**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Ja taas täällä, ei sitten tullut mitään vuotoja... enempää! ja se ottaakin päähän tässä!
elikkäs neuvolassa tultiin siihen tulokseen tänään että limatulppaa se oli valkovuodon kanssa! suppailuja tullut muutama mutta ei sellasia hälyyttäviä... Tää on niiiin raivostuttavaa odottamista! Selkä meni eilen kanssa taas pahempaan kuntoon, ei toivoakaan että istun koneella 10min enempää... Neuvolassa olin sitten tänään, paino pysynyt samana viikkosesta, sf mitta noussut yhden pykälän, Verenpainetta jälleen,110/89 ja 110/90 perjantaina tarkastaan tilanne... Sain Taysiin lähetteen, nyt vaan odottelemaan kutsua postista:) oon jo sulatellut asiaa päässäni että pakotan käynnistään sen jos sinne tarkastukseen asti pääsen!!! Onnea taas vauvautuneille :flower: :flower: :heart: onko muilla hermot kireellä ihmisten kyselemiseen?? mulla kun facebookki aina ihan täynnä kyselyjä.. ja tekstaria pukkaa joka päivä joltain... mulla menee siinäkin jo käämi kun koko ajan on periaatteessa ajatukset tässä synnytyksessä, kun ihmisetkin kyselee... ja tekis mieli oikeesti tiuskasta vaan kaikille että syntyy vasta ensi vuonna tämä muksu! olen spesiaali synnyttäjä! anteeksi tilitykseni mutta hermostunut olen.... Jeps, mutta nyt meen lepäileen ja otan särkylääkettä tähän selkään! huoh, mitä tilitystä taas... mutta jotenkin helpompi tänne kirjotella omia tuntemuksiaan....
 
Vauvan tuoksuiset terveiset....

"Pieni" tyttö syntyi 16.3. klo 22.42. Kokoa tytölle kertyi 4490g ja 53,5cm, pipokin vaivaset 37cm.... :heart: :eek:
Onneksi en lähteissä tiennyt paljonko tytöllä on kokoa. Viikkoja kertyi 41 tasan.

Ja onnea vielä muillekin vauvan saaneille :heart:
 
Paljon onnea kaikille vauvaantuneille! On se varmasti ihanaa kun se oma käärö tuhisee sylissä..!
En ole juuri kirjoitellut, mutta olen lueskellut ketjuja silloin tällöin.
Täällä ei vielä juurikaan merkkejä lähetyvästä päivästä ole.. Toisaalta harmi mutta toisaalta hyvä, olen nimittäin nyt ollut jo viikon kaameassa flunssassa, röörit tukossa ja veri maistuu suussa kun yskii... massuasukkikin on väsähtänyt tähän yskimiseen. no onneksi neuvolassa tänään kaikki ok. Toki supistelee päivittäin ja välillä tuntuu jalkovälissä sellaiselta ettei tee mieli ottaa askeltakaan. Tajusin tässä kun ketjua lueskelin, että mun selkäkivut ovat kadonneet ihan täysin viimeisen viikon aikana! Ihanaa! Oon ihan huuli pyöreenä! Kun ei välillä meinannut jalat kantaa kun otti niin kipeästi alaselkään. toivottavasti muillekkin kävin niin!
On se muuten ihanaa kun alkaa päivät pidentyä, odottelen jo innolla lämpimiä ja arinkoisia päiviä, kun voi vaavin kanssa mennä omalle pihalle köllimään.. ! vaikka hetkihän tuohonkin vielä vierähtää..
Jaksakaa leidit vielä vähän aikaa! Kyllä sen käärön sieltä kainaloon saa sitten kun aika on kypsä! =)
 
myymä
Onnea taasen vauvautuneet :) Täällä kateellisena vielä yhtenä kappaleena...

Mä niin toivoisin ja haluaisin että lähtö tulis ens yönä. tahdon tahdon tahdon!

ei tähän hätään muuta kuin turhautumista :(

myymä ja pikkuveli 39+6
 
iltoja :wave:
saas nähä pääsenkö tositoimiin ens yönä..synnytys supistukset on tullu nyt 35 min 2-3 minuutin välein...ja loput limatulpasta irtos...nyt koitan kärvistellä mahdollisimman pitkään kotona,mut minun tuurilla nämä tieten lakkaa
Angelia ja vaavi 40+5
 
Tulin vain ilmoittamaan, että poika syntyi (rv 41+5) 16.3. klo 21.54 suunnittelemattomalla sektiolla. Iso poika hän on 56 cm ja 4600 g ja valtavan suloinen :heart:

Sairaalassa ollaan koko perhe oltu sunnuntai-illasta lähtien ja kotiinpääsy on kenties perjantaina. Ei mennyt kaikki ihan nappiin synnytyksessä ja vaikka tulos onkin mitä hurmaavin, niin seuraavaa vauvaa en uskalla vielä edes ajatella. Palailen kertomusta kirjoittamaan kunhan kotiudutaan.

nipsunapsu
 
myymä
Paljon onnea vauvautuneille! Teitähän satelee nyt oikein olan takaa!

Laskettuaika olisi nyt sitten tänään! Yö oli TODELLA lupaava mutta mitä sitten tapahtui... nukahdin ja siihen loppui supistukset :(
Eli heräsin 1.30 vessaan jolloin totesin että tulee aika kipeitä supistuksia 5-20 min välein. Olin todella toiveikas kun jouduin vielä vessaan sitten tyhjennyksellekkin... Jostain syystä kuitenkin parin tunnin kärvistelyn jälkeen supistukset lopahti ja mikä pettymys kun heräsin aamulla yksin kappalein :( Eli yliajalle mennään, voi hempura!

myymä ja pikkuveli 40+0 :)
 
Onnea kaikille vauvautuneille

[

Se on sitten jo torstai ja aurinko paistaa ulkona kauniisti. Todella kaunis loppumaaliskuinen ilma. Täällä kovasti odotetaan kevättä ja kesää. Jotta pikkuneidillekin saisi pukea vähemmän vaatetta päälle ja saisi itse nauttia ulkona auringosta kahvikuppi kädessä istuen. Ilman, että tarvii pelätä, että jäätyy pakaroista kiinni penkkiin :LOL: .

Meikäläisellä on tänään keittiön muutaman kaapin järjestely, kun jäi viimeksi kesken hieman. Sitten on noita esikon vaatteita, joita hieman korjaan vauvalle. Kuminauhaa mennyt collareista rikki. Sitten siinä on yksi sellainen takki, joka on miehen mummon virkkaama hänen siskolleen. Jossa sisävuori on hieman hajonut saumoista. Pitää korjata. On aivan ihana sellainen kauniin keväisen keltainen. :flower: Onkohan jollain kevättä rinnassa:) AI joo, ja esikon hienot piirrustukset pitäisi varmaan laittaa talteen yhteen ja samaan paikkaan, etteivät katoa kultaiset muistot. :heart:

Nipsunapsu sai PITKÄN ja hyvänpainoisen pojan. Onnea.

Eilen kävin tosiaan lääkärillä, ja sain voidereseptin pukamille. Samalla tarkastutin sen Hädensa puikkojen käytön. Sanoivat, että on ok käyttää. Nyt peppu on kahden puikon jälkeen jo paljon parempi. Ihanaa :LOL: . Kuinka sitä osaakaan iloita kivuttomasta bebasta. :LOL: . Lekuri sanoi, että siellä on ONNEKSI vain yksi pieni ja pehmeä pukama, joka on just emättimen ja peppureiän etupuolellla. Niin kummallakin vessakäynnillä päässyt ärsyttämään ihoa. Tulee siis pepun sisältä. ANTEEKSI tarkkakertomus. :ashamed: . Onneksi ei ole enempää. :whistle: .

Hei onko teillä jossain linkkiä, josta löytyisi sellainen pääsiäistipu kartongista, josta leikataan masusta pala ja laitetaan silkkipaperia, niin saadaan ihanasti ikkunaan. Tarvii kuvaa tipusta, kun ei osaa oikein piirtää. Koitin googlettaa, mutta ei osunut kohdalle. Sellaisia muistaakseni teimme joskus koulussa. Ja haluaisin sellaisia tehdä pikkuneidin ikkunaan.

Eilen illalla meikäläisen suolisto tyhjeni oikein urakalla taas. Maha on ruvennut toimimaan nyt viikon sisään ihan urakalla. Monena päivänä on masusta suoraan sanottuna räjähtänyt tuotteet pönttöön vauhdilla. :LOL:

Myymä yliaikahan on virallisesti vasta 42+, joten ihan oikealla ajalla olet vielä. :hug:

Jaa, pitänee alkaa hieman korjailee noita vaatteita.

Jadekettu+masuasukki 38+5 :heart:
 
Yö meni tosiaankin rutiinilla, eli ei mtn erikoista. Ei supisteluja, ei mitään. Ihankuin koko vauvaa ei ois. :|

Aamulla sit heräsin tavallista aiemmin, jotenki levoton olo ja sitten iski kramppi kylkeen. Yritin siinä kipuhuurussa saada tietokonetta auki, ei mennyt kuin 10min niin onnisti. :ashamed:

Ulkona tosiaankin nätti sää ja pakkanen. Ulos ei kyllä tee mieli lähteä, kadut ties peilinliukkaita.

Myymä, no ei tässä paljoo varmaan lohduta mutta kuitenkin, ei meillekään varmaan tule laskettuna aikana kääryle ulos. Voin kyllä kuvitella miten turhauttavaa sen on ja sit alkaa angst et mähän en ala enää odottaa. :D

Tekemistä ei ole. Odotan huomista, aamulla ois neuvola ja sitten voisin kaupoilla lähtee käymään. Jospa kävis kattelee niitä hiusvärejä.

Mömmis 39+5
 
Onnittelut taas vauvoista! Nipsunapsulla olikin sitten kunnon kokoinen vonkale...

Omaa napaa taas valittelen (yllättäen :ashamed: ) Mulla on tuo haaroväli nyt niin kipeä ettei yöllä meinaa päästä millään vessaan. Olen todella koomisen näköinen kun minuutteja kuluu sängystä nousemiseen. Vasen jalka tuntuu vaan olevan irtoamassa. Turvotuskin tulee ja menee. Eilen illalla olin niin turvoksissa ettei tossut menneet jalkaan kuin ison kivun saattelemana. Tänään aamulla taas ne menivät jalkaan ihan normaalisti. Yöllä tuntui ettei saa kylkeä käännettyä, kun yläkroppa kääntyy, jää alakroppa paikoilleen rutisemaan. Mä olen kuin yks iso paketti riisimuroja, kuuluu vaan riks, raks ja poks :kieh: Heräsinkin sitten todella kivuliaana, kun olin nukkunut liian kauan yhdellä kyljellä ja kaikki veri oli pakkautunut vasemmalle kyljelle ja lonkkaan.

Jos myöhemmin yrittäisi kirjoittaa vähän positiivisemman viestin, kun kroppa lähtee tästä hitaasti käyntiin. Päivällä onkin yleensä ihan ok olo ja illalla voi kävellä reippaastikin koiran kanssa (mies pitää hihnaa). Aamut on vaan näitä rutinahetkiä.

Melita ja Samuel 41+1
 
Onnea Päksy, mökin muija, angelia ja nipsunapsu!! :flower:

Melita, mulle alkaa kans tuo sängystä nouseminen tuottaa ongelmia. Ja meillä on vielä semmoinen normaalia matalampi sänky... :eek:

Mä kyllä vähän masennuin kun aamulla heräsin. Ulkona satoi ja pyrytti lunta oikein urakalla. Eikä tietoakaan auringosta tai keväästä. Sais kyllä loppua jo tuo lumen tulo ja alkaa kevät tulemaan. Mutta onneks on valoisaa jo aika myöhään. Seitsemän aikaan alkaa vasta hämärtään, joten kyllä se kevät ja kesä sieltä tulee. Ja eikös sitä viikon päästä siirretä jo kellojakin...

Hyvin huomaa kun laskettu aika lähenee, niin puhelin alkaa soida tiuhempaa ja kyselyjä alkaa tulla. Eilenkin mun mummi soitti ja anoppi kyseli että jokos kohta on lähtö. :kieh: Mä oon kaikille sanonut ettei tää synny lähelläkään laskettua aikaa vaan vasta huhtikuussa, mutta ihmiset ei tunnu uskovan mua. Anoppikin on niin kaikkitietäväinen asian suhteen että panee oikein vihaks. :kieh: Onneks on sentään tajunnut ettei mulle kauheesti soittele, vaan kyselee mieheltä.

Nyt pitää mennä lukee esikoisen kanssa kirjaa kun se repii äitiä kädestä. =)

marza ja minimuru 39+4
 
moikka

ihan ekaks omaa napaa..
oli siis tänään se poli käynti..
laittoivat käyrälle eikä siinä mitään kummempaa.. verenpaine oli 133/93 eli vähän alapaine yläkantissa.. itsellä ollut siinä 120/73 hujakoilla suunnilleen koko raskauden ajan, aina viime viikkoon asti.
Sitten kun pääsin lääkärin vastaanotolle niin sanoi etät ultrataan ja katotaan kohdunsuun tilanne... aloin kenkiä heittämään niin pyörsikinpuheensa ja sanoi etät eipäs sittenkän katsota kun näin lähellä synytystä kuitenkin olet.
vauva voi hyvin ja tällä hetkellä painoarvio on 3800g...
Minuun oloon ei puuttunut mitenkään. ei kuulemma ole mitenkään ihmeelliset nuo verenpaineet, muut oireet voi kuulemma johtua mahdollisesta myrkytyksestä tai sitten ei. mutta sitä diagnoosia ei kuulemma anna nyt.
olin niin turhautunut että ois tehnyt mieli tintata lääkäriä... :headwall: 1,5 tuntia istuin ja odotin siellä että sain tuommosen "-voi-olla-mutta-voi-myös-olla-olematta"-arvion.
niin ruhautunut ja pahamieli nyt.. yöllä heräsin neljän aikaan enkä sen jälkeen ole nukkunut kun olo oli niin huono ja jalat kivuilla.
Pitää neuvolaan soittaa kuulumiset ja varata aika ensiviikolle.
tulipas valitusta :ashamed:

Kaa, Mökinmuija, Nipsunapsu, Päksy ja Angelia: oikein paljon onne ateille kaikille vauvoista!! :flower: :flower: =)

Täällä kans ihana ilma B) jos lähtis käymään koiran kanssa ulkona niin vähän piristys. Mies ja poika olivat ulkoileet aamupäivän kun itse olin polilla.

danjuska ja vilma 38+5
 
Onnittelut vauvoja saaneille! Ja kärsivällisyyttä niitä yhä odottaville!

Synnytyskertomusta koitan kirjoittaa sen verran kuin ehdin, meillä pieni mies ei kovin pitkiä aikoja nuku kerralla.
Heräsin tunnin unien jälkeen 7.3. klo 23 siihen että jotain märkää valahti sängylle. Nousin ylös ja sitä tuli lisää, kipitin vessaan laittamaan siteen johon sitä lapsivettä sitten tuli vähän väliä lisää. Yritin mennä takaisin nukkumaan, mutta alkoi supistella. Herätin miehen. Soitettiin lapsenvahti paikalle ja häntä odotellessa pakkailin tavaroita. Supisteli 4-5 min. välein. Ajelimme Tyksiin ja siellä olimme n. 1.00. Supistukset laantuivat käyrällä lojuessa tulemaan vain 10-15 min. välein. Minä siirryin osastolle odottelemaan ja mies lähti kotiin. Supisteli läpi yön kipeästi, enkä saanut nukuttua.
8.50 kohdunsuu oli auki 4 cm, siirryin saliin ja soittelin miehelle että tulee paikalle. Noin klo 10 aloin kokeilla ilokaasua ja se auttoikin ihan mukavastiu oloa. 11.40 supistukset tulivat todella tiheään, n. 1-2 min. välein. Olo oli sen verran tuskainen että pyysin puudutusta ja sain spinaalin. Se oli todella miellyttävä ja vaikutti nopeasti. Sen jälkeen tunsi supistuset, mutta ei kivuliaina. Spinaali vaikutti vielä ponnistuvaiheessakin ja teki siitä mukavamman. 30 min. ponnistamisen jälkeen syntyi poika 13.45. Napanuora oli jotenkin raajojen ympäri ja poju siitä johtuen kalpea, muuten kaikki hyvin. Olimme pari päivää sairaalassa. Kotona kaikki sujuu hyvin, pikkuinen on kova syömään, vuorokauden ympäri.

Toivottavasti tuosta sai jotain tolkkua, imetän nytkin samalla ja ajatus ei oikein tunnu juoksevan...

Metsälauha & Poikanen 11 vrk.
 

Yhteistyössä