**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Huomenta kanssasisaret Suurin osa meistä on vauvanhakureissulla tai ovat jo siirtyneet 0-12 kk maalismasuista vauvautuneiden ryhmään. Ei meitä enää montaa tällä palstalla pörrää. Mutta kyllä me vielä 50 sivua saada viikossa täyteen. :D .

Eilen pesin kaikki mahdolliset pyykit ja teimme illalla pikkuneidin kanssa ruoaksi leikkelelautasta. Eli pottuja, nakkeja sekä keitetty muna. Salattia lisukkeeksi. Pikkuneitiä nauratti, kun nakit nauroivat :LOL: .

Tänään on taas pakkaspäivä. Saas nähdä, että kuinka pitkälle tämä talvi oikein kestää. Tottunut viime vuosien aikana täällä etelässä muutaman viikon maksimissaan kuukauden talveen ja nyt talvea on kestanut miltein kolme kuukautta. USKOMATONTA :eek: . Mutta ihan hienoa. Nyt toivon, että kevät ja kesä olisi kaunista ja lämmintä eikä sateista koko ajan.

Ajattelin lähteä kävellen käymään Sellon Sembaloissa. Pitää käydä ostamassa esikolle kahdet uudet saappaat, uudet kurahanskat, sekä samalla keväthanskaa ja pipoa. Huomasin eilen, että tarhassa on liian pienet sadehanskat. Samalla pitänee katsoa, että löytyykö Sellosta mistään rintapumppua jonka voisi ostaa. Vai pitääkö lähteä ihan lastentarvikeliikkeeseeen tai Stockkalle:) Koitan päästä takaisinkin sieltä kävellen. Illalla leivon esikon kanssa sitten sitruunakakun vielä pakkaseen.

Huomenna käyb vielä pyörähtämässä avoimen kirppiksellä katsomassa, jos siellä on jotain kivaa. Sitten siivoan kotia huomenna.

Perjantaina olen ajatellut käydä esikon kanssa aamulla keräämässä pajunkissoja kotiin. Joita voimme sitten koristella valmiiksi pääsiäiseksi höyhenillä ja silkkipaperilla. Viikon päästähän noitien pitäisi kiertää ovilla, mutta meillä on ovikoodit (joka portaassa omansa) niin eivät pääse. Mun mielestäni on kerjäämistä. Viime vuonna ovellamme kävi läjä lapsia. Aina kerralla sellainen lauma somalilapsia, jotka kaikki odottivat saavansa herkkuja. Annoimme vain sille, jolta saimme vitsan. Onneksi eivät enää tule. Tosin jos olen itse kotona, niin teen meidän neidistä noidan, niin saan hänestä kivan pääsiäiskuvan. Muistojen kultaiseen albumiin. Mutta emme virpomaan kyllä mene.
Sitten raeruohonkin voisi laittaa kasvamaan. Niin on sitten pääsiäiseksi valmiina ja pikkuneidillä on pääsiäistä.

Lauantaina olisi sitten naapuriportaan kaverimme muutto. Olemme luvanneet olla auttelemassa. Isäntä saa kantaa tavaroita kaverini miehen kanssa. Ja minä voin laitella tavaroita kaappeihin pikkuneidin kanssa. Mikäli (suurella todennäköisyydellä) olen yhtenä kappaleena :LOL: .
Sunnuntain voikin sitten pyhittää jollekin koko perheen säätämiselle. Tarvii miettiä, että mitä kivaa sitä sitten tekisi.

Omaa (.). Eilen illalla oli aikas kovat liitoskivut. Ruokaa laittaessani tuntui muutamia säkäreitä reisissä. Aika JÄNNÄÄ :D , kun tulee tuollaisia tuntemuksia. Koska esikosta en tuntenut mitään ennakoivia kuin vasta käynnistyksessä.

Yölläkin näin ihan ihme unta. Olin yksin synnyttämässä, kun mies oli kotona odottamassa lastenhoitajaa. Synnytys lähti nopeasti käyntiin ja eteni suhteellisen kivuttomasti. Kaikki meni suhteellisen nopeasti ja yllättäen olinkin jo ponnistusvaiheessa. Kätilö sanoi, että saan ponnistaa. Kunnes yhtäkkiä kielsikin ja painoi seinässä olevaa nappia ja huusi hätäsektio!! :eek: Olin yksin ilman miestä paikalla ja kätilö ei sanonut minulle mitään. Lähti vain viemään leikkuriin, jossa kirkkaat ufomaiset valot loistivat. Siellä sain sitten kamalan kohtauksen, että apua mua meinataan leikata. Muahan ei leikata, että mikä vialla. Vauvan sykkeet ovat hyvät ja äiti kunnossa. Paikalla tuli lääkäri, joka piirsi poikittaisen viivan mahaani. Pääni puolella häärättiin. Sitten se lekuri laittoi aivan valtavan kokoisen piikin mun mahaani, etten tuntenut mitään. Äkkiä hän nappasi kiiltävän veitsen ja mä olin ihan paniikissa ja koitin päästä karkuun. Mutta en päässyt, kun käteni oli lukittu remmeillä ja alavartaloni ei liikkunut puudutuksen takia. Lääkäri iski terävän kiiltävän veitsensä mahaani ja leikkasi sellaisen neliskanttisen luukun mahaani. Iski isot nyrkkinsä sisään ja kaivoi vauvan mahasta. Vauva oli ihan vitivalkoinen ja puhdas. Totesi vaan että perätilavauva. Ja sitten mä HERÄSIN hikisenä ja sydän tykytti villisti. :/ . Kamala uni. Oli pakko lähteä yöllä syömään, kun rupesi pelottamaan:( Onkohan synnytys jotenkin lähellä, kun alkaa jo uniin tulla :eek: .

Jaahas taidan mennä laittamaan aamukaffen mukiin kera ruisleivän ja katson Nannyä, ennen kuin lähden kohti kauppakeskusta.

Jadekettu + masuasukki 39+4 :heart:
 
Pieni tyttö syntyi 23.3.2009 klo 15.50 (40+3) vaikka antoi odottaa itseään niin loppujen lopuksi todella vauhdilla syntyi kokoa tytölle oli kertynyt 3035g ja 49cm. Synnytys meni kaikinpuolin mallikkaasti ja kotiuduimmekin jo eilen nyt sitten opetellaan uutta arkea kolmen lapsen kanssa.

Onnittelut taas uusille nyyttinsä saaneille !!!

Ja voimia vielä odottaville!

Kirjoitan synnytus tarinan myöhemmin nyt hajusta päätellen vaipan vaihtoon.
 
Huomenta Tänään olisi sitten se "maaginen päivä" eli laskettuaika... Mutta olen jo asennoitunut siihen, että tämä kaveri tulee yksiöstään ulos vasta, kun hänet "virkavallan" avustuksella sieltä "väkisin" otetaan :) Elättelin toiveita, että olisi tullut etuajassa, kun 3 lääkäriä ja kätilö ovat olleet sitä mieltä, että tulee ennen la, mutta tämäpä kaveri on itsepäinen ja tulee, kun haluaa (tai otetaan ulos).
Eilen olin neuvolassa ja siellä oli tuttuun tapaan kaikki ok, paitsi verenpaine koholla sen verran, että menen perjantaina uudestaan...
Joku kyseli missä synnytyssairaalassa olisi tarkoitus synnyttää niin itselläni sairaala on Jorvi (Espoossa).
Ja loppuun taas onnittelut uusille vauvautuneille....
 
Onnea annamamille ja koko perheelle pienestä perheenlisästä! :heart:

Mitähän sitä tälle päivälle keksisi? Vähän kadehtien luin Jadekettu sun suunnitelmia... Kyllähän tossa saa päivän jo kulumaan! Itsellä ei ole autoa käytössä päiväaikaan miehen ollessa töissä. Bussi kulkee kerran tunnissa, mutta ei tuo kaupungille lähtö niin innosta, kun tämä mahan kiristely on niin jatkuvaa eikä sitten pääse kotiin silloin kuin haluaa (paluumatka bussissa kestää 40 min, meno vain 20 min, joten en ole vielä kahden vuoden aikana tullu bussilla kotiinpäin) vaan pitäis odottaa isäntä töistä.
Perjantaina heitän miehen töihin niin saan sitten auton käyttööni. silloin neuvola ja ajattelin käydä työpaikalla kans ja vähän shoppailemassa jos olo OK.

Huomenna naapuri tulee kylään, joten jotain kivaa sille päivälle.

Mutta tänään taitaa olla tätä ajan tappamista... Tuota ompeluhommaa tietty vielä olis. Leipoakin vois, mutta ei ole tarvikkeita. Vaatisi siis kauppareissun kävellen (noin 1,4 km).
Oikeestaan tällä viikolla vasta alkanut puuduttamaan tämä odottelu. No, ei voi olla enää kauan!

Kantoliinoista ei ole hetkeen ollu mitään juttua - ei täällä eikä vauvautuneiden puolella. Onko joku käyttänyt tai aikooko käyttää? Mulla ostettuna valmiiksi trikooliina (MamEarth; Taikapilvestä) ja oon muutaman kerran tossa harjotellu vielä sen sitomista. Oliskohan siinä ajatusta ottaa liina mukaan jo synnärille, jos siellä olis aikaa harjotella senkin käyttöä?

Nyt kantakaa kortenne kekoon, jotta saadaan tälle kuulle se 50 sivua täyteen (eikä vähiten siks, että on jotain ajankulua tässä teidän juttuja lukiessa...).

Kaatjuska ja Kunto 41+3

 
Aamua

Hajottaa, vois mennä takaisin peiton alle. Ei edelleenkäään mitään. Liitoskivut piinavat vain. Ruokaa ei tee enää mieli kun on niin ressaantunut olo Taisiis lähinnä turhautunut ja tympii muutenkin.

Onnea annamamille!!!

Kantoliinailua itse ajattelin kokeilla mut palaan myöhemmin siihen. Nyt takaisin peitonalle ->

Mömmis 40+4
 
Oon ostanut kirpputorilta jonkun itse tekemän kantoliinan. Se on pitkä kuin nälkävuosi, en ole mitannut. En osaa käyttää sitä, oon yrittänyt katsella netistä sidontaohjeita, mutta kyllä tarvitsisin jonkun kantoliinatukihenkilön auttamaan sen käyttöön otossa! :)
 
Annamamille onnea!! :flower:

Jadekettu: Itsekkään en esikoisesta tuntenut mitään "ennusmerkkejä", mutta voin sanoa että kaikkea muuta kuin jännää omasta mielestäni suo "sähköiskut" ;) niitä on tullut jo pitkään ja välillä pitää oikein pysähtyä kun tuntuu että jalka ei alla pidä :whistle:

Ei ois launantaihin pitkästi mutta ei tää täältä tule.. jospa tulis edes samoilla viikoilla kun esikoinen (41+1) toivossa on hyvä elää ;)

Misa: Itsellä kävi myös pieni toivon kipinä että olis vähän etuajassa tullut kun neuvolassakin olivat huolissaan kun niin alhaalla ja paikat lähti pehmenemään ihan ajoissa.. ja oli suppareita.. mutta niinpä vaan tämä kaveri päätti pysyä loppuun asti masussa.

Me lähdettiin pojan kanssa jo 8.30 liikenteeseen.. käveltiin labraan ja sieltä pois.. sitten oltiin pari tuntia ulkona nauttimassa ihanasta säästä.. pakkasta oli kyllä aamulla -13, mutta äkkiä lauhtui.
Tuossa on sitten puuhailtu sisällä ja vispipuuro tehtiin välipalalle.
Pyykkiä pitäis pestä..
Huomenna ohjelmassa yläkerran siivous ja petivaatteitten vaihto. Eilen tuli uuni jynssättyä puhtaaksi ja sitä rataa..
Huomen illalla tuleekin sitten sisko ja on viikonlopun yli =)
Ja just soittivat päiväkodilta pojan virikepaikasta :) päsee ensi viikolla aloittamaan. Huomenna käydään tutustumassa.
On tätä odotettukin.. selvästi pojasta näkyy että haluaisi muiden lasten pariin ja täällä kun ei paljon tuttuja ole joilla lapsia.. Mukava kun pääsee leikkimään :D

nyt uunista hiilet vetämään..

danjuska ja vilma 39+4
 
Misa75 sama sairaala kuin mulla. Mulla LA on lauantaina. Saas nähdä törmätäänkö:)

Kaatjuska pakko kehitellä ohjelmaa, jotta ei ala olee epätoivoinen olo vuokralaisesta. Ja samalla saan ajankulumaan. Ei viitsi kotona vain hengata.
Ja parvekettakaan ei voi vielä kuntoon laittaa. Jos tämä kaveri syntyisi, kun oikein ahdistelen sitä. :kieh:

Palaan illalla uudelleen asiaan. Palasin juuri äsken antoisalta ja rahaa menneeltä ostoskierrokselta. Nyt nautin hieman lounasta ja sitten haen pikkuneidin tarhasta. Jäämme ulos leikkimään, kun on niin ihana ilma.

Palataan asiaan. Mä olen ottanut oikein päämääräkseni saada sen 50 sivua täyteen. Onhan tässä miltein viikko aikaa.:) Pitää illalla taas runoilla romaania:)

Jadekettu+masuasukki 39+4 :heart:
 
Kantoliinasta sen verran, et ostin esikolle trikooliinan ihan kokeeksi. Se oli kyllä hyvä ostos. Esikko nukkui päivällä levottomasti, mutta kantoliinassa nukkui monen tunnin unia ja heräs aina hirveän kiukkuisena kun oli niin nälkä. Eilen kokeilin eka kertaa pikkuneidille samasta syystä ja toimi taas loistavasti. Vauva nukahti jo kun viimeistelin sidontaa. Kannattaa harjoitella kotona etukäteen sidontaa. Ja ei kannata vauvan kans luovuttaa ensimmäisillä kerroilla jos ei onnistu. Harjoittelua hiukan vaatii :)
 
Niin niistä kantoliinoista vielä, itse ajattelin kyllä ottaa näin ensiksi rengasliinan. En ruppee säätää tollaisten megapitkien liinojen kanssa. Menis kyllä järki heti kun ei ole ketään ohjeistamassa, onneksi täälläpäin on kans näitä tukihenkilöitä jotka osaavat neuvoa. Täytyykin tässä huhtikuun aikana katella moista. Tiedä sit hankinko loppujenlopuks moista. :whistle:

-------------------------------

Nyt onnistuin kehittämään ahdistuksen itselleni. Itkettää, ei tee mieli syödä enää mitään, on niin paha olo koko odottamisesta. Tuntuu että romahdan kohta. Alkaa vaan tulla takaraivoon ajatus ettei koko vauvaa ole olemassa kun mitään tuntemuksia ei ole, ainoastaan sen liikkeet kyllä tuntuu muttei se riitä minulle. En saa mielenrauhaa että se syntyis just kohta eikä 10v päästä. Haluaisin enempi tietää tarkalleenottaen millioin tää tulis ulos. En jaksa enää odottaa toivekkaana että tulis yks kaks lähtö. Meni fiilikset jo kokoaan odottamisen suhteen. Ei kylläkään ees tee mieli puhua vauvoista mitään kun se saa halon kokoisen kyrvän otsaan. Ei tämä koskaan synny. Ei koskaan. :snotty: :'( :|

Aina jaksetaan tsemittää ja sanoa että koeta jaksaa ny vielä vähän aikaan. Nuo puheet pahentavat oloa potenssiin taivas. Olen yrittänyt tehdä jotain muuta kokoajan ettei tämä pyöri mielessä, mutta silti lopputulos on aina sama. Tahtoisin et joku tulis sanomaan milloin se tulee.

Anteeksi tää avautuminen, on niin helvetin paska olo. :'(
 
Onnea annami, zoe ja rogue!!

Kaa:lle iso kiitos sivujen päivityksestä. Ja tsemppiä toipumiseen.

annas, sun synnytys kuulosti hyvin paljon samalta kun mun ensimmäinen synnytys. Osaan kuvitella miltä susta tuntui. :hug:

mömmis :hug:

Nyt pitää mennä vaihtaan vauvan vaippaa, kun rutisee siihen malliin pepussa. :LOL:

marza ja prinsessa 4 vrk
 
Mömmis, :hug: . Kyllä se siitä, ei vaan yhtään lohduta, tiedän |O |O ja muistan sen niiiiiiiiiiin hyvin.

Onnea vauvansa saaneille ja lopuille pitkää pinnaa. Täällä on tunnin päästä viikon ikäinen neiti. Niin se aika menee.

Muija ja emäntä 1 vko
 
Morjens! ONNEA UUSILLE VAUVALLISILLE!! Niin ne muut käy pyöräyttämäs paketin maailmaan, toisin kuin eräät. Mulla kans kohta hajotus huipussaan! Ei kertakaikkiaan jaksa koko raskautta enää! Olis kiva nukkua siihen asti et pääsis synnyttämään. Flunssanki viel pukkas lisäriesaksi..pää räjähtää! Mulla kaikki edellisetki raskaudet menny yli la:n, eka meni 12pv, toka n.9 pv ja kolmas meni 3pv yli.. Nyt sit olin asennoitunu et tämä tulee jopa ennen la, ku mullaki supisteli jo hyvissäajoin ja paikat pehmeni..saikullekki piti jäähä jo joulun jälkeen. Aika käy pitkäksi, eikä enää keksi mitään kiinnostavaa tekemistä..kaupungillahan vois aina käyä, mut tahtoo nuo rahat kulua sit einiinpakollisiin juttuihin. Huomen olis sit neuvola, ootan sitä aina yhtä paljon ku terkkariki tosi kiva! Mites teijän muiden vauvat liikkuu masussa? Mua on vähän alkanu huolettaa, ku tuntuu et vauvan liikkeet ja reagointi on jotenki laiskistunu, vaik niinhän ne lopussa taitaa tehä muillaki..mutta silti.. Nyt taijan ottaa pikku nokoset ennenku lähen lapsia ja miestä hakemaan. Kiva ku tänne voi purkautua!!
 
Mömmis: :hug:
turhaa kyllä sanoakkin mutta eihän tässä muu auta kun odottaa.. Jos oloa helpottaa niin ajattele että käynnistäävät kun viikkoja se 42.. että sitten tulee.
Viime metrit sulla on menossa joten nyt vaan sisua peliin. Ei tässä voi muuta oikein kun yrittää tsempata.
Elämäähän huomattavasti helpottas jos tietäs mikä pv vaavi aikoo tulla niin kun itsekkin olen nyt tuskaillut mutta ei tätä ole liian helpoksi tehty :whistle:

äitikasikolme:
Täällä myös vaavi hiukan rauhoittanut menoaan nyt lopussa... Illalla kyllä vetää kunnon rumbat mutta päivällä on hiljaisempi mitä normisti. taitaa tilakin alkaa ahataaksi käymään.
Juu, ostoksilla sais kyllä ajan kulumaan kun ois sitä hynää millä ostella :whistle:
pitäis lähtee välikausipuvun metsästykseen poitsulle.. ehkä huomenna..

jos vähän huilis ruuan päälle ja sitten ulkoilemaan vielä hetkeksi.
 
Kiitos kaikille onnitteluista! =) Oonko vahan torppo, vai puuttuuko muillakin tuosta synnyttaneiden listasta nimia?

:hug: Kaikille viela odotteleville! Ja paljon onnea kaikille uusille aideille! :flower:

Se synnytys voi alkaa yllattaenkin ilman mitaan varoitusta, kuten minulla. Vedet vaan menee ja sit onkin jo kiire... Muistan kylla miten vikoina paivina v*&^%^$% tosi paljon se odottaminen ja mun teki mieli vaan rikkoa jotain, purkaakseni raivoani! :LOL: Eli ihan pian ne vauvat tulee kaikille! :hug:

Jannat paikat Mommis! :D

 
Onnea vauvautuneille!!,

Meillä olis tänään the päivä eli laskettuaika, mutta sama olo ku eilen ja edellispäivänä ja viime vloppuna. :kieh: :headwall:
Mä tiedän, et kukaan ei oo syntymättä jääny, mut kun ei jaksa enää odottaa... Multa loppu työt syyskuus enkä oo koskaan ollut näin kauaa ilman hommia eli alkaa jo hieman ituttaa. Äitilläni on kaikki raskaudet kestäny maksimissaan rv:lle 38 ni oon ajatellu et itellä menee samoin, mut ei. :kieh:

minde 40 tasan
 
Kääk, nyt uutta tietoa:

Rupes vuotaa ny tosi tummaa! ja tahmeeta vuotoa. Sitä tuli kokoajan vaikka kui pyyhki ja en sit viittiny loppuun putsaa ku iho kärsis vaan lisää tosta paperin karheudesta. :eek: Iik! Iski nyt totaalipaniikki. Kerron sit miten tää etenee iltaa kohden.

*kädet tärisee*
 
Soitettu on ja sanoi että älkää tulko ny vielä, ku vasta sit kun supistukset muuttuvat koviks / lapsivesi lorahtanut. Joten odottelua vaan. Hm totes viel että voi mennä päivä pari ennenku tapahtuu mitään. :kieh:
 
MÖMMIKSELLE TSEMPPIÄ! Toivotaan et nyt rupeis tapahtumaan!! Itelläki vuotanu sellasta kermanväristä sitkeetä limaa viikon ainaki..mitä lie sit.
Voi ku pääsis jo nukkumaan! Täytyy lähtä lapset ruokkimaan ja laittamaan sänkyihin. Taijampa viel myöhemmin käyä kurkkimas tänne, koittakaahan kirjotella üü
 

Yhteistyössä