnytyksestä, kätilö oli ihana, mies oli ihana, supistukset oli ihania :whistle: :xmas:
Tyttö painoi 3920g, painoarvio samalle päivälle oli 4000g. Aika hyvin arvioitu lääkäriltä ja kätilöltä :D Niin ja rv oli 39+0.

Nyt tyttö on 12vrk vanha ihanuus :heart: Nukkuu 3-5tunnin unia, syö ja välillä seurustelee. Iltasin jaksaa olla jo useamman tunnin hereillä. Yöunille menee kymmeneltä, syö 3-4aikaan ja aamulla herää klo.8. Mahaa kipristelee välillä, mutta ei onneksi kovin paljoa =)
Arki on alkanut sujumaan hyvin. Esikoinen on onnessaan vauvasta, koko ajan haluaisi hoitaa. Tuo leluja ja sitten ihmettelee miksi vauva ei rakenna legoilla tms. :heart: :D

Voimia odottajille viimesille päiville/viikoilla :hug: Ja ihanaa vauva-arkea kaikille vauvansa saaneille!

-Pauko ja Peppi 12vrk
 
Huomenta!

Nipsunapsu täällä yksi kärvistelijä 41+2

Tänään olis tarkoitus lähteä shoppailemaan ja olla yökunnissa toisen synnärin alueella (eli tuurilla Möhkö ulkoistaa itsensä). Huomenna olis siskon pojan ristijäiset, ja minusta olis tulossa kummitäti:heart: Ja sunnuntai iltana kotiin ja maanantaina synnärille yliaikaiskontrolliin :D

Onko kellään tietoa millainen polemiikki syntyy jos Möhkö päättää syntyä siellä toisen alueen synnärillä?

Nyt pakko mennä etsiin vaatetta johon mahtuisi ja kehtaisi laittaa ristijäisiin :wave:

Viikonloppua sekä suppareita toivotellen ja kaikkia vauvautuneita onnitellen :flower:

Hömäkkä ja Möhkö 41+2
 
onnea kaikille vauvaantuneille!! :flower: =)

jaksuja ja malttia meille muille ;) :D

tänne ei uutta. alkaa puuduttaa ja olo tulla levottomaksi mitä lähemmäksi la käy... no ei kun katellaan :D Tulee sitten kun on aika.

Olenkin tehnyt itselleni listan eri tehtävistä mitä on tekemättä/pitäis tehdä, niin ei tartte pyöriä ympyrää ja miettiä mitä tekis.. mm. ikkunat vois sisältä pestä (on täynnä pojan sormenjälkiä), muutamaan kukkaan pitää vaihtaa multa, koiralle ommella uusi makuualusta, yks ovi pitäis maalata jne.. että touhua on kun vaan tulis tehtyä. kun on lista niin on pakko tehdä että saa kaikki yliviivattua :LOL:
Kohta lähdetään hippo hiihtoihin ja mies vie poajn sen jälkeen mummolaan muutamaksi yöksi.

danjuska ja vilma rv38 :D
 
Mökin muija: Säädän facebookissa ja ny sielä on semmone meno että ihanku leikittäis porukalla hiekkalaatikossa. En oikeastaan keksi enää mitään muuta kuin mennä alakertaan pyykkäämään tai sitten vamutan koneen ääressä. Menee järki kyllä kohta.

Perhe on paras
: Onnea uudesta vauvasta!!

Soraya: Ihana vauvakuva!
 
Heippa!

Onnea Riine, Perhe on paras ja tuuli2 vauvoista!! :flower:
Ja muutkin jos en oo jotakuta maininnut jo aiemmissa viesteissä.

Jadekettu, mulla on ollu ihan sama juttu kun sulla noiden supistuisten kanssa. Esikoisesta ei olut yhtä ainoaa supistusta ennen käynnistystä ja nyt pieniä supisteluja tulee päivittäin. Ihanaa tietää että jotain siellä tapahtuu ja kroppa valmistatutuu synnytykseen.

Luin tuossa juuri aamulehteä ja siellä oli juttu kun äiti ja vauva olivat kuolleet keisarileikkaukseen. :eek: Tuo oli tapahtumut tiistaina Pietarsaaressa. Vaikka tuommoinen onkin erittäin harvinaista, niin silti sitä alkoi kauheesti miettimään ja kelaamaan. Jotenkin sitä aina ajattelee ettei Suomessa voi tuommoista tapahtua.

Nipsunapsu, ihan mielenkiinnosta utelen, että onko teillä siellä Kaliforniassa neuvolakäynnit maksuttomia vai joutuuko ne itse kustantaan? Entä synnytys? En edes tiedä mistä moinen tuli mieleeni, mutta tässä tilassa on aikaa miettiä vaikka mitä. :D

Nyt me lähdetään käymään raksalla ja vähän shoppailemassa, illalla olis sit tarkoitus mennä juhliin kaverin kolmekymppisiä ja viedä esikoinen yöhoitoon. Jospa sitä sais samalla hoidettua vähän tätä parisuhdettakin. ;)

marza ja minimuru 38+6
 
Merkkaus Tänne asti luettu. Palaan taas illalla, kun neiti ei nuku päikkyjä vaikka ollaan ulkoiltu monta pari tuntia ihanassa ilmassa. :headwall: Isäntä kyllä nukkuu vaikka äiti tarvitsisi pienen breikin itselleen :kieh: .

Jadekettu+masuasukki TASAN 38 ja alkaa vähitellen jänskättää. Se on niin kuin nelisen viikkoa enintään, niin meillä on toinen lapsi talossa :D
 
Heips kaikille!

Onnea vauvan saaneille :heart:

Täällä takana useampi tuskanen yö. Vessakäynnit lisääntyny ehkä seitsemään ja unien pituuteen suhteutettuna se on useammin ko kerran tunnissa. Joka paikkaan kolottaa ja päätä särkee. kädet ja jalat puutuu (se päällimmäinenkin :) )
Supistuksia täälläkin on ja ekaa kertaa heräsin viimeyönä supistukseen, mut ei vaan ymmärrä tää nappula tulla ulos ennen viimestä häätöpäivää. Tai siltä ainakin tuntuu. Ens to on sit yliaikaiskontrolli ja mähän en sieltä suostu kotiin enää lähtemään yhtenä :kieh: tosin se on mun työpaikka ni eivät varmaan enää ees yritä mua kotiuttaa tai mä käyn hankalaks. Tulipas tässä valitusvirttä kerrakseen.
Iteppä silti tilasin tän kolmannen raskauden ihan normaaliks :) kun ekasta raskausmyrkytys ja toisesta seurattiin maksa-arvoja. Nyt sit saan nauttia koko rahan edestä :LOL: Molemmat edelliset on käynnistetty ja nyt ois kiva päästä lähtemään ihan normaalisti.

päksy ja pallo 40+5
 
merkkailen välissä. pakko mennä nukkumaan vielä ku ei pahemmin tullu viime yönä nukuttua. vauveli vähän itkeskeli masuansa ja ukko oli säätäny makkarin lämmitystä niin eihän siinä kuumuudessa hullukaan nuku...
 
Kaa
Nyt on tultu kotiin taas. Yhdessä koossa. Omalla sohvalla on mukavampi levätä kuin sairaalasängyllä. =)

Aamulla oli osastolla melkolailla pahaolo, aamupala meni hädin tuskin alas. Muutamia supistuksia oli yöllä ja aamulla. Mahakin tyhjeni sujuvasti. Optimistina ajattelen, että tuollakin on joku merkitys. :D Aamulla lääkäri katsoi kaikki koetulokset ja päätti päästää minut kotiin. Mukavaa. Gynen tutkimuksessa kohdunkaulaa ei ole jäljellä lainkaan, ja kohdunsuu on kolmelle sormelle auki. Eli valmista kauraa olisi. Mieluusti kotona odotan ja olen täällä rauhassa ennen lähtöä synnärille takaisin. Supistellut on nyt tutkimuksen jälkeen noin kymmenen minuutin välein. Ei kauhean kipeästi kuitenkaan. Henkeäsalpaavasti, muttei kipeästi vielä.

Nyt vaan odotellaan...

Kaa 39+4
 
Hei!

Vauvauutisia täältäkin eli meidän pieni prinsessamme syntyi 10.3 klo 19.30 (rv 38+2) suunnitellun käynnistyksen jälkeen. Kokoa neidillä oli 48 cm ja 3490 g. Synnytys sujui hienosti ja siitä jäi positiivinen muisto mieleen. Tyttö voi hyvin, imemisotteessa vielä harjoittelemisen varaa on...

ärrieri + Vilma 4 pvää vanha

p.s ONNEA muillekin jo synnyttäneille ja tsemppiä kaikille, joilla koitos on vielä edessä.
 
Mömmis, me käytiin koko porukalla asioilla Seppälän suunnalla ja Hesessä tietty. Täällä tää voimistelee edelleen ja puskee, järki lähtee tän kanssa. |O |O . Ihan oikeesti, en oo hyvällä tuulella ollenkaan ja sen kyllä huomaa. Mä oon ihan hajalla kun kaikki nuo kolme edellistä on tulleet ajoissa, tää on se joka ei tahdo tulla minnekään ja tähän päälle ne kivut ja vaivat, mitä edellisissä raskauksissa ei oo ollut.

Ärrierille onnittelut tytön typykästä. Ihan mukavan kokoinen jo noille viikoille. Mua vähän pelottaa, minkä kokoiseksi tää on ehtinyt nyt. SF-mitta on mennyt sen keskikäyrän ylä- ja alapuolella tasaisesti siksakkia. :flower:

Muija ja kevätmyrsky 40 + 0
 
Ärrierille ja Tuulille myös onnittelut! :flower: :flower:

Itsekseen kotona niin pyörin sitten netissä :whistle: mies lähti hakemaan puukuorman ja vie pojan samalla mummolaan pariksi päiväksi. huomenna ajelee itse takas.
Joten koiran kanssa täällä oleskellaan(+kissa)
Äsken kävin kävelemässä jonkun 2,5km ja loppumatkasta tuntui että maha tippuu ja lantio halkee :| ois niiiin ihana lenkkiellä koiran kanssa kun ei joka paikkaan alkas heti särkee.

Kaallehhan voi lähtö tulla hetkenä minä hyvänsä =) tsemppiä!

kyselikö joku muuten noista philipsin itkuhälyttimistä?? oliko Kaatjuska??
Itse ostin pojalle käytettynä pari vuotta sitten tuon SC463:n ja ollaan tykätty!
Ainut että kun yläkertaan laitettiin langaton lämpömittari niin ottaa siitä kohinaa kun lämpömittari päivittää lukemia. Alussa kuului jotain outoa pölinää toiselta kanavalta mutta ei enää. selkeä kuuluvuus ja luotettava peli ollut :)
Tosin nyt kun käytiin toista hälytin paria katselemassa (pihilpsin langaton malli), niin myyjä sanoi että jos samalla alueella on paljon noita itkuhälyttimiä niin voi kuulla naapurin vauvan itkun :whistle: itselleen oli kuulemma niin käynyt ja jotain venäjän kieltä myös kuulunut. Meillä ei ole koskaan moista ongelmaa ollut.
Päädyttiin nyt sitten philipsin avent hälyttimeen.. en tiedä oliko ihan fiksu ostos.. siinä kuuluu paljon vaimeammin äänet mitä tuossa entisessä mallissa. aventissa talk toiminto, enkä tiedä onko nyt kovinkaan tarvittava. no esikoiselle ehkä..
saattaa olla että vauvalla käytetään tuota vanhaa ja esikoisella sitten tuota aventin.
Muuten tuossa avetissa selkeä kuuluvuus eikä ota häiriötä mistään, ainut huono puoli tosiaan vaan tuo että äänen voimakkuus sais olla isompi.
Vähän jäi mieityttämään että tuliko ostettua oikea mutta sitten ajatteltiin että tuossa perusmallissa ei ole kuin 2 kanavaa.. jos toinen kanava ottaa jostain syystä häiriötä niin sitten talossa on kaksi paria häläreitä jotko pitäis olla samalla kanavalla eikä se varmastikkaan toimi niin..
tulipas taas tekstiä.. jos lähtis syömään jotain.

jos saan aikaiseksi niin palailen illemmalla laittamaan tuoretta masukuvaa :)
 
Täällä on lapsivettä tullut yli tunnin verran.. paniikkiin menin kun kuvittelin että supistuksilla alkais ja että kalvot puhkastais synnärillä..
Soitin synnärille ja sanoivat että yöksi tulla viimestään,ja että saapi ihan rauhassa kotona olla normaalisti,ja jos alkaa kipuja niin voi tulla jo aiemin.
Ei ole vielä yhtään kipeätä supistusta tullut..

Pienessä paniikissa tässä kassia pakkailen.. tuntuu etten tarpeeksi pientä vaatetta pikkuiselle löydä.. vaikka kaappi pullollaan vaatteita.

Ukko on reenaamassa kaverinsa kans 10km päässä pyörällä.. hälle soitin ja se oli ihan paniikissa kans, sanoin että reenailehan rauhassa siellä, ei vielä kiirettä kun supistuksetkaan ei oo alkanu että yöksi vasta menen sairaalaan.

Nyt pitäis alkaa syömään jotakin ja jos sitä suihkuun lähtis tässä..

IIIIK!!!!!!!! :eek: :LOL:

Linda ja masuvaavi 39+1
 
Linda sullahan jännät paikat siellä - koitahan jaksella ja saada kimpsut kokoon! Tsemppiä kovasti!

Riine, ärrieri, tuuli2 ja perHe on paras onnittelut koko joukolle söpöläisistä :heart:

Danjuska kiitokset itkuhälärikommentista. Ollaan nyt päätymässa Philips SCD487- malliin, kun se on cittarissa plussakorttitarjouksessa (69 ?) ja vaikutti olevan ihan OK. Tässä mallissa myös kaksisuuntainen käyttömahdollisuus (radiopuh), tiedä sitten onko sille käyttöä. Voi myös käyttää yövalona. Paristo ja verkkovirta.

Kaa mukava, että pääsit vielä kotiin odottelemaan.

Mies huomenna keilafinaalissa (pääpalkinto 400 ?), joten nyt jopa toivon, että EI tule lähtöä lähimpään vuorokauteen, jotta pääsee osallistumaan finaaliin... No, eipä viitteitä lähdön suuntaan ole edelleenkään ollut.

Kaatjuska ja Kunto 39+6
 
Kaa
Lindalle tsemppiä vauvanhakureissuun! Se on tosi kyseessä... :D

Itsekkin taidan lähteä näytille. Supistukset tulevat noin 6-7 minuutin välein. Ei vielä kovin kipeinä, mutta käväistään silti. Josko vaikka ottaisivat sisälle. :whistle:
 
Niin syy miksi ei ole kuulunut täältä suunnalta mitään on luonnollisesti vauva :heart: , joka syntyi viime sunnuntai aamuna eli 8.3., meni siis 4 pv yli. Tyttöhän sieltä tuli niin kuin oli veikattukin ultrassa. Painoa 3610 ja 51 cm pituutta, pipon koko 34 cm. Kotiin tultiin heti synnytystä seuraavana päivänä. Kirjottelen lisää myöhemmin, puhelin soi...

Pöttis ja ihana tyttövauvansa
 

Yhteistyössä