**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Moikka!
Ilmottaudun vielä odottelijoihin. Ihana lueskella synnytyskertomuksia. Mulla liikunta aiheuttaa selvästi suppareita ja alapääkipua, mut sit ne sina yön aikana lakkaa... Viime yönä molemmat lapset nukkuivat levottomasti ja samoin itse. Rupes vähän pelottamaan vauvan syntymä ja se univelka mikä sit taas iskee... miten mahdan kestää sen tällä kertaa...
Vointi on erinomainen ja odottelu ei henk koht tunnu miltään pitkältä. Kyselyt on mielestäni vaan ihan kohtelias tapa osoittaa kiinnostusta. Ei niitä kyselyitä tuu sit enää kun vauva on 2kk ikäinen. Ketään ei kiinnosta siinä vaiheessa :( . Mulla on ainakin semmoinen tuntuma. Sit kaverit tulee käymään kun vauva jo kävelee ja ihmettelee et jopas aika on kulunut. Joten pitäkää itsestänne huolta vauvan synnyttyä.

Jaksuja odotukseen
Samppa77+ pallomaha 39+6
 
Hei vaan kaikille ja kaunista kevätpäivää! Täällä myös yksi joka on vaan lueskellut tähän asti keskusteluitanne, mutta ei ole toistaiseksi saanut kirjoitettua mitään. Laskettu aika on 28.3, eikä kuulu mitään... Kyllä päivät alkaa olla aika pitkiä, kotikin on siivottu jo niin tarkasti että on enää vaikea löytää lisää siivottavaa =) Eilinen kävelylenkkikin sai vain lonkat niin kipeiksi, ettei tänään tee mieli lähteä kävelylle. Mitäköhän sitä tällekin päivälle keksisi... Onneksi täältä löytyy muita samassa tilanteessa rimpuilevia! Onnea vauvautuneille ja tsemppiä meille sitkeille odottajille!

Keiju77 + maha 39+2
 
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Esikoinen katselee lastenohjelmia ja tyttö nukkuu, joten nyt ehdin vähän kirjoitteleen synnytyskertomusta. Siinä kävikin sitten niin että vauva syntyi jopa ennen laskettua aikaa (39+6), vaikka olin satavarma että yliaikaiseksi tämäkin raskaus menee. :D

Perjantai aamuna klo 07.00 alkoi tulla supistuksia ja niitä tuli 15-20 min välein noin kello 11 asti. Myös limatulppa irtosi aamun vessakäynnillä, mutta itse olin aivan varma ettei synnytys siltikään ole lähelläkään. Laitoin varmuuden vuoksi miehelle viestiä, että on vähän supistellut, mutta ei vielä mitään hätää. No, mies meni sitten perumaan kaikki työpalaverinsa ja tuli töistä kotiin jo klo 13 aikaan. :LOL: Mä nauroin miehelle, että ei tässä viikonlopun aikana varmaan vielä mitään tapahdu, että turhaan tulit näin aikasin kotiin. Päivällä ei sitten supistellutkaan oikeastaan yhtään, mutta klo 17 aikaan alkoi taas supistella mutta erittäin epäsäännöllisesti.

Käytiin siinä sitten anoppilassa ja kaupassa ja oltiin kotona illalla klo 20 aikaan, jolloin mentiin saunaan. Saunan jälkeen sitten tuli ensimmäinen kivuliaampi supistus ja niitä alkoi tulemaan 10 minuutin välein ja olivat koko ajan kivuliaampia. Klo 22 aikaan aloin pakata esikoisen kamoja ja soitettiin anopille, että tuodaan poika hoitoon. 22.40 oltiin anoppilassa ja supistuksia tuli 4 min välein. Automatkalla Taysiin sanoin vielä miehelle että musta tuntuu että on turha reissu ja ne passittaa meidät kotiin ja tuskin oon edes yhtään auki. Taysissa oltiin klo 23.00 ja supistukset tuli 2 min välein. Pääsin heti käyrille ja hoitaja teki sisätutkimuksen; olin 6 cm auki!!! :eek: Ehdin olla käyrillä reilun 5 min, kun hoitaja sanoi että nyt lähdetään heti saliin. Samantien mua vietiin sängyllä synnytyssaliin ja kerkesin jo pelästyyn että mikä vauvalla on hätänä ja kyselinkin hoitajalta että mikä nyt on, mutta se ei vastannut mulle mitään. Saliin tuli heti lääkäri, joka puhkas kalvot, jotta näki minkä väristä lapsivesi on. Lapsivesi oli ok ja vasta silloin mulle kerrottiin että vauvan sydänäänet oli tosi heikot kun makasin käyrillä ja siks mut passitettiin niin nopeesti saliin. Vauvan sydänäänet normalisoitui salissa joten mitään hätää ei ollut.

Siinä vaiheessa olin jo tosi kipee, ja vedin ilokaasua, vaikka olin päättänyt etten sitä ota. Pelkäsin ilokaasun aiheuttavan pahaa oloa, mutta se auttoikin aika hyvin. Kysyin kätilöltä siinä vaiheesa että ehdinkö vielä saada puudutusta, ja kätilö sanoi että laitetaan heti. Klo 23.30 anestesialääkäri tuli saliin ja sain epiduraalin. Samalla mulle laitettiin myös oksitosiinitippa. Supistukset ei missään vaiheessa hävinneet kokonaan, mutta eivät olleet kivuliatakaan. Siinä sit oltiin salissa ja 00.30 alkoi tulla ponnistamisen tarvetta. Kätilö tarkasti tilanteen ja sanoi että odotetaan vielä hetki, että ihan pieni reuna on vielä jäljellä. Siitä ei sit mennyt kauaa kun oli jo semmoinen tunne että nyt on pakko ponnistaa ja tilanne taas tarkastettiin ja reuna oli hävinnyt. Sain alkaa ponnistaa ja kahdella supistuksella vauva oli ulkona. :heart: Vauva siis syntyi klo 00.49. Synnytys oli helppo ja siitä jäi hyvä mieli. En revennyt olleenkaan, joten tikkejä ei tarvittu. Synnytyksen kokonaiskestoksi tuli 3 h 45 min, ponnistusvaihe 4 min.

Osastolle päästiin n. 03.00 aikaan ja ihmettelin sinne kävellessäni, kun paikat ei olleet yhtään kipeet. Mitään muitakaan vaivoja ei ole ollut, kun esikoisesta pissaaminenkin oli yhtä tuskaa kun kirveli niin paljon. Ja nyt ei mitään. =) Jälkivuotokin on erittäin niukkaa, eikä mulla ole yhtään semmoinen tunne että olisin synnyttänyt 2 päivää sitten.

Eilen tosiaan kotiuduttiin ja tänä aamuna kävi hoitaja kotikäynnillä, koska kotiuduttiin niin nopeesti. Vauva on ihana ja ainakin vielä helppo tapaus. Syö n. 4 tunnin välein ja muut ajat nukkuu. Maitoa mulla ei ole tullut kun muutama pisara, mutta sekin on jo hyvin kun esikoisesta ekat maitotipat tuli vasta 3 viikkoa synnytyksestä. Lisämaidolla siis pääasiassa mennään.

Oikein hävettää miten tuo synnytys menikin niin helposti ja miten mä toivuin siitä niin nopeesti. Miehen kanssa vähän jo keskusteltiin kolmosestakin; tuo vauvakuume kun taitaa olla mulla kroonista... :LOL:

Tsemppiä paljon vielä teille, joilla vaavit on masussa. Kyllä se odotus pian palkitan.

marza ja ihanuus 2,5 vrk
 
Kotiuduimme eilen mielettömässä auringonpaisteessa. Aivan uskomaton fiilis, vaikka sairaalassa olosta jäikin sinänsä loistofiilis.

Nyt pidempää kertomusta. Eli tiheämmät ja napakammat supistukset alkoivat tiistaiaamuna. Minä vaeltelin levottomana kotona ja leivoin omenapiirakkaa, että sain ajatukset pois kivuista. Kun mies tuli töistä, soitin Naistenklinikalla, jossa käskivät lähtemään heti, jos supistukset eivät harvenisi tunnin sisällä.

Naikkarilla meidät otettiin heti synnytyshuoneeseen, koska supistukset olivat niin napakoita. Ensimmäinen kauhunhetki tuli heti alkuun, kun anestesialääkäri sanoi antavansa epiduraalin vasta, kun saa varmistuksen mun verikokeen hyytymisainetestistä. Onneksi kaikki oli hyvin; pari tuntia pärjäsin kaasulla ja miehen tuella, mutta sitten oli pakko pyytää puudutus, kun en pystynyt kivuiltani hengittämään. Tässä vaiheessa oli puoliyö, ja kohdunkaula 5 cm auki.

Siihen se sitten pysähtyikin. Supistuksia kyllä tuli tiheästi ja niitä vielä voimistettiin, mutta seitsemässä tunnissa en avautunut senttiäkään, vaikka kalvot puhkaistiin. Aamulla lääkäri kävi vielä kokeilemassa ja sanoi, että vaikka sikiöllä on kaikki hyvin, kannattaa leikata, vaikka mulla on joulukuun tulpan takia korkeampi riski erilaisiin komplikaatioihin.

Siinä itkeä pirautin pettymyksestä ja pelosta muutaman kyyneleen ja sitten mentiin. Salissa oli iso lauma kandeja seuraamassa ja mies silitteli poskea pääpuolella. Aika järkky fiilis tuntea, miten joku myllää mahassa, muttei "tuntea mitään". Sain myös kaikista lääkkeistä niin hirveän horkan, että kädet vispasivat kamalan voimakkaasti koko leikkauksen ajan - huitaisin yhtä hoitajaa naamaankin. Vauvaakaan en kunnolla voinut pidellä rinnan päällä, vähän vain silitellä pientä ihmettä.

Jouduin heräämöön pariksi tunniksi lämpöpuhaltimen alle, ja sitten pääsin liikuttuneen ja hermostuneen miehen ja tulokkaan luo. Meillä kävi mieletön tuuri (kerrankin, onhan tässä raskaudessa jo vastoinkäymistä riittänyt) kun saatiin tavalliselta osastolta perhehuone. Näin ukko saattoi olla ympärivuorokautisena tukena ja apuna.

Toipuminen lähti hyvin käyntiin, samoin imetys. Nukuttuakin saimme kohtuullisesti, vaikka maidon noustuttua pikkuinen onkin ollut koko ajan rinnalla. Vaavin paino oli lähtöpäivänä jo melkein syntymälukemissa. Kätilö totesi lähtiessämme, että hänellä on harvoin ollut yhtä vähän kirjoitettavaa loppuraportteihin - sekä minun paranemiseni että vauvan elo sujuivat niin kitkattomasti.

Nyt ainoa huoli on suihkutissit, joita on ihan pakko pumpata kovettumien estämiseksi. Edes pieni ahmatti ei ehdi imeä tarpeeksi.

Nälkäistä itkua kuuluu kopasta - myöhemmin lisää.

Minilla ja Ada Emilia 6 päivää


 
Onnea kaikille vauvansa saaneille ja tervetuloa uudet meidän loppukuun masujen joukkoon :wave: .

Kävin sitten tuolla avoimen päiväkodin kirpputorilla. Se on kyllä joka vuosi ollut aivan sairaan hyvä. Mukaan tarttui esikolle muutamat sukat sekä fleece takki. Vaikka vaatteita on kuin muille jakaa. Mutta en voinut jättää sinnekkään. Menee vaikka välikausitakin alle kylmempinä päivinä ja sadetakin alla.

Vauvalle ostin (vaikka siskon vaatteita on vaikka kuinka paljon ja kaverit tuo tullessaan jotain uutta) sitten ihan suosiolla vaaleanpunaista. Sellaisen ihanan ihan uuden kylpy-/aamutakin 2 ?, taisi olla ihan Hello Kitty. Ihana. Sekä sellaiset 62 cm hame/housuyhdistelmä ja pieni punainen yöasu. Aivan ihania. Kaikki on siis tytölle sopivia. Jos sattuu, että poika onkin, niin lähtee kiertoon.

Samalla kävin kaupassa. Ostin hieman sapuskaa kaappiin ja itselleni ihanan lihapiirakan lounaaksi. NAM NAM :p .

Kotiin tultuani söin ja siivoilin.

Nyt on sitten Shoppailtu, Siwailtu,Siivottu ja Spurttailtu. Mahaa hieman nappailee, kun kävelee, mutta se on hyvä juttu se. :D :D .

Jaahas pitänee mennä maksamaan hieman laskuja. Palataan asiaan.

Jadekettu+masuasukki 39+2 :heart:
 
heipat täältäkin

Onnea Marza, Annas ja Minilla
!! :flower: =)
Annas: Pikaista toipumista sinulle, :hug:

Misa ja Keiju
: Tervetuloa mukaan kärvistelijöihin :)

Täällä yö täysin syvältä.. poika ei jostain syystä nukkunut ja kätisi vaan monta tuntia. vieressä sitten viimein rauhottui.. itsellä poltti koko yön selkää ja alamahaa.. jokunen kirraava supparikin taisi tulla kun siinä ukkojeni välissä hikoilin ja pyörin.

Pää on kipee ja väsyttää |O ja kuulostaa että poika ei aio päikkäreille nukahtaa :headwall: on kiukutellut koko hemmetin aamun ja täällä aletaan olla puhki ja pinna tiukalla tällä hetkellä :/ |O :whistle: noh, kyllä se tästä...

nyt menen napisemasta..

danjuska ja vilma 39+2
 
Danjuska onko poikasi minkä ikäinen? Kurkkaa ikeniin, jos pukkaa hammasta lisää.
Meillä oli muutama viikko sitten neidillä käkinää ja hammas tuli. Kohta tulossa vika poskihammas. Sitten onkin jo kaikki hampaat, mitä kolmen vuoden ikään pitääkin tulla. Tosin meillä neiti on hieman aikaisessa hampaiden teossa. Nyt kohta pari kuukautta päälle kaksi vuotta :heart:

Jadekettu+masuasukki 39+2 edelleen

Onkohan jollain hieman tylsää. No kohta haen esikon ja jäämme sitten ulos leikkimään.
 
Harvaksi on käyneet nämä täällä käynnit vauvan synnyttyä, mutta jos nyt pikaisesti synnytyskertomusta laittaisin.

Eli meillä homma alkoi silloin pari viikkoa sitten vedenmenolla, jota alkoi lurahdella perjantain ja lauantain välisenä yönä ja sairaalaan soitettuani kehottivat sinne tulemaan. Supistuksia oli harvakseltaan eikä mitään kipeitä. Sairaalassa huomattiin, että lapsivesi jota vaippaan tuli oli vähän vihertävää, joten laittoivat meidät synnytyssaliin odottelemaan synnytyksen kunnollista käynnistymistä. Siellä sitten viruttiin seuraavaan iltaan ja supistukset vähän kovenivat koko ajan mutta hiljakseen mitään tapahtui. Lääkäri kävi koittamassa päivällä ja kohdun suu oli silloin 3 cm auki ja pää vielä korkealla. Illalla sitten yhtäkkiä kätilö tuli sanomaan että voidaan siirtyä naistentautien osastolle odottelemaan synnytyksen käynnistymistä ja nukkumaan yön yli (!) ja seuraavana päivänä sitten käynnistellään jos ei ennen mitään tapahtu. Oltiin vähän närkästyneitä siitä pompottelusta paikasta toiseen, koska supparit paheni kuitenkin asteittain koko ajan. Onneksi mieskin sai tulla osastolle yöpymään. Siellä ei ehdittykään kauaa olemaan (n. pari tuntia), kun supistukset kävi todella kipeiksi ja sain jotain pillereitä kipuihin jotka ei auttaneet mihinkään. Menin siellä jo pitkin seiniä suunnilleen kivusta ja pyysin hoitajaa tsekkaamaan kohdunsuun tilanteen, jolloin 4 cm auki ja kohdunkaula hävinnyt kokonaan. Siitä sitten kauheaa vauhtia pyörätuolilla synnytyssaliin takaisin ja sain heti epiduraalin. Vauva syntyikin siitä sitten parin tunnin päästä, ponnistusvaihe kesti 4 min. Papruissa lukee synnytyksenkestona 4 h, vaikka siellä 2 vrk vietettiin kaiken kaikkiaan. Vauva sai täydet 10 pojoo heti synnyttyään ja me lähdettiinkin sitten kotiin heti seuraavana päivänä. En saanut nukuttua siä osastolla yhtään, kun huonekaveri kuorsasi niin äänekkäästi, joten kotona vasta sai levättyä 3 vrk:n valvomisen jälkeen. Kyl olinkin väsynyt. Mies oli onneksi isyyslomalla ja hoiti vauvan ja teki ruokaa joten sain todella levätä kotona. Repeämiä ei tullut, paitsi pieni virtsarakon suulle joka tuntui kyllä aluksi pissalla käydessä, mutta se on jo aikoja sitten parantunut. Jälkivuotoa tulee edelleen ihan hintsusti kylläkin.

Vauva on ihana, nukkuu tosi paljon, yölläkin onneksi hyvin niin ettei tarvitse ku kerran tai kaksi syöttää. Maitoa tulee hyvin ja vauva on kova imemään, onkin painoa saanut jo kivasti. Syntyessä oli painoa muuten 3610 ja pituutta 51 cm. Tukkaa on paljon ja se on ihanan pitkä ja tumma. Toivottavasti pysyy.

Pöttis ja "Aatu" ihanainen :heart:
 
Jees, lisää synnärikertomuksia. Ainakin saa mielenrauhan siitä et miten se suurinpiirtein tapahtuu.

Käytiinpä kaupassa, oli jotenki reippaampi olo. Tälläkertaa muistin jopa ottaa samalla reissulla vaippoja valmiiks kotiin. Rupes kotona hetken mahaa kiristää mut hävis sekin kiristys pian. Päänsärkyä on nyt jostain syystä.

Ulkona on nyt niin ihana kävellä kun aurinko paistaa ja ah, eikä ole enää niin kylmäkään. =)

Mömmis 40+2
 
Hei! Minäkin rohkenen ilmottautumaan joukkoon. Olen maaliskuun ajan taustaillut, mut en ole saanut aikaseksi kirjotella,ku mulla toimii vaan kännykän netti :whistle: la huomenna eli 24.pvä ja 4. lasta ootellaan :xmas: hermot menee kirjotella tällä kännykällä, pyyhin just osan sepostuksesta vahingossa pois.. Sori tämä kirjotus, kaikki tekstit tulee varmaan pötköön ja nuo hymiöt saattaa näkyä missä vaan,heh! Suppareita tullu nyt kolmena pvänä epäsäännöllisen säännöllisesti ja napakoitaki on, mut siihenpä on jääny. Meillä nuo lapset (6, 4 ja kohta 3v.) on viel 10 hoitopvää/kk päiväkodissa, tosin vanhinhan on jo eskaris päivittäin. Koitetaan jaksaa viel nämä viimemetrit mahojen kans..ja saaha aika kulumaan!
 
Maalisvauvan 2008 äitinä oli pakko tulla kurkkimaan ja fiilistelemään tänne :) Ihan ensimmäisenä onnittelut kaikille vauvautuneille! :heart: Ja Marza teidän pikku prinsessan syntymäpäivänä meillä juhlistettiin nyt jo 1 vuotiaan pikkuherran synttäreitä. Antoi tosin odottaa itseään hieman kauemmin ja syntyi vasta iltapäivällä ;)
 
Tervetuloa uusille! Mukavaa, että palstailu vähän virkoaa näin loppukuusta!

Neuvolassa käyty... Ja mahdollisesti ei vielä ollutkaan viimeinen käynti, perjantaiaamulle varattiin vielä aika. Tämä siksi, että synnärin kontrolliaikaa ei saanut ruuhkan vuoksi perjantaille vaan vasta ensi maanantaille... silloin on siis neuvolan mukaan jo 42+1!!! Mä tässä lähinnä jännäilen, että olenko meistä masukkaista se, joka "saa" eniten noita päiviä kasaan ennen vaavin syntymää. Nipsunapsu taitaa olla tällä hetkellä kärjessä (41+5, jolloin vaavi syntyi).

Paineet oli vähän korkeemmalla kuin aikasemmin, mutta ei mitään hälyttävää (nyt 128/84 ja uusintamittauksella 122/82). Paino nousee edelleen, sf mitta laskenut 32 (34), vaavin syke kävi ylhäällä ennätyslukemissaan koko raskauden aikana: 167.

Kaatjuska ja Kunto 41+1
 
myymä
Kiitos taas uusista tarinoista ja onnea uusista vauvoista! :)
Nyt ois ilmeisesti viimeinen neuvola takana, jos mitään ei tapahdu niin perjantaina varailen yliaikaiskontrolliin ajan jonka saan kuulemma tiistaiksi... plaah!

40+4 (39+4)
Paino: 70,8 kg (70,1 kg)
RR: 136/82 (121/77)
Turvotus + (+)
SF: 35 (35)
rt (rt)
Syke 150-160 (n. 150)

Kaikki hyvin, verenpaine tosiaan hieman noussut mutta tarpeeksi vähän :)

Olin aamulla ihan varma että tän päivän puolella pääsisin ehkä tositoimiin koska tänään on tullut taas limaa, napakoita supistuksia (vaikkakin harvoin) ja muutenkin vihlonut kohdunsuulle ja tuntunut kovaa painetta mutta ei, turhaa haaveilua vain! :(

myymä ja pikkuveli (ikuisesti masussa) 40+4
 
Jadekettu: Meillä poika 3v3kk.. ei pitäis hampaista johtua.. jospa ensi yö menis paremmin |O
tuossa juteltiin niin sanoi että pelkäs jotain otusta (?) ennenkin kyllä joskus pahaa unta nähnyt mutta ei ole tuntitolkulla kitissyt ja rauhoittunut kun käyty silittelemässä takas uneen.

Äitikasikolmelle myös tervetuloa!

Pöttiksellekkin kiitos synnytyskertomuksesta =)

Täällä ollut koko päivän maha ihan tosi kiree/pinkeä.. en oikein osaa sanoa että onko vauva vaan semmoisessa asennossa että kirraa vai onko tämä nyt jotain muuta... kokoaikainen kiristys päällä.

Aateltiin lähteä kohta kirjastossa kävellen käymään kun niin hyvä ilma =)
 
Onko kellään pahoinvointia nyt? En tajua mistä tää johtuu, mä en kohta voi syödä yhtään mitään kiinteää. Jullii maha välillä. :x

Uah, joo ei tää pieni ulos tule, se linnoittautui mahan sisälle. Toivon, että nyt illalla tulis jtn supisteluja. Kattoo ny sitten.

Mömmis 40+2
 
Ajan tappamista.. Käytiin mies hakemassa töistä ja sit hesessä..ajattelin päästä helpolla tänään.. Ei kyl kärsis paljon hampparil käyä,alkaa hirvittää tämä läskin tulo vaikka se onki sit aina lähtenykki..mut jos se ei lähekkään tän raskauen jälkeen enää
 
onnittelut taas kaikille ketkä saaneet jo oman nyytin! :flower: itse täällä vielä yhes koossa,rasittavaa :kieh: tänään käyty yliaikakontrollissa,kaikki ok,painoarvio tällä hetkellä 4kg.kohdunsuu pysyny edelleen napakasti kiinni vaikka aika koviakin supistuksia ollu päivittäin,ärsyttävää!!! jotain positiivista kuiteskin,perjantaille sain käynnistysajan!

miitzuli 41+3
 
Kaatjuska Esikoistani odottelen.
Mulla olisi huomenna neuvola, ja viimeeksi terkkari sanoi, että täällä on käytäntönä, että viikon 42 jälkeen vasta varataan aika yliaikaikontrolliin jossa sitten päätetään käynnistyajankohta. Saa nähdä millainen "jättiläinen" on tulossa, kun viime viikolla neuvolassa arvioitiin painoksi 3.6 kg. Toisaalta ihan sama minkä kokoinen vaaveli sieltä syntyy, tervetullut hän on jokatapauksessa :)

misa75 39+5
 
Onnea vauvautuneille!! :flower: Ja kiitos synnytyskertomuksista.

Mukava kun on tullut uusia niin pysyy yhteisö elossa, tervetuloa!

mömmis mulla ei oo kyllä koko raskauden aikana ollu minkäänlaisia ongelmia ruuan suhteen. Kaikki maistuu oikien hyvin. :whistle:

Täälä kärvistely ilman minkäänlaisia oireita jatkuu ja jatkuu ja jatkuu... :kieh:

minde 39+5
 
Onnea Latte!!! :heart:

Klo 21.45 jälkeen alkoi lupaavasti supistelut mutta nyt alan jo menettää toivoni. :headwall: Kuiteski puolelta loppuu kaikki kuin seinään. Niin turhauttavaa tämä. :| :'( Nyt tosin supistelee vieläkin mut entistä laimeemmin. Perkele jos ei ala koventua. :kieh: :snotty:
 
Mömmis mulla kans supparit lopahtaa, ku vaakatasoon menee. Nytki illal tullu 4-10 minsan välein, mut en osaa kovin tosissaan ottaa niitä..täytyy olla tosi kipeitä ennenku lähen synnäril, yritän ainki. Mulla on jokainen synnytys pysähtyny kesken ja sit jouvuttu oksitosiinil käynnistämään uuelleen...ku osaiski ajoittaa lähön sillai, et ei tarvis turhaan siel sairaalas ootella niitä senttejä.. Joo, eipä suppareita enää kuulu ku harvakseltaan. Sama alakaa sit nukkuun ni jaksaa aamul nousta seiskalta ylös viemään mies ja lapset töihin/hoitoon..
 
Aurinkoista huomenta!

Tänään on se maaginen la jolloin n 10% raskaana olevista synnyttää vauvansa... Mulla ei taaskaan tänään ole merkkiäkään synnytyksen käynnistymisestä. Eilen illalla suppaili jo lupaavasti ja aloin jo vähän pelätäkin, et tulee lähtö ja mietin et mitä pitäis ottaa mukaan, mut sit kävin nukkumaan ja yöllä tyttö tuli viereen ja supparit oli ohi. Iltaa kohden aina suppailee, mut mitään konkreettista ei täälläkään tapahdu.
Jos lähtis hakemaan muutamat supparin aurinkoiselta lenkiltä. Suosittelen muillekin.

Samppa77+ maha 40+0
 

Yhteistyössä