**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Onnea Latte tyttösestä :flower:

Miitzuli hienoa, että perjantaina viimeistään alkaa tapahtua jotain! Sulla taitaakin olla meistä eniten noita viikkoja. Perjantaina siis 42+0? Jos mulla menee sinne maanantaille, niin silloin 42+1... ja silloin vasta yliaikaiskontrolli, ei välttämättä käynnistys...
Oon ollu aika maltilla liikenteessä, mutta nyt rupee pikkuhiljaa tuntuun, että tulis jo...

Vielä turhauttavampaa täytyy olla tuo, että supistelee, mutta lopahtavat aina. Koittakaahan Mömmis, äitikasikolme ja muut jaksaa tuon olotilan kanssa :hug:

Saakos uusilta kysellä synnäreitä mihin ootte menossa?

Kaatjuska ja Kunto 41+2
 
Talvista tiistaita

Onnea Latte pikku prinsessasta.

Kaatjuska mistä päin olet? Meillä pääkaupunkiseudulla käynnistetään viimeistään 42+1. Eka kontrolliaika on 41+5. Sillä 42+ on yliaikainen ja siinä vaiheessa istukka rupeaa olemaan rappeutumisvaiheessa.

Itselläni oli tänään nla.

Painoa tullut +600 g (hieman tullut herkuteltua) ;) . Painoa tullut siis yhteensä 8,2 kg. Esikon koko raskausaikana tuli 7,6 kg. Silloin pystyin liikkumaan koko raskauden ajan. Pitää hillitä hieman herkuttelua. Onneksi nyt on hetkeksi ohitse kaikenmaailman juhlat. Niin ei tule herkuteltua. :p :whistle: . Toiseksi olen taas ollut nuhaisena viikon, niin en ole pahemmin päässyt liikkumaan. Nyt pitää ottaa itseään niskasta kiinni. Toivon, etten herkuttele liikaa ja sen takia päästä painoa enää nousemaan näin loppuvaiheessa. Eihän tuota paljon ole tullut, mutta harmittaa jos itse aiheuttaa liikaa tulleen painonnousun. :kieh:
Esikon aikaan olin kerran flunssassa. Nyt on varmaan jo 10 flunssa menossa.

RR 121/81
Pissat puhtaat
Kohdunkorkeusmitta 36
RT ja kiinnittynyt.
Liikeet ++.
Ensi viikon torstaina seuraava nla aika. Silloin viikkoja 40+5. Siellä varmasti käyn. Veikkaan, että vauva syntyy 41+2

Nyt pesukone taas pyörii. Koitan saada pyykkimäärän pidettyä mahdollisimman pienenä. Niin ei ole toivon mukaan kamalasti pyykkiä, kun tulen jossain vaiheessa sairaalasta.

Nyt pitäisi muuten kehittää se tekstiviesti jolla ilmoitamme vauvan syntymästä, ettei jää kehittelemättä.

Vauva voi nyt tulla milloin vain. Koti on siivottu urakalla, kaikki on paikoillaan, pakkasessa on pullaa ja sämpylöitä. Ainoaa hommaa mitä voi vielä tehdä, on pitää koti perussiistinä, tehdä ruokaa illaksi.
Käydä kävelyillä ja nauttia hetken vielä omasta rauhasta.

Ai juu se rintapumppu pitää ostaa. Käyn ostamassa sen loppuviikosta.

Jadekettu+masuasukki 39+3 :heart:
 
Heippa täältäkin taasen!

Onnea kaikille vauvoista jälleen! Ja tervetuloa mukaan uudet! Helpottaa kovasti, kun voi johonkin purkaa tuntojaan...

LA olisi huomenna ja täälläkin edelleen vauvaa vaan odotellaan. Nyt viimeisen viikon aikana vointi on parantunut tosi paljon ihmeellisesti. Oon jaksanut lenkkeillä ja liitoskipuja, jne. ei ole juuri ollut, se on varmasti tuonut lisää kärsivällisyyttä odotteluun. Perjantaina tosin alkoi supistella lupaavasti ja sitä kesti n. tunnin ajan, mutta loppuivat sitten. Sen jälkeen tullut vain muutama satunnainen supistus eli saapa nähdä kuinka kauan vauvaa vielä odotellaan...

Eniten ärsyttää, kun ihmiset soittelee!!! " Saako jo onnitella, et ole vielä sairaalaan lähtenyt, jne." Se LA on HUOMENNA, prkele! Ja senkin jälkeen voi tosiaan mennä aikaa, kuten monella tässäkin ketjussa, mutta tajuaako ihmiset sitä, Ehei!

Verenpaine mulla on edelleen koholla hiukan koko ajan. Se hiukan huolestuttaa. Proteiinia ei pissassa ole ollut onneksi kuitenkaan ja vauva liikkuu hyvin. Onneksi tänään on taas neuvola, jossa voi huolensa noista paineista purkaa.

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille edelleen!
 
Vieläkin täällä kärvistelen, muiden mukana :kieh: Tervetuloa uudet kirjottelijat! ONNEA VAUVAUTUNEILLE! Sain eilen postista yliaika kontrolli ajan, joka olis huomenna klo 14:00.. kaveri just pelotteli että käynnistävät sen ja kolmannesta kuulemma saa vain tipalla käynnistää... :( sillä oli huonot kokemukset asiasta... iiks... Eilen suppaili ihan hyvin illalla... mutta jälleen loppui kun mentiin nukkumaan... selkä on niiiin pirun kipee ja säteilee vasempaan reiteenkin taasen.. istuminen tekee huonoa ja kaikki muutkin... Tänään ois pakko pakottaa ittensä lähtemään kauppaan... aargh... mutta toivon että sais synnytyksen sitten käyntiin sillä rehkimisellä...Jeps, mutta tässä taas kuulumisia... ja toivottavasti seuraavan kerran kirjottelen nyyti kainalossa :p
 
Jadekettu oon Keski-Pohjanmaan keskussairaalan (Kokkola) alueelta. Täällä yleensä kai tuo sama käytäntö, että 41+5 yliaikakontrolli. Mulla tämä päivä olis nyt tuleva perjantai ja silloin just kuulemma niin täyttä (kymmenen kontrollia, ilmeisesti myös käynnistyksiä), että ottavat mut vasta maanantaina, jolloin siis 42+1. Toivottavasti jos niin pitkälle mennään niin ottavat sitten kans sisälle samantien ja käynnistykseen. neukkatäti vaan varoitteli, että ei ole varmaa, mutta varautua siihen kuitenkin. ilmeisesti tuo Kokkolan salien määrä (6) merkkaa tässä asiassa kans. Oli just tän aamun lehdessä juttua, että synnytysten määrä on nyt alkuvuonna noussu K-PKS:ssä 16,8 % vuoden takaiseen... Aika huima nousu.

Oon myöskin kuullu tuosta istukan rappeutumisesta. Neukkatätikin eilen ohjeisti, että nyt saa olla jo entistä herkempi kuulostelemaan omaa ja vaavin voitia, kun ollaan näin pitkällä yli lasketun ajan. Ja täti korosti pariinkin kertaan, että jos yhtään olen epävarma vaavin tai omasta voinnista, niin synnärille tai neuvolaan ottaa heti yhteyttä. Onneksi maha-asukki just innostu taas ilmottelemaan itsestään oikein kunnolla!
 
B) Aurinkoista tiistaita kaikille B) Onnittelut vauvan saaneille! Tänään on kauan odotettu la.. Suppailuja tulee ja menee ja jomotusta siellä täällä. Synnyttämään menen oys:aan, edellisetki syntyny siel, tuttu ja turvallinen :) olis tarkotus lähtä käymään kirpparil/kaupois ym.. saapahan illan taas valittaa sit :kieh:
 
tervehdys kaikille ja oikein paljon onnea kaikille vaavelin saaneille :heart:
en ole sitten kerennyt käymään palstalla aikoihin. aina kun ajattelen istuvani koneen ääreen ja tulevani tänne lueskelemaan niin johan poju herää. nyttenkin rupes pitelemään ääntä.
poju on jo reilu kahden viikon ikäinen ja ihan hyvin on mennyt.
iltaisin pientä kiukuttelua on ollut mutta taitaa johtua ihan nälästä eli hyvältä vielä näyttää ettei vatsavaivoja ole ollut niinkuin tytöllä oli.
ollaan välillä annettu korviketta ja se on helpottanut huutoon.
itse olen nyt ollut tarkkana mitä suuhun pistän ettei niitä vatsavaivoja tulisi.
todella hankalaa on ollut ilman suklaata |O
painoa tuli reilu 20 koko raskauden aikana ja jäljellä on enään noin 5 kiloa :D
en ole edes vielä kerennyt urheilemaan joten kyllä ne loputkin lähtee kun hyppään pyörän selkään =)
täytyy nyt koittaa päästä useammin koneelle kun en yhtään tiedä mitä täällä on tapahtunut.
mutta kaikille kenellä vielä vaaveli masussa niin onnellisia loppu odotuksia =)


 
Hivenen kateellisena luin tuota martzan synnytyskertomusta.. :ashamed:

Tässä omaa kokemusta.. Ei synnytyspelkosille!

Tiistai aamuna 3 aikoihin alkoi säännölliset supistukset 8 min välein. Odoteltiin kotona muutama tunti, mutta tuntui et supistukset tiheni koko ajan niin en uskaltanut jäädä kotiin pidemäksi aikaa. Esikoisen avautumisvaihe oli nopea ja ajattelin et tää on vielä nopeampi. Aamulla 6 aikoihin oltiin sairaalassa ja sillon 4 cm auki.. Supistukset lopahti välillä kun otettiin käyrää, mutta palasivat taas takaisin.. Hitaasti hissutellen avautuminen jatkui 10 asti. Siihen asti pärjäsi läpötyynyjen ja ammeen turvin. Kohdunsuu 6cm auki. Kalvot puhkaistiin ja sain kohdunkaulanpudutteen joka ei tehonnut. Paikalle kutsutiin anestesialääkäri ja sain spinaalin joka vaikutt hyvin ehkä puoli tuntia, mutta vaikutus oli jo kokonaan ohi tunnin sisällä. Sain uuden kohdnkaulanpuudutteen joka tehosi hyvin ja vaikutti siihen asti kun alkoi tulla ponnistussupistuksia 1 aikoihin iltapäivällä.

Koko ponnistusvaihe oli ihan kamala. Kun alkoi tosissaan ponnistuttaa niin kohdunsuu oli 8cm auki, mutta "lippa" (kuten siellä sanoivat) kohdunsuuta oli vielä vauvan pään edessä eikä suostunut millään hievahtamaan edestä. Lääkäri ja kätilö vuorotellen yrittivät 40 minuuttia supistusten tullessa työntää sitä edestä, että pääsisin kunnolla ponnistamaan. Siinä heräs epäily avotarjonnasta ja ultralla kätilön epäily osoittautui oikeaksi. Olin jo siinä vaiheessa kun sai alkaa ponnistaa aika väsynyt. Reilu tunti ponnistusta tehokkaiden supistusten avustamana ja vauvalla vielä hyvä matka jäljellä. Mulla alkoi olla voimat tosi lopussa ja synnytyksessä mukana ollut lääkäri alkoi puhua imukupista. Mulle se kuullosti helpoukselta kun oli voimat vähissä ja tuntui et vauva ei hievahdakaan. Toisaalta väsytti niin että meinas nukahtaa supistusten välissä, toisaalta supistukset ei antanu mitään armoa, oli pakko ponnistaa et kesti jotenkin sitä kipua.. Vauva otettiin sit loppujen lopuksi lääkärin sanojen mukaan "tosi korkealta" isolla imukupilla. Koska vauva ei ollut "ihanne imukuppitilassa" vielä niin synnytysosaston nuori (aivan huippu mukava ja ihana) lääkäri ei alkanut yksin ottamaan vauvaa imukupilla vaan paikalle kutsuttiin osaston apulaisylilääkäri äippäpolilta. Paikalla vauvan syntymässä oli kyllä koko orkesteri eli 3 kätilöä, 3 lääkäriä (2 synn/gyneä + lastenlääkäri) + kätilöharjoittelija + mies. Onneksi vauvalla ei ollut mitään hätää ja sydänäänet oli kokoajan hyvät.

Loppu tiivistelmää mitä kuulin jälkikäteen. Eli mun lantiosta oli tiedossa et joku symfiisikulma on terävä ja siinä vauva oli sen avotarjonnan vuoksi tiukassa. Ja onhan neidillä kokoakin ihan hyvin. Kivunlievityksissä arviot mulle sopivasta puudutteesta meni vikaan, koska oletettiin edellisen synnytyksen perusteella nopeaa avautumista puudutteen aikana (viimeksi meni 3h 3cm-8cm). No nyt siis puudutteet toimi hetken, mutta kipeimmässä ponnistusvaiheessa kärvistelin kyllä ihan luomuna. Pitkästä ponnistamisesta ja sitä ennen tuo 40 min kamala odottelu mulle jäi sellainen selkä-niska-hartiajumi, et ne laukas mulle kahtena päivänä aivan tajuttoman migreenin. Eka epäiltiin postspinaalista päänsärkyä, mut oireet ei ihan täsmänny. Nyt odottelen tuloksia, et onko mulle tullu vielä virtsaputken tulehdus kun multa katedroitiin vuorokauden ajan kun en itse voinut käydä veskissä. Verta menetin yht 2 litraa ja sain osastolla 4pss punasoluja. Ja vauvalla oli vielä syntyessä napanuora kerran kaulan ympäri.. Tässäpä tämä oma kokemus.. Tuli aikamoinen stoori..

Kätilö ja lääkäri kävi seuraavana päiväna juttelemassa ja kyselivät et haluanko jo varata pelkopolille ajan et saa käsiteltyä tuota kokemusta. Vielä on pää niin pyörällä, et soittavat mulle 2kk päästä ja sit mietitään uudestaan.

annas + nöpönenä tasan viikon vanha
 
Kaa
Annaksen kokemus kuulostaa hyvin tutulta joiltakin osin... sympatiani sinulle. :hug:

Mutta tässä seuraa oma tarinani. Pitkä se on, kun en osaa olla lyhytsanainen. Anteeksi siis se.

Synnytyskertomus


Ennen synnytystä olin ollut synnyttämättömien osastolla seurannassa joitakin päiviä verenpaineiden takia. Jokseenkin tylsää, täytyy sanoa. Mutta hyvästä syystä sen kyllä jaksoi olla. Torstaina tulin osastolle seurantaan ja lauantaina lähdettiin kotiin lepäilemään lääkärin siunauksella. Lääkäri oli tehnyt alatutkimuksen ja kertoi sen saattavan aiheuttaa jotain, jopa supistuksia. Siinä vaiheessa kohdunsuu oli auki 3 cm, pehmeä ja kohdunkaula oli jo hävinnyt. Kotimatkalla supisteli jonkin verran ja kotiin päästyä lepäilin sohvalla. Illan edetessä supistukset napakoitukivat ja säännöllistyivät. Kotona odottelin siihen asti, kun väli oli noin kuusi minuuttia.

Sairaalaan päästyämme olin käyrällä ja odottelin jotain tapahtuvaksi. Noh, supistukset hiipuivat. Synnytyssaliin saatiin kuitenkin jäädä yöksi, koska oli jo niin myöhä. Aamulla katsottiin sitten käyrät ja kokeet ja siirryin osastolle seurantaan, jälleen. Jokseenkin raivostuttavaa. Maanatai-aamuun asti olin sitten osastolla ja vihdoinkin lääkäri sanoi jotain mielekästä: "Kaksi vaihtoehtoa; joko lähdet kotiin lepäilemään tai käynnistetään tämä synnytys tänään. Kumpikos olisi mieluisampi?". Voitte arvata mitä vastasin. Olin jo siinä vaiheessa niin kyllästynyt koko verenpaine-rumbaan.

Synnytyssaliin siirryttiin puolenpäivän jälkeen ja minut valmisteltiin käynnistykseen. (Ennen koko touhua olisi jotenkin pitänyt arvata etukäteen, että meikäläisen synnytys ei varmaan mene ihan kaavan mukaaan.) Lääkäri puhkaisi kalvot puoli kahden aikaan. Sitten ryhdyttiin odottelemaan supistuksia. Ja niitä odoteltiin sitten pitkäkin tovi. Mitään ei ollut tapahtunut kolmeen tuntiin. Päätettiin aloittaa oksitosiinitiputus. Hoitaja ei saanut laitettua minulle tippakanyyliä, joten kolmen yrityksen jälkeen kutsuttiin anestesialääkäri laittamaan tippa. Onneksi. Oksitosiinitippa pistettiin käyntiin. Ja taas odoteltiin. Ja mitään ei tapahdu, joten tippaa lisätään pikkuhiljaa. Puoli kuudelta tunnen poksahduksen ja heti sen jälkeen alkavat hurjat, tiheät supistukset. Yritän pärjätä lämpöhoidolla ja ilokaasulla, mutta kivut pahenevat nopeasti. Jossain vaiheessa soitetaan anestesialääkärille epiduraalia varten. Supistukset vaan pahenevat ja minä olen jo melkoisen tuskainen ja kipeä. Puoli kahdeksan sain epiduraalin. Omat mielikuvat tuosta ajasta ovat kovin hatarat, mutta mies kertoi hoitajien jo suunnittelevan jotain muuta puudutusta, jos lääkäri ei kohta tule paikalle. Oli nähtävästi sen verran kipuileva tilanne. Epiduraali helpotti tilannetta jonkin verran. Siinä sitten kärvisteltiin puoli yhteentoista asti kipujen kanssa, jolloin aloitettiin ponnistusvaihe. Ponnistelen useammassa asennossa, mutta homma ei oikein etene. Oksitosiinitippaa lisätään. Vartin yli yhdentoista tulee lääkäri paikalle ja tekee päätöksen synnytyksen nopeuttamisesta. Vauva on puolittaisessa avotarjonnassa, nenä "sivulle" päin. Tämänkin vuoksi homma ei oikein etene. Minulle leikataan eppari ja vauva autetaan imukupilla maailmaan. Sitten hänet viedäänkin jo toiseen huoneeseen virvoiteltavaksi ja tarkistettavaksi. Oli hieman veltto ja äänetön syntyessään. Jälkeisiä odotellaan sitten taas puolisen tuntia. Loppujen lopuksi saan vauvan syliinin ja matka yhteiselämään alkaa...

Mitat vauvalla olivat siis 3070g, 50 cm ja päänympärys 34 cm. Apgaripisteet olivat alkuun vain 6, mutta nousivat 8 pisteeseen viiden minuutin iässä. I vaihe (avautuminen) kesti reilun viisi tuntia (laskettiin siitä poksauksesta), II vaihe (ponnistus) kesti tunnin ja III vaihe (jälkeiset) kesti puoli tuntia. Eli ei mahdottoman pitkä aika, mutta ihan tarpeeksi! Synnytys oli kokemuksena hyvinkin kivulias, mutta en saanut siitä kammoa tulevaisuutta varten. Koko ajan vaan ajattelin maaliviivaa ja palkintoa sen toisella puolella. Siitä sai paljon voimia. Kätilötkin kehuivat omaa työtäni, kroppani ei vaan tehnyt minulle tätä synnytystä ihan helpoimmaksi... mutta oli se sen arvoista. Kotiutumisen jälkeen jouduin vielä käymään verikokeissa sairaalassa, koska toksemiaan liittyvät veriarvoni eivät olleet laskeneet vielä kotiutumispäivänä. Niitä ja verenpainetta seurataan yhä. Fyysisesti olen vielä hieman kipeä epparin takia, mutta joka päivä mennään parempaa kohti.
 
Kaa Mulle kans kätilöt ja lääkärit sanoi et mun ponnistaminen oli tehokasta. Supistukset oli myös tehokkaita mut kun vauva oli jumissa niin oli ja se oli pakko auttamalla auttaa maailmaan. Käsitin kätilöiden ja sen nuoren lääkärin puheesta, et jos sitä lääkäriä joka tuli äippäpolilta auttamaan ei ois saatu mukaan niin sit oltais kiihdytelty leikkaussaliin.

Voimia palautumiseen :hug: Mulla ainakin menee vielä hyvä aika, et voin edes nostaa esikkoa pyllynpesulle..

Kiitokset päivityksistä!
 
Neuvolakuulumisia tältä päivältä...uah

Paino/vk -525g ( Jee sentään ees laskee kokoajan alaspäin )
Turvotus ++
RR 124/86
Pissa prot h+ / sokeri - ( Mitä ihm.. Oli kuulemma hieman proteiinia muttei hälyyttävästi. :eek: )
SF 38 edelleen
Vauvan syke +140
Liikkeet ++

Sanoi että tulee kyllä hyvänkokoinen kääryle sieltä ulos. Apua. Kuha ei ny vaan kasvais nopsaa enää. Niin, ensiviikolla maanantaina seuraava neuvola-aika ja ensiviikon torstaina yliaikakontrolli niiin kattoo sit mitä tehdään siitä eteenpäin. Turhauttavaa. :whistle:

Tälläkertaa päätin olla reipas ja kävelin paluumatkan kotiin. Puuh. On kyllä lylleripylleri olo. :ashamed:

Mömmis 40+3
 
moro

Annaksen synnytyskertomus kuulsoti hurjalta, :hug:
mutta hienoa että pikkuinen voi hyvin.

Kaa:lle pikaista toipumista, :hug:

Cadillac: Tuo on muuten täysin totta että aina kun menet tietokoneelle tai syömään niin johan alkaa vauva heräillä :D esikoisen aikaan sai harvoin syödä just sillon kun ruoka oli valmista :whistle:

sitten neuvola kuulumiset..
siis rv39+3

rr 130/93
paino.. en muista paljonko/vk mutta alusta 11,8kg :whistle:
pissassa valkuaiset koholla +
pikkuisen syke 154
sf mitta suunnilleen sama kuin viimeksi eli 33cm.. vauva melskasi masussa niin vähän heitti aina.

huomenna labraan antamaan pissanäyte kun nyt tuota valkuaista ollut 2 kertaa pissassa.. pe saan tulokset sitten.
ensi maanantaina uusi neuvola aika ja sitä rataa...
sanoiko ne Mömmis sulle mitään jatkosta kun tuo prot. oli plussalla??

niin ja Kaalle kiitokset kun jaksat vielä päivitellä pinoa!

nyt koiran kanssa ulos..
 
Onnea kaikille vauvan saaneile!! :flower: Meille syntyi tyttö 21 päivä 3.4kg 50cm viikkoja tasan 39. Synnytys meni hyvin vaikka mies ei päässytkään mukaan mutta onneksi kummitytön äiti oli seurana ja tukena. Mutta kirjoittelen myöhemmin lisää kunhan tässä nyt kunnolla kotiudutaan.
 
myymä
Onnnnnnea uusista vauvoista!!!

Zoe-f Oli kyllä onni onnettomuudessa, että perätila huomattiin ennen kuin synnytys käynnistyi... hui. IHana synnytyskertomus :)

Tänään ollut supistusrikas päivä mutta eipä taas kovin kummosia. Ihan turhia tämmöset supistukset sanon minä! Joka ilta nukkumaan mennessä sitä vaan toivoo, että yöllä tulis lähtö. voi että....

myymä ja pikkuveli 40+5
 
Hurjan paljon onnea Zoe sulle ja miehellesi! En voi muuta kuin yhtyä myymän sanoihin tuosta sektiosta, huh! Ja eittämättä ensihetki pikkumiehen ja miehesi kanssa oli varmaan ikimuistoisen ihana ja kaunis.

Kaatjuska ja Kunto 41+2
 
Onnea Roguelle ja Zoelle vauvoista!

Myymä:
Kannattaa unohtaa toivominen.. ite ainakin luovuin toivosta esikoisen kohdalla :whistle: olin jo jossain välissä niiiiin turhautunut mutta ei siinä auttanut muu kuin odotella.. Ja saas nähdä meneekö tämäkin reilun viikon yli kun ei pahemmin mitään merkkejäkään antanut |O
mut joka tapauksessa jaksuja sinne, :hug:

Mömmis: niin juuri.. jospa ne ei nousiskaan!
Itse nyt mietin ja pähkäilen että entä jos onkin liikaa koholla nuo arvot.. en haluais sairaalaan joutua.. ja entäs jos, entäs jos...
Neuvolatäti sanoi että liikunta vois vähän auttaa mutta eipä täällä ole ainakaan auttanut... joka pv ulkoillaan pojan kanssa ja käyn kävelyllä koiran kanssa kun mies on poikaa vahtimassa. ja ei tällä mahalla mitään maratoonia vedetä :eek: :LOL:

 
Eilen ei tullut kertaakaan suppareita. Plääh. Missä ne supparit on? Miksei niitä tule? Ei edes epäsäännöllisiä. Typerä olo kun vauvalla kaikki hyvin ja silti näin. :( Mie se jaksan vaan ihmetellä kokoajan. En mahda tälle mitään.

Mulla on muuten kauheat ilmavaivat taas, tuntuu et pierettää niin paljon että sillä määrällä lentäisin vielä kuuhun. :kieh:

Mömmis 40+4
 
myymä
Ja TAAS sama juttu kun edellisenä yönä. Supistuksia, jopa KIPEITÄ ja välillä useinkin mutta mitä hemmettiä aamuyöstä tapahtuu kun ne loppuu :(
Eikö niitä vois tulla sitten vasta kun päästään oikeesti tosi toimiin.

Mä alan turhautumaan pahasti :(

myymä ja pikkuveli 40+6
 

Yhteistyössä