**Maalismasut 2009** maaliskuussa

tiinahuu, hömäkkä ja myhkäri Jännittää ihan, että kukahan meistä pääsee ekana tositoimiin! Mulle on luvattu käynnistys tiistaille, silloin siis 41+6. Saa nähdä montako päivää sen kanssa kärvistelen.

Paljon onnea vauvautuneille! Perhe on paras, pöttis, tuuli2, ärrieri ja muut, jos unohtui mainita :flower:

linda ja kaa Hurjasti tsemppiä! Kuulostaa, että se on menoa molemmilla nyt :)

marza Neuvoloita ei täällä ole vaan lääkäri tarkastaa joka kerta. Meillä on vakuutus, joka kattaa kaikki käynnit ja synnytyksen sun muut, joten itselle ei jää maksettavaa. Hyvä niin, sillä summat, joita lääkäripalvelut kustantavat on suorastaan pöyristyttäviä. Samoin syntyvä vauva siirtyy suoraan valitsemamme lastenlääkärin hoidettavaksi neuvolan sijasta.

nipsunapsu 41+3
 
Apua, onkohan kyseessä limatulppa? Eli huomasin eilen alushousuissa pari ruskehtavaa viirua. Tänään on tullut valkovuotoa selkeästi hyytelömäisempää limaa, joka on sävyltään vaaleanpunertavaa, joukossa tummemman punaisia juovia. Minä kuvittelin, että limatulppa olisi kirkkaan värinen...

Hermostunut Minilla 39+5
 
Huomenta,

Taitaa olla taas pari maalismasua enemmän maailmassa eilisestä. Itsekin jo luulin pääseväni yöllä synnyttämään, mutta tulipa vaan tuskainen ilta ja supparit loppuivat yöllä. Illalla suurimmat kivut tulivat, kun vessassa piti juosta isommalla asialla monen monta kertaa. Supistukset aiheuttivat vatsan täydellisen tyhjentymisen. Ja tämä taas aiheutti maailman suurimpien pukamien ilmestymisen :x Koko raskauden ajan olen säästynyt niiltä. Nyt viimeisen viikon aikana on ollut pientä vaivaa ja eilinen räjäytti potin. Mä en kestä noiden kanssa synnytysponnisteluissa. Itkin kivusta joka kerta vessassa.

Nyt herätessä supistelee ihan hiukan ja tunnen ettei näistä ole mihinkään. Jos tätä kestää päiviä, mä tulen hajoamaan jo ennen synnytyksen alkua. Tänään iltapäivällä siskonpojan synttärieille. Täytyy vaan karata sieltä, jos eiliset vaivat palaavat pahoina. En aio istua kyyneleet silmissä vessassa, kun muut ovat kahvipöydässä :$

Ja lonkat on karmeessa kunnossa. Aamulla ei haluais enää herätä, kun tuntuu, että luut on murskana. Törkeetä valitusta tuli tästä viestistä, mutta nyt ei ole kauheasti hyviä fiiliksiä.

Melita ja Samuel 40+4
 
myymä
Huomenta! Aluksi heti tietenkin onnea vauvautuneille! :)

Tekstiä tänne tulee niin vauhdilla ettei meinaa perässä pysyä! :D

Satunnaisesti tulee jo jämäkämpiäkin supistuksia mutta siis hirveen harvakseltaan.. Eli mitään säännöllisyyttä ei ole.. Harmillista!
Ylihän tässä nyt näytetään taas menevän..
Eilen käytiin miehen kanssa leffassa kattomassa Bolt ja siellä sain aika mojoviakin supistuksia mutta lopahti sitten illan mittaan.
Kävin sitten toooooosi reippaalla kävelyllä illalla ja sainkin paljon painetta ja kipua aikaiseksi :D mutta supistuksia ei juurikaan tullut. Tänään sängystä nousu oli vain tuhannen tuskaista :D Liikunta on hullua ;D

Tähän hätään ei muuta...
myymä ja pikkuveli 39+3 :)

 
Huomenta!

Onnea kaikille vauvan saaneille! :heart:

Meille syntyi poika 12.3.09 klo 03.15, rv 41+0. Painoa pojalla oli 4100g ja pituutta 52 cm. Nyt harjoitellaan imetystä ja kotona olemista. Pääsin eilen kotiin. Palailen lukemaan juttuja ja kertomaan synnytyksestä, kun on enemmän aikaa! :)

Mimmu ja poika 3 vrk
 
Nooo, aamut on kyl karmeinta aikaa. Sängystä nousu on viimeinen asia minkä haluaisin päivän aikana tehdä. Se sattuu niin että meinaa taju mennä, nimenomaan juuri lonkkien alueella mieletön kipu. Vois melkein jäädä makaamaan 24/7. :kieh: Joten muillekin tästä kärsivistä jaksamisia. :hug:

Mä en kohta enää luota siihen että supparit muka auttais synnytyksessä. Edelleen lameet supparit, ja äärimmäisen harvakseltaan tulee ne tujut. Olen samoilla linjoilla myymän kanssa tässä. Salettiin menee yli vielä. :headwall:

Alan pikkuhiljaa ymmärtää miltä mökin muijasta ja monesta muista tuntuu kun ei tule kääryle ulos sitten millään. Ja pitäiskö alkaa ajatella kuin Kaa, eli tulee sitten kun tulee. :p

Tänään ois vieras tulossa tänne ja pitäis siivotakin. No hyvä että jos tämä sunnuntai menis jotenkin.

Mömmis 39+1
 
Pöttikselle ja Mimmukalle onnea sylin täydeltä vauvoista!!! :flower: =)

Kaa
varmana jo nyytti kainalossa tai ainakin tositoimissa kerta ei ole palannut ilmoittelemaan ;) :D
Samoin kun Linda =)

Melitalle jaksuja oloon! :hug: Eihän sitä tiedä että kuinka äkkiä supistukset alkaa ihan urakalla.
Itsellä on maha ollut löysällä jo usemman päivän.. aivan päin vastoin mitä raskauden keskivaiheilla ja alussa :whistle: mutta omalla kohdalla en jaksa uskoa vielä enteilevän synnytystä. On vaan pirunmoiset menkkakivut mutta ei muuta.

Myymän tilannehhan kuulostaa kans lupaavalta. jospa supparit säännöllistyis ja pääsisit pian tosi toimiin =)

omaa napaa...

heräsin aamulla 6.59 niin kuin joka ikinen aamu nykyään |O :headwall: hajottaa kun ei saa nukutuks vaikka väsyttää ihah tolkuttomasti. Kerrankin kun ois ollut taas mahdollisuus vetää niin pitkät unet kun vaan huvittaa :whistle:

no, koiran kans käyty kävelyllä, pyykit laiteltu ja suihkussa käyty.. aamupalaa pitäs lähtee kattelemaan...
kävellessä vihloo hermoja alhaalta ja tunuu että vasen jalka ei ota alle.. vauva tosi alhaalla.. sais minun puolesta vaikka tulakkin jo. esikoinenkin ois sopivasti mummolassa ;)
no, onhan tässä vielä la:han aikaa..

josko muutaman masukuvan laittaisin..





eka kuva otettu rv 37+5 ja alempi vain 2päivää myöhemmin eli tasan rv38.. ja alemmassa näytän ihan KAMALAN valaalta.. voiko parissa päivässä massu kasvaa noin :eek:

hirveää menkkasärkyä on.. varsinkin paikallaan ollessa.. sitten jos liikkuu niin lantio ja alaselkä huutaa armoa.. ai että romunako :LOL:
no vielä kuitenkin pärjätään hyvin ja pääsen liikkeelle hyvin niin se on pääasia. Mutta odotan jo kovasti helpotusta oloon :D
edelleen vaan ihmettelen miten erilaisia nämä raskaudet on olleet.. esikoisen aikaan parasta aikaa oli loppuraskaus.. ei kipuja eikä kolotuksia.. vain valtava masu :D

nyt jääkaapille..

danjuska ja vilma 38+1
 
Huomenta kaikille!
Minilla, limatulppa on vihreä väriltään, ainakin mulla on aina ollut. Se voi irrota jo viikkoja ennen synnytystä (kuten mulla tässä, irtosi jo silloin kun olin töissä...) tai sitten ihan vasta tulla synnytyssalissa. Ja sen huomaa väristä miten kypsä se on. Jos se on enemmän "myrkynvihreää" se on ns. raaka ja jos se on sellainen vaaleanvihreä räkäpallero housussa, niin se on kypsä. Ja sen tulpan tulon jälkeen kohdunsuu alkaa avautua, näin mulle terkka kertoi.

Melita, tiedän tuon tunteen. Mä oon jo ihan hajalla. Kahtena yönä olin jo, että nyt lähdetään niin ensimmäisenä ite nukahdin ja toisena supparit loppui kuin seinään... Ei tää täältä tuu, varmaan menee käynnistykseen. Kukaan aiemmista ei oo mennyt yli paitsi tämä tuhkamuna.... |O . Edelliset on osanneet tulla tuolta tulos.
Olo menis kait, jos ei olis näitä kipuja ja särkyjä tuolla alhaalla mutta kun niitä ON! :kieh:
Nyt voi sanoa, että onneksi tuo la on mennyt, ensi viikolla saan terkalta lähetteen äippäpolille kokoarvioon ja siellä alankin sitten hankalaksi, en meinaa lähtä ilman tenavaa pois! Itseasiassa ajattelin jo soittaa hu aamusta heti terkalle ja kerjätä lähetettä, la oli ja meni :attn: . Tänä aamuna tuntui sellaisia nippailuja tuolla jossain mutta se siitä sitten.

Mulla särkee aamuisin kun nousee ylös, tonne alas. Voiko ne olla liitoskipuja, keltään ei oo aiemmin ollut.....?!?

Täytyy lähtä tekeen tonne ruokaa. JOs paistais ihan kanasuikaleita ja heittäis TikkaMasalaa joukkoon ja keittäis riisin. Siinähän sitä olisi. Ja vielä kun polttais roskat ja puuta puuhellassa, tulisi lämpöä eikä menisi sähköä.

Muija ja kevätmyrsky (tuhkamuna) 40 + 1
 
Minilla81 paljon onnea sulle ja perheelle!

Melita ja muut tuskaiset kärvistelijät: jaksuja kovasti teille. Ei voi olla hääviä, jos suppareita tulee ja menee päivätolkulla eikä homma etene.

Täällä ei oo mikään muu paikka kipeä kuin kurkku :LOL: Mies siis pääsee iltapäivällä keilakisaan j minä kattomaan :) Istuminen/ notkuminen keilahallilla 2-4 tuntia kyllä käy jo työstä, mutta en raaski jättää väliin.

Nauttikaahan kaikki mahdollisuuksien mukaan sunnuntaipäivästä! Ja lepoa, jos siihen pystyy.

Kaatujska ja Kunto 40+0 (neuvolan LA, listassa ultran LA 18.3)

 
voi ny vitura, ekan kerran multa hävis teksti ja eikun homma alusta... :kieh: :kieh: :kieh:

Oikein paljon onnea kaikille jo vauvansa saaneille!! :flower:

Tuntuu, että kaikki muut on jo melkein vauvansa saanu paitsi mä. :( Mulla ei oo oikein minkäänlaisia oireita edes et synnytys ois lähellä joten huhtikuu täältä tullaan. Sen puoleen on ihan hyvät oltavat, että yöt nukun vieläkin normaalisti ja suht normaalisti pystyn myös kotihommia yms. tekemään...

Siskoni sai eilen tytön ja huomenna aateltiin käydä niitä moikkaamassa. Eikös vastasyntyneen näkeminen/pitäminen edesauta synnytystä? Ois se kuitenkin kiva jo saada omakin nyytti syliin, koska alkaa hieman jo ituttaa tää odottelu...

Kaikille nyt vain tsemppiä odotteluun ja yritetään nauttia tästä kevään saapumisesta

minde83 38+4
 
Oikein hirmusesti onnea kaikille jo nyyttinsä saaneille!

jahka mie nyt kerkiäisin kertoa lyhennettynä ton mun synnytyskertomuksen...

Elikkä sunnuntaina aamulla klo 9.00 kirjauduttiin sairaalaan. Supistelut oli noin 5 minuutin välein, ja melko kipeitä. Noh kätilö tarkasti tilanteen ja sormella auki. ARGH! ja kohdunkaulaa jäljälle.. Minut siirrettiin kuitenkin saliin, koska supistelut alko tuntumaan kipeimmiltä. Se päivä menikin sitten tarkkaillessa. välillä supisteluiden väli harveni ja välillä tiheni. eli eivät olleekkaan säännöllisiä. yritettiin ihan luomusti odotella vauvelia joten en saanut kipulääkkeitäkään. Seuraavana aamuna lääkäri tarkasti tilanteen ja kohdunkaulaa vielä jäljellä ja kolme senttiä auki, mutta supistukset olivat laimentuneet. eivät enää niin kipeät. Minut päätettiin siirtää vuodeosastolle, koska olin kuitenkin pitkänmatkalainen. (140km kotiin) kolmen tunnin jälkeen supistukset taas koveni ihan järkyttävän kipeiksi. En meinannu pystyssä pysyä. Minut lähetettiin taas synnytyssaliin. Tai tässä välissä jouduttiin odottelemaan kun kaikki salit oli varattuja... onneksi ei tarvinnu kovin kauaa odotella.

Kätilö taas tarkasti tilanteen ja edistystä ei ollu tapahtunu entisestä ja TAAS jälleen kerran supistelut laimeni. Alko olemaan tosi epätoivonen olo ja kävi mielessä että sektioon tämä päätyy. Mieliala kävi kyllä melkosta vuoristorataa. Noh lääkäri päätti sitten käynnistää synnytyksen ja klo 14.45 puhkaistiin kalvot. Jee ja edistystä tapahtu tunnin päästä siitä sain epiduraalin ja sitten sitä mentiin. Aloin pikku hiljaa aueta ja supistelut oli jotain ihan järkyttävää ja tuntu että epiduraali ei edes vaikuta. Illalla noin klo 11 sain alkaa ponnistamaan ja aikani ponnistelin niin kätilö vaihtu lääkäriksi ja vauvaa yritettiin ottaa imukupilla pois, mutta tulos oli toivotonta. Vauvan hiukset näkyi jo selvästi kun vauvan sydänäänet loppu kuulumasta ja päätettiin sitten mennä hätäsektioon. Pelon tunne hiipi puseroon.... anestesia lääkäri alkoi puuduttamaan katetrin kautta, koska aikaa ei ollut oikealla lailla puuduttaa. Lopulta kuitenkin aika kävi vielä tiukemmalle ja päätettiin nukuttaa.

Tyttö syntyi klo 00.55. Kahen aikoihin sitten heräilin ja sain kuulla että tyttö tuli. :heart:

Ihmeen nopeasti aloin toipumaan. Välillä vähän selkää särkee ja pitää olla varovainen tuon leikkaushaavan kans, mutta toipuminen on ollut nopeaa tällä kertaa. Vauvallakin nyt kaikki hyvin. Pää alkaa olemaan normaalin muotoinen. ja ihana pakkaus. :heart:

jossu ja tilli vauva 5vrk
 
Kaa
Väliaikatietoja; täälläpä sitä ollaan osastolla, yhä ilman vauvaa. Eilen siis tultiin synnärille, mutta supistukset sitten lopahtivat... aaargh. Yö sitten nukuttiin täällä ja nyt olen siirtynyt osastolle odottelemaan huomista päivää. Eli EHKÄ, MAHDOLLISESTI huomenna olisi sitten edessä ensimmäinen käynnistely-yritys. Lääkäri tuumasi, että heti kun minut kotiin päästää, niin arvot taas nousee. Joten sen takia kokeiltaisiin huomenna käynnistystä.

*huokaus* mennään tosiaan pitkän kaavan kautta tätä lapsen maailmaansaattoa. Mutta mitäpä sitä ei kestäisi hyvästä syystä. =)

Palaan kertomaan lisää sitten kun on jotain kerrottavaa. Päivityksetkin odottavat kotiin asti sitten...
 
Onnea mimmukka, ärrieri ja pöttis!!! :flower:

Jossun synnytys kuulosti aika tapahtumarikkaalta... Mutta onneks kaikki on hyvin ja tyttö kainalossa. =)

Kaa, tsemppiä ja supistuksia!!

Ja jaksamista kaikille joilla mennyt jo raskaus yli la:n. Odottavan aika on pitkä....

Oltiin tosiaan eilen kaverin kolmekymppisillä ja mulle meni vähän hermot ihmisten ihmettelyihin. :eek: Sain kuulla varmaan sata kertaa et "meinaatko tosiaan lähteä baariin?" ja "miten sä jaksat saunoa noin kauan (2h) tuossa tilassa?" No daa, ei kai raskaus nyt mikään sairaus ole! Siis mulle ei sitten mee jakeluun, miks monet ajattelee ettei raskaana voi olla baarissa. Ja join muuten eilen elämäni parasta alkoholitonta siideriä. =) Ne kaupasta ostetut on ollu ihan hirveitä sokerilitkuja, mutta tää oli niin hyvää, etten aluks edes uskonut sen olevan alkoholitonta. :LOL: Harmittaa kun en kysynyt mitä siideriä se oli.

Supistuksia ei oo edelleenkään näkynyt mutta selkää jomottaa vähän väliä. Mutta kysyisin teiltä jo synnyttäneiltä, että ootteko aavistaneet että synnytys lähestyy? Onko siis ollu jotenkin erilainen olo? Mulla on nimittäin tänään ollu jotenkin tosi levoton ja rauhaton olo ja muutenkin tuntuu hassulta ja omituiselta. Mulla on jotenkin semmoinen aavistus että huomenna tapahtuu jotain (nyt kun sanoin sen ääneen, mitään ei tapahdu :$ ), vaikka tosiaan ei ole ollut edes supistuksia. Mulla kun eka synnytys tosiaan käynnistettiin, niin ei ole kokemusta tuosta luomuna käynnistymisesta...

Jään odottamaan huomista, että nähdään pitääkö mun aavistukset paikkansa. :whistle:

marza ja minimuru rv TASAN 39+0 jee!!! =)
 
Zoe-F
marza Miä en oo vähään aikaan ollu baarissa, mutta viimeksi kun olin, niin oli jo maha pystyssä, ja muutama kyllä katto himpun pitkään. Noh, jonkunhan se on kuskina joskus oltava, mitäs sitten jos on maha pystyssä :D
Minust Kopparberg:in karpalosiideri on todella hyvää (alkoholiton)
 
Kopparbergin päärynä iskee täällä enemmän. Karpaloa pitäis maistella. :D Tietty kaikki sidut alkoholittomina. Moni kyl ihmetteli aluks et mikä se semmonen äiti kun juo alkoholia. Itse lähinnä pidän mausta. =)
 
Heips!

Ristijäisreissu takana ja vielä yhdessä koossa ollaan. Huomenna aamulla yliaikaiskontrolli ja matkaa sen verran et toivottavasti starttaisivat yksiön asukin häädön. Nyt jo jännittää kuinkas käy :D

Onnea kaikille vauvautuneille!:heart:

Hömäkkä ja Möhkö 41+3
 

Yhteistyössä