**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Noniih, ehtoota!
Se on sitten tällä muijalla aamulla menoa jos ei yön aikaan. Kävin tänään nlassa ja maha on sellainen kompakti paketti. Ei pehmeä, koska sitä lapsivettä on sieltä häipynyt, ihan kuiva se ei oo mutta ei montaa päivää mennä tolla vesimäärällä. Viimeiset hetket synnytyksen alkaa luonnollisesti, huomenna annetaan sitten jotain kemiallista potkua jos ei. Ja vuosien saatossa olen tullut pessimistiksi, joten en jaksa enään uskoa.

Nlasas oli muuten kaikki hyvin, sydänäänet jne. RR oli noussut muutaman ja paino jälleen laskenut. Siitä ei oo mitään käsitystä, miten se lapsivesi on hävinnyt tai minne se on mennyt. Kaiken järjen mukaan kun se ei sieltä tuu kuin yhtä kautta ulos. NO, huomenna on hyvä tivata teoriaa lääkäriltä siihen, että minne se oikein menee. Maha on oikeestaan koko ajan kova, ei pehmiä ollenkaan, joten en osaa sanoa milloin on supistus päällä ja milloin ei.

Tulen sitten kertomaan jossain vaiheessa miten meillä menee, jos/kun pääsen koneelle.

Muija ja kevätmyrsky 40 + 3
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille!!!

Käytiin eilen kattomas siskon 3pv:n ikästä tyttöä, oli vähä inana. Olis niin tehny mieli ottaa se joukkoon <3

tuntuuko musta vaan vai onko täälä enää paljon ketään aktiivista kirjottelijaa? Vielä tos joku viikko sitten viestiä pukkas monta sivua päiväs, mut nyt kaikki on joko vauvansa saanu tai parasta aikaa laitoksella. Mä oon tääl pian yksin :kieh: :LOL:

minde83 38+6
 
Tässä sitä aamua ootellaan. Uskaltaisko ottaa aamupalaa, jos joudutaankin pahimmassa tapauksessa sektioon. Apua! :eek: Kaikki kauhuskenaariot mielessä. Tossa jossain vaiheessa tuli suppareita mutta ei niillä yhtä vauvaa maailmaan työnnetä. No, tässä synnytyksessä näen lääkärin, kun aiemmissa en ole niistä nähnyt vilaustakaan!
 
Huomenta :D

Onnea Chromolle.

Minde83 kyllä mä ainakin aikas ahkeraan kirjoittelen täällä. Laskettuun on aikaa se 1 1/2 viikkoa ja meillä se nyytti syntynee varmaan pääsiäisenä :LOL: . Olen satavarma, että kirjoittelen kohta yksin täällä. Yksinpuhuja :whistle: .

Mökin muijallakin on jännät paikat. Neljäskö lapsi se teillä sitten on?

Meikäläinen soittaa kohta terveysasemalle ja pyytää saada ajan lekurille, että pääsen näyttämään ihania raskausajan vitsauksiani - pukamat :kieh: -jotta saan jotain apua asiaan. Yö on mennyt tas niin huonosti, kun peppu on kipeä ja kutisee. Niin eihän tässä ole saanut nukuttua laisinkaan. Pakko saada joku apu tähän, ennen kuin räjähdän kahtia :heart: . :kieh: . Saas nähdä antavatko edes aikaa, vaan joudunko prkle kärsimään. Ovat niin nipoja täällä antamaan aikoja, vaikka harvoin joutuu terveysasemalla käymään.

Zoella on kivannäköiset rattaat. Me ostimme esikolle käytettynä Vauvat palstan kautta parikuukautta käytetyt vaunut. Emmaljungan duo Edget. Ja ne ovat edelleen meillä käytössä. Niissä on kanssa tuollainen iso kova tavarakori. On muuten äärettömän näppärä, kun käy kauppareissuilla. Saa paljon tavaraa mukaan. Ja helpottaa kantamista. Meillä kuului pakettiin mukaan sadesuoja, rengassuojat, hoitolaukku. Sittenhän vaunuissa on siinä ylälipassa hyttyssuoja. Mikä on mahtava. Ja meillä on vaunut siis yhdistelminä. Meillä esikko jouduttiin nelikuisena siirtää rattaisiin makoilee, kun ei halunut makuuasennossa olla, vaan halusi nähdä maailmaa. Nukahti paremmin.

Ostin eilen valmiiksi raeruohoa ja kartonkia. Sulkia meillä onkin ennestään ja aiemmin ostin silkkipaperia. Niin ja pääsiäistipuhja on ennestään. Meinasin illalla esikon kanssa hieman askarrella pääsiäistipuja ikkinoihin. Kun isäntä on varmaan koko illan taloyhtiön palaverissa. :kieh: :kieh: :kieh: . Raivostuttavaa, kun hän on taloyhtion PJ, mutta muut aina jaarittelevat kovasti. Saan koko illan olla yksin tytön kanssa. Jos on paha päivä, niin saan kannella koko ajan. Pitänee varmaan laittaa illalla kylpyynkin. Niin ehkä rauhoittuu paremmin iltaunille.

Tänään olen siivoamassa muutamaa kaappia ja keittiön kaappien ovet putsaan. Huomenna siivoan muuten koko asunnon tai sitten perjantaina. Kun esikko on poikkeuksellisesti tarhassa, heillä on joku aurinkojuhla siellä.

Onkos teillä jotain kivoja linkkejä, joissa olisi tekstiviesti-ideoita, joilla voisi ilmoittaa vauvan syntymästä? Joskus niistä oli puhetta, mutta sama pää kesät talvet :ashamed: . :ashamed:

Muistin eilen jopa nostaa käteistä kaupassa käydessä, kun on ensi viikolla avoimessa päiväkodissa kirppari. Ajattelin mennä sinne pörrää. Viimeksi tein todella hyviä löytöjä.

Jaahas pääsen soittamaan kohta lekurille.

Palataan

Jadekettu+masuasukki 38+4 :heart: oho päivät vähenee :heart:
 
myymä
Hoplaa!

Erittäin TURVONNUTTA aamua teille kaikille! Synnyttäneille paljon onnea ja synnyttämään lähtijöille TOSI paljon tsemppiä
:heart:

Tosiaan yön jäljiltä mun sormet on niin turvoksissa että joka ikinen nivel on kipeä. En saa edes kättä nyrkkiin kun sattuu niin paljon. Siinä sitten pitänee pikkiuhiljaa jumppailla että saa taas käden jotenkuten toimimaan :(
Huomenna ois sitten laskettuaika. Alan olemaan kyllä todella kypsä joten SAIS JO TULLA! :( Ei tätäkin yliajalle, en tahdo, en halua :(

turhautunut myymä ja pikkuveli 39+6
 
JES mä sain ajan ajan terveysasemalle ja käyn näyttämässä pukamiani :ashamed: Nolottaa, mutta pakko saada jotain apua oloon.

Myymä menikö sinulla eka ylliajalle? Miten syntyi? Meillähän oli tosiaan pitkän kaavan mukaan 42+2 ja käynnistyksen kautta. Ja todellakin toivon, ettei tämä mene käynnistykseen.
Kyllä se sieltä tulee, joku kaunis aurinkoinen aamu =)

Jadekettu+masuasukki
 
myymä
Jadekettu Esikoinen syntyi 41+5 eli yliajalle mentiin :) Onneksi tuli kuitenkin spontaanisti...

Pitäisköhän mun soittaa neuvolaan tosta turvotuksesta? vai luottaisko et jos ois myrkytyksen eleitä niin tulis myös ne muut oireet? :) Mulla oli paineet kuitenkin tosi hyvät maanantaina..
 
Chromo ja mie vuoan savost: sylin täydeltä onnea vauvoista!! :flower:

Myymä: onpas kurjan kuulonen turvotus :| oletko jotain suolaisempaa syöny kun moinen turvotus pamahtanut??

Jadekettu ja Minde:
meikäläinen pysyy kans täällä ihan huhtikuun puolelle asti, veikkaisin.

Mökinmuijalle
tsemppiä!!! :hug:

omaan napaan ei uutta.. verikokeissa kävin ja tulokset tulee pe.
 
Kaa: ooo herrijee teille tuli sittenkin!!! Onnea!!

Mie vuan savost Onnea pojasta!!

Täällä kokeiltu sitten yöllä yhtä S:ää petissä. :D Olin jo sillä asenteella et oksat pois. Hohhoijaa, ei täälläkään mitään tapahdu, supistelee kolmatta päivää tasaiseen tahtiin. Pelkkää turvotusta, ja prkleenmoista liitoskipua ympäri lantiota.

Nyt on alkanu tulla huono olo jos on selällään. :x Yäk.

Mömmis 39+4
 
Ihanaa, onneksi olkoon Kaa!! Ihme juttu, en oo käyny täällä (tai oikeen missään muuallakaan ) viikkoon lukemassa viestejä, aika menee siivillä Tyypin kaa. Yht äkkii vaan tuntu, et käyn tsekkaamassa mitä tänne kuuluu ja ajattelin, et onkohan Kaalla jo vauva! Hassu sattuma.

Rentoa mieltä odottelijoille ja kiitokset jakamisesta kaikille!!! Me vetäydymme muihin maailmoihin. :hug:

T:Hannami ja Tyyppi 16 päivää
 
Heippa kaikille ja onnea chromo, mie mie vuan savost ja Kaa!

Vihoviimeinen neuvola on takana ja nyt odotellaan vaan viimeisen viikon actionia. Pukamat kiusaa edelleen ja niistä juttelinkin neuvolatädin kanssa. Painoa oli tullut taas lisää ja kokonaisnousu on nyt yli 25 kiloa :x Verenpaine oli hiukan omien normaalien yläpuolella ja kerroin myös välillä tulevista tähdistä näkökentässä. Täti kirjoitti minulle lähetteen yliaikakontrolliin. Se on viimeistään ensi maanantaina (41+5). Voi olla, että kutsu käy jo aiemmin, mutta perjantaina täytyy itse soitella aikaa, jos sieltä päin ei olla yhteydessä ennen.

Vähiin käy vauvattomien osuus täällä.

Melita ja Samuel 41+0
 
onnea kaikille vauvautuneille!!! :flower:

meillä meneee pojun kanssa hyvin!kohtutulehduksen lääkekuuri loppui eilen aamuna..tässä nyt katsotaan jos alkaa uudelleen ne kivut niin oysiin vain!toivottavasti ei ala!

jaksuja kaikille...odottavan aika on tosi pitkä!!!!!!!!!

sabine ja poju 1vko 6pv
 
Onnea Chromo, mie vuan Savost ja Kaa!

Ja Minde älä ole huolissas, et täällä yhsin joudu roikkumaan! Tänään LA (ultran mukainen) ja ajattelin etkyllä tässä se pari viikkoo pitää asennoitua olemaan vielä ilaman nyyttiä...

Kyllä Nipsunapsukin on melko suurella vrmuudella nyytinhakureissulla, kun aktiivinen kirjoittaja ei oo ilmotellu ittestään kolmeen päivään...?

Täällä pidetään kyllä tarkkaa huolta odottajasta, kun mä oon käynny neuvolas yhteensä jo 15 kertaa, huomenna 16.! Ja huomenna nukkatäti, joka on kätilö, tarkistaa myös sen kohdunsuun tilanteen... jännää!
 
Onnea vauvautuneille!

Show on alkanut...

Täällä alkoi tapahtua viime yönä. Ekaksi lapsi möyri mahassa (sattui sikana) 1,5 tuntia, sitten vähän ajan päästä alkoi tulla kivuliaita suppareita. Ei mitään tosi pahoja, mutta ei ne kivuttomiakaan enää ole ;) Postista kilahti tilaamani Unen aika -tuutulaululevy ja sen soidessa fiilistelen täällä kotona.

No, soitin varmuuden vuoksi Kättärin Haikaranpesään aamulla ja kuten olin arvellutkin, nyt vaan seuraillaan tilannetta ja nukutaan päiväunia. Kivuliaita suppareita tulee välillä, mutta aika harvoin. Tätähän voi jatkua useita päiviä tai sitten ei... Jännää.
 
Moikka!

Onnea Kaa:lle!!!

Minde, Jadekettu ja muut, mäkin meinaan roikkua täällä teidän kanssa huhtikuun puolelle. :LOL: Eka meni niin paljon yli ( =16 päivää ), ettei mulla ole mitään toivoa synnyttää lähelläkään laskettua aikaa. :D

Kukas kyselikään niitä syntynyt-tekstareita? Niitä tais olla tuossa helmikuun ketjussa enemmänkin, tosin oikeastaan ykskään ei kolahtanut muhun kunnolla. Esikoista me laitettiin tämmöinen viesti aikoinaan: "Vieressä tuhisee rakkautta 3950 g ja 55 cm. Vauva syntyi klo 02.33 ja yllätys yllätys, se on poika!" Kaikki povasivat meille silloin tyttöä ja olin itsekin varma että tyttö tulee. Olikin aikamoinen yllätys että tulokas oli poika, ja siksi se myös viestiin kirjoitettiin. Nyt pitäis kehittää kans joku kiva viesti. Luultavasti laitan tämmöisen:
"Meidän xxxx:sta tuli tänään isoveli, kun meille syntyi pieni tyttö-/poikavauva! Vauvan strategiset mitat ovat xxxx g ja xx cm. "
Tuo on vähän tylsä, mutta en ole nyt muutakaan keksinyt.

Nyt taidan mennä ottaan pikkupäikkärit, kun poikakin nukkuu.

marza ja minimuru 39+3
 

Yhteistyössä